Topic: Știri, noutăți, perspective
679 posts, 252518 views
📖 Pagination options
- thor5
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
thor5
Oricum, la metrou sunt oameni (un pic) mai realisti: s-au oprit cu numaratoarea la 7 sau 8, nu au ajuns la A15 (in MasterPlanul no.1, daca nu ma insel). Si nici nu schimba traseele si numaratoarea dupa ce mai construiesc cateva statii. Stiu situatia cu linia rosie (capat la Republica mutat la Sos. de Centura), dar schimbarea asta mi se pare absolut logica deoarece asigura continuitate in trafic. Situatia cu A3 rupta in doua : portiune Fagaras-Tg. Mures exclusa TOTAL pt viitorul previzibil, mi se pare o situatie absolut... psihiatrica. Astia cu MasterPlanul no.2 se incapataneaza mai rau ca Piedone, schimba trasee doar ca sa-si justifice salariile pe inca X ani. Insista sa construiasca 3 (TREI!!!!) autostrazi in Transilvania, in timp ce tot restul tarii (Oltenia, Moldova, Dobrogea) sta si se uita degeaba.
Nu pot intelege ce fel de strategie idioata ii impiedica sa lege prin autostrazi principalele zone urbane industrializate: Craiova, Brasov, Braila-Galati, Iasi, Bacau, si prefera sa faca viaducte fara numar (aproape 50 bucati) intre Gilau si Bors !!
Avem A1, A2 si A3 fara legatura intre ele (nici macar printr-un DX-centura Bucuresti) dar construim bucati din A6. La MT e haos total, pentru ca licitatii importante sunt contestate la infinit, sau se anuleaza si se uita prin sertare in mod intentionat pana uita lumea de ele si apoi sunt castigate "de cine trebuie". Pentru ca tronsoanele nu sunt impartite astfel incat sa aiba noduri la capete si construim tronsoane nefolosibile fara numar. Pentru ca CNADNR si consultantii nu sunt in stare sa verifice calitatea lucrarilor, si apoi vine Homor sa se laude ca a reparat PROPRIA GRESEALA a CNADNR-ului (faptul ca a acceptat lucrari defectuoase).
Oricum, la metrou sunt oameni (un pic) mai realisti: s-au oprit cu numaratoarea la 7 sau 8, nu au ajuns la A15 (in MasterPlanul no.1, daca nu ma insel). Si nici nu schimba traseele si numaratoarea dupa ce mai construiesc cateva statii. Stiu situatia cu linia rosie (capat la Republica mutat la Sos. de Centura), dar schimbarea asta mi se pare absolut logica deoarece asigura continuitate in trafic. Situatia cu A3 rupta in doua : portiune Fagaras-Tg. Mures exclusa TOTAL pt viitorul previzibil, mi se pare o situatie absolut... psihiatrica. Astia cu MasterPlanul no.2 se incapataneaza mai rau ca Piedone, schimba trasee doar ca sa-si justifice salariile pe inca X ani. Insista sa construiasca 3 (TREI!!!!) autostrazi in Transilvania, in timp ce tot restul tarii (Oltenia, Moldova, Dobrogea) sta si se uita degeaba.
Nu pot intelege ce fel de strategie idioata ii impiedica sa lege prin autostrazi principalele zone urbane industrializate: Craiova, Brasov, Braila-Galati, Iasi, Bacau, si prefera sa faca viaducte fara numar (aproape 50 bucati) intre Gilau si Bors !!
Avem A1, A2 si A3 fara legatura intre ele (nici macar printr-un DX-centura Bucuresti) dar construim bucati din A6. La MT e haos total, pentru ca licitatii importante sunt contestate la infinit, sau se anuleaza si se uita prin sertare in mod intentionat pana uita lumea de ele si apoi sunt castigate "de cine trebuie". Pentru ca tronsoanele nu sunt impartite astfel incat sa aiba noduri la capete si construim tronsoane nefolosibile fara numar. Pentru ca CNADNR si consultantii nu sunt in stare sa verifice calitatea lucrarilor, si apoi vine Homor sa se laude ca a reparat PROPRIA GRESEALA a CNADNR-ului (faptul ca a acceptat lucrari defectuoase).
- florin
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
florin
Ce prostie de articol, aștia nu mai au ce scrie și preiau orice aiureală?
S-a uitat cineva în master-planul ăla de ne-am chinuit atâta să-l facem? Vedeți voi pe acolo A3 între Făgăraş-Sighişoara - Tg. Mureş? Sau A11 între Oradea și Arad?
Ce prostie de articol, aștia nu mai au ce scrie și preiau orice aiureală?
S-a uitat cineva în master-planul ăla de ne-am chinuit atâta să-l facem? Vedeți voi pe acolo A3 între Făgăraş-Sighişoara - Tg. Mureş? Sau A11 între Oradea și Arad?
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
TibiV
Eu am pus stirea doar pentru ca citeaza "copios" din postarile de aici de pe forum...
Eu am pus stirea doar pentru ca citeaza "copios" din postarile de aici de pe forum...
- elcraft
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
elcraft
Asta nu-i nimic, dar intr-o vreme era vorba ca se apuca intai de Iancului-Pantelimon si apoi de centru, deci 2 linii M5 separate, exact ca la A3.
andrei11 wrote:
Lasa ca si la metrou nu mi-e rusine, avem / vom avea in curand 2 racorduri, respectiv M 4 si M 5. Pana vor deveni magistrale mai e...
Precizari :
M 5 va deveni magistrala cand va ajunge la Universitate ( ma rog, la Iancului )
Asta nu-i nimic, dar intr-o vreme era vorba ca se apuca intai de Iancului-Pantelimon si apoi de centru, deci 2 linii M5 separate, exact ca la A3.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
subway guru
Bre, voi vorbiti de magistrale de metrou in loc de autostrazi!?!
