Topic: Tunelurile de metrou între Gara de Nord 1şi 2 şi Basarab
154 posts, 93222 views
📖 Pagination options
- sab
-
Posted:
-
Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab
sab
Tanar, tanar, dar proiectul sigur este in arhiva...Si nu in arhiva SRI
Foarte tare poza cu aripa demolata a muzeului, era o cladire destul de noua, din cate vad. Deci demolarea trebuie sa fi avut legatura cu statia GdN2, probabil statia nu intra in perimetrul alocat.
Tanar, tanar, dar proiectul sigur este in arhiva...Si nu in arhiva SRI
andrei11 wrote:Eu cred ca apropierea liniilor se datoreaza doar spatiului existent pentru santier. Cum se stie, sensul Basarab-GdN2 a fost sapat cu scutul si , ca traseu, merge mult spre mijlocul pachetului de linii CFR. La GdN2 au apropiat cat au putut liniile ca sa poata sa scoata scutul in perimetrul santierului, nu puteau sa-l scoata printre trenuri.
Loc exista berechet.
Vezi cum se intra in statia GdN 2, practic se intra ca si in statia GdN 1 ( liniile sunt apropiate intre ele ) iar statia GdN 2 e cu peron central...
Foarte tare poza cu aripa demolata a muzeului, era o cladire destul de noua, din cate vad. Deci demolarea trebuie sa fi avut legatura cu statia GdN2, probabil statia nu intra in perimetrul alocat.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab
andrei11
Sectiunea 1,6 Plansa Pinguinul si Sectiunea comparată 1,6
Ne aflam la aproximativ 160 m de <<punctul 0 >>
Plansa reprezinta momentul in care linia de legatura M 1 / M 4 este complet desprinsa de magistrala 1 ( M 1 ).
Pentru M 4 se observa ca ne aflam inca in statia GdN 2.
Daca ne uitam la Plansa comparată 1,6 observam ca este vorba de aceeasi linie, acelasi macaz ca in cazul in care am fi avut de-a face cu traseul suprapus M 3 / M 1.
Si in final prima fotografie promisa, luată chiar de lângă macazul de desprindere a liniei de legatura din magistrală.
Bonus, acelasi loc, dar fotografiat la 180* fata de prima fotografie.( Spre GdN 1 )
Sectiunea 1,6 Plansa Pinguinul si Sectiunea comparată 1,6
Ne aflam la aproximativ 160 m de <<punctul 0 >>
Plansa reprezinta momentul in care linia de legatura M 1 / M 4 este complet desprinsa de magistrala 1 ( M 1 ).
Pentru M 4 se observa ca ne aflam inca in statia GdN 2.
Daca ne uitam la Plansa comparată 1,6 observam ca este vorba de aceeasi linie, acelasi macaz ca in cazul in care am fi avut de-a face cu traseul suprapus M 3 / M 1.
511.1.png (171.87 KB; downloaded 7581 times)
1,6.png (30.67 KB; downloaded 7577 times)
Si in final prima fotografie promisa, luată chiar de lângă macazul de desprindere a liniei de legatura din magistrală.
f1..png (1016.21 KB; downloaded 7576 times)
f2.png (1018.56 KB; downloaded 7578 times)
Bonus, acelasi loc, dar fotografiat la 180* fata de prima fotografie.( Spre GdN 1 )
10-30-2016 7-24-15 PM.png (1020.46 KB; downloaded 7553 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab
subway guru
Vax albina...se arhiveaza planurile necesare pentru cartea tehnica a constructiei, adicatelea planurile conform carora constructia s-a realizat efectiv...restul e hartie de impachetat branza...
Iar arhiva la care faci referire e proprietatea firmei, nu a mea, nu a ta...sic!
sab wrote:
Tanar, tanar, dar proiectul sigur este in arhiva...Si nu in arhiva SRI
Vax albina...se arhiveaza planurile necesare pentru cartea tehnica a constructiei, adicatelea planurile conform carora constructia s-a realizat efectiv...restul e hartie de impachetat branza...
Iar arhiva la care faci referire e proprietatea firmei, nu a mea, nu a ta...sic!
