Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Ştiri, proiecte, perspective

1886 posts, 609301 views
 
Go to page:  1  ... 97 98 99 100 101 102 103  ... 135
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, proiecte, perspective URANUS

N-aveti viziune! :-D

 


Re: Stiri, proiecte, perspective TibiV

Păcat că nu avem aici emoticonul ăla din Yahoo Messenger cu omuleţul care se tăvăleşte pe jos de râs....
:lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Serban

Mie nu mi se pare SF. E vorba despre 2035, totusi. Nu mi se pare nimic de nerealizat. Probabil si in '95 daca auzeati de planul cu Pasajul Basarab (de exemplu) ati fi fost la fel de amuzati. Ca sa nu mai zic ca unele din proiecte sunt deja realizabile destul de usor (pistele de biciclete, de exemplu), iar a,ltele sunt deja in implementare.

Oricum, fara sa studiez amanuntit, nu toate proiectele imi suna foarte bine.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective andrei11

Ba e SF. E pe aici pe forum un desen facut de Udriste prin anul 1995 ( :?: ), o sa-l caut, cum va arata reteaua de metrou in 2020. 2020 e acum si uite ce s-a realizat. Mai pune la socoteala ca noii reprezentanti Metrorex ne aburesc ca in 2020 o sa avem si M 6 functional pentru nu stiu ce meciuri internationale, chiar nu ma pricep la ele. Astea sunt planuri facute pe hartie care nu costa nimic, nici macar politic sau in ierarhia profesionala. Si in afara de metrou mai circula pe undeva o harta cu reteaua de autostrazi a Romaniei facuta tot acum vreo 15 ani, sa vezi acolo,  mama, mama, ce ne dadeam noi pe autostrazi in 2020.
133 313 are perfecta dreptate. Daca stam cate 5 - 6 ani la o amarata de linie de tramvai de 3 km...Ceausescu a legat depoul Militari de reteaua de pe Timisoara in vreo 2 sau 3 zile cand au scos liniile din Militari.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, proiecte, perspective 133 313

URANUS wrote:
N-aveti viziune! :-D

N-avem buget. Sper ca nu s-a uitat ca pana si datoria pentru Citaro s-a rostogolit... Cu delirurile de campanie e usor. Dar cifrele nu minte.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Serban

andrei11 wrote:
Ba e SF.


Ce-mi place cand zic ca mie nu mi se pare si vine cineva si-mi zice ba e. Ok, daca zici tu, atunci asa o sa mi se mai para si mie. :lol:

Da, sunt cateva proiecte care cel mai probabil nu se vor realiza (cum sunt cele referitoare la metrou). Dar mai mult de jumatate din ele sunt lucruri banale, unele dintre ele deja in implementare, in diverse stadii. Asa, doar la prima vedere:

- pistele de biciclete
- park& ride
- finalizare intrare A3 in Bucuresti
- regenerare Unirii
- sistmeul de management al traficului

Ce zici, e ceva mai sus care nu va exista peste 20 ani?

Sau proiecte care nu sunt inca in implementare, dar care 100% vor fi pt ca nu va exista alta solutie, precum:

- achizitie tramvaie
- modernizare Gara de nord.

C'mon, 20 de ani?!

 


Re: Stiri, proiecte, perspective survola

Eu zic să facă proiecții și pentru 2050, poate le mai apucăm :-D
Că nici de 2035 nu sunt așa de sigur...
Iar până când nu fac și o simulare bugetară pentru "viziunile" astea, să vedem ce și când își permite PMB, rămân SF-uri.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Florinds

Oare nu vede nimeni ca ritmul de degradare a liniilor depaseste ritmul de reabilitare? Daca stai 8 ani sa reabilitezi o linie ce se intampla cu celelalte in 8 ani?
Idem parc circulant?
De ce nu se reabiliteaza mai rapid si mai multe si de ce cumpara doar 2 tramvaie pe an?
A, scuze, pentru ca facem Pasajul Mihai Bravu si Piata Presei doar cu un sens si schimbam gresia si mobilierul in Piata Unirii in fiecare an...
De tot rasul si toata jena.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective andrei11

Care-i ăla pasajul Mihai Bravu cu un singur sens ?

