Topic: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
404 posts, 156102 views
📖 Pagination options
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
133 313
Nu cred ca a uitat cineva ca 16 circula de la Pipera via Sf. Vineri si tocmai la Republica sau 5 de la Baneasa via Sf. Vineri si pana la Granitul. Si ca era un esec pentru ca erau vesnic blocate exact unde coteau stanga, la Sf. Vineri cu Coposu. Si de aceea au fost sparte in 5 si 55 si 16 si 56, dar in mod inept cu terminale la o aruncatura de bat unul de altul.
Deci evident ca nu ne dorim un 21 din Colentina tocmai la Depoul Alexandria sau un 32 idem.
Natural ar fi totusi ca 32 sa intoarca in terminalul Sf.Vineri sau in Terminalul Sf. Gheoghe. Si sa schimbi tramvaiul la peron. In loc sa iei autobuzul 117 1,2,3,4 statii, dupa caz. Si sincer acum chiar nu ar fi o mare filozofie sa se execute banalitatea asta.
Situatia asta cu 3 terminale unul la Mitropolie, altul la Sf. Gheorghe si altul la Sf. Vineri este un cretinism nemaivazut. totul ca sa poata fi adminara casa "poporului" de-a lungul bulevardului Unirii fara sa te incomodeze vizual o catenara. De amorul artei, peisagismului urban dar cu siguranta mai ales al arhitecturii koreene.
shoppy wrote:
Suntem forum de transport, teoria spune ca tramvaiul e un vehicul de capacitate si viteza medie, de acea si lungimea traseului trebuie sa fie una medie, de acea pentru un traseu radial un tramvai Rahova - Unirii este logic, un tramvai Rahova - Unirii - dincolo_de_Unirii_nustiuunde este ilogic.
Nu cred ca a uitat cineva ca 16 circula de la Pipera via Sf. Vineri si tocmai la Republica sau 5 de la Baneasa via Sf. Vineri si pana la Granitul. Si ca era un esec pentru ca erau vesnic blocate exact unde coteau stanga, la Sf. Vineri cu Coposu. Si de aceea au fost sparte in 5 si 55 si 16 si 56, dar in mod inept cu terminale la o aruncatura de bat unul de altul.
Deci evident ca nu ne dorim un 21 din Colentina tocmai la Depoul Alexandria sau un 32 idem.
Natural ar fi totusi ca 32 sa intoarca in terminalul Sf.Vineri sau in Terminalul Sf. Gheoghe. Si sa schimbi tramvaiul la peron. In loc sa iei autobuzul 117 1,2,3,4 statii, dupa caz. Si sincer acum chiar nu ar fi o mare filozofie sa se execute banalitatea asta.
Situatia asta cu 3 terminale unul la Mitropolie, altul la Sf. Gheorghe si altul la Sf. Vineri este un cretinism nemaivazut. totul ca sa poata fi adminara casa "poporului" de-a lungul bulevardului Unirii fara sa te incomodeze vizual o catenara. De amorul artei, peisagismului urban dar cu siguranta mai ales al arhitecturii koreene.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
ByOnu
Daca tot vorbim de catenara / stalpi, nu pricep de ce se opteaza pentru niste stalpi atat de neaspectuosi, mai ales in zona centrala. Uitati-va pe Mosilor vechi, au pus niste stalpi extraordinar de supradimensionati pentru o banala catenara de tramvai si iluminat public. De ce nu s-a optat pentru ceva de genul:
Vorbim totusi despre o zona istorica, nu despre magistrala Bucuresti - Constanta.
Daca tot vorbim de catenara / stalpi, nu pricep de ce se opteaza pentru niste stalpi atat de neaspectuosi, mai ales in zona centrala. Uitati-va pe Mosilor vechi, au pus niste stalpi extraordinar de supradimensionati pentru o banala catenara de tramvai si iluminat public. De ce nu s-a optat pentru ceva de genul:
Vorbim totusi despre o zona istorica, nu despre magistrala Bucuresti - Constanta.
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
133 313
Din acelasi motiv pentru care nu s-a optat nici pentru tramvaie noi. Au folosit... ce au avut pe stoc.
Din acelasi motiv pentru care nu s-a optat nici pentru tramvaie noi. Au folosit... ce au avut pe stoc.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
andrei11
Asta o spun frustatii care n-au idei in dezvoltare. Ba am mai vazut unul - ( un frustat ) gen Nicusor Dan & Co, ca astia se reproduc incontinuu, care cica il incurca Pasajul Basarab ( implicit Podul Grozavesti ), ca i se ingradeste libertatea de a privi catre zari indepartate.
