MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii

223 posts, 96381 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 16
 
 

📖 Pagination options
Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii andrei11

Tabelul este postat de colegul mcosmin dar l-am pus aici la inceputul topicului la sugestia lui Tibi_V. Acelasi tabel il veti gasi si la locul lui, cand a fost publicat de autor.
Postarea originala o gasiti in 23 Oct 2016,  ora 23:57 viewtopic.php?f=200&t=3874&start=42#p222038
10-24-2016 1-14-52 AM.png (395.79 KB; downloaded 9558 times)


Sa nu uitam totusi ca in tunel :
- In multe din ele exista ventilatie.
- trenul functioneaza ca si un piston intr-o seringa, impinge aerul din fata lui si creeaza o subpresiune in spate, nu prea are timp aerul din tunel sa se incalzeasca.
- Insusi  tunelele, de la sine creeaza efectul de curent, pentru ca pana la urma ele au legatura cu suprafata.
Sunt absolut convins ca si guru a facut la un moment dat Cursul de Termodinamica in facultate. Acolo se spuneau treburi interesante despre temperatura de confort,  de ventilatie naturala sau fortata, de curenti  de aer, ba si de A/C, desi pe vremea aceea ( anii '970 - '980 ) in Romania nici nu era vorba de aer conditionat.Te invata sa calculezi inaltimea unui horn, etc, etc.
Off topic :
Eu facand o facultate tehnica pentru agruicultura ne-au invatat din cap pana-n picioare totul despre sobe. Aflati ca esential ( se si calculeaza functie de volumul camerei) este distanta intre soba si peretele camerei  si unde e recomandat sa se puna soba, pe un perete exterior sau interior. Asta am invatat ( printre altele ) la cursul de termodinamica.

Circulatia aerului in camera se face aproape exclusiv din cauza distantei intre perete si soba si de ce nu e bine sa faci o soba care sa-ti incalzeasca 2 camere ( cred ca v-ati dat singuri seama acum ).

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii sab

mcosmin wrote:
Deci sa inteleg ca problema CAF-urilor e cunoscuta? Daca da, de ce nu se face nimic in privinta asta?

Sunt extrem de rare cazurile in care  in Romania sa recunoasca o greseala...
Ce ar putea sa se faca ? Sa se solicite inlocuirea instalatiei ? Repet, daca nu am cerut un anumit volum de aer pentru aceasta instalatie in caietul de sarcini, nu avem cum sa sustinem ca trenurile sunt necorespunzatoare si ca ar trebui remediata problema. Nu are nicio problema, are o instalatie, probabil de automobil sau de microbuz, maxim..Si primele Dacii facute dupa 1990 in colaborare cu Renault (SuperNova) aveau ceva ce post de  A/C. Dar nu facea fata, faceai sauna in acea masina.
Revenind la CAF, nu ai vazut solutia directorului Metrorex ? Sa se deschida geamurile...

 


Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii mcosmin

Ar trebui sa se puna instalatii noi, pe banii Metrorex daca e necesar(ca tot au clientela noua in ultima vreme  :twisted: )

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii sab

:lol:  :lol:  :lol: Sigur. Nu ai vazut ca voiau sa mai cumpere inca 51 la fel ?
P.S. Nici geamurile rabatabile la Bombardiere nu le-a pus Metrorex, ca n-au sa recunoasca in veci ca au cheltuit atatia bani publici (plus cei de consultanta) pe niste produse necorespunzatoare. Le-a pus Alstomul, intr-un gest de bunavointa, ca sa ii fie prelungit contractul de mentenanta.

 


Re: Trenurile CAF mcosmin

Poate rezolva Alstom si la CAF-uri, la anu  :twisted:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii sab

De fapt aici este problema..  ;)

Metroul nu are aer conditionat, pentru ca instalatiile sunt "prea scumpe". Cat costa conditiile decente pentru calatori
http://stirileprotv.ro/stiri/actualitat...atori.html

Metroul bucurestean nu este prevazut cu aer conditionat in vagoane, iar statiile sunt doar ventilate, dupa cum recunoaste chiar conducerea institutiei.