 


Re: Stiri, proiecte, perspective URANUS

Sursa: B365.RO

http://www.b365.ro/mobi/planul-de-mobil...43340.html

Noi reguli de parcare în București, propuse în Planul de Mobilitate. CARE VOR FI TARIFELE

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru regiunea București-Ilfov (PMUD) a fost finalizat. Documentul de aproape 800 de pagini analizează situația existentă și problemele cu care se confruntă Capitala și propune soluții și proiecte concrete pentru rezolvarea acestora. La capitolul parcări, PMUD propune o nouă strategie, dar și noi tarife. Cine nu respectă regulile va fi amendat, iar dacă amenda nu e plătită la timp, șoferul se va alege cu roțile blocate la autoturism până va plăti integral amenda. Reprezentanții Primăriei Capitalei spun că se va ține cont de recomandările cuprinse în PMUD, iar componentele acestuia vor reprezenta măsuri prioritare ale actualei administrații.

Parcările pe stradă din București reprezintă principala sursă a congestiilor de trafic din centrul orașului și degradează mediul pietonal până la limite inacceptabile, se precizează în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă.

Peste 90% dintre șoferii din București își parchează mașina gratuit la locul de destinație, iar mai bine de jumătate fac acest lucru pe domeniul public, la bordură sau pe trotuare. Iar Primăria Capitalei a încurajat acest lucru în ultimii ani prin lipsa unei strategii în domeniu. Sau mai exact prin lipsa unei strategii pentru eliberarea zonelor de la suprafață.

Se estimează că în București sunt aproximativ 205.000 locuri de parcare la bordură pe stradă, dar în același timp, există aproximativ 100.000 de mașini parcate ilegal. Cu toate acestea, rareori există repercusiuni pentru șoferii care ocupă abuziv spațiile publice.

În Planul de Mobilitate Urbană, experții contractați de Banca Europeană pentru Dezvoltare și Reconstrucție (BERD) propun o nouă strategie a parcărilor.

Noile reguli de parcare în București

"Viziunea pe termen lung este crearea unui sistem unic de gestionare a parcărilor pentru toate parcările pe stradă din București, în toate sectoarele. Toate străzile vor beneficia de aceleași reglementări, pe baza unei singure surse. Operarea, managementul și aplicarea vor fi conduse de un singur operator", se precizează în PMUD,

Conform documentului, noile reglementări propuse sunt:
a. Spațiile de pe stradă ar trebui să fie rezervate numai pentru următoarele categorii:
- Spații de parcare pentru persoane cu handicap
- Diplomați, lângă consulatele sau ambasadele de care aparțin
- Vehicule de securitate sau pentru urgențe, adică ambulanțe și mașini de poliție
- Spații rezervate pentru vehicule electrice, odată ce aceste vehicule devin populare în București.
- Spații pentru taxi, în stațiile de taxiuri

b. Se recomandă ca parcarea cu plată pe stradă să fie funcțională în zilele săptămânii, de luni până vineri, de la ora 8.00 AM la 19.00 PM. Totuși, în zonele în care numărul de vizitatori este mare și după ora 19.00 PM, programul parcării plătite poate fi extins până la miezul nopții.

c. În zonele cu număr mare de vizitatori care au nevoie de servicii de parcare, se recomandă limitarea duratei de parcare a vizitatorilor. Acest lucru poate fi realizat fie prin introducerea de tarife diferențiate pe baza duratei de parcare, fie prin limitarea parcării la maximum 2 ore.

d. În toate spațiile de parcare cu plată, rezidenții de pe stradă ar trebui să fie exceptați de la plata tarifelor obișnuite aplicate vizitatorilor. Totuși, rezidenții ar putea plăti o taxă anuală fixă pentru acoperirea costurilor de operare.

e. Pe toate străzile incluse în reglementare, se recomandă rezervarea a cel puțin unei părți din stradă, în timpul zilelor lucrătoare, de la 17.00 PM până la 8.00 AM a zilei următoare. Cealaltă parte a străzii poate fi folosită de vizitatorii care plătesc tariful necesar până la 19.00 PM, sau de rezidenții care sunt exceptați de la plată. După 19.00 PM, vizitatorii vor putea parca gratuit pe partea care nu este rezervată pentru rezidenți.

f. Dacă cererea de parcare din partea rezidenților din timpul serii sau nopții, în anumite zone, este foarte mare, este posibilă limitarea parcării vizitatorilor după ora 17.00 PM doar pe o parte din stradă.

g. Rezidenții de pe stradă pot parca oriunde pe spațiul rezervat pentru rezidenți. Nu vor fi rezervate spații specifice individuale (în afara persoanelor cu handicap)".
Ce se întâmplă cu parcările rezidențiale

În ceea ce privește plata parcării de către rezidenți, PMUD propune ca anumiți rezidenți, numiți "eligibili" să fie exceptați de la plata tarifelor, în schimbul plății unei taxe anuale mici de înregistrare.

