Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5562 posts, 1203786 views
📖 Pagination options
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
punmeister
Bine macar ca Alstom asigura mentenanta cum trebuie, sa vedeti cum era daca mentenanta era in-house, ar fi fost dezastru nuclear.
Bine macar ca Alstom asigura mentenanta cum trebuie, sa vedeti cum era daca mentenanta era in-house, ar fi fost dezastru nuclear.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Problema nu e de modernizare, ci de intretinerea a cea ce exista deja. Degeaba modernizezi daca nu se asigura intretinere corespunzatoare, pt ca indiferent ce fel de echipamente ai, metroul din Bucuresti este un mediu destul de ostil pentru electronica. La cativa ani dupa intretinere o sa vezi ca iar iau foc si iar busesc/scot fum etc.
Iar echipamentele care se aprind sunt prin definitie consumabile - trebuie sa fie inlocuite din cand in cand, si probabil ca Metrorex a uitat sa mai faca asta in ultima vreme (erau prea ocupati cu spaguta pentru trenuri).
Acum poate contribuie si intervalul alert al trenurilor pe M2, poate ca trag mai mult curent si ajung sa incinga mai tare circuitele si asta duce la aprinderea izolatiilor.
Problema nu e de modernizare, ci de intretinerea a cea ce exista deja. Degeaba modernizezi daca nu se asigura intretinere corespunzatoare, pt ca indiferent ce fel de echipamente ai, metroul din Bucuresti este un mediu destul de ostil pentru electronica. La cativa ani dupa intretinere o sa vezi ca iar iau foc si iar busesc/scot fum etc.
Iar echipamentele care se aprind sunt prin definitie consumabile - trebuie sa fie inlocuite din cand in cand, si probabil ca Metrorex a uitat sa mai faca asta in ultima vreme (erau prea ocupati cu spaguta pentru trenuri).
Acum poate contribuie si intervalul alert al trenurilor pe M2, poate ca trag mai mult curent si ajung sa incinga mai tare circuitele si asta duce la aprinderea izolatiilor.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
shoppy
Izolatorul este una si izolatia este alta, izolatorul este din beton / ceramica si nu poate lua foc, ce se intampla este ca, daca nu este curatat periodic, pe suprafata sa se formeaza o mazga care, in functie de grosime / componenta / umiditate se strapunge, adica devine conductor electric, rezulta o flama(vestita conturnare), totul se incinge, vopseaua rosie / vaselina de pe suport si sina a 3-a ia foc si iese toata fumaraia acea.
Izolatorul se verifica auditiv, adica se loveste cu un ciocanel si daca nu este spart / crapat atunci sunetul este ca de xilofon(mai ales daca sunt mai multi insiruiti), daca trece testul sunetului atunci se curata de mazga, verificarea asta trebuie efectuata periodic, ei s-or fi gandit ca daca lucreaza cu joasa atunci nu apare conturnare, ca nici la tramvai / troleu nu se curata izolatorii, doar ca la metrou exista un singur izolator intre o parte metalica sub tensiune si alta parte metalica inpamantata, deci trebuie facut program de curatare a izolatorilor(bine, are si o durata de viata dupa care se inlocuieste, dar se inlocuieste ca, creste pericolul de rupere / crapare, factorul de izolatie electrica este constant).
Izolatorul este una si izolatia este alta, izolatorul este din beton / ceramica si nu poate lua foc, ce se intampla este ca, daca nu este curatat periodic, pe suprafata sa se formeaza o mazga care, in functie de grosime / componenta / umiditate se strapunge, adica devine conductor electric, rezulta o flama(vestita conturnare), totul se incinge, vopseaua rosie / vaselina de pe suport si sina a 3-a ia foc si iese toata fumaraia acea.
Izolatorul se verifica auditiv, adica se loveste cu un ciocanel si daca nu este spart / crapat atunci sunetul este ca de xilofon(mai ales daca sunt mai multi insiruiti), daca trece testul sunetului atunci se curata de mazga, verificarea asta trebuie efectuata periodic, ei s-or fi gandit ca daca lucreaza cu joasa atunci nu apare conturnare, ca nici la tramvai / troleu nu se curata izolatorii, doar ca la metrou exista un singur izolator intre o parte metalica sub tensiune si alta parte metalica inpamantata, deci trebuie facut program de curatare a izolatorilor(bine, are si o durata de viata dupa care se inlocuieste, dar se inlocuieste ca, creste pericolul de rupere / crapare, factorul de izolatie electrica este constant).
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
@ByOnu
Ca sa poti 'rezolva' toate problemele de pe M2 trebuie mai intai sa ai o 'alternativa' gen M4sud, altfel daca intrerupi sau disrupi M2...blochezi tot orasul!!!f
Belea!!!
@shoppy
Izolatorii nu sunt nici din beton si nici ceramici ci...polimeri!...din ce stiu eu...
Iar suportul metalic al sinei a 3-a are la talpa si el o placuta 'izolatoare' tot din plastic...dar daca e 'mazga' si aia e 'conturnata'...
Daca vrei sa mergi la 'radacina raului' ar trebui demarat si un program de reducere/eliminare a infiltratiilor/umiditatii din subteran, de data asta cu metodele si mijloacele zilei de azi nu cu ce era disponibil in 1975...in rest nu ar fi asa de greu sa achizitionezi o drezina care sa curete cu jet tot tunelul si sa elimine mazga si pilitura de fier aferenta circulatiei...
@ByOnu
Ca sa poti 'rezolva' toate problemele de pe M2 trebuie mai intai sa ai o 'alternativa' gen M4sud, altfel daca intrerupi sau disrupi M2...blochezi tot orasul!!!f
Belea!!!
@shoppy
Izolatorii nu sunt nici din beton si nici ceramici ci...polimeri!...din ce stiu eu...
Iar suportul metalic al sinei a 3-a are la talpa si el o placuta 'izolatoare' tot din plastic...dar daca e 'mazga' si aia e 'conturnata'...
Daca vrei sa mergi la 'radacina raului' ar trebui demarat si un program de reducere/eliminare a infiltratiilor/umiditatii din subteran, de data asta cu metodele si mijloacele zilei de azi nu cu ce era disponibil in 1975...in rest nu ar fi asa de greu sa achizitionezi o drezina care sa curete cu jet tot tunelul si sa elimine mazga si pilitura de fier aferenta circulatiei...
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Florinds
Nu stiu daca e bun testul cu ciocanelul. Pana la urma te obisnuiesti cu sunetul prost. Tot ce e tine de om poate fi subiectiv...
Nu stiu daca e bun testul cu ciocanelul. Pana la urma te obisnuiesti cu sunetul prost. Tot ce e tine de om poate fi subiectiv...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
shoppy
Cat timp se conturneaza poate sa fie facut din orice, ca tot i-am mai uitat si pe cei cauciucati si cei din sticla.
Am o poza din Obor, partea aceea din plastic este noua-nouata iar izolatorul din alb a ajuns negru-carbune, cum sa te lase mana sa pui o piesa noua peste o piesa mizera, sa stii ca aia trebuie curatata si tu sa o lasi asa, halucinant, nesimtire curata si crunta, stau ca bou pe coada, pai pe inalta este program de retragere la linie ca sa se curete izolatorii, si oricand se da retragere la o linie pentru lucrari in statie pai se ia pe sus si intretinerea ca sa se profite de ocazie si se curata izolatorii in plus fata de program(ca sa nu-mi mai amintesc ca altii au elicoptere si spala izolatorii cu linia in sarcina cu jeturi de apa distilata...).
Cat timp se conturneaza poate sa fie facut din orice, ca tot i-am mai uitat si pe cei cauciucati si cei din sticla.
Am o poza din Obor, partea aceea din plastic este noua-nouata iar izolatorul din alb a ajuns negru-carbune, cum sa te lase mana sa pui o piesa noua peste o piesa mizera, sa stii ca aia trebuie curatata si tu sa o lasi asa, halucinant, nesimtire curata si crunta, stau ca bou pe coada, pai pe inalta este program de retragere la linie ca sa se curete izolatorii, si oricand se da retragere la o linie pentru lucrari in statie pai se ia pe sus si intretinerea ca sa se profite de ocazie si se curata izolatorii in plus fata de program(ca sa nu-mi mai amintesc ca altii au elicoptere si spala izolatorii cu linia in sarcina cu jeturi de apa distilata...).
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Goldmund
https://www.google.de/maps/@44.4353585,...312!8i2988
O poza superba si interesanta cu Piata Universitatii si unde apare si Teatrul National perfect refacut. Putem observa intrarile(de fapt intrarile in pasajul cu acelasi nume, construit impreuna cu Inter si garajul subteran) in statia de metrou, dar fara insemnele clare, uriase ale Metrorex....Metroul Bucuresti nu doreste sa-si faca reclama nici macar in orasul in care functioneaza si nici la statiile respective?
https://www.google.de/maps/@44.4353585,...312!8i2988
O poza superba si interesanta cu Piata Universitatii si unde apare si Teatrul National perfect refacut. Putem observa intrarile(de fapt intrarile in pasajul cu acelasi nume, construit impreuna cu Inter si garajul subteran) in statia de metrou, dar fara insemnele clare, uriase ale Metrorex....Metroul Bucuresti nu doreste sa-si faca reclama nici macar in orasul in care functioneaza si nici la statiile respective?
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Daca te referi la sigla Metrorex la intrarea in pasajul pietonal, ea exista...
Daca te referi la sigla Metrorex la intrarea in pasajul pietonal, ea exista...
Universitate M.jpg (63.54 KB; downloaded 2792 times)
Universitate.jpg (56.36 KB; downloaded 2790 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Guru, cum se "orientau" scuturile semi-mecanizate (sau semi-manuale, cum iti place tie sa spui ), avand in vedere ca nu aveau calculatoare sau chestii de genul asta ? Au existat abateri la "intalnire" ?
Guru, cum se "orientau" scuturile semi-mecanizate (sau semi-manuale, cum iti place tie sa spui ), avand in vedere ca nu aveau calculatoare sau chestii de genul asta ? Au existat abateri la "intalnire" ?
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Exact cum fac si calculatoarele - calcule geometrice si intrumente, plus foaie si creion. Difera doar timpul de executie.
Exact cum fac si calculatoarele - calcule geometrice si intrumente, plus foaie si creion. Difera doar timpul de executie.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
E destul de banal. Se iau drept puncte de reper unele "borne" pe unde a trecut scutul. Se merge foarte exact, dar iti trebuie si putin cap. Si avioanele / vapoarele mergeau in trecut foarte exact, dar tot asa, putin creier la purtator era obligatoriu.
E destul de banal. Se iau drept puncte de reper unele "borne" pe unde a trecut scutul. Se merge foarte exact, dar iti trebuie si putin cap. Si avioanele / vapoarele mergeau in trecut foarte exact, dar tot asa, putin creier la purtator era obligatoriu.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
Mai degraba invers, calculatorul face ceea ce faceau oamenii doar ca mai precis si mai rapid.
mcosmin wrote:
Exact cum fac si calculatoarele - calcule geometrice si intrumente, plus foaie si creion. Difera doar timpul de executie.
Mai degraba invers, calculatorul face ceea ce faceau oamenii doar ca mai precis si mai rapid.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Mai rapid da, mai precis - nu chiar. Dar e suficient de precis. Calculatorul face multe truncheri de numere.
Mai rapid da, mai precis - nu chiar. Dar e suficient de precis. Calculatorul face multe truncheri de numere.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Depinde de program. Poate sa-ti dea si o precizie de microni, dar nu foloseste nimanui.
Depinde de program. Poate sa-ti dea si o precizie de microni, dar nu foloseste nimanui.
📖 Pagination options