Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului
8571 posts, 1390361 views
📖 Pagination options
- sab
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Eu nu sunt asa sigur ca in 1975 s-a pus serios problema vreunui metrou spre Dr Taberei, asa ca nu s-au gandit prea mult la cum vor face interconectarea acolo. Amorsa au lasat-o asa, intr-o doara, poate-poate...O fi fost doar un vis al cuiva ca peste cativa zeci de ani se va realiza metrou in Dr Taberei.
Reamintesc ca nu se putea pune problema M5 pe traseul actual pana in 1986-87 odata cu GdN si modificarile radicale din planul metroului(deci in niciun caz in 1975), atata timp cat traseul M5 actual se suprapune cu cel care trebuia sa fie traseul vechii M3 pe portiunea Iancului-Pantelimon. Daca a exista vreo magistrala in Dr Taberei in vreun plan serios al cuiva avea alt traseu sau se oprea la Universitate/Iancului. Ma indoiesc ca Ceausescu ar fi aprobat ca la constructia M3, daca s-ar fi urmat planul initial, sa se lase niste amorse ca la Crangasi pentru M5 astfel incat sa existe o portiune comuna M3-M5. Se stie ca marele carmaci era impotriva metroului in Dr Taberei.
In mod sigur si acum se putea face transferul intre M1- M5 pe la un singur capat (cel dinspre spital). Insa s-a ales solutia separarii traficului, a celor de pe M5 care merg spre gara/Militari (care vor folosi actualul vestibul al statiei Eroilor1), de cei de pe M5 care vor merge spre Unirii si mai departe Republica sau AS, care vor folosi noul pasaj pietonal si vor avea acces direct la peronul central.
Eu nu inteleg de ce mai este nevoie de executarea a inca unei guri de acces spre Opera, in afara de accesul dublu actual al M1. Actualul acces facea cu brio fata. Insa probabil ca nu au cum sa sparga din acel vestibul in jos catre noul pasaj pietonal (pentru cei care intra pe acolo si vor sa ajunga la M5 fara sa strabata toata statia M1 pe la peronul central) pentru ca ar da peste liniile 3 si 5 ale statiei actuale M1.
Si pentru ca a venit vorba de noul pasaj pietonal lung paralel cu Eroilor1, va trece prin actualele spatii tehnice ale statiei M1 sau cel putin asa inteleg eu (linia rosie punctata trece prin spatiul negru punctat al statiei M1). Insa ca sa dea la peronul central nu poate veni decat pe dedesubt. Nu cred ca la adancimea la care se afla Eroilor1 si la inaltimea plafonului in zona peronului central ai cum sa vii pe deasupra.
Si daca Eroilor2 este mai jos decat Eroilor1 si are peron central (lucru clar) inseamna ca exista doua niveluri ale circulatiei pietonale (gen Universitate), un nivel care da in actualul vestibul al M1 si altul doua niveluri mai jos, care vine pe sub statie si da la peronul central. Pentru gara/Militari din Eroilor2 va trebui sa urci niste scari, in timp ce pentru Unirii va trebui sa cobori in pasajul pietonal (care in acest caz trebuie sa treaca si pe sub un sens al M5, cel spre Universitate), sa parcurgi ceva distanta si apoi sa urci direct la peronul central al M1/M3..
Sau ma insel si pasajul pietonal vine pe deasupra ?
Pacat ca nu au gandit si un acces spre Facultatea de Medicina, pe trotuarul de vis-a-vis de parc.
Eu nu sunt asa sigur ca in 1975 s-a pus serios problema vreunui metrou spre Dr Taberei, asa ca nu s-au gandit prea mult la cum vor face interconectarea acolo. Amorsa au lasat-o asa, intr-o doara, poate-poate...O fi fost doar un vis al cuiva ca peste cativa zeci de ani se va realiza metrou in Dr Taberei.