Nu pot spune ca Piata Unirii 1930 arata rau, dar astea sunt vremurile, nu ne putem intoarce la calasca cu cai, soba in lemne si pânzare.
Mircea G wrote:
" Modernizarea " pietii Unirea , a fost considerata un esec , o interventie brutala si ilogica a regimului trecut ...
Asta o spun frustatii care n-au idei in dezvoltare. Ba am mai vazut unul - ( un frustat ) gen Nicusor Dan & Co, ca astia se reproduc incontinuu, care cica il incurca Pasajul Basarab ( implicit Podul Grozavesti ), ca i se ingradeste libertatea de a privi catre zari indepartate.
Nu pot spune ca Piata Unirii 1930 arata rau, dar astea sunt vremurile, nu ne putem intoarce la calasca cu cai, soba in lemne si pânzare.
1-17-2016 1-05-43 PM.png (124.28 KB; downloaded 3263 times)
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
Mircea G
Andrei , ai un like mare mare , mare cit inima mea !
Da , asta este solutia pt transport , ai ghicit ....
Andrei , ai un like mare mare , mare cit inima mea !
Da , asta este solutia pt transport , ai ghicit ....
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
shoppy
Un traseu de tramvai are si el o lungime maxima dupa care devine ineficient, uite la 41, ai un traseu lung deservit de 2 depouri plasate la ceva distanta de fiecare capat, daca pica un tramvai de BN la Mihalache pe directia Ghencea atunci trebuie impins tot circuitul. Sau cand intra tramvaie pe traseu degeaba intra la 5 la Ghencea ca nu pot merge decat spre PPL, primul tramvai care intra cu calatori in Ghencea vine la 5:30 ca vine din BN.
Un traseu de tramvai are si el o lungime maxima dupa care devine ineficient, uite la 41, ai un traseu lung deservit de 2 depouri plasate la ceva distanta de fiecare capat, daca pica un tramvai de BN la Mihalache pe directia Ghencea atunci trebuie impins tot circuitul. Sau cand intra tramvaie pe traseu degeaba intra la 5 la Ghencea ca nu pot merge decat spre PPL, primul tramvai care intra cu calatori in Ghencea vine la 5:30 ca vine din BN.
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
133 313
Treaba vine in felul urmator: premiza: se prelungeste linia de la Mitropolie strict pana in strada Sf. Vineri (cu reconfigurare macaze in zona) via Piata Unirii si Coposu.
-se introduce tramvaiul 32 Alexandria-Sf. Vineri.
-se introduce tramvaiul 33 Alexandria-Sf. Ghorghe.
De ce varianta asta? Pentru nesufocarea terminalelor.
Turele din 27 se vor dizolva in 23. 47... nu ma intereseaza poate sa ajunga si in Sura Mare din partea mea.
Cu 7 ramane de vazut. Cand circularul 1 va intra pe Mihai Bravu-Vacaresti-Oltenitei-Sura Mare poate sa sa ajunga 7 cumva pe Nerva Traian-Calea Vitan cu intoarcere in bucla Dristorului, dar ramane de vazut. Ca ramane descoperit la Filaret, poate tot in Sf. Vineri.
Pentru Rebreanu se poate reinfiinta 50 Dristor-Faur 4.
Treaba vine in felul urmator: premiza: se prelungeste linia de la Mitropolie strict pana in strada Sf. Vineri (cu reconfigurare macaze in zona) via Piata Unirii si Coposu.
-se introduce tramvaiul 32 Alexandria-Sf. Vineri.
-se introduce tramvaiul 33 Alexandria-Sf. Ghorghe.
De ce varianta asta? Pentru nesufocarea terminalelor.
Turele din 27 se vor dizolva in 23. 47... nu ma intereseaza poate sa ajunga si in Sura Mare din partea mea.
Cu 7 ramane de vazut. Cand circularul 1 va intra pe Mihai Bravu-Vacaresti-Oltenitei-Sura Mare poate sa sa ajunga 7 cumva pe Nerva Traian-Calea Vitan cu intoarcere in bucla Dristorului, dar ramane de vazut. Ca ramane descoperit la Filaret, poate tot in Sf. Vineri.
Pentru Rebreanu se poate reinfiinta 50 Dristor-Faur 4.
