MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)

1249 posts, 513913 views
 
Go to page:  1  ... 25 26 27 28 29 30 31  ... 90
 
 

📖 Pagination options
  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile ASTRA/IVA 133 313

Nici nu ma gandesc.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile ASTRA/IVA GPS

Dacă aveau voce poate, dar dacă zici ca urla mai bine nu :twisted:

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA BodoMinea

Am mers azi cu IVA Rem117 (pe M4 evident).
Pe lângă faptul că am circulat foarte rapid și impecabil, am observat un semnal de alarmă care seamănă cu cele din trenurile moderne: cu buton, difuzor și microfon. Sigur nu am văzut așa ceva în toate ramele. Sau sunt dar nu m-am mai plimbat eu pe magistrala asta de mult... E ceva reglementare? Se vrea să devină dotare standard? Sau măcar merg?  :lol:
Ah, și butoane la uși - evident că nu se foloseau, deschidere totală ca întotdeauna dar sunt prezente și nu le-am mai văzut în alte trenuri pe M4.

20160103_175522-min.jpg (1018.47 KB; downloaded 3721 times)

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA punmeister

Sunt prezente doar pe ramele IVA cu uși roșii modernizate în anul 2000 (REM-urile 075, 086, 109, 117 și 177).

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA BodoMinea

Thanks. Dar acele butoane de la uși au făcut ceva vreodată? Mă îndoiesc având în vedere că nu au un corespondent în exteriorul trenului (cel puțin sigur nu la cel cu care am fost azi).

Și în afară de acestea modernizate mai circulă și altele pe M4? (mă întreb pentru că fără modernizare, mie îmi sună a fără  ATP... și nu sună bine)

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA punmeister

Pe vremuri da, acuma e doar decorativ. Toate trenurile de pe M4 sunt dotate cu instalație ATO+ATP Dimetronic.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA BodoMinea

Dacă IVA are ATO, înseamnă că oprește singura la peron sau fac asta mecanicii ?  Și de ce nu e cu semnal alb de plecare și e cu semnalizare normala și stații. Aveam impresia că pe M4 au doarATP  și posibil indusi și se merge manual. Greșesc?

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA punmeister

De condus le conduc manual. M4 nu a avut niciodată Indusi, doar ATP Dimetronic.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA BodoMinea

Știu că erau Indusi pe o magistrală unde mergea IVA, nu știu dacă pe M4 a mai fost nevoie având ATP.  Mă speriasei cu ATO -ul ala acolo credeam că merg IVE - le  pe ceva automat :))

@Andrei11 Ultimul mesaj l-am scris în grabă de pe telefon, mersi de corectare și o să fiu mai atent.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA punmeister

De Indusi dispuneau M1/2/3, și au fost înlocuiti treptat cu ATC-ul celor de la Bombardier.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA shoppy

Cand s-a dat in folosita M4 s-au modernizat cateva rame cu butonul de deschidere a usilor si sistemul de comunicatie cu pasagerii, teoretic pe M4 trebuiau sa circule doar acele rame, cand au avut si alte rame disponibile si M4 s-a lungit cu 2 statii le-au amestecat cu rame nemodernizate.
Butoanele de la usi au functionat putin timp iar sistemul de alarma nu l-am vazut folosit. Ca fapt divers a fost si o rama modernizata cu afisaj dar nu a functionat niciodata corect, apoi a fost oprit si pe urma inlaturat.

Pe M4 singurele balize montate sunt similare cu INDUSI si se merge dupa vechile semnale, ce functioneaza defapt ca sistem de siguranta e greu de spus, oricum se circula dupa program si e si mecanic ajutor in cabina, nu am vazut vreodata vreun tren sa treaca pe galben sau vreo franare de urgenta.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA BodoMinea

Ce înseamnă mai exact rame nemodernizate? Eu știu că în afară de instalarea DIMETRONIC (care sper și presupun că s-a făcut pentru toate trenurile care intră pe M4) s-a schimbat ignifugarea (era azbest.. cică e cancerigen), instalația electrică etc. Există trenuri fără astfel de îmbunătățiri sau astea sunt basic și  modernizarea de care zici se referă la chestii oricum inutile ca acele butoane?

Cât despre balize, te referi la ATP? Indusi parcