Topic: Despre biciclete și infrastructura velo
551 posts, 163071 views
📖 Pagination options
- Costin
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Costin
Eu propun sa mearga toate masinile pe benzile de transport in comun, deoarece masinile au mai mult de un loc deci transporta oameni "in comun". Bicicletele doar daca au doua locuri, altfel nu.
Eu propun sa mearga toate masinile pe benzile de transport in comun, deoarece masinile au mai mult de un loc deci transporta oameni "in comun". Bicicletele doar daca au doua locuri, altfel nu.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
bercenicity
Plecand de la sarcasmul lui Costin, ceva de genul se cheama high-occupancy vehicle lane https://en.wikipedia.org/wiki/High-occu...hicle_lane
In Europa sunt relativ rare.
Plecand de la sarcasmul lui Costin, ceva de genul se cheama high-occupancy vehicle lane https://en.wikipedia.org/wiki/High-occu...hicle_lane
In Europa sunt relativ rare.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
ByOnu
Daca noi, cei care mai avem totusi ceva rationament si cunostinte, ne temem de lucrurile civilizate implementate deja in alte tari (majoritatea mai civilizate decat noi), ce putem sa-i mai cerem lui Jijel care si-a cumparat ursulet si il are inmatriculat in BG... Nu inteleg pozitionarea unora dintre voi fata de utilizarea bicicletelor in oras.
Canada
SUA
Mexic
Franta - Paris
UK - Londra
Daca noi, cei care mai avem totusi ceva rationament si cunostinte, ne temem de lucrurile civilizate implementate deja in alte tari (majoritatea mai civilizate decat noi), ce putem sa-i mai cerem lui Jijel care si-a cumparat ursulet si il are inmatriculat in BG... Nu inteleg pozitionarea unora dintre voi fata de utilizarea bicicletelor in oras.
Canada
SUA
Mexic
Franta - Paris
UK - Londra
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
zapacitu
Asa este si in Dublin: banda de autobuz (cu vreo 20cm mai lata decat autobuzul in sine!) e si banda de biciclete. Insa la ei sunt autobuze nene, nu ca la noi unu pe an; vin la orar si vin DES! Bafta sa depasesti autobuzu cu bitza. Oricum ei nu promoveaza bicicletele, ci doar fac chestii de ochii lumii. Va suna cunoscut?
Una peste alta, daca doar scriem ca facem X si Y si nu dam amenzi pentru orice betmen care se crede autobuz in Dacie...
mcosmin wrote:
Asta e o gluma, nu?
Si lumea zice ca Firea are idei cretine...
Asa este si in Dublin: banda de autobuz (cu vreo 20cm mai lata decat autobuzul in sine!) e si banda de biciclete. Insa la ei sunt autobuze nene, nu ca la noi unu pe an; vin la orar si vin DES! Bafta sa depasesti autobuzu cu bitza. Oricum ei nu promoveaza bicicletele, ci doar fac chestii de ochii lumii. Va suna cunoscut?
Una peste alta, daca doar scriem ca facem X si Y si nu dam amenzi pentru orice betmen care se crede autobuz in Dacie...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Costin
Intr-o nota mai serioasa, mersul printre autobuze, troleibuze si taxiuri mi se pare cel putin la fel de nesigur pentru un biciclist ca mersul direct pe carosabil, fara nici un fel de banda dedicata. Ceea ce motiveaza reactia mea de mai sus.
Intr-o nota mai serioasa, mersul printre autobuze, troleibuze si taxiuri mi se pare cel putin la fel de nesigur pentru un biciclist ca mersul direct pe carosabil, fara nici un fel de banda dedicata. Ceea ce motiveaza reactia mea de mai sus.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
ByOnu
Te inteleg perfect, eu sunt 100% pentru piste separate, dar asta ar fi o solutie de compromis (cum sunt multe altele care devin regula la noi). Te uiti la inelul central si te intrebi cum de lumea este ok cu parcatul pe trei randuri (sunt zone in care se circula pe o singura banda + linia de tramvai), dar daca indraznesti sa spui macar sa se dea 1m pentru piste de biciclete unii sunt "piei satana!".
