Topic: Știri feroviare din România
1280 posts, 418241 views
📖 Pagination options
- MariusCFRBucuresti
-
Posted:
-
Re: Stiri feroviare din Romania
MariusCFRBucuresti
În acest moment 1642 se îndreaptă spre Bucureşti cu EA 919 dar probabil ca G. Călătorii lui 1642 au fost adusi la Braşov cu autocarul şi urcaţi în IR 1526. 1526 a primit 3 vagoane la urmă si oprirea lui 1642 la Floreşti Prahova.
Au fost adăugate :
IR 12592 Braşov - Bucureşti Nord : EA 821 + 3 vagoane care intrau la urma lui 1644 grupa de Braşov.
IR 12791- Miercurea Ciuc - Bucureşti Nord via Adjud : EA 078 + garnitura tren 1644.
IR 12391-/12366 Braşov - Episcopia Bihor Fr via Teiuş : EA 753 + garnitura tren 366-1.
IR 12393 Bicsadu Oltului Hm. - Cluj Napoca via Dej Călători : EA 579 + un vagon de la trenul Corona.
În acest moment 1642 se îndreaptă spre Bucureşti cu EA 919 dar probabil ca G. Călătorii lui 1642 au fost adusi la Braşov cu autocarul şi urcaţi în IR 1526. 1526 a primit 3 vagoane la urmă si oprirea lui 1642 la Floreşti Prahova.
Au fost adăugate :
IR 12592 Braşov - Bucureşti Nord : EA 821 + 3 vagoane care intrau la urma lui 1644 grupa de Braşov.
IR 12791- Miercurea Ciuc - Bucureşti Nord via Adjud : EA 078 + garnitura tren 1644.
IR 12391-/12366 Braşov - Episcopia Bihor Fr via Teiuş : EA 753 + garnitura tren 366-1.
IR 12393 Bicsadu Oltului Hm. - Cluj Napoca via Dej Călători : EA 579 + un vagon de la trenul Corona.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Stiri feroviare din Romania
BodoMinea
Gara din Romania prin care nu mai trece niciun tren, dar are 4 angajati si a fost renovata cu 1 mil. de euro
Dacă-i chiar cum zic ei, e bun de subiect de comedie.
- http://stirileprotv.ro/stiri/actualitat...-euro.html
Dupa aparitia informatiei in presa, compania CFR a dorit sa faca urmatoarele precizari:
OK, înțelegem că au fost obligați de normele europene pentru Schengen (din care nici nu facem parte și probabil nici n-o să facem prea curând) să facă această investiție, dar de ce nu profită de ea? De ce din bugetul și așa slăbuț al CFR se plătesc angajați și întreținere pentru o gară inactivă - soluția nu e să o uităm, ci să facem măcar o legătură pe zi, că s-ar găsi lume să o folosească... De curse internaționale cu un timp scurtat nici nu mai zic, că așa-i pe la noi.
-----
Ai împlinit 18 ani și ai un bilet InterRail gratuit. Pentru a vedea #Europa mai ai nevoie de câteva săptămâni de rezervă și foarte multă curiozitate.
http://www.eppgroup.eu/press-release/In...out-the-EU
Pun asta aici pentru că InterRail este valabil și pe la noi
Proiectul prevede ca cetățenii europeni care împlinesc 18 ani să primească cadou un bilet InterRail, ca să descopere atracțiile țărilor Europene.
Pentru cine nu știe ce este cu InteRail: pe scurt, este ca un bilet universal pentru foarte mulți operatori de stat și privați din majoritatea țărilor europene. Există pass-uri globale. valabile în toate țările membre și implicit între ele, dar care nu includ prețul de rezervare a locului (deci e plătit biletul având InterRail, dar dacă trenul are rezervarea obligatorie, trebuie plătită în plus taxa pentru asta, care de obicei nu-i ceva spectaculos). Există de asemenea și pass-uri pentru călătorii nelimitate într-o anumită țară, care pot sau nu să aibă incluse prețurile de rezervare. InterRail este disponibil pentru toți cetățenii europeni din țările participante și este valabil pentru 2 călătorii în țara de reședință (pentru plecare și întoarcere).