Rezidenții eligibili sunt rezidenții care întrunesc următoarele condiții:

a. Posesorul vehiculului locuiește oficial în apartamentul de pe strada respectivă, plătește toate facturile de utilități asociate cu apartamentul și plătește taxele municipale relevante.
b. Vehiculul utilizat de către rezident este înregistrat oficial la poliție pe numele rezidentului
c. Fiecare apartament poate avea numai un rezident eligibil pe gospodărie. Astfel, dacă proprietarul oficial al apartamentului își închiriază apartamentul, numai chiriașul va fi rezidentul eligibil
d. Apartamentul nu deține nici un spațiu de parcare în afara străzii, fie sub clădire sau în interiorul curții clădirii.

Se propune ca autocolantul care demonstrează dreptul de parcare gratuit pentru rezidenți să fie emis unui singur vehicul din gospodărie. Dacă o gospodărie deține mai mult de un vehicul, al doilea vehicul poate obține un autocolant rezidențial, dar contra plății unei sume semnificative anuale, iar al treilea vehicul NU ar trebui să fie eligibil pentru parcarea gratuită și ar trebui tratat în regim de vizitator.

Se recomandă ca cel puțin 1% din toate spațiile reglementate să fie rezervate pentru parcarea vehiculelor persoanelor cu handicap. Aceste spații ar trebui să fie amplasate în general lângă centrele majore de atracție, precum Primăria, birourile guvernamentale, magazinele principale, spitale, etc.

Cine nu respectă noile reglementări va fi amendat, iar dacă posesorul unui autoturism ce a încălcat regulamentul nu a plătit penalitățile la timp, atunci roțile autoturismului vor fi blocate până la asigurarea întregii plăți.

Ce spune conducerea Primăriei Capitalei

"Noua conducere a Primariei Capitalei va tine cont de elementele cuprinse in planul de mobilitate urbana, componentele acestuia reprezentand masuri prioritare pentru buna functionare a orasului. Astfel, componentele planului integrat de mobilitate urbana se vor regasi in activitatea administratiei locale in anul 2016", au precizat reprezentanții Primăria Capitalei într-un răspuns remis B365.ro.

Planul de Mobilitate Urbană pentru Regiunea București-Ilfov este un document strategic și a fost realizat de ROM Transport Engineering și Avensa Consulting, ambele alese în cadrul unei licitaţii realizate de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

 


Re: Stiri, proiecte, perspective URANUS

Hai sa mai si radem:

Linii de tramvai și autobuz RAPIDE pentru traversarea Bucureștiului, propuse în PMUD.

Sistemul de transport public din Capitală este unul deficitar. Principalele probleme sunt infrastructura învechită, vehiculele depășite din punct de vedere logistic, dar și modul de organizare a transportului public, care nu acordă prioritate mijloacelor de transport în comun. Astfel vehiculele RATB sunt de multe ori blocate în trafic și înregistrează întârzieri mari, ducând până la nerealizarea curselor. Pentru rezolvarea acestei probleme, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă propune o serie de soluții care pe termen lung ar putea determina bucureștenii să renunțe la mașinile personale în favoarea transportului public. Mai exact, PMUD propune înființarea a patru linii de tramvai și autobuz rapide totalizând 65 de kilometri.
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru regiunea București-Ilfov (PMUD) a fost finalizat. Documentul de aproape 800 de pagini analizează situația existentă și problemele cu care se confruntă Capitala și propune soluții și proiecte concrete pentru rezolvarea acestora. Potrivit PMUD, sistemul de transport public din București trebuie revitalizat și reorganizat pentru a deveni o opțiune reală pentru deplasarea prin oraș. În acest moment, mijloacele de transport în comun ale RATB nu au prioritate în intersecții, iar benzile unice destinate lor sunt extrem de puține. Astfel, din cauza blocajelor din trafic, mijloacele de transport în comun ale RATB pierd peste 1.000 de curse în fiecare zi.