- Orgonon
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
Orgonon
Traseele vechi ale liniilor 5 si 16 erau aberante, lipsite de orice logica. Nu corespondeau unor fluxuri naturale de trafic; legatura dintre cartierele deservite de capete era mult prelungita si ingreunata prin ocolul imens prin centru. Pe de alta parte, Rahova-Colentina este practic linie dreapta, una din axele principale ale Bucurestiului (NV-SE). Aceasta axa a fost intrerupta (ca multe altele) prin interventia brutala din anii 80 din Piata Unirii, cu multiple consecinte negative.
In primul rand, Rahova este aproape izolata. De bine de rau, Colentina cel putin are statia de metrou Obor, care chiar daca se afla la limita centrala a cartierului, totusi poate prelua un numar mare de calatori care nu mai trebuie sa ajunga in centru cu mijloacele de suprafata pentru a avea acces la reteaua de metrou. Evident, Rahova nu are metrou la Chirigiu (punctul echivalent, diametral opus, pe inelul central). Il are pe 32, care se opreste practic exact inainte de piata. Singura conexiune la indemana este cu M1, cei care doresc sa ajunga la M2 folosind pasajul deja supraaglomerat dintre cele doua statii.
In al doilea rand, strabaterea/traversarea Pietei Unirii reprezinta un cosmar pentru pietoni; sunt putine treceri, traseele prin parc ocolesc mult, distantele sunt mari (nu toata lumea este tanara, atletica si fara bagaje), pasajul nu reprezinta o optiune pentru cine nu vrea sa intre la metrou. Nici macar nu exista o alee dreapta in diagonala SV-NE a parcului, care ar uni trecerile de pietoni si ar scurta macar un pic distanta parcursa de acestia, in cazul in care vor sa ajunga, de exemplu, de la capatul lui 32 la magazinul Unirea.
Reluand comparatiile, Colentina este deservita si de troleibuzul 66, care ajunge pe axa est-vest, astfel asigurand acces direct la numeroasele puncte de interes de pe traseul acesteia. Rahova nu are asa ceva.
O linie de tramvai 21+32 (sau macar cu schimb la peron, cum se zicea mai devreme, desi nu ar fi versiunea ideala) ar rezolva unele dintre aceste neajunsuri. In primul rand, ar oferi o posibilitate de traversare rapida a pietei la suprafata, potential utila pentru oricine are treaba prin zona. Ar lega Rahova direct de mai multe puncte de interes centrale, inclusiv conexiuni intermodale; si de ce nu, ar crea o noua axa majora de transport de medie capacitate.
Traseele vechi ale liniilor 5 si 16 erau aberante, lipsite de orice logica. Nu corespondeau unor fluxuri naturale de trafic; legatura dintre cartierele deservite de capete era mult prelungita si ingreunata prin ocolul imens prin centru. Pe de alta parte, Rahova-Colentina este practic linie dreapta, una din axele principale ale Bucurestiului (NV-SE). Aceasta axa a fost intrerupta (ca multe altele) prin interventia brutala din anii 80 din Piata Unirii, cu multiple consecinte negative.
In primul rand, Rahova este aproape izolata. De bine de rau, Colentina cel putin are statia de metrou Obor, care chiar daca se afla la limita centrala a cartierului, totusi poate prelua un numar mare de calatori care nu mai trebuie sa ajunga in centru cu mijloacele de suprafata pentru a avea acces la reteaua de metrou. Evident, Rahova nu are metrou la Chirigiu (punctul echivalent, diametral opus, pe inelul central). Il are pe 32, care se opreste practic exact inainte de piata. Singura conexiune la indemana este cu M1, cei care doresc sa ajunga la M2 folosind pasajul deja supraaglomerat dintre cele doua statii.
In al doilea rand, strabaterea/traversarea Pietei Unirii reprezinta un cosmar pentru pietoni; sunt putine treceri, traseele prin parc ocolesc mult, distantele sunt mari (nu toata lumea este tanara, atletica si fara bagaje), pasajul nu reprezinta o optiune pentru cine nu vrea sa intre la metrou. Nici macar nu exista o alee dreapta in diagonala SV-NE a parcului, care ar uni trecerile de pietoni si ar scurta macar un pic distanta parcursa de acestia, in cazul in care vor sa ajunga, de exemplu, de la capatul lui 32 la magazinul Unirea.
