Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Repartizarea tramvaielor

2151 posts, 562638 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 154
 
 

📖 Pagination options
  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Repartizarea tramvaielor RATB Tom

Unde? Cu 42: PPL :D - Expozitiei - Mihalache - Dr.Felix - Pasajul Basarab - Timisoara - Depoul Militari :lol:

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Gabi23

Marti (31 august) pe linia 41 a circulat la schimbul 1, vagonul V3A-93M-FAUR 241 de la Dep. Alexandria. Vagonul este unul cu pantograf si boghiuri clasice si s-a retras destul de devreme la depou fiind tur mic. A fost nevoie de el deoarece sunt cateva Ch-PPC cu mici probleme, si nu s-a mai imprumutat vagon de la Bucurestii Noi.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Gabi23

Dr2005 wrote:
Ceva poze?

Nu, dar informatia este 100% sigura. Marti seara am aflat informatia de la un coleg de pe forum, iar ieri informatia a fost confirmata la depou.

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Gabi23

Datorita lipsei de vagoane compatibile pentru linia 41, Dep. Alexandria a imprumutat temporar de la Dep. Giurgiu, vagonul V3A-93 107. La schimb a fost dat sa circule pe liniile Dep. Giurgiu vagonul V3A-93M-FAUR 114.
Ieri a circulat prima data pe 41 dupa aceasta rocada. Nu are in memoria afisajului deocamdata linia 41. Astazi a circulat pana la ora 11.45 cand s-a retras la depou.

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Dominatrix

Utilizator anonim wrote:
Alexandria va prelua in timp TOATA linia 41, asta este decizia noii conduceri a RATB dupa intalnirea cu reprezentantii vatmanilor. Si nu inteleg ce atata scandal cand treaba asta este oficiala inca de pe vremea directorului Traian Neghirla care era pe vremea cand au fost inaugurate liniile 41 si 32 si conform planurilor depoul Alexandria era modernizat special pentru liniile 41 si 32.

Problema este ca timpul de acces de la Alexandria este dublu fata de cel de la Buc. Noi. Daca stam putin sa ne gandim, niciodata incepand din 1987 cand a fost introdusa pe traseul actual, linia 41 nu a fost deservita de un singur depou, ceea ce e de inteles fiindca intotdeauna a fost o linie cu un parc mare. Adevarata problema este ca depoul Buc. Noi nu este modernizat, si intrucat se doreste ca linia 41 sa aiba in principal tramvaie noi e normal sa fie detinuta in mare parte de un depou modernizat, cum e Alexandria.

O alta problema este ca in general in RATB nu se vrea ca o linie sa fie detinuta de 2 depouri, datorita hartogariei in plus, desi asta este solutia cea mai buna pentru minimizarea timpilor de acces/retragere si asigurarea primelor si utimelor plecari la ore apropiate de la ambele capete, deci mi se pare total absurd sa se ia decizia ca linia sa fie deservita numai de Alexandria fiindca asa vor "reprezentantii vatmanilor". Evident, nu prea intereseaza pe nimeni o deservire rationala a liniei din prisma servirii calatorilor.
fider wrote:
Depoul Alexandria a tot renuntat la trasee precum 15, 2 si altele pentru a asigura in prezent doar doua linii mai importante 41 si 32. Care este marea logica si eficienta a depoului pentru a deservi doar doua linii in viitor?
Explicatia este destul de simpla: cu cat mai putine trasee, cu atat mai putina bataie de cap. Explicatie auzita de la un fost sef de autobaza. Probabil asta este valabil si in acest caz.

fider wrote:
In concluzie: asiguri doua trasee care combinate nu necesita in prezent nici 60 de vagoane la modul real doar pentru a avea asigurate repartizarile vatmanilor. Si cum nu ai ce alte linii sa deservesti, faci din pix cate 45 de ture pentru linia 41 si 30 pentru linia 32 si gata, toate repartizarile sunt asigurate. Cu eficienta cum stam insa la depoul Alexandria? Pe toate traseele, la testele de timpi de parcurs depoul Alexandria sta jalnic fata de Militari si Bucurestii Noi, indiferent de tipul de vagon utilizat. Singurul avantaj este ca nu se defecteaza poate atatea vagoane dar nici nu este bine utilizat parcul existent. Cu scuzele de rigoare, depoul Bucurestii Noi chiar a demonstrat cum se poate mentine linia 41 cu parc de 30-35 de vagoane.
Sper sa nu deranjez pe cineva cu acest mesaj dar din cate stiu, turatiile sunt facute de depou/garaj, nu de catre ETA/ETE, asa cum ar fi normal. Deci cu alte cuvinte fiecare sef de depou aloca turele dupa cum vrea muschii lui/ei, nu neaprat in functie de cererea reala de transport. Evident, cum am spus si mai sus, ideea este sa fie cat mai putina bataie de cap. Ca sa parafrazez un director de depou (cred ca e si astazi in functie): "Ce, imi creste salariul de sef de depou daca asigur mai multe ture?" Evident, nu! Doar bataile de cap (de ex. "nu este zi sa nu am un vagon tamponat" etc.). Logica tipic romaneasca falimentara! Nu-mi place sa spun aceste lucruri, dar cam asa sta situatia, fie ca ne place, fie ca nu.

In alta ordine de idei, intr-adevar depoul Bucurestii Noi a coordonat foarte bine linia 41 incepand din 2002, pana in 2007 cand din 40 de vagoane disponibile, puteau asigura 32 de ture, deci un CUP de 80%, si asta cu un parc de vagoane cu actionare reostatica. Alexandria din 27 de vagoane "electronice" (26 CH-PPC – scadem 1 vagon pentru linia 32 – plus #205) abia poate asigura 20 de ture in prezent (CUP=74%), si asta apeland de obicei si la un V3A-93 clasic, deci rezultate mai slabe decat Bucurestii Noi, in ciuda parcului mai performant dpdv. tehnic (cel putin teoretic).

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Gabi23

De astazi pe linia 41 au fost introduse de catre Dep. Alexandria la marirea de parc, vagoanele V3A-93 324 si V3A-93M-FAUR 282. Pentru 324 astazi a fost prima zi de traseu dupa RK-ul de acum cateva luni, el stand in conservare in depou. Vagonului 282 i-a fost montat pantograful cu patina de grafit al lui 280, fiind iminenta nevoie de el. Vagonul 107 nu a mai circulat astazi pe linia 41.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Repartizarea tramvaielor RATB Utilizator anonim

Atat 282 cat si 324 au circulat astazi doar la sch1, la sch2 au fost doar CH PPC + 205.

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Gabi23

107 s-a reintors pe linia 11, unde este titular.

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Dominatrix

Utilizator anonim wrote:
Atat 282 cat si 324 au circulat astazi doar la sch1, la sch2 au fost doar CH PPC + 205.
Deci din 27 tramvaie "electronice" de care dispune depoul Alexandria pentru linia 41 (26 CH-PPC - 1 vagon circula in 32 - plus CA 205), a putut asigura numai 19 ture cu aceste vagoane, fiind nevoie sa apeleze la 282 si 324 ca sa scoata 21 de ture. Deci, CUP = 19/27 = 70% pentru niste vagoane noi, cu mai putin de 3 ani in traseu. Pentru comparatie, pana in 2007, Bucurestii Noi asigura 32 de ture in linia 41 din 40 de vagoane disponibile, deci CUP = 32/40 = 80%. Asta in conditiile in care si pe atunci erau vagoane tamponate pe 41 si mai aveau si ei vagoane picate cu diverse probleme.

Deci in concluzie, fie tot alea vechi e mai bune decat prea-laudatele CH-PPC, fie e ceva putred cu managementul de la depoul Alexandria...

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Gabi23

Deci... vagoane "indisponibile" in acest moment:

Alexandria: 131, 4020, 4023, 4029, 4033. Astazi erau 21 de vagoane de la Alexandria in traseu (18 CH-PPC, 205, 282 si 324).  
Bucurestii Noi:  055, 080 si 122 probleme la boghiuri, 158, 160 si 196 tamponate, iar 201 si 266 sunt la URAC. Sa il adaugam si pe clasicul 178 defect de pe vremea cand vagoanele erau la Victoria.

Sa nu uitam ca zilnic la ambele depouri se afla cel putin un vagon la revizie...

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Gabi23

4020 s-a reparat, astazi efectuand probe urmand ca zilele urmatoare sa iasa in traseu.
Din luna octombrie linia 41, va fi deservita de 41 de vagoane la ora de varf (19 Bucurestii Noi, 22 Alexandria).
282 si 324 sunt rezerve ale liniei 41. Astazi dimineata 282 a circulat pe linia 32 ca tur mic, iar 324 este tur normal pe linia 41.

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Gabi23

Depoul Titan a preluat ture pe linia 46, pe langa cei de la Victoria care sunt totusi majoritari.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Repartizarea tramvaielor RATB Dr2005

Apropo de ture... nu înţeleg de ce nu se mai dă o tură din 41 la Bucureştii-Noi... azi #023 a fost împrumutat în locul unui CH-PPC picat.

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 154
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2436 forum members have written 435075 posts in 5421 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use