Responsabilii au cumparat trenuri fara instalatie de aer, pentru ca erau mai ieftine. La orele de varf, cand calatorii se inghesuie in statii sau trenuri, nu se mai poate respira. Dovada ca trei femei au lesinat recent in statii diferite. 600.000 de oameni care circula zilnic prin subteran cer conditii decente pentru banii dati.
Oameni cu hainele prinse intre usi din cauza aglomeriatiei -  sunt scene obisnuite care se deruleaza in statiile de metrou din centrul Capitalei. La statia Piata Victoriei, pe magistrala Pipera - Berceni, sute de oameni raman ca sa astepte urmatorul tren.
Joi, trenul urmator a aparut dupa doar un minut, dar acum cateva zile alta era situatia. Atunci, trei femei au lesinat din cauza caldurii, iar timpul standard de asteptare era de 2 minute.
Fostul director Metrorex Udriste sustine ca perioada de asteptare depinde de modul in care este construit tunelul.
Gheorghe Udriste, fostul director al Metrorex: "Timpii sau cadenta de circulatie e data de posibilitatea tehnica de a intoarce la capete de linie, respectiv la Pipera si Berceni. Timpul minim in care se face o rubusare este de 2 minute."
Asadar, daca nu se poate obtine un timp mai bun, atunci aerul pe care pasagerii il respira ar trebui sa fie mai proaspat. Numai ca in vagoane atmosfera este sufocanta, pentru ca nu au o instalatie de climatizare care sa raceasca aerul.
Problema climatizarii nu a fost pusa niciodata, de la infiintarea metroului si pana acum. Niciunul din trenurile cumparate din 2002 si pana acum nu are o instalatie de aer conditionat. Achizitionarea unor astfel de aparate sau dotarea din fabrica cu asa ceva este mult prea costisitoare, sustine un raport al Curtii de Conturi.
Potrivit Curtii de Conturi, pentru un aparat de aer conditionat la un vagon de tren, Metrorex ar trebui sa plateasca intre 25 si 40.000 de euro si asta in conditiile in care vagonul ar costa in jur de un milion de euro.
Iar pentru un tren intreg, format din sase vagoane, ar fi nevoie de aparate de aer conditionat in valoare de 150-300.000 de euro, pentru un tren ce costa 6 milioane de euro.
La toate acestea, sustine Metrorex, s-ar adauga 50% din valoare pentru mentenanta.
Gheorghe Udriste, fostul director al Metrorex: "Nu poti veni sa aduci o instalatie de climatizare sa o montezi pe un tren vechi, fabricat cine stie unde in ce fabrica."
Pe de alta parte, conducerea Metrorex spune ca trenurile ar deveni prea grele cu noile instalatii de aer pe ele. In plus, la racire, ar evacua un aer cu o temperatura foarte ridicata, la care ventilatia mecanica din tuneluri nu ar putea sa faca fata. Astfel, tot sistemul de ventilatie de pe peroane si tuneluri ar trebui schimbat.
"Cu trenuri echipate cu instalatii de aer conditionat si fara a modifica corespunzator instalatiile de ventilatie din statii si tuneluri, s-ar fi intrat intr-o spirala periculoasa: trenurile ar fi produs o cantitate importanta de caldura care, neevacuata, ar fi provocat cresterea generala a temperaturii in statii si tuneluri care ar fi provocat functionarea din ce in ce mai intensa a instalatiilor de aer conditionat, care ar degaja din ce in ce mai multa caldura si aaa mai departe" - precizeaza Metrorex.
In aceste conditii, trenurile ar trebui sa circule la intervale mai scurte, iar responsabilii sa gaseasca o solutie pentru a avea aer rece si proaspat in subteran. Altfel, aglomeratia de la suprafata nu se va muta in subteran, asa cum propun autoritatile Capitalei. Cine vrea sa lesine de cald, inghesuit, intr-o statie din care nu poate iesi din cauza aglomeratiei?

 


Re: Trenurile CAF oache81

Minciuna.
Termodinamica spune cu totul altceva.
Volumul de aer dintr-un tren este nesemnificativ fata de volumul de aer din tuneluri si statii.
Daca dai drumu la 20 de trenuri la aer pe M2 insumate lungimile lor au fix cat o interstatie mai lunga, sau 2 mai scurte (120m *20 de trenuri fac 2.4km).
Asa ca volumul de aer mai cald cu cateva grade este infim fata de intreaga retea de tuneluri de pe o magistrala.
In plus volumul de aer cald in nici un caz nu e egal cu volumul trenului pentru ca in tren se afla si oameni care ocupa si ei un anume volum.
Cred ca daca faci calculul ca lumea nu ajungi nici macar la 1 Km lungime tunel si la un volum echivalent cu km asta de tunel (lungime ori suprafata cercului tunelului).
Deci sa abureasca pe cine o vrea ca o toleranta de 1 la suta sigur au proiectat inginerii lu Ceausescu.
In plus pot sa pun pariu ca IVE-le generau mult mai multa caldura in exploatare fata de CAF-uri deci iar alta vrajeala.
Si da, sa imi mareasca pretul cu 2 la suta la calatorie si sa imi puna aer conditionat ca 150.000 de euro la 6 milioane cam atata da 2.5 la suta deci go ahead mariti pretu cu procentu asta si bagati AC pe trenuri.

 


Re: Trenurile CAF aztec

Intreb...in loc sa dotam fiecare rama si garnitura si locomotiva si drezina... nu mai bine dotam statile si punctele de ventilatie cu un sistem de climatizare cu racire/dezumidificare a aerului?
Intreb...ca pana la urma este un circuit inchis al aerului la metrou...si aerul rece are tendinta sa ramana jos... deci nu iese pe la truncheti decat impins de curent cand soseste metroul in statie...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF sab

In statii este relativ ok. Problema este in trenuri. Si nu stiu cum faci sa racesti atata volum de aer cat este in tuneluri. Dar trebuie studiat...

 


Re: Trenurile CAF oache81

Nu e nevoie sa racesti tunelurile pentru ca fac fata lejer la trenuri cu AC.
Asta e o prostie ca nu fac fata, doar ca sa aduca o scuza ca n-au luat trenuri cu AC.
Iar faza ca se propaga efectul de incazire iar nu e adevarata pentru ca la orele mai libere este destul timp sa-si revina tunelul la temperatura normala.
Oricum aceasta diferenta de temperatura nu ar putea sa fie mai mare de 0,000001 grade nici macar n-ar putea fi masurata, dar cine a declarat a declarat asa ca idee ca sa pacaleasca pe fraieri.
Si daca e sa luam la puricat in tunel se afla un volum de aer impreuna cu un tren.
Daca racesti trenul si incalzesti aerul de fapt suma lor totala tot aia este, doar distributia de temperatura este diferita.Sistemul in totalitatea lui nu este in nicun fel afectat, doar anumite parti foarte putin si pe intervale de timp si distante foarte mici.
Asa ca vrem AC cat mai repede chiar daca e sa coste 150.000 de euro.
In plus faza cu mentenanta iar e vrajeala pentru ca in contract e 1euro/km rulat si chiar n-are treaba cu dotarile trenului.
Daca vrea Metrorex sa bage 60 de IVE poate sa bage ca tot atata costa mentenanta.

 


Re: Trenurile CAF mcosmin

Caldura din tunel se disipa in solul care inconjoara tunelul din toate directiile.
Problema adevarata este umiditatea, nu temperatura.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF sab

Exact, poate ar trebui sa masuram umiditatea din trenuri  la ora de varf. Si sa ne spuna guru cum dezumidificam aerul cu ventilatia fortata ;)
Oricum, inteleg ca in tunel sunt 15 grade. Nu prea vad ce mai poti sa racesti in aceste conditii, dar poate exista si A/C-uri care fac sub 15 grade. Oricum mi se pare mai complicat. Solutia simpla este (si sunt de acord cu oache81) dotarea trenurilor cu A/C. Altfel or sa mai lesine si altii...

 


Re: Trenurile CAF shoppy

Si daca se incalzeste ce?, in Barcelona cred ca sunt 30 de grade in statiile de metrou, dar in metrou ai AC, cum AC se poate monta doar in vagon si se sta mai mult in vagon decat in statie, toata lumea este multumita, asta este argument doar pentru mintile intunecate si neplimbate pe la apa calda.
Procesul de dezumidificare cu ventilatie fortata este total inexistent.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF sab

Exact, am observat si eu caldura din statii la Barcelona si chiar ma intrebam de unde provine. Dupa aceea mi-am dat seama ca A/C de la trenuri este sursa...

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 16
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433246 posts in 5392 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use