Reamintesc ca nu se putea pune problema M5 pe traseul actual pana in 1986-87 odata cu GdN si modificarile radicale din planul metroului(deci in niciun caz in 1975), atata timp cat traseul M5 actual se suprapune cu cel care trebuia sa fie traseul vechii M3 pe portiunea Iancului-Pantelimon. Daca a exista vreo magistrala in Dr Taberei in vreun plan serios al cuiva avea alt traseu sau se oprea la Universitate/Iancului. Ma indoiesc ca Ceausescu ar fi aprobat ca la constructia M3, daca s-ar fi urmat planul initial, sa se lase niste amorse ca la Crangasi pentru M5 astfel incat sa existe o portiune comuna M3-M5. Se stie ca marele carmaci era impotriva metroului in Dr Taberei.
In mod sigur si acum se putea face transferul intre M1- M5 pe la un singur capat (cel dinspre spital). Insa s-a ales solutia separarii traficului, a celor de pe M5 care merg spre gara/Militari (care vor folosi actualul vestibul al statiei Eroilor1), de cei de pe M5 care vor merge spre Unirii si mai departe Republica sau AS, care vor folosi noul pasaj pietonal si vor avea acces direct la peronul central.
Eu nu inteleg de ce mai este nevoie de executarea a inca unei guri de acces spre Opera, in afara de accesul dublu actual al M1. Actualul acces facea cu brio fata. Insa probabil ca nu au cum sa sparga din acel vestibul in jos catre noul pasaj pietonal (pentru cei care intra pe acolo si vor sa ajunga la M5 fara sa strabata toata statia M1 pe la peronul central) pentru ca ar da peste liniile 3 si 5 ale statiei actuale M1.
Si pentru ca a venit vorba de noul pasaj pietonal lung paralel cu Eroilor1, va trece prin actualele spatii tehnice ale statiei M1 sau cel putin asa inteleg eu (linia rosie punctata trece prin spatiul negru punctat al statiei M1). Insa ca sa dea la peronul central nu poate veni decat pe dedesubt. Nu cred ca la adancimea la care se afla Eroilor1 si la inaltimea plafonului in zona peronului central ai cum sa vii pe deasupra.
Si daca Eroilor2 este mai jos decat Eroilor1 si are peron central (lucru clar) inseamna ca exista doua niveluri ale circulatiei pietonale (gen Universitate), un nivel care da in actualul vestibul al M1 si altul doua niveluri mai jos, care vine pe sub statie si da la peronul central. Pentru gara/Militari din Eroilor2 va trebui sa urci niste scari, in timp ce pentru Unirii va trebui sa cobori in pasajul pietonal (care in acest caz trebuie sa treaca si pe sub un sens al M5, cel spre Universitate), sa parcurgi ceva distanta si apoi sa urci direct la peronul central al M1/M3..
Sau ma insel si pasajul pietonal vine pe deasupra ?
Pacat ca nu au gandit si un acces spre Facultatea de Medicina, pe trotuarul de vis-a-vis de parc.
- sab
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Si la Eroilor1 mai apar 2 lucruri interesante. Ce ar putea fi acestea intre scarile actuale de la peronul central si cele care dau la peronul mic ? Inteleg ca este o circulatie pe verticala legata de statia M5 si par a fi scari...
Bine, scara actuala care da la peronul mic dinspre spital pare sa lipseasca... Poate o astupa cu ocazia lucrarilor, pentru ca cea dinspre Opera exista
Si la Eroilor1 mai apar 2 lucruri interesante. Ce ar putea fi acestea intre scarile actuale de la peronul central si cele care dau la peronul mic ? Inteleg ca este o circulatie pe verticala legata de statia M5 si par a fi scari...
