MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Tunelurile de metrou între Gara de Nord 1şi 2 şi Basarab

154 posts, 93180 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 
 

📖 Pagination options
Tunelurile de metrou între Gara de Nord 1şi 2 şi Basarab andrei11

In acest topic intentionez sa prezint schema tunelelor intre Gara de Nord ( 1 & 2 ) si Bararab. Prezentarea incununează mai  multi ani de cercetari ( legale ) la fata locului, discutii, pareri, diverse articole.
As dori sa multumesc pe aceasta cale userului sab cu care am conlucrat intens la acest proiect precum si userului cris_m pentru ajutorul dat la un moment dat la realizarea unora dintre miniaturi. In aceasta prezentare am folosit  materiale culese de pe net de la diversi autori, îi multumesc userului armyuser care a pus la dispozitia publica o schita deosebit de interesanta,  userului aventurierul, diverselor saituri care vor apare in decursul materialului. Nu in ultimul rand useruluifreyutz care in saitul deviantart a publicat o serie de fotografii interesante, precum si  lui subway guru. Nu trebuie uitat nici Robert 24 care mi-a pus la dispozitie pozele facute de Serban Lacriteanu.
Mai trebuie amintiti si Vali Sava ( weeping eye ) cu diverse fotografii precum si userul  dave cu un desen foarte interesant datat Iulie 1997.
O sa mai folosesc si  o serie de fotografii a unui user care nu poate posta in acest forum si care a acceptat sa apara in lucrare sub formularea de <<Underground >>.
Va rog sa interveniti in discutii cu pareri / intrebari.
Totodata reamintesc ca sunt dispus sa facem si o incursiune in  teren ( mai multe incursiuni ) ( in grup organizat sau nu ) pentru lamurirea unor aspecte practice. Vizite scurte, la obiect. Asta in masura timpului disponibil. Tin sa subliniez ca din acest forum doar doua persoane cunoastem cu exacititate schema tunelelor din traseu, eu si inca un user.
Inainte de toate trebuie sa clarificam un aspect. In tot acest material se va vorbi de magistrala 3 ( M 3 ),  a nu se confunda va rog cu actuala magistrala 3, este vorba de fosta magistrala 3, si anume :
M 3.png (3.91 KB; downloaded 13395 times)

Pentru inceput voi prezenta 5 variante de amplasare a statiei Garii de Nord de unde va pleca si calatoria noastra. Asta ca sa nu va imaginati ca pe vremea aceea nu se faceau studii de amplasament, nu se faceau  studii care  acum se numesc de prefezabilitate / de fezabilitate, etc.
Amplasarea care  o voi prezenta tinea cont ca la Gara de Nord trebuiau sa se intalneasca 2 magistrale :
- Legatura magistralei 1 cu Gara de Nord ( asa scrie in acte, TL1 ) ( tronsonul de legatura 1 )
- TL 2 al magistralei 3 ( Piata Victoriei - Granitul ).
Nu am inteles denumirile acestea de tronsoane de legatura, dar asta este realitatea, asa sunt ele denumite in actele care au stat la baza construirii tronsoanelor respective.
Cele 5 variante  au fost urmatoarele. Dupa o scurta analiza se observa ca fiecare amplasament avea avantaje / dezavantaje. A mai fost o propunere ( propunerea nr 6 ) care presupunea demolarea si reconstituirea unei aripi a garii ( aripa de pe Calea Grivitei ) precum si un pasaj subteran pietonal care sa treaca sub peronul central al statiei CFR si care sa aiba corespondenta spre B-dul Dinicu Golescu.
Cum se observa  pana la urma s-a optat la o varianta asemanatoare cu varianta nr 2, dar cu inversarea pe verticala a magistralelor
1.png (647.45 KB; downloaded 11849 times)
2.png (666.6 KB; downloaded 13294 times)
3.png (663 KB; downloaded 11823 times)
4.png (667.63 KB; downloaded 11826 times)
5.png (660.96 KB; downloaded 11838 times)
6.png (647.36 KB; downloaded 11892 times)

Asta a fost introducerea. De data viitoare intram  direct in subiect.
Repet, retineti aspectul ca Magistrala 3 in acest studiu avea urmatorul traseu :
GdN - Victoriei - Dorobanti - Circ - Obor - Iancului - Electroaparataj - Morarilor - Granitul, cu un megadepou la Pantelimon. ( Cel existent la ora actuala ).

