Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5560 posts, 1201813 views
📖 Pagination options
- Tom
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Tom
Bine ca a avut bunul simt sa ia metroul. Va dati seama ce facea daca lua o salupa 4x4 si nu intelegea de ce trebuie sa opreasca la triunghiul cu varful in jos si margine rosie?
Bine ca a avut bunul simt sa ia metroul. Va dati seama ce facea daca lua o salupa 4x4 si nu intelegea de ce trebuie sa opreasca la triunghiul cu varful in jos si margine rosie?
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
rosetti61
E cam ciudata statia aia - de acolo se pleaca spre Republica si are legatura cu aceeasi linie, tot spre Republica (!) [dar e alta statie]. Acolo ar trebui scris Republica via Gara de Nord, la ce pleaca din D2, iar spre D1 Republica (in tunelul de corespondenta) + M3 la Saligny. Cine stie, nu se mai uita pe pereti, dar ceilalti...
E cam ciudata statia aia - de acolo se pleaca spre Republica si are legatura cu aceeasi linie, tot spre Republica (!) [dar e alta statie]. Acolo ar trebui scris Republica via Gara de Nord, la ce pleaca din D2, iar spre D1 Republica (in tunelul de corespondenta) + M3 la Saligny. Cine stie, nu se mai uita pe pereti, dar ceilalti...
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Asta este rezultatul interventiei din 1986 asupra planului metroului. Daca se respecta planul cu care se plecase la drum, inclusiv la constructia statiei GdN, nu aveam parte de M1 o magistrala inelara combinata cu o axa E-V. Si metroul nu mai trecea pe la Dristor2...
Dar acum asta este situatia...Suntem si noi originali in ceva...
Mie tot nu imi este clar de ce fosta M3 a ajuns la Dristor2 si nu in Pantelimon, unde i se construise deja depoul...De aici ni se trage totul...Sa fi fost o problema grava intampinata pe ultima suta de metri ? Sau sa aiba legatura cu ce s-a intamplat la GdN ? Totusi, indiferent de faptul ca M3 a ajuns prelungirea M1 si la GdN nu s-a mai construit o statie etajata, M3 (sau M1 prelungit ) putea sa aiba linistit capatul in Pantelimon si in aceste conditii. De ce totusi metroul a ajuns la Dristor2, cand niciodata nu s-a pus problema unui astfel de traseu, ramane un mister de lamurit...
Asta este rezultatul interventiei din 1986 asupra planului metroului. Daca se respecta planul cu care se plecase la drum, inclusiv la constructia statiei GdN, nu aveam parte de M1 o magistrala inelara combinata cu o axa E-V. Si metroul nu mai trecea pe la Dristor2...
Dar acum asta este situatia...Suntem si noi originali in ceva...
Mie tot nu imi este clar de ce fosta M3 a ajuns la Dristor2 si nu in Pantelimon, unde i se construise deja depoul...De aici ni se trage totul...Sa fi fost o problema grava intampinata pe ultima suta de metri ? Sau sa aiba legatura cu ce s-a intamplat la GdN ? Totusi, indiferent de faptul ca M3 a ajuns prelungirea M1 si la GdN nu s-a mai construit o statie etajata, M3 (sau M1 prelungit ) putea sa aiba linistit capatul in Pantelimon si in aceste conditii. De ce totusi metroul a ajuns la Dristor2, cand niciodata nu s-a pus problema unui astfel de traseu, ramane un mister de lamurit...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Se mai stie ceva de acesul direct din statia de tramvai "Victoriei" in vestibulul metroului ? Sau s-a abandonat proiectul ? Ca sa nu provoace confuzii intrebarea, la ora actuala nici statia de tramvai nu exista, dar s-a investit in scarile de acces, de curand reabilitate
Se mai stie ceva de acesul direct din statia de tramvai "Victoriei" in vestibulul metroului ? Sau s-a abandonat proiectul ? Ca sa nu provoace confuzii intrebarea, la ora actuala nici statia de tramvai nu exista, dar s-a investit in scarile de acces, de curand reabilitate
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Cred ca investitia in scari a facut parte din modernizarea pasajului rutier, fara vreo legatura cu metroul.
Chiar daca s-ar dori sa se sparga pentru a se face legatura, nu stiu daca mai este loc in vestibulul de pe M1 pentru alte scari . Bineinteles ca vor trebui si fixe si rulante si lift, samd.