Nu are rost sa mentionam aici beneficiile mersului pe bicicleta in oras. O consider a fi a doua cea mai ieftina infrastructura de construit si intretinut dupa cea pietonala. Plus ca pe masura ce inevitabil se schimba generatiile, treptat, tot mai multe persoane vor folosi bicicletele pentru distante mici si medii. Primaria mai scapa de ceva masa de calatori din RATB, Metrorexul din metrou, iar soselele se vor elibera, catusi de putin. Plus ca odata construite, asemenea trotuarelor, tu ca autoritate nu mai trebuie sa faci nimic in afara de a le curata si a te asigura ca nu sunt blocate. Asta spre deosebire de carosabil care, in functie de artera, poate necesita si interventii anuale.
Schimbarea oricum nu se va vedea de azi de maine, ci de-alungul unui deceniu din clipa in care avem o infrastructura decenta, abia atunci, treptat, isi va gasi clienti fideli. Spun asta pentru ca aud ca vezi doamne ce prostie s-a facut pe Calea Victoriei, ca nu o folosesc biciclistii (desi vara si nu numai, sunt cel putin zeci pe fiecare sens, fiind ore cu sute pe sens), fara sa aiba buna vointa de a se gandi ca pista aceasta duce de nicaieri... nicaieri! E ca si cum ai face o autostrada intre doua sate si te-ai plange ca nu o foloseste nimeni, deci, clar nu exista cerere pentru autostrazi. Fix aceasta este logica unora. Unii considera ca daca nu exista ambuteiaj de biciclete pe Victoriei, nu si-a atins scopul.
Eu unul mi-am si cumparat o bicicleta noua acum doi ani cand Calea Victoriei era calda iar Guvernul, prin Min. Mediului, oferise primariei nu-stiu-cate milioane de euro din care nu s-a cheltuit un leu. Am considerat ca pana acum am fi avut macar o ramura spre sud si una E-V la banii respectivi.
Utilizarea bicicletei este buna si sigura, apreciez eu, daca ai cel putin 70-80% din traseul spre munca/scoala sub forma de piste separate, altfel isi pierde din eficienta.
Te inteleg perfect, eu sunt 100% pentru piste separate, dar asta ar fi o solutie de compromis (cum sunt multe altele care devin regula la noi). Te uiti la inelul central si te intrebi cum de lumea este ok cu parcatul pe trei randuri (sunt zone in care se circula pe o singura banda + linia de tramvai), dar daca indraznesti sa spui macar sa se dea 1m pentru piste de biciclete unii sunt "piei satana!".
Nu are rost sa mentionam aici beneficiile mersului pe bicicleta in oras. O consider a fi a doua cea mai ieftina infrastructura de construit si intretinut dupa cea pietonala. Plus ca pe masura ce inevitabil se schimba generatiile, treptat, tot mai multe persoane vor folosi bicicletele pentru distante mici si medii. Primaria mai scapa de ceva masa de calatori din RATB, Metrorexul din metrou, iar soselele se vor elibera, catusi de putin. Plus ca odata construite, asemenea trotuarelor, tu ca autoritate nu mai trebuie sa faci nimic in afara de a le curata si a te asigura ca nu sunt blocate. Asta spre deosebire de carosabil care, in functie de artera, poate necesita si interventii anuale.
Schimbarea oricum nu se va vedea de azi de maine, ci de-alungul unui deceniu din clipa in care avem o infrastructura decenta, abia atunci, treptat, isi va gasi clienti fideli. Spun asta pentru ca aud ca vezi doamne ce prostie s-a facut pe Calea Victoriei, ca nu o folosesc biciclistii (desi vara si nu numai, sunt cel putin zeci pe fiecare sens, fiind ore cu sute pe sens), fara sa aiba buna vointa de a se gandi ca pista aceasta duce de nicaieri... nicaieri! E ca si cum ai face o autostrada intre doua sate si te-ai plange ca nu o foloseste nimeni, deci, clar nu exista cerere pentru autostrazi. Fix aceasta este logica unora. Unii considera ca daca nu exista ambuteiaj de biciclete pe Victoriei, nu si-a atins scopul.
Eu unul mi-am si cumparat o bicicleta noua acum doi ani cand Calea Victoriei era calda iar Guvernul, prin Min. Mediului, oferise primariei nu-stiu-cate milioane de euro din care nu s-a cheltuit un leu. Am considerat ca pana acum am fi avut macar o ramura spre sud si una E-V la banii respectivi.
Utilizarea bicicletei este buna si sigura, apreciez eu, daca ai cel putin 70-80% din traseul spre munca/scoala sub forma de piste separate, altfel isi pierde din eficienta.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
mcosmin
Faptul ca ceva merge in afara nu inseamna automat ca va merge si la noi (exemplu perfect: constitutia dupa modelul francez). Trebuie sa gasim solutii adaptate specificului local. Personal, nu cred ca este OK sa amesteci banda de biciclete cu banda de RATB, tocmai din motive de siguranta. De fapt, pentru un biciclist, un camion/autobuz/troleibuz este mult mai periculos decat orice alt fel de masina, tocmai pentru ca depasirea dureaza, si te poti dezechilibra mult mai usor. In toate orasele care promoveaza pe bune mersul pe bicicleta, benzile sunt separate (si de obicei introduse pe trotuar, nu pe marginea drumului).
Daca gandesti banda de bicicleta+autobuz sa fie predominant pentru autobuz, atunci da, le pui comun si multumesti si cativa biciclisti mai hipseri care se incapataneaza sa mearga cu bicicleta prin oras, dar daca deja ai mult biciclisti (sau vrei sa promovezi mersul pe bicicleta), nu este OK sa ai banda comuna.
zapacitu wrote:mcosmin wrote:
Asta e o gluma, nu?
Si lumea zice ca Firea are idei cretine...
Asa este si in Dublin: banda de autobuz (cu vreo 20cm mai lata decat autobuzul in sine!) e si banda de biciclete. Insa la ei sunt autobuze nene, nu ca la noi unu pe an; vin la orar si vin DES! Bafta sa depasesti autobuzu cu bitza. Oricum ei nu promoveaza bicicletele, ci doar fac chestii de ochii lumii. Va suna cunoscut?
Una peste alta, daca doar scriem ca facem X si Y si nu dam amenzi pentru orice betmen care se crede autobuz in Dacie...
Faptul ca ceva merge in afara nu inseamna automat ca va merge si la noi (exemplu perfect: constitutia dupa modelul francez). Trebuie sa gasim solutii adaptate specificului local. Personal, nu cred ca este OK sa amesteci banda de biciclete cu banda de RATB, tocmai din motive de siguranta. De fapt, pentru un biciclist, un camion/autobuz/troleibuz este mult mai periculos decat orice alt fel de masina, tocmai pentru ca depasirea dureaza, si te poti dezechilibra mult mai usor. In toate orasele care promoveaza pe bune mersul pe bicicleta, benzile sunt separate (si de obicei introduse pe trotuar, nu pe marginea drumului).
Daca gandesti banda de bicicleta+autobuz sa fie predominant pentru autobuz, atunci da, le pui comun si multumesti si cativa biciclisti mai hipseri care se incapataneaza sa mearga cu bicicleta prin oras, dar daca deja ai mult biciclisti (sau vrei sa promovezi mersul pe bicicleta), nu este OK sa ai banda comuna.
- sss
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
sss
Cred ca sunteti exagerat de pesimisti! Romanul este prin definitie adaptiv, in cativa ani vor invata sa convietuiasca biciclistii si automobilistii. Mai tineti minte explozia fenomenului moto? Ce jale a fost cu motociclistii teribilisti care se suiau pe masini si cu automobilistii care le deschideau portiera in fata? Treptat au invatat si motociclistii ( supravietuitori ) sa-si tempereze entuziasmul si soferii sa se uite in retrovizoare dupa motociclisti. Chiar in domeniul ciclismului, lucrurile evolueaza. Acum 15 ani am incercat sa merg cu bicicleta la munca... n-am rezistat nici o saptamana! Mi-am dat seama ca sansele mele de supravietuire in jungla traficului din Bucuresti erau nule. In ultimii ani am reinceput sa merg cu bicicleta prin oras si lucrurile s-au imbunatatit mult din punct de vedere al atitudinii soferilor, chiar daca nu si in ce priveste infrastructura specifica.
Cred ca sunteti exagerat de pesimisti! Romanul este prin definitie adaptiv, in cativa ani vor invata sa convietuiasca biciclistii si automobilistii. Mai tineti minte explozia fenomenului moto? Ce jale a fost cu motociclistii teribilisti care se suiau pe masini si cu automobilistii care le deschideau portiera in fata? Treptat au invatat si motociclistii ( supravietuitori ) sa-si tempereze entuziasmul si soferii sa se uite in retrovizoare dupa motociclisti. Chiar in domeniul ciclismului, lucrurile evolueaza. Acum 15 ani am incercat sa merg cu bicicleta la munca... n-am rezistat nici o saptamana! Mi-am dat seama ca sansele mele de supravietuire in jungla traficului din Bucuresti erau nule. In ultimii ani am reinceput sa merg cu bicicleta prin oras si lucrurile s-au imbunatatit mult din punct de vedere al atitudinii soferilor, chiar daca nu si in ce priveste infrastructura specifica.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Goldmund
Nu am scris sa nu mai mergeti pe bicicleta, din contra, cred ca mersul pe bicicleta este chiar sanatos(miscare). Exemplul cu Amsterdam(chiar toata Olanda exemplu dat de un coleg), Danemarca, (dupa cum am scris deja) nu se poate copia in Stuttgart, sau München, ca proba ca aici nu stau lucrurile precum in nord, nord-vestul UE . Chiar nu stau de loc asa...
Daca Bucuresti ramane cea mai poluata capitala din UE, fiecare poate trage concluziile.
Un alt exemplu:
cardiologul ne indruma sa facem miscare, jogging, mersul pe jos, etc., dar nu ne spune sa facem mai multa miscare printr-un oras f. poluat.
Primarul capitalei, toti responsabilii pentru sanatatea cetatenilor ar trebui sa faca efectiv mai mult pentru un aer mai bun din orasele noastre.
Nu am scris sa nu mai mergeti pe bicicleta, din contra, cred ca mersul pe bicicleta este chiar sanatos(miscare). Exemplul cu Amsterdam(chiar toata Olanda exemplu dat de un coleg), Danemarca, (dupa cum am scris deja) nu se poate copia in Stuttgart, sau München, ca proba ca aici nu stau lucrurile precum in nord, nord-vestul UE . Chiar nu stau de loc asa...
Daca Bucuresti ramane cea mai poluata capitala din UE, fiecare poate trage concluziile.
Un alt exemplu:
cardiologul ne indruma sa facem miscare, jogging, mersul pe jos, etc., dar nu ne spune sa facem mai multa miscare printr-un oras f. poluat.
Primarul capitalei, toti responsabilii pentru sanatatea cetatenilor ar trebui sa faca efectiv mai mult pentru un aer mai bun din orasele noastre.
- sss
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
sss
Goldmund, era sa lesin de ras dimineata... pe ARD a fost un reportaj exact pe tema Bicicleta/Stuttgart. Prezentarea era in perfecta concordanta cu afirmatiile tale, beleaua e ca nemtii astia sunt caposi si daca au hotarat ca in urmatorii ani sa transfere 20% din traficul rutier spre velo in Stuttgart, apoi asa o sa fie!
Reportajul este aici: http://www.daserste.de/information/poli...t-100.html
Goldmund wrote:
Exemplul cu Amsterdam(chiar toata Olanda exemplu dat de un coleg), Danemarca, (dupa cum am scris deja) nu se poate copia in Stuttgart, sau München, ca proba ca aici nu stau lucrurile precum in nord, nord-vestul UE . Chiar nu stau de loc asa...
Goldmund, era sa lesin de ras dimineata... pe ARD a fost un reportaj exact pe tema Bicicleta/Stuttgart. Prezentarea era in perfecta concordanta cu afirmatiile tale, beleaua e ca nemtii astia sunt caposi si daca au hotarat ca in urmatorii ani sa transfere 20% din traficul rutier spre velo in Stuttgart, apoi asa o sa fie!
