MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Tunelurile de metrou între Gara de Nord 1şi 2 şi Basarab

154 posts, 93239 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 
 

📖 Pagination options
Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab shoppy

Evident vechiul E nu este la scara, daca masuram gabaritul de la alta sectiune atunci E ar trebui sa aiba 3 gabarite si are doar vreo 2 si ceva.
Daca vechiul E este corect(facand abstractie de scara) atunci inseamna ca linia de legatura coboara abrupt de la macazul de langa vechiul F si de la vechiul E incolo este la nivel, cam greu, eu cred ca panta dintre cele 2 macazuri este constanta si atunci B-ul lui Andrei este corect iar vechiul E este plasat gresit pe schema, el trebuie plasat langa macazul de langa vechiul D.

Este foarte bine ca s-a elucidat si ce s-a intamplat cu Polizu, multi credeau ca rebrusementul era defapt traseul corespunzator cu demolarile si dupa ce demolarile au fost abandonate atunci ce s-a construit s-a abandonat si transformat in rebrusement / remiza  /whatever.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab sab

Intre D si F proiectantii au facut o linie de legatura aproape in palier. Practic faptul ca galeria M1+M3 coboara destul de mult (probabil pentru a face loc inca unui nivel destinat parcarii care nu s-a mai facut deasupra statiei?) face ca linia de legatura sa nu aiba cine stie ce panta. In mare ea pleca de la nivelul M3 in zona F si ajungea la nivelul M1 in zona D, care erau cam la acelasi nivel. Am figurat cu rosu.
Partea care nu imi iese in acest rationament este amorsa actuala de pe M1, care pare ca vine cumva de jos. Nu prea are logica, daca este ramasita fostei linii de legatura:
- Daca linia este cum credem noi, adica M3-M1 (de sus in jos), ar fi trebuit ca amorsa sa vina de sus sau sa fie in palier.
- Daca linia de legatura era inversa, adica M1-M3 (de jos in sus), atunci amorsa actuala ar fi trebuit sa nu se afle acolo. Doar daca amorsa este un spatiu care te ducea sub linia de legatura.
Asteptam plansa cu amorsa actuala de pe M1. Sunt convins ca andrei11 o are prinsa intr-o plansa. :)
linia de legatura.jpg (140.91 KB; downloaded 6651 times)

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

Schema de intoarcere in statia GdN 1 ( suprapusa ) si plansa 202.
Usor off topic, din  totdeauna m-a preocupat ideea cum s-ar fi facut transferul calatorilor intre cele 2 magistrale in cazul in care am fi avut statiile suprapuse  cu peron dreapta.
Ideea cea mai simpla, analizand si sectiunea A din plansa 3 este urmatoarea :
M 3 intrând "pe stanga " in statie. Si iesind tot pe stanga. In felul acesta corespondenta intre magistrale s-ar fi facut in mod natural. Sectiunea A / plansa 3 este esentiala prin indicarea inaltimii gabaritului celor doua magistrale. In statie un nivel intermediar intre M 1 si M 3 ar fi fost inutil daca se recurgea la micul artificiu ca M 3 sa intre si sa iasa din statie pe stanga.
Ce spuneti ?
Schema de intoarcere.png (9.22 KB; downloaded 6627 times)
sectiunea a.png (21 KB; downloaded 6619 times)

Plansa 202 / Sectiunea 1,0 din Plansa Pelicanul
La 100 m de sectiunea 0 din plansa Pelicanul am realizat sectiunea 1,0
Sectiunea 1,0 putem spune ca este aproape identica cu sectiunea A din plansa 3, prezentata putin mai sus.
412.png (13.67 KB; downloaded 6610 times)

Prea multe nu se pot spune, este o sectiune intre iesirea din statie si pana ce se desprinde linia de legatura intre magistrale. In zilele noastre cam in zona macazelor de la iesirea din statia GdN spre Basarab. Cam pe aici pe undeva :
10-3-2016 11-02-24 AM.png (554.09 KB; downloaded 6613 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab sab

Nu ar fi fost mai simplu sa se circule pe stanga pe toata M3 , in loc sa se intersecteze sosirile cu plecarile ?

