Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Despre biciclete și infrastructura velo

551 posts, 163091 views
 
Go to page:  1  ... 15 16 17 18 19 20 21  ... 40
 
 

📖 Pagination options
Re: Despre biciclete Florinds

Dar iti cam tremura nadragii cand ai un biciclist in fata sau cand trece pe langa tine in parc sau pe trotuar si il vezi doar dupa ce a trecut. In mare parte sunt de acord cu Andrei, romanul e nesimtit, si daca e nesimtit e nesimtit si ca sofer, si ca pieton, si ca fumator, si ca biciclist.
E nesimtit pentru ca asa e el din nastere, din genele de puscariasi lasati de romani atunci cand au plecat odata cu retragerea aureliana, din genele de colorati care in curand o sa ne asimileze.
Te duci in parc cu copilul, care nu are ochi in lateral ca gainile si nu vede in spate si vine cate un nesimtit de biciclist pedaland in viteza la cativa cm pe langa el si tu esti de vina, pentru ca trebuie sa il tii de mana si cand esti in casa. Sa fim seriosi, eu nu am vazut niciun biciclist care sa mearga pe langa bicicleta pe zebra asa cum e in noul cod. Biciclisti care mai stau la semafor am vazut.
Problema nesimtirii e generalizata, deci nu trebuie aratati biciclistii cu degetul, dar nici sa spunem ca nu trebuie sa respecte nicio regula, pentru ca nici la altii nu exista reguli.

 


Re: Despre biciclete mcosmin

Codul rutier spune clar cine ce trebuie sa faca. Legea e acolo, dar ca de obicei, statul de drept e calcat in picioare si invocat doar cand serveste intereselor.

La cei peste 2000 km pe bicicleta, nu am accidentat pe nimeni in parc, inca. Si rar am vazut pe cineva cu bicicleta sa dea peste un pieton.

PS: Ideea ca romanul e nesimtit din nastere e implantata de propaganda neocomunista. Hai sa nu exageram. Apoi te plangi de ce pleaca toti oamenii valorosi din tara. Atitudinea ta e principalul vinovat.

Omul face ce face ca sa supravietuiasca, la fel si biciclistul. Pana cand romanul de rand nu recunoaste acest adevar imutabil, vom ramane republica bananiera europeana a procurorilor sefi.

 


Re: Despre biciclete andrei11

Codul rutier scrie clar  ca bicicletele trebuie sa circule pe strada cu masini, nu pe trotuar, nu in parcuri, etc. Si sa respecte legile din legea circulatiei.
La cei peste 2000 km pe bicicleta, nu am accidentat pe nimeni in parc, inca.

N-ai precizat cati km din cei 2000 i-ai facut in parc. Oricum e interzis sa te plimbi cu bicicleta in parc. Cel putin moral e interzis. Parcul e pentru perpedes, nu pentru biciclete.

 


Re: Despre biciclete adila

Partial adevarat. Exista parcuri unde au fost marcate piste pentru biciclete, asa cum exista si parcuri unde nu ai voie cu bicicleta (Cismigiu). In alta ordine de idei codul rutier nu specifica ca bicicletele sau masinile ar avea sau nu voie pe trotuar.

 


Re: Despre biciclete andrei11

De acord cu tine, stiu zone de exemplu in Herastrau numai bune pentru biciclete. In Cismigiu de acord ca sa fie interzis cu bicicletele. Codul rutier - din ce stiu eu - reglementeaza circulatia bicicletelor pe drumurile publice, nu pe trotuare. Da eu am invatat regulamentul acesta de mult de tot. Nu-i bai, l-am << reactualizat >> acum vreo 10 ani. parca tot asa a ramas, bicicletele pe drumurile publice, nu pe trotuare. Mă inşel ?

 


Re: Despre biciclete adila

Codul rutier reglementeaza circulatia pe drumurile publice pentru masini, biciclete, pietoni etc. Trotuarele nu sunt acoperite de codul rutier, si ca atare fiecare face ce vrea. Ar fi normal sa vedem semne ce interzic accesul bicicletelor/masinilor pe trotuare.

Acum mai multi ani, OPTAR si alte organizatii de biciclisti au atacat in instanta masura luata de PMB de a trasa benzi de biciclete pe trotuare. Astfel aproape toate pistele de biciclete au fost desfiintate de pe trotuare la cererea biciclistilor. Voi cauta decizia si o voi posta pe forum.

As vrea sa vad si o actiune a soferilor care sa interzica parcarea si implicit circulatia masinilor pe trotuare.  :lol:

L.E. Situatia pistelor de biciclete desfiintate.
Situatia-Pistelor-pentru-biciclete-23iul20132.pdf
Situatia-Pistelor-pentru-biciclete-23iul20132.pdf (331.29 KB; downloaded 165 times)

 


Re: Despre biciclete shoppy

Daca se merge pe strada, bicicletele n-au ce cauta pe strada, strada este pentru masini.
Daca se merge pe trotuar, bicicletele n-au ce cauta pe trotuar, trotuarul este pentru pietoni.
Daca se merge prin parc, bicicletele n-au ce cauta prin parc, parcul este pentru plimbare.