Cred ca investitia in scari a facut parte din modernizarea pasajului rutier, fara vreo legatura cu metroul.
Chiar daca s-ar dori sa se sparga pentru a se face legatura, nu stiu daca mai este loc in vestibulul de pe M1 pentru alte scari . Bineinteles ca vor trebui si fixe si rulante si lift, samd.
- florin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
florin
Până atunci ar putea să facă, cu costuri minime, stația RATB cu ieșire la suprafață. O linie precum 34 trebuie să aibă stația "Piața Victoriei". Dr. Pinocchio promitea anul trecut că face lifturi, stație... abureli pentru fraieri.
Până atunci ar putea să facă, cu costuri minime, stația RATB cu ieșire la suprafață. O linie precum 34 trebuie să aibă stația "Piața Victoriei". Dr. Pinocchio promitea anul trecut că face lifturi, stație... abureli pentru fraieri.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Care costuri minime ? Poate vrei sa spui sa puna un indicator de statie si atat. A da, uitasem, sa suprainalte peronul. Suprainaltarea asta a peronului nu este posibila, o sa sara cei de la metrou si o sa spuna ca le suprasolicita statia si se darama pasajul rutier in capul celor de la Victoriei ( M 1 ). Nici nu stii ce probleme apar cand trebuie suprainaltat peronul cu 22 cm. Nu se gasesc borduri de asemenea dimensiune. E bine sa nu ne bagam in chestii de genul acesta, de 2 ori mai complicate ca Pasajul Basarab.
Ce idee ! Statie de tramvai in pasaj ! Deci nu se poate din cauza ca suprainaltandu - se peronul statiei cu 22 cm cade pasajul in statia de metrou, apasa prea mult pe planseul statiei. Si in plus nu se gasesc borduri la dimensiunea potrivita
Este loc si mult. Spre partea dinspre gara. In spatele magazinului acela de mezeluri care va trebui sa fie desfiintat mai sunt pe putin vreo 20 - 25 metri de statie de metrou. Turnichetii nu stiu, o sa-i puna si ei undeva, cred ca exista solutii, dar cred ca nu se vrea, sunt niste polite de platit intre primarie si ministerul transporturilor, sunt de orientari politice diferite.
Care costuri minime ? Poate vrei sa spui sa puna un indicator de statie si atat. A da, uitasem, sa suprainalte peronul. Suprainaltarea asta a peronului nu este posibila, o sa sara cei de la metrou si o sa spuna ca le suprasolicita statia si se darama pasajul rutier in capul celor de la Victoriei ( M 1 ). Nici nu stii ce probleme apar cand trebuie suprainaltat peronul cu 22 cm. Nu se gasesc borduri de asemenea dimensiune. E bine sa nu ne bagam in chestii de genul acesta, de 2 ori mai complicate ca Pasajul Basarab.
Ce idee ! Statie de tramvai in pasaj ! Deci nu se poate din cauza ca suprainaltandu - se peronul statiei cu 22 cm cade pasajul in statia de metrou, apasa prea mult pe planseul statiei. Si in plus nu se gasesc borduri la dimensiunea potrivita
sab wrote:
...nu stiu daca mai este loc in vestibulul de pe M1 pentru alte scari...
Este loc si mult. Spre partea dinspre gara. In spatele magazinului acela de mezeluri care va trebui sa fie desfiintat mai sunt pe putin vreo 20 - 25 metri de statie de metrou. Turnichetii nu stiu, o sa-i puna si ei undeva, cred ca exista solutii, dar cred ca nu se vrea, sunt niste polite de platit intre primarie si ministerul transporturilor, sunt de orientari politice diferite.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Cui i-ar folosi statia aia ? Cine ar cobora acolo pentru ca apoi sa urce atatea scari ? Statia aia subterana ar fi fost utila numai pentru schimbul metrou-tramvai. La extrema ar putea fi folosita si pentru schimbul cu autobuzele de la suprafata, dar ar trebui niste scari rulante. Cat despre schimbul 34-tramvaie care circula pe Buzesti si Mihalache ramane mai utila statia de la Dr Felix. Sau poate se gaseste o solutie sa se construiasca scari de iesit la suprafata si in capatul dinspre Buzesti. Din pacate zona a suferit modificari majore, cu multi ani in urma tramvaiele nu circulau pe Buzesti.