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

Se putea si asa, ca M 3 sa fi circulat pe stanga, dar singurul inconvenient in cazul variantei mele ar fi fost ca nu puteau sa fie doua metrouri in acelasi timp in miscare, respectiv un metrou care sa intre in statie si unul care sa iasa. Tinand cont ca - in conformitate cu programul real de circulatie - am fi avut un metrou la 7 - 8 minute  nu ar fi fost incurcatura prea mare.
Exista si la ora actuala o diagonala in teren care nu-si are rostul.
10-3-2016 11-02-24 AM.png (9.51 KB; downloaded 6612 times)

Diagonala respectiva cred ca e o ramasita de la schema initiala de circulatie, oricum la ora actuala nu foloseste la nimic. Cred ca este singura statie de metrou cu bretele la ambele capete, nici statia Victoriei ( M 1 )  nu are  asa ceva, are o bretea la un cap si o diagonala simpla la celalalt.

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab mcosmin

Diagonala rosie este folosita la diverse manevre. Gen retragerea unui tren de Republica in remizia sau transferul de IVA de pe M1 pe M4.
Nu uita ca respectiva remiza este folosita.

La fel si cea neagra, serveste la iesirea din remiza pentru trenuri de Republica  sau M4.
De fapt, diagonala rosie e mai folosita decat cea neagra.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab sab

Este foarte posibil ca breteaua rosie sa fie o ramasita a perioadei cand in fosta galerie M3 era un mini-depou. Nu stiu cat a durat aceasta perioada, daca doar pana la inaugurarea tronsonului GdN-D2 sau si dupa aceea un timp.
Sau, cum spune mcosmin, mai vine cate o IVA de la Ciurel/Militari pe M4.
In mod sigur ce avem acum in teren nu este ce ar fi trebuit sa fie pe M3. Chiar de acolo, de la diagonalele alea s-a spart si s-au unit etajele galeriei. Cred ca mai degraba breteaua rosie are legatura cu linia actuala M1-M4.
Sau ar putea avea legatura cu perioada de la inaugurarea statiei GdN pana la la darea in folosinta a tronsonului catre Victoriei. Remiza era atunci inaccesibila, nu? Deci nu se garau trenuri acolo. Atunci cum se introduceau trenurile in circulatie dimineata, venind de la Ciurel ? Cred ca foloseau breteaua rosie.

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

mcosmin, recunoaste ca pentru manevrele descrise e suficienta  diagonala neagra. Si sa nu uitam ca si in capatul celalalt avem inca o bretea, lucru nemaiîntâlnit la noi in retea. Ba mai mult, cel putin doua bretele s-au desfiintat, inlocuite de diagonale. (Politehnica /Aparatori ). E drept ca s-a infiitat intre timp si o bretea, la Mihai Bravu...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab sab

Andrei, gandeste-te si la un tren care "leneveste"" in remiza GdN si vor sa-l introduca in circulatie catre D2 . Sau sa-l bage chiar pe M2, sa zicem... Iese din remiza, face breteaua rosie, intra pe contrasens la peron la GdN (peronul catre Basarab), dupa care, folosind bretelele din celalat capat (catre Victoriei) intra pe sensul normal, catre D2.
Daca nu erau stalpii aceia in curba de iesire de la GdN si se putea face linie directa din remiza catre Victoriei, era alta poveste...Asa, avem diagonale peste diagonale.

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab shoppy

Cu cat ai mai multe bretele cu cat ai flexibilitate mai mare pentru ca sunt posibile mai multe manevre. Ca au desfintat din bretele nu arata decat ca unii sunt batuti in cap, ceea ce s-a si vazut acum cateva luni cand au plans dupa breteaua de la Politehnica.

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

sab wrote:
Atunci cum se introduceau trenurile in circulatie dimineata, venind de la Ciurel ? Cred ca foloseau breteaua rosie.