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab
punmeister
@andrei11,
freyutz n-avea niste poze pe transira cu aceste tunele? (unele de pe transira nu sunt pe deviantart)
@andrei11,
freyutz n-avea niste poze pe transira cu aceste tunele? (unele de pe transira nu sunt pe deviantart)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab
andrei11
Posibil, mie ( din diverse motive necunoscute ) mi-a fost restrictionat accesul pe Transira, inclusiv nu mai pot sa vad foarte multe poze, multe de-ale mele. Eu am fost rabdator si am cautat fotografiile din tunel pe deviantart. Apropo, pe deviantart mai sunt poze din tunel care nu apartin lui freyutz. Are cont acolo inclusiv M.A. Detin - dupa o cautare de vreo trei luni cu foarte multă răbdare - o fotografie unicat din tunelul parasit M 3, o voi posta la momentul respectiv. Oricum freyutz in tunel a facut echipa si cu altcineva care a acceptat sa apara aici sub pseudonumele de << Underground >>. Toate la timpul lor.
Dupa cum observi cand iau poze din alta parte nu am nicio problema sa indic sursa. As face-o inclusiv daca as lua poze de pe Transira.
http://freyutz.deviantart.com/art/groun...-145080703
Posibil, mie ( din diverse motive necunoscute ) mi-a fost restrictionat accesul pe Transira, inclusiv nu mai pot sa vad foarte multe poze, multe de-ale mele. Eu am fost rabdator si am cautat fotografiile din tunel pe deviantart. Apropo, pe deviantart mai sunt poze din tunel care nu apartin lui freyutz. Are cont acolo inclusiv M.A. Detin - dupa o cautare de vreo trei luni cu foarte multă răbdare - o fotografie unicat din tunelul parasit M 3, o voi posta la momentul respectiv. Oricum freyutz in tunel a facut echipa si cu altcineva care a acceptat sa apara aici sub pseudonumele de << Underground >>. Toate la timpul lor.
Dupa cum observi cand iau poze din alta parte nu am nicio problema sa indic sursa. As face-o inclusiv daca as lua poze de pe Transira.
http://freyutz.deviantart.com/art/groun...-145080703
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab
punmeister
Nici eu n-am acces la poze (eu nici n-am cont, fiindca eu eram printre vizitatorii fideli ) Poate daca e sa incerce cei care mai au cont pe transira sa scoata pozele.
http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?f=71&t=3941
Nici eu n-am acces la poze (eu nici n-am cont, fiindca eu eram printre vizitatorii fideli ) Poate daca e sa incerce cei care mai au cont pe transira sa scoata pozele.
http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?f=71&t=3941
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab
andrei11
Stai linistit, nici ei nu mai pot.
Oricum am toate pozele lor in calculator si care nu sunt pe deviantart vor apare sub titulatura de << Underground >>, cum ti-am spus, au fost doi oameni in tunel care au facut pozele, freyutz si inca cineva. ( Pe care-l cunosc personal ) . Putina rabdare ca de acum incolo vor apare practic toate pozele semificative pe care le detin.
Stai linistit, nici ei nu mai pot.
Oricum am toate pozele lor in calculator si care nu sunt pe deviantart vor apare sub titulatura de << Underground >>, cum ti-am spus, au fost doi oameni in tunel care au facut pozele, freyutz si inca cineva. ( Pe care-l cunosc personal ) . Putina rabdare ca de acum incolo vor apare practic toate pozele semificative pe care le detin.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab
Robert24
Din pacate Silviu Sintea a considerat ca toata contributia adusa acolo de useri este proprietatea lui. Sa ramana cu ea pe veci. Poate isi va da seama vreodata ca a procedat super urat... Sau nu, e prea mandru de el.
Din pacate Silviu Sintea a considerat ca toata contributia adusa acolo de useri este proprietatea lui. Sa ramana cu ea pe veci. Poate isi va da seama vreodata ca a procedat super urat... Sau nu, e prea mandru de el.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab
andrei11
Sectiunea 2,0 - Plansa Pinguinul si Sectiunea comparată 2,0
Plansa 305 reprezinta sectiunea aflata la 200 m de punctul de pornire.
Plansa este destul de clara, nu stiu daca necesita comentarii.
