Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
3301 posts, 519234 views
📖 Pagination options
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
sab
Pe o magistrala consacrata, care are ACUM multi calatori si care chiar te duce undeva fara atatea schimbari de metrou....Din pacate M4 va avea acest handicap chiar si dupa prelungire...
Pe o magistrala consacrata, care are ACUM multi calatori si care chiar te duce undeva fara atatea schimbari de metrou....Din pacate M4 va avea acest handicap chiar si dupa prelungire...
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Adrian Rosca
Exact! Am dat exemplul Pacii. Sa vedeti ce e langa statia de metrou Berceni, toti cei care locuiesc pe Drumul Fermei isi parcheaza masinile pe fiecare palma de pamant disponibila langa statie. E haos.
Exact! Am dat exemplul Pacii. Sa vedeti ce e langa statia de metrou Berceni, toti cei care locuiesc pe Drumul Fermei isi parcheaza masinile pe fiecare palma de pamant disponibila langa statie. E haos.
- florin
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
florin
Nu aş fi aşa sigur. Ştiu foarte multă lume care nu e mulţumită de mersul zilnic cu maşina, dar o fac din cauză că RATB-ul este jalnic şi metroul nu îi ajută. Militariul nu este un exemplu foarte bun, staţiile sunt rare, mulţi vin din afara Bucureştiului acolo. Metroul este chiar şi aşa aglomerat la orele de vârf.
sab wrote:
Vor putea, dar nu vor inceta. Am mai spus-o, suntem idealisti daca ne imaginam ca bucurestenii vor inceta sa mai foloseasca masina pentru ca le oferim metrou. Exemplul elocvent este Militariul, care are metrou de 30ani si este sufocat dimineata de masini. De ce? Pentru ca romanul, pe langa poet s-a nascut si comod...
Nu aş fi aşa sigur. Ştiu foarte multă lume care nu e mulţumită de mersul zilnic cu maşina, dar o fac din cauză că RATB-ul este jalnic şi metroul nu îi ajută. Militariul nu este un exemplu foarte bun, staţiile sunt rare, mulţi vin din afara Bucureştiului acolo. Metroul este chiar şi aşa aglomerat la orele de vârf.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
Peronul din Basarab este plin, deci cum este M4 inutil? Ce mai conteaza utilitatea comunista daca exista azi o noua utilitate? Ai mers vreodata cu M4 la ora de varf?
Daca Militariul cu metrou este sufocat de masini atunci Rahova cu metrou nu o sa fie?
Statiile de transfer sunt blocate si fara toti potentialii clienti din Sud, deci toti acei proiectanti cu metroul in Sud ori greseau ori erau pe cale sa greseasca. Diferenta este ca ei ori s-au adaptat ori s-au lasat de meserie, tu insa continui sa fortezi argumente si sa reiei argumente demontate pentru a demonstra nedemonstrabilul.
Noi avem statiile de transfer blocate si ne chinuim sa ne imaginam unde o sa intre toti clientii lui M5, pe tine nu te intereseaza, tu o tii leandra cu Rahova, nu accepti nici un compromis, totul e gresit numai Rahova este corecta.
sab wrote:
Odata cu decesul platformelor industriale din zona, utilitatea M4 catre N s-a pierdut cu desavarsire. A ramas doar o zona de case, presarata cu cateva blocuri.
Nu intamplator , dupa M5 tronson 1 (dar pana la Universitate, nu cum este acum), proiectantii din 90 vedeau ca metroul trebuie sa ajunga prioritar in sud , in anul 2000 fiind planificate tronsoanele Rahova-Unirii si Progresu-Bellu. Ai deja potentialii calatori acolo, nu trebuie sa astepti mega-dezvoltari urbane. Oare or fi fost alti proiectanti decat cei actuali ?
Peronul din Basarab este plin, deci cum este M4 inutil? Ce mai conteaza utilitatea comunista daca exista azi o noua utilitate? Ai mers vreodata cu M4 la ora de varf?
Daca Militariul cu metrou este sufocat de masini atunci Rahova cu metrou nu o sa fie?