Reportajul este aici: http://www.daserste.de/information/poli...t-100.html
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Goldmund
sss,
mersi ca imi ridici mingea la fileu:
Stuttgart o fi un oras poluat, dar primarul orasului si guvernatorul landului( a carei capitala este Stuttgart), cu totii sunt "verzi", deci politicile lor sunt indreptate spre mai multa bicicleta si mai putin trafic rutier...Curat populism, ar spune Caragiale. De ex., cu totii vor mai multe piste pentru biciclisti, de zeci de ani. O strada in centru(precum "Academiei" in centrul Bucuresti, dar mai scurta) au inchis-o traficului rutier, lasand doar taxiurile si biciclistii si asta realizandu-se in ultimii...patru ani...Piste ca in Bucuresti de pe Calea Victoriei, in centrul Stuttgart? Nimic! Si da, aici vor face zeci de km piste pt. bicicleta, intrebarea este unde. Prin cartierele din jurul orasului, e ok si "machbar", iar orasul de 600mii loc. se intinde exact cat orasul Bucuresti, cu cele 2 milioane loc..(unii verzi sunt chiar nebuni: au prezentat o alternativa pentru oras, un fel de Rikscha, o tricicleta indiana care costa mai mult decat un Logan nou!
http://www.stuttgarter-zeitung.de/inhal...497bc.html
In Noua Zeelanda, Olanda, sau Danemarca bicicleta are viitor si in Bucuresti, dar in general, cred eu, va ramane doar un mijloc de agrement...si daca esti "tanar si dinamic" mergi si la servici cu ea.
PS
Am uitat de Tübinger str. , o straduta pt. biciclisti, care este inchisa circulatiei auto si care este doar pt. "rezidenti" - dar cine controleaza?!
sss,
mersi ca imi ridici mingea la fileu:
Stuttgart o fi un oras poluat, dar primarul orasului si guvernatorul landului( a carei capitala este Stuttgart), cu totii sunt "verzi", deci politicile lor sunt indreptate spre mai multa bicicleta si mai putin trafic rutier...Curat populism, ar spune Caragiale. De ex., cu totii vor mai multe piste pentru biciclisti, de zeci de ani. O strada in centru(precum "Academiei" in centrul Bucuresti, dar mai scurta) au inchis-o traficului rutier, lasand doar taxiurile si biciclistii si asta realizandu-se in ultimii...patru ani...Piste ca in Bucuresti de pe Calea Victoriei, in centrul Stuttgart? Nimic! Si da, aici vor face zeci de km piste pt. bicicleta, intrebarea este unde. Prin cartierele din jurul orasului, e ok si "machbar", iar orasul de 600mii loc. se intinde exact cat orasul Bucuresti, cu cele 2 milioane loc..(unii verzi sunt chiar nebuni: au prezentat o alternativa pentru oras, un fel de Rikscha, o tricicleta indiana care costa mai mult decat un Logan nou!
http://www.stuttgarter-zeitung.de/inhal...497bc.html
In Noua Zeelanda, Olanda, sau Danemarca bicicleta are viitor si in Bucuresti, dar in general, cred eu, va ramane doar un mijloc de agrement...si daca esti "tanar si dinamic" mergi si la servici cu ea.
PS
Am uitat de Tübinger str. , o straduta pt. biciclisti, care este inchisa circulatiei auto si care este doar pt. "rezidenti" - dar cine controleaza?!
- adila
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
adila
Eu propun ca toate masinile care nu au decat sofer, deci fara pasager, sa ramana in parcare, iar soferii acestor masini sa faca jogging pe strada, deoarece masina ocupa prea mult spatiu pe strada si mai si polueaza.
Mai propun si ca biciclistii sa respecte regulamentul rutier cand circula pe drumurile publice, in caz contrar sa fie sanctionati contraventional, si de asemenea tuturor participatilor la trafic sa li se faca un control la cap serios.
Costin wrote:
Eu propun sa mearga toate masinile pe benzile de transport in comun, deoarece masinile au mai mult de un loc deci transporta oameni "in comun". Bicicletele doar daca au doua locuri, altfel nu.
Eu propun ca toate masinile care nu au decat sofer, deci fara pasager, sa ramana in parcare, iar soferii acestor masini sa faca jogging pe strada, deoarece masina ocupa prea mult spatiu pe strada si mai si polueaza.
Mai propun si ca biciclistii sa respecte regulamentul rutier cand circula pe drumurile publice, in caz contrar sa fie sanctionati contraventional, si de asemenea tuturor participatilor la trafic sa li se faca un control la cap serios.
- andrei11
-
Posted:
-
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
mcosmin
Adica asa cum scrie in codul rutier?
Mai propun si ca biciclistii sa respecte regulamentul rutier cand circula pe drumurile publice, in caz contrar sa fie sanctionati contraventional,
Adica asa cum scrie in codul rutier?
📖 Pagination options