Bine, scara actuala care da la peronul mic dinspre spital pare sa lipseasca... Poate o astupa cu ocazia lucrarilor, pentru ca cea dinspre Opera exista
- GAC
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
GAC
In legatura cu saparea efectiva a tunelelor la M5, am inteles din precedentele discutii ca se vor folosi TBM, astfel, vor exista 2 tunele circulare, fiecare pentru un sens (cum e M2 intre Universitate si Piata Sudului) si implicit nu va exista tunel cu 2 linii (gen Eroilor Timpuri noi).
Avand in vedere ca TBM-urile de la tunelul Gothard din Elvetia au sapat in medie 40 de metrii pe zi, in roca dura, iar diametrul tunelelor este de 8,8-9,5 metrii (deoarece trebuie sa aiba gabarit de electrificare), ma gandesc oare la un diametru de 6-6,5 metrii si un sol de n ori mai moale ca rocile Alpilor, un progres al TBM-urilor de 100-120 m pe zi ar trebui sa fie unul modest. Gresesc oare?
In legatura cu saparea efectiva a tunelelor la M5, am inteles din precedentele discutii ca se vor folosi TBM, astfel, vor exista 2 tunele circulare, fiecare pentru un sens (cum e M2 intre Universitate si Piata Sudului) si implicit nu va exista tunel cu 2 linii (gen Eroilor Timpuri noi).
Avand in vedere ca TBM-urile de la tunelul Gothard din Elvetia au sapat in medie 40 de metrii pe zi, in roca dura, iar diametrul tunelelor este de 8,8-9,5 metrii (deoarece trebuie sa aiba gabarit de electrificare), ma gandesc oare la un diametru de 6-6,5 metrii si un sol de n ori mai moale ca rocile Alpilor, un progres al TBM-urilor de 100-120 m pe zi ar trebui sa fie unul modest. Gresesc oare?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
sab wrote:Cred ca s-au gandit ca dupa finalizarea liniei M5 fluxul de calatori va creste foarte mult in statie la Eroilor, mai ales ca acolo va fi capatul lui M5 o perioada. Cred ca de aceea s-au gandit sa mai faca un acces, ceea ce e de fapt logic, fiindca trebuie sa gandesti in perspectiva atunci cand faci o statie de metrou. Parerea mea.
Eu nu inteleg de ce mai este nevoie de executarea a inca unei guri de acces spre Opera, in afara de accesul dublu actual al M1. Actualul acces facea cu brio fata. Insa probabil ca nu au cum sa sparga din acel vestibul in jos catre noul pasaj pietonal (pentru cei care intra pe acolo si vor sa ajunga la M5 fara sa strabata toata statia M1 pe la peronul central) pentru ca ar da peste liniile 3 si 5 ale statiei actuale M1.
- sab
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Cred ca nu era neaparat necesar. Cine intra la metrou pe acolo putea intra foarte bine prin actualul acces al M1, apoi cobora la peronul central si de la peronul central intra in pasajul pietonal de legatura cu statia M5. Insa probabil au vrut sa separe complet fluxurile de calatori ale M5 de cele ale M1/M3, astfel incat chiar si cei care intra pe acolo si vor sa ajunga pe M5 sa nu intre deloc in statia M1. Sau, asa cum am spus, este imposibil de sapat din actualul vestibul dispre Opera catre vitorul pasaj pietonal, pentru ca vad ca in capatul celalalt se va folosi vestibulul de pe M1.
Altfel nu cred ca s-ar justifica deloc executia acelui lung pasaj pietonal de peste 120m. Ganditi-va de ex ca la Dristor s-ar fi sapat un tunel paralel cu statia Dristor1 astfel incat sa poti intra direct la Dristor 2 din celalalt capat al statiei Dristor1 fara sa fii nevoit sa strabati statia de pe M1/M3. Insa la Eroilor mai sunt si schimbarile actuale intre M1 si M3 (in special intre cei care vin de la GdN si vor sa ajunga in Militari si invers), ceea ce, in conditiile in care si schimbul dintre M5 si M1/M3 s-ar fi facut doar prin vestibulul dinspre spital, ar fi dus la o aglomeratie foarte mare acolo.
