Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5565 posts, 1207513 views
📖 Pagination options
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
BodoMinea
Fibra aia nu e mai mult închiriată pentru diverși operatori? Oricum ceva comunicare IP sigur e între stații pentru a conecta display-urile de care ziceam mai sus de server. Cu NTP ar putea sincroniza ceasurile LED de la peron cu cele ale afișajelor cu trenuri, dar din nou nu sunt foarte sigur că taxatoarele sunt prea ușor interfațabile. Poate un calculator sincronizat cu NTP care prin ceva dispozitiv dă ora lui taxatoarelor. Dar din nou, e clar că asta nu se întâmplă. Și totuși vorbim de tehnologia Metrorex care la Unirii încă emite abonamente scriind cu pixul pe ele.
Fibra aia nu e mai mult închiriată pentru diverși operatori? Oricum ceva comunicare IP sigur e între stații pentru a conecta display-urile de care ziceam mai sus de server. Cu NTP ar putea sincroniza ceasurile LED de la peron cu cele ale afișajelor cu trenuri, dar din nou nu sunt foarte sigur că taxatoarele sunt prea ușor interfațabile. Poate un calculator sincronizat cu NTP care prin ceva dispozitiv dă ora lui taxatoarelor. Dar din nou, e clar că asta nu se întâmplă. Și totuși vorbim de tehnologia Metrorex care la Unirii încă emite abonamente scriind cu pixul pe ele.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Eu cred ca fiecare magistrala are serverul ei.
Adica M1/M3 au un server, M2 un server si M4 un server.
Eu cred ca fiecare magistrala are serverul ei.
Adica M1/M3 au un server, M2 un server si M4 un server.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
BodoMinea
Cel mai probabil. Adică avem două sisteme separate. Bombardier CITYFLO 350 pentru M1/3 și M2, cel mai probabil două instalații asemănătoare tehnic dar complet separate și pe M4 avem ce au pus cei de la Invensys (Dimetronic) bazat pe Siemens Westrace Trackguard. Deci probabil fiecare magistrală cu instalația ei de ATC și server-ul ei pentru a da panourilor informația (presupun că e o strânsă legătură între ATO/ATP și sistemul de informare). E interesant cum funcționează două tipuri de display-uri pe M4: mă întreb dacă și cele cu LED-uri (cum sunt în Gara de Nord 2) sunt tot all-in-one (nu par așa inteligente) și dacă le-au adaptat să ruleze un soft nou odată cu instalarea ATO-ului și a panourilor noi (cum sunt la Parc Basilescu).
Cel mai probabil. Adică avem două sisteme separate. Bombardier CITYFLO 350 pentru M1/3 și M2, cel mai probabil două instalații asemănătoare tehnic dar complet separate și pe M4 avem ce au pus cei de la Invensys (Dimetronic) bazat pe Siemens Westrace Trackguard. Deci probabil fiecare magistrală cu instalația ei de ATC și server-ul ei pentru a da panourilor informația (presupun că e o strânsă legătură între ATO/ATP și sistemul de informare). E interesant cum funcționează două tipuri de display-uri pe M4: mă întreb dacă și cele cu LED-uri (cum sunt în Gara de Nord 2) sunt tot all-in-one (nu par așa inteligente) și dacă le-au adaptat să ruleze un soft nou odată cu instalarea ATO-ului și a panourilor noi (cum sunt la Parc Basilescu).
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Informatia de pe panouri se actualizeaza cand trenul trece peste balizele ATC, de asta se da impresia ca mereu afiseaza gresit, dar cand trenul e cu 2-3 statii distanta, estimarea este destul de buna.
Informatia de pe panouri se actualizeaza cand trenul trece peste balizele ATC, de asta se da impresia ca mereu afiseaza gresit, dar cand trenul e cu 2-3 statii distanta, estimarea este destul de buna.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
shoppy
Nu, pe M4 afisarea nu e legata de Dimetronic ci are porpriile bucle de inductie pentru detectarea trenului la peron.