"Tramvaiele utilizate în prezent sunt depășite din punct de vedere tehnologic și nu respect standardele actuale, și necesită activități de mentenanță intensive. Majoritatea infrastructurii de tramvai este retrogradată pentru a împărți spațiul pe carosabil cu traficul auto, aceasta având impact asupra vitezei și calității. Vitezele comerciale sunt cu mult sub standardele internaționale ", se precizează în Planul de Mobilitate Urbană.

Una dintre soluțiile la problema vitezei reduse de circulație a tramvaielor, ar fi, conform PMUD, înființarea a două linii de tramvai rapid. Acest proiect presupune separarea fizică a liniei de tramvai de traficul auto, reorganizarea/ ajustarea intersecțiilor pentru eliminarea problemelor de trafic legat de virajul la stânga și acordarea priorității tramvaielor la semafoare.

Cele două linii de tramvai rapid propuse în PMUD sunt: Linia 7 cu traseul: Bragadiru - Alexandria - Piaţa Unirii - Pasaj Colentina - Voluntari, și Linia 3 pe traseul Popeşti-Leordeni - Piaţa Victoriei. În total, cele două linii ar acoperi o distanță de 38 kilometri.

Ce investiții ar trebui făcute

Pentru linia 7 Bragadiru - Voluntari:

- construirea unui segment nou de linie de tramvai  între Bragadiru și Depou Alexandria (aproximativ 2 kilometri),

- modernizarea liniei existente până la Piaţa Unirii, conexiune nouă prin Piaţa Unirii

- modernizarea liniei existente între Piaţa Unirii și Pasaj Colentina

- segment nou peste Pasaj Colentina spre Voluntari  (aproximatuv 4 km).

Pentru Linia 3 Popeşti-Leordeni - Piaţa Victoriei:

- construirea unui segment nou de cale de rulare între Popeşti-Leordeni spre Romprim (aproximativ 4 km)

- modernizarea coridorului de tramvai existent via Eroii Revoluţiei

- modernizarea coridorului existent prin Strada Progresul, Politehnica, Pasajul Basarab spre Piaţa Victoriei (aproximativ 7 km).

Valoarea estimată a investițiilor pentru cele două linii este de un miliard euro, din care 760 milioane euro infrastructură, inclusiv modernizare fațade și amenajări peisagistice ale străzilor și 286 milioane euro pentru material rulant.

27 de kilometri de linii de autobuz rapid

Și în ceea ce privește autobuzele se recomandă crearea unor linii noi. "Nu există un sistem 'intermediar' care să acopere nișa dintre tramvai și autobuz, acolo unde tramvaiele pot reprezenta o investiție prea mare, iar autobuzele obișnuite sunt insuficiente. Autobuzele de tranzit rapid (BRT) pot contribui la acoperirea acestor nișe. Serviciile BRT oferă capacitate mare și cu frecvențe mari a serviciului, deservind zone în carecererea este mai scăzută și nu poate justifica un sistem pe cale ferată", se precizează în PMUD.

Documentul propune ca noua investiție să se realizeze după  'stilul european' de BRT, care presupune o bandă prioritară separată (dar nu neapărat în întregime), platforme cu podea joasă, autobuze cu podea joasă, intervale scurte, infrastructură mult mai ușoară și capacitate intermediară între autobuz și tramvai.

"Investițiile în infrastructură ar trebui să se facă în benzi de autobuz continue, dedicate, cu separare fizică acolo unde este necesar, din cauza interacțiunii cu traficul auto. BRT va avea prioritate în intersecțiile selectate și se vor face ajustări pentru evitarea impactului generat de manevrele de întoarcere la stânga din trafic, alături de prevederi legate de parcare și management al traficului care să reducă și să evite
impactul traficului auto", se precizează în documentul citat.

Se recomandă două coridoare cheie pentru introducerea autobuzului rapid:

Linia Autobuz rapid 2: Magurele – Gara de Nord cu următoarele investiții:

- secțiune nouă de la Măgurele la Linia Metroului 5 lângă Academia Militară (propunere traseu: Prelungire DC20 (Magurele) și legătura cu Str. Legendei până la Str. Antiaeriană/Alexandriei)

- folosirea în comun a inelului rutier de la Linia Metroului 1 la Grozăvești

- continuarea traseului pe inelul rutier spre Linia Metroului ¼ la Basarab

- jumătate de cerc în spatele gării spre punctul terminal de la Gara de Nord.