Reluand comparatiile, Colentina este deservita si de troleibuzul 66, care ajunge pe axa est-vest, astfel asigurand acces direct la numeroasele puncte de interes de pe traseul acesteia. Rahova nu are asa ceva.
O linie de tramvai 21+32 (sau macar cu schimb la peron, cum se zicea mai devreme, desi nu ar fi versiunea ideala) ar rezolva unele dintre aceste neajunsuri. In primul rand, ar oferi o posibilitate de traversare rapida a pietei la suprafata, potential utila pentru oricine are treaba prin zona. Ar lega Rahova direct de mai multe puncte de interes centrale, inclusiv conexiuni intermodale; si de ce nu, ar crea o noua axa majora de transport de medie capacitate.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
andrei11
E un punct de vedere.
Ar fi bine sa faci si o schita cat de cat realista.
Iti dau o sugestie, desi o sa-mi iau destule voturi negative.
Eu as desfiinta stupizenia aia de fantana arteziana din mijloc.
Gandeste-te poate sa reorganizezi absolut toate fluxurile din Piata, desi sensul giratoriu imens care este acum mi se pare o solutie chiar ok.
Dar s-ar putea sa mai existe si alte variante.
Te astept cu o schita sau cu o idee de schita, o cizelez eu eventual ca sa-i dam o forma "comerciala".
E un punct de vedere.
Ar fi bine sa faci si o schita cat de cat realista.
Iti dau o sugestie, desi o sa-mi iau destule voturi negative.
Eu as desfiinta stupizenia aia de fantana arteziana din mijloc.
Gandeste-te poate sa reorganizezi absolut toate fluxurile din Piata, desi sensul giratoriu imens care este acum mi se pare o solutie chiar ok.
Dar s-ar putea sa mai existe si alte variante.
Te astept cu o schita sau cu o idee de schita, o cizelez eu eventual ca sa-i dam o forma "comerciala".
- GPS
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
GPS
Pentru 27 ar merge un traseu Dristor-RATB Titan sau RATB Titan-Romprim, desigur cu mai putine ture!
50 nu ar mai avea sens pe Rebreanu ar merge 23 si 27 ar avea traseul de mai sus.
P.S.: Acea idee cu 32,33 este o idee extraordinara; dacă se va face aceasta prelungire ar putea fi o idee si pentru 21, gen 21,22 sau 21, 21BIS ?
P.P.S. : După reconfigurare ar putea circula 55 la SF. Gheorghe ,14 la Sf. Vineri si 56 la Sf. Gheorghe .
După cele spuse liniile de la cele doua terminale ar fi:
La Sf. Vineri: 14.22(21BIS).32.40.
La Sf. Gheorghe: 5.16.21.33.55.56.
Pentru 27 ar merge un traseu Dristor-RATB Titan sau RATB Titan-Romprim, desigur cu mai putine ture!
50 nu ar mai avea sens pe Rebreanu ar merge 23 si 27 ar avea traseul de mai sus.
P.S.: Acea idee cu 32,33 este o idee extraordinara; dacă se va face aceasta prelungire ar putea fi o idee si pentru 21, gen 21,22 sau 21, 21BIS ?
P.P.S. : După reconfigurare ar putea circula 55 la SF. Gheorghe ,14 la Sf. Vineri si 56 la Sf. Gheorghe .
După cele spuse liniile de la cele doua terminale ar fi:
La Sf. Vineri: 14.22(21BIS).32.40.
La Sf. Gheorghe: 5.16.21.33.55.56.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
andrei11
Pentru asta as vrea o idee de reconfigurare a pietei, chiar dramatica, pentru a putea sa "ducem" liniile spre B-dul Coposu. Desi daca stau sa ma gandesc nu ar fi chiar asa de complicat, dar trebuie o oarece vointa / decizie de primar cu personalitate.
Sau de ce nu pe b-dul Unirii ( ex Victoria Socialismuli asupra Bucurestiului ).
Pentru asta as vrea o idee de reconfigurare a pietei, chiar dramatica, pentru a putea sa "ducem" liniile spre B-dul Coposu. Desi daca stau sa ma gandesc nu ar fi chiar asa de complicat, dar trebuie o oarece vointa / decizie de primar cu personalitate.
Sau de ce nu pe b-dul Unirii ( ex Victoria Socialismuli asupra Bucurestiului ).
