Topic: Istorie vehicule - discuții diverse
241 posts, 78990 views
📖 Pagination options
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Tramvaiul Thomson (V09)
Robert24
Nu e asa! Acela e din seria 152-176. Erau deja venite de multa vreme (1991)...
Chiar si cea mai noua serie 42-67 era venita deja din 1994.
Nu e asa! Acela e din seria 152-176. Erau deja venite de multa vreme (1991)...
Chiar si cea mai noua serie 42-67 era venita deja din 1994.
- AlexCitelis5399
-
Posted:
-
Re: Tramvaiul Thomson (V09)
AlexCitelis5399
In plus,acesta era de la autobaza Nordului,din cate vad fiind pe linia 123 nu 133
In plus,acesta era de la autobaza Nordului,din cate vad fiind pe linia 123 nu 133
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Tramvaiul Thomson (V09)
Robert24
123 a fost la Ferentari multa vreme.
Gata off-topicul, va rog! O sa mutam mesajele de aici.
123 a fost la Ferentari multa vreme.
Gata off-topicul, va rog! O sa mutam mesajele de aici.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
Robert24
1937 - autobuzele S.T.B. Henschel
(Material preluat din "Gazeta Municipala" - 21 martie 1937
1937 - autobuzele S.T.B. Henschel
1937mar21_noile autobuze stb.PNG (104.22 KB; downloaded 6395 times)
1937mar21_noile autobuze stb poza.PNG (448.66 KB; downloaded 6426 times)
(Material preluat din "Gazeta Municipala" - 21 martie 1937
- stefan_br
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
stefan_br
Un articol foarte frumos pe care il gasiti pe Bucurestiul meu drag !
Link: https://bucurestiulmeudrag.ro/blog/articol/itb-70
Un articol foarte frumos pe care il gasiti pe Bucurestiul meu drag !
Link: https://bucurestiulmeudrag.ro/blog/articol/itb-70
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
TibiV
@stefan_br
Da, frumos articol, desi il citesc la 3 luni dupa postarea ta...
Citez:
De fapt se ducea mult dupa Calea Dudesti. Iesea "din Bucuresti" si intra in comuna "Dudesti-Cioplea" care incepea imediat dupa Dristor.
"cealalta parte a Bucurestiului" se termina "la rond", adica la actuala intersectie N.Grigorescu/Pallady-Ressu, langa actuala Piata Titan....
In '69 tranvaiele intorceau acolo, iar statuia care acum este pe NG spre Splai pe vremea aia era in mijlocul intersectiei si tramvaiele intorceau in jurul ei...
La vremea aia incepeam scoala, si imi aduc bine aminte "chestiile" astea pentru ca stateam la 500 de metri de rond (stii cum este, uiti ceva de anul trecut, dar nu uiti ce era in copilarie...) Si, da imi amintesc si eu surpriza cand prindeam "tramvaiul nou"...
Tramvaiul a fost multi ani cam singurul mijloc de transport in comuna Dudesti-Cioplea...
Pe vremea aia acolo era capatul tramvaielor 18,19 si 27. Abia prin anii '70 s-a prelungit linia spre "platforma chimica" IOR/Policolor/Fabrica de Medicamente/Anticorozivul etc....
@stefan_br
Da, frumos articol, desi il citesc la 3 luni dupa postarea ta...
Citez:
Anul 1969 marchează începutul acţiunii de modernizarea a parcului de tramvaie ITB. În acel an sosea în ţară un tramvai prototip, articulat din 3 unităţi, produs în Germania Federală de firma Linke-Hofmann-Bush. Era un tramvai modern, elegant şi confortabil, cu o capacitate mare de transport şi câteva echipamente revoluţionare pentru acea dată: uşi acţionate electric, boghiuri silenţioase, frânare de serviciu electrică şi de urgenţă cu patină electromagnetică, iluminat fluorescent etc.
Numerotat 3501, tramvaiul LHB a fost repartizat liniei 19. Îmi amintesc cu nostalgie şi acum cum aşteptam ore în şir “tramvaiul nemţesc” în staţia Sfânta Vineri, după care efectuam un parcurs dus-întors pe tot traseul, care atunci ajungea până pe Calea Dudeşti, în cealaltă parte a Bucureştiului.
