Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Despre biciclete și infrastructura velo

551 posts, 163080 views
 
Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 40
 
 

📖 Pagination options
Re: Despre biciclete andrei11

Nu, mai mult, in caz detrecere pe rosu ( care se practica pe scara largă ) amenda2000 lei si confiscarea bicicletei pentru 60 zile.
Dupa cele 60 zile pentru a reintra in posesia bicicletei test specific din legislatie, 27 intrebari / minim 23 corecte, daca nu, nu i se restituie bicicleta, iarasi test, si asa mai departe. Biciclistii prinsi beti pe bicicleta amenda 4000 lei si confiscarea definitiva a bicicletei.
Sustinerea tesului 27/23 minim 1000 lei.
Si repet, obligatoriu polita RCA pentru bicicleta. Inscrierea unei serii pe bicicleta se face destul de usor ca sa fie identificata.

 


Re: Despre biciclete ByOnu

Da, Andrei, cum sa nu! Pai asa mai bine iti iei masina ca ai sanse mult mai mici in Bucuresti de a fi tras la raspundere decat un biciclist. Tare mi se pare ca se tinde asa la nivel general la o.. lupta(?) impotriva biciclistilor si la o generala descurajare a mersului pe bicicleta. De parca nu tot soferilor le-ar fi mai bine daca o parte din soferi s-ar orienta spre biciclete prin reducerea treptata a numarului de masini din trafic.

De ce lumea in general cand vine vorba despre soferii care nu respecta regulile de circulatie (fortat galbenul, mers pe linia de tramvai, parcat aiurea, etc.) gaseste mereu scuze: ma grabesc, imi duc copilul la scoala, platesc taxe deci am dreptul sa.., n-am unde parca, ce vina am 'io si cate si mai cate. Insa cand vine vorba de a da un metru pe bulevarde pentru piste de biciclete avem reactii de genul: duca-se hipsterii astia, asta ne trebuie noua? etc.

Mentionez ca si eu sunt sofer si detinem o masina, dar nu am considerat niciodata ca acest lucru imi ofera mai multe drepturi decat cele prevazute in mod legal. Asta cu eu platesc taxe deci pot sa fac asta, asta si asta, e boala veche la romani. Platesti taxe pentru a avea dreptul de a conduce pe drumurile publice (care oricum necesita investitii foarte mari, normale, naturale, dar constante, spre deosebire de pistele de biciclete) si pentru ca emani noxe in atmosfera.

Vrei 2000 lei amenda pentru trecerea pe rosu? Cat este amenda pentru trecutul pe rosu in cazul autovehiculelor? Vreau amenzi pentru biciclisti, indiscutabil, dar acestea sa fie corelate cu amenzile automobilistilor. Nu uitati ca in vreme ce biciclistul isi pune in pericol propria viata, masina este pana la urma o arma care trebuie manevrata cu atentie.

Cred oricum ca societatea este extrem de divizata referitor la acest subiect tocmai din cauza lipsei pistelor separate de bicilete. Cand aud ca organizatii de genul Optar sunt impotriva sistemului cu separare fizica (bordura de pe Calea Victoriei) si sustin delimitarea exclusiva prin marcaj (Buzesti, stim cum se respecta pista acolo), zau daca nu iti vine sa te intrebi ce interese au cu adevarat.

Andrei, cum se face in strainatate? Vorbesc aici despre vestul civilizat de la care avem ce invata. Exista oare aceste masuri aproape draconice pe care le propui? Nu prea cred pentru ca cel putin in Paris, unde am locuit 3 luni, copiii mergeau la scoala pe biciclete! Nu pricep de ce vrem noi romanii sa reinventam roata cand avem atat de multe exemple de unde sa ne inspiram in mod pozitiv. Ei au avut decenii in fata noastra sa greseasca. Noi putem merge la sigur!

Si mai vrei o solutie?Introducerea orei de EDUCATIE RUTIERA in scoli. Din punctul meu de vedere poate inlocui cu brio ora de pseudo-religie la care iei nota 2 (doi!) daca nu cunosti ce este aceea cristelnita (intamplare adevarata).

 


Re: Despre biciclete andrei11

A, am zis si eu asa, la deruta 2000 lei. Sa fie amenda ca la masini, ca nu stiu cat e si nici nu vreau sa caut. Mentin celalalte puncte, cele cu confiscarea bicicletei, testul pentru redobândire, RCA - ul, etc.
Sunt si eu pentru biciclisti si biciclete ( desi nu am bicicleta ). Nu subevaluez nici un sofer ( de pe forum sau nu ), dar eu ma incadrez in cei care facem 3000 - 4000 km / luna ( când e vorba numai de Bucuresti si imprejurimi  --> Otopeni ; Popesti ; Adunaţii Copăceni ; Berceni - comuna ; Pantelimon - orasul ; Cernica - cimitirul ; Domnesti - cimitirul  ş.a.m.d. )
Da, si ca o completare, nu doresc piste de biciclete pe trotuare / in parcuri, vreau sa nu fiu stresat pe trotuar / in parcuri. Si aici trebuie sa facem diferente intre cei care conduc bicicleta, oameni maturi sau copii / adolescenti. Copii evident ca se pot plimba cu bicicleta in Cismigiu / Herastrau, dar cam atât. Oamenii maturi nu au ce cauta in parcuri pe biciclete. Si aici trebuie analizat de la caz la ca, si in Herastrau stiu zone care sunt libere de circulatie pietonala, acolo merge ( şi ) cu bicicleta.
In ceea ce priveste ora de educatie rutieră sunt de acord cu ea. Asta nu o exclude pe cea de educatie religioasă. Pot fi facute foarte bine alternativ, o saptămână una, o săptămână alta. Sau daca tot suntem la capitolul << diverse >> in programa scolara, trebuie introduse ore si de comportare civilizata in societate ( de bune maniere ), etc. Asadar cu o ciclititate bine gândită o ora pe saptamana ( alternativ )  de religie / educatie rutieră / bune maniere / etc.

 


Re: Despre biciclete adila

@Andrei11
Punctele tale sunt ridicole si aberante. Daca cunosti cumva ca se aplica aceste masuri in vreo tara sa ne anunti si pe noi, altfel lasa-ne cu aberatiile astea.
O sa dispara bicicletele de pe trotuare cand vor dispare si masinile parcate neregulamentar sau cele conduse pe trotuar, adica mai este mult pana atunci. 99% din masinile parcate pe trotuar nu au acces direct din strada. Mai mult RCA-ul nu se aplica daca faci accident pe trotuar.

@ByOnu
Metoda divizarii strazii este mai costisitoare ca intretinere, constructie etc. Cred ca se incearca o cale de mijloc prin utilizarea benzilor dedicate transportului in comun si pentru biciclete. Este adevarat ca in tarile cu traditie, o foarte mare parte din pistele pentru biciclete sunt separate fizic fata de traficul auto, si ofera astfel un grad ridicat de siguranta pentru toti participantii la trafic. Si eu sunt adeptul acestei metode, dar nu se poate aplica pe majoritatea strazilor din Bucuresti.
In alte tari exista un respect reciproc intre toti participanti la trafic. La noi nu. Fara sa generalizez, cred ca unul dintre motivele pentru care biciclistul nu este bine vazut in trafic, este faptul ca cei mai multi soferi nu folosesc o bicicleta nici macar in timpul liber, si au impresia deci ca strada este doar a lor. Exista si reversul insa: biciclisti care nu au permis de conducere si care nu cunosc nici regulile de circulatie.

 


Re: Despre biciclete abc_XC

Ma surprinde faptul ca pentru accidentarea/uciderea unui pieton nu se propune inchisoarea pe viata pentru biciclist, ar fi rezonabil :popa:
La modul serios acum, daca exista o lege(codul rutier) ea trebuie sa fie aplicata la fel pentru toti cetatenii ca sa fie echitabila. De ce un biciclist care trece pe rosu trebuie sa plateasca de 3-4 ori mai mult decat un automobilist?

 


Re: Despre biciclete shoppy

Asta cu confiscatul este buna rau, si la pietonii betivi ce le confisca, sosonii sau nadragii :lol:  :lol:
Am la curte vreo 4 troace ruginite si inca vreo 6 pe la tara, poate sa imi confiste cate una saptamanal, dupa vreo 2 luni se plictisesc de mine :mrgreen:

Solutia este foarte simpla si aplicata cu succes prin toate tarile cu apa calda, amenda si gata, si amenda pe bune.
(Masinile se confisca prin alte tari pentru ca oamenii sunt destul de inconstienti incat nu isi dau seama ce tragedii pot produce cu ele, cu o bicicleta mai greu sa omori pe careva, poate doar daca o arunci de pe bloc.)

Te surpinde degeaba, si daca esti sofer iei doar 1-2 ani cu suspendare.

 


Re: Despre biciclete andrei11

# adila Nu sunt aberante absolut deloc. Biciclete sunt si pe  strazi, nu numai pe trotuare. Si pe  drumurile publice intre localitati, si prin localitatile tranzitate de drumurile publice. Inclusiv in Bucuresti biciclistii de pe strada nu respecta absolut deloc culoarea rosie a semaforului sau depasesc pe dreapta masini de pe prima banda care semnalizeaza si fac dreapta. Asa ca nu o sa te las cu aberatiile mele.
Si in cazul unui accident cu un biciclist dintr-un sat oarecare care evident merge pe  drumul public si cand el este de vina cine-mi plateste mie pagubele ? Il dau in judecata ca sa ce ? Ca sa aflu ca nu are venituri ? RCA - ul pentru bicileta este strict necesar.
PS : Eu am avut o zgârietură provocata de o bicicleta, fiind parcat regulamentar ( pe Schitu Magureanu ) si fiind in maşină.  Pur si simplu copilul ( aflat pe trotuar ) ( care era insotit si de parinte ) s-a dezichilibrat si mi-a sters vopseaua. Asta ca sa-ti dau un exemplu concret de ce trebuie RCA la biciclete.
# abc_XC am precizat ca am spus 2000 lei din burta. Corectati voi cat este pentru o trecere pe rosu pentru un autoturism.
# shoppy am spus confiscarea bicicletei ca nu are cum sa te controleze ca tu nu o s-o conduci in continuare. Da, de acord, cu o amenda pe bune  si platibila, nu sa se anuleze in instanta din motive de procedura.