 


Tunelurile de metrou intre GdN 1şi 2 şi Basarab andrei11

In prima parte a lucrarii vom discuta despre tunelele M 1 / M 3 atunci când M 4 nici nu era in carti si cand cele 2 magistrale aveau cap comun in statia Gdn 1 dar pe niveluri diferite.
Informatia interesanta gasita de colegul rosetti61 in Almanahul Scînteia 1986. Almanahul se dadea la tiparit / multiplicat / legat / etc aproximativ in luna noiembrie a anului anterior si aparea pe piata in luna decembrie a anului anterior.
rosetti 61.png (1.22 MB; downloaded 13227 times)

In continuare voi publica o postare originala a userului armyuser (Bucurestii vechi si noi ). Prefer sa va arat si originalul apoi vom intra putin in discutii pe plansele modificate de mine. Iata plansele originale gasite de autor si care indica fara drept de apel o statie GdN 1 suprapusa si un traseu suprapus pentru cele 2 magistrale M 1 & M 3.
plansa 1.png (413.06 KB; downloaded 11717 times)
plansa 2.png (715.69 KB; downloaded 11718 times)

O intrebare la care eu nu am putut sa-mi raspund, oricat mi-am batut capul. Cum interpretati voi sectiunea "E" pentru ca mie nu-mi iese, oricât am sucit-o si am invârtit-o eu pe toate partile.
Si imediat mai jos plansele refacute de mine, inclusiv sectiunea "E" devenită acum in noua variantă sectiunea "B".
plansa 3.png (64.55 KB; downloaded 11721 times)
plansa 4.png (26.18 KB; downloaded 11709 times)

Scurte observatii :
Cum ati observat in plansa 4 am pus toate sectiunile la nivel. Desenele sunt de o acuratete deosebita pentru nivelul schitei, indica pantele si rampele corect. A se observa de exemplu ca intre sectiunile C si D avem palier.
Mai departe o sa postez o plansa importanta, << Plansa Pelicanul >> care indica traseul - asa cum il cred eu -  al celor doua magistrale intre GdN 1 si Basarab.
Traseul real poate sa difere fata de ce am schitat eu aici, dar dupa zecile de verificari pe teren nu prea mult. ( diferente nesemificative ). Totodata v-as ruga daca ne vom vedea vreodata la fata locului sa veniti cu aceasta plansa scoasa pe un format A 4 color. (O  decontez eu pe loc, nici o problema ).  Este o plansa foarte importanta care ne arata noua unde sunt tunelele in plan orizontal. Scurte observatii : plansa este la scara, cifrele ), 1, 2, ... 6 din plan orizontal reprezinta punctul de plecare (0),  punctul de la 100 m fata de punctul de plecare, de la 200 m ... si in final ajungandu-se la punctul de la 600 m fata de punctul de plecare. Punctul 6 cum o sa vedeti  se gaseste in statia Basarab. Evident puctul 3,6 "se citeste" ca punctul de la 360 m fata de punctul de plecare.
112.png (1.28 MB; downloaded 11719 times)

Repet, astept intrebari / comentarii / observatii critice din partea voastra.

 


Tunelurile de metrou intre GdN 1şi 2 şi Basarab George

@andrei11:
Tot ce ai desenat pana acum, inclusiv plansa cu Pelican, vizeaza ce ar fi fost sa fie, nu?
Pentru ca din cate inteleg eu lucrurile, de la Gara de Nord 1 linia continua spre Polizu/Buzesti/Victoriei - acolo m-ar interesa foarte mult traseul...daca il reprezentati candva, pare destul de sucit si pe langa/sub niste stradute... - pe cand in planul initial se avea in vedere un soi de rebrusare, cu ghilimele de rigoare, urmand ca din statia terminus Gara de Nord 2 (aferenta M 3  Gara - Pantelimon) sa se plece spre Basarab, apoi dreapta Banu Manta, apoi dreapta Nicolae TItulescu...ori din cate imi dau seama nu acesta este traseul actual!

 


Tunelurile de metrou intre GdN 1şi 2 şi Basarab andrei11

Da, e traseul ce ar fi fost sa fie. Traseul actual de la GdN la Victoriei  e banal de simplu strict pe sub Polizu / Buzesti. ( Inclusiv sub Mc Donald's-ul de la intersectia Polizu / Buzesti ). Ca  sa se poata incadra pe sub Polizu / Buzesti au fost necesare mai multe operatii de forta :
a) Darâmarea coltului Polizu / Buzesti ( imediat dupa UPB ).
b) Corectarea brutala a strazii Buzesti care inainte avea o cu totul alta configuratie. Avea traseul aproximativ cel trasat de mine cu galben.
10-1-2016 9-01-52 PM.png (1.35 MB; downloaded 11674 times)

 


Tunelurile de metrou intre GdN 1şi 2 şi Basarab George

@andrei11:
Multumesc pentru lamuriri!