Statiile de transfer sunt blocate si fara toti potentialii clienti din Sud, deci toti acei proiectanti cu metroul in Sud ori greseau ori erau pe cale sa greseasca. Diferenta este ca ei ori s-au adaptat ori s-au lasat de meserie, tu insa continui sa fortezi argumente si sa reiei argumente demontate pentru a demonstra nedemonstrabilul.
Noi avem statiile de transfer blocate si ne chinuim sa ne imaginam unde o sa intre toti clientii lui M5, pe tine nu te intereseaza, tu o tii leandra cu Rahova, nu accepti nici un compromis, totul e gresit numai Rahova este corecta.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
sab
shoppy, poate nu intamplator clasamentul statiilor de metrou din 2015 dupa numarul de calatori arata asa in zona M4 . Toate statiile de pe M4 sunt pe ultimele locuri din Bucuresti . Statia Basarab nu este elocventa, ca nu stii exact unde merg cei care intra pe la vechile sau noile intrari (numite imbecil Basarab 1,respectiv Basarab2) , dar restul cred ca da :
39. 1 MAI - 1.706.954
41. BASARAB 1 - 1.330.227
42. PARC BAZILESCU - 1.076.540
44. BASARAB 2 - 909.632
45. JIULUI - 798.638
46. GRIVITA - 791.329
50. GARA DE NORD 2 - 243.548
Sursa http://www.b365.ro/topul-statiilor-de-m...34522.html
Si o singura statie de pe M3, nou inaugurata (2008), este pe locul 16, inaintea statiilor consacrate precum Aparatorii Patriei, Iancului, Titan, Brancoveanu. :
16. 1 DECEMBRIE 1918 - 4.125.960
Deci o singura statie cat jumatate din M4.Diferenta este ca 1 Decembrie este in zona compacta de blocuri, nu in zona compacta de case. Despre asta era vorba, despre prioritati, cine are nevoie de metrou mai intai. Nu neaparat de Rahova sau de ne-Rahova, care , oricum, nu este pe M4. Dar daca tu crezi ca Grivita, Bucurestii Noi, Straulesti, Pajura sau Otopeniul aveau nevoie de metrou inaintea cartierelor Rahova, Giurgiului sau Colentina, eu nu mai am nimic de spus...
Despre aglomeratia de la Basarab am spus (cred ca la M6), este normal cand ai peron de numai 2m. Si mai ai si un metrou care vine la 8 min sau mai mult. Iar situatia va fi mai rea, odata cu M6.
Cat despre unde incap cei de pe M5, sa raspunda cei care au facut din M5 un racord si l-au oprit la Eroilor, fara sa-l duca la Universitate. Normal ca ma intereseaza, ca eu deja ajung transpirat cu metroul M3 la Eroilor din cauza aglomeratiei de la ora de varf , dar aici suntem la M4.
shoppy, poate nu intamplator clasamentul statiilor de metrou din 2015 dupa numarul de calatori arata asa in zona M4 . Toate statiile de pe M4 sunt pe ultimele locuri din Bucuresti . Statia Basarab nu este elocventa, ca nu stii exact unde merg cei care intra pe la vechile sau noile intrari (numite imbecil Basarab 1,respectiv Basarab2) , dar restul cred ca da :
39. 1 MAI - 1.706.954
41. BASARAB 1 - 1.330.227
42. PARC BAZILESCU - 1.076.540
44. BASARAB 2 - 909.632
45. JIULUI - 798.638
46. GRIVITA - 791.329
50. GARA DE NORD 2 - 243.548
Sursa http://www.b365.ro/topul-statiilor-de-m...34522.html
Si o singura statie de pe M3, nou inaugurata (2008), este pe locul 16, inaintea statiilor consacrate precum Aparatorii Patriei, Iancului, Titan, Brancoveanu. :
16. 1 DECEMBRIE 1918 - 4.125.960
Deci o singura statie cat jumatate din M4.Diferenta este ca 1 Decembrie este in zona compacta de blocuri, nu in zona compacta de case. Despre asta era vorba, despre prioritati, cine are nevoie de metrou mai intai. Nu neaparat de Rahova sau de ne-Rahova, care , oricum, nu este pe M4. Dar daca tu crezi ca Grivita, Bucurestii Noi, Straulesti, Pajura sau Otopeniul aveau nevoie de metrou inaintea cartierelor Rahova, Giurgiului sau Colentina, eu nu mai am nimic de spus...
Despre aglomeratia de la Basarab am spus (cred ca la M6), este normal cand ai peron de numai 2m. Si mai ai si un metrou care vine la 8 min sau mai mult. Iar situatia va fi mai rea, odata cu M6.
Cat despre unde incap cei de pe M5, sa raspunda cei care au facut din M5 un racord si l-au oprit la Eroilor, fara sa-l duca la Universitate. Normal ca ma intereseaza, ca eu deja ajung transpirat cu metroul M3 la Eroilor din cauza aglomeratiei de la ora de varf , dar aici suntem la M4.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
andrei11
1) Evitati sa mai argumentati metrou in nord vs in sud, M 6 vs M 4 ( Sud ) / M 7, blablabla.
2) Peronul din Basarab este plin ca toata lumea asteapta pe fâşia aia de 2 metri.
3) Militariul e plin de masin pentru ca cel putin jumatate se duc spre Pitesti, nu sunt localnici. Deci nu e relevant. Relevant va fi cu Dr. Taberei pentru ca Dr. Taberei nu e un cartier cu iesire spre exterior.
Iar M 5 deocamdata e un racord pentru M 1. Unul foarte interesant. Chiar merita de observat fenomenul din vara viitoare.
shoppy wrote:
Peronul din Basarab este plin, deci cum este M4 inutil ?... Ai mers vreodata cu M4 la ora de varf ?
Daca Militariul cu metrou este sufocat de masini atunci Rahova cu metrou nu o sa fie?
1) Evitati sa mai argumentati metrou in nord vs in sud, M 6 vs M 4 ( Sud ) / M 7, blablabla.
2) Peronul din Basarab este plin ca toata lumea asteapta pe fâşia aia de 2 metri.
3) Militariul e plin de masin pentru ca cel putin jumatate se duc spre Pitesti, nu sunt localnici. Deci nu e relevant. Relevant va fi cu Dr. Taberei pentru ca Dr. Taberei nu e un cartier cu iesire spre exterior.
Iar M 5 deocamdata e un racord pentru M 1. Unul foarte interesant. Chiar merita de observat fenomenul din vara viitoare.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
andrei11
De la moderator citire :
shoppy, taman acum ti-am spus ca nu mai vreau argumete pro / contra metrou in Nord vs in Sud.
Multumesc tuturor participantilor la discutie sa ia seama de ce i-am rugat putin mai sus.
Ca deobicei, mii de multumiri.
Daca va simtiti nedreptatiti putem sa reluam discutia pe MP. Eu am un argument, dar astept sa-mi dati un semnal pe MP.
De la moderator citire :
shoppy, taman acum ti-am spus ca nu mai vreau argumete pro / contra metrou in Nord vs in Sud.
Multumesc tuturor participantilor la discutie sa ia seama de ce i-am rugat putin mai sus.
Ca deobicei, mii de multumiri.
Daca va simtiti nedreptatiti putem sa reluam discutia pe MP. Eu am un argument, dar astept sa-mi dati un semnal pe MP.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
TibiV
Mi-ai "furat" observatia ca Militariul este singurul acces (decent) la A1, cea mai folosita autostrada din Romania in tot timpul anului, spre deosebire de A2-ul "de vara"...
Revenind on-topic M4:
Argumentul respectiv ("plin de masini desi au metrou") o sa fie valabil si in cazul M4 sud (atunci cand s-o face) in sensul ca "uite dom'le, le-a facut metrou si tot e plin de masini! Niste nesimtiti astia pe Giurgiului, care merg doar cu masina".
Uitand ca metroul nu te va duce nici la Nisipurile de Aur, nici in Thassos... (si in general nicaieri in directia Giurgiu-Bulgaria/Grecia/Turcia...)
Intamplator mi-as fi dorit foarte mult M4 sud... Pe planurile actuale va avea statie in capul strazii mele, la 600 de metri de casa... Daca ar fi fost in exploatare acum, as fi predat de mult carnetul de conducere celor DRPCIV, si as fi putut sa ies cu baietii la o bere dupa program
Dar nu pare posbil sa ma dau cu metroul asta in timpul vietii mele... Poate copii mei, daca nu se muta pana termina astia M4...
Pe de alta parte, daca ei nu se muta iar eu apuc sa mai traiesc peste 20 de ani, ma astept de la ei (copii mei) sa aiba decenta de a ma duce la medic cu masina atunci cand voi fi bolnav, nu cu metroul...
Deci vor "aglomera" traficul cand voi fi bolnav, chiar daca vor avea metrou "la botul calului"...
andrei11 wrote:
Militariul e plin de masini pentru ca cel putin jumatate se duc spre Pitesti, nu sunt localnici. Deci nu e relevant. Relevant va fi cu Dr. Taberei pentru ca Dr. Taberei nu e un cartier cu iesire spre exterior.
Iar M 5 deocamdata e un racord pentru M 1. Unul foarte interesant. Chiar merita de observat fenomenul din vara viitoare.
Mi-ai "furat" observatia ca Militariul este singurul acces (decent) la A1, cea mai folosita autostrada din Romania in tot timpul anului, spre deosebire de A2-ul "de vara"...
Revenind on-topic M4:
Argumentul respectiv ("plin de masini desi au metrou") o sa fie valabil si in cazul M4 sud (atunci cand s-o face) in sensul ca "uite dom'le, le-a facut metrou si tot e plin de masini! Niste nesimtiti astia pe Giurgiului, care merg doar cu masina".
Uitand ca metroul nu te va duce nici la Nisipurile de Aur, nici in Thassos... (si in general nicaieri in directia Giurgiu-Bulgaria/Grecia/Turcia...)
Intamplator mi-as fi dorit foarte mult M4 sud... Pe planurile actuale va avea statie in capul strazii mele, la 600 de metri de casa... Daca ar fi fost in exploatare acum, as fi predat de mult carnetul de conducere celor DRPCIV, si as fi putut sa ies cu baietii la o bere dupa program
Dar nu pare posbil sa ma dau cu metroul asta in timpul vietii mele... Poate copii mei, daca nu se muta pana termina astia M4...
Pe de alta parte, daca ei nu se muta iar eu apuc sa mai traiesc peste 20 de ani, ma astept de la ei (copii mei) sa aiba decenta de a ma duce la medic cu masina atunci cand voi fi bolnav, nu cu metroul...
Deci vor "aglomera" traficul cand voi fi bolnav, chiar daca vor avea metrou "la botul calului"...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
@Andrei11
Te-am invatat toate shmekeriile SIE/SRI/CIA/KGB/Mosad de 'spionat' cu mijloace 'low tech' in privinta lucrarilor de metrou!
Daca ai oleaca de timp liber fa-ti un pustiu de bine si da o raita la Basarab, masoara 'cu pasul' peroanele de la Basarab ca sa terminam odata cu tampenia de 'peroane de 2m'...si sa ne confirmi ca nu exista peroane mai inguste de 3,5m!...masurate cu pasul!!!
Sau oricine altcineva ca nu e nicio cine stie ce 'mare filosofie'!
Hai sa terminam odata cu astfel de prostii si aberatii...
Ai sa fi surprins, dar eu zic ca atata vreme cat e doar discutie si nu cearta stupida de precupetzi la Piata Matache, e chiar utila daca e lipsita de atacuri la persoana ori 'suspiciuni' bizantine de cine stie ce interese absconse...ar trebui sa lasam discutia libera, pro si contra, ca doar asa am avansa si ne-am putea lamuri, macar intre noi, desi sunt ferm convins ca nu vom putea ajunge la vreo concluzie comuna...dar asta e esenta democratiei, macar sa aiba tot omul posibilitatea de a-si exprima liber optiunea...iar in final?