 


Re: Despre biciclete ByOnu

andrei11 wrote:
in Bucuresti biciclistii de pe strada nu respecta absolut deloc culoarea rosie a semaforului

Generalizezi. ;) :bere: La fel s-ar putea generaliza si pentru soferi sau pietoni, dar daca ar fi asa cred ca am avea 100 de morti / zi. :lol:

depasesc pe dreapta masini de pe prima banda care semnalizeaza si fac dreapta.

Aici este un mare depinde. Din cate stiu, daca banda nu este pentru obligatoriu la dreapta, biciclistul este obligat sa stea langa bordura (destul de stupid), si ma gandesc ca daca nu-si schimba directia de mers, spre deosebire de masina, cam are prioritate. Asta daca nu iti vine de la doua-trei masini din spate. Caz in care cred ca acesta ar trebui sa-i permita masinii virajul la dreapta. Oricum, ceea ce ai descris tu nu este o depasire. :)

Cat despre copilul care ti-a atins masina, imi pare rau, dar se intampla. Cred ca punem prea mult pret sa nu avem maisnile zgariate. In vest este ceva aproape normal sa-ti fie atinsa masina in parcare, de multe ori voit, foarte usor in bara pentru a putea realiza miscarile. Si nu se moare din asta. Ce pot sa zic, masina este un bun personal pe care il scoti in lume, atata timp cat acesta se afla afara, zgarieturile sunt cam inevitabile. :lol:

 


Re: Despre biciclete andrei11

:lol:
Sa traiasca Opelul meu ca are zgârieturi cât cuprinde, nu ăsta-i baiul.
Cu dreapta la asta m-am referit, merg masinile << ca melcul >> iar biciclistul imi vine din spate - adica cu 4 - 5 masini din spate - si ma trezesc cu el in dreapta mea când fac eu dreapta, semnalizând dreapta.
Sau il depasesc cu 100 m inainte, semnalizez dreapta si opresc ca sa coboare cineva din maşină pe dreapta si mă trezesc ca se ciocneste cu usa deschisa. Pentru ca evident când coboara cineva din masina nu lipesti roata de bordura, lasi un 50 cm fata de bordura. El taman pe acolo vrea sa se strecoare.

 


Re: Despre biciclete adila

@Andrei11: ai provocat aceasta discutie fara nici un sens, sau doar ca sa fi contra.
Exista un cod rutier si el trebuie respectat de toti participantii la trafic, iar biciclistii sunt inclusi in acest cod.

 


Re: Despre biciclete andrei11

:D  :bere:
Mă opresc aici.  :D

 


Re: Despre biciclete mcosmin

Andrei, dai impresia ca nu ai mers niciodata cu bicicleta in trafic cu masini, regulile sunt incalcate majoritar de soferi iar biciclistii fac ce fac pentru ca nu vor sa fie accidentati.

Daca as fi politist si as merge o zi pe bicicleta, as lua suta de permise pe zi pentru neacordare de prioritate. Deci mai usor cu pianul pe scari.

Codul rutier defineste foarte clar si foarte logic rolul bicicletelor: Cu cateva mici exceptii legate de depasirea lor, au aceiasi prioritate in trafic ca o masina normala. Sa imi spui tu mie cati soferi respecta asta.

Si bonus, in tarile civilizate, biciclistul are dreptul sa acapareze toata banda daca simte ca nu poate fi depasit in siguranta de masini. Sunt curios cum ai reactiona daca si la noi ar fi la fel.

 


Re: Despre biciclete andrei11

N-ai impresia, sigur n-am mers.
Până la liceu am avut << Pionier >>, dupa aceea n-am mai mers cu bicicleta.
Ceea ce am scris eu aici e din perspectiva soferului.
Nu ma pasioneaza mersul pe bicicleta absolut deloc.
_________________
Asta nu inseamna ca nu respect biciclistii in trafic, a nu se trage concluzii gresite.

 


Re: Despre biciclete shoppy

De parca la instanta te duci fix in ziua, x, fix la ora 10, si pana la 12 ai scapat, nu am fost dar nu cred ca se intampla asa.

Cand vezi pe strada un biciclist care merge acceptabil trebuie sa te gandesti ca datorita lui este cu o masina mai putin in trafic, masina care nici nu ocupa loc pe banda, nici nu ocupa loc de parcare si nici nu polueaza; si astfel sa te bucuri, nu sa ii gasesti nod in papura.

 


Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 40
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433612 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use