Evident, undeva este o problema, trebuie facuta versiunea anti-bicicleta a Mr. Grinch


 


Re: Despre biciclete Florinds

Chiar ieri am vazut un episod intre un biciclist si un sofer... Soferul face dreapta si un biciclist vine in viteza din fata pe langa niste masini parcate pe trotuar.
Soferul se sperie si desi biciclistul era la cativa metri de el si inainte de intersectie il claxoneaza.
Biciclistul din fericire nu s-a speriat si raspunde: ce ba, nu ai mai vazut biciclete?
Cand eram amuzat de raspuns si ii dadeam dreptate biciclistului in gand, vad biciclistul cum tot in viteza trece pe trecerea de pietoni.
Nu era niciun pieton, dar cu siguranta putea fi accidentat de o masina care venea din dreapta. Nu poti sta ca sofer cu masina oprita si ochii ficsi si sa te uiti la zeci de m in stanga pentru a observa astfel de nebuni...
Nici macar la siguranta lor nu se gandesc unii...

 


Re: Despre biciclete adila

Regulile trebuie respectate deopotriva de biciclisti, soferi sau pietoni. Din nefericire traim intr-o jungla, in care foarte multi soferi se cred stapanii incontestabili, iar biciclisti frustrati de incapacitatea autoritatilor de a crea conditii egale tuturor participantilor la trafic isi risca viata zi de zi. Asta nu inseamna ca daca am avea piste de biciclete, biciclisti ar respecta toate regulile de circulatie, dar macar ar fi un pas inainte. Toti participantii la trafic incalca regulile, fara exceptie, chiar si in tarile cu traditie cum este Olanda.
In ceea ce ne priveste concluzia este ca suntem inca o tara bananiera din foarte multe puncte de vedere. Cel putin in Europa suntem in coada clasamentului ca sa nu spun chiar ultimii, iar lipsa pistelor de biciclete este fie ca ne place sau nu unul dintre motivele acestei performante nedorite.

 


Re: Despre biciclete mcosmin

andrei11 wrote:
Codul rutier scrie clar  ca bicicletele trebuie sa circule pe strada cu masini, nu pe trotuar, nu in parcuri, etc. Si sa respecte legile din legea circulatiei.
La cei peste 2000 km pe bicicleta, nu am accidentat pe nimeni in parc, inca.

N-ai precizat cati km din cei 2000 i-ai facut in parc. Oricum e interzis sa te plimbi cu bicicleta in parc. Cel putin moral e interzis. Parcul e pentru perpedes, nu pentru biciclete.


Zau? Cine a spus ca e interzis? Daca nu e specificat anume, nu este interzis.

Mai ramane sa spui ca daca vrei sa pedalezi, sa mergi la sala, acolo nu incurci pe nimeni.

 


Re: Despre biciclete Florinds

Art. 161. – (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia „Accesul interzis bicicletelor” ;
b) sa invete sa conduca biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;
c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
d) sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;
e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate;
f) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
g) sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoana aflata intr-un vehicul;
h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;
j) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic;
k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor;

Ai vazut si motivul la K.

Conform OUG 195/2002, art. 161, este interzisă circulația bicicletelor pe aleile din parcuri în cazul în care se stânjenește circulația pietonilor. Bicicliştii riscă între 6 şi 9 puncte amendă, între 450 şi 675 de lei, cu posibilitatea de a plăti jumătate în 48 de ore.

 


Re: Despre biciclete shoppy

Astea sunt legi de pe vremea comunistilor, de pe vremea celebrului "conducatorul auto trebuie sa reduca viteza de circulatie pana la evitarea oricarui pericol" si toti care loveau un betiv in mijlocul drumului tot ei erau de vina chiar daca mergeau cu 10km/h, evident ca nu au redus destul ca doar nu s-a evitat pericolul.

Asa si cu bicicletele, pe strada n-ai voie cand e aglomerat, pe trotuar n-ai voie cand e aglomerat, in parc n-ai voie cand e aglomerat, cine decide daca e sau nu aglomerat? Instanta. Pe ce baza? Habar n-am, probabil lafel ca la anterioara, daca ai cauzat un incident e clar ca era aglomerat, ca altfel nu cauzai, noaptea mintii.

Si mai e ceva, cine cumpara cu 300euro o tigaie cu numar de BG circula linistit in oras, nu plateste absolut nici o taxa ca este in oras si tigaia e pe numele unuia din BG, este rege in orice situatie ca e sofer, cine cumpara o bicicleta de 1.000euro si plateste 200euro impozit(si cat o mai cheltui dupaia pe piese) practic nu are voie sa circule pe nicaieri si in orice situatie practic este vinovat din oficiu, chiar daca se intalneste cu ruptul in *** cu numar de BG.

 


Re: Despre biciclete Florinds

Cat timp e un vehicul si poate prinde viteza mare => un impuls mare: p = m * v.

In parcuri sunt si copii mici care nu stiu sa se fereasca.
Deci, un copil pe o alee este aglomeratie, da.
Si legea nu e comunista, legea e din 2002, daca nu iti convine tie, nu inseamna ca nu e buna.

 


Re: Despre biciclete shoppy

Da, legea comunista era ca nu ai voie si punct, acum este ca ai voie da orice faci este vine ta, da, foarte civilizat, foarte capitalist.
Vezi ca intr-o zi, copii aceia pe care vrei tu sa ii aperi, o sa vrea si ei sa mearga cu bicicleta, si nu o sa aiba pe unde, si atunci ce o sa faci, o sa ii trimiti sa mearga pe pista de pe strada?

Si daca tot o dam cu fizica, la un impact nu este important impulsul ci energia(ca transferul este de energie nu de impuls), adica E = (m * v^2) / 2, adica un copil de 40kg care merge cu bicicleta iti poate darama si un adult de 120kg, deci gata, ori e gol absolut ori e aglomerat.

 


Go to page:  1  ... 15 16 17 18 19 20 21  ... 40
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433612 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use