Oricum, afisarea de pe M4 e cam haotica, la GdN2, Basarab si Grivita e simplu ca la un peron se merge intr-o singura directie dar afisajele nu mai interactioneaza cu senzorii de prezenta ci doar ruleaza tamp programul de circulatie, adica arata cate minute mai sunt pana la ora cand e programat urmatorul tren fara sa se reseteze cand chiar ajunge trenul in statie, deci daca circulatia se decaleaza fata de program atunci afisajele sunt complet aiurea.
Pe tronsonul 1 Mai, Pajura, Parc Bazilescu e mai greu ca se merge in ambele sensuri si nu s-au mai obosit cu programul de circulatie si deobicei se afiseaza niste valori aberante de 30-40min, apoi cand un tren pleaca din Bazilescu IDM de la 1 Mai reseteaza manual sistemul de pe linia aia pe un program de circulatie fix, de exemplu in 1 Mai e tren spre GdN2 peste 2min si tren spre Bazilescu peste 5min, si apoi e lasat de izbeliste pana cand pleaca din nou tren din Bazilescu pe linia aia.
Nu, pe M4 afisarea nu e legata de Dimetronic ci are porpriile bucle de inductie pentru detectarea trenului la peron.
Oricum, afisarea de pe M4 e cam haotica, la GdN2, Basarab si Grivita e simplu ca la un peron se merge intr-o singura directie dar afisajele nu mai interactioneaza cu senzorii de prezenta ci doar ruleaza tamp programul de circulatie, adica arata cate minute mai sunt pana la ora cand e programat urmatorul tren fara sa se reseteze cand chiar ajunge trenul in statie, deci daca circulatia se decaleaza fata de program atunci afisajele sunt complet aiurea.
Pe tronsonul 1 Mai, Pajura, Parc Bazilescu e mai greu ca se merge in ambele sensuri si nu s-au mai obosit cu programul de circulatie si deobicei se afiseaza niste valori aberante de 30-40min, apoi cand un tren pleaca din Bazilescu IDM de la 1 Mai reseteaza manual sistemul de pe linia aia pe un program de circulatie fix, de exemplu in 1 Mai e tren spre GdN2 peste 2min si tren spre Bazilescu peste 5min, si apoi e lasat de izbeliste pana cand pleaca din nou tren din Bazilescu pe linia aia.
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou
freyutz
Posibil sa fie gabarit redus in zona? Nu am trecut pe firul ala de cand au inceput discutiile despre limitare, dar posibil ca asta sa fie motivul. Momentul introducerii limitarii nu coincide cumva cu momentul introducerii CAF in exploatare?
133 313 wrote:
[...] Nu inteleg cum pisici le-a dat acolo ca trebuie limitare de viteza dar pe macazul ala dintre Unirii si Tineretului te da trenul cu capul de bare si geamuri dar n-au bagat limitare.
Posibil sa fie gabarit redus in zona? Nu am trecut pe firul ala de cand au inceput discutiile despre limitare, dar posibil ca asta sa fie motivul. Momentul introducerii limitarii nu coincide cumva cu momentul introducerii CAF in exploatare?
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou
133 313
"De la bugetul de stat". Pai cu asta ai spus tot. Nu-i au. I-au dat pe altceva.
Prin iulie 2014 s-a rupt ciuperca sinei la o joanta de pe interstatie (in cursul zilei). Cam de atunci merg (din ce in ce mai) incet.
"De la bugetul de stat". Pai cu asta ai spus tot. Nu-i au. I-au dat pe altceva.
freyutz wrote:
Posibil sa fie gabarit redus in zona? Nu am trecut pe firul ala de cand au inceput discutiile despre limitare, dar posibil ca asta sa fie motivul. Momentul introducerii limitarii nu coincide cumva cu momentul introducerii CAF in exploatare?
