MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Discuții diverse despre Metrorex

5560 posts, 1201482 views
 
Go to page:  1  ... 183 184 185 186 187 188 189  ... 398
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre Metrorex subway guru

Da, galeria e in afara carosabilului

 



Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Pe partea dreapta cum iesi spre A 2.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex subway guru

Pentru ca e minivacanta hai sa mai punem niste 'old news' despre galeria asta...
:ugeek:
Singura problema la constructie a fost prezenta in capatul dinspre oras a unui falnic nuc...
In zapaceala de dupa '89 nu se gasea nimeni sa dea o aprobare de defrisare a 'protejatului de lege'!!!
Drept pentru care intr-un tarziu a fost 'drujbuit' si trunchiul depozitat ani de zile pentru perfectarea 'actelor' si valorificare...actele nu au aparut, nucul a putrezit si a ajuns la 'groapa' sub forma de putregai...istorioara tipic postdecembrista...
:mrgreen:
Apoi a urmat sistarea tuturor investitiilor si inundarea...si apoi scoaterea apelor si reluarea...ocazie cu care am putut vedea cu ochiul liber partea nevazuta a naturii...radacinile 'infiltrate' prin rosturile totale ce atarnau din tavan mai ceva ca lianele din jungla amazonica!!!
Sper sa nu mai repetam vreo data acest gen de 'experimente'!
Si pentru ca e ziua nationala vreau din suflet sa va urez tuturor un viitor mult mai bun, cu infrastructura de prima clasa, Romania sa traiasca si tot romanul sa prospere si sa infloreasca!
La Multi Ani!

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Guru, mie nu imi este foarte clar care era modalitatea de executie inainte de 1989.
Varianta 1. Se stabilea mai intai unde trebuia sa fie tunel si unde galerie in functie de realitatea din teren.  Apoi se atribuiau tronsoanele diferitilor executanti, in functie de dotarile lor.
sau
Varianta 2. Se impartea traseul intre diverse firme si , in functie de dotarile fiecareia, se alegea unde sa fie tunel si unde galerie . Mie varianta asta nu mi se pare logica, totusi la M2 s-a executat cut& cover sub sos Berceni si cred ca acolo era totusi o portiune care se preta pentru scuturi, dar, din ce am inteles, firma care trebuia sa execute tronsonul nu avea scuturi in dotare.

Si legat de tehnica de executie, ce varianta este mai scumpa per km ? Cut& cover sau tunelul ?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex subway guru

Daca vorbim 'istoric' la ora aia cut & cover era mai ieftin dar consuma mai multe resurse materiale si implica mai multe cheltuieli cu devierile de retele...
Tunelele consumau in schimb mai multe cheltuieli cu manopera si desi teoretic nu necesitau atatea devieri ce ramanea in urma lor era dezastru din cauza tasarilor exagerate...si nici numarul de scuturi, de boltari si de minerii nu era 'nelimitat', asa ca per ansamblu balanta era undeva la 50-50%
In ziua de azi balanta e net in favoarea tunelelor...din toate punctele de vedere...TBM EPB vivat!
Si ma mandresc ca le-am adus la Bucuresti in ciuda tuturor Cassandrelor nestiutoare de carte...
:bere:
P.S.
Ai fost pedestru pe tunelele M5?
Ce zici, nu-i asa ca e cum trebuie sa fie un tunel de metrou, mai uscat, mai curat, mai potrivit pentru mileniul trei???
:mrgreen:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Pana la urma chiar si in 1989 se sapa manual ? Sau se reusise sa se ataseze ceva la scut care sa sape mecanizat ? Nu cap rotativ ca la TBM, ci ceva ca o cupa, am vazut o macheta parca la Muzeul CFR.

Da, am fost prin tunel si am remarcat ca este uscat. Cum s-a reusit o etansare asa buna ?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Apropo de etansare, mai vorbim peste 10 - 15 ani. E prea nou tunelul.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex subway guru

sab wrote:
Pana la urma chiar si in 1989 se sapa manual ? Sau se reusise sa se ataseze ceva la scut care sa sape mecanizat ? Nu cap rotativ ca la TBM, ci ceva ca o cupa, am vazut o macheta parca la Muzeul CFR.