De aceea, o statie Eroilor 2 paralela cu Eroilor1 poate ar fi fost mai utila din acest punct de vedere. Insa intrarea in statie s-ar fi facut printr-o curba mai dura decat cele de la GdN sau Victoriei2, iar apoi subtraversarea Dambovitei si a M1/M3 devenea mai dificila.
Ai uitat sa iei in calcul si numeroasele statii de pe parcurs. Si astea trebuie puse daca te referi la durata totala de executie. In Alpi era tunel simplu, aici sunt si statii, cu numeroase probleme (devieri de utilitati, utilari, finisaje, etc). Toate acestea cresc foarte mult durata de executie. Cred ca sapatul galeriilor este cel mai simplu lucru. Pe vremea lui Ceausescu un ritm de 4KM/an si 2 statii era considerat de multi extraordinar de bun.
Cred ca nu era neaparat necesar. Cine intra la metrou pe acolo putea intra foarte bine prin actualul acces al M1, apoi cobora la peronul central si de la peronul central intra in pasajul pietonal de legatura cu statia M5. Insa probabil au vrut sa separe complet fluxurile de calatori ale M5 de cele ale M1/M3, astfel incat chiar si cei care intra pe acolo si vor sa ajunga pe M5 sa nu intre deloc in statia M1. Sau, asa cum am spus, este imposibil de sapat din actualul vestibul dispre Opera catre vitorul pasaj pietonal, pentru ca vad ca in capatul celalalt se va folosi vestibulul de pe M1.
Altfel nu cred ca s-ar justifica deloc executia acelui lung pasaj pietonal de peste 120m. Ganditi-va de ex ca la Dristor s-ar fi sapat un tunel paralel cu statia Dristor1 astfel incat sa poti intra direct la Dristor 2 din celalalt capat al statiei Dristor1 fara sa fii nevoit sa strabati statia de pe M1/M3. Insa la Eroilor mai sunt si schimbarile actuale intre M1 si M3 (in special intre cei care vin de la GdN si vor sa ajunga in Militari si invers), ceea ce, in conditiile in care si schimbul dintre M5 si M1/M3 s-ar fi facut doar prin vestibulul dinspre spital, ar fi dus la o aglomeratie foarte mare acolo.
De aceea, o statie Eroilor 2 paralela cu Eroilor1 poate ar fi fost mai utila din acest punct de vedere. Insa intrarea in statie s-ar fi facut printr-o curba mai dura decat cele de la GdN sau Victoriei2, iar apoi subtraversarea Dambovitei si a M1/M3 devenea mai dificila.
GAC wrote:
un progres al TBM-urilor de 100-120 m pe zi ar trebui sa fie unul modest. Gresesc oare?
Ai uitat sa iei in calcul si numeroasele statii de pe parcurs. Si astea trebuie puse daca te referi la durata totala de executie. In Alpi era tunel simplu, aici sunt si statii, cu numeroase probleme (devieri de utilitati, utilari, finisaje, etc). Toate acestea cresc foarte mult durata de executie. Cred ca sapatul galeriilor este cel mai simplu lucru. Pe vremea lui Ceausescu un ritm de 4KM/an si 2 statii era considerat de multi extraordinar de bun.
- sab
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Ar putea sa fie scari rulante din vestibulul de la Eroilor1 catre suprafata sau de la peronul central catre vestibul....
sab wrote:
Si la Eroilor1 mai apar 2 lucruri interesante. Ce ar putea fi acestea intre scarile actuale de la peronul central si cele care dau la peronul mic ? Inteleg ca este o circulatie pe verticala legata de statia M5 si par a fi scari...
Ar putea sa fie scari rulante din vestibulul de la Eroilor1 catre suprafata sau de la peronul central catre vestibul....