Prin iulie 2014 s-a rupt ciuperca sinei la o joanta de pe interstatie (in cursul zilei). Cam de atunci merg (din ce in ce mai) incet.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
BodoMinea
Dacă sunt separate e logic de ce e așa haotică totuși. O altă nedumerire a mea este: dacă sistemul de informare de la peron știe ce tren la ce linie va ajunge, de ce anunțul din tren nu poate să fie setat automat după aceași condiție? Mă refer la faptul că tronsonul acela cu ambele direcții pe ambele linii este mereu anunțat de mecanic, probabil pentru că PISul din tren nu știe pe ce parte o să fie stația. Și îmi imaginez că e ceva simplu de rezolvat, sau alta e problema?
Dacă sunt separate e logic de ce e așa haotică totuși. O altă nedumerire a mea este: dacă sistemul de informare de la peron știe ce tren la ce linie va ajunge, de ce anunțul din tren nu poate să fie setat automat după aceași condiție? Mă refer la faptul că tronsonul acela cu ambele direcții pe ambele linii este mereu anunțat de mecanic, probabil pentru că PISul din tren nu știe pe ce parte o să fie stația. Și îmi imaginez că e ceva simplu de rezolvat, sau alta e problema?
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou
freyutz
Ma indoiesc ca ruperea ciupercii sinei ar putea fi un motiv (nu doar acolo sunt joante ). In mod logic si rational, preventia in situatii de genul asta ar trebui sa vina din alte directii, nu din limitari de viteza a materialului rulant.
Totusi perioada de mai sus, este in jurul datei de intrare a CAF-urilor in exploatare cu calatori. Si aviz celor ce isi vor pune probabil mainile in cap, alergand dupa stiri senzationale, tind sa cred ca este o norma de siguranta luata in calcul de conditii extreme (uzuri maxime, incarcari maxime, tangaj, etc.) ca si in cazul peroanelor de la care toata lumea a luat foc desi in mod normal nici un tren nu atingea peronul in mod direct.
Eu zic ca face sens. Tu ce parere ai?
133 313 wrote:
"De la bugetul de stat". Pai cu asta ai spus tot. Nu-i au. I-au dat pe altceva.freyutz wrote:
Posibil sa fie gabarit redus in zona? Nu am trecut pe firul ala de cand au inceput discutiile despre limitare, dar posibil ca asta sa fie motivul. Momentul introducerii limitarii nu coincide cumva cu momentul introducerii CAF in exploatare?
Prin iulie 2014 s-a rupt ciuperca sinei la o joanta de pe interstatie (in cursul zilei). Cam de atunci merg (din ce in ce mai) incet.
Ma indoiesc ca ruperea ciupercii sinei ar putea fi un motiv (nu doar acolo sunt joante ). In mod logic si rational, preventia in situatii de genul asta ar trebui sa vina din alte directii, nu din limitari de viteza a materialului rulant.
Totusi perioada de mai sus, este in jurul datei de intrare a CAF-urilor in exploatare cu calatori. Si aviz celor ce isi vor pune probabil mainile in cap, alergand dupa stiri senzationale, tind sa cred ca este o norma de siguranta luata in calcul de conditii extreme (uzuri maxime, incarcari maxime, tangaj, etc.) ca si in cazul peroanelor de la care toata lumea a luat foc desi in mod normal nici un tren nu atingea peronul in mod direct.
Eu zic ca face sens. Tu ce parere ai?
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
freyutz
IVA nu are PIS. Pur si simplu anunturile cu statii se succed unul dupa altul pe METROVOX cand apasa mecanicul pe butonul "Urmatoarea Statie" (nu sunt automate nici cele cu vocea feminina). Totusi, trebuie sa luati in calcul ca odata la 2-3 luni, trenurile IVA sunt intoarse, fata de BM2 sau BM3 ce sunt pe aceleasi pozitii de cand au fost introduse in exploatare.
IVA nu are PIS. Pur si simplu anunturile cu statii se succed unul dupa altul pe METROVOX cand apasa mecanicul pe butonul "Urmatoarea Statie" (nu sunt automate nici cele cu vocea feminina). Totusi, trebuie sa luati in calcul ca odata la 2-3 luni, trenurile IVA sunt intoarse, fata de BM2 sau BM3 ce sunt pe aceleasi pozitii de cand au fost introduse in exploatare.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Nu s-au obosit sa implementeze o logica pentru anunt.
Ca tot veni vorba de informarea calatorilor: poate un anunt automat cu "trenul circula in directia X" ar fi folositor. Mai ales pentru tronsonul comun si pentru BM-urile care nu au afisaj interior.
Nu s-au obosit sa implementeze o logica pentru anunt.
Ca tot veni vorba de informarea calatorilor: poate un anunt automat cu "trenul circula in directia X" ar fi folositor. Mai ales pentru tronsonul comun si pentru BM-urile care nu au afisaj interior.
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou
133 313
Face sens dar nu pot spune daca e vorba de gabarit din moment ce si Bombardierele merg la fel de incet (poate obligate, ca sa tina intervalul si sa nu circule in trenulet). Orisicum asta nu aduce problema mai aproape de solutionare nici cu un milimetru. In orice caz oboseala materialului in momentul in care ti se rupe este mare. Dar am deviat de la lifturi rau.
Face sens dar nu pot spune daca e vorba de gabarit din moment ce si Bombardierele merg la fel de incet (poate obligate, ca sa tina intervalul si sa nu circule in trenulet). Orisicum asta nu aduce problema mai aproape de solutionare nici cu un milimetru. In orice caz oboseala materialului in momentul in care ti se rupe este mare. Dar am deviat de la lifturi rau.
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou
freyutz
Aici este partea interesanta. Sa nu uitam ca avem comenzi ATO identice atat pt BM3 cat si pt BM2. Datele din cale sunt aceleasi pentru orice tip de tren. Astfel incat, daca avem o restrictie din cauza gabaritului pt BM3, aceasta va fi tradusa si ptr BM2, chiar daca nu s-ar aplica in situatia de fata.
@mcosmin: Avem o singura portiune de tronson comun unde exista anunt vocal legat de directia de mers ce se declanseaza cu 1 statie inainte de separatia magistralelor. In rest, nu vad de ce ai avea nevoie de informatia asta. Daca nu stii sa citesti pe panourile din statii ca indica directia trenului, sau macar pe afisajul din capatul de tren, nu cred ca te-ar trezi la realitate inca o informare in plus, si daca esti atat de aerian, ti-o cam meriti. Parerea mea...
133 313 wrote:
Face sens dar nu pot spune daca e vorba de gabarit din moment ce si Bombardierele merg la fel de incet (poate obligate, ca sa tina intervalul si sa nu circule in trenulet). Orisicum asta nu aduce problema mai aproape de solutionare nici cu un milimetru. In orice caz oboseala materialului in momentul in care ti se rupe este mare. Dar am deviat de la lifturi rau.
Aici este partea interesanta. Sa nu uitam ca avem comenzi ATO identice atat pt BM3 cat si pt BM2. Datele din cale sunt aceleasi pentru orice tip de tren. Astfel incat, daca avem o restrictie din cauza gabaritului pt BM3, aceasta va fi tradusa si ptr BM2, chiar daca nu s-ar aplica in situatia de fata.
@mcosmin: Avem o singura portiune de tronson comun unde exista anunt vocal legat de directia de mers ce se declanseaza cu 1 statie inainte de separatia magistralelor. In rest, nu vad de ce ai avea nevoie de informatia asta. Daca nu stii sa citesti pe panourile din statii ca indica directia trenului, sau macar pe afisajul din capatul de tren, nu cred ca te-ar trezi la realitate inca o informare in plus, si daca esti atat de aerian, ti-o cam meriti. Parerea mea...
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Nu eu. E pt altii Mi se pare amuzant ca pana nu repeta mecanicul ca trenul merge la gara sau in Militari, lumea nu crede anuntul facut de tren automat.
Desi uneori la orele de varf chiar nu poti sa vezi in stanga si in dreapta.
Nu eu. E pt altii Mi se pare amuzant ca pana nu repeta mecanicul ca trenul merge la gara sau in Militari, lumea nu crede anuntul facut de tren automat.
Desi uneori la orele de varf chiar nu poti sa vezi in stanga si in dreapta.
📖 Pagination options