Comentarii la Sectiunea comparată
Un scurt comentariu semificativ.
Atentie la tunelul de legatura.
In varianta veche ( M 1/ M 3 ) tunelul incepe sa coboare.
In varianta noua ( M 1 / M 4 ) tunelul incepe sa urce.
La un moment dat o sa fie prezentate in paralel integral si tunelele de legatura. Important este sa se stie ca tunelul de legatura initial a fost distrus in totalitate si in cadrul aceluiasi gabarit a fost construit noul tunel de legatura.
Si tunele principale au ceva variatii in plan vertical, important este ca in varianta M 1 / M 4 tunelul principal incepe sa coboare accentuat.In final va ajunge in fostul tunel al lui M 1 ( tunelul inferior din varianta suprapusa ).
Este clar ca si aici s-a intervenit brutal in configuratia tunelului suprapus,s-a distrus in totalitate vechea configuratie si in cadrul aceluiasi gabarit s-a construit noua configuratie.
Pentru M 4 lucrurile sunt clare, ne aflam inca in statia GdN 2.
Nota de subsol.
Pentru cei cu spirit de observatie, Plansa 303 nu exista. Asta pentru ca cei cu rabdare sa poata analiza plansele in paralel, adica plansa 201 corespunde cu plansa 301, plansa 202 cu plansa 302 si asa mai departe. Plansa 303 din Pelicanul nu are corespondenta in plansa Pinguinul
Sectiunea 2,0 - Plansa Pinguinul si Sectiunea comparată 2,0
Plansa 305 reprezinta sectiunea aflata la 200 m de punctul de pornire.
Plansa este destul de clara, nu stiu daca necesita comentarii.
Comentarii la Sectiunea comparată
Un scurt comentariu semificativ.
Atentie la tunelul de legatura.
In varianta veche ( M 1/ M 3 ) tunelul incepe sa coboare.
In varianta noua ( M 1 / M 4 ) tunelul incepe sa urce.
La un moment dat o sa fie prezentate in paralel integral si tunelele de legatura. Important este sa se stie ca tunelul de legatura initial a fost distrus in totalitate si in cadrul aceluiasi gabarit a fost construit noul tunel de legatura.
Si tunele principale au ceva variatii in plan vertical, important este ca in varianta M 1 / M 4 tunelul principal incepe sa coboare accentuat.In final va ajunge in fostul tunel al lui M 1 ( tunelul inferior din varianta suprapusa ).
Este clar ca si aici s-a intervenit brutal in configuratia tunelului suprapus,s-a distrus in totalitate vechea configuratie si in cadrul aceluiasi gabarit s-a construit noua configuratie.
Pentru M 4 lucrurile sunt clare, ne aflam inca in statia GdN 2.
511.png (61.63 KB; downloaded 7445 times)
2,0.png (37.63 KB; downloaded 7444 times)
Nota de subsol.
Pentru cei cu spirit de observatie, Plansa 303 nu exista. Asta pentru ca cei cu rabdare sa poata analiza plansele in paralel, adica plansa 201 corespunde cu plansa 301, plansa 202 cu plansa 302 si asa mai departe. Plansa 303 din Pelicanul nu are corespondenta in plansa Pinguinul
- sab
-
Posted:
-
Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab
sab
Nu numai linia de legatura a fost distrusa in totalitate, ci si o mare portiune din galeria etajata.
Se stie ca M1 trebuia sa ajunga la nivelul de jos al statiei, nu la nivelul actual. Probabil ca atunci cand s-a modificat proiectul au demolat tot ce era intre peretii mulati pe o anumita portiune si construit noi pereti caseta si plansee. Sau au ramas peretii caseta si au facut noi plansee/radiere.
Asa au adus M1 in statia actuala si au facut o linie "de legatura" intre nivelul M3 din statie si nivelul M3 din galerie. Asta doar pentru a da o folosinta temporara spatiului respectiv, unde au garat trenuri pana s-au apucat de constructia M4. Pentru ca in foarte scurt timp, odata cu constructia M4, linia tehnologica a suferit alte modificari si a fost transformata in linia de legatura M1-M4. Repet, initial ea era doar un fel de linie de retragere la "depou". Depou incropit in galeria M3.
