Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Ştiri, proiecte, perspective

1886 posts, 609268 views
 
Go to page:  1  ... 101 102 103 104 105 106 107  ... 135
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, proiecte, perspective survola

Eu sunt pentru parcari subterane in centru cat mai multe, si la Sala Palatului, si in Piata Revolutiei, si in fata la Ateneu. Si deasupra gazon si alte plante mici, daca nu se poate copaci.
Multa lume lucreaza acolo, sau parcheaza acolo daca are treaba pe Magheru sau la Romana, de exemplu.
Iar legat de evenimente, zona este execrabil deservita de RATB, iar statiile de metrou sunt relativ departe.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Serban

Problema e ca toti oamenii care trebuie sa isi lase masinile in toate aceste parcari subterane trebuie sa si ajunga la ele. Ceea ce inseamna ca nu o sa putem sa avem niciodata un centru prietenos cu oamenii, cu spatii pietonale, spatii verzi, ci vom fi obligati sa stam in trafic in drum spre parcare.

Cei care lucreaza in zonele ultracentrale trebuie stimulati sa foloseasca transportul in comun. Altfel, toate aceste parcari vor atrage si mai multe masini.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Sava_6115-6315

Sa nu neglijam faptul ca romanul s-a invatat sa coboare din masina fix la destinatie.... Daca s-ar putea ar parca masina in restaurant, birou, magazin, scoala, etc. Pentru a combate acest obicei prost avem nevoie de legislatie dura, camere fixe de supraveghere trafic reglementate si politisti la treaba! Asa ca degeaba sunt parcari in centru ca nu le foloseste nimeni. Mai  bine ar face parcari de resedinta, sau terminale park&ride cum spuneau colegii mai sus.

Legat  de proiectele din zona Parcului Izvor: de linia de tramvai Berzei-Unirii nu se intereseaza madam primareasa? Am mai spus si sustin faptul  ca terminalul de tramvaie de pe Plevnei este inutil in conditiile actuale: 2 linii de tramvai  care vin la 20-25 minute...

 


Re: Stiri, proiecte, perspective adila

Daca ai sa incerci sa vizitezi Barcelona cu masina ai sa vezi ca sunt foarte multe parcari in zona centrala, iar pretul de intrare este unul ''modest'', doar 20-30 euro la 12 ore, sau chiar si 40 pe zi. Numai bine sa parchezi la banii astia. Deci faci parcari, interzici parcarea ilegala pe strada si daca ai bani sa parchezi masina bine daca nu iei bicicleta sau transportul in comun. Cu toate astea Barcelona este un cosmar, in ceea ce priveste traficul, ca toate marile orase de altfel. Mai sunt si exceptii.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective panzer01

Sava_6115-6315 wrote:
Sa nu neglijam faptul ca romanul s-a invatat sa coboare din masina fix la destinatie....

Orice invat are si dezvat. Vezi la Cluj. Iar bucurestenii mergeau nu gluma cu tramvaiele pe vremuri. De prin 2006 a inceput nebunia. Pana atunci nu aveam nici o problema in Bucuresti: bulevardele largite de comunisti faceau fata cu brio numarului de masini. Dar au venit anii 2006-2007-2008 cu 300.000 masini noi vandute pe an plus cine stie cate second.

Si in Bucuresti se mai respectau regulile cand erau hingheri. Problema cu hingherii a fost ca erau mafioti. Se bagau intre blocuri dupa masini unde chiar nu ai de ales. Tot o "scapare" a legislatiei.

Sunt pentru un set larg de masuri anti masini, pro civilizatie:
- taxa pentru intrat in centru.
- interzicerea parcarii pe trotuar.
- parcari temporare (1-2h) parcari cu interval orar (gen intre 7 si 9, intre 11 si 13 etc) mai ales in zonele in care trebuie sa iti lasi/ridici copilul de la gradi/scoala, spitale.
- benzi pentru RATB si girofar (salvare, politie, pompieri) nu si pentru taxi.
- fara noi puncte de interes in centru (mall-uri, cladiri de birouri, administrtative).
- prelungirea metroului peste DNCB. Cel putin M2 dupa Pipera DNCB ar face minuni. Minuni mai mari decat magistrala pana la Otopeni.
- si evident, my favorite, DNCB.

La categoria masuri exotice dar care functioneaza in alte parti e drept ca si doar specificului local.
- interval de aprovizionare / interval ridicare gunoi etc.
- interzicerea masinilor de curier intre anumite ore. E foart ciudat dar in Dublin functioneaza. Se livreaza doar dupa 11. Pana atunci doar cu bicilete si scutere.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective danutzu_2910

Fratilor, voi va ganditi doar la cei care VIN in centru cu masina!
Sa lucreze sau la cumparztjri sau in plimbare.
Dar cei care LOCUIESC in centru, ce sa faca, sa nu aiba masini, ca nu au unde sa parcheze sau sa plateasca sume exorbitante (propuse aici) pentru un loc de parcare?

 


Re: Stiri, proiecte, perspective adila

Cand iti cumperi casa in centru platesti, sau cauti casa cu loc de parcare. Asa e si cu masina scumpa, cand o cumperi platesti mai mult la toate cele. Asa este peste tot, in toate capitalele. In RO ne-am invatat sa parcam pe strada si pe spatiile verzi.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Goldmund

E f. bine daca se fac parcaje subterane, mai ales in centrul marelui oras.
E f. bine ca la statia de metrou Dimitrie Leonida exista un loc unde cei care vin cu bicicleta pana acolo, pot parca in holul statiei. Dar daca ne uitam la noul cartier urias aparut "peste noapte", intre Sos. Berceni si Sos. Oltenitei, construit haotic, fara nici un plan urbanistic bine elaborat, unde nu exista nici (macar) un bulevard care sa faca legatura intre cele doua artere importante mai sus enuntate, atunci avem dezastrul de acolo: ar trebui mii si mii de locuri de parcare pentru statia respectiva, mai ales pentru cei care stau si mai departe de oras si iau metroul din statia respectiva. Ma bucur ca oamenii (re)descopera bicicleta(care, sa nu uitam, nu este potrivita chiar pentru toti si in nici un caz iarna din zona "temperat-continentala"...)

Se construieste mult, fara vreun plan general de urbanism, care implicit genereaza doar chaos. Nu cred ca suntem sortiti pentru vesnicie ca masurile luate sa fie doar ad-hoc, personale, fara vreun plan elaborat de urbanisti adevarati, urbanisti care sa fie lasati doar sa-si faca treaba si sa fie ascultati intocmai de catre primarii(populisti) respectivi...

Acum, ca unii doresc mai mult bicicleta, altii sania, masina personala, sau metroul, nu poate fi o argumentatie fiabila, mai ales...nu poate fi exhaustiva si definitiva. Exemplul cu orasul bicicletelor, sau orasul care interzice traficul de masini personale prin centru(centrul si ultracentralul orasului Bucuresti e mai mare decat tot orasul Cluj! - al doilea dupa Bucuresti ca importanta) un pot fi exemple si pentru capitala. Daca M5, M6 si poate chiar M7 - poate o sa (ajungem sa)vedem candva si aceasta magistrala inceputa si finalizata! - vor fi in functiune si toate magistralele de metrou prelungite pana dupa periferiile Bucurestiului si tot vom avea nevoie de masina personala, de autobuze cu aer conditionat si articulate, de biciclete si tramvaie. Daca suntem o societate deschisa si condusa democratic, asa va fi...

Cu "interziceri" cei mai buni erau calaii din comunism/nazism si oricum e mai usor a interzice decat a gasi solutii, rezolvari pentru cei mai multi. Si de aceea o democratie(cu toate hibele ei) e infinit mai umana, mai buna decat si cea mai "constructiva" dictatura a lumii.
:bere:

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Goldmund

PS
Exista si in cele mai civilizate orase din lume "parcari pe trotuar", bineinteles ca nu ca la noi, dar exista exceptii destule. Trebuie mereu sa diferentiem, iar acolo unde NU e voie parcarea, e clar pentru toata lumea...

Ce a scris panzer01 e viabil si normal(in afara de interziceri si taxe - sic! -nu pot fi de acord cu aceste taxe si interziceri, daca eu platesc "darile" in acel oras. Or, legea e pentru toti, nu doar pt. bucuresteni, provinciali, sau turisti...)

 


Re: Stiri, proiecte, perspective danutzu_2910

@ Adila
Si daca stai de 30 ani in centrul vechi si ai masina tot de atata vreme (evident nu aceiasi masina), ce faci? Se stie ca Centrul vechi a fost "inchis" relativ recent... Unde iti parchezi masina si cat esti dispus sa platesti ptr asta?

 


Re: Stiri, proiecte, perspective adila

Situatia este neplacuta imi dau seama. Este exact ca si pentru cei care locuiesc in imobile cu bulina si nu vor sa iasa din ele pentru reabilitate.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective survola

Nu e chiar la fel. într-un imobil cu bulină poți muri într-o noapte la un cutremur măricel.
Aceia rămân în acele clădiri din inconștiență pură.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective abc_XC

Stie cineva cat este un abonament la Parcarea de la Universitate? Am gasit in anul 2014 un pret de 150 de lei pe luna pentru noapte si 500 de lei pe luna non-stop. Nu mi se pare scump, dar nu stiu cat mai sunt acum. In acest caz poate ar fi util sa ne gandim si la cartierele dormitor care sufera de o lipsa acuta a locurilor de parcare.
Bucurestiul nu se rezuma la zona centrala, iar in cartiere nu am auzit de planuri pentru parcari. Si locuitorii din cartiere se intreaba unde isi parcheaza masina, nu doar cei din Centrul vechi.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective adila

Fiecare oras are problemele lui, si nu exista solutie universala. Uite, eu cred ca primaria ar putea inca din faza de constructie a unei parcari sa rezerve un numar de locuri pe care apoi sa le inchirieze locuitorilor din zona. Poate nici acum nu este tarziu. Parcarea cu 13 niveluri de la Eroii Revolutiei este goala si proprietarul nu cred ca este incantat.

 


Go to page:  1  ... 101 102 103 104 105 106 107  ... 135
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2425 forum members have written 434620 posts in 5410 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use