Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului
8571 posts, 1390238 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
In documentatia de atribuire publicata ca atasament la un mesaj din pagina anterioara, se vorbeste foarte clar de Depoul Valea Ialomitei, nu de remiza Valea Ialomitei sau altceva. N-am auzit niciodata de ideea de a construi depou in Ghencea, iar legatura M5 cu depoul Pantelimon nu cred ca o mai apuca vreunul din noi, daca ne uitam in ce ritm ametitor se construieste metrou. Si oricum va exista o perioada lunga de timp in care M5 se va limita la tronsonul Drumul Taberei/Ghencea - Eroilor.
Asta vroiam sa intreb: remiza Valea Ialomitei + liniile de garare de pe traseu vor fi suficiente pentru deservirea lui M5 pe tronsonul pana la Universitate (si eventual si mai departe, daca linia se va prelungi in viitor, dar inainte de stabilirea legaturii directe cu Pantelimonul)?
In documentatia de atribuire publicata ca atasament la un mesaj din pagina anterioara, se vorbeste foarte clar de Depoul Valea Ialomitei, nu de remiza Valea Ialomitei sau altceva. N-am auzit niciodata de ideea de a construi depou in Ghencea, iar legatura M5 cu depoul Pantelimon nu cred ca o mai apuca vreunul din noi, daca ne uitam in ce ritm ametitor se construieste metrou. Si oricum va exista o perioada lunga de timp in care M5 se va limita la tronsonul Drumul Taberei/Ghencea - Eroilor.
Asta vroiam sa intreb: remiza Valea Ialomitei + liniile de garare de pe traseu vor fi suficiente pentru deservirea lui M5 pe tronsonul pana la Universitate (si eventual si mai departe, daca linia se va prelungi in viitor, dar inainte de stabilirea legaturii directe cu Pantelimonul)?
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
bercenicity
Trenurile care sunt in traseu de dimineata pana seara pot fi aduse si de la Ciurel/Militari. Dimineata devreme si seara tarziu e mai mic traficul si s-ar putea face asemenea manevre.
Trenurile care sunt in traseu de dimineata pana seara pot fi aduse si de la Ciurel/Militari. Dimineata devreme si seara tarziu e mai mic traficul si s-ar putea face asemenea manevre.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Insist, la "Valea Ialomitei" nu este nici un depou adevarat, este o improvizatie pentru prima portiune din M 5 Valea Ialomitei - Eroilor. Care improvizatie va dura din pacate foarte multi ani de acum in colo. De fapt si de drept nici nu s-au apucat de constructie, precum ati observat. Un depou adevarat va fi ori la Ghencea ori la Pantelimon desi Dominatrix inca nu a auzit de el. Nu a auzit pentru ca nici nu este specificat pe undeva. Va fi de actualitate de prin 2080 incolo, dar asta - cel putin pentru mine - nu mai este interesant de loc.
Insist, la "Valea Ialomitei" nu este nici un depou adevarat, este o improvizatie pentru prima portiune din M 5 Valea Ialomitei - Eroilor. Care improvizatie va dura din pacate foarte multi ani de acum in colo. De fapt si de drept nici nu s-au apucat de constructie, precum ati observat. Un depou adevarat va fi ori la Ghencea ori la Pantelimon desi Dominatrix inca nu a auzit de el. Nu a auzit pentru ca nici nu este specificat pe undeva. Va fi de actualitate de prin 2080 incolo, dar asta - cel putin pentru mine - nu mai este interesant de loc.
- Tom
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Tom
Nu a auzit pentru ca nici nu este specificat pe undeva.Nu inteleg un lucru, Metroul lui Rex considera mai mult decat suficient spatiile de garare (incluzand depourile) existente pana acum si pentru aceasta linie noua, incat sa nu planifice si construirea unui depou? Exista planuri reale de modernizare a unui depou, de exemplu Pantelimon, care sa tina si trenurile M5, iar cateva curse sa plece din acele "linii de garare" dela Valea Ialomitei?
Va fi de actualitate de prin 2080 incolo, dar asta - cel putin pentru mine - nu mai este interesant de loc.Atunci va fi extrem de interesant, vei merge gratuit cu metroul cu cartela de pensionari. Totul e sa treci cu bine de 2012
- darknight
-
Posted:
-
- DeSimon
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
DeSimon
Pai, dece sunteti atat de pesimisti ? Hai sa nu mai fim carcotasi, eu chiar am sperante sa se termine aceste linie destul de repede (pentru Ghencea - Universitate, restul e o mare tampenie, dar aici e off-topic).