Da, am fost prin tunel si am remarcat ca este uscat. Cum s-a reusit o etansare asa buna ?

Da, se sapa exclusiv manual, nu tu nimic...lopata+tarnacop+pickhammer cu lopatzica...
Etansarea aia asa buna e parte din tehnologia TBM.
Doi in unu, zero tasari, zero infiltratii...
:bere:
andrei11 wrote:
Apropo de etansare, mai vorbim peste 10 - 15 ani. E prea nou tunelul.

Tu ai vazut vreo data cum arata un tunel 'proaspat' sapat cu scutul 23 August???
Zau asa, vorbim doar ca sa ne aflam in treaba???
P.S.
Nu am nicio dorinta sa ma 'contrez' cu cineva dar vreau cu tot dinadinsul sa stiti cu exactitate cum stau lucrurile si sa nu visati la cai verzi pe pereti...
:mrgreen:

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Eu stiu  ca apa e a  :evil: -lui, isi face loc si prin granit la o adica...
Ar fi bine sa fie etansare 100 %.
Habar nu am cu ce faceti voi etansarea tunelului, va cred pe cuvant ca e ceva de calitate, daca spuneti voi ca etansarea aia tine cât durata de viata a tunelului jos palaria, e ca tine.
__________
Nu-i nevoie, imi imaginez...
Stiu  si eu garnituri de etansare de dinainte de 1989 si dupa. Da, in alte domenii, dar saltul calitativ este de necontestat.
Gata, cadem la pace.
:bere:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Ce face TBM-ul in plus la etansare ? Ca nu imi dau seama...Solul este acelasi si plin de apa.
Eu imi imaginam ca TBM-ul sapa si pune boltarii la fel ca si scutul, doar ca sapa mai precis, avand capul acela rotativ, ceea ce face ca tasarile sa fie mici .
Parca si la scutul nostru etansarea era mai buna la inceput, dar s-a renuntat la o garnitura de cauciuc sa se faca economie....

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex subway guru

@Andrei11
Asta e alta iluzie/prostie/tampenie...etansarea e obligatoriu sa fie 100% si sa dureze pe perioada de garantie acordata si impusa...dupa care e nevoie de intretinere pe banii Metrorex...dar asta e complet nesigura ca e la 'merge si asa'...
@sab
La capitolul sapatura TBMul sapa doar cat trebuie, nu e la mana lopatusilor sa sape in extraprofil, iar la capitolul injectii e tot pe computer cu umplere si etansare imediata simultan cu avansul, iar 'reteta' e mult mai eficienta...chiar nu realizezi care e diferenta intre o tehnologie de secol nousprezece si una de secol douazecisiunu?
Cat priveste solul scutul avea nevoie de desecare completa, TBMul n-are nevoie de nimic, e 'submarin'...interesant, nu-i asa???
Dar toate lucrurile astea le-am mai spus, de ce trebuie sa le repet a nshpea mia oara???
De cate ori ma puneti sa rescriu aceleasi si aceleasi lucruri???
:popa:

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex zapacitu

@Guru, eu iti multumesc pentru repetarile astea, pentru ca nu le-am citit prima data (datile anterioare) cand le-ai postat. Serios acum, ma intereseaza subiectul, mai citesc si din urma... insa nu am fizic timp sa citesc absolut tot. Deh, daca am venit mai tarziu la petrecere, asa e. Deci, multumesc de repetari - nu iti bati gura "degeaba".  :bere:

@sab - deci chestia aia de la Pantelimon e ceea ce eu credeam ca e "acces"? Hm, seamana mai mult cu CV-ul de la Titan decat cu un acces. Mai greseste omu!

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex shoppy

Cred ca defapt o luau invers, adica intai se uitau la ce dotari aveau "firmele", decideau raportul de cut&cover vs. tunel rezultate, apoi vedeau in teren unde fac tunel si unde cut&cover, si in final repartizau "firmele".

 


Go to page:  1  ... 183 184 185 186 187 188 189  ... 398
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433155 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use