MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21)

992 posts, 391578 views
 
Go to page:  1  ... 24 25 26 27 28 29 30  ... 71
 
 

📖 Pagination options
Re: Trenurile BM2/BM21 mcosmin

E irelevanta valoarea produsa de un tren gol. Pentru ca tu nu circuli intr-un tren gol la ore de varf. Daca vrei sa vezi la ce valori de zgomot esti expus, trebuie sa faci masuratorile in timpul mersului "normal".

Confunzi amplitudinea (cea masurata aici), cu frecventa sunetului (care nu este masurata aici). Virajele produc sunete la frecvente mai inalte. Masuratorile corespund cu cea ce ma asteptam sa se intample: in viraje, amplitudinea nu este cu mult mai are fata de mersul in linie dreapta, dar noi o percepem altfel datorita frecventei. Daca as fi avut si posibilitatea unei analize pe spectrul frecventelor, ar fi iesit diferente masive intre mersul in linie dreapta si viraje. Eu iti garantez ca valoarea amplitudinii in viraje nu depinde chiar atat de mult de calea de rulare pe cat ai crede.

Un sunet la frecventa inalta este suparator chiar si la volum (amplitudine) mic.
Oricum, valorile corespund cu cea ce e scris in caietul de sarcina. Nu trece de 80db in interiorul trenului.

iliutu wrote:
Valorile absolute nu pot fi luate in seama pana nu este verificat metrologic...


Se poate aranja, daca imi dai banii sa cumpar un astfel de aparat  :mrgreen:

 


Re: Trenurile BM2/BM21 abc_XC

In caietul de sarcini aceste trenuri nu aveau geamuri care sa se deschida   :mrgreen:   asa ca in mod clar limita de 80dB la care faci referire se respecta din pura intamplare. Ma opresc aici, devine offtopic.

 


Re: Trenurile BM2/BM21 TibiV

iliutu wrote:
Valorile absolute nu pot fi luate in seama pana nu este verificat metrologic...

Nu ca valoare absoluta, ai dreptate.
Dar daca masori zgomotul in BM si CAF cu acelasi aparat, atunci poti stabili daca CAF-urile sunt cu adevarat mai galagioase sau daca asta este doar o "legenda urbana"...

Tocmai de aceea...
mcosmin wrote:
O sa repet masuratorile si pentru CAF si IVA (sau poate o face altcineva care are drum mai des pe M4 si/sau M2) :P

Nein!... Tot tu trebuie sa faci masuratorile, cu acelasi telefon.
Degeaba instalez eu acelasi program cand stiu ca microfonul telefonului meu este varza... Masor o IVA si va iesi de 5 ori mai silentioasa... :lol:

 


Re: Trenurile BM2/BM21 mcosmin

Ca sa fac o previziune mai obiectiva ...

Cred ca si CAF-urile vor iesi cam in aceiasi planja de amplitudine, probabil prea apropiate ca sa facem o diferenta clara (as zice ca daca diferenta e sub 5db, nu e o masuratoare concludenta ca sa poti spune cine e mai zgomotos). Frecventa probabil va fi mai mare, datorita formei mai ciudate a trenului, cea ce va face perceptia umana (cea care conteaza cu adevarat aici!) sa le considere mai zgomotoase.

Teoretic as putea sa inregistrez zgomotul din tren si apoi sa fac o analiza cu audacity sau ceva de genul pentru masurarea frecventei.

 


Re: Trenurile BM2/BM21 TibiV

Buna idee !...
(Ambele inregistrari trebuie facute cu acelasi aparat, desigur... :)  )

 


Re: Trenurile BM2/BM21 mcosmin

Desigur!...
Singura problema e ca telefonul are noise cancellation asa ca probabil nu voi inregistra nimic, poate decat frecventele foarte inalte.

 


Re: Trenurile BM2/BM21 iliutu

5 dB este foarte mult, fiind o masura logaritmica...

 


Re: Trenurile BM2/BM21 mcosmin

Stiu, dar aici trebuie luata in considerare si performanta microfonului.
Oricum, o sa fac masuratoarea si pe CAF zilele astea si o sa postez rezultatele la CAF, indiferent de ce diferenta iese. Apoi fiecare trage ce concluzie doreste  ;)

 


Re: Trenurile BM2/BM21 zapacitu

mcosmin wrote:
Desigur!...
Singura problema e ca telefonul are noise cancellation asa ca probabil nu voi inregistra nimic, poate decat frecventele foarte inalte.

Functia respectiva trebuie activata prin software, nu e ceva strict legat de microfon. Aplicatia de masurat nivelul de zgomot (in dB) foloseste intrarea de la microfonul principal sau o medie a intrarilor tuturor microfoanelor. Programatoru ei stie. Oricum nu face noice cancellation, altfel ar inregistra constat 0dB.

ideea e ca se poate utiliza acelasi telefon cu aceeasi aplicatie pentru a face un test comparativ intre diversele trenuri. Problema e ca pentru un test relevant trebuie sa ai metrouri aproape goale (oamenii absorb foarte bine zgomotul metroului si in acelasi timp introduc multe zgomote 'parazite'), pe acelasi segment, in aceeasi directie, in aceleasi conditii de trafic si cu un numar similar de calatori (inclusiv pozitionarea lor in metrou si gradul lor de "galagiozitate"). Nu stiu, de exemplu, daca metroul merge cu aceeasi viteza la ore de varf sau noaptea. Presupun ca diferenta e mica (eventual merge incetinit la ore de varf ca sa nu astepte la intrarea in statie), insa cu siguranta va modifica zgomotul.

 


Re: Trenurile BM2/BM21 mcosmin

Scopul meu e sa aflu de ce percepem CAF-urile ca fiind mai zgomotoase. E posibil ca ele sa nu fie mai zgomotoase in realitate, dar noi sa le percepem asa datorita frecventei zgomotului.

Cel mai probabil o sa iau tableta cu mine in weekend cand e mai gol si o sa rulez cu un software mai specializat care sa faca analiza pe frecventa in timp real intr-un tren mai gol, sa vad care sunt diferentele.

 


Re: Trenurile BM2/BM21 mcosmin

Tren gol, geamuri inchise, pentru comparatie cu rezultatele din topicul cu CAF.
Valorile maxime sunt in viraje, evident



















 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile BM2/BM21 GPS

Știe cineva ce tren BM circula pe M2? Astăzi mi s-a părut ca l-am văzut pe 1122-2122, dar nu sunt sigur si doream sa va întreb si pe voi! Multumesc. :)

 


Re: Trenurile BM2/BM21 BodoMinea

Din câte știu eu ultimul BM care mai circula pe M2 este 1117-2117 Haga.

 


Re: Trenurile BM2/BM21 cris_m

Sambata seara a defilat prin Tineretului un BM fara calatori, parca Haga era din ce am putut sa vad :?

 


Go to page:  1  ... 24 25 26 27 28 29 30  ... 71
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433246 posts in 5392 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use