E drept ca nu pricep - de ce metroul nu e sub Buzesti? Cu atat mai mult, daca vechiul Buzesti corespundea traseului metroului, de ce nu s-a lasat pe acolo?
Intr-adevar, vizualizez din memorie ca dupa intersectia cu Sevastopol pe dreapta (cum mergi pe Buzesti spre Victoriei) urmeaza un maidan, probabil ca acolo dedesubt sunt liniile de metrou...

Mai rezulta si ca curba dreapta din statia Piata Victoriei 2 e destul de spectaculoasa...asta se simtea si din metrou dar nu mi-am dat seama ca e chiar de vreo 70 de grade...

later edit: intelesesem eu gresit ca metroul e reprezentat cu galben...de fapt acolo e fostul Buzesti...

 


Tunelurile de metrou intre GdN 1şi 2 şi Basarab Robert24

Andrei, ai trasat exagerat Buzestiul vechi. Era undeva pe la mijloc intre cel nou si ce ai trasat tu.

 


Tunelurile de metrou intre GdN 1şi 2 şi Basarab shoppy

Se vede foarte bine pe wikimapia ( http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=44 ... &m=b ), cineva a marcat cladirile demolate si un posibil traseu.
Exista o legenda urbana care a tot aparut asa ca merita amintita, lucratorii s-au apucat de demolari si dupa ce au demolat vreo 10 cladiri a mai ramas una singura(Hotel Grivita probabil), a venit Ceausescu, a auzit ca raza minima de curbura(posibil pentru manevra) permite incadrarea pe sub Polizu si a izbugnit: "Ba voi ati innebunit de tot, demolati tot Bucurestiul! ?! ?! ?! " si pe loc a decis mutarea traseului pe sub Polizu, toate acele case ramanand demolate degeaba.

Apropo de enigma vechiului "E", este pur si simplu gresit :) .

 


Tunelurile de metrou intre GdN 1şi 2 şi Basarab andrei11

1) Topicul se numeste tunelurile  intre GdN 1 şi 2 si Basarab, deci nu analizam  ce este  intre GdN1  si Victoriei.
2) Chestia cu demolarile de acolo tin de prostioare de colt de strada si nu  merita amintite. Asa, suplimentar, ca nu face obiectul acestui toic, n-ai luat in considerare  fostul rebrusment al garii ( actualmente remiza cu 4 linii ).
3) Ce a stat in calea unei curbe normale acolo sunt doua aspecte :
a ) Hotelul Marna.
b) Fostul rebrusment ( actuala remiza ).
Acolo s-a demolat in principal ca erau locuinte infecte populate de dubiosi ( cum sunt locuintele de vizavi ). Dărăpănate  vai de mama lor. Are sab o poza cu ele, poate o gaseste si o reposteaza. Eu nu o gasesc acum.
Robert24 wrote:
Andrei, ai trasat exagerat Buzestiul vechi. Era undeva pe la mijloc intre cel nou si ce ai trasat tu.

Stiu sigur ca exită o harta unde este trasat Buzestiul vechi. Poate o gasesc, sunt in cautarea ei. Nu am stocat-o in calculaor, nu am crezut ca va fi  de interes.

 


Tunelurile de metrou intre GdN 1şi 2 şi Basarab andrei11

Bingo, am gasit o harta veche cu str Buzesti. Dar mai sunt si altele.
http://turistinbucurestiro.blogspot.ro/2 ... 934.html
h veche.png (905.52 KB; downloaded 11580 times)

Si fotografia cu demolarile de pe Grivitei
235.png (554.48 KB; downloaded 11569 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Tunelurile de metrou intre GdN 1şi 2 şi Basarab sab

George wrote:
E drept ca nu pricep - de ce metroul nu e sub Buzesti? Cu atat mai mult, daca vechiul Buzesti corespundea traseului metroului, de ce nu s-a lasat pe acolo?.

Ca sa fie clar, demolarea strazii Buzesti are legatura cu faptul ca, pe sub vechea strada, metroul rata statia Pta Victoriei . Cu toate ca si statia a fost translatata cat s-a putut catre Stefan cel Mare (zona dintre scara fixa si noile scari rulante era in afara statiei originale), tot nu se putea intra in statie. Ca atare, s-a demolat Buzestiul de la McDonalds pana in piata si s-a trasat practic o noua strada, care intra in piata cumva in dreptul fostei 1 Mai (actuala Mihalache). Si cu toate acestea, intrarea in statia Pta Victoriei tot este aiurea, la fel ca si iesirea din Gdn.Asa este cand isi baga  :evil:  coada intr-un proiect inceput si executat partial, nu poti sa carpesti decat cu improvizatii grosolane. Statia PV era executata pentru un traseu pe sub Titulesu, nu pe sub Buzesti.

Revenind partial la topic,demolarile din poza respectiva nu cred ca au legatura cu ce s-a executat, ci, mai degraba, cu ce se intentiona sa se execute, adica o cu totul alta iesire din statia GdN, cu o curba mult mai blanda, prin actuala remiza, taind practic coltul Caii Grivitei. Insa Ceausescu a spus "pas" si acestei variante, cerand expres actualul traseu, pe sub Polizu pe motiv ca se demoleaza prea mult. Ceeea ce nu inteleg este faptul ca deja se demolase (oare fara aprobarea conducatorului?) o mare parte din zona, iar Ceausescu nu era asa un mare fan al vechiului Bucuresti.  
Remiza era sacrificata. Oricum ea isi pierduse clar utilitatea din momentul in care GdN nu mai era capat de linie, deci nu cred ca remiza era asa o mare problema. Se pare insa ca hotelul buclucas Marna statea pe noul traseu, iar "marele conducator" avea amintiri legate de stabilimentul respectiv.
La sectiunea E din schita originala cred ce este doar o greseala de scara, in rest este corecta. Adica ea trebuia sa fie mai lata ca alte sectiuni, deoarece include si linia de legatura intre magistrale, insa desenatorul a facut-o insuficient de lata. Trebuia sa fie mai apropiata ca latime de sectiunea C. Dar asta este esenta,  tunelul avea jos si linia de legatura, chiar daca este figurata ca o galerie ingusta. Deh, si atunci se faceau greseli, nu numai azi... :)
Poate ne lamureste guru si ce reprezinta acele puncte (cerculetele mici) de pe linii in prima plansa. Noi nu ne-am prins. Ce ma intriga este ca par figurate doar pe o linie si pe linia de legatura. Insa sigur este o conventie a proiectantilor si punctele acelea reprezinta ceva.

 


Tunelurile de metrou intre GdN 1şi 2 şi Basarab andrei11

Remiza isi pierduse utilitatea, altceva am vrut sa evidentiez. Faptul ca celebra curba pentru Piata Victoriei nu se putea lua dupa iesirea din statia GdN din cauza remizei, nu te apuci sa spargi peretii de rezistenta grosi de aproape un metru numai asa, sa te afli in treaba. Deci curba nu se putea lua decat dupa ce se iesea din fostul rebrusment. De aceea am spus ca i-a incurcat remiza. Implicit dadeau si de hotelul Marna. Nu cred ca avea tovarasul amintiri de acolo, mai degraba cred ca hotelul tinea - sa ma exprim "light" de siguranta statului.
Cerculetele acelea reprezinta puncte topo, mai precis cota sinei. Din pacate armyuser nu a gasit  si  respectivul tabel, dar nu e asa de important. Punctele topo sunt numai pe un sens ( si la linia de legatura ) pentru ca practic cele 2 sensuri ( Basarab - GdN ) merg in paralel, nu sunt decalate pe  verticala unul fata de cealalt si nu avea sens sa se precizeze cotele ambelor linii.
___________________
Sa continuam prezentarea tunelelor intre GdN 1 ( 2 ) si Basarab.
Urmeaza un desen foarte interesant, plansa 5 al useruluidave. ( Nu stiu daca mai activeaza pe vreun forum, poate undeva in zona CFR ). Desenul este datat iulie 1996. Respectivul user a facut ceva incursiuni in vara anului 1996 in tunelele viitoarei magistrale 4 si  a desenat respectiva schita.
Observatii
Dave atât in zona "B" cat si in zona sagetilor verzi notate cu << steluta >> a gasit tampoane de cauciuc de << cap de linie >> exact ca la Dristor 2 ( expresia îi apartine ). Nu mai erau linii dar gabaritul tunelului cat si existenta tampoanelor i-a sugerat faptul ca la un moment dat acolo erau linii. De fapt stim de existenta unor linii din pozele facute in interior de alti 2 colegi de expeditie, vom vedea dupa cateva episoade. Mai sunt in asteptarea si altor fotografii din interior dar ma descurc si cu ce am pana acum.
Plansa 5 ( a lui Dave ) si Plansa Pelicanul ar trebui sa fie puse una langa alta, scoase la imprimanta, sunt destul de exact executate si ne vor fi de folos mai incolo.
Precizare importanta
Lucrarea este axata pe doua directii principale, si anume :
Partea I - prezentarea tunelelor in varianta initiala cuM 1 ( GdN - Crangasi - Unirii - Republica ) siM 3 ( GdN - Victoriei - Iancului - Pantelimon )
Partea a II - a - prezentarea tunelelor in varianta actuala, cu M 1 Dristor 2 - Iancului - Victoriei - GdN 1 - Crangasi si M 4 GdN 2 - Straulesti (  :) )
Partea I - Tunelele in varianta proiectului initial M 1 / M 3
Plansa 201.
Plansa 201 reprezinta prima diorama din totalul celor aproximativ 30 de diorame si reprezinta o sectiune oarecare prin statia GdN 1
Scurte observatii
Avem de-a face cu o statie - GdN 1 - cap de linie - cu 2 linii suprapuse, cu linia M 1 la nivelul inferior si linia M 3 la nivelul superior.
In tot acest topic, ca sa nu ne incurcam, pentru  linia M 1 avem metrouri BM ( desi ele nu existau inainte de 1989 ), pentru linia M 3 avem niste metrouri fanteziste ( londoneze ) pentru ca ele nu au circulat niciodata pe acolo iar pentru M 4 vom avea  metrouri IVA rosii.
Linia de legatura  este prezentata cu locomotive LDH. - rosii pentru partea I si verzi pentru partea a II a.
Intrebari ?
plansa 5.png (361.87 KB; downloaded 11563 times)
413.png (15.97 KB; downloaded 11550 times)

 


Tunelurile de metrou intre GdN 1şi 2 şi Basarab George

Am o singura observatie: Daca Gara de Nord 2 e acolo unde a desenat-o Dave e o dementa. Practic e varata (partial?) sub cladirea Garii - de aici discutia aia despre demolarea unei aripi pentru a continua spre Buzesti, nu? Incredibil...

Dementa rezulta si din postarea lui sab mai devreme - planul M 3 cu 2 statii suprapuse la GdN era elegant si rational, ca si plecarea via Titulescu spre Victoriei 2. Porcaria aia de pe Polizu si Buzesti nu este si de fiecare data cand trecem pe acolo si auzim scrasniturile datorate acelor curbe ne putem da seama ce inseamna toanele unui dictator.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab sab

GnN2 nu este sub cladirea garii, ci in incinta ei, sub ultimele linii (11-14 daca nu ma insel). Insa nu prea ai cum sa continui traseul de la o statie facuta ca statie terminus pentru un racord. Insa asteptam "minunea" de la consultanti, sa ne spuna ei cum se va continua M4 catre sud.
Sub cladirea garii (mai exact prin cladire) este acel acces M4 care da in fata caselor de bilete clasa 1 (daca mai exista asa ceva acum, ca n-am mai mers de mult pe acolo).

Planul initial cu GdN statie terminus era OK si rezolva problema de care se plang multi astazi. Si anume necesitatea unei frecvente mari pe tronsonul dintre GdN si Dristor 2.Puteai sa pui catre trenuri voiai pe M3, nu deranja pe nimeni.
Insa avea o hiba, dupa parerea mea, faptul ca inelara era franta in doua bucati la Gdn si trebuia sa schimbi acolo. Si nici schimbul de calatori eu unul nu m-am lamurit cum s-ar fi facut in varianta unei statii suprapuse in care toate trenurile plecau catre Basarab. Doar daca pe fosta M3 s-ar fi circulat ca pe actuala M3 intre NG si AS (adica pe stanga). Insa, avand in vedere antecedentele de la PU si PV, nu m-as mira deloc ca schimbul sa se fi facut prin urcarea de la nivelul M1 pana deasupra nivelului M3, pentru ca apoi sa cobori la M3. Si, bineinteles cu intersectarea calatorilor,

 


Tunelurile de metrou intre GdN 1şi 2 şi Basarab andrei11

Am o surpriza cu schimbul de calatori, probabil...mâine.  :shock:
George, Dave a facut o schita de mana fara pretentii, de fapt schita ( intreaga ) contine mai multe greseli, eu aici am postat numai 70 % din ea, si tot are greseli flagrante. Dar la ce ne intereseaza pe noi e chiar ok. Pozitionarea corecta a statiei GdN 2 este cea precizata de sab.
4.jpg (214.06 KB; downloaded 11485 times)

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2430 forum members have written 434277 posts in 5408 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use