Linia Autobuz rapid  3: Buftea – Mogosaia – Straulesţi – Gara de Nord cu următoarele investiții:

- secțiune nouă de la Buftea la Linia Metroului 4 la Străulești

- conexiune pe parcurs cu Linia Metroului 4 spre Gara de Nord.

Lungimea totală a traseelor este de 27 kilometri. Potrivit unei estimări,  valoarea  investiției s-ar ridica până la 131 milioane euro și include amenajări privind regimul de prioritate și flotă de 65 autobuze cu podea joasă articulate și cu articulație dublă.

Ce spune Primăria Capitalei despre recomandările Planului de Mobilitate Urbană

"Noua conducere a Primariei Capitalei va tine cont de elementele cuprinse in planul de mobilitate urbana, componentele acestuia reprezentand masuri prioritare pentru buna functionare a orasului. Astfel, componentele planului integrat de mobilitate urbana se vor regasi in activitatea administratiei locale in anul 2016", au precizat reprezentanții Primăria Capitalei într-un răspuns remis B365.ro.

Planul de Mobilitate Urbană pentru Regiunea București-Ilfov este un document strategic și a fost realizat de ROM Transport Engineering și Avensa Consulting, ambele alese în cadrul unei licitaţii realizate de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

http://www.b365.ro/mobi/noi-linii-de-tr...43606.html

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Costin

Am fost la dezbaterea publica, le-am spus ca ideea asta e o ineptie, au tinut-o pe-a lor. Le trimitem si pe mail sugestiile ceva mai bine structurate decat le-am expus in sala (era cam haotic publicul). Dar... aparent tin prea mult la ideea asta.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, proiecte, perspective 133 313

"Cele două linii de tramvai rapid propuse în PMUD sunt: Linia 7 cu traseul: Bragadiru - Alexandria - Piaţa Unirii - Pasaj Colentina - Voluntari, și Linia 3 pe traseul Popeşti-Leordeni - Piaţa Victoriei. În total, cele două linii ar acoperi o distanță de 38 kilometri.

- modernizarea liniei existente până la Piaţa Unirii, conexiune nouă prin Piaţa Unirii

- modernizarea liniei existente între Piaţa Unirii și Pasaj Colentina

- segment nou peste Pasaj Colentina spre Voluntari  (aproximatuv 4 km).

- modernizarea coridorului de tramvai existent via Eroii Revoluţiei

- modernizarea coridorului existent prin Strada Progresul, Politehnica, Pasajul Basarab spre Piaţa Victoriei (aproximativ 7 km). "

Olelei! Linia de la Romprim la Eroii Revolutiei are cat? 10 ani vechime? Linia pe Progresului 11-12 ani? Ar necesita o burare...  Linia de la Sf. Gheorghe la Colentina are sub 17 ani.

Dar cu Otelul Rosu de pe Mihalache, Calarasilor, Basarabia, Chisinau, Maica Domnului-Lizeanu-Reinvierii, Lacul Tei, Pompeiu (cu indulgenta sa zicem si Petricani), Barbu Vacarescu-Al. Serbaneascu? Astea au peste 23 ani si sunt rupte.
Domne si am uitat ca pamantul... pe Iancului-Pantelimon cand pornesc tramvaiele?  :twisted:
La "bulevardele" alea noi pe liniile de tren de la Sos. Progresului la Gara Progresul si de la Cotroceni la Valea Cascadelor & beyound se mai aude ceva? Oha...
Alea cu chestiuni noi sunt mistocareli. Nici mentenanta la ce exista nu se face corespunzator au fost portiuni bune cu otelul rosu de care si-au batut efectiv joc, au inlocuit amortizarea initiala cu niste cimpeie, resturi, incropeli si s-au distrus si portiunile alea.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Adrian Rosca

S-a publicat proiectul de buget pe 2016 al PMB. Pe parte de investitii, e aproape la fel ca cel de anul trecut
(cel initial, inainte de rectificare): http://www.pmb.ro/institutii/cgmb/buget...redite.pdf

 


Go to page:  1  ... 97 98 99 100 101 102 103  ... 135
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2425 forum members have written 434626 posts in 5410 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use