Dupa parerea mea Metrorex-ul ar trebui sa-si concentreze atentia asupra executarii de noi guri de acces la Victoriei, acolo unde este posibil. Calea Victoriei si chiar Buzestiul ar trebui rezolvate in acest sens. La Calea Victoriei chiar era prevazut acces, dar din motive neelucidate nu a mai fost executat (acum este Romprest in zona unde trebuia sa fie acel acces, cum iesi din vestibul din statia de pe M1 scarile fixe din dreapta). Cred ca nu este mare lucru sa executi acest acces si ar fi foarte folositor. Dar probabil este eterna discutie... pasajul pietonal este al primariei, Metrorex nu plateste pentru executia de pasaje pietonale, bla, bla, bla...
Daca s-ar putea dispensa de acele spatii tehnice cum au facut-o ce cele in care s-a construit noua corespondenta, atunci da, ar fi o solutie..
florin wrote:
Până atunci ar putea să facă, cu costuri minime, stația RATB cu ieșire la suprafață. O linie precum 34 trebuie să aibă stația "Piața Victoriei". Dr. Pinocchio promitea anul trecut că face lifturi, stație... abureli pentru fraieri.
Cui i-ar folosi statia aia ? Cine ar cobora acolo pentru ca apoi sa urce atatea scari ? Statia aia subterana ar fi fost utila numai pentru schimbul metrou-tramvai. La extrema ar putea fi folosita si pentru schimbul cu autobuzele de la suprafata, dar ar trebui niste scari rulante. Cat despre schimbul 34-tramvaie care circula pe Buzesti si Mihalache ramane mai utila statia de la Dr Felix. Sau poate se gaseste o solutie sa se construiasca scari de iesit la suprafata si in capatul dinspre Buzesti. Din pacate zona a suferit modificari majore, cu multi ani in urma tramvaiele nu circulau pe Buzesti.
Dupa parerea mea Metrorex-ul ar trebui sa-si concentreze atentia asupra executarii de noi guri de acces la Victoriei, acolo unde este posibil. Calea Victoriei si chiar Buzestiul ar trebui rezolvate in acest sens. La Calea Victoriei chiar era prevazut acces, dar din motive neelucidate nu a mai fost executat (acum este Romprest in zona unde trebuia sa fie acel acces, cum iesi din vestibul din statia de pe M1 scarile fixe din dreapta). Cred ca nu este mare lucru sa executi acest acces si ar fi foarte folositor. Dar probabil este eterna discutie... pasajul pietonal este al primariei, Metrorex nu plateste pentru executia de pasaje pietonale, bla, bla, bla...
andrei11 wrote:
Este loc si mult. Spre partea dinspre gara. In spatele magazinului acela de mezeluri care va trebui sa fie desfiintat mai sunt pe putin vreo 20 - 25 metri de statie de metrou. Turnichetii nu stiu, o sa-i puna si ei undeva, cred ca exista solutii, dar cred ca nu se vrea, sunt niste polite de platit intre primarie si ministerul transporturilor, sunt de orientari politice diferite.
Daca s-ar putea dispensa de acele spatii tehnice cum au facut-o ce cele in care s-a construit noua corespondenta, atunci da, ar fi o solutie..
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Eu nu stiu de ce vezi atatea scari de la statia de tramvai din pasaj la suprafata ! Este exact situatia de la M Obor si M Muncii / Hurmuzachi unde nu sunt prevazute nici un fel de rulante pentru ca statia este la suprafata practic.
Spatiile tehnice sunt la nivelul peronului ( M 1 ) si nu la nivelul vestibului lui M 1. Iar noi ne-am obisnuit sa denumim " pompos " spatii tehnice orice ce este in spatele unui perete unde nu are acces publicul. Sunt convins ca anumite spatii tehnice rezulta pur si simplu din spatiile care nu pot fi folosite de public si nu din necesitati "strategice".
Eu nu stiu de ce vezi atatea scari de la statia de tramvai din pasaj la suprafata ! Este exact situatia de la M Obor si M Muncii / Hurmuzachi unde nu sunt prevazute nici un fel de rulante pentru ca statia este la suprafata practic.
sab wrote:
..Daca s-ar putea dispensa de acele spatii tehnice cum au facut-o ce cele in care s-a construit noua corespondenta, atunci da, ar fi o solutie..