Vox populi, vox dei!
@Andrei11
Te-am invatat toate shmekeriile SIE/SRI/CIA/KGB/Mosad de 'spionat' cu mijloace 'low tech' in privinta lucrarilor de metrou!
Daca ai oleaca de timp liber fa-ti un pustiu de bine si da o raita la Basarab, masoara 'cu pasul' peroanele de la Basarab ca sa terminam odata cu tampenia de 'peroane de 2m'...si sa ne confirmi ca nu exista peroane mai inguste de 3,5m!...masurate cu pasul!!!
Sau oricine altcineva ca nu e nicio cine stie ce 'mare filosofie'!
Hai sa terminam odata cu astfel de prostii si aberatii...
andrei11 wrote:
De la moderator citire :
shoppy, taman acum ti-am spus ca nu mai vreau argumete pro / contra metrou in Nord vs in Sud...
Ai sa fi surprins, dar eu zic ca atata vreme cat e doar discutie si nu cearta stupida de precupetzi la Piata Matache, e chiar utila daca e lipsita de atacuri la persoana ori 'suspiciuni' bizantine de cine stie ce interese absconse...ar trebui sa lasam discutia libera, pro si contra, ca doar asa am avansa si ne-am putea lamuri, macar intre noi, desi sunt ferm convins ca nu vom putea ajunge la vreo concluzie comuna...dar asta e esenta democratiei, macar sa aiba tot omul posibilitatea de a-si exprima liber optiunea...iar in final?
Vox populi, vox dei!
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
TibiV
Astept cu nerabdare de la doamna PG "Referendumul metrou"...
subway guru wrote:
atata vreme cat e doar discutie si nu cearta stupida de precupetzi la Piata Matache, e chiar utila daca e lipsita de atacuri la persoana ori 'suspiciuni' bizantine de cine stie ce interese absconse...ar trebui sa lasam discutia libera, pro si contra, ca doar asa am avansa si ne-am putea lamuri, macar intre noi
subway guru wrote:
desi sunt ferm convins ca nu vom putea ajunge la vreo concluzie comuna...dar asta e esenta democratiei, macar sa aiba tot omul posibilitatea de a-si exprima liber optiunea...iar in final?
Vox populi, vox dei!
Astept cu nerabdare de la doamna PG "Referendumul metrou"...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
andrei11
Raita la Basarab am facut-o in vara si foarte serios cu privire la studiul meu Tunelele de metrou intre GdN 1 & 2 si Basarab.
Masuratorile arata in felul urmator :
a) Peronul facut cu scutul (cel catre GdN 2 ).
latimea peronului ( fara banda de siguranta ) 8 placi de gresie * 40 cm / placa = 3,20 m. Cu banda de siguranta 30 cm = 3,5 m
b) Peronul spre Grivitei.
Aici e mai delicata problema pentru ca avem peron cu latime variabila. Asadar :
- latimea minima :
6 placi gresie * 40 cm placa = 2,4 m + o jumatate de placa gresie ne da un total de 2,6 m. Banda de siguranta 30 cm ne iese in final o latime totala de 2,9 m
- latimea maxima :
la cei 2,9 m mai adaugam 10 placi * 40 cm / placa ( deci 4 m ), asadar avem o latime totala de 6,9 m.
_____________________________
In ceea ce priveste argumentele pentru sustinerea unor magistrale Nord vs Sud am o obiectie esentiala ( de cartonaş rosu ) :
Daca se vine cu argumente noi e ok, le lasam pe forum, dar daca se reiau la infinit argumentele vechi fara nici un element nou se vor sterge. Disputa M 4 Sud vs altceva practic a reluat discutiile M 6 vs altceva.
Repet, se vine cu ceva nou ok, daca sunt numai reluari nu mai e ok.
Raita la Basarab am facut-o in vara si foarte serios cu privire la studiul meu Tunelele de metrou intre GdN 1 & 2 si Basarab.