- Linia e destul de usor de realizat, vreo 10 km pentru Ghencea - Universitate fara nicio greutate, poate doar trecerea sub Dambovita si M1/M3 la Eroilor.
- Nu e nevoie de un depou prea mare, exista Ciurel si Militari destul de aproape unde mai e loc destul
- Banii sunt, sau mai bine zis UE-ul poate sa le dea.
Singura problema, bine inteles, vine "de mai sus". Cat va fi cuplul Oprescu-Basescu la putere, lucrarilor nici macar nu o sa inceapa. Din '89 pana acum, niciun guvern nu a fost in stare sa faca ceva correct. Speranta vine de la urmatoarele alegeri : daca vine ceva bun, metroul spre drumul taberei (si multe alte lucrari importante) are toate sansele sa fie construit destul de repede. Speranta nu moare
Off-topic : Nu prea mi place sa vorbesc politica, mai ales pe un forum pentru pasionatiilor de transporturi in commun, dar aici a fost cazul. Va rog sa nu facem inca o discuctie off despre politica.
Pai, dece sunteti atat de pesimisti ? Hai sa nu mai fim carcotasi, eu chiar am sperante sa se termine aceste linie destul de repede (pentru Ghencea - Universitate, restul e o mare tampenie, dar aici e off-topic).
- Linia e destul de usor de realizat, vreo 10 km pentru Ghencea - Universitate fara nicio greutate, poate doar trecerea sub Dambovita si M1/M3 la Eroilor.
- Nu e nevoie de un depou prea mare, exista Ciurel si Militari destul de aproape unde mai e loc destul
- Banii sunt, sau mai bine zis UE-ul poate sa le dea.
Singura problema, bine inteles, vine "de mai sus". Cat va fi cuplul Oprescu-Basescu la putere, lucrarilor nici macar nu o sa inceapa. Din '89 pana acum, niciun guvern nu a fost in stare sa faca ceva correct. Speranta vine de la urmatoarele alegeri : daca vine ceva bun, metroul spre drumul taberei (si multe alte lucrari importante) are toate sansele sa fie construit destul de repede. Speranta nu moare
Off-topic : Nu prea mi place sa vorbesc politica, mai ales pe un forum pentru pasionatiilor de transporturi in commun, dar aici a fost cazul. Va rog sa nu facem inca o discuctie off despre politica.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dr2005
În general, lucrările la un metrou în subteran avansează cam cu 1 km de tunel pe an. 10 km înseamnă minim 10 ani, la care se adaugă lucrările la staţii (care sunt mai numeroase decât cele de troleu de la suprafaţă). Recordurile înregistrate în anii '80, de 2km de tunel pe an sunt de domeniul trecutului... oamenii nu mai au motivarea de atunci (adică teama că îi ,,face" partidul dacă nu fac cincinalul în 4 ani jumate'), iar staţiile sunt mult mai multe şi mult mai dese decât cele de pe tronsoanele actuale. Nu mai zic de lucrările de suprafaţă ce vor trebui executate, începând cu puţurile de lansare a scuturilor, apoi tronsoanele care vor fi executate prin metoda ,,sapă şi acoperă" (solul din Drumul Taberei este mai nisipos şi pânza freatică e la adâncime destul de mică... chiar şi la linia 41, muncitorii au picat cu utilajele în pânza freatică la Tricodava), apoi staţiile.
O estimare optimistă ar fi de 20 de ani, cu condiţia să se înceapă lucrul simultan din mai multe puncte ale şantierului şi să se muncească aşa cum trebuie şi în 3 schimburi, non-stop.
Să nu pierdem din vedere nici faptul că Drumul Taberei va deveni un cartier pur şi simplu distrus din punct de vedere al traficului, dar şi din punct de vedere a calităţii aerului. Toate peticele de spaţiu verde vor deveni locuri de depozitare a utilajelor, iar restul vor ajunge parcări în contul lcourilor de parcare ocupate de utilaje. Aduceţi-vă aminte cum arătau Bd. Camil Ressu între Fizicienilor şi Bd. Nicolae Grigorescu sau Cal. Griviţei şi extindeţi această imagine pe tot Drumul Taberei, Str. Valea Ialomiţei, Str. Râul Doamnei şi Bd. Ghencea, apoi consideraţi vreo 20 de ani în situaţia asta.