Spatiile tehnice sunt la nivelul peronului ( M 1 ) si nu la nivelul vestibului lui M 1. Iar noi ne-am obisnuit sa denumim " pompos " spatii tehnice orice ce este in spatele unui perete unde nu are acces publicul. Sunt convins ca anumite spatii tehnice rezulta pur si simplu din spatiile care nu pot fi folosite de public si nu din necesitati "strategice".
- florin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
florin
Întrebarea este o glumă? Înterbi cine ar coboarî dintr-o linie gen 34 la un nod precum Piața Victoriei ? Asta e marea problemă că sunt câteva trepte de urcat!
Ți se pare mai comod să cobori la o stație distanță și să mergi pe jos? Eu așa am făcut o bună perioadă când traseul zilnic era 34 + 300/20,24,45 și crede-mă că nu eram singurul care străbătea porțiunea aia până la metrou/autobuz. Practic acolo se cam golea tramvaiul. În partea cealaltă, tramvaiele vor reveni pe Buzești, deci schimbul la Dr. Felix pică. Iar în poveștile lui Oprescu era vorba de lifturi la capătul dinspre Titulescu.
sab wrote:
Cui i-ar folosi statia aia ? Cine ar cobora acolo pentru ca apoi sa urce atatea scari ?
Întrebarea este o glumă? Înterbi cine ar coboarî dintr-o linie gen 34 la un nod precum Piața Victoriei ? Asta e marea problemă că sunt câteva trepte de urcat!
Ți se pare mai comod să cobori la o stație distanță și să mergi pe jos? Eu așa am făcut o bună perioadă când traseul zilnic era 34 + 300/20,24,45 și crede-mă că nu eram singurul care străbătea porțiunea aia până la metrou/autobuz. Practic acolo se cam golea tramvaiul. În partea cealaltă, tramvaiele vor reveni pe Buzești, deci schimbul la Dr. Felix pică. Iar în poveștile lui Oprescu era vorba de lifturi la capătul dinspre Titulescu.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Alea sunt statii de tramvai construite la nivelul anilor 70, asa era viziunea atunci,normal ca nu au rulante, dar ele nu mai fac fata astazi. In mod cert azi se cer scari rulante, lifturi pentru handicapati, etc....Deh, romanul s-a nascut european si...lenes. Sincer, eu nu vad de ce au facut statia de tramvai in subteran. In afara de Victoriei, unde exista justificarea corespondentei cu metroul, in rest nu vad de ce nu au facut traseul tramvaiului pe la suprafata si statia de asemenea. De ce sa urci si sa cobori scari ?
Atata timp cat o astfel de statie nu iti permite accesul din cele mai multe colturi ale intersectiei mi se pare prea putin folositoare. Sa iesi si sa te trezesti pe mijlocul unui bulevard...
Vedem bine acest lucru la statiile de tramvai transformate in statii de metrou. Obor...Inghesuita si cu acces din mijlocul intersectiei. Este adevarat ca nu este mare lucru sa traversezi o strada, insa nu este un mod elegant de a rezolva problema. Si in perspectiva M7 Rahova-Colentina este un dezastru.
Nu este deloc comod, dar asa cum spuneam, statia, asa cum este ea acum (cu iesire numai la guvern) ar folosi pentru cei care iau autobuzul. Pentru cei care iau tramvaiul este cam acelasi lucru sa cobori in statia de la Dr Felix sau in cea subterana si sa te intorci destul de mult inapoi, cu traversarea a 4 strazi. Diferenta este ca in ultimul caz mai ai de urcat si niste trepte. Si crede-ma ca pentru unii asta chiar este o problema. Nu pot sa nu vad cum la Gorjului omul urca cu rulanta si apoi coboara scari fixe si se intoarce jumatate din statie pe jos in loc sa urce niste scari fixe de la inceput si sa iasa in capatul dorit al statiei...
Hai ca Ceausescu s-a sucit si a spus "pas" statiei de tramvai subterane, dar de atunci au trecut 20 ani. Costurile de amenajare erau destul de mici, statia fiind facuta la nivel de structura. Vorba lui andrei11, trebuiau niste borduri si o inaltare a "peroanelor". Atunci de oare de ce nu s-a facut aceasta statie daca este asa utila ? Poate este ceva si nu stim noi...Poate este o problema acolo...
Si de ce statia nu a fost prevazuta si cu o iesire spre Titulescu, la fel ca celelalte ?
andrei11 wrote:
Eu nu stiu de ce vezi atatea scari de la statia de tramvai din pasaj la suprafata ! Este exact situatia de la M Obor si M Muncii / Hurmuzachi unde nu sunt prevazute nici un fel de rulante pentru ca statia este la suprafata practic..
Alea sunt statii de tramvai construite la nivelul anilor 70, asa era viziunea atunci,normal ca nu au rulante, dar ele nu mai fac fata astazi. In mod cert azi se cer scari rulante, lifturi pentru handicapati, etc....Deh, romanul s-a nascut european si...lenes. Sincer, eu nu vad de ce au facut statia de tramvai in subteran. In afara de Victoriei, unde exista justificarea corespondentei cu metroul, in rest nu vad de ce nu au facut traseul tramvaiului pe la suprafata si statia de asemenea. De ce sa urci si sa cobori scari ?
Atata timp cat o astfel de statie nu iti permite accesul din cele mai multe colturi ale intersectiei mi se pare prea putin folositoare. Sa iesi si sa te trezesti pe mijlocul unui bulevard...
Vedem bine acest lucru la statiile de tramvai transformate in statii de metrou. Obor...Inghesuita si cu acces din mijlocul intersectiei. Este adevarat ca nu este mare lucru sa traversezi o strada, insa nu este un mod elegant de a rezolva problema. Si in perspectiva M7 Rahova-Colentina este un dezastru.
florin wrote:
Ți se pare mai comod să cobori la o stație distanță și să mergi pe jos? Eu așa am făcut o bună perioadă când traseul zilnic era 34 + 300/20,24,45
Nu este deloc comod, dar asa cum spuneam, statia, asa cum este ea acum (cu iesire numai la guvern) ar folosi pentru cei care iau autobuzul. Pentru cei care iau tramvaiul este cam acelasi lucru sa cobori in statia de la Dr Felix sau in cea subterana si sa te intorci destul de mult inapoi, cu traversarea a 4 strazi. Diferenta este ca in ultimul caz mai ai de urcat si niste trepte. Si crede-ma ca pentru unii asta chiar este o problema. Nu pot sa nu vad cum la Gorjului omul urca cu rulanta si apoi coboara scari fixe si se intoarce jumatate din statie pe jos in loc sa urce niste scari fixe de la inceput si sa iasa in capatul dorit al statiei...
Hai ca Ceausescu s-a sucit si a spus "pas" statiei de tramvai subterane, dar de atunci au trecut 20 ani. Costurile de amenajare erau destul de mici, statia fiind facuta la nivel de structura. Vorba lui andrei11, trebuiau niste borduri si o inaltare a "peroanelor". Atunci de oare de ce nu s-a facut aceasta statie daca este asa utila ? Poate este ceva si nu stim noi...Poate este o problema acolo...
Si de ce statia nu a fost prevazuta si cu o iesire spre Titulescu, la fel ca celelalte ?
- DeSimon
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
DeSimon
O statie de tramvai sub pasaj ar fi atat de utila si atat de usoara de realizat (cel putin legatura cu afara, cu metroul ok e putin mai greu) ! Daca s-ar face asta s-ar putea si desfinta statiile Dr. Felix, Str Mexic si Roma. Astfel ar face un tramvai 34 rapid cu statiile : Pasaj Basarab - Banu Manta - Pasaj Victoriei - Perla.
O statie de tramvai sub pasaj ar fi atat de utila si atat de usoara de realizat (cel putin legatura cu afara, cu metroul ok e putin mai greu) ! Daca s-ar face asta s-ar putea si desfinta statiile Dr. Felix, Str Mexic si Roma. Astfel ar face un tramvai 34 rapid cu statiile : Pasaj Basarab - Banu Manta - Pasaj Victoriei - Perla.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Dominatrix
sab wrote:Cred ca daca puneau linia de tramvai la suprafata, a fi incurcat destul de mult traficul de deasupra, fiindca practic ar fi taiat toate fluxurile de circulatie prin piata. Iar la momentul instalarii liniei de tramvai prin pasaj (1991) s-a scos si linia de pe traseul vechi pe Grigore Alexandrescu - Sevastopol, din acelasi motiv (incurca traficul pe Bd. Ana Ipatescu).