Nu numai linia de legatura a fost distrusa in totalitate, ci si o mare portiune din galeria etajata.
Se stie ca M1 trebuia sa ajunga la nivelul de jos al statiei, nu la nivelul actual. Probabil ca atunci cand s-a modificat proiectul au demolat tot ce era intre peretii mulati pe o anumita portiune si construit noi pereti caseta si plansee. Sau au ramas peretii caseta si au facut noi plansee/radiere.
Asa au adus M1 in statia actuala si au facut o linie "de legatura" intre nivelul M3 din statie si nivelul M3 din galerie. Asta doar pentru a da o folosinta temporara spatiului respectiv, unde au garat trenuri pana s-au apucat de constructia M4. Pentru ca in foarte scurt timp, odata cu constructia M4, linia tehnologica a suferit alte modificari si a fost transformata in linia de legatura M1-M4. Repet, initial ea era doar un fel de linie de retragere la "depou". Depou incropit in galeria M3.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab
andrei11
De acord cu tine, asta e varianta logica. Si reală. Presupunerea mea este gresita.
Totusi o intrebare...
Eu sunt absolut sigur ca in momentul modificarilor ei stiau de M 4.
Pentru ca daca nu stiau nu avea sens sa-l plimbe pe M 1 de sus - jos pentru ca apoi sa-l urce inapoi de jos - sus. M1 face o miscare irationala pe verticala daca nu s-ar fi stiut de M 4.
Daca nu stiau de M 4 l-ar fi lasat pe M 1 sus si se duceau asa pana in Basarab. Aveau deja amorsele facute.
Si ar fi organizat ei ceva linii in sectiunea inferioara, ar fi avut deja facuta linia de legatura. ( Varianta veche, LDH - ul roşu ).
De acord cu tine, asta e varianta logica. Si reală. Presupunerea mea este gresita.
Totusi o intrebare...
Eu sunt absolut sigur ca in momentul modificarilor ei stiau de M 4.
Pentru ca daca nu stiau nu avea sens sa-l plimbe pe M 1 de sus - jos pentru ca apoi sa-l urce inapoi de jos - sus. M1 face o miscare irationala pe verticala daca nu s-ar fi stiut de M 4.
Daca nu stiau de M 4 l-ar fi lasat pe M 1 sus si se duceau asa pana in Basarab. Aveau deja amorsele facute.
Si ar fi organizat ei ceva linii in sectiunea inferioara, ar fi avut deja facuta linia de legatura. ( Varianta veche, LDH - ul roşu ).
10-31-2016 12-21-36 PM.png (402.02 KB; downloaded 7432 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab
sab
Te contrazici putin . Acum ceve vreme spuneai ca nu se stia de M4 cand au facut modificarile, altfel foloseau proiectul suprapusei, cu M4 la un nivel si M1 la alt nivel. Dupa mine, faptul ca nu au folosit proiectul suprapusei denota faptul ca nu se stia de M4.
Eu zic ca au fost doua momente diferite:
1. modificarea de traseu si renuntarea la magistralele suprapuse. Asta s-a intamplat undeva in anul 1985 cred.
2. ideea de a construi M4. Asta a venit undeva dupa inaugurarea statiei Gd1 sau in preajma inaugurarii (1987).
Ce spui ca este ilogic, adica M1 coboara ca apoi sa urce este generat de faptul ca au trebuit sa aduca M1 la nivelul de sus al statiei. Nu putea sa ajunga la nivelul -2 si oamenii sa se intrebe ce este cu nivelul -1 al statiei (nefolosit).
Probabil ca te intrebi de ce nu au unit galeriile in zona Basarab, nu ? Astfel incat M1 sa meaarga din Basarab in palier direct in galeria M3, nu ?
Acele amorse...nu stim sigur daca exista.
Te contrazici putin . Acum ceve vreme spuneai ca nu se stia de M4 cand au facut modificarile, altfel foloseau proiectul suprapusei, cu M4 la un nivel si M1 la alt nivel. Dupa mine, faptul ca nu au folosit proiectul suprapusei denota faptul ca nu se stia de M4.
Eu zic ca au fost doua momente diferite:
1. modificarea de traseu si renuntarea la magistralele suprapuse. Asta s-a intamplat undeva in anul 1985 cred.