- GPS
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
GPS
De ce sa-ți iei voturi negative, apropo acum cred ca ar putea sa o mute de acolo fără sa-i facă nimica sa o pună unde e parcul sau in alta parte ca doar se poate, nu suntem in epoca de piatra!
De ce sa-ți iei voturi negative, apropo acum cred ca ar putea sa o mute de acolo fără sa-i facă nimica sa o pună unde e parcul sau in alta parte ca doar se poate, nu suntem in epoca de piatra!
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
shoppy
Eu nu reusesc sa inteleg unde/de unde merg oamenii astia de au nevoie sa schimbe 21 cu 32, bine clar din Rahova se duc... unde? Pe Mosilor? La Obor? Pe Stefan cel Mare? De ce! ?! ?! ?! ?? Se plimba dintr-un rezidential in altul? Chiar nu inteleg.
Si sa presupunem ca se duc la Obor, pai sa iei 21 de la Unirii la Obor e asa, un exercitiu de masochism, mai bine iau metroul de la Unirii si schimba la Victoriei, sigur ajung de 2 ori mai repede.
Si nu cred ca un om normal in floarea varstei daca chiar are nevoie sa schimbe 21 cu 32 sta sa astepte vreun autobuz, pai mai bine intinde pasul ca ajunge mai repede, mai ales dupa ce a stat 10min in 32 doar ca sa faca ultimele 2 statii.
Bine ca se plimba pensionarii ca au gratuit da, pe astia ii cred in stare ca doar nu au ce face acasa, ca au pensionarii fara numar si stau se traverseze orasu de sus in jos cu suprafata ca oricum nu se grabesc nicaieri nu inseamna ca exista o cerere reala de transport(la pensionari trebuie 20 de calatorii gratuit pe luna si gata, inseamna 2 drumuri saptamanale la piata, extrasuficient).
Iar Sf Vineri e asa, un sfarc, aaaa, smarc de terminal, are 2 linii, ce sa mai bagi in el, da ar fi frumos un terminal subteran sau de suprafata la Unirii care sa le inglobeze pe toate 3, ca oricum in parcul ala nu se plimba nimeni ca iti fac masinile capu calendar, da vise...
Eu nu reusesc sa inteleg unde/de unde merg oamenii astia de au nevoie sa schimbe 21 cu 32, bine clar din Rahova se duc... unde? Pe Mosilor? La Obor? Pe Stefan cel Mare? De ce! ?! ?! ?! ?? Se plimba dintr-un rezidential in altul? Chiar nu inteleg.
Si sa presupunem ca se duc la Obor, pai sa iei 21 de la Unirii la Obor e asa, un exercitiu de masochism, mai bine iau metroul de la Unirii si schimba la Victoriei, sigur ajung de 2 ori mai repede.
Si nu cred ca un om normal in floarea varstei daca chiar are nevoie sa schimbe 21 cu 32 sta sa astepte vreun autobuz, pai mai bine intinde pasul ca ajunge mai repede, mai ales dupa ce a stat 10min in 32 doar ca sa faca ultimele 2 statii.
Bine ca se plimba pensionarii ca au gratuit da, pe astia ii cred in stare ca doar nu au ce face acasa, ca au pensionarii fara numar si stau se traverseze orasu de sus in jos cu suprafata ca oricum nu se grabesc nicaieri nu inseamna ca exista o cerere reala de transport(la pensionari trebuie 20 de calatorii gratuit pe luna si gata, inseamna 2 drumuri saptamanale la piata, extrasuficient).
Iar Sf Vineri e asa, un sfarc, aaaa, smarc de terminal, are 2 linii, ce sa mai bagi in el, da ar fi frumos un terminal subteran sau de suprafata la Unirii care sa le inglobeze pe toate 3, ca oricum in parcul ala nu se plimba nimeni ca iti fac masinile capu calendar, da vise...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
shoppy
andrei11 wrote:Foarte simplu, Unirii tot e o groapa, viaduct de la Sfanta Vineri la 11 Iunie, si vine asa frumos la nivel nici nu trebuie sa ii faca rampe, nu incurca nici traficul de suprafata, elibereaza si spatiu la suprafata, se poate face o statie in parc in loc de fostul capat 32, 2-3 piloni hobanati ca sa nu iasa padure de pile, totul asa artistic ca la Calatrava, ce mai, solutia perfecta.
Pentru asta as vrea o idee de reconfigurare a pietei, chiar dramatica, pentru a putea sa "ducem" liniile spre B-dul Coposu...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination