Topic: DAF (1994-2012)
767 posts, 247350 views
📖 Pagination options
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF
Gabi23
LaAutobaza Pipera mai sunt in prezent 12 autobuze DAF Elvo. Acestea sunt 760, 762, 766, 768, 769, 773, 815, 820, 821, 822, 823 si 828. Dintre acestea mare parte din ele vor lua calea URAC-ului in urmatoarele saptamani.
Initial au fost 41 de autobuze DAF ELVO:
Situatia lor:
205 - In conservare la Dep. Berceni
758 - In conservare la Dep. Berceni (?)
759 - Casat in anul 2008.
760 - Autobaza Pipera
761 - Casat in anul 2009.
762 - Autobaza Pipera
763 - Casat in anul 2009.
764 - Casat in anul 2009.
765 - In conservare la Dep. Berceni (?)
766 - Autobaza Pipera
767 - Casat in anul 2008.
768 - Autobaza Pipera.
769 - Autobaza Pipera.
770 - Casat in anul 2010.
771 - Casat in anul 2008.
772 - Casat in anul 2010.
773 - Autobaza Pipera.
774 - Casat in anul 2010.
775 - Casat in anul 2010.
776 - In conservare la Dep. Berceni (?)
777 - Casat in anul 2010.
815 - Autobaza Pipera.
816 - Casat in anul 2009.
817 - Casat in anul 2008.
818 - Casat in anul 2008.
819 - Casat in anul 2008.
820 - Autobaza Pipera
821 - Autobaza Pipera
822 - Autobaza Pipera
823 - Autobaza Pipera
824 - Autobaza Pipera
825 - Casat in anul 2008.
826 - Casat in anul 2009.
827 - Casat in anul 2009.
828 - Autobaza Pipera
829 - Casat in anul 2008.
830 - Casat in anul 2010.
831 - Casat in anul 2008.
832 - Casat in anul 2008.
833 - Casat in anul 2010.
834 - Casat in anul 2008.
Singura care mai circula astazi era 823 pe linia 112.
LaAutobaza Pipera mai sunt in prezent 12 autobuze DAF Elvo. Acestea sunt 760, 762, 766, 768, 769, 773, 815, 820, 821, 822, 823 si 828. Dintre acestea mare parte din ele vor lua calea URAC-ului in urmatoarele saptamani.
Initial au fost 41 de autobuze DAF ELVO:
Situatia lor:
205 - In conservare la Dep. Berceni
758 - In conservare la Dep. Berceni (?)
759 - Casat in anul 2008.
760 - Autobaza Pipera
761 - Casat in anul 2009.
762 - Autobaza Pipera
763 - Casat in anul 2009.
764 - Casat in anul 2009.
765 - In conservare la Dep. Berceni (?)
766 - Autobaza Pipera
767 - Casat in anul 2008.
768 - Autobaza Pipera.
769 - Autobaza Pipera.
770 - Casat in anul 2010.
771 - Casat in anul 2008.
772 - Casat in anul 2010.
773 - Autobaza Pipera.
774 - Casat in anul 2010.
775 - Casat in anul 2010.
776 - In conservare la Dep. Berceni (?)
777 - Casat in anul 2010.
815 - Autobaza Pipera.
816 - Casat in anul 2009.
817 - Casat in anul 2008.
818 - Casat in anul 2008.
819 - Casat in anul 2008.
820 - Autobaza Pipera
821 - Autobaza Pipera
822 - Autobaza Pipera
823 - Autobaza Pipera
824 - Autobaza Pipera
825 - Casat in anul 2008.
826 - Casat in anul 2009.
827 - Casat in anul 2009.
828 - Autobaza Pipera
829 - Casat in anul 2008.
830 - Casat in anul 2010.
831 - Casat in anul 2008.
832 - Casat in anul 2008.
833 - Casat in anul 2010.
834 - Casat in anul 2008.
Singura care mai circula astazi era 823 pe linia 112.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF
Gabi23
868 era azi pe linia 112.
Restul de 6 Castrosua erau in autobaza, posibil sa mai fi fost vreun Elvo iesit prin 135, desi slabe sanse. Oricum autobuzele DAF de la Pipera au fost mutate toate in zona unde stateau inainte cele pentru casare si Berkhofurile. Oricum, li se apropie sfarsitul. Elvo la cum se caseaza e posibil sa nu mai prinda decat maxim 5 autobuze sfarsitul anului. De retinut ca inca sunt la Berceni in conservare 205, 758, 765 si 776.
Elvo-ul 823 cam singurul pe care l-am mai vazut sa circule in ultimul timp era si el in garaj si restul ultima data nu prea mai pareau "active".
868 era azi pe linia 112.
Restul de 6 Castrosua erau in autobaza, posibil sa mai fi fost vreun Elvo iesit prin 135, desi slabe sanse. Oricum autobuzele DAF de la Pipera au fost mutate toate in zona unde stateau inainte cele pentru casare si Berkhofurile. Oricum, li se apropie sfarsitul. Elvo la cum se caseaza e posibil sa nu mai prinda decat maxim 5 autobuze sfarsitul anului. De retinut ca inca sunt la Berceni in conservare 205, 758, 765 si 776.
Elvo-ul 823 cam singurul pe care l-am mai vazut sa circule in ultimul timp era si el in garaj si restul ultima data nu prea mai pareau "active".
868 - 112 - 22.07.2010_001.JPG (241.03 KB; downloaded 4643 times)
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: DAF
bercenicity
#745 s-a defectat ieri seara in jur de ora 18.45 la datorie pe linia 141 la intersectia Brancoveanu/Oltenitei. Venise si o duba de depanare sa-l asiste.
#745 s-a defectat ieri seara in jur de ora 18.45 la datorie pe linia 141 la intersectia Brancoveanu/Oltenitei. Venise si o duba de depanare sa-l asiste.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF
Gabi23
Hispano-ul 669 este in acest moment cel mai vechi DAF ramas in circulatie in Bucuresti. A fost adus in primul lot adus in anul 1994 la Autobaza Pipera. A ajuns laAutobaza Ferentari in anul 2006, la sosirea primelor Mercedes Citaro.
Mai vechi ca el mai este doar Elvo 205, adus in anul 1993, care se afla in acest moment in conservare in Dep. Berceni.
Hispano-ul 669 este in acest moment cel mai vechi DAF ramas in circulatie in Bucuresti. A fost adus in primul lot adus in anul 1994 la Autobaza Pipera. A ajuns laAutobaza Ferentari in anul 2006, la sosirea primelor Mercedes Citaro.
Mai vechi ca el mai este doar Elvo 205, adus in anul 1993, care se afla in acest moment in conservare in Dep. Berceni.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF
Gabi23
La finele anului trecutAutobaza Ferentari a primit un ultim lot de 3 autobuze DAF Castrosua Euro 2 de la Autobaza Nordului:886, 893 si 898. La cateva zile dupa ce au fost primite au fost scoase in traseu pe liniile 141 si 220. Insa in foarte scurt timp886 a disparut din traseu, fiind trimis la Dep. Berceni in conservare. La schimb a fost luat DAF-ul 888 (care era trimis de Nordului acolo, alaturi de alte cateva masini ale lor). M-am intrebat la vremea respectiva oare ce nu le-a convenit celor de la Ferentari la DAF-ul 886. Astazi am aflat si raspunsul: are probleme mari la sistemul de inchidere/deschidere a usilor, si desi s-a incercat repararea in autobaza nu s-a reusit. Astfel s-a luat decizia sa fie transferat 888 de la Nordului la Ferentari, iar 886 apartine in continuare de Ferentari, dar este in conservare in Dep. Berceni.
La finele anului trecutAutobaza Ferentari a primit un ultim lot de 3 autobuze DAF Castrosua Euro 2 de la Autobaza Nordului:886, 893 si 898. La cateva zile dupa ce au fost primite au fost scoase in traseu pe liniile 141 si 220. Insa in foarte scurt timp886 a disparut din traseu, fiind trimis la Dep. Berceni in conservare. La schimb a fost luat DAF-ul 888 (care era trimis de Nordului acolo, alaturi de alte cateva masini ale lor). M-am intrebat la vremea respectiva oare ce nu le-a convenit celor de la Ferentari la DAF-ul 886. Astazi am aflat si raspunsul: are probleme mari la sistemul de inchidere/deschidere a usilor, si desi s-a incercat repararea in autobaza nu s-a reusit. Astfel s-a luat decizia sa fie transferat 888 de la Nordului la Ferentari, iar 886 apartine in continuare de Ferentari, dar este in conservare in Dep. Berceni.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF
Gabi23
Situatia autobuzelor DAF de la Pipera este in felul urmator:
- "Active" sunt ramase in acest moment doar cele 7 Castrosua (838, 849, 851, 868, 869, 874 si 882), din care circula de obicei pe linia 112 sau 135 cam 3-4.
- Autobuzele DAF Elvo, nu au mai circulat de aproximativ 4 luni, exceptie facand 823, care a mai circulat sporadic in vara acestui an, dar nici acest n-a mai circulat de cateva saptamani.
- Astfel in autobaza mai sunt ramase inca: 762, 766, 769, 773, 822, 823 si 828. Situatia lor este inca incerta, deoarece s-au oprit temporar casarile.
- La Depoul Berceni sunt in conservare: 205, 758, 765 si 776.
- La URAC este 760 pentru modificari.
Situatia autobuzelor DAF de la Pipera este in felul urmator:
- "Active" sunt ramase in acest moment doar cele 7 Castrosua (838, 849, 851, 868, 869, 874 si 882), din care circula de obicei pe linia 112 sau 135 cam 3-4.
- Autobuzele DAF Elvo, nu au mai circulat de aproximativ 4 luni, exceptie facand 823, care a mai circulat sporadic in vara acestui an, dar nici acest n-a mai circulat de cateva saptamani.
- Astfel in autobaza mai sunt ramase inca: 762, 766, 769, 773, 822, 823 si 828. Situatia lor este inca incerta, deoarece s-au oprit temporar casarile.
- La Depoul Berceni sunt in conservare: 205, 758, 765 si 776.
- La URAC este 760 pentru modificari.
- GAC
-
Posted:
-
Re: DAF
GAC
Va intreb si eu, cand vor fi casate toate DAF-urile?
Din punctul meu de vedere, aceste autobuze au fost cele mai reusite de pana acum.
Ele au fost si rapide si destul de silentioasa, dar ce m-a fermecat este interiorul bine organizat si aparent spatios, luminos, spre deosebire de Rocar care totdeauna mi-au dat un sentiment neplacut, de hruba.
Va intreb si eu, cand vor fi casate toate DAF-urile?
Din punctul meu de vedere, aceste autobuze au fost cele mai reusite de pana acum.
Ele au fost si rapide si destul de silentioasa, dar ce m-a fermecat este interiorul bine organizat si aparent spatios, luminos, spre deosebire de Rocar care totdeauna mi-au dat un sentiment neplacut, de hruba.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF
Gabi23
In perioada 2011-2012 cel mai probabil vor disparea din parcul RATB marea majoritate a autobuzelor DAF. O sa vedeti ca asa se va intampla, deoarece nu mai fac fata o buna parte din ele si se "chinuie" pentru ca au si fost muncite in vremea lor de glorie. O parte din cele ramase inca, sunt retrase din circulatie momentan, fie ca sunt la Dep. Berceni, fie prin autobazele Pipera, Nordului sau Ferentari.
Problemele sunt multe la ele, sasiuri subrede, piese tot mai putine, motoare "obosite". Cele ramase in circulatie implinesc in anul 2011 intre 13 si 16 ani de la sosirea in Bucuresti, si majoritatea au peste 1000000 km, unele ajungand la 15000000 km.
Trebuie sa tinem cont ca nu neaparat aspectul exterior si interior al salonului conteaza. Cel mai bun si recent exemplu care imi vine in minte este DAF-ul 873 care arata destul de intretinuta exterior, dar sasiul era tandari... Si sunt multe alte exemple. Au fost, dar vremea lor a trecut, raman pozele si amintirile, la fel cum prin 2014-2015 vom incepe sa spunem bye-bye la Mercedes Citaro Euro 3.
GAC wrote:
Va intreb si eu, cand vor fi casate toate DAF-urile?
In perioada 2011-2012 cel mai probabil vor disparea din parcul RATB marea majoritate a autobuzelor DAF. O sa vedeti ca asa se va intampla, deoarece nu mai fac fata o buna parte din ele si se "chinuie" pentru ca au si fost muncite in vremea lor de glorie. O parte din cele ramase inca, sunt retrase din circulatie momentan, fie ca sunt la Dep. Berceni, fie prin autobazele Pipera, Nordului sau Ferentari.
Problemele sunt multe la ele, sasiuri subrede, piese tot mai putine, motoare "obosite". Cele ramase in circulatie implinesc in anul 2011 intre 13 si 16 ani de la sosirea in Bucuresti, si majoritatea au peste 1000000 km, unele ajungand la 15000000 km.
Trebuie sa tinem cont ca nu neaparat aspectul exterior si interior al salonului conteaza. Cel mai bun si recent exemplu care imi vine in minte este DAF-ul 873 care arata destul de intretinuta exterior, dar sasiul era tandari... Si sunt multe alte exemple. Au fost, dar vremea lor a trecut, raman pozele si amintirile, la fel cum prin 2014-2015 vom incepe sa spunem bye-bye la Mercedes Citaro Euro 3.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: DAF
Dominatrix
Din cate stiu eu, la RATB, se taie in ordinea:
1.defectiuni mari
2.numarul de kilometri
3.numar de ani
Imi amintesc ca si despre DAF'uri se spunea cand erau noi ca nu vor rezista in Bucuresti, ceea ce era de asteptat la cat de fragile pareau la prima vedere, si totusi, si cu intretinerea mai proasta din anii '90 - fata de ce e acum - , si cu strazile care aratau ca dupa bombardament in unele cazuri, uite ca totusi au rezistat cel putin 13 ani, fiindca in 2007 a inceput casarea lor. Si o parte mai circula si acum.
Ca sa nu mai vorbim ca daca nu venea si transa a 2'a de Mercedes'uri, ar fi ramas sigur in circulatie, si probabil ca ar fi fost si intretinute mai bine, stiut fiind ca la RATB odata achizitionata o transa "consistenta" de vehicule noi, indiferent ca e vorba de autobuze sau trolee interesul pentru intretinerea celor vechi tinde sa dispara "subit". Deci daca DAF'urile au rezistat 13 ani de ce sa nu speram ca si Mercedes'urile vor rezista macar tot atat?
Din cate stiu eu, la RATB, se taie in ordinea:
1.defectiuni mari
2.numarul de kilometri
3.numar de ani
Gabi23 wrote:E foarte posibil sa ai dreptate, dar totusi eu sper sa te inseli in privinta Mercedes'urilor. In alte tari care au achizitionat Mercedes Citaro, durata medie de viata a unui autobuz este cel putin 12 ani, ajungand in unele cazuri pana la 18. E de presupus ca si Mercedes'urile vor tine acolo tot atat. Evident ca nu putem face comparatii directe, fiindca si intretinerea lor acolo e alta. La RATB, intretinerea e mai slaba, "dupa buget" dar totusi sper ca marca Mercedes sa-si merite "faima" si la RATB.
la fel cum prin 2014-2015 vom incepe sa spunem bye-bye la Mercedes Citaro Euro 3.
Imi amintesc ca si despre DAF'uri se spunea cand erau noi ca nu vor rezista in Bucuresti, ceea ce era de asteptat la cat de fragile pareau la prima vedere, si totusi, si cu intretinerea mai proasta din anii '90 - fata de ce e acum - , si cu strazile care aratau ca dupa bombardament in unele cazuri, uite ca totusi au rezistat cel putin 13 ani, fiindca in 2007 a inceput casarea lor. Si o parte mai circula si acum.
Ca sa nu mai vorbim ca daca nu venea si transa a 2'a de Mercedes'uri, ar fi ramas sigur in circulatie, si probabil ca ar fi fost si intretinute mai bine, stiut fiind ca la RATB odata achizitionata o transa "consistenta" de vehicule noi, indiferent ca e vorba de autobuze sau trolee interesul pentru intretinerea celor vechi tinde sa dispara "subit". Deci daca DAF'urile au rezistat 13 ani de ce sa nu speram ca si Mercedes'urile vor rezista macar tot atat?
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF
Gabi23
Toate DAF-urile pe caroserie ELVO (ELBO)( pe care le-a avut/are in exploatare RATB (758~777 si 815~834) au fost fabricate in anul 1995.
In momentul de fata:
~ Casate: 759, 761, 763, 764, 767, 768, 770, 771, 772, 774, 775, 777, 815, 816, 817, 818, 819, 820, 821, 824, 825, 826, 827, 829, 830 , 831, 832, 833, 834.
~ Autobaza Pipera: 758, 762, 765, 766, 769, 773, 776, 822, 823, 828. (Nu mai circula in acest moment decat 823, restul asteapta sa se adauge listei celor de mai sus, fiind sanse extrem de reduse sa mai circule, dar nu se stie niciodata)
~ URAC: 760 (experiment)
~ Elvo-ul 205 este produs in anul 1993 si este momentan in conservare.
Toate DAF-urile pe caroserie ELVO (ELBO)( pe care le-a avut/are in exploatare RATB (758~777 si 815~834) au fost fabricate in anul 1995.
In momentul de fata:
~ Casate: 759, 761, 763, 764, 767, 768, 770, 771, 772, 774, 775, 777, 815, 816, 817, 818, 819, 820, 821, 824, 825, 826, 827, 829, 830 , 831, 832, 833, 834.
~ Autobaza Pipera: 758, 762, 765, 766, 769, 773, 776, 822, 823, 828. (Nu mai circula in acest moment decat 823, restul asteapta sa se adauge listei celor de mai sus, fiind sanse extrem de reduse sa mai circule, dar nu se stie niciodata)
~ URAC: 760 (experiment)
~ Elvo-ul 205 este produs in anul 1993 si este momentan in conservare.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: DAF
Dominatrix
Autobuzul - prototip 205 ar trebui pastrat si reconditionat. Este primul autobuz de acest tip din dotarea regiei. Dar conform unui mare filozof al ultimilor 20 de ani: "Istoria nu ne tine de foame". Dar fierul vechi ne tine...
Autobuzul - prototip 205 ar trebui pastrat si reconditionat. Este primul autobuz de acest tip din dotarea regiei. Dar conform unui mare filozof al ultimilor 20 de ani: "Istoria nu ne tine de foame". Dar fierul vechi ne tine...
- SprinterXP
-
Posted:
-
Re: DAF
SprinterXP
Dupa numarul de inmatriculare, DAF-ul in cauza este #837.
Utilizator anonim wrote:
Si un DAF mai iesit din comun pe linia speciala 462 (sau cum se numea). Abia astept sa il vad cum ramane dupa desfacerea autocolantului cu tot cu vopsea
Dupa numarul de inmatriculare, DAF-ul in cauza este #837.
📖 Pagination options