2. ideea de a construi M4. Asta a venit undeva dupa inaugurarea statiei Gd1 sau in preajma inaugurarii (1987).
Ce spui ca este ilogic, adica M1 coboara ca apoi sa urce este generat de faptul ca au trebuit sa aduca M1 la nivelul de sus al statiei. Nu putea sa ajunga la nivelul -2 si oamenii sa se intrebe ce este cu nivelul -1 al statiei (nefolosit).
Probabil ca te intrebi de ce nu au unit galeriile in zona Basarab, nu ? Astfel incat M1 sa meaarga din Basarab in palier direct in galeria M3, nu ?
Acele amorse...nu stim sigur daca exista.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab
andrei11
Exista, se vad si in ziua de azi, cand lumina e aprinsa in ele. Pe langa faptul ca Dave a subliniat ca le-a vazut.
O sa-l intreb pe << Underground >> daca isi aminteste ceva in acest sens...
Da, exact, din Basarab trebuia sa se mearga pe nivelul superior pana in GdN 1.
Cu sau fara amorsele lui Dave asa cum au distrus intreg tunelul pe o portine insemnata puteau sa-l distruga aici, la Basarab. Era acelasi lucru. Sa nu uitam ca nu s-ar fi atins in acest caz nici de linia de legatura ( LDH - ul rosu ) asadar munca ar fi fost mai putina...
Exista, se vad si in ziua de azi, cand lumina e aprinsa in ele. Pe langa faptul ca Dave a subliniat ca le-a vazut.
O sa-l intreb pe << Underground >> daca isi aminteste ceva in acest sens...
Da, exact, din Basarab trebuia sa se mearga pe nivelul superior pana in GdN 1.
Cu sau fara amorsele lui Dave asa cum au distrus intreg tunelul pe o portine insemnata puteau sa-l distruga aici, la Basarab. Era acelasi lucru. Sa nu uitam ca nu s-ar fi atins in acest caz nici de linia de legatura ( LDH - ul rosu ) asadar munca ar fi fost mai putina...
- sab
-
Posted:
-
Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab
sab
Ar mai exista o varianta pentru existenta acelor amorse, repet, daca ele exista. Acolo unde se intalnesc doua tuneluri de metrou se face ceva gen amorsa. A se vedea M3 la Ambrozie. A se vedea si intersectia de pe M5 unde galeria intalneste tunelul. O fi ceva legat de structura, nu stiu. Altfel amorsele nu au nicio logica, mai ales daca sunt obturate de un perete in curba.
Daca mergeau de la Basarab catre GdN folosind galeria M3 aparea o problema in sensul ca galeria de jos devenea complet nefolositoare, existand perete despartitor intre sensuri. Adica erau bani aruncati chiar aiurea.
Galeria de sus nu avea acest perete si au putut-o folosi ca linii de garare. Pe ambele linii.
Daca ar fi stiut de M4 ar fi facut din prima modificarea necesara astfel incat sa acomodeze si M4. Nu ar fi facut o linie tehnologica pe care apoi, la scurt timp sa o modifice pentru a o adapta la M4. Parerea mea...
Ar mai exista o varianta pentru existenta acelor amorse, repet, daca ele exista. Acolo unde se intalnesc doua tuneluri de metrou se face ceva gen amorsa. A se vedea M3 la Ambrozie. A se vedea si intersectia de pe M5 unde galeria intalneste tunelul. O fi ceva legat de structura, nu stiu. Altfel amorsele nu au nicio logica, mai ales daca sunt obturate de un perete in curba.
Daca mergeau de la Basarab catre GdN folosind galeria M3 aparea o problema in sensul ca galeria de jos devenea complet nefolositoare, existand perete despartitor intre sensuri. Adica erau bani aruncati chiar aiurea.
Galeria de sus nu avea acest perete si au putut-o folosi ca linii de garare. Pe ambele linii.
Daca ar fi stiut de M4 ar fi facut din prima modificarea necesara astfel incat sa acomodeze si M4. Nu ar fi facut o linie tehnologica pe care apoi, la scurt timp sa o modifice pentru a o adapta la M4. Parerea mea...
📖 Pagination options