http://www.interrail.eu/
Nu putem decât să felicităm inițiativa și să sperăm că se acceptă acest proiect foarte interesant (P.S.: Mare Britanie este și rămâne în InterRail chiar și după Brexit, dar legăturile Eurostar din Europa continentală către Londra și retur nu sunt incluse în bilet).
https://www.facebook.com/GrupulPPE/phot...372140193/
Gara din Romania prin care nu mai trece niciun tren, dar are 4 angajati si a fost renovata cu 1 mil. de euro
Dacă-i chiar cum zic ei, e bun de subiect de comedie.
O localitate din Maramures, de la granita cu Ucraina, ofera un exemplu despre modul in care se fac investitii in Romania. In cazul de fata este vorba de CFR, compania de stat care are probleme financiare inca de la infiintare.
Gara din comuna Campulung de Tisa, din Maramures, a fost inchisa in urma cu 8 ani, pentru simplul motiv ca prin localitate nu mai trece niciun tren, dar, cu toate acestea, in aceasta perioada a avut patru angajati - impiegati de miscare. Mai mult, acum trei ani, adica la cinci ani dupa ce a fost inchisa, gara a fost modernizata, pentru a raspunde cerintelor europene.
- http://stirileprotv.ro/stiri/actualitat...-euro.html
Dupa aparitia informatiei in presa, compania CFR a dorit sa faca urmatoarele precizari:
"In vederea indeplinirii masurilor si actiunilor necesare respectarii angajamentelor pentru aderare la spatiul Schengen, Romania a adoptat Strategia nationala privind aderarea la spatiul Schengen, document care contine directiile de actiune ale autoritatilor si institutiilor cu responsabilitati in domeniu. Astfel, conform Memorandumului nr. 118/437 din 26.06.2009 incheiat intre ministerele implicate – Ministerul Transporturilor, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Afacerilor Externe - s-a dispus amenajarea statiilor de cale ferata de frontiera pentru indeplinirea conditiilor tehnice prevazute in Planul de Actiuni pentru Implementarea Strategiei Nationale de Management Integrat al Frontierei de Stat, gara Campulung la Tisa, reprezentand un obiectiv strategic al infrastructurii terestre, la frontiera cu Ucraina.
Mentionam de asemenea ca prin acest punct de frontiera doar Caile Ferate din Ucraina au asigurat tansport feroviar de calatori pana in anul 2006, an din care nu au mai solicitat transport, iar traficul de marfa a fost operational pana in anul 2014. Statia de cale ferata Campulung la Tisa este statie de frontiera deschisa pentru solicitarile de trafic feroviar. Valoarea investitiei este 2,2 mil lei, alocatie de la bugetul de stat".
OK, înțelegem că au fost obligați de normele europene pentru Schengen (din care nici nu facem parte și probabil nici n-o să facem prea curând) să facă această investiție, dar de ce nu profită de ea? De ce din bugetul și așa slăbuț al CFR se plătesc angajați și întreținere pentru o gară inactivă - soluția nu e să o uităm, ci să facem măcar o legătură pe zi, că s-ar găsi lume să o folosească... De curse internaționale cu un timp scurtat nici nu mai zic, că așa-i pe la noi.
-----
Ai împlinit 18 ani și ai un bilet InterRail gratuit. Pentru a vedea #Europa mai ai nevoie de câteva săptămâni de rezervă și foarte multă curiozitate.
http://www.eppgroup.eu/press-release/In...out-the-EU
Pun asta aici pentru că InterRail este valabil și pe la noi
Proiectul prevede ca cetățenii europeni care împlinesc 18 ani să primească cadou un bilet InterRail, ca să descopere atracțiile țărilor Europene.