De fapt se ducea mult dupa Calea Dudesti. Iesea "din Bucuresti" si intra in comuna "Dudesti-Cioplea" care incepea imediat dupa Dristor.
"cealalta parte a Bucurestiului" se termina "la rond", adica la actuala intersectie N.Grigorescu/Pallady-Ressu, langa actuala Piata Titan....
In '69 tranvaiele intorceau acolo, iar statuia care acum este pe NG spre Splai pe vremea aia era in mijlocul intersectiei si tramvaiele intorceau in jurul ei...
La vremea aia incepeam scoala, si imi aduc bine aminte "chestiile" astea pentru ca stateam la 500 de metri de rond (stii cum este, uiti ceva de anul trecut, dar nu uiti ce era in copilarie...) Si, da imi amintesc si eu surpriza cand prindeam "tramvaiul nou"...
Tramvaiul a fost multi ani cam singurul mijloc de transport in comuna Dudesti-Cioplea...
Pe vremea aia acolo era capatul tramvaielor 18,19 si 27. Abia prin anii '70 s-a prelungit linia spre "platforma chimica" IOR/Policolor/Fabrica de Medicamente/Anticorozivul etc....
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
andrei11
Da, şi când autobzul 42 / 79 mergeau pe drum de ţară in Cartierul Balta Albă care era in plină constructie...Nu stiu de Dr. Taberei, dar Balta Albă a apărut extrem de repede in peisaj...
Da, şi când autobzul 42 / 79 mergeau pe drum de ţară in Cartierul Balta Albă care era in plină constructie...Nu stiu de Dr. Taberei, dar Balta Albă a apărut extrem de repede in peisaj...
- nokia2110
-
Posted:
-
Discutii diverse
nokia2110
Mai există vreo mică şansă pentru vehiculele vechi ale R.A.T.B.-ului care sunt propuse pentru casare (mărci, modele care nu mai sunt în circulaţie) sau deja le putem cânta prohodul?
Mai există vreo mică şansă pentru vehiculele vechi ale R.A.T.B.-ului care sunt propuse pentru casare (mărci, modele care nu mai sunt în circulaţie) sau deja le putem cânta prohodul?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ByOnu
Dar nu as arunca, Andrei, ideea este ok (lasandu-l pe actualul 119 la stadiul actual, pseudo-istoric). Dar dupa discutia purtata la Gara Centrala, stim ambii ca sunt alte prioritati reale, dureroase, la RATB. Iar colac peste pupaza, INCA nu avem restaurate un V2A, Ikarus, nici macar una bucata DAC, articulat sau nu, troleibuz sau nu, orasul care a produs ROCAR si TV nu mai are nici macar unul cu sanse reale de restaurare. De remorci nu vorbim. Si foarte probabil sa aiba mintea cea de pe urma si sa pastreze macar o T4R.
De cand cu desfiintarea terminalului Sf. Gheorghe, facuta dezorganizat si in cea mai mare scarba fata de publicul calator, indiscutabil, m-am tot intrebat daca nu este de fapt o idee buna centralizarea tuturor traseelor la Sf. Vineri (dar nu in situatia mizera actuala) si pastrarea liniilor pentru niste trasee turistice -- asemanator cu ceea ce se incearca in Timisoara. Obligatoriu cu interzicerea fizica a intratii masinilor in viitoarea zona pietonala. Sa ai doua linii ocupate constant de niste tarabe de V3A in inima Bucurestiului, cum era pana acum Sf. Gheorghe, este o risipa enorma de teren cu potential turistic. Desigur, cu administratia actuala nu se va face nimic in acest sens, dar dezbaterea ramane deschisa.
andrei11 wrote:
Ba eu aș fi și mai radical, ByOnu o să arunce cu pietre / borduri / traverse / etc - cu ce-i cade în mână - după mine. Aș proiecta un nou V 56 - la exterior identic cu originalul - dar cu motor de nivelul anului 2020...
Dar nu as arunca, Andrei, ideea este ok (lasandu-l pe actualul 119 la stadiul actual, pseudo-istoric). Dar dupa discutia purtata la Gara Centrala, stim ambii ca sunt alte prioritati reale, dureroase, la RATB. Iar colac peste pupaza, INCA nu avem restaurate un V2A, Ikarus, nici macar una bucata DAC, articulat sau nu, troleibuz sau nu, orasul care a produs ROCAR si TV nu mai are nici macar unul cu sanse reale de restaurare. De remorci nu vorbim. Si foarte probabil sa aiba mintea cea de pe urma si sa pastreze macar o T4R.