Masuratorile arata in felul urmator :
a) Peronul facut cu scutul (cel catre GdN 2 ).
latimea peronului ( fara banda de siguranta ) 8 placi de gresie * 40 cm / placa = 3,20 m. Cu banda de siguranta 30 cm = 3,5 m
b) Peronul spre Grivitei.
Aici e mai delicata problema pentru ca avem peron cu latime variabila. Asadar :
- latimea minima :
6 placi gresie * 40 cm placa = 2,4 m + o jumatate de placa gresie ne da un total de 2,6 m. Banda de siguranta 30 cm ne iese in final o latime totala de 2,9 m
- latimea maxima :
la cei 2,9 m mai adaugam 10 placi * 40 cm / placa ( deci 4 m ), asadar avem o latime totala de 6,9 m.
_____________________________
In ceea ce priveste argumentele pentru sustinerea unor magistrale Nord vs Sud am o obiectie esentiala ( de cartonaş rosu ) :
Daca se vine cu argumente noi e ok, le lasam pe forum, dar daca se reiau la infinit argumentele vechi fara nici un element nou se vor sterge. Disputa M 4 Sud vs altceva practic a reluat discutiile M 6 vs altceva.
Repet, se vine cu ceva nou ok, daca sunt numai reluari nu mai e ok.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
@Tibi
Wrong!
Doamna PG trebuie doar sa se straduiasca sa-si finalizeze un PMUD fezabil si durabil si apoi sa-l si infaptuiasca!
Referendum?...vax albina!
Are alte mijloace legale si fire(a)sti la indemana pentru aprobare!
Exista tari in care referendumul popular e un mijloc de decizie/transare a problemelor, si exemplul clasic e Helvetia...dar in marea majoritate a celorlalte e doar 'o consultare', ce se poate face si altu' felu', mult mai ieftin si mai eficient...
@Andrei11
Stiam eu ca 'mosadul nostru' e mai tare ca 'mosdul lor'!!!
@Tibi
Wrong!
Doamna PG trebuie doar sa se straduiasca sa-si finalizeze un PMUD fezabil si durabil si apoi sa-l si infaptuiasca!
Referendum?...vax albina!
Are alte mijloace legale si fire(a)sti la indemana pentru aprobare!
Exista tari in care referendumul popular e un mijloc de decizie/transare a problemelor, si exemplul clasic e Helvetia...dar in marea majoritate a celorlalte e doar 'o consultare', ce se poate face si altu' felu', mult mai ieftin si mai eficient...
@Andrei11
Stiam eu ca 'mosadul nostru' e mai tare ca 'mosdul lor'!!!
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
TibiV
@guru,
daca Andrei a numarat si placile de gresie...
...cred ca nu ar mai trebui sa comentezi nimic despre latimea peroanelor.
Sunt masurate "profesional" si gata.
Zi "mersi" ca nu a masurat si "decupajele" din placi...
(Desi eu cred ca le-a masurat si pe astea, unde "dadea cu virgula"... )
Dar ideea este ca... indiferent de latimea peronului, se "acumuleaza" calatori.
Deci este de bine - dpdv al utilitatii/inutilitatii metroului...
@guru,
daca Andrei a numarat si placile de gresie...
...cred ca nu ar mai trebui sa comentezi nimic despre latimea peroanelor.
Sunt masurate "profesional" si gata.
Zi "mersi" ca nu a masurat si "decupajele" din placi...
(Desi eu cred ca le-a masurat si pe astea, unde "dadea cu virgula"... )
Dar ideea este ca... indiferent de latimea peronului, se "acumuleaza" calatori.
Deci este de bine - dpdv al utilitatii/inutilitatii metroului...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Baietii astia mai tineri nu stiu decat cu GPSu si cu laseru'...nu e rau, dar noi astia de la 'old boys' mai stim si cu pasul, cu cotul, cu palma ori cu deshtu'...si nu gresim fundamental!
Baietii astia mai tineri nu stiu decat cu GPSu si cu laseru'...nu e rau, dar noi astia de la 'old boys' mai stim si cu pasul, cu cotul, cu palma ori cu deshtu'...si nu gresim fundamental!
📖 Pagination options