Topic: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
223 posts, 96357 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
andrei11
In regula, oricum asa cum am spus nu ma pricep.
Ce ma interesa in chestiunea asta era de ce nu e nevoie de AC.
a) Pentru ca real nu e nevoie.
b) Pentru ca nu se poate monta din motive ca initial nu s-a cerut si acum nu se mai poate pentru ca se depaseste greutatea trenului / osie.
In regula, oricum asa cum am spus nu ma pricep.
Ce ma interesa in chestiunea asta era de ce nu e nevoie de AC.
a) Pentru ca real nu e nevoie.
b) Pentru ca nu se poate monta din motive ca initial nu s-a cerut si acum nu se mai poate pentru ca se depaseste greutatea trenului / osie.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
subway guru
Ambele...plus nenumarate altele...
Cand reveniti la ventilatie...sa-mi dat si mie de veste!
Ambele...plus nenumarate altele...
Cand reveniti la ventilatie...sa-mi dat si mie de veste!
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
shoppy
shoppy wrote:subway guru wrote:
Ce facem, luam o pauza pana se incumeta careva sa vorbeasca despre ventilatia generala???
Aici este chestiunea, odata ce stim proprietatile aerului din metrou in cea mai nefericita situatie si proprietatile aerului pe care il introducem din tunel in cea mai nefericita situatie, putem calcula ce debit de aer este necesar sa introducem in vagon pentru a asigura confortul termic. Apoi, avand in vedere suprafata totala fixa a sectiunilor gurilor de introducere a aerului in vagon, va rezulta o viteza a aerului la o distanta de x cm fata de gura de introducere a aerului in vagon.
Pentru ca o ventilatie sa fie acceptabila, aceasta viteza nu poate depasi o anumita limita.
Daca ne trezim ca lucrand cu aerul din tunel nu indeplinim acea norma atunci avem 2 posibiltiati:
- suplimentam numarul de gauri de introducere a aerului, astfel suprafata sectiunii totale creste si viteza necesara de introducere a aerului scade
- folosim AC astfel incat aerul introdus va avea o temperatura si o umiditate mai mica si astfel volumul de aer care trebuie introdus scade, deci scade si viteza necesara de introducere a aerului
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
subway guru
Pai hai sa pornim de la ceva...de exemplu ce ventilatoare avem...
Fiecare CV are o baterie de cate doua ventilatoare reversibile, fiecare dintre ele cu o capacitate de 200000mc/h...o fi n-o fi suficient???
Pentru tren va las pe voi sa sapati, ca aveti caietele de sarcini...
Pai hai sa pornim de la ceva...de exemplu ce ventilatoare avem...
Fiecare CV are o baterie de cate doua ventilatoare reversibile, fiecare dintre ele cu o capacitate de 200000mc/h...o fi n-o fi suficient???
Pentru tren va las pe voi sa sapati, ca aveti caietele de sarcini...
- sab
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
sab
Dar IVA nu era mult mai grea ca Bombardierele sau CAF-urile din cauza materialelor folosite la constructia ei ?
subway guru wrote:
sistemul a fost dimensionat initial pentru IVA...norocul nostru ca a fost usor 'supradimensionat' si avea ceva 'rezerve'...
Dar IVA nu era mult mai grea ca Bombardierele sau CAF-urile din cauza materialelor folosite la constructia ei ?
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
mcosmin
Sunt mai grele dar CAF-urile si Bombardierele pot transporta mai multe maimute, deci se mai compenseaza.
Din ce vad, au zbarlit-o rau de tot cu CAF-urile (slava Domnului cu DNA ca au suspendat licitatia), la Bombardiere ar mai fi loc de respirat, dar probabil instalatia ar duce ecuatiea prea aproape de marginea de robustete. Probabil din cauza asta crapau CAF-urile intr-o veselie cand le-au introdus prima oara.
Oricum, eu sunt partial de acord cu Guru, AC-ul nu este 100% necesar, se pot introduce masuri "administrative" pentru curatarea aerului, gen stationat mai mult la capete pentru a elimina aerul umed din vagon, dar in cazul CAF-urilor e naspa ca au sistemul de ventilatie foratata subdimensionat.
Pe M1/3 unde BM-urile stationeaza mai mult la rebrusare nu e chiar atat de rea treaba.
Dar pentru asta ne trebuie mai multe trenuri.
Sunt mai grele dar CAF-urile si Bombardierele pot transporta mai multe maimute, deci se mai compenseaza.
Din ce vad, au zbarlit-o rau de tot cu CAF-urile (slava Domnului cu DNA ca au suspendat licitatia), la Bombardiere ar mai fi loc de respirat, dar probabil instalatia ar duce ecuatiea prea aproape de marginea de robustete. Probabil din cauza asta crapau CAF-urile intr-o veselie cand le-au introdus prima oara.
Oricum, eu sunt partial de acord cu Guru, AC-ul nu este 100% necesar, se pot introduce masuri "administrative" pentru curatarea aerului, gen stationat mai mult la capete pentru a elimina aerul umed din vagon, dar in cazul CAF-urilor e naspa ca au sistemul de ventilatie foratata subdimensionat.
Pe M1/3 unde BM-urile stationeaza mai mult la rebrusare nu e chiar atat de rea treaba.
Dar pentru asta ne trebuie mai multe trenuri.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
Florinds
Andrei, cred ca nu ai dat bine exemplul cu luptatorii de sumo, e bun doar daca spui ca transpira mai mult.
Cred ca va avea o masa mai mare un tren cu niste slabanogi cu inaltime pana in tavan, care ar folosi si spatiul de deasupra luptatorilor de sumo.
Guru, ne omori cu argumentele astea...
Cel mai bine ar fi sa nu se poate intra/valida cartela daca se atinge un numar maxim de calatori in statie, pentru a nu se depasi capacitatea maxima. Ar merge daca am fi roboti.
Andrei, cred ca nu ai dat bine exemplul cu luptatorii de sumo, e bun doar daca spui ca transpira mai mult.
Cred ca va avea o masa mai mare un tren cu niste slabanogi cu inaltime pana in tavan, care ar folosi si spatiul de deasupra luptatorilor de sumo.
Guru, ne omori cu argumentele astea...
Cel mai bine ar fi sa nu se poate intra/valida cartela daca se atinge un numar maxim de calatori in statie, pentru a nu se depasi capacitatea maxima. Ar merge daca am fi roboti.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
shoppy
Da, specialistii Mrex au stiut ce ne trebuia si cand au luat BM, daia au inlocuit sina din toata reteaua ca au comandat profilul rotilor prost, daia au refacut toate macazele ca deraia sau ramanea impilat pe ele, daia au refacut sina a 3-a ca ramanea fara alimentare pe macaze, daia au cerut suplimentarea ventilatiei ca erau prea putine ventiloare si guri de ventilatie, daia au ceurt geamuri care se deschid ca nici dupa suplimentare nu era destula ventilatie, daia s-au promis bare si afisaje suplimentare ca s-a vazut ca lipsesc, ce mai, sa fii atat de incompetent sau sa fii competent si sa nu te bage nimeni in seama...
Vezi ca si pe la RATB sunt niste specialisti care au ajuns sa cumpere autobuze cu AC dupa ce au calculat ei ca nu trebuie.
Apoi proeictantii IVA, avand in vedere situatia paranormala din sfarsitul comunismului si inceputul capitalismului ce a urmat, de acord ca au intrat in istorie, pentru cantitatea obscena de noroc, impreuna cu aia de au proiectat DA-ul si EA-ul CFR-ului.
Da, specialistii Mrex au stiut ce ne trebuia si cand au luat BM, daia au inlocuit sina din toata reteaua ca au comandat profilul rotilor prost, daia au refacut toate macazele ca deraia sau ramanea impilat pe ele, daia au refacut sina a 3-a ca ramanea fara alimentare pe macaze, daia au cerut suplimentarea ventilatiei ca erau prea putine ventiloare si guri de ventilatie, daia au ceurt geamuri care se deschid ca nici dupa suplimentare nu era destula ventilatie, daia s-au promis bare si afisaje suplimentare ca s-a vazut ca lipsesc, ce mai, sa fii atat de incompetent sau sa fii competent si sa nu te bage nimeni in seama...
Vezi ca si pe la RATB sunt niste specialisti care au ajuns sa cumpere autobuze cu AC dupa ce au calculat ei ca nu trebuie.
Apoi proeictantii IVA, avand in vedere situatia paranormala din sfarsitul comunismului si inceputul capitalismului ce a urmat, de acord ca au intrat in istorie, pentru cantitatea obscena de noroc, impreuna cu aia de au proiectat DA-ul si EA-ul CFR-ului.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
mcosmin
Ai uitat sa mentionezi ca aceiasi specialisti au dat-o in bara din nou la CAF-uri, despre care acum aflam ca sunt la capacitate maxima si care se intampla sa aibe fix exact aceleasi probleme cu ventilatia ca si BM-urile, chit ca au geamuri rabatabile acum.
Ai uitat sa mentionezi ca aceiasi specialisti au dat-o in bara din nou la CAF-uri, despre care acum aflam ca sunt la capacitate maxima si care se intampla sa aibe fix exact aceleasi probleme cu ventilatia ca si BM-urile, chit ca au geamuri rabatabile acum.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
subway guru
Hai mai bine sa luam la rasfoit niste caiete de sarcini pentru trenuri si pentru ventilatia generala...parerea mea!
Hai mai bine sa luam la rasfoit niste caiete de sarcini pentru trenuri si pentru ventilatia generala...parerea mea!
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
shoppy
Lasa CAF-urile, vorbim despre succesul incomesurabil care sunt BM-urile pentru unii.
Pai cum am spus, tu sa fii specialist si sa nu te bage in seama, asa apare un caiet de sarcini care n-are nicio legatura.
Lasa CAF-urile, vorbim despre succesul incomesurabil care sunt BM-urile pentru unii.
Pai cum am spus, tu sa fii specialist si sa nu te bage in seama, asa apare un caiet de sarcini care n-are nicio legatura.
- sab
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
sab
Foarte bine subliniat...Daca am avut cei mai buni consultanti, am obtinut cele mai bune rame....
shoppy wrote:
Da, specialistii Mrex au stiut ce ne trebuia si cand au luat BM, daia au inlocuit sina din toata reteaua ca au comandat profilul rotilor prost, daia au refacut toate macazele ca deraia sau ramanea impilat pe ele, daia au refacut sina a 3-a ca ramanea fara alimentare pe macaze, daia au cerut suplimentarea ventilatiei ca erau prea putine ventiloare si guri de ventilatie, daia au ceurt geamuri care se deschid ca nici dupa suplimentare nu era destula ventilatie, daia s-au promis bare si afisaje suplimentare ca s-a vazut ca lipsesc, ce mai, sa fii atat de incompetent sau sa fii competent si sa nu te bage nimeni in seama....
Foarte bine subliniat...Daca am avut cei mai buni consultanti, am obtinut cele mai bune rame....
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
mcosmin
Exista totusi o scuza, atunci nu stiau cum sa faca acele caiete de sarcini, inca lucrau cu mentalitatea socialista, ca totul se potriveste din oficiu.
Exista totusi o scuza, atunci nu stiau cum sa faca acele caiete de sarcini, inca lucrau cu mentalitatea socialista, ca totul se potriveste din oficiu.
- sab
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
sab
Nu sunt de acord, s-a angajat un consultant tocmai pentru ca Metrorex-ul nu stia sa faca singur un caiet de sarcini. Pentru acest serviciu s-au platit niste bani. Mai bine nu se plateau banii si facea Metrorexul tot caietul de sarcini, macar asa exista o scuza pentru ce a iesit.
Nu sunt de acord, s-a angajat un consultant tocmai pentru ca Metrorex-ul nu stia sa faca singur un caiet de sarcini. Pentru acest serviciu s-au platit niste bani. Mai bine nu se plateau banii si facea Metrorexul tot caietul de sarcini, macar asa exista o scuza pentru ce a iesit.
📖 Pagination options