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Chiar speri ca in 4 ani sa fie gata prima parte a primului tronson ? Nici daca au finantare asigurata nu au fizic cum sa reuseasca. Numai Ceausescu a mai reusit sa faca o statie "cap - coada" pornind de la zero in 2 ani si jumatate. Mai jos de 2,5 ani nu a reusit.
Asta inseamna sa se apuce de toate statiile deodata, inclusiv de 200 metri din pasajul rutier de la Razoare de care M 5 este intim legat.
Cam putin probabil. Si sa nu uitam ca Eroilor ( M 5 ) are cota liniei pe undeva pe la minus 18 metri - echivalentul lui Unirii II. Nu cred ca termina in 4 ani statia aceea. Numai sa escaveze atata pamant le ia un an. Nu conteaza ce metoda aplica, pamantul tot trebuie sa-l scoata de acolo si sa-l duca la marginea Bucurestiului - pentru ca nu au unde sa-l depoziteze in alta parte.
Utilizator anonim wrote:
...la fel ca pe M5 care sunt singur ca nu vom vedea niciun tarnacop dat mai devreme de 2012 iar punerea in functiune in 2016.
Chiar speri ca in 4 ani sa fie gata prima parte a primului tronson ? Nici daca au finantare asigurata nu au fizic cum sa reuseasca. Numai Ceausescu a mai reusit sa faca o statie "cap - coada" pornind de la zero in 2 ani si jumatate. Mai jos de 2,5 ani nu a reusit.
Asta inseamna sa se apuce de toate statiile deodata, inclusiv de 200 metri din pasajul rutier de la Razoare de care M 5 este intim legat.
Cam putin probabil. Si sa nu uitam ca Eroilor ( M 5 ) are cota liniei pe undeva pe la minus 18 metri - echivalentul lui Unirii II. Nu cred ca termina in 4 ani statia aceea. Numai sa escaveze atata pamant le ia un an. Nu conteaza ce metoda aplica, pamantul tot trebuie sa-l scoata de acolo si sa-l duca la marginea Bucurestiului - pentru ca nu au unde sa-l depoziteze in alta parte.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Utilizator anonim
Lucrand serios nu vad cum ar dura mai mult de 2-3 ani lucrarile de structura si inca 1-2 ani lucrarile de linii si finisaje statii.
Lucrand in ritmul nostru cu chin de 1 an pentru cateva tevi si retele edilitare ne ducem si in 2020.
Lucrand serios nu vad cum ar dura mai mult de 2-3 ani lucrarile de structura si inca 1-2 ani lucrarile de linii si finisaje statii.
Lucrand in ritmul nostru cu chin de 1 an pentru cateva tevi si retele edilitare ne ducem si in 2020.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Goldmund
Am citit cateva mesaje care exprima ceva scepticism in privinta duratei santierului Drumul Taberii-Universitate.Dar am putut cu totii sa vedem ca "se poate si altfel",cel putin la Pasajul Basarab,dar si la Pasajul Baneasa-cat timp a fost ridicata blocarea lor de altceva decat constructia in sine...Daca exista vointa politica,aceasta linie de metrou se va realiza dupa cum spune @Utilizator anonim,in cca.4-5 ani.Sa speram in patru...
Am citit cateva mesaje care exprima ceva scepticism in privinta duratei santierului Drumul Taberii-Universitate.Dar am putut cu totii sa vedem ca "se poate si altfel",cel putin la Pasajul Basarab,dar si la Pasajul Baneasa-cat timp a fost ridicata blocarea lor de altceva decat constructia in sine...Daca exista vointa politica,aceasta linie de metrou se va realiza dupa cum spune @Utilizator anonim,in cca.4-5 ani.Sa speram in patru...
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
mindmasster
ok baieti , am vazut schite peste schite, planuri pentru statia de la eroilor , desene , orice, da cand se apuca de el efectiv ? Stie cineva sa-mi spuna si mie ca m-am saturat de atatea discutii . Parca facem noi metrou pe forum. E o gluma , sper sa nu-mi sara lumea in cap .
@ sub, andrei, marian , dominatrix, etc : CAND INCEPE?
ok baieti , am vazut schite peste schite, planuri pentru statia de la eroilor , desene , orice, da cand se apuca de el efectiv ? Stie cineva sa-mi spuna si mie ca m-am saturat de atatea discutii . Parca facem noi metrou pe forum. E o gluma , sper sa nu-mi sara lumea in cap .
@ sub, andrei, marian , dominatrix, etc : CAND INCEPE?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
subway guru
'RABDARE INGEREASCA'!!!
Asteptam depunerea ofertelor pentru lotul celalat (cel MARE), evaluarea ofertelor, adjudecarea licitatiilor, semnarea contractelor, definitivarea proiectelor de detaliu si abia apoi 'prima lopata'...
Toate la timpul lor...
'RABDARE INGEREASCA'!!!
Asteptam depunerea ofertelor pentru lotul celalat (cel MARE), evaluarea ofertelor, adjudecarea licitatiilor, semnarea contractelor, definitivarea proiectelor de detaliu si abia apoi 'prima lopata'...
Toate la timpul lor...
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
mindmasster
Sub da rabdarea asta inginereasca nu dureaza cam mult la noi ?
Sub da rabdarea asta inginereasca nu dureaza cam mult la noi ?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
subway guru
'Ingereasca' nu inginereasca...
Inginerii si-ar dori mult mai repede, dar nu depinde de ei...
Doar ca inginerii sunt oameni tenace, sunt pe partea cu 'perseverenta diavoleasca', altfel nu s-ar mai face nimic in tara asta...
'Ingereasca' nu inginereasca...
Inginerii si-ar dori mult mai repede, dar nu depinde de ei...
Doar ca inginerii sunt oameni tenace, sunt pe partea cu 'perseverenta diavoleasca', altfel nu s-ar mai face nimic in tara asta...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Parerea mea sincera este ca nu sunt bani. Miroase de la distanta treaba asta. Licitatiile & C.O. sunt evenimente de luat ochii si de tinut "caldut" subiectul. Nimeni nu se apuca de lucru fara bani, sa fim seriosi. Mai dureaza cel putin un an sa dam in folosinta 2 statii de pe M 4 pe care le-a inceput Ceausescu, nu facem macaz de rebursare la "Parc ..." ca uite acusi, dupa colt, e gata si Laminorului si vedeti voi atunci ce reburseaza metroul acolo la Laminorului si voi credeti ca ne vom apuca concomitent de 2 magistrale ? ( M 5 si M 6 ).
Si ca sa fie totul in regula comandam si un studiu de fezabilitate ptr M 7 - ca nu mai aveam ce face cu atatia bani pe care ii avem !
Eseul pe care l-am scris este o parere personala si nu reprezinta nici un punct de vedere oficial sau vreo data care se vehiculeaza in mediile de informare cu privire la termene de executie.
Parerea mea sincera este ca nu sunt bani. Miroase de la distanta treaba asta. Licitatiile & C.O. sunt evenimente de luat ochii si de tinut "caldut" subiectul. Nimeni nu se apuca de lucru fara bani, sa fim seriosi. Mai dureaza cel putin un an sa dam in folosinta 2 statii de pe M 4 pe care le-a inceput Ceausescu, nu facem macaz de rebursare la "Parc ..." ca uite acusi, dupa colt, e gata si Laminorului si vedeti voi atunci ce reburseaza metroul acolo la Laminorului si voi credeti ca ne vom apuca concomitent de 2 magistrale ? ( M 5 si M 6 ).
Si ca sa fie totul in regula comandam si un studiu de fezabilitate ptr M 7 - ca nu mai aveam ce face cu atatia bani pe care ii avem !
Eseul pe care l-am scris este o parere personala si nu reprezinta nici un punct de vedere oficial sau vreo data care se vehiculeaza in mediile de informare cu privire la termene de executie.
📖 Pagination options