Topic: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21)
992 posts, 391485 views
📖 Pagination options
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
mcosmin
Am observat un glitch amuzant in softul BM-urilor (probabil si CAF-urile il au...)
Daca isi schimba statia destinatie in timpul mersului (sau o reseteaza), anuntul cu "urmeaza statia..." se repeta.
Am observat asta ieri la rama Paris. A plecat de la Dristor 2 cu "Pantelimon" dar la Piata Muncii era "Republica". A anuntat o data corect "urmeaza statia Piata Muncii" cand a plecat de la D2, si a mai anuntat inca o data "Urmeaza statia Piata Muncii" si inainte sa intre in statie.
Acum ca ma gandesc mai bine am observat comportamente similare si in alte rame.
Am observat un glitch amuzant in softul BM-urilor (probabil si CAF-urile il au...)
Daca isi schimba statia destinatie in timpul mersului (sau o reseteaza), anuntul cu "urmeaza statia..." se repeta.
Am observat asta ieri la rama Paris. A plecat de la Dristor 2 cu "Pantelimon" dar la Piata Muncii era "Republica". A anuntat o data corect "urmeaza statia Piata Muncii" cand a plecat de la D2, si a mai anuntat inca o data "Urmeaza statia Piata Muncii" si inainte sa intre in statie.
Acum ca ma gandesc mai bine am observat comportamente similare si in alte rame.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
BodoMinea
Mă uitam pe site-ul celor de la Bombardier, pagina dedicată Movia 346 și am dat de această poză interesantă și cred că destul de veche.
Pare să fie semitrenul 1 al 1001&2001 Dalia. Întrebarea mea este: un semitren pe cont propriu, așa cum este în poză poate funcționa? (așa pare) După asamblarea finală, se mai poate despărți un BM în cele două semitrenuri inițiale?
Și poza pare să fie făcută pe ceva linie de test de la Electroputere Craiova (fiind jumătate asamblat și fără stickere pe parbriz asta am dedus). Se obervă în stânga jos și ceva ce pare să fie linia a3-a? Corect? Există facilitatea aceasta acolo?
Mă uitam pe site-ul celor de la Bombardier, pagina dedicată Movia 346 și am dat de această poză interesantă și cred că destul de veche.
bmm.jpg (1.36 MB; downloaded 3562 times)
Pare să fie semitrenul 1 al 1001&2001 Dalia. Întrebarea mea este: un semitren pe cont propriu, așa cum este în poză poate funcționa? (așa pare) După asamblarea finală, se mai poate despărți un BM în cele două semitrenuri inițiale?
Și poza pare să fie făcută pe ceva linie de test de la Electroputere Craiova (fiind jumătate asamblat și fără stickere pe parbriz asta am dedus). Se obervă în stânga jos și ceva ce pare să fie linia a3-a? Corect? Există facilitatea aceasta acolo?
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
punmeister
@BodoMinea
Se poate desparti in cele 2 semitrenuri initiale.
Poza cred ca este facuta in Kalmar, Suedia. Deoarece 1001-2001 Dalia a fost singura rama BM asamblata in Suedia. (Pentru ca acolo s-a facut specializarea personalului EP Craiova)
@BodoMinea
Se poate desparti in cele 2 semitrenuri initiale.
Poza cred ca este facuta in Kalmar, Suedia. Deoarece 1001-2001 Dalia a fost singura rama BM asamblata in Suedia. (Pentru ca acolo s-a facut specializarea personalului EP Craiova)
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
BodoMinea
Aa, ok.
Chiar mă întrebam dacă a fost un prototip făcut la ei, și plus că nu prea părea zona aia de test să fie a EP.
Are sens. Thanks
Aa, ok.
Chiar mă întrebam dacă a fost un prototip făcut la ei, și plus că nu prea părea zona aia de test să fie a EP.
Are sens. Thanks
- survola
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
survola
@mcosmin: asa se anunță la CAF, o data când pleacă din stație și încă o data înainte să intre în următoarea; nu cred că e vreun glitch.
@mcosmin: asa se anunță la CAF, o data când pleacă din stație și încă o data înainte să intre în următoarea; nu cred că e vreun glitch.
- puidemorosan
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
andrei11
Eu stiam ca fiecare sectiune de 3 are un pantograf. Parca la vagonul de mijloc ( pentru sectiunea de 3 ).
Deci la trenul de 6 are 2 pantografe.
E ceva care-mi scapa ?
Eu stiam ca fiecare sectiune de 3 are un pantograf. Parca la vagonul de mijloc ( pentru sectiunea de 3 ).
Deci la trenul de 6 are 2 pantografe.
E ceva care-mi scapa ?
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
freyutz
puidemorosan se refera la faptul ca trenul din poza de mai devreme are un pantograf diferit fata de cele cu care sunt echipate trenurile acum. Probabil special pentru anumite probe sub tensiune ale prototipului.
puidemorosan se refera la faptul ca trenul din poza de mai devreme are un pantograf diferit fata de cele cu care sunt echipate trenurile acum. Probabil special pentru anumite probe sub tensiune ale prototipului.
- puidemorosan
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
puidemorosan
Exactamente.In plus,în București primele probe dinamice s-au făcut cu semirama 1001.
Tipul acela de pantograf era folosit temporar datorita inaltimii mari a FC din linia de test fata da înălțimea reala a FC de la metrou.
Exactamente.In plus,în București primele probe dinamice s-au făcut cu semirama 1001.
Tipul acela de pantograf era folosit temporar datorita inaltimii mari a FC din linia de test fata da înălțimea reala a FC de la metrou.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
BodoMinea
Inițial nu m-am prins ce e cu pantograful din poza pusă de mine, dar punându-l lângă unul actual se vede că este mai lat și probabil cu o cursă mult mai mare. Cele care sunt acum nici nu se văd decât de la o distanță considerabilă (privind din lateral) sau de sus. Probabil da, catenara de unde se făceau testele era mai înaltă ca la tramvai/cfr/etc.
Dacă tot suntem la capitolul ăsta, știe cineva să îmi răspundă sigur la următoarea chestie: firul overhead are tot 750v (cc) ca și linia a treia? Pe casetele din spatele neoanelor cu F scrie 750V, dar pe pagina cu informații a trenurilor Movia scrie că alimentarea pe fir are alt voltaj. Înclin să cred că e cum scrie pe cutii... dar l-am întrebat pe un mecanic și a zis că nu e în totalitate sigur de treaba asta.
Mersi.
Inițial nu m-am prins ce e cu pantograful din poza pusă de mine, dar punându-l lângă unul actual se vede că este mai lat și probabil cu o cursă mult mai mare. Cele care sunt acum nici nu se văd decât de la o distanță considerabilă (privind din lateral) sau de sus. Probabil da, catenara de unde se făceau testele era mai înaltă ca la tramvai/cfr/etc.
pantogr.png (259.36 KB; downloaded 3711 times)
Dacă tot suntem la capitolul ăsta, știe cineva să îmi răspundă sigur la următoarea chestie: firul overhead are tot 750v (cc) ca și linia a treia? Pe casetele din spatele neoanelor cu F scrie 750V, dar pe pagina cu informații a trenurilor Movia scrie că alimentarea pe fir are alt voltaj. Înclin să cred că e cum scrie pe cutii... dar l-am întrebat pe un mecanic și a zis că nu e în totalitate sigur de treaba asta.
Mersi.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
BodoMinea
@mcosmin
Rama „Riga” pe M1 astăzi a suferit de exact acest glitch de care zici tu. A schimbat din Republica în Pantelimon imediat după plecarea de la D2 și s-a cam încurcat. Primul anunț cu „Urmează stația Piața Muncii” a întârziat destul de mult și credeam că nu o să mai vină, dar a venit cam pe la jumătatea tunelului dintre stații, urmat de încă un anunț la intrarea în stație. Apoi a continuat cu Pantelimon și totul a fost normal.
La un moment dat și în Helsinki am auzit de două ori anunțul dar nu eram atent la direcție dacă o schimbă sau nu.
La CAF-uri ăsta nu e glitch, e feature.
@mcosmin
Rama „Riga” pe M1 astăzi a suferit de exact acest glitch de care zici tu. A schimbat din Republica în Pantelimon imediat după plecarea de la D2 și s-a cam încurcat. Primul anunț cu „Urmează stația Piața Muncii” a întârziat destul de mult și credeam că nu o să mai vină, dar a venit cam pe la jumătatea tunelului dintre stații, urmat de încă un anunț la intrarea în stație. Apoi a continuat cu Pantelimon și totul a fost normal.
La un moment dat și în Helsinki am auzit de două ori anunțul dar nu eram atent la direcție dacă o schimbă sau nu.
La CAF-uri ăsta nu e glitch, e feature.
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
freyutz
@BodoMihnea: Tensiunea este aceeasi atat pe sina a 3-a cat si pe firul aerian.
@BodoMihnea: Tensiunea este aceeasi atat pe sina a 3-a cat si pe firul aerian.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
BodoMinea
Ok, înțeleg. Deci tehnic vorbind, cu un pantograf ca cel din poză BM-ul putea circula pe o linie de tramvai (cel puțin pe cele din București care au 750v).
Deși nu-i ceva specific BM, o să fie ultimul off-topic ca să îmi lămuresc nelămuririle privind alimentarea.
Am citit pe alt forum la un moment dat că șina a3-a nu are permanent tensiune electrică în ea, și că ar fi ceva senzori magnetici la trecerile între secțiuni, care o dezactivează pe cea din spate și o activează pe următoarea când trece trenul. Văd în asta o oarecare eficiență energetică dar mi se pare cam complicat și greu de crezut. E adevărat - chiar e un sistem așa inteligent, sau e un simplu conductor electric, sub tensiune mereu în programul de circulație?
Ok, înțeleg. Deci tehnic vorbind, cu un pantograf ca cel din poză BM-ul putea circula pe o linie de tramvai (cel puțin pe cele din București care au 750v).
Deși nu-i ceva specific BM, o să fie ultimul off-topic ca să îmi lămuresc nelămuririle privind alimentarea.
Am citit pe alt forum la un moment dat că șina a3-a nu are permanent tensiune electrică în ea, și că ar fi ceva senzori magnetici la trecerile între secțiuni, care o dezactivează pe cea din spate și o activează pe următoarea când trece trenul. Văd în asta o oarecare eficiență energetică dar mi se pare cam complicat și greu de crezut. E adevărat - chiar e un sistem așa inteligent, sau e un simplu conductor electric, sub tensiune mereu în programul de circulație?
- Hawkuletz
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Hawkuletz
Referitor la tensiune in sina 3, singurul motiv pentru care s-ar face asa ceva ar fi din ratiuni de siguranta - sa nu electrocuteze oamenii care s-ar preumbla pe acolo. Nu aduce eficienta energetica, dimpotriva (pierderi pe contactori, sisteme de control etc). Se adauga la asta costurile de instalare si intretinere pentru un sistem complex. Intr-adevar, un sistem similar este implementat la tramvaie, de pilda la Bordeaux unde in anumite zone "istorice" firul de contact deranja si atunci s-a trecut la alimentare subterana (este un sant intre sine in care intra un captator). Santul respectiv este impartit in sectiuni scurte si fiecare sectiune este alimentata doar daca este complet acoperita de tramvai.
Vezi https://en.wikipedia.org/wiki/Ground-level_power_supply
Referitor la circulatia pe linia de tramvai cred ca sunt multe alte probleme: gabarit, tonaj, raza minima de curbura, putere.
Apropos, presupun (chiar, stie cineva concret?) ca puterea trenului este limitata cand se foloseste firul de contact spre deosebire de sina 3.
Referitor la tensiune in sina 3, singurul motiv pentru care s-ar face asa ceva ar fi din ratiuni de siguranta - sa nu electrocuteze oamenii care s-ar preumbla pe acolo. Nu aduce eficienta energetica, dimpotriva (pierderi pe contactori, sisteme de control etc). Se adauga la asta costurile de instalare si intretinere pentru un sistem complex. Intr-adevar, un sistem similar este implementat la tramvaie, de pilda la Bordeaux unde in anumite zone "istorice" firul de contact deranja si atunci s-a trecut la alimentare subterana (este un sant intre sine in care intra un captator). Santul respectiv este impartit in sectiuni scurte si fiecare sectiune este alimentata doar daca este complet acoperita de tramvai.
Vezi https://en.wikipedia.org/wiki/Ground-level_power_supply
Referitor la circulatia pe linia de tramvai cred ca sunt multe alte probleme: gabarit, tonaj, raza minima de curbura, putere.
Apropos, presupun (chiar, stie cineva concret?) ca puterea trenului este limitata cand se foloseste firul de contact spre deosebire de sina 3.
📖 Pagination options