Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Ştiri, proiecte, perspective

1886 posts, 609221 views
 
Go to page:  1  ... 104 105 106 107 108 109 110  ... 135
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, proiecte, perspective subway guru

Stii care e buba?
Podul e la cfr, pasajul e al nimanui!
8-)
Iar lipsa de viziune apartine unui fost sef proiectant de la ISPCF, actualmente retras la pensie, pe principiul...dupa mine...potopul!
:bere:
P.S.
Si metroul ce sa faca, sa-l propuna la demolare???...Nici gand!  :mrgreen:

 


Re: Stiri, proiecte, perspective abc_XC

Primarul General, Gabriela Firea, solicita ca PMB sa preia responsabilitatea MEGA PROIECTULUI "Bucureşti-Port la Dunăre", daca actualul Guvern nu se implica.

Primarul General, Gabriela Firea, s-a intalnit la sediul Municipalitatii cu specialisti in domeniul serviciilor de consultanta in infrastructura, pentru a discuta despre posibilitatea reluarii lucrarilor la Proiectul "Bucuresti - Port la Dunare". La sedinta au fost prezenti reprezentantii IPTANA (fostul Institut de Proiectari pentru Transporturi Auto, Navale si Aeriene) autorii proiectului realizat inainte de 1990, cat si ai Studiului de Fezabilitate realizat in 2012-2013, in prezent una dintre cele mai importante companii de pe piata serviciilor de consultanta in infrastructura, dar si specialisti din cadrul Primariei Capitalei in acest domeniu.
”Imi doresc ca in urma acestei intalniri sa tragem o concluzie in ceea ce priveste utilitatea, functionalitatea si avantajele acestui proiect, dar si sa stabilim pasii pe care ii avem de urmat pentru continuarea si finalizarea acestei investitii. Vreau sa continuam acest proiect, sa preluam responsabilitatea realizarii lucrarilor in Bucuresti, iar investitia sa devina o prioritate pentru Capitala. Dupa discutiile pe care le vom avea cu reprezentantii unitatilor administrativ teritoriale responsabile, si dupa intocmirea documentatiei necesare, vom putea demara procedurile pentru obtinerea cofinantarii proiectului din fonduri UE. Avem deja sprijinul Comisarului European, Corina Cretu pentru realizarea acestui proiect important”, a explicat Primarul Capitalei, Gabriela Firea.
In cadrul sedintei s-a stabilit ca pentru a putea demara procedurile de accesare a fondurilor europene este necesara actualizarea studiului de fezabilitate. De asemenea, pentru a putea relua constructia acestui proiect este necesara implicarea autoritatilor locale care ar putea beneficia de avantajele acestei investitii: Judetele Giurgiu, Ilfov si Calarasi, dar si autoritatile centrale cu responsabilitati in acest sens: Ministerul Transporturilor, Ministerul Energiei sau Ministerul Dezvoltarii.
La randul sau, Directorul IPTANA, Cornel Martincu a explicat ca investitia a fost realizata pana in anii 1990 in procent de aproximativ 70 la suta. Din cauza stagnarii si abandonarii acestor lucrari, in prezent lucrarile s-au degradat sau au fost distruse in buna masura, stadiul de realizare in prezent fiind in procent de 50 la suta.
Mai mult, se estimeaza ca investitia deja realizata pana in 1990 este de aproximativ 1 miliard de euro. Potrivit studiului de fezabilitate realizat in anul 2013, si care necesita a fi actualizat, oportunitatea si beneficiile acestui proiect sunt in mod clar conturate. Prin conectarea Bucurestiului cu Fluviul Dunarea se obtine o cale navigabila cu o capacitate de transport semnificativa, iar racordarea Capitalei la principala artera de navigatie transeuropeana permite legatura directa a Bucurestiului cu Belgrad, Budapesta, Bratislava, Viena, Frankfurt, Duisburg, Rotterdam etc., ceea ce va face posibil transportul de marfuri pe apa, apreciat ca fiind cel mai economic si nepoluant, precum si includerea Bucurestiului pe lista porturilor in care pot acosta navele de pasageri. Dezvoltarea turismului pe Dunare trebuie sa devina o prioritate atat pentru Bucuresti, cat si pentru Romania in general.
Un argument in plus pentru finalizarea acestui proiect este proximitatea cu zona in care se dezvolta proiectul Eli NP la Magurele, cea mai avansata infrastructura de cercetare din lume, zona de Sud a Capitalei urmand sa devina un Hub de transport intermodal. S-a convenit ca in perioda imediat urmatoare vor avea loc intalniri cu actorii implicati si anume Consiliile Judetene Giurgiu, Calarasi si Ilfov, Administratia Canalelor Navigabile, Ministerul‎ Transporturilor si Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, pentru a stabili rolul, implicarea   in acest proiect si etapizarea actiunilor fiecaruia. Primarul General, Gabriela Firea a declarat ca Municipiul Bucuresti are capacitatea de a coordona un proiect de mare anvergura ca acesta, cu beneficii atat pentru bucuresteni, cat si pentru intreaga zona de Sud a Romaniei.

Vad ca problema devine seriosa, avem comunicate oficiale din partea Primariei Municipiului Bucuresti:http://www.pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=6427
PMB chiar nu mai are nimic de rezolvat prin propria ograda de cauta se dezgroape proiectele moarte ale regimului trecut?

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Adrian Rosca

Vrajeala de Voluntari  :lol:

Mai bine Firea isi vede de proiectele din ograda proprie, hai sa le enumeram putin:

1) proiecte in executie:

- reabilitare-largire Liviu Rebreanu;
- reabilitare Pantelimon + park&ride;
- strapungere Nicolae Grigorescu;
- penetratie Splaiul Independentei-autostrada A1;
- pasaj Piata Sudului;

2) proiecte sistate:

- finalizare linie tramvai si terminal Aerogarii;
- finalizare pasaj pietonal Eroii Revolutiei;

3) proiecte in pregatire:

- largire Fabrica de Glucoza;
- largire Prelungirea Ghencea;
- reabilitare pod Mihai Bravu;
- statia de epurare Glina, etapa a II-a;
- caseta de apa bruta Ogrezeni-Crivina.

Mai sunt proiectele din PMUD, cele de reabilitare artere centrale care tocmai s-au votat in CGMB, etc, etc. Iar Firea e interesata de canale?

 


Re: Stiri, proiecte, perspective adila

Vai de capu' lu Firea. Ea nu este in stare sa termina un AMARAT de pasaj. La Canal e de munca nu de joaca. Sa termine naibi centura asta de kkt. Cu politicienii din Romania zilelor noastre nu poti face nimic.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective TibiV

Centura nu este a ei.

De acord cu restul...

 


Re: Stiri, proiecte, perspective adila

TibiV wrote:
Centura nu este a ei.

De acord cu restul...


Dar nici Canalul nu este al ei. Si vrei sa spui ca Primaria nu are nici o vina pentru centura de kkt pe care mergem? Adica sa termine centura nu s-a putut implica dar ca sa faca un canal prin trei judete poate.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Costin

E simplu, nu poate nici una, nici pe cealalta. Dar da bine sa vorbeasca despre ele, pare implicata.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Florinds

Vrea sa ramana si ea in istorie... Altfel lumea zicea: uite a terminat pasajul lui Base', Oetker etc. :) Nu mai e vorba de plapuma acum, e vorba deja de psihiatrie. Scuze de politica, dar nu m-am putut abtine. Nu are nimeni interesul sa rezolve ceva, vor sa ramana vesnici.

In lumina ultimelor evenimente (cele trei lesinuri), adila, iti mai pastrezi parerea cu interesul lui Metrorex?

 


Re: Stiri, proiecte, perspective adila

Pai vad ca pe forum se vorbeste foarte mult de ce ar trebui sa se intample teoretic si nu de realitatea cruda care ne inconjoara. In aceasta lumina, interesul cred in continuare ca este de ambele parti, deci si al METROREX. Daca insa revenim cu picioarele pe pamant, si constatam ca METROREX nu are nici un interes in treaba asta, atunci trebuie sa constatam ca nici Primaria nu este mai prejos.

Deci nu-mi mai pastrez parerea, dar imi pastrez speranta.
_________________
Edit andrei11 : Fa-mi placerea si daca raspunzi la postarea de dinaintea ta nu o mai cita ca se subîntelege. Multumesc.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Florinds

Inchiderea subiectului nu e o optiune... Nu era vorba de asta.
Metrorex nu are interesul sa aiba mai multi calatori, nu face fata la ce are acum si atenteaza chiar la sanatatea si viata oamenilor. Si nu ma refer la aerul toxic din subteran care ne omoara incet, ci la faptul ca in aglomeratia respectiva cineva putea sa se dezechilibreze si sa cada de pe peron. Chiar ma mir ca nu s-a autosesizat arafatul si ca si de data asta autoritatile au bagat capul in nisip si au zis, ce bine, nu s-a intamplat nimic. Eram curios cum ar fi iesit multumile de oameni din toate statiile aglomerate in caz de incendiu, de exemplu. Si sunt convins ca au fost mai multe statii in situatia de la Piata Victoriei.

Vrajeala cu procedurile nu tine, aglomeratia din cauza careia a lesinat prima persoana nu s-a datorat procedurilor, ci numarului insuficient de trenuri si faptului ca nu au dorit sa cumpere trenuri cu AC pentru ca nu merita!! Asta nu s-a mai spus pe post.  ;)  ;)  ;)

Primaria in schimb are interesul sa elibereze strazile de masini.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Goldmund

Sava_6115-6315 wrote:
Mare prostie cu podul Constanta ca nu l-au facut odata cu linia de tren!!! :cry:  Acum  este imposibil sa-l mai  refaca decat in caz de calamitate! Motivul e simplu: trenurile spre Constanta nu au alta ruta ocolitoare, avand in vedere ca centura feroviara din nordul capitalei e inchisa , iar prin sud, ocolul este enorm si periculos din cauza trecerilor la nivel  si a starii jalnce. Hai  sa zicem ca trenurile de calatori ar pleca din Obor; dar cu marfa ce faci? Colac peste pupaza mai e si metroul pe partea dreapta spre Bucurestii Noi, ceea ce implica exproprieri in partea stanga, pe unde e Lukoil-ul...Oricum zona e infecta. Se fac coloane pe Grivita pana la podul Grant sau chiar Basarab.... Iar dincolo, in Bucurestii Noi si Chitila e la fel  de "bine"...


S-ar putea sa existe inca o solutie pentru Podul Constanta:

doua linii de tren de pe pod au fost reabilitate, dupa cum se vede si pe gmaps. Aceste linii vor fi lasate(chiar intarit podul ramas), celalalte scoase, marit podul (pentru a permite doua/trei benzi/sens, trotuare, plus tramvaie) doar acolo unde nu circula nici un tren, dupa care tot traficul se muta pe jumatatea de pod largit si refacut, ca apoi se poate continua constructia celei de-a doua jumatati de pod. Stiu ca se poate si la podurile feroviare si la cele de autostrazi("sub trafic"). Nu ar trebui decat schimbate amplasamentul unor macaze si desigur vointa si pricepere...Un constructor de poduri ne poate da mai multe detalii.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective ByOnu

Teoretic, mare inginerie n-ar prea trebui sa fie. Pentru cei care nu stiu, la Timisoara exista o situatie asemanatoare care este in lucru in prezent, daca n-au si terminat-o deja. Reprezentantii CFR au spus ca toata treaba ar urma sa tina traficul feroviar inchis pe pod 3 zile cu lucru non-stop.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Adrian Rosca

Proiect modificare buget PMB pe anul 2016. Nu stiu insa daca in urma sedintei CGMB de ieri cifrele s-au pastrat. Se observa ca pentru exproprierile de pe Rebreanu s-a alocat frumoasa suma rotunda de zero lei.



 


Re: Stiri, proiecte, perspective florin

Și ce mai râdeau unii pe aici că s-a pus termen de execuție 5 ani ca să se laude că au terminat înainte de termen! Se pare că nu le ajung nici 5 ani, la următoarea reabilitare le sugerez 10 ani direct!  :popa:

 


Go to page:  1  ... 104 105 106 107 108 109 110  ... 135
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2425 forum members have written 434611 posts in 5410 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use