Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului
8571 posts, 1389935 views
📖 Pagination options
- DeSimon
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
DeSimon
Inca un proiect "serios" Tronson 1 : Drumul Taberei - Razoare. Asta ar fi perfect, sa poti sa vii din Drumul Taberei pana la razoare cu metroul, fara nicio legatura cu alta magistrala, dar legatura cu 136, 139...
Poate apare si un PUZ din acest gen, cum am mai vazut altele unde metroul trecea pe Timisoara, valea oltului, si alte idei bune
Sincer mai bine n-ar vorbi deloc de M5-ul decat sa spuna asa tampeni
Inca un proiect "serios" Tronson 1 : Drumul Taberei - Razoare. Asta ar fi perfect, sa poti sa vii din Drumul Taberei pana la razoare cu metroul, fara nicio legatura cu alta magistrala, dar legatura cu 136, 139...
Poate apare si un PUZ din acest gen, cum am mai vazut altele unde metroul trecea pe Timisoara, valea oltului, si alte idei bune
Sincer mai bine n-ar vorbi deloc de M5-ul decat sa spuna asa tampeni
- George
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
George
Atunci o intrebare: avem in prezent capacitatea de a construi asa cum trebuie o linie de metrou subterana? Adica in vreo 3 - 4 ani Raul Doamnei - Eroilor?
Si nu ma refer in abstract, ci daca exista companii cu constructori suficient de experimentati, utilaje corespunzatoare si care sa fie in stare de o organizare de santier ca lumea. Desigur, pas. Basarab ar putea pleda pt. un raspuns pozitiv, dar numai daca ne raportam la ultimul an, nu la felul in care s-a lucrat la inceput (dar nu vreau ca discutia sa devieze spre Basarab; intrebarea e daca putem face un metrou adevarat, repede).
Cat despre observatiile propriu-zise cu privire la corelarea mijloacelor de transport, total de acord, in lumea civilizata asa se intampla lucrurile.
Ma gandesc ca pe anumite trasee se poate recurge la o solutie mixta, a unui tramvai rapid gen 41, pe linii separate, care in centru sa intre in subteran. Ca exemplu, ar fi linia de tramvai de pe Ghencea, perfect inutila in prezent, care ar putea fi prelungita pe Panduri spre 13 septembrie, apoi sa intre in subteran (unde, se poate discuta) si sa iasa la suprafata mai incolo - depinde de traseu: daca face legatura cu 21, pe Calea Mosilor; daca face legatura cu zona Piata Alba-Iulia/Muncii, legatura care ar fi foarte utila, ar putea iesi la suprafata chiar pe Bd. Unirii (desigur, daca pe Victoria Socialismului sunt acceptate chestii atat de ordinare si populare precum tramvaiele! poate triumful poporului se reduce la o artera sufocata de masini!)
subway guru wrote:
Nu e nici o concurenta intre 41 si M5, ci din contra...
Doar doua vorbe privind 'teoria' transportului in comun:
Metroul 'greu' asigura axele principale de transport pe care celelalte moduri de transport nu pot face fata (e 'backbone').
Pentru a functiona cumsecade are nevoie de 'feeder lines' de capacitate medie transversale gen LRT (41) sau tramvai obisnuit.
Distributia 'fina' in cartiere se face cu mijloacele 'usoare' - autobuze, troleibuze...
E asa de simplu si la mintea cocosului...
Doar la noi e foarte, foarte greu de inteles...
Atunci o intrebare: avem in prezent capacitatea de a construi asa cum trebuie o linie de metrou subterana? Adica in vreo 3 - 4 ani Raul Doamnei - Eroilor?
Si nu ma refer in abstract, ci daca exista companii cu constructori suficient de experimentati, utilaje corespunzatoare si care sa fie in stare de o organizare de santier ca lumea. Desigur, pas. Basarab ar putea pleda pt. un raspuns pozitiv, dar numai daca ne raportam la ultimul an, nu la felul in care s-a lucrat la inceput (dar nu vreau ca discutia sa devieze spre Basarab; intrebarea e daca putem face un metrou adevarat, repede).
Cat despre observatiile propriu-zise cu privire la corelarea mijloacelor de transport, total de acord, in lumea civilizata asa se intampla lucrurile.