În general, lucrările la un metrou în subteran avansează cam cu 1 km de tunel pe an. 10 km înseamnă minim 10 ani, la care se adaugă lucrările la staţii (care sunt mai numeroase decât cele de troleu de la suprafaţă). Recordurile înregistrate în anii '80, de 2km de tunel pe an sunt de domeniul trecutului... oamenii nu mai au motivarea de atunci (adică teama că îi ,,face" partidul dacă nu fac cincinalul în 4 ani jumate'), iar staţiile sunt mult mai multe şi mult mai dese decât cele de pe tronsoanele actuale. Nu mai zic de lucrările de suprafaţă ce vor trebui executate, începând cu puţurile de lansare a scuturilor, apoi tronsoanele care vor fi executate prin metoda ,,sapă şi acoperă" (solul din Drumul Taberei este mai nisipos şi pânza freatică e la adâncime destul de mică... chiar şi la linia 41, muncitorii au picat cu utilajele în pânza freatică la Tricodava), apoi staţiile.
O estimare optimistă ar fi de 20 de ani, cu condiţia să se înceapă lucrul simultan din mai multe puncte ale şantierului şi să se muncească aşa cum trebuie şi în 3 schimburi, non-stop.
Să nu pierdem din vedere nici faptul că Drumul Taberei va deveni un cartier pur şi simplu distrus din punct de vedere al traficului, dar şi din punct de vedere a calităţii aerului. Toate peticele de spaţiu verde vor deveni locuri de depozitare a utilajelor, iar restul vor ajunge parcări în contul lcourilor de parcare ocupate de utilaje. Aduceţi-vă aminte cum arătau Bd. Camil Ressu între Fizicienilor şi Bd. Nicolae Grigorescu sau Cal. Griviţei şi extindeţi această imagine pe tot Drumul Taberei, Str. Valea Ialomiţei, Str. Râul Doamnei şi Bd. Ghencea, apoi consideraţi vreo 20 de ani în situaţia asta.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
subway guru
Ritmul anilor '80 era de 4km/an si 2 statii (tot per an)
Restul consideratiilor sunt 'habarniste' demne doar de 'no comment'!
Ritmul anilor '80 era de 4km/an si 2 statii (tot per an)
Restul consideratiilor sunt 'habarniste' demne doar de 'no comment'!
- DeSimon
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
DeSimon
Pai daca s-ar vrea, s-ar face usor. Cel putin ce vad eu ca primul tronson, Eroilor - Brancusi (5 km) s-ar putea face fara probleme in 3 ani. Asta, doar daca chiar s-ar vrea o legatura civilizata Drumul Taberei cu metroul. Dar drumul taberei are deja metroul basesc, sigur ca daca facem si M5 atunci 41 va pierde calatori, si s-ar putea libera tramvaie pentru alte linii... adica tot ce nu vor cei la putere.
Putin off-topic apropo de construirea metroului :
Lucrarurile la metrou nu au fost facute in timpi record pe sub regimul comunist. Un exemplu, care nu prea putem compara cu cel actual este cel a prima liniei metroului din Paris. Primul tronson a liniei 1 de metrou din Paris, Porte Maillot - Porte de Vincennes (10.8 km) cu vreo 6-7 statii la deschiderea lui, restul statiilor find deschise cateva luni dupa asta, a fost construit in 9 luni, in anul 1900 !!! Ok, aici nu e la fel, s-a sapat direct sub strazi, nu existau alte linii de metrou sau pasaje subterane care incurcau, dar totusi 9 luni pentru aproape 11 km in 1900 este o performanta ! Apoi, nu prea pot sa cred ca in 2010 (adica 110 ani dupa asta !) am ajuns la ritmul de 1km/an
Pai daca s-ar vrea, s-ar face usor. Cel putin ce vad eu ca primul tronson, Eroilor - Brancusi (5 km) s-ar putea face fara probleme in 3 ani. Asta, doar daca chiar s-ar vrea o legatura civilizata Drumul Taberei cu metroul. Dar drumul taberei are deja metroul basesc, sigur ca daca facem si M5 atunci 41 va pierde calatori, si s-ar putea libera tramvaie pentru alte linii... adica tot ce nu vor cei la putere.
Putin off-topic apropo de construirea metroului :
Lucrarurile la metrou nu au fost facute in timpi record pe sub regimul comunist. Un exemplu, care nu prea putem compara cu cel actual este cel a prima liniei metroului din Paris. Primul tronson a liniei 1 de metrou din Paris, Porte Maillot - Porte de Vincennes (10.8 km) cu vreo 6-7 statii la deschiderea lui, restul statiilor find deschise cateva luni dupa asta, a fost construit in 9 luni, in anul 1900 !!! Ok, aici nu e la fel, s-a sapat direct sub strazi, nu existau alte linii de metrou sau pasaje subterane care incurcau, dar totusi 9 luni pentru aproape 11 km in 1900 este o performanta ! Apoi, nu prea pot sa cred ca in 2010 (adica 110 ani dupa asta !) am ajuns la ritmul de 1km/an
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
subway guru
Nu e nici o concurenta intre 41 si M5, ci din contra...
Doar doua vorbe privind 'teoria' transportului in comun:
Metroul 'greu' asigura axele principale de transport pe care celelalte moduri de transport nu pot face fata (e 'backbone').
Pentru a functiona cumsecade are nevoie de 'feeder lines' de capacitate medie transversale gen LRT (41) sau tramvai obisnuit.
Distributia 'fina' in cartiere se face cu mijloacele 'usoare' - autobuze, troleibuze...
E asa de simplu si la mintea cocosului...
Doar la noi e foarte, foarte greu de inteles...
Nu e nici o concurenta intre 41 si M5, ci din contra...
Doar doua vorbe privind 'teoria' transportului in comun:
Metroul 'greu' asigura axele principale de transport pe care celelalte moduri de transport nu pot face fata (e 'backbone').
Pentru a functiona cumsecade are nevoie de 'feeder lines' de capacitate medie transversale gen LRT (41) sau tramvai obisnuit.
Distributia 'fina' in cartiere se face cu mijloacele 'usoare' - autobuze, troleibuze...
E asa de simplu si la mintea cocosului...
Doar la noi e foarte, foarte greu de inteles...
- Tom
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Tom
Ce-ati spune mai curand de un metrou basesc intre Valea Ialomitei (sau undeva in zona) prin Drumul Taberei, cu supralargire cu demolari in zona Drumul Sarii/Ho&Min, continuand pe Tudor Vladimirescu si ajungand in Piata Unirii sau poate chiar la noul capat de linie de pe Calea Calarasilor
Suna mai realist decat scobit pamantul pe dedesubt pe acelasi traseu, dar deviat in zona Erorilor spre statia cu acelasi nume. Sigur, ultima varianta este cea aleasa, dar ma tem ca se va termina cam atunci cand oamenii vor incepe sa se teleporteze.
Ce-ati spune mai curand de un metrou basesc intre Valea Ialomitei (sau undeva in zona) prin Drumul Taberei, cu supralargire cu demolari in zona Drumul Sarii/Ho&Min, continuand pe Tudor Vladimirescu si ajungand in Piata Unirii sau poate chiar la noul capat de linie de pe Calea Calarasilor
Suna mai realist decat scobit pamantul pe dedesubt pe acelasi traseu, dar deviat in zona Erorilor spre statia cu acelasi nume. Sigur, ultima varianta este cea aleasa, dar ma tem ca se va termina cam atunci cand oamenii vor incepe sa se teleporteze.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
In primul rand, ramane problema cum ajunge metroul basesc de la Chirigiu la Piata Unirii. Daca merge comun cu 32 pe portiunea aia neseparata de trafic, nu se va rezolva nimic fiindca metrourile basesti ar fi blocate de masinile suite pe linie, cum se intampla si acum cu metrourile semi-basesti ale liniei 32, care devin niste simple tramvaie intre Chirigiu si Unirii. Ar fi ceva daca s-ar construi un tunel pentru tramvaie (cu gabarit corespunzator pentru a permite transformarea lui in tunel de metrou daca in viitor valorile de trafic o impun) intre Chirigiu si Unirii, eventual continuat spre Sf. Vineri - Mantuleasa pana la Izvorul Rece, putandu-se astfel realiza conexiunea cu 21, subteran in zonele aglomerate si pe strazile inguste din centru. Atunci am avea un adevarat LRT "crosstown" Alexandria - Colentina, mai ieftin decat o linie de metrou pe acelasi traseu.
Iar revenind la propunerea ta, mai e si problema pandurilor, care nu vor renunta usor la spatiile verzi in care se duc cu cainii cu presiune la vezica, daca ne amintim de scandalul de acum cativa ani cu mutarea liniei de tramvai de pe Trafic Greu pe Panduri.
Problema "metrou basesc" vs "metrou ceausist" ar trebui gandita din prisma cererii prognozate pe diferite culoare de transport, cum spune si subway guru. Si sa nu uitam ca Drumul Taberei e unul din cele mai aglomerate cartiere ale orasului. Poate ar merita mai mult decat un metrou basesc, care desi mai bun decat troleeele si autobuzele actuale, s-ar putea sa nu faca fata la cererea de transport.
In primul rand, ramane problema cum ajunge metroul basesc de la Chirigiu la Piata Unirii. Daca merge comun cu 32 pe portiunea aia neseparata de trafic, nu se va rezolva nimic fiindca metrourile basesti ar fi blocate de masinile suite pe linie, cum se intampla si acum cu metrourile semi-basesti ale liniei 32, care devin niste simple tramvaie intre Chirigiu si Unirii. Ar fi ceva daca s-ar construi un tunel pentru tramvaie (cu gabarit corespunzator pentru a permite transformarea lui in tunel de metrou daca in viitor valorile de trafic o impun) intre Chirigiu si Unirii, eventual continuat spre Sf. Vineri - Mantuleasa pana la Izvorul Rece, putandu-se astfel realiza conexiunea cu 21, subteran in zonele aglomerate si pe strazile inguste din centru. Atunci am avea un adevarat LRT "crosstown" Alexandria - Colentina, mai ieftin decat o linie de metrou pe acelasi traseu.
Iar revenind la propunerea ta, mai e si problema pandurilor, care nu vor renunta usor la spatiile verzi in care se duc cu cainii cu presiune la vezica, daca ne amintim de scandalul de acum cativa ani cu mutarea liniei de tramvai de pe Trafic Greu pe Panduri.
Problema "metrou basesc" vs "metrou ceausist" ar trebui gandita din prisma cererii prognozate pe diferite culoare de transport, cum spune si subway guru. Si sa nu uitam ca Drumul Taberei e unul din cele mai aglomerate cartiere ale orasului. Poate ar merita mai mult decat un metrou basesc, care desi mai bun decat troleeele si autobuzele actuale, s-ar putea sa nu faca fata la cererea de transport.
- DeSimon
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
DeSimon
Ok, pentru Alexandria - Colentina ar fi bun un tunel Chirigiu - Mosilor, dar n-ar putea fi folosit din Drumul Taberei. Drumul Taberei este acum unul din cartierele cele mai aglomerate/populate din Bucuresti, aici trebuie neaparat un metrou adevarat ("ceausesc") pentru legatura cu centru. Metroul usor este foarte bun pentru legatura cu alte cartiere (Ciurel, Crangasi, Grant, Nordul orasului...) si s-ar putea face in aceasi idee alte linii de metrou usor (34 circular) pentru circulatie intra-cartiere, dar in niciun caz nu se poate un metrou usor (21/32) in centru fara tunel.
Raman convins ca M5 Drumul Taberei - Universitate este o necesitate si chiar o prioritate, pe acelasi rand ca si un super tunel Chirigiu - Mosilor si un M7 Victoriei - Otopeni
Ok, pentru Alexandria - Colentina ar fi bun un tunel Chirigiu - Mosilor, dar n-ar putea fi folosit din Drumul Taberei. Drumul Taberei este acum unul din cartierele cele mai aglomerate/populate din Bucuresti, aici trebuie neaparat un metrou adevarat ("ceausesc") pentru legatura cu centru. Metroul usor este foarte bun pentru legatura cu alte cartiere (Ciurel, Crangasi, Grant, Nordul orasului...) si s-ar putea face in aceasi idee alte linii de metrou usor (34 circular) pentru circulatie intra-cartiere, dar in niciun caz nu se poate un metrou usor (21/32) in centru fara tunel.
Raman convins ca M5 Drumul Taberei - Universitate este o necesitate si chiar o prioritate, pe acelasi rand ca si un super tunel Chirigiu - Mosilor si un M7 Victoriei - Otopeni
- aztec
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
aztec
Sedinta consiliul general al pmb 29 sep 2010
Trecem la următorul punct pe ordinea de zi, proiect de hotărâre
privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal - Linia 5 Metrou,
tronson 1 Drumul Taberei-Răzoare, tronson 2 Răzoare-Eroilor,
tronson 3 Eroilor-Universitate.
Cine este pentru? 5 voturi (Gâf-Deac 1., Răileanu M., Gorodea T,
lovici V., Cruceanu E.),
împotrivă? O voturi,
abţineri? majoritate de voturi.
Acest proiect de hotărâre nu a fost adoptat.
Sedinta consiliul general al pmb 29 sep 2010
Trecem la următorul punct pe ordinea de zi, proiect de hotărâre
privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal - Linia 5 Metrou,
tronson 1 Drumul Taberei-Răzoare, tronson 2 Răzoare-Eroilor,
tronson 3 Eroilor-Universitate.
Cine este pentru? 5 voturi (Gâf-Deac 1., Răileanu M., Gorodea T,
lovici V., Cruceanu E.),
împotrivă? O voturi,
abţineri? majoritate de voturi.
Acest proiect de hotărâre nu a fost adoptat.
📖 Pagination options