Si nu obsevati ca impanzim Ardealul cu autostrazi fara legatura cu Vechiul Regat, Moldova si Tara Romaneasca???
Oare ce 'plan' e asta, Ungaria Mare in loc de Romania Mare???
Treziti-va!!! Ca nici palinca n-o sa mai beti...doar tzuica...de corcoduse acre...
Hai sa-i chemam pe elvetieni sa ne faca tunele daca noi nu suntem in stare, ca au 'gatat' cu San Gottardo la ei acasa...
Bre, voi vorbiti de magistrale de metrou in loc de autostrazi!?!
Si nu obsevati ca impanzim Ardealul cu autostrazi fara legatura cu Vechiul Regat, Moldova si Tara Romaneasca???
Oare ce 'plan' e asta, Ungaria Mare in loc de Romania Mare???
Treziti-va!!! Ca nici palinca n-o sa mai beti...doar tzuica...de corcoduse acre...
Hai sa-i chemam pe elvetieni sa ne faca tunele daca noi nu suntem in stare, ca au 'gatat' cu San Gottardo la ei acasa...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
shoppy
Pai si japonezii au facut Seikan-ul, si deja sunt aici, oare de ce nu iese nimic?
Pai si japonezii au facut Seikan-ul, si deja sunt aici, oare de ce nu iese nimic?
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
TibiV
Pentru cei care au drum pe langa Brasov, dar vor sa il ocoleasca in drum spre Sibiu/Sighisoara
http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-17112016-1#/0
Va reamintesc ca centura Brasov are 3 tronsoane. Tronsoanele 2 si 3 sunt intre DN11 si DN1 (iesirea DN1 din Brasov spre Fagaras).
Doar ca centura era incompleta, si cand veneai dinspre Bucuresti nu puteai sa intri direct pe ea, caci primii 7 km lipseau.
Cu alte cuvinte, Tronsonul 1 face centura (VOBV) complet operationala.
In marinimia lor, cei la CNADNR/CNAIR au "daruit masa" si cu poze pe FB aici https://www.facebook.com/cnadnr/posts/1774476586145746
Pentru cei care au drum pe langa Brasov, dar vor sa il ocoleasca in drum spre Sibiu/Sighisoara
http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-17112016-1#/0
17 Noi 2016
Tronsonul 1 al Variantei de Ocolire a municipiului Brașov
În data de 18.11.2016 va avea loc Recepția la Terminarea Lucrărilor Tronsonului 1, DN 1 – DN 11, al Variantei de Ocolire a municipiului Brașov. Comisia de Recepție va inspecta lucrările executate și elementele de siguranță a circulației, în vederea emiterii Procesului Verbal de Recepție la Terminarea Lucrărilor și darea în exploatare a sectorului de drum, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Înainte de recepționarea lucrărilor s-a întocmit Raportul de Audit de Siguranță Rutieră pentru stadiul III de audit, avizat de ARR.
Antreprenorul este Asocierea CHIRULLI ANDREA IMPRESA INDIVIDUALE - ALEANDRI S.P.A. - SMART BUILDING PROJECT S.R.L. (fosta SHELTER CONSTRUCT S.R.L.) - PASQUALE ALO’ S.R.L.
Avantajele realizării Variantei de Ocolire a Municipiului Brașov sunt:
îmbunătățirea condițiilor de trafic pentru călători și marfă;
sporirea gradului de siguranță a traficului;
reducerea timpului de călătorie pentru traficul de tranzit;
reducerea numărului de accidente rutiere.
Tronsonul I, DN1-DN11, al Variantei de Ocolire a municipiului Brașov cuprinde:
7,292 km;
3 poduri și 2 pasaje;
10 podețe, precum și realizarea a 2 intersecții și un nod rutier.
Va reamintesc ca centura Brasov are 3 tronsoane. Tronsoanele 2 si 3 sunt intre DN11 si DN1 (iesirea DN1 din Brasov spre Fagaras).
Doar ca centura era incompleta, si cand veneai dinspre Bucuresti nu puteai sa intri direct pe ea, caci primii 7 km lipseau.
Cu alte cuvinte, Tronsonul 1 face centura (VOBV) complet operationala.
In marinimia lor, cei la CNADNR/CNAIR au "daruit masa" si cu poze pe FB aici https://www.facebook.com/cnadnr/posts/1774476586145746
- sss
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
sss
Am vrut sa deschid un topic despre A8 Targu Mures-Iasi-Ungheni, dar mi-e frica de oprobiul colegilor trecuti de varsta viselor erotice. M-am impiedicat de un articol din Economica, unde este povestita intentia guvernantilor de a achizitiona cu 300 mil euro, Studiul de Fezabilitate pentru A8. Probabil ca fapta ar constitui cel mai tare tun din lume, dat cu un laptop, Trump cred ca s-ar ghemui intr-un colt ca sa planga de ciuda!
Autostradă de 300 mil. euro doar pe hârtie. Atât vrea Guvernul să dea doar pe studiul de fezabilitate pentru Târgu Mureş-Iaşi
07 dec, 00:03 | ECONOMICA.net
Studiile de fezabilitate pentru autostrada Târgu Mureş-Iaşi vor costa 300 de milioane de euro, potrivit proiectului Guvernului de reforme economice pentru perioada 2016-2020 intitulat „România competitivă”. Suma fără precedent menţionată până acum pentru un studiu de fezabilitate reprezintă echivalentul a zeci de kilometri de autostradă construiţi pe teren, nu doar pe hârtie
Autostrada Târgu Mureş - Iaşi este menţionată în top 3 proiecte cheie de infrastructură rutieră, cu un buget total estimat de 3 miliarde de euro, în strategia Guvernului, publicată pe site-ul Ministerului Economiei. Primul proiect este Centura Bucureşti Nord (A0), care ar urma să fie construită în regim de drum expres şi nu de autostrada, având un buget de 1 miliard de euro. Al doilea proiect prioritar este autostrada Sibiu - Piteşti (116,6 km), cu un buget de 1,7 miliarde de euro.
În cazul tronsonului Târgu Mureş - Iaşi se menţionează negru pe alb (galerie foto) un buget alocat studiilor de fezabilitate de 300 de milioane de euro (1,35 miliarde de lei). Spre comparaţie, în aceşti bani sunt construite toate cele 5 loturi ale autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu Mureş, în lungime de peste 40 de kilometri.
Iarna nu-i ca vara, câmpia nu-i ca muntele
Contactaţi de către ECONOMICA.NET pentru a verifica dacă suma pentru Târgu Mureş - Iaşi este menţionată corect în documentul Guvernului, reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au menţionat că studiile de fezabilitate în zone de munte sunt mult mai greu de realizat şi costă mai mult decât cele efectuate pe un traseu precum cel de la Bucureşti la Giurgiu.
Pe de altă parte, în cazul autostrăzii Sibiu-Piteşti, care ar urma să treaca tot prin zona de munte, costul studiului de fezabilitate este mult mai mic, de până la 10 milioane de euro.
Cu toate acestea, Petru Nicolae, directorul general al Geostud, firma implicată în realizarea investigaţiilor geotehnice pentru capetele autostrăzii Sibiu - Piteşti, consideră la rândul său că preţul de 300 de milioane de euro pentru Târgu Mureş-Iaşi este unul corect.
„Fezabilitatea este esenţială pentru definirea proiectului. Dacă un studiu de fezabilitate este executat corect, scad costurile finale", a spus şeful Geostud.
Acesta a adăugat însă că bugetul alocat studiilor trebuie sa fie administrat eficient şi să nu se facă, precum în trecut, un foraj la doi kilometri. „Sunt o mulţime de exemple de studii făcute de firme care acum nu mai există şi care nu şi-au dat seama că autostrada trece peste o haldă de cenuşă, arie protejată sau cimitir", a continuat Petru Nicolae.
S-a scumpit de aproape 10 ori în 7 luni?
Nu este clar cum a ajuns Guvernul la suma de 300 de milioane de euro pentru Târgu Mureş - Iaşi, menţionată în proiectul „România Competitivă", în condiţiile în care în aprilie şeful Executivului le-a vorbit parlamentarilor din judeţele Moldovei de un cost de 36 de milioane de euro pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic al întregii autostrăzi Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni.
Autostrada care va lega Transilvania de Moldova a fost împărţită în trei tronsoane: Târgu Mureş - Ditrău (91,6 km), Ditrău - Târgu Neamţ (118 km) şi Târgu Neamţ - Ungheni (100,6 km).
Pe 30 septembrie Compania de Drumuri a reactivat contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate a tronsonului Târgu Mureş – Ditrău, în valoare de doar 5 milioane de euro.
De asemenea, Ministerul Transporturilor a anunţat în noiembrie că a fost iniţiată procedura de achiziţie publică pentru revizuirea studiului de fezabilitate şi elaborarea proiectului tehnic pentru tronsonul Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni, în lungime de 134 de kilometri, care va lega România de Republica Moldova.
Tot atunci, Ministerul anunţa că tronsonul Ditrău - Târgu Neamţ (care va lega zona Moldovei de Transilvania) va fi supus procedurii de achiziţie publică până la sfârşitul lunii noiembrie 2016.
În prezent legătura dintre Moldova şi Transilvania se desfăşoară pe traseele DN 15B – DN 15 şi DN 15 – DN 12C – DN 13B care fac faţă cu greu fluxului sporit de trafic.
În acest context, Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni devine o alternativă atractivă pentru traficul internaţional de tranzit care se va desfăşura între Coridoarele de Transport Pan-european nr. IV şi IX.
Costul autostrăzii Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni, cu o lungime totală de 310 kilometri, este estimat la 4,07 miliarde de euro, conform Master Planului General de Transport. Aceasta ar fi cea mai scumpă autostradă din România.
Premierul Dacian Cioloş le-a transmis în aprilie parlamentarilor din judeţele Moldovei că Guvernul încearcă să găsească resursele necesare reactualizării studiului de fezabilitate al Autostrăzii Tîrgu Mureş-Iaşi-Ungheni în cursul acestui an.
"Autostrada Tîrgu Mureş - Iaşi - Ungheni este un proiect pe care vrem să-l ţinem în actualitate, chiar dacă în momentul de faţă nu avem resurse bugetare pe a-l putea executa ca atare. Din calculele făcute, costul total integral al proiectului este undeva la 4 miliarde de euro - 1,2 miliarde pentru partea Ungheni - Tîrgu Neamţ şi 2,9 miliarde pentru Tîrgu Neamţ - Tîrgu Mureş. Costul studiului de fezabilitate şi al proiectului tehnic este undeva la 36 de milioane de euro şi aici vom încerca să găsim resurse anul acesta pentru a reactualiza studiul de fezabilitate - e un studiu de fezabilitate parţial realizat în 2011 care trebuie reactualizat - şi asta vrem să o facem şi apoi, imediat după aceea să începem şi pregătirea proiectului tehnic. Reactualizarea studiului şi realizarea proiectului tehnic vor dura în jur de 18 luni", a spus Cioloş, în cadrul întrevederii cu parlamentarii.
Premierul a subliniat că finanţarea acestui proiect nu este prinsă în alocările bugetare, iar utilizarea exclusivă a împrumuturilor "ar putea fi mai dificilă şi din cauza impactului asupra deficitului şi a datoriei".
În 2012, când s-a ajuns la un cost de 9 miliarde de euro pentru autostrada care urmează să lege Ardealul de Moldova, Compania de Drumuri a anunţat că vor fi reanalizate soluţiile tehnice şi se vor face propuneri de reducere a costurilor.
Am vrut sa deschid un topic despre A8 Targu Mures-Iasi-Ungheni, dar mi-e frica de oprobiul colegilor trecuti de varsta viselor erotice. M-am impiedicat de un articol din Economica, unde este povestita intentia guvernantilor de a achizitiona cu 300 mil euro, Studiul de Fezabilitate pentru A8. Probabil ca fapta ar constitui cel mai tare tun din lume, dat cu un laptop, Trump cred ca s-ar ghemui intr-un colt ca sa planga de ciuda!
Autostradă de 300 mil. euro doar pe hârtie. Atât vrea Guvernul să dea doar pe studiul de fezabilitate pentru Târgu Mureş-Iaşi
07 dec, 00:03 | ECONOMICA.net
Studiile de fezabilitate pentru autostrada Târgu Mureş-Iaşi vor costa 300 de milioane de euro, potrivit proiectului Guvernului de reforme economice pentru perioada 2016-2020 intitulat „România competitivă”. Suma fără precedent menţionată până acum pentru un studiu de fezabilitate reprezintă echivalentul a zeci de kilometri de autostradă construiţi pe teren, nu doar pe hârtie
Autostrada Târgu Mureş - Iaşi este menţionată în top 3 proiecte cheie de infrastructură rutieră, cu un buget total estimat de 3 miliarde de euro, în strategia Guvernului, publicată pe site-ul Ministerului Economiei. Primul proiect este Centura Bucureşti Nord (A0), care ar urma să fie construită în regim de drum expres şi nu de autostrada, având un buget de 1 miliard de euro. Al doilea proiect prioritar este autostrada Sibiu - Piteşti (116,6 km), cu un buget de 1,7 miliarde de euro.
În cazul tronsonului Târgu Mureş - Iaşi se menţionează negru pe alb (galerie foto) un buget alocat studiilor de fezabilitate de 300 de milioane de euro (1,35 miliarde de lei). Spre comparaţie, în aceşti bani sunt construite toate cele 5 loturi ale autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu Mureş, în lungime de peste 40 de kilometri.
Iarna nu-i ca vara, câmpia nu-i ca muntele
Contactaţi de către ECONOMICA.NET pentru a verifica dacă suma pentru Târgu Mureş - Iaşi este menţionată corect în documentul Guvernului, reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au menţionat că studiile de fezabilitate în zone de munte sunt mult mai greu de realizat şi costă mai mult decât cele efectuate pe un traseu precum cel de la Bucureşti la Giurgiu.
Pe de altă parte, în cazul autostrăzii Sibiu-Piteşti, care ar urma să treaca tot prin zona de munte, costul studiului de fezabilitate este mult mai mic, de până la 10 milioane de euro.
Cu toate acestea, Petru Nicolae, directorul general al Geostud, firma implicată în realizarea investigaţiilor geotehnice pentru capetele autostrăzii Sibiu - Piteşti, consideră la rândul său că preţul de 300 de milioane de euro pentru Târgu Mureş-Iaşi este unul corect.
„Fezabilitatea este esenţială pentru definirea proiectului. Dacă un studiu de fezabilitate este executat corect, scad costurile finale", a spus şeful Geostud.
Acesta a adăugat însă că bugetul alocat studiilor trebuie sa fie administrat eficient şi să nu se facă, precum în trecut, un foraj la doi kilometri. „Sunt o mulţime de exemple de studii făcute de firme care acum nu mai există şi care nu şi-au dat seama că autostrada trece peste o haldă de cenuşă, arie protejată sau cimitir", a continuat Petru Nicolae.
S-a scumpit de aproape 10 ori în 7 luni?
Nu este clar cum a ajuns Guvernul la suma de 300 de milioane de euro pentru Târgu Mureş - Iaşi, menţionată în proiectul „România Competitivă", în condiţiile în care în aprilie şeful Executivului le-a vorbit parlamentarilor din judeţele Moldovei de un cost de 36 de milioane de euro pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic al întregii autostrăzi Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni.
Autostrada care va lega Transilvania de Moldova a fost împărţită în trei tronsoane: Târgu Mureş - Ditrău (91,6 km), Ditrău - Târgu Neamţ (118 km) şi Târgu Neamţ - Ungheni (100,6 km).
Pe 30 septembrie Compania de Drumuri a reactivat contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate a tronsonului Târgu Mureş – Ditrău, în valoare de doar 5 milioane de euro.
De asemenea, Ministerul Transporturilor a anunţat în noiembrie că a fost iniţiată procedura de achiziţie publică pentru revizuirea studiului de fezabilitate şi elaborarea proiectului tehnic pentru tronsonul Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni, în lungime de 134 de kilometri, care va lega România de Republica Moldova.
Tot atunci, Ministerul anunţa că tronsonul Ditrău - Târgu Neamţ (care va lega zona Moldovei de Transilvania) va fi supus procedurii de achiziţie publică până la sfârşitul lunii noiembrie 2016.
În prezent legătura dintre Moldova şi Transilvania se desfăşoară pe traseele DN 15B – DN 15 şi DN 15 – DN 12C – DN 13B care fac faţă cu greu fluxului sporit de trafic.
În acest context, Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni devine o alternativă atractivă pentru traficul internaţional de tranzit care se va desfăşura între Coridoarele de Transport Pan-european nr. IV şi IX.
Costul autostrăzii Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni, cu o lungime totală de 310 kilometri, este estimat la 4,07 miliarde de euro, conform Master Planului General de Transport. Aceasta ar fi cea mai scumpă autostradă din România.
Premierul Dacian Cioloş le-a transmis în aprilie parlamentarilor din judeţele Moldovei că Guvernul încearcă să găsească resursele necesare reactualizării studiului de fezabilitate al Autostrăzii Tîrgu Mureş-Iaşi-Ungheni în cursul acestui an.
"Autostrada Tîrgu Mureş - Iaşi - Ungheni este un proiect pe care vrem să-l ţinem în actualitate, chiar dacă în momentul de faţă nu avem resurse bugetare pe a-l putea executa ca atare. Din calculele făcute, costul total integral al proiectului este undeva la 4 miliarde de euro - 1,2 miliarde pentru partea Ungheni - Tîrgu Neamţ şi 2,9 miliarde pentru Tîrgu Neamţ - Tîrgu Mureş. Costul studiului de fezabilitate şi al proiectului tehnic este undeva la 36 de milioane de euro şi aici vom încerca să găsim resurse anul acesta pentru a reactualiza studiul de fezabilitate - e un studiu de fezabilitate parţial realizat în 2011 care trebuie reactualizat - şi asta vrem să o facem şi apoi, imediat după aceea să începem şi pregătirea proiectului tehnic. Reactualizarea studiului şi realizarea proiectului tehnic vor dura în jur de 18 luni", a spus Cioloş, în cadrul întrevederii cu parlamentarii.
Premierul a subliniat că finanţarea acestui proiect nu este prinsă în alocările bugetare, iar utilizarea exclusivă a împrumuturilor "ar putea fi mai dificilă şi din cauza impactului asupra deficitului şi a datoriei".
În 2012, când s-a ajuns la un cost de 9 miliarde de euro pentru autostrada care urmează să lege Ardealul de Moldova, Compania de Drumuri a anunţat că vor fi reanalizate soluţiile tehnice şi se vor face propuneri de reducere a costurilor.
- abc_XC
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
abc_XC
Legarea Moldovei de Transilvania si implicit de vestul Europei prin intermediul unui drum de mare viteza e o necesita incontestabila. Insa autostrada A8 are sansa ca pornind de la dorinta de a face aceasta legatura sa incepem un proiect extrem de scump care nu va putea fi terminat intr-un orizont de timp clar. Conform MPGT, doar tronsonul Targu Mures -Targu Neamt va costa 3 miliarde de euro, aceasta suma fiind o aproximare grosolana, pe baza unui SPF din 2007 realizat de IPTANA. In realitate, pretul va fi mult mai mare, spre exemplu trecerea muntilor Gurghiului (dupa Sovata) se face prin pasul Bucin undeva la 1150 metri altitudine. Mai la est, intre Ditrau si Tulghes, ne apropiem iar de 1100 de metri altitudine. O sa fie nevoie de tunele, cu lungimi considerabile, cu preturi semnificative si a caror executie va dura cativa ani buni. In plus, zona este foarte slab populata, asa ca local va genera poate o crestere in zona turismului, dar nu ma astept la alte investitii spectaculoase.
Obiectivul final reamintesc ca este legarea Moldovei cu vestul Europei.
Tot pe harta MPGT mai apare o autostrada pe directia Sibiu - Brasov -Bacau, al carei pret este estimat la 2,6 miliarde de euro (tot un pret aproximativ, pe Brasov - Bacau nu cunosc sa existe vreun studiu de fezabilitate). Ca altitudine, pasul Oituz nu trece de 866 metri altitudine si este cea mai dificila zona. In plus, pe langa faptul ca leaga Moldova de vest, asigura o legatura si pentru Brasov, Sfantu Gheorghe, Targu Secuiesc, zona Onesti - Comanesti.
Eu consider ca A8 este o varianta neinspirata din punct de vedere al pretului astronomic dar si a faptului ca e o autostrada prin munti, cu orase mici pe parcurs, fara posibilitatea dezvoltarii unei industrii semnificative in zona respectiva. In schimb, varianta Sibiu - Brasov -Bacau, pe langa faptul ca se poate realiza la un pret mai redus, zona pe care o tranziteaza are un potential mult mai ridicat de dezvoltare dupa aparitia autostrazii (ma gandesc in primul rand la Brasov).
Legarea Moldovei de Transilvania si implicit de vestul Europei prin intermediul unui drum de mare viteza e o necesita incontestabila. Insa autostrada A8 are sansa ca pornind de la dorinta de a face aceasta legatura sa incepem un proiect extrem de scump care nu va putea fi terminat intr-un orizont de timp clar. Conform MPGT, doar tronsonul Targu Mures -Targu Neamt va costa 3 miliarde de euro, aceasta suma fiind o aproximare grosolana, pe baza unui SPF din 2007 realizat de IPTANA. In realitate, pretul va fi mult mai mare, spre exemplu trecerea muntilor Gurghiului (dupa Sovata) se face prin pasul Bucin undeva la 1150 metri altitudine. Mai la est, intre Ditrau si Tulghes, ne apropiem iar de 1100 de metri altitudine. O sa fie nevoie de tunele, cu lungimi considerabile, cu preturi semnificative si a caror executie va dura cativa ani buni. In plus, zona este foarte slab populata, asa ca local va genera poate o crestere in zona turismului, dar nu ma astept la alte investitii spectaculoase.
Obiectivul final reamintesc ca este legarea Moldovei cu vestul Europei.
Tot pe harta MPGT mai apare o autostrada pe directia Sibiu - Brasov -Bacau, al carei pret este estimat la 2,6 miliarde de euro (tot un pret aproximativ, pe Brasov - Bacau nu cunosc sa existe vreun studiu de fezabilitate). Ca altitudine, pasul Oituz nu trece de 866 metri altitudine si este cea mai dificila zona. In plus, pe langa faptul ca leaga Moldova de vest, asigura o legatura si pentru Brasov, Sfantu Gheorghe, Targu Secuiesc, zona Onesti - Comanesti.
Eu consider ca A8 este o varianta neinspirata din punct de vedere al pretului astronomic dar si a faptului ca e o autostrada prin munti, cu orase mici pe parcurs, fara posibilitatea dezvoltarii unei industrii semnificative in zona respectiva. In schimb, varianta Sibiu - Brasov -Bacau, pe langa faptul ca se poate realiza la un pret mai redus, zona pe care o tranziteaza are un potential mult mai ridicat de dezvoltare dupa aparitia autostrazii (ma gandesc in primul rand la Brasov).
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
TibiV
@abc_XC
unde locuiesti ?...
Si unde locuiesc cele mai apropiate rude/prieteni ?
@abc_XC
unde locuiesti ?...
Si unde locuiesc cele mai apropiate rude/prieteni ?
- abc_XC
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
abc_XC
Mai bine intrebai daca am vreun interes sa se construiasca o anumita autostrada. Ei bine, nu am nici un interes, nici vreun avantaj,autostrazile astea nu sunt in zonele mele de interes, asa ca sunt obiectiv, fara orgolii locale.
A8 este frumos trasata pe harta, ofera o distributie a fluxurilor de trafic pe granita de vest, fara a duce tot traficul Romaniei de pe autostrazi la Nadlac, ne scuteste de eventualele aglomerari ale tronsonului comun A1 (centrura Sibiu, Sebes, zona Arad, zona de granita). Problema e ca are un pret mare, regiunea traversata intre Targu Mures si Targu Neamt e slab locuita si singura dezvoltare o vad in zona turismului acolo. In plus A8 ar avea 2 traversari montane, la est si la vest de depresiunea Gheorgheni, iar relieful nu e deloc prietenos.
Traseul Sibiu - Bacau beneficiaza de avantajul faptului ca are pe parcurs orase mari, este o zona deja industrializata, are o forta de munca calificata, iar populatia este mult mai numeroasa comparativ cu traseul A8, deci un numar mai mare de oameni si localitati deservite de autostrada. In plus, relieful este mai usor de abordat, depresiunea Brasovului fiind plata pe intinderi mari.
Pana acum am vorbit de avantajele traseului si mi se pare evident ca Sibiu - Bacau este si mai usor de construit si ofera si sanse reale de dezvoltare pentru o zona mult mai populata. Cat despre Moldova, orice varianta am alege, ea nu poate oferi legaturi rapide pentru intreaga regiune, insa aparent A8 va oferi o conexiune pentru o zona mai mare din Moldova decat Sibiu -Bacau.
Tot ca o parere personala, actuala abordare cu super autostrada A8 spre Moldova mi se pare eronata, daca e sa legam eficient Moldova de vest avem nevoie de 2 conexiuni,autostrada Sibiu - Bacau in sud si un drum 2*2 pe la Vatra Dornei. Stiu ca nu sunt bani, dar macar aceasta solutie lasa loc pentru dezvoltare ulterioara, in schimb A8 odata construit va ramane asa si va fi un motiv excelent sa nu se mai faca nimic altceva peste Carpati.
Astea sunt argumentele mele, daca ai unele pentru A8 astept sa le aud, poate imi schimb parerea (sau poate nu)
Mai bine intrebai daca am vreun interes sa se construiasca o anumita autostrada. Ei bine, nu am nici un interes, nici vreun avantaj,autostrazile astea nu sunt in zonele mele de interes, asa ca sunt obiectiv, fara orgolii locale.
A8 este frumos trasata pe harta, ofera o distributie a fluxurilor de trafic pe granita de vest, fara a duce tot traficul Romaniei de pe autostrazi la Nadlac, ne scuteste de eventualele aglomerari ale tronsonului comun A1 (centrura Sibiu, Sebes, zona Arad, zona de granita). Problema e ca are un pret mare, regiunea traversata intre Targu Mures si Targu Neamt e slab locuita si singura dezvoltare o vad in zona turismului acolo. In plus A8 ar avea 2 traversari montane, la est si la vest de depresiunea Gheorgheni, iar relieful nu e deloc prietenos.
Traseul Sibiu - Bacau beneficiaza de avantajul faptului ca are pe parcurs orase mari, este o zona deja industrializata, are o forta de munca calificata, iar populatia este mult mai numeroasa comparativ cu traseul A8, deci un numar mai mare de oameni si localitati deservite de autostrada. In plus, relieful este mai usor de abordat, depresiunea Brasovului fiind plata pe intinderi mari.
Pana acum am vorbit de avantajele traseului si mi se pare evident ca Sibiu - Bacau este si mai usor de construit si ofera si sanse reale de dezvoltare pentru o zona mult mai populata. Cat despre Moldova, orice varianta am alege, ea nu poate oferi legaturi rapide pentru intreaga regiune, insa aparent A8 va oferi o conexiune pentru o zona mai mare din Moldova decat Sibiu -Bacau.
Tot ca o parere personala, actuala abordare cu super autostrada A8 spre Moldova mi se pare eronata, daca e sa legam eficient Moldova de vest avem nevoie de 2 conexiuni,autostrada Sibiu - Bacau in sud si un drum 2*2 pe la Vatra Dornei. Stiu ca nu sunt bani, dar macar aceasta solutie lasa loc pentru dezvoltare ulterioara, in schimb A8 odata construit va ramane asa si va fi un motiv excelent sa nu se mai faca nimic altceva peste Carpati.
Astea sunt argumentele mele, daca ai unele pentru A8 astept sa le aud, poate imi schimb parerea (sau poate nu)
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
TibiV
Stai putin...
"regiunea traversata intre Targu Mures si Targu Neamt e slab locuita"
Nu facem autostrazi pentru zonele intermediare, "slab locuite", de acolo. Sau pentru "dezvoltarea" acelor zone.
(Personal, as prefera ca zonele respective sa fie complet nelocuite, ca iasa mai ieftin la exproprieri.... )
ATENTIE !
Nu facerm A8 sa legam Tg.Frumos de Iasi, si nici ca sa legam Ditrau de Tg.Mures.
Daca o facem, o facem ca sa legam Moldova de Vestul Europei pe cel mai scurt traseu posibil.
Nu intereseaza pe nimeni (nimeni dintre finantatori...) "zonele locuite/nelocuite" din munti.
(Sa nu uitam... Comisia Europeana a refuzat cu obstinatie sa finanteze A3 Comarnic-Brasov... Ceva de genul "finantam autostrazi utile Uniunii Europene, NU finantam autostrazi utile bucurestenilor care vor sa meraga in week-end la munte pe Valrea Prahovei...)
Sincer vorbind, daca banii ii da "UE", mi se pare normal ca UE sa stabileasca ce vrea.
Si daca UE vrea traseu diret (pe care il finanteaza 85%) ce temei am eu (cu 15%) sa fac "figuri" ?... "Stai, ca daca nu trece pe la soacra-mea aprin poarta nu este bine!" ...
NU doar APARENT!...
Nu gandi A8 ca romanul care nu isi permite sa o faca, ci ca europeanul care si-o doreste si care - culmea!- chiar o si plateste!
Daca vrem Sibiu-Brasov-Bacau putem sa o facem cand "vrea muschii nostri".
Dar (exclusiv) pe banii nostri, ca UE nu va da un cent pentru asa ceva...
Cam cate autostrazi peste Carpati crezi tu ca ne permitem ?!...
Noi, Romania... Ca daca eram Elvetia nici macar nu se punea problema. Elvetienii fac cate vor, cand vor (desi unele dureaza cate 20-30 de ani... Dar cand se apuca de ele, nu "le seduc si apoi abandoneaza"...
abc_XC wrote:
Problema e ca are un pret mare, regiunea traversata intre Targu Mures si Targu Neamt e slab locuita si singura dezvoltare o vad in zona turismului acolo. In plus A8 ar avea 2 traversari montane, la est si la vest de depresiunea Gheorgheni, iar relieful nu e deloc prietenos.
Stai putin...
"regiunea traversata intre Targu Mures si Targu Neamt e slab locuita"
Nu facem autostrazi pentru zonele intermediare, "slab locuite", de acolo. Sau pentru "dezvoltarea" acelor zone.
(Personal, as prefera ca zonele respective sa fie complet nelocuite, ca iasa mai ieftin la exproprieri.... )
ATENTIE !
Nu facerm A8 sa legam Tg.Frumos de Iasi, si nici ca sa legam Ditrau de Tg.Mures.
Daca o facem, o facem ca sa legam Moldova de Vestul Europei pe cel mai scurt traseu posibil.
Nu intereseaza pe nimeni (nimeni dintre finantatori...) "zonele locuite/nelocuite" din munti.
(Sa nu uitam... Comisia Europeana a refuzat cu obstinatie sa finanteze A3 Comarnic-Brasov... Ceva de genul "finantam autostrazi utile Uniunii Europene, NU finantam autostrazi utile bucurestenilor care vor sa meraga in week-end la munte pe Valrea Prahovei...)
Sincer vorbind, daca banii ii da "UE", mi se pare normal ca UE sa stabileasca ce vrea.
Si daca UE vrea traseu diret (pe care il finanteaza 85%) ce temei am eu (cu 15%) sa fac "figuri" ?... "Stai, ca daca nu trece pe la soacra-mea aprin poarta nu este bine!" ...
abc_XC wrote:
mi se pare evident ca Sibiu - Bacau este si mai usor de construit si ofera si sanse reale de dezvoltare pentru o zona mult mai populata. Cat despre Moldova, orice varianta am alege, ea nu poate oferi legaturi rapide pentru intreaga regiune, insaaparent A8 va oferi o conexiune pentru o zona mai mare din Moldova decat Sibiu -Bacau.
NU doar APARENT!...
Nu gandi A8 ca romanul care nu isi permite sa o faca, ci ca europeanul care si-o doreste si care - culmea!- chiar o si plateste!
Daca vrem Sibiu-Brasov-Bacau putem sa o facem cand "vrea muschii nostri".
Dar (exclusiv) pe banii nostri, ca UE nu va da un cent pentru asa ceva...
abc_XC wrote:
A8 odata construit va ramane asa si va fi un motiv excelent sa nu se mai faca nimic altceva peste Carpati.
Astea sunt argumentele mele, daca ai unele pentru A8 astept sa le aud, poate imi schimb parerea (sau poate nu)
Cam cate autostrazi peste Carpati crezi tu ca ne permitem ?!...
Noi, Romania... Ca daca eram Elvetia nici macar nu se punea problema. Elvetienii fac cate vor, cand vor (desi unele dureaza cate 20-30 de ani... Dar cand se apuca de ele, nu "le seduc si apoi abandoneaza"...
- abc_XC
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
abc_XC
Scopul unei autostrazi e sa deserveasca cat mai multi oameni si aglomerari urbane, deoarece acestia ulterior vor dezvolta afaceri si vor genera trafic de marfuri si de persoane pe autostrada, generand astfel venituri la buget si facand autostrada o investitie profitabila. In cazul A8, cred ca suntem de acord ca marele generator de trafic va fi nordul Moldovei, prin judetele Iasi, Neamt, Suceava si Botosani. Apoi, aproximativ 200 km intre Targu Neamt si Targu Mures traficul absorbit va fi extrem redus. Asta inseamna ca autostrada va incepe sa aduca beneficii economice abia dupa ce va ajunge in Moldova la Targu Neamt. Daca traseul ar trece printr-o zona locuita si cu aglomerari urbane in vecinatate, chiar si deschiderea unui segment ar putea sa aiba un impact pozitiv pentru economia locala ( am putea sa ne gandim la Sibiu - Brasov care odata construit ar avea deja trafic si o zona cu potential de dezvoltare).
Cat despre UE, scopul lor este sa finanteze lucrarile de infrastructura care au cel mai mare impact asupra dezvoltarii economice si care se afla pe axele europene de transport( cazul coridorului Nadlac - Constanta). Ori cel putin momentan coridorul Bors - Iasi nu exista, dovada fiind si faptul ca UE nu doreste sa finanteze lucrarile dintre Cluj si Bors (nu ma refer la lucrarile neterminate de Bechtel, ci la portiuni nou licitate, care se fac cu finantare exclusiv bugetara cum e pe Gilau -Nadaselul) Nu cred ca exista dovezi ca UE a impus constructia A8, cel mult UE a cerut legarea Moldovei de Transilvania iar cum Romania avea doar un studiu de prefezabilitate pentru A8, fara alte alternative au luat in calcul acest traseu. Nu cunosc vreo pozitie oficiala prin care UE sa refuze finantarea Sibiu -Bacau.
Cat despre finantare, esti absolut optimist. UE asigura acum 85%, aceasta proportie va scadea cu timpul, la fel ca fondurile alocate in total, ori pe actualul exercitiu financiar nu cred ca te astepti sa atragem vreun ban pentru A8. Asa ca vom plati mai mult de la buget. In plus, initial lucrarea se face cu bani de la buget si apoi se deconteaza, deci nu e chiar asa de simplu, banii aia se vor resimti puternic in buget, pentru multi ani. Si totodata, vor mai fi necesare si alte proiecte de infrastructura sa fie dezvoltate in paralel nu putem sa alocam toate fondurile pentru transport de la UE 2027 -2034 doar pentru A8.
Iar autostrazi peste Carpati vad 3: una care se construieste intre Lugoj - Deva, una care se pregateste pe Valea Oltului si una care se doreste spre Moldova.
Scopul unei autostrazi e sa deserveasca cat mai multi oameni si aglomerari urbane, deoarece acestia ulterior vor dezvolta afaceri si vor genera trafic de marfuri si de persoane pe autostrada, generand astfel venituri la buget si facand autostrada o investitie profitabila. In cazul A8, cred ca suntem de acord ca marele generator de trafic va fi nordul Moldovei, prin judetele Iasi, Neamt, Suceava si Botosani. Apoi, aproximativ 200 km intre Targu Neamt si Targu Mures traficul absorbit va fi extrem redus. Asta inseamna ca autostrada va incepe sa aduca beneficii economice abia dupa ce va ajunge in Moldova la Targu Neamt. Daca traseul ar trece printr-o zona locuita si cu aglomerari urbane in vecinatate, chiar si deschiderea unui segment ar putea sa aiba un impact pozitiv pentru economia locala ( am putea sa ne gandim la Sibiu - Brasov care odata construit ar avea deja trafic si o zona cu potential de dezvoltare).
Cat despre UE, scopul lor este sa finanteze lucrarile de infrastructura care au cel mai mare impact asupra dezvoltarii economice si care se afla pe axele europene de transport( cazul coridorului Nadlac - Constanta). Ori cel putin momentan coridorul Bors - Iasi nu exista, dovada fiind si faptul ca UE nu doreste sa finanteze lucrarile dintre Cluj si Bors (nu ma refer la lucrarile neterminate de Bechtel, ci la portiuni nou licitate, care se fac cu finantare exclusiv bugetara cum e pe Gilau -Nadaselul) Nu cred ca exista dovezi ca UE a impus constructia A8, cel mult UE a cerut legarea Moldovei de Transilvania iar cum Romania avea doar un studiu de prefezabilitate pentru A8, fara alte alternative au luat in calcul acest traseu. Nu cunosc vreo pozitie oficiala prin care UE sa refuze finantarea Sibiu -Bacau.
Cat despre finantare, esti absolut optimist. UE asigura acum 85%, aceasta proportie va scadea cu timpul, la fel ca fondurile alocate in total, ori pe actualul exercitiu financiar nu cred ca te astepti sa atragem vreun ban pentru A8. Asa ca vom plati mai mult de la buget. In plus, initial lucrarea se face cu bani de la buget si apoi se deconteaza, deci nu e chiar asa de simplu, banii aia se vor resimti puternic in buget, pentru multi ani. Si totodata, vor mai fi necesare si alte proiecte de infrastructura sa fie dezvoltate in paralel nu putem sa alocam toate fondurile pentru transport de la UE 2027 -2034 doar pentru A8.
Iar autostrazi peste Carpati vad 3: una care se construieste intre Lugoj - Deva, una care se pregateste pe Valea Oltului si una care se doreste spre Moldova.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere
•
Choose destination