Ma gandesc ca pe anumite trasee se poate recurge la o solutie mixta, a unui tramvai rapid gen 41, pe linii separate, care in centru sa intre in subteran. Ca exemplu, ar fi linia de tramvai de pe Ghencea, perfect inutila in prezent, care ar putea fi prelungita pe Panduri spre 13 septembrie, apoi sa intre in subteran (unde, se poate discuta) si sa iasa la suprafata mai incolo - depinde de traseu: daca face legatura cu 21, pe Calea Mosilor; daca face legatura cu zona Piata Alba-Iulia/Muncii, legatura care ar fi foarte utila, ar putea iesi la suprafata chiar pe Bd. Unirii (desigur, daca pe Victoria Socialismului sunt acceptate chestii atat de ordinare si populare precum tramvaiele! poate triumful poporului se reduce la o artera sufocata de masini!)
- Tom
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Tom
Nu inteleg insa de ce o linie de metrou care urmeaza sa intersecteze alte linii de metrou nu incepe cu tronsonul cel mai apropiat de aceste intersectii. De exemplu, de ce nu se face mai intai tronsonul Eroilor-Universitate? In felul acesta, odata cu punerea in functiune (presupun ca va intra in functiune pe etape), ar putea fi aduse usor trenuri. In fine, nu stiu ce cale ferata mai este pe unde vor ei sa faca depoul acela sau ce vor sa fie acolo.
Legat de metroaie basesti, desi asta e off-topic, nu inteleg de ce pe linia 41 nu este tramvaiul atat de deranjat ca pe linia 34 sau 32 pe portiunile comune cu traficul. E traficul mai mare acolo? Sunt separatorii de trafic prea "subtiri" pentru masinile de pe celelalte linii?
Nu inteleg insa de ce o linie de metrou care urmeaza sa intersecteze alte linii de metrou nu incepe cu tronsonul cel mai apropiat de aceste intersectii. De exemplu, de ce nu se face mai intai tronsonul Eroilor-Universitate? In felul acesta, odata cu punerea in functiune (presupun ca va intra in functiune pe etape), ar putea fi aduse usor trenuri. In fine, nu stiu ce cale ferata mai este pe unde vor ei sa faca depoul acela sau ce vor sa fie acolo.
Legat de metroaie basesti, desi asta e off-topic, nu inteleg de ce pe linia 41 nu este tramvaiul atat de deranjat ca pe linia 34 sau 32 pe portiunile comune cu traficul. E traficul mai mare acolo? Sunt separatorii de trafic prea "subtiri" pentru masinile de pe celelalte linii?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
"Tronsonul" Eroilor - Universitate nu ar prea folosi nimanui, asa, la "prima strigare" si fara sa ma gandesc mai mult. Ideea a fost urmatoarea : cu banii si asa foarte putini pe care îi avem, cum putem "noi" - adica noi romanii, sa legam Dr. Taberei de restul retelei de metrou. Desi ca sa opresti M 5 "in camp" la Eroilor e o mare greseala, dar asa cum am spus nu sunt bani aproape deloc. Primul tronson trebuia sa fie pana la Universitate, dar in sfarsit.
Tot datorita lipsei de fonduri precum ai observat, M 5 a fost scurtata si in cartier numai pana la Valea Ialomitei unde se va construi si o mica remiza.
Pe tronsonul Eroilor - Valea Ialomitei nu vor circula asa multe metrouri, vreo 12 sunt de ajuns. La "Vale" incap 6 metrouri ( 2 in statii, 4 in remiza - pentru ca o linie - a V - a din remiza va fi cu siguranta rezervata pentru intretineri curente ) asa incat de la depoul Ciurel nu trebuie aduse decat vreo 3 - 4 metrouri zilnic. Multe statii ( de pe M 5 ) vad ca mai au o linie de garare. "Deranjul" nu va fi prea mare.
Cand va fi data in exploatare intreaga magistrala M 5 ( Pantelimon - Ghencea ) si cand magistrala va fi " dotata" cu un depou adevarat - ori la Pantelimon ori in Ghencea sau nu mai stiu unde, remiza Valea Ialomitei probabil ca va fi "reorganizata" intr-un punct de revizie / intretinere si "ministocare a 2- 3 metrouri. Nici cu statia " Valea Ialomitei" nu mi-e clar care va fi viitorul ei, parerea mea strict personala este ca se va inchide / transforma in anexa remizei.
Statia "Valea Ialomitei" a aparut din simplul motiv ca M 5 in varianta actuala Valea Ialomitei - Eroilor va exista un timp foarte indelungat.
Reamintesc un exemplu echivalent - statia "Crangasi" care nu - si justifica nici la ora actuala cea de a 3 - a linie, si este destul de "batrana" - are vreo 25 de ani ! S-ar putea ca cea de a 3 - a linie sa nu mai foloseasca la nimic niciodata.
"Tronsonul" Eroilor - Universitate nu ar prea folosi nimanui, asa, la "prima strigare" si fara sa ma gandesc mai mult. Ideea a fost urmatoarea : cu banii si asa foarte putini pe care îi avem, cum putem "noi" - adica noi romanii, sa legam Dr. Taberei de restul retelei de metrou. Desi ca sa opresti M 5 "in camp" la Eroilor e o mare greseala, dar asa cum am spus nu sunt bani aproape deloc. Primul tronson trebuia sa fie pana la Universitate, dar in sfarsit.
Tot datorita lipsei de fonduri precum ai observat, M 5 a fost scurtata si in cartier numai pana la Valea Ialomitei unde se va construi si o mica remiza.
Pe tronsonul Eroilor - Valea Ialomitei nu vor circula asa multe metrouri, vreo 12 sunt de ajuns. La "Vale" incap 6 metrouri ( 2 in statii, 4 in remiza - pentru ca o linie - a V - a din remiza va fi cu siguranta rezervata pentru intretineri curente ) asa incat de la depoul Ciurel nu trebuie aduse decat vreo 3 - 4 metrouri zilnic. Multe statii ( de pe M 5 ) vad ca mai au o linie de garare. "Deranjul" nu va fi prea mare.
Cand va fi data in exploatare intreaga magistrala M 5 ( Pantelimon - Ghencea ) si cand magistrala va fi " dotata" cu un depou adevarat - ori la Pantelimon ori in Ghencea sau nu mai stiu unde, remiza Valea Ialomitei probabil ca va fi "reorganizata" intr-un punct de revizie / intretinere si "ministocare a 2- 3 metrouri. Nici cu statia " Valea Ialomitei" nu mi-e clar care va fi viitorul ei, parerea mea strict personala este ca se va inchide / transforma in anexa remizei.
Statia "Valea Ialomitei" a aparut din simplul motiv ca M 5 in varianta actuala Valea Ialomitei - Eroilor va exista un timp foarte indelungat.
Reamintesc un exemplu echivalent - statia "Crangasi" care nu - si justifica nici la ora actuala cea de a 3 - a linie, si este destul de "batrana" - are vreo 25 de ani ! S-ar putea ca cea de a 3 - a linie sa nu mai foloseasca la nimic niciodata.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
subway guru
Depoul Valea Ialomitei e ca Ciurelul, suficient pentru prima punere in functiune...
Depoul Valea Ialomitei e ca Ciurelul, suficient pentru prima punere in functiune...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
shoppy
Cat despre capacitatea noastra de a construii metrou, se zicea mai demult ca scuturile care au sapat M4 au plecat la Sofia, poate ca vor neaparat sa asteapte pana sa termine acolo.
Cat despre capacitatea noastra de a construii metrou, se zicea mai demult ca scuturile care au sapat M4 au plecat la Sofia, poate ca vor neaparat sa asteapte pana sa termine acolo.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Scuturile cu care s-au sapat pana in 1989 nu mai corespund din nici un punct de vedere si nu vor mai fi folosite niciodata. Nici nu mai stiu daca ele exista fizic pe undeva. Cat priveste metroul din Sofia asta era intentia lui Ceausescu in 1989, nu cred ca s-a mai pus in practica aceasta idee.
Scuturile cu care s-au sapat pana in 1989 nu mai corespund din nici un punct de vedere si nu vor mai fi folosite niciodata. Nici nu mai stiu daca ele exista fizic pe undeva. Cat priveste metroul din Sofia asta era intentia lui Ceausescu in 1989, nu cred ca s-a mai pus in practica aceasta idee.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
shoppy
Am vazut eu cum s-a scos un scut pe locul unde s-a facut jonctiunea cu tunelul existent la 1 Mai doar ca nu aveam aparatul la mine, nici nu mai stiu anul cand a fost asta... 2000... 2005...
(nu sariti pe mine, era doar jumatate din scut, ziua urmatoare s-au scos cilindrii hidraulici)
Am vazut eu cum s-a scos un scut pe locul unde s-a facut jonctiunea cu tunelul existent la 1 Mai doar ca nu aveam aparatul la mine, nici nu mai stiu anul cand a fost asta... 2000... 2005...
(nu sariti pe mine, era doar jumatate din scut, ziua urmatoare s-au scos cilindrii hidraulici)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Acela a fost ultimul scut "in viata" generatia 1989. Era acolo de pe vremea lui Ceausescu, numai ca nu a mai lucrat. Acel scut - sau unele echivalente - nu mai exista de mult in Romania. Acum se va lucra cu TBM-uri "adevarate", adaptate evident la solul specific de campie. Nu-i trebuie cutite asa de dure ca la tunelele prin granit. Trebuie reinfiintata o fabrica de facut inele pentru tunel pentru ca cea veche nu mai exista, si in plus cred ca se va recurge la altfel de inele decat cele pe care le vedem la ora actuala. Subway guru este specialist in asa ceva si poate sa ne furnizeze amanunte mai corecte decat am facut eu.
Acela a fost ultimul scut "in viata" generatia 1989. Era acolo de pe vremea lui Ceausescu, numai ca nu a mai lucrat. Acel scut - sau unele echivalente - nu mai exista de mult in Romania. Acum se va lucra cu TBM-uri "adevarate", adaptate evident la solul specific de campie. Nu-i trebuie cutite asa de dure ca la tunelele prin granit. Trebuie reinfiintata o fabrica de facut inele pentru tunel pentru ca cea veche nu mai exista, si in plus cred ca se va recurge la altfel de inele decat cele pe care le vedem la ora actuala. Subway guru este specialist in asa ceva si poate sa ne furnizeze amanunte mai corecte decat am facut eu.
- GAC
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
GAC
Sunt foarte curios daca constructia statiei Eroilor 2 va afecta traficul din prezenta statie. Tin sa precizez ca lucrarile la "Boston Big Dig" nu au afectat circulatia metroului, fiindca sub linia de metrou, s-a construit un fel de "pod" subteran, sub care s-a excavat pentru tunelul rutier.
Sunt foarte curios daca constructia statiei Eroilor 2 va afecta traficul din prezenta statie. Tin sa precizez ca lucrarile la "Boston Big Dig" nu au afectat circulatia metroului, fiindca sub linia de metrou, s-a construit un fel de "pod" subteran, sub care s-a excavat pentru tunelul rutier.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
De ce sa afecteze ? Cota sinei ptr M 5 este undeva la minus 18 metri - sa spunem asa, in mare un bloc de genul P + 5. O sa fie ceva "deranj" la accesul calatorilor spre peronul central, am inteles ca se vor face niste accese direct pe peron, dar sunt convins ca se vor descurca. Vor lucra "curat".
Cat priveste trecerea efectiva a tunelului pe sub Eroilor 1, aceasta are o fundatie continua, deci se comporta ca un intreg si va face fata cu succes deformatiilor terenului provocate de trecerea TBM - urilor. Si oricum actualele TBM - uri provoaca deformatii mult mai mici decat vechile Scuturi.
De ce sa afecteze ? Cota sinei ptr M 5 este undeva la minus 18 metri - sa spunem asa, in mare un bloc de genul P + 5. O sa fie ceva "deranj" la accesul calatorilor spre peronul central, am inteles ca se vor face niste accese direct pe peron, dar sunt convins ca se vor descurca. Vor lucra "curat".
Cat priveste trecerea efectiva a tunelului pe sub Eroilor 1, aceasta are o fundatie continua, deci se comporta ca un intreg si va face fata cu succes deformatiilor terenului provocate de trecerea TBM - urilor. Si oricum actualele TBM - uri provoaca deformatii mult mai mici decat vechile Scuturi.
- sab
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Si eu sunt curios cum vor face aceste strapungeri catre peronul central. Acolo s-ar putea sa fie o problema pentru ca trebuie sa sape pe sub jumatate din statia actuala Eroilor1. Si daca sa spunem ca remiza (linia5) si spatiile tehnice din spatele ei n-ar fi asa o mare problema, cum vor face cu linia3, care va trebui sa ramana activa? Din pacate proiectantii nu s-au gandit la momentul constructiei statiei Eroilor1 sa faca astfel incat sa se poata intra dinspre Grozavesti la linia1 (cea dinspre Politehnica), ci numai invers. Daca faceau asa se putea inchide temporar linia 3 pe perioada lucrarilor.
Plus ca mai este si problema spatiului de pe peronul central, nu prea este asa mare loc acolo(ca la Unirii2 de exemplu) pentru niste accese decente (cu scari fixe si rulante), probabil noile accese vor fi ceva gen Izvor, foarte inguste. Chiar si in acest caz vor ocupa o mare parte din suprafata dintre stalpi.
Si eu sunt curios cum vor face aceste strapungeri catre peronul central. Acolo s-ar putea sa fie o problema pentru ca trebuie sa sape pe sub jumatate din statia actuala Eroilor1. Si daca sa spunem ca remiza (linia5) si spatiile tehnice din spatele ei n-ar fi asa o mare problema, cum vor face cu linia3, care va trebui sa ramana activa? Din pacate proiectantii nu s-au gandit la momentul constructiei statiei Eroilor1 sa faca astfel incat sa se poata intra dinspre Grozavesti la linia1 (cea dinspre Politehnica), ci numai invers. Daca faceau asa se putea inchide temporar linia 3 pe perioada lucrarilor.
Plus ca mai este si problema spatiului de pe peronul central, nu prea este asa mare loc acolo(ca la Unirii2 de exemplu) pentru niste accese decente (cu scari fixe si rulante), probabil noile accese vor fi ceva gen Izvor, foarte inguste. Chiar si in acest caz vor ocupa o mare parte din suprafata dintre stalpi.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
Eu n-am inteles din planuri cum si pe unde se va realiza tunelul de legatura cu restul retelei de la Eroilor. Va fi o linie simpla (cum e linia de legatura de la Victoriei), in "prelungirea" statiei noi Eroilor 2 sau cum? Iar traversarea dubla pentru rebrusarea la Eroilor 2 va fi "in fata " cum e la 1 Mai?
Eu n-am inteles din planuri cum si pe unde se va realiza tunelul de legatura cu restul retelei de la Eroilor. Va fi o linie simpla (cum e linia de legatura de la Victoriei), in "prelungirea" statiei noi Eroilor 2 sau cum? Iar traversarea dubla pentru rebrusarea la Eroilor 2 va fi "in fata " cum e la 1 Mai?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Sper ca ai inteles raspunsul la intrebare. Eroilor 1 are deja amorsa prevazuta, deci nu va fi nici un deranj din punctul acesta de vedere. Rebrusarea la Eroilor 2 va fi "in fata" - deci identica cu cea de la 1 Mai. Tot in aceasta etapa se va realiza si subtraversarea (cu TBM - urile) a statiei Eroilor 1 si a Dambovitei
Si mie latimea peronului central de la Eroilor 1 mi se pare prea mica ca sa suporte niste scari pe acolo. Cred ca initial ( in 1975) la alt tip de acces s-au gandit ptr tranzitul Eroilor 1 / Eroilor 2, poate folosind vestibulul.
Sper ca ai inteles raspunsul la intrebare. Eroilor 1 are deja amorsa prevazuta, deci nu va fi nici un deranj din punctul acesta de vedere. Rebrusarea la Eroilor 2 va fi "in fata" - deci identica cu cea de la 1 Mai. Tot in aceasta etapa se va realiza si subtraversarea (cu TBM - urile) a statiei Eroilor 1 si a Dambovitei
sab wrote:
Si eu sunt curios cum vor face aceste strapungeri catre peronul central...Chiar si in acest caz vor ocupa o mare parte din suprafata dintre stalpi.
Si mie latimea peronului central de la Eroilor 1 mi se pare prea mica ca sa suporte niste scari pe acolo. Cred ca initial ( in 1975) la alt tip de acces s-au gandit ptr tranzitul Eroilor 1 / Eroilor 2, poate folosind vestibulul.
📖 Pagination options