Păi când M 1 avea traseul Republica - GdN la gara dimineata era un singur tren la peron la ora 5,00, putea sa vina de la Ciurel "pe stanga" pana-n gara sau daca venea din Pantelimon sa schimbe linia la Crangasi. Era vorba - repet - de un singur tren la ora 5,00 la gara.
sab wrote:
Andrei, gandeste-te si la un tren care "leneveste"" in remiza GdN si vor sa-l introduca in circulatie catre D2 ...

Cel mai logic iese din remiza pe peronul catre Victoriei si pleaca spre Victoriei pe sensul lui. De ce sa-l scoti din statie spre Basarab, sa-l reintroduci in statie pe contrasens pentru ca in final sa-l pui pe sensul normal la breteaua din partea cealalta a statiei ? Nu e logic.
shoppy wrote:
Cu cat ai mai multe bretele cu cat ai flexibilitate...

Ai dreptate, da cică mentenanta lor costa si au facut economie. Cata mentenanta iti trebuie pentru un macaz in decursul timpului ? Chiar asa se strica, dupa un numar mic de cicluri de folosire ? ( De trecere peste ele, pentru ca un macaz din aceasta e posibil sa-l folosesti de 3 - 4 ori / saptamana, nu mai mult ).

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab sab

DA, am gresit eu aici. :oops:

Ramane varianta cu Ciurelul. Decat sa vina pe contrasens, venea pe sensul normal si la GdN intra la peronul care trebuia pentru plecare.
Si varianta cu IVA care intra pe M4, fara sa ajunga in statia GdN.

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

sab wrote:
Si varianta cu IVA care intra pe M4, fara sa ajunga in statia GdN.

Upss,  nu m-am prins ce ai vrut sa spui.  :oops:
Orice IVA care a venit de la Ciurel si a folosit diagonala rosie a tras la peron si de aici a plecat spre Basarab / M 4. De fapt acolo nu exista vreun semnal intermediar ( de parcurs ), trebuie sa ajungă  obligatoriu  in statie.

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab mcosmin

Traseu obisnuit IVA:

Vine pe linia 2, trece breteaua rosie, ajunge in GdN la linia 1, asteapta semnalul si trece spre Basarab. Manevre: 2 (fara breteaua rosie ar fi 3 manevre). Asta e de fapt cea mai comuna manevra, si nu se bocheaza decat linia 1, trenurile de D2 trec bine merci la interval de 45 de secunde dupa IVA. Daca nu ar fi breteaua rosie, M1+M3 ar fi blocate aproximativ 5 minute de fiecare data cand se baga un tren pe M4 (adica inainte de orele de varf). Aici sunt mai multe aspecte de luat in calcul, nu doar siguranta la trecere peste macaz.

Traseu IVA din remiza

Iese din remiza pe linia 2, trece breteaua neagra, intra in statie la linia 1, asteapta semnalul. Manevre 3.

Intrare in remiza: foloseste breteaua neagra. -> foarte rar se intampla sa intre o IVA acolo, majoritatea se duc la Ciurel.

Ambele bretele sunt folosite.

Trasee BM/CAF

Linia 2: intra direct in remiza.

Iesire din remiza spre Republica: foloseste breteaua neagra. -> situatie intalnita zilnic.

Schimbare de sens: foloseste breteaua rosie. -> situatie rar intalnita

Retragere de la linia 1 in remiza: breteaua rosie. -> situatie intalnita zilnic.


Sa nu uitam ca totusi, Gara de Nord este un pseudocapat de linie si un pseudo depou, chiar daca e totusi o statie de tranzit, deci cu cat avem mai multe bretele, cu atat e flexibilitatea mai mare si necesita mai putine manevre, deci dopul pe linie e mai scurt.

Asta ca sa nu mai zic de flexibilitate in cazuri de avarie, cum a fost inundatia din tunelul spre PV de acum cateva luni.

Deci eu iti zic ca breteaua rosie e mai des folosita decat cea neagra. Oricum, amandoua au rolul lor. Sa zici ca o elimini p-aia rosie e la fel cum ai spune ca elimini macazul in X de la D2.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2430 forum members have written 434293 posts in 5408 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use