Sincer, eu nu vad de ce au facut statia de tramvai in subteran. In afara de Victoriei, unde exista justificarea corespondentei cu metroul, in rest nu vad de ce nu au facut traseul tramvaiului pe la suprafata si statia de asemenea. De ce sa urci si sa cobori scari ?
sab wrote:De mult tot aud si citesc despre M7. Cel putin de 20 de ani tot aud de linia asta. S-a facut vreun studiu de trafic? Chiar e necesar metrou din Rahova pana in Colentina? Depoul unde il pui? Voi nu observati ca abia ne-am scremut sa teminam 2 linii incepute pe vremea ailalta si alea finalizate cam aiurea (intre Salajan si Catelu - asa le voi spune, sa ma scuteasca cu nume de personalitati, fiindca e tara plina de ele si vedeti ce bine se traieste in tara plina de nume "glorioase" - unde se circula pe stanga si 1 Mai - Bazilescu, unde nu va exista rebrusment-cred ca e caz unic in lume)? Si acum ne chinuim sa facem M5 care si ala va fi ciuntit pana la Eroilor iar M6 nici nu ne-am hotarat bine unde il ducem? Nu ar fi mai simplu si mult mai ieftin ca in loc de M7 sa se ingroape liniile de tramvai in zona centrala si sa se faca jonctiunea subterana pe la Piata Unirii intre 21 si 32? S-a mai discutat chestia asta, ar fi un fel de Stadtbahn dambovitean.
Vedem bine acest lucru la statiile de tramvai transformate in statii de metrou. Obor...Inghesuita si cu acces din mijlocul intersectiei. Este adevarat ca nu este mare lucru sa traversezi o strada, insa nu este un mod elegant de a rezolva problema. Si in perspectiva M7 Rahova-Colentina este un dezastru.
deSimon wrote:Nu cred ca e o idee buna. A fi distanta prea mare si ai lasa "cheala" o zona destul de importanta. Sa nu uitam ca e si un spital acolo.
Daca s-ar face asta s-ar putea si desfinta statiile Dr. Felix, Str Mexic si Roma. Astfel ar face un tramvai 34 rapid cu statiile : Pasaj Basarab - Banu Manta - Pasaj Victoriei - Perla.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Vi se pare ca la Obor sau Muncii linia de tramvai incurca ? Pana la urma orice solutie va avea avantaje si dezavantaje. Trebuie sa se aleaga solutia care are cele mai putine dezavantaje. Daca ma intrebi pe mine pasajul ar fi trebuit facut pe axa N-S, unde circulatia este mai mare decat prin pasaj. Poate acum, odata cu constructia pasajului Basarab sa se mai schimbe lucrurile. Dar, atata timp cat la iesirea din pasaj spre Dr Felix ai semafor, este aiurea.Sau poate o combinatie de pasaje la Pta Victoriei ar fi fost o solutie mai fericita. Pana la urma este o intersectie complexa, nu sunt doar 2 bulevarde acolo. Si transportul de suprafata nu este gandit ca un transport rapid, ci ca unul complementar, pentru asta exista metroul pe acelasi traseu.
Cu M7, indiferent de ce s-a intamplat in acesti 20 ani, nu trebuie sa ne pierdem speranta ca odata si odata vom avea o conducere competenta care se va ocupa de problemele de infrastructura. Depoul poate fi atat in Rahova la capat cat si in Colentina sau chiar Voluntari (dupa unele variante se doreste ca M7 sa ajunga acolo). Deocamdata vad ca planul este ca depoul sa fie in Rahova.
Dupa parerea mea M7 este necesar si oricum fluxul va fi creat si dupa constructie. De ex in Madrid exista o linie circulara care circula la ora actuala prin zone nepopulate, dar s-a avut in vedere dezvoltarea orasului. Si, dupa cum arata experienta ultimilor ani, si la noi orasul se dezvolta exploziv acolo unde exista infrastructura (vezi zona de birouri Pipera). Problema care se va pune la constructia M7 va fi a interconectarii la Obor. Parerea mea este ca in conditiile mentinerii actualei statii va fi foarte dificil. La fel si la Muncii, unde am vazut ca exista o linie preconizata de metrou pe sub Unirii si Decebal (nu stiu ce este cu ea, dar am vazut-o intr-un PUZ, deci exista intentie).
Cu M4 si lipsa macazului de la Bazilescu sunt perfect de acord. Cu circulatia pe stanga pe ultimele statii ale actualei M3 la fel, este o incropeala, poate una fericita avand in vedere situatia...Daca nu se intervenea in 1986 asupra planului de metrou si tronsonul respectiv facea parte din inelara nu am mai fi avut situatia asta. Valabil si pentru cazul in care in 1981, la constructia statiei Salajan, s-ar fi avut in vedere o linie directa Industriilor-Ldc. Atunci statia NG ar fi trebuit sa arate altfel, precum Eroilor, cu cel putin 3 linii la nivel si cu o subtraversare. Insa atunci era doar M1 cu 2 ramificatii si un singur capat de linie la Republica...
Dar asta este deja istorie si proiectantii au trebuit sa se descurce cu datele existente in teren. Pana la urma solutia actuala este mai buna decat 2 racorduri NG-Ldc si Industriilor-Eroilor si doar M1 prin zona centrala.
Pun pariu ca daca ar proiecta acum reteaua de metrou proiectantii ar opta pentru alte solutii in multe cazuri.
Vi se pare ca la Obor sau Muncii linia de tramvai incurca ? Pana la urma orice solutie va avea avantaje si dezavantaje. Trebuie sa se aleaga solutia care are cele mai putine dezavantaje. Daca ma intrebi pe mine pasajul ar fi trebuit facut pe axa N-S, unde circulatia este mai mare decat prin pasaj. Poate acum, odata cu constructia pasajului Basarab sa se mai schimbe lucrurile. Dar, atata timp cat la iesirea din pasaj spre Dr Felix ai semafor, este aiurea.Sau poate o combinatie de pasaje la Pta Victoriei ar fi fost o solutie mai fericita. Pana la urma este o intersectie complexa, nu sunt doar 2 bulevarde acolo. Si transportul de suprafata nu este gandit ca un transport rapid, ci ca unul complementar, pentru asta exista metroul pe acelasi traseu.
Cu M7, indiferent de ce s-a intamplat in acesti 20 ani, nu trebuie sa ne pierdem speranta ca odata si odata vom avea o conducere competenta care se va ocupa de problemele de infrastructura. Depoul poate fi atat in Rahova la capat cat si in Colentina sau chiar Voluntari (dupa unele variante se doreste ca M7 sa ajunga acolo). Deocamdata vad ca planul este ca depoul sa fie in Rahova.
Dupa parerea mea M7 este necesar si oricum fluxul va fi creat si dupa constructie. De ex in Madrid exista o linie circulara care circula la ora actuala prin zone nepopulate, dar s-a avut in vedere dezvoltarea orasului. Si, dupa cum arata experienta ultimilor ani, si la noi orasul se dezvolta exploziv acolo unde exista infrastructura (vezi zona de birouri Pipera). Problema care se va pune la constructia M7 va fi a interconectarii la Obor. Parerea mea este ca in conditiile mentinerii actualei statii va fi foarte dificil. La fel si la Muncii, unde am vazut ca exista o linie preconizata de metrou pe sub Unirii si Decebal (nu stiu ce este cu ea, dar am vazut-o intr-un PUZ, deci exista intentie).
Cu M4 si lipsa macazului de la Bazilescu sunt perfect de acord. Cu circulatia pe stanga pe ultimele statii ale actualei M3 la fel, este o incropeala, poate una fericita avand in vedere situatia...Daca nu se intervenea in 1986 asupra planului de metrou si tronsonul respectiv facea parte din inelara nu am mai fi avut situatia asta. Valabil si pentru cazul in care in 1981, la constructia statiei Salajan, s-ar fi avut in vedere o linie directa Industriilor-Ldc. Atunci statia NG ar fi trebuit sa arate altfel, precum Eroilor, cu cel putin 3 linii la nivel si cu o subtraversare. Insa atunci era doar M1 cu 2 ramificatii si un singur capat de linie la Republica...
Dar asta este deja istorie si proiectantii au trebuit sa se descurce cu datele existente in teren. Pana la urma solutia actuala este mai buna decat 2 racorduri NG-Ldc si Industriilor-Eroilor si doar M1 prin zona centrala.
Pun pariu ca daca ar proiecta acum reteaua de metrou proiectantii ar opta pentru alte solutii in multe cazuri.
📖 Pagination options