De cand cu desfiintarea terminalului Sf. Gheorghe, facuta dezorganizat si in cea mai mare scarba fata de publicul calator, indiscutabil, m-am tot intrebat daca nu este de fapt o idee buna centralizarea tuturor traseelor la Sf. Vineri (dar nu in situatia mizera actuala) si pastrarea liniilor pentru niste trasee turistice -- asemanator cu ceea ce se incearca in Timisoara. Obligatoriu cu interzicerea fizica a intratii masinilor in viitoarea zona pietonala. Sa ai doua linii ocupate constant de niste tarabe de V3A in inima Bucurestiului, cum era pana acum Sf. Gheorghe, este o risipa enorma de teren cu potential turistic. Desigur, cu administratia actuala nu se va face nimic in acest sens, dar dezbaterea ramane deschisa.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018
aztec
Este bine ca sunt si 3....
De fapt 2 ca unul e cam prea tras de par sa zici ca are o istorie locala.
Jalnic ca sunt doar trei. Spune multe despre ce mentalitate avem, in loc sa pretuim istoria, pretuim banul scos pe fier vechi....in loc sa protejam macar un exemplar..
1689 wrote:
Rathgeber-ul nu prea are de-a face cu istoria transportului in comun bucurestean. E bine ca exista, dar m-as fi bucurat mai mult sa vad V09-le in functiune.
Stie cineva ce s-a intimplat cu el ? Daca tin minte bine, a lipsit si la precedenta parada...
O fi de la cutremur ?
Este bine ca sunt si 3....
De fapt 2 ca unul e cam prea tras de par sa zici ca are o istorie locala.
Jalnic ca sunt doar trei. Spune multe despre ce mentalitate avem, in loc sa pretuim istoria, pretuim banul scos pe fier vechi....in loc sa protejam macar un exemplar..
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018
ByOnu
In depou mai erau Lohner si V09 Thompson, plus vagonul Tip M donat de Vienna care, dintr-un motiv pe care nu-l inteleg, se afla in URAC.
Nu este locul potrivit, asa ca nu insist. Dar noi am reabilitat Lohner si Rathgeber-ul gras, dar nici macar un Rathgeber albastru din Munchen care a facut legea pe strazi mai bine de un deceniu in Bucuresti. Iar din ce vad in fotografii, V2A-ul e chelit treptat. Nu stiu ce va mai fi de restaurat din el.
In depou mai erau Lohner si V09 Thompson, plus vagonul Tip M donat de Vienna care, dintr-un motiv pe care nu-l inteleg, se afla in URAC.
Nu este locul potrivit, asa ca nu insist. Dar noi am reabilitat Lohner si Rathgeber-ul gras, dar nici macar un Rathgeber albastru din Munchen care a facut legea pe strazi mai bine de un deceniu in Bucuresti. Iar din ce vad in fotografii, V2A-ul e chelit treptat. Nu stiu ce va mai fi de restaurat din el.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018
WT_fan06
Oare numai "ei" sunt de vină? Nu cumva noi toți am asistat la asta, ÎNCĂ cu mâinile încrucişate?
Oare numai "ei" sunt de vină? Nu cumva noi toți am asistat la asta, ÎNCĂ cu mâinile încrucişate?
- alchimistul
-
Posted:
-
Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018
alchimistul
Sa speram ca vor fi pastrate mai multe Tatre, dupa ce vor fi scoase din circulatie...
Sa speram ca vor fi pastrate mai multe Tatre, dupa ce vor fi scoase din circulatie...
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018
WT_fan06
Rath, EP, DAC, Rocar, etc. nu s-au pastrat pentru că nu a sperat nimeni, sau cum?
Cu fapte putem realiza ceva, nu cu speranțe.... dar încă nu se sesizează nimeni.
Rath, EP, DAC, Rocar, etc. nu s-au pastrat pentru că nu a sperat nimeni, sau cum?
Cu fapte putem realiza ceva, nu cu speranțe.... dar încă nu se sesizează nimeni.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Vehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.A
•
Choose destination