Pentru cine nu știe ce este cu InteRail: pe scurt, este ca un bilet universal pentru foarte mulți operatori de stat și privați din majoritatea țărilor europene. Există pass-uri globale. valabile în toate țările membre și implicit între ele, dar care nu includ prețul de rezervare a locului (deci e plătit biletul având InterRail, dar dacă trenul are rezervarea obligatorie, trebuie plătită în plus taxa pentru asta, care de obicei nu-i ceva spectaculos). Există de asemenea și pass-uri pentru călătorii nelimitate într-o anumită țară, care pot sau nu să aibă incluse prețurile de rezervare. InterRail este disponibil pentru toți cetățenii europeni din țările participante și este valabil pentru 2 călătorii în țara de reședință (pentru plecare și întoarcere).
http://www.interrail.eu/
Nu putem decât să felicităm inițiativa și să sperăm că se acceptă acest proiect foarte interesant (P.S.: Mare Britanie este și rămâne în InterRail chiar și după Brexit, dar legăturile Eurostar din Europa continentală către Londra și retur nu sunt incluse în bilet).
https://www.facebook.com/GrupulPPE/phot...372140193/
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri feroviare din Romania
misterr
CFR a cumparat cel mai scump tren din istoria sa: circula cu 160 de km/h si se conduce singur. La ce va fi folosit in Romania (VIDEO)
http://cdn.drm.protv.ro/stirileprotv.ro/2016/10/11/b7f9855fce4a2195e4b6957f13def6b1.ism/b7f9855fce4a2195e4b6957f13def6b1-audio_eng=61637-video_eng=758000.m3u8
CFR Infrastructura a cumparat unul din cele mai scumpe trenuri din istoria sa. Practic se conduce singur si, in functie de configurari, poate costa 9 milioane de euro.
Garnitura va fi folosita la testarea liniilor proaspat reabilitate. Astfel ca ar putea rula cu maximum 160 de kilometri pe ora, in conditiile in care viteza comerciala in Romania este de 45 de kilometri pe ora.
Trenul este atat de nou, incat pana acum nu a fost scos din tipla. Deocamdata nu va fi folosit la transportul calatorilor, ci va fi utilizat la testarea liniilor de cale ferata.
A fost produs in Franta si adus in Romania in cadrul proiectului de reabilitare a caii ferate din vestul tarii, pe care urmeaza sa o testeze zi si noapte.
Cu tot cu echipament ajunge la un pret record pentru tara noastra - 9 milioane de euro. Pentru comparatie, ultimul tren cumparat de CFR Calatori in 2006, asa-numita sageata albastra, a costat 2 milioane de euro. Producatorul francez sustine ca pretul trenului sau este corect.
Gabriel Stanciu, reprezentantul producatorului in Romania: "Ne-am obisnuit mult prea mult in Romania sa ne gandim la pretul achizitiei unor echipamente. Un astfel de tren este conceput sa functioneze minimum 30 de ani. Fara operatiuni de reparatii capitale si de upgrade."
Trenul Coradia Polyvalent se conduce practic singur. Este plin de senzori care anunta in timp real orice defectiune aparuta. Si viteza este spectaculoasa. Poate atinge 200 de kilometri pe ora, iar fratele sau mai mare a ajuns in Franta la peste 500 de kilometri pe ora.
In Romania ar urma sa circule cu maximum 160 de kilometri pe ora, dar numai pe calea ferata reabilitata. In rest, viteza comerciala este de 45 de kilometri pe ora.
Un tren de 9 milioane de euro trebuie sa aiba o toaleta pe masura. Este plina de senzori, are senzori pentru apa, senzori pentru uscatul mainilor, o masa pentru bebelusi. Poate fi dotata in plus si cu o cabina de dus.
Sa ne mutam in toaletele trenurilor aflate in proprietatea CFR Calatori, unde gasim multa mizerie, dar si nepasare din partea personalului. Un exemplu, trenul Iasi-Timisoara. Aceste imagini au fost filmate pe 2 octombrie. Pasagerii s-au plans de conditiile proaste din vagoane, iar raspunsul controlorului a fost halucinant.
Controlor: Salubrizarea este la Suceava. Suceava- Botosani am mers in regim de Regio. Adica de personal.
