Topic: Trenurile CAF Inneo (BM3)
3219 posts, 915727 views
📖 Pagination options
- puidemorosan
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
puidemorosan
Afirmația ta îmi dovedește încă odată ca habar nu aveți în general despre ce vorbiți, și am sa și justific.
Acel șuierat care, în principiu, a fost rezolvat la toate trenurile (dacă mai este vreunul care face, va rog sa-mi spuneti) provenea de la partea inferioara a ușilor de acces calatori. Problema afecta în special ușile vagoanelor R dar punctual și alte uși.
Dacă va uitați, veti vedea în partea de jos a ușilor lamelele anti corpuri străine care împiedică intrarea obiectelor mai mari de 2-3 mm pe șină de rulare a ușilor.
Acele lamele sunt prinse cu niște șuruburi cu cap bombat cu locaș hexagonal ( din inox) pe foaia de ușă la o înălțime de cam 3 mm acum.
Din fabrica au venit undeva în jurul valorii de 2 mm.
Fenomenul era urmatorul:
Trenul demara iar masa de aer staționara în interiorul trenului tindea sa rămână pe loc fata de trenul care începea sa se miște. Astfel se crea fenomenul de piston în interiorul trenului iar aerul care se acumula presând pe peretele despărțitor dintre cabina și salon, caută o cale sa iasă din interiorul vagonului.
Cum bine va imaginați, laminarea aerului sub presiune ce încerca să iasă prin spațiul de 1,8 - 2 mm de sub usi ducea la acel fluierat enervant.
Cu încă un mm de spațiu problema a fost rezolvata.
Deci unde a fost problema de proiectare?
Ce treaba are aerodinamica trenului?
Afirmația ta îmi dovedește încă odată ca habar nu aveți în general despre ce vorbiți, și am sa și justific.
Acel șuierat care, în principiu, a fost rezolvat la toate trenurile (dacă mai este vreunul care face, va rog sa-mi spuneti) provenea de la partea inferioara a ușilor de acces calatori. Problema afecta în special ușile vagoanelor R dar punctual și alte uși.
Dacă va uitați, veti vedea în partea de jos a ușilor lamelele anti corpuri străine care împiedică intrarea obiectelor mai mari de 2-3 mm pe șină de rulare a ușilor.
Acele lamele sunt prinse cu niște șuruburi cu cap bombat cu locaș hexagonal ( din inox) pe foaia de ușă la o înălțime de cam 3 mm acum.
Din fabrica au venit undeva în jurul valorii de 2 mm.
Fenomenul era urmatorul:
Trenul demara iar masa de aer staționara în interiorul trenului tindea sa rămână pe loc fata de trenul care începea sa se miște. Astfel se crea fenomenul de piston în interiorul trenului iar aerul care se acumula presând pe peretele despărțitor dintre cabina și salon, caută o cale sa iasă din interiorul vagonului.
Cum bine va imaginați, laminarea aerului sub presiune ce încerca să iasă prin spațiul de 1,8 - 2 mm de sub usi ducea la acel fluierat enervant.
Cu încă un mm de spațiu problema a fost rezolvata.
Deci unde a fost problema de proiectare?
Ce treaba are aerodinamica trenului?
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
Robert24
Incerci sa lasi aerul superior deoparte?....
Uite iti spun eu, ieri dimineata 1303 suiera in draci. Daca stii ca sunt probleme, macar asumati-le. A trecut o groaza de timp si degeaba. Timp pentru remedieri reale ati avut. Dar deh, banul a intrat....
Incerci sa lasi aerul superior deoparte?....
Uite iti spun eu, ieri dimineata 1303 suiera in draci. Daca stii ca sunt probleme, macar asumati-le. A trecut o groaza de timp si degeaba. Timp pentru remedieri reale ati avut. Dar deh, banul a intrat....
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
mcosmin
Problema de proiectare tine exact si de alegerea pieselor care se imbina perfect, ca sa nu pierzi aer din interior (care tine de aerodinamica).
Imi castig existenta dezvoltand softuri folosite pentru asa ceva, deci cam stiu ce probleme ar prinde un astfel de soft si ce nu, si iti garantez ca asta a sarit mare si lat la simularile de aerodinamica.
PS: fenomenul de piston nu ar aparea daca ati fi avut o ventilatie adecvata in interior, atat prin evacuarea aerului cat si prin introducerea de aer proaspat din tunel. Deci iar se pierd puncte la proiectare.
PPS: sunt 100% convins ca firma ta poate sa faca trenuri decente, mult mai OK si comparabile in fiabilitate cu Bombardierele. Doar ca nu pentru Romania. Sunt curios ce surprize ne pregateste dosarul CAF..
puidemorosan wrote:
Deci unde a fost problema de proiectare?
Ce treaba are aerodinamica trenului?
Problema de proiectare tine exact si de alegerea pieselor care se imbina perfect, ca sa nu pierzi aer din interior (care tine de aerodinamica).
Imi castig existenta dezvoltand softuri folosite pentru asa ceva, deci cam stiu ce probleme ar prinde un astfel de soft si ce nu, si iti garantez ca asta a sarit mare si lat la simularile de aerodinamica.
PS: fenomenul de piston nu ar aparea daca ati fi avut o ventilatie adecvata in interior, atat prin evacuarea aerului cat si prin introducerea de aer proaspat din tunel. Deci iar se pierd puncte la proiectare.
PPS: sunt 100% convins ca firma ta poate sa faca trenuri decente, mult mai OK si comparabile in fiabilitate cu Bombardierele. Doar ca nu pentru Romania. Sunt curios ce surprize ne pregateste dosarul CAF..
- puidemorosan
-
Posted:
-
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
Florinds
Robert, parca BM-urile suierau (suiera) mai tare, parca au chiar un scârțâit mai enervant ca al CAF-urilor... Tin minte ca ma deranja foarte tare zgomotul dupa ce coboram si pleca trenul.
Eu am o idee mai mult preconceputa, nu imi plac spaniolii si lucrurile spaniole. Intai aleg lucrurile germane, apoi pe cele din tari cu limbi germanice (Olanda, Scandinavia cu exceptia Finlandei etc). Nu am incredere deloc in CAF, dar bineinteles ca sper sa ma insel. Austriecii nu imi plac, pentru ca sunt niste nemti foarte zgarciti si probabil ca fac economie de materiale, am avut de doua ori "sansa" sa lucrez cu ei.
Robert, parca BM-urile suierau (suiera) mai tare, parca au chiar un scârțâit mai enervant ca al CAF-urilor... Tin minte ca ma deranja foarte tare zgomotul dupa ce coboram si pleca trenul.
Eu am o idee mai mult preconceputa, nu imi plac spaniolii si lucrurile spaniole. Intai aleg lucrurile germane, apoi pe cele din tari cu limbi germanice (Olanda, Scandinavia cu exceptia Finlandei etc). Nu am incredere deloc in CAF, dar bineinteles ca sper sa ma insel. Austriecii nu imi plac, pentru ca sunt niste nemti foarte zgarciti si probabil ca fac economie de materiale, am avut de doua ori "sansa" sa lucrez cu ei.
- puidemorosan
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
- puidemorosan
-
Posted:
-
- mcosmin
-
Posted:
-
- oache81
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
oache81
E normal sa nu fie mentionat ca e vorba de tramvaie si noi avem metrouri de la CAF nu tramvaie.
E normal sa nu fie mentionat ca e vorba de tramvaie si noi avem metrouri de la CAF nu tramvaie.
- puidemorosan
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
puidemorosan
- GPS
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
GPS
Apropo de CAF-uri, iar au început sa tremure barele de susținere! Parca una centrală din vagonul motor central al ramei 1311-2311 Dâmbovița. Oricum ar trebui verificate toate!
Apropo de CAF-uri, iar au început sa tremure barele de susținere! Parca una centrală din vagonul motor central al ramei 1311-2311 Dâmbovița. Oricum ar trebui verificate toate!
- puidemorosan
-
Posted:
-
- Florinds
-
Posted:
-
📖 Pagination options