Topic: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
223 posts, 96391 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
shoppy
Nu am observat cand a aparut in discutie ventilatia din tunele sau statii, oricum, pentru a readuce discutia la nivelul serios, proiectarea ventilatiei din tunele / statii nu are nici o legatura cu, confortul termic, ci cu mentinerea nivelului de oxigen / evacuarea dioxid de carbon si alte gaze daunatoare ce se pot acumula in subteran; ca ea are uneori efecte benefice sau daunatoare pentru confortul termic este un efect secundar neprevazut in proiect.
Nu am observat cand a aparut in discutie ventilatia din tunele sau statii, oricum, pentru a readuce discutia la nivelul serios, proiectarea ventilatiei din tunele / statii nu are nici o legatura cu, confortul termic, ci cu mentinerea nivelului de oxigen / evacuarea dioxid de carbon si alte gaze daunatoare ce se pot acumula in subteran; ca ea are uneori efecte benefice sau daunatoare pentru confortul termic este un efect secundar neprevazut in proiect.
- sab
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
sab
Cand consultantul nu recomanda A/C, din diverse motive, unul dintre ele fiind faptul ca nici el (consultantul) nu crede ca este necesar, ce ati vrea ? Sa vina beneficiarul sa spuna "eu vreau neaparat metrouri cu A/C" ? Nu cred ca o sa vezi asa ceva de la un beneficiar care nu stie nici macar cate bare sunt necesare intr-un metrou....Nu spun sa stie ce volum de aer trebuie sa introduca o instalatie de ventilatie in conditii de aglomeratie maxima...
mcosmin wrote:
Pai nu au bani, ce nu ati inteles? D-aia nu se pun AC-uri, mergem dupa trendul pus de licitatia CAF - bani putini, profit maxim.
Cand consultantul nu recomanda A/C, din diverse motive, unul dintre ele fiind faptul ca nici el (consultantul) nu crede ca este necesar, ce ati vrea ? Sa vina beneficiarul sa spuna "eu vreau neaparat metrouri cu A/C" ? Nu cred ca o sa vezi asa ceva de la un beneficiar care nu stie nici macar cate bare sunt necesare intr-un metrou....Nu spun sa stie ce volum de aer trebuie sa introduca o instalatie de ventilatie in conditii de aglomeratie maxima...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
shoppy
Tu ai idee cum se face o licitatie pe bani publici sau ai impresia ca vin producatorii interesati cand vor ei si fac ce recomandari cred ei?
Tu ai idee cum se face o licitatie pe bani publici sau ai impresia ca vin producatorii interesati cand vor ei si fac ce recomandari cred ei?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
subway guru
Daca nici Systra=RATP nu stie 'ce trebuie'...eu ma retrag din aceasta disputa...
Cat despre specialistii romani implicati au fost ultimii patru mohicani din 'echipa campioana' ce a proiectat si realizat rama romaneasca 'de glorie'...unul a murit, unul s-a pensionat, altul s-a carat, altul mai lucreaza doar program redus...daca nici astia nu erau oameni cu experienta...ca n-am auzit pe nimeni sa strige in IVA...'USA, USA...ca ma-naBush!'
Cat despre oamenii Mrex, stiu si ei prea bine ce trebuie si ce nu, ca nu sunt nou-nascuti...au buletin de Bucuresti din 1979...
Daca nici Systra=RATP nu stie 'ce trebuie'...eu ma retrag din aceasta disputa...
Cat despre specialistii romani implicati au fost ultimii patru mohicani din 'echipa campioana' ce a proiectat si realizat rama romaneasca 'de glorie'...unul a murit, unul s-a pensionat, altul s-a carat, altul mai lucreaza doar program redus...daca nici astia nu erau oameni cu experienta...ca n-am auzit pe nimeni sa strige in IVA...'USA, USA...ca ma-naBush!'
Cat despre oamenii Mrex, stiu si ei prea bine ce trebuie si ce nu, ca nu sunt nou-nascuti...au buletin de Bucuresti din 1979...
- sab
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
sab
Daca omenii Metrorex stiu ce trebuie, inseamna ca am luat exact ce ne trebuia. Si discutia nu-si mai are rostul...
Daca omenii Metrorex stiu ce trebuie, inseamna ca am luat exact ce ne trebuia. Si discutia nu-si mai are rostul...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
subway guru
Care raspuns???...tacerea absoluta ce dovedeste ca de fapt nimeni nu are habar despre ce vorbim???
Pai mai mult decat reabilitarea totala pornita si terminata deja pe tronsonul cel mai vechi, ce ai vrea???
Dar fara A/Curi 'fanteziste'!
a
Nu mai pun la socoteala ca s-a ajuns la ingreunarea maxima admisibila a ramei, de acum daca mai punem greutate moarta pe ea va trebui sa dam jos din calatori ca sa compensam prin reducerea incarcarii utile...
shoppy wrote:
Defapt asta cu ventilatia in tunel este cea mai buna gluma , apropo, raspunsul la intrebare s-a dat, dar vad ca pauza continua, a iesit din sant si a luat-o pe aratura.
Care raspuns???...tacerea absoluta ce dovedeste ca de fapt nimeni nu are habar despre ce vorbim???
Florinds wrote:
Mcosmin, cred ca era o gluma...
Dar @guru, si eu zic voi sa nu o mai aburiti si sa dati drumul la ventilatie in tunel... + AC-uri...
Pai mai mult decat reabilitarea totala pornita si terminata deja pe tronsonul cel mai vechi, ce ai vrea???
Dar fara A/Curi 'fanteziste'!
a
Nu mai pun la socoteala ca s-a ajuns la ingreunarea maxima admisibila a ramei, de acum daca mai punem greutate moarta pe ea va trebui sa dam jos din calatori ca sa compensam prin reducerea incarcarii utile...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
andrei11
Referitor la ultima afrmatie, e de rasu / plansu.
E cum s-ar proiecta un lift pentru 3 persoane / 240 kg. Daca e sa care 241 kg n-o mai ia in sus sau daca e sus se duce ca vantu' / ca gându' la subsol.
Nu prea tine afirmatia, numai daca s-a calculat motorul strict ca in exemplu cu liftul.
Si cum stiti voi daca se depaseste sau nu greutatea maxima ? Vin eu cu geaca de iarna si n-o sa plece metroul din statie.
Alt argument vreau, nu cel cu greutatea maxima admisibila, utila, sau cum vreti s-o denumiti.
Referitor la ultima afrmatie, e de rasu / plansu.
E cum s-ar proiecta un lift pentru 3 persoane / 240 kg. Daca e sa care 241 kg n-o mai ia in sus sau daca e sus se duce ca vantu' / ca gându' la subsol.
Nu prea tine afirmatia, numai daca s-a calculat motorul strict ca in exemplu cu liftul.
Si cum stiti voi daca se depaseste sau nu greutatea maxima ? Vin eu cu geaca de iarna si n-o sa plece metroul din statie.
Alt argument vreau, nu cel cu greutatea maxima admisibila, utila, sau cum vreti s-o denumiti.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
subway guru
Daca depasesti greutatea maxima pe osie trebuie sa inlocuiesti calea de rulare...te bagi???
Cu incarcarea utila o rezolvi simplu, micsorezi spatiul pentru pasageri in picioare in favoarea celor pe scaune...dar ce te faci cu cei ramasi pe peron???
Daca depasesti greutatea maxima pe osie trebuie sa inlocuiesti calea de rulare...te bagi???
Cu incarcarea utila o rezolvi simplu, micsorezi spatiul pentru pasageri in picioare in favoarea celor pe scaune...dar ce te faci cu cei ramasi pe peron???
- sab
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
sab
Si cum s-a ajuns la depasirea greutatii maxime ? Au intrat mai multe persoane decat au prevazut proiectantii ca pot intra intr-o rama ?
Si cum s-a ajuns la depasirea greutatii maxime ? Au intrat mai multe persoane decat au prevazut proiectantii ca pot intra intr-o rama ?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
subway guru
Fata de IVA sunt pe tren actualmente mai multe echipamente...si niciunul nu e 'imponderabil'...
Deocamdata nu s-a depasit greutatea maxima admisa, dar e la limita...doar A/C ar mai lipsi!
E inca o vorba din batrani...nu-ti dori cu prea multa ardoare ceva negandit ca s-ar putea sa ai ghinionul sa se si indeplineasca!
Fata de IVA sunt pe tren actualmente mai multe echipamente...si niciunul nu e 'imponderabil'...
Deocamdata nu s-a depasit greutatea maxima admisa, dar e la limita...doar A/C ar mai lipsi!
E inca o vorba din batrani...nu-ti dori cu prea multa ardoare ceva negandit ca s-ar putea sa ai ghinionul sa se si indeplineasca!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
andrei11
Ma bag pentru ca ma pricep la teorie. Si mi-a placut teoria asta, ori se dadea utilajul si eu trebuia sa calculez motorul sau viceversa, se dadea motorul si trebuia sa calculez utilajul. Si crede-ma ca desi eram in socialism stiintific am facut simulari interesante in anii superiori din facultate pe exemple reale. Din agricultura, evident.
Dar sa trecem in subteran...
Ceva nu tine in afirmatia ta, daca vin ( cu avioanele ) 1200 de luptatori sumo
din Japonia sa ia cu asalt Centrul Vechi, vrei sa spui ca se afunda linia in terasament sau ca se distruge osia vagonului ?
Inseamna ca actualele trenuri sunt din carton.
Ma bag pentru ca ma pricep la teorie. Si mi-a placut teoria asta, ori se dadea utilajul si eu trebuia sa calculez motorul sau viceversa, se dadea motorul si trebuia sa calculez utilajul. Si crede-ma ca desi eram in socialism stiintific am facut simulari interesante in anii superiori din facultate pe exemple reale. Din agricultura, evident.
Dar sa trecem in subteran...
Ceva nu tine in afirmatia ta, daca vin ( cu avioanele ) 1200 de luptatori sumo
10-27-2016 8-02-05 PM.png (46.24 KB; downloaded 3688 times)
Inseamna ca actualele trenuri sunt din carton.
10-27-2016 8-02-05 PM.png (49.65 KB; downloaded 3688 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
subway guru
Se cunoaste ca esti doar 'mecanicos'!
Degeaba proiectezi tu tancuri de 2000tone...ca se prabusesc podurile sub ele!
Pricepusi?
Si infrastructura e mai greu de inlocuit/upgradat ca materialul rulant...
E ca la aviatie...degeaba are pista de aterizare toate cerintele geometrice si dotarile, daca nu e dimensionata pentru 'beluga', n-o sa aterizeze aia pe camp in veci!
Hai, n-o mai lua la mishto, ca nu e cazul, vorbim inginereste nu lautareste...
Doamne fereste sa trebuiasca sa ajungi sa umbli la infrastructura...aia e proiectata pentru un secol, doar materialul rulant e 'perisabil'!
Se cunoaste ca esti doar 'mecanicos'!
Degeaba proiectezi tu tancuri de 2000tone...ca se prabusesc podurile sub ele!
Pricepusi?
Si infrastructura e mai greu de inlocuit/upgradat ca materialul rulant...
E ca la aviatie...degeaba are pista de aterizare toate cerintele geometrice si dotarile, daca nu e dimensionata pentru 'beluga', n-o sa aterizeze aia pe camp in veci!
Hai, n-o mai lua la mishto, ca nu e cazul, vorbim inginereste nu lautareste...
Doamne fereste sa trebuiasca sa ajungi sa umbli la infrastructura...aia e proiectata pentru un secol, doar materialul rulant e 'perisabil'!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
andrei11
Bine, e ca tine, CAF - ul si calea de rulare sunt proiectate la capacitatea maxima ( ca si greutate / ca si sustinere a greutatii). Daca nu-ti dai seama, e de [bip] afirmatia asta.
Si daca mi-ai spus mie sa stau in banca mea cu agricultura, iar e ok, dar nu stiu ce legatura au tunelurile cu aviatia...TibiV a lucrat din cate stiu in domeniul aviatiei.
Asta e gandirea mea de inginer. Inginer ca atare, nu mecanic, constructor sau alte categorii.
Oricum e bine de stiut, CAF - urile sunt la capacitatea maxima de incarcare pe osie.
De luat aminte.
_______________
Si sa revin la topic.
Nu se poate monta AC pe noile trenuri pentru ca se depaseste greutatea maxima admisibila pe osie.
Asta inseamna ca desi ar putea sa fie necesara nu se poate din motive tehnice.
Pana la urma ne lungimi pe zeci d epagini si inca n-am inteles de ce nu e necesar AC - ul in trenuri.
Precum ai vazut nu m-am bagat in afirmatii pentru / contra, cursul meu de Termotehnica a fost la nivel introductiv.
Bine, e ca tine, CAF - ul si calea de rulare sunt proiectate la capacitatea maxima ( ca si greutate / ca si sustinere a greutatii). Daca nu-ti dai seama, e de [bip] afirmatia asta.
Si daca mi-ai spus mie sa stau in banca mea cu agricultura, iar e ok, dar nu stiu ce legatura au tunelurile cu aviatia...TibiV a lucrat din cate stiu in domeniul aviatiei.
Asta e gandirea mea de inginer. Inginer ca atare, nu mecanic, constructor sau alte categorii.
Oricum e bine de stiut, CAF - urile sunt la capacitatea maxima de incarcare pe osie.
De luat aminte.
_______________
Si sa revin la topic.
Nu se poate monta AC pe noile trenuri pentru ca se depaseste greutatea maxima admisibila pe osie.
Asta inseamna ca desi ar putea sa fie necesara nu se poate din motive tehnice.
Pana la urma ne lungimi pe zeci d epagini si inca n-am inteles de ce nu e necesar AC - ul in trenuri.
Precum ai vazut nu m-am bagat in afirmatii pentru / contra, cursul meu de Termotehnica a fost la nivel introductiv.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
subway guru
Nu e singurul argument...v-am dat n...dar nu si nu...batman!
Hai sa revenim la ventilatie, ca se dovedeste ca se cam...habarnare!
Si n-o sa ne spuna Tibi de ce nu poate ateriza un avion pe o pista 'subdimensionata' ca nu e meseria lui...e a mea!
Nici bombardelele nu sunt departe...retine ce ti-am spus, sistemul a fost dimensionat initial pentru IVA...norocul nostru ca a fost usor 'supradimensionat' si avea ceva 'rezerve'...dar intre timp s-au inasprit si prescriptiile...cu eurocoduri...
Si inca o data, nu va mai strofocati atata, analizam la rece orice optiune posibila, o intoarcem pe toate fetele, dar realist nu fantezist...
Ca nu orice zboara se mananca...
Nu e singurul argument...v-am dat n...dar nu si nu...batman!
Hai sa revenim la ventilatie, ca se dovedeste ca se cam...habarnare!
Si n-o sa ne spuna Tibi de ce nu poate ateriza un avion pe o pista 'subdimensionata' ca nu e meseria lui...e a mea!
Nici bombardelele nu sunt departe...retine ce ti-am spus, sistemul a fost dimensionat initial pentru IVA...norocul nostru ca a fost usor 'supradimensionat' si avea ceva 'rezerve'...dar intre timp s-au inasprit si prescriptiile...cu eurocoduri...
Si inca o data, nu va mai strofocati atata, analizam la rece orice optiune posibila, o intoarcem pe toate fetele, dar realist nu fantezist...
Ca nu orice zboara se mananca...
📖 Pagination options