Pasager: Dar nu mi se pare normal sa platesc 70 de lei
Controlor: Va cred. Firma de salubrizare este privata, noi nu avem niciun control asupra lor.
Conducerea CFR Calatori promite sa investigheze povestea si daca va gasi nereguli, ar putea rupe contractul cu firma de salubritate.
CFR a cumparat cel mai scump tren din istoria sa: circula cu 160 de km/h si se conduce singur. La ce va fi folosit in Romania (VIDEO)
http://cdn.drm.protv.ro/stirileprotv.ro/2016/10/11/b7f9855fce4a2195e4b6957f13def6b1.ism/b7f9855fce4a2195e4b6957f13def6b1-audio_eng=61637-video_eng=758000.m3u8
CFR Infrastructura a cumparat unul din cele mai scumpe trenuri din istoria sa. Practic se conduce singur si, in functie de configurari, poate costa 9 milioane de euro.
Garnitura va fi folosita la testarea liniilor proaspat reabilitate. Astfel ca ar putea rula cu maximum 160 de kilometri pe ora, in conditiile in care viteza comerciala in Romania este de 45 de kilometri pe ora.
Trenul este atat de nou, incat pana acum nu a fost scos din tipla. Deocamdata nu va fi folosit la transportul calatorilor, ci va fi utilizat la testarea liniilor de cale ferata.
A fost produs in Franta si adus in Romania in cadrul proiectului de reabilitare a caii ferate din vestul tarii, pe care urmeaza sa o testeze zi si noapte.
Cu tot cu echipament ajunge la un pret record pentru tara noastra - 9 milioane de euro. Pentru comparatie, ultimul tren cumparat de CFR Calatori in 2006, asa-numita sageata albastra, a costat 2 milioane de euro. Producatorul francez sustine ca pretul trenului sau este corect.
Gabriel Stanciu, reprezentantul producatorului in Romania: "Ne-am obisnuit mult prea mult in Romania sa ne gandim la pretul achizitiei unor echipamente. Un astfel de tren este conceput sa functioneze minimum 30 de ani. Fara operatiuni de reparatii capitale si de upgrade."
Trenul Coradia Polyvalent se conduce practic singur. Este plin de senzori care anunta in timp real orice defectiune aparuta. Si viteza este spectaculoasa. Poate atinge 200 de kilometri pe ora, iar fratele sau mai mare a ajuns in Franta la peste 500 de kilometri pe ora.
In Romania ar urma sa circule cu maximum 160 de kilometri pe ora, dar numai pe calea ferata reabilitata. In rest, viteza comerciala este de 45 de kilometri pe ora.
Un tren de 9 milioane de euro trebuie sa aiba o toaleta pe masura. Este plina de senzori, are senzori pentru apa, senzori pentru uscatul mainilor, o masa pentru bebelusi. Poate fi dotata in plus si cu o cabina de dus.
Sa ne mutam in toaletele trenurilor aflate in proprietatea CFR Calatori, unde gasim multa mizerie, dar si nepasare din partea personalului. Un exemplu, trenul Iasi-Timisoara. Aceste imagini au fost filmate pe 2 octombrie. Pasagerii s-au plans de conditiile proaste din vagoane, iar raspunsul controlorului a fost halucinant.
Controlor: Salubrizarea este la Suceava. Suceava- Botosani am mers in regim de Regio. Adica de personal.
Pasager: Dar nu mi se pare normal sa platesc 70 de lei
Controlor: Va cred. Firma de salubrizare este privata, noi nu avem niciun control asupra lor.
Conducerea CFR Calatori promite sa investigheze povestea si daca va gasi nereguli, ar putea rupe contractul cu firma de salubritate.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Stiri feroviare din Romania
Robert24
Chiar nu intelege nimeni ca CFR (Infra)NU ESTE EGAL CFR Calatori????
Chiar nu intelege nimeni ca CFR (Infra)NU ESTE EGAL CFR Calatori????
- Celestin Draganescu
-
Posted:
-
Re: Stiri feroviare din Romania
Celestin Draganescu
Este mult mai simplu sa te bazezi pe confuzia de nume in cautare de senzational.
Calitatea audientei lasa, insa, de dorit. Asta ca sa o spun frumos.
Este mult mai simplu sa te bazezi pe confuzia de nume in cautare de senzational.
Calitatea audientei lasa, insa, de dorit. Asta ca sa o spun frumos.
- sss
-
Posted:
-
Re: Stiri feroviare din Romania
sss
Ce labari de gurnalisti: salata de toaleta cu senzori cu dresing de IR Suceava-Botosani si cu 9 mil de ieuro dati pe un tren, care nici macar nu-i Mercedes, Fataaa!
Ce labari de gurnalisti: salata de toaleta cu senzori cu dresing de IR Suceava-Botosani si cu 9 mil de ieuro dati pe un tren, care nici macar nu-i Mercedes, Fataaa!
- Mihai Nicolae
-
Posted:
-
Re: Stiri feroviare din Romania
Mihai Nicolae
TransLogistica Expo, cea mai importanta expoziţie de logistică şi transport din România şi Europa de Sud-Est! Mai multe detalii: http://www.translogistica.ro/
TransLogistica Expo, cea mai importanta expoziţie de logistică şi transport din România şi Europa de Sud-Est! Mai multe detalii: http://www.translogistica.ro/
14666238_1760951784157720_3203921089068155376_n.jpg (73.31 KB; downloaded 3936 times)
14681766_1760951787491053_6602996894039556506_n.jpg (77.76 KB; downloaded 3938 times)
14520576_1760951927491039_8703740383436722664_n.jpg (120.98 KB; downloaded 3938 times)
- autob368
-
Posted:
-
Re: Stiri feroviare din Romania
autob368
CFR CALATORI a introdus pe relatia Bucuresti Nord-Ploiesti Sud, 4 trenuri modernizate la Revizia de Vagoane Bucuresti Basarab.
http://www.economica.net/cfr-calatori-a...26971.html
CFR CALATORI a introdus pe relatia Bucuresti Nord-Ploiesti Sud, 4 trenuri modernizate la Revizia de Vagoane Bucuresti Basarab.
http://www.economica.net/cfr-calatori-a...26971.html
- stefan_br
-
Posted:
-
Re: Stiri feroviare din Romania
stefan_br
As prefera sa nu mai luam de buna ce scriu unii prin ziare sau ce preiau din gura purtatorilor de cuvant. TE Acvila nu e ceva nou, ci o rama-vagon ce este pe piata de mai bine de 7 ani (produsa la Pascani). Sunt niste vagoane incomode, unele deja au ruginit sau le-a sarit vopseaua si erau folosite pe rute precum Bucuresti-Ploiesti si inainte.
P.S. Nici perechile acestea de IR-uri nu sunt o inventie noua.
As prefera sa nu mai luam de buna ce scriu unii prin ziare sau ce preiau din gura purtatorilor de cuvant. TE Acvila nu e ceva nou, ci o rama-vagon ce este pe piata de mai bine de 7 ani (produsa la Pascani). Sunt niste vagoane incomode, unele deja au ruginit sau le-a sarit vopseaua si erau folosite pe rute precum Bucuresti-Ploiesti si inainte.
P.S. Nici perechile acestea de IR-uri nu sunt o inventie noua.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri feroviare din Romania
shoppy
Si daca au fost modernizate acum 20 de ani tot modernizate se cheama, articol la comanda.
Si daca au fost modernizate acum 20 de ani tot modernizate se cheama, articol la comanda.
- 19jimmy84
-
Posted:
-
Re: Stiri feroviare din Romania
19jimmy84
"Trafic feroviar blocat, din cauza unor proiectile"
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/...ile-592393
"Trafic feroviar blocat, din cauza unor proiectile"
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/...ile-592393
- 19jimmy84
-
Posted:
-
Re: Stiri feroviare din Romania
19jimmy84
"Anunţ important pentru bucureşteni. Cum vor putea ajunge din Nord în Sud în doar 40 de minute"
https://www.realitatea.net/anunt-import...95828.html
"Anunţ important pentru bucureşteni. Cum vor putea ajunge din Nord în Sud în doar 40 de minute"
https://www.realitatea.net/anunt-import...95828.html
- BodoMinea
-
Posted:
-
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri feroviare din Romania
misterr
Dinozaurii de pe căile ferate române. Pe ce rute circulă cele mai vechi trenuri ale CFR Călători FOTO
Pe căile ferate române încă mai circulă trenuri construite la fosta fabrică Malaxa în secolul trecut. Dar acestea nu sunt cele mai vechi trenuri utilizate de către CFR Călători. Cea mai veche cale ferată montană din Sud-Estul Europei încă mai poate fi parcursă într-un tren de epocă.
Imagini cu trenuri Malaxa aflate în circulaţie au făcut senzaţie recent pe reţelele de socializare. „Nu e o fantomă. Nici un tren pentru deţinuţi. Nici un exponat de muzeu. Osia de făcută de Malaxa, carcasa e recuperată de la fiare vechi şi circulă, din când în când, atunci când nu rămâne în pană pe traseu, pe căile ferate române. Între Medgidia şi Tulcea. Absolut autentic!", remarcă un utilizator Facebook.
Altul comentează că pentru infrastructura din România, Malaxele sunt perfecte. „Avem linii cu viteze maxime de 60-80 km/h, mă refer la liniile secundare. Aceşti dinozauri se pretează perfect pentru aşa ceva", spune acesta.
„Aceste automotoare sunt modernizate cu motoare şi transmisie modernă MAN şi Volvo, fiind mai fiabile decât celebrele Săgeata Albastră-Siemens. Din păcate sunt uzate moral, dar tehnic sunt impecabile", este de părere un utilizator al reţelei de socializare, care mai spune că tot trenuri făcute de Malaxa circulă iarna între Constanţa şi Mangalia (galerie foto).
Sigure pentru călători
Contactaţi de către ECONOMICA.NET, reprezentanţii CFR Călători au confirmat că circulaţia trenurilor pe ruta Medgidia – Tulcea se realizează în extrasezon cu trenuri formate din automotoare 700 -Malaxa. În sezonul estival mai circulă suplimentar o pereche de trenuri (1 tur/1 retur) formate din automotoare Desiro (Săgeata Albastră) Bucureşti - Medgidia – Tulcea şi retur, au adăugat reprezentanţii companiei de transport feroviar.
Ei au dat asigurări că aumotoarele Malaxa sau subansamblurile existente în structura lor pot fi menţinute în circulaţie numai dacă îndeplinesc caracteristicile tehnice de siguranța circulaţiei pe infrastructura feroviară publică. "Aşadar, tot materialul rulant din compunerea celor peste 1.200 de trenuri ale CFR Călători care circulă în fiecare zi îndeplinesc aceste caracteristici de siguranţă", au subliniat reprezentanţii companiei.
Potrivit lor, viteza constructivă a automotoarelor Malaxa este de 70 km/h, fiind utilizate pe secţii de circulaţie la care viteza constructivă maximă de exploatare a liniei ferate este în concordanţă cu această viteză.
Semmeringul bănăţean
Una dintre secţiile pe care se utilizează material de construcție veche, în genul trenurilor de epocă, este Oravița – Anina, care reprezintă un traseu turistic fabulos, fiind cea mai veche cale ferată montană din Sud-Estul Europei. Locomotiva este construită în 1979, iar o parte din dotările /caracteristicile vagoanelor sunt aproximativ similare celor din anul 1920. Acest material rulant este proiectat în conformitate cu caracteristicile specifice liniei montane Oravița -Anina.
Linia ferată Oravita-Anina este a cincea cale ferată de pe teritoriul României, respectiv prima cale ferată montană şi mulţi vor fi de acord, poate şi cea mai frumoasă. Construită în timpul Imperiului Austriac, reprezintă un monument cultural unic in România precum şi o realizare tehnică deosebită. A primit supranumele de 'Semmeringul bănăţean' fiind construită doar la câţiva ani după faimoasa cale ferată 'Semmering' din Austria.
Dinozaurii de pe căile ferate române. Pe ce rute circulă cele mai vechi trenuri ale CFR Călători FOTO
Pe căile ferate române încă mai circulă trenuri construite la fosta fabrică Malaxa în secolul trecut. Dar acestea nu sunt cele mai vechi trenuri utilizate de către CFR Călători. Cea mai veche cale ferată montană din Sud-Estul Europei încă mai poate fi parcursă într-un tren de epocă.
Imagini cu trenuri Malaxa aflate în circulaţie au făcut senzaţie recent pe reţelele de socializare. „Nu e o fantomă. Nici un tren pentru deţinuţi. Nici un exponat de muzeu. Osia de făcută de Malaxa, carcasa e recuperată de la fiare vechi şi circulă, din când în când, atunci când nu rămâne în pană pe traseu, pe căile ferate române. Între Medgidia şi Tulcea. Absolut autentic!", remarcă un utilizator Facebook.
Altul comentează că pentru infrastructura din România, Malaxele sunt perfecte. „Avem linii cu viteze maxime de 60-80 km/h, mă refer la liniile secundare. Aceşti dinozauri se pretează perfect pentru aşa ceva", spune acesta.
„Aceste automotoare sunt modernizate cu motoare şi transmisie modernă MAN şi Volvo, fiind mai fiabile decât celebrele Săgeata Albastră-Siemens. Din păcate sunt uzate moral, dar tehnic sunt impecabile", este de părere un utilizator al reţelei de socializare, care mai spune că tot trenuri făcute de Malaxa circulă iarna între Constanţa şi Mangalia (galerie foto).
Sigure pentru călători
Contactaţi de către ECONOMICA.NET, reprezentanţii CFR Călători au confirmat că circulaţia trenurilor pe ruta Medgidia – Tulcea se realizează în extrasezon cu trenuri formate din automotoare 700 -Malaxa. În sezonul estival mai circulă suplimentar o pereche de trenuri (1 tur/1 retur) formate din automotoare Desiro (Săgeata Albastră) Bucureşti - Medgidia – Tulcea şi retur, au adăugat reprezentanţii companiei de transport feroviar.
Ei au dat asigurări că aumotoarele Malaxa sau subansamblurile existente în structura lor pot fi menţinute în circulaţie numai dacă îndeplinesc caracteristicile tehnice de siguranța circulaţiei pe infrastructura feroviară publică. "Aşadar, tot materialul rulant din compunerea celor peste 1.200 de trenuri ale CFR Călători care circulă în fiecare zi îndeplinesc aceste caracteristici de siguranţă", au subliniat reprezentanţii companiei.
Potrivit lor, viteza constructivă a automotoarelor Malaxa este de 70 km/h, fiind utilizate pe secţii de circulaţie la care viteza constructivă maximă de exploatare a liniei ferate este în concordanţă cu această viteză.
Semmeringul bănăţean
Una dintre secţiile pe care se utilizează material de construcție veche, în genul trenurilor de epocă, este Oravița – Anina, care reprezintă un traseu turistic fabulos, fiind cea mai veche cale ferată montană din Sud-Estul Europei. Locomotiva este construită în 1979, iar o parte din dotările /caracteristicile vagoanelor sunt aproximativ similare celor din anul 1920. Acest material rulant este proiectat în conformitate cu caracteristicile specifice liniei montane Oravița -Anina.
Linia ferată Oravita-Anina este a cincea cale ferată de pe teritoriul României, respectiv prima cale ferată montană şi mulţi vor fi de acord, poate şi cea mai frumoasă. Construită în timpul Imperiului Austriac, reprezintă un monument cultural unic in România precum şi o realizare tehnică deosebită. A primit supranumele de 'Semmeringul bănăţean' fiind construită doar la câţiva ani după faimoasa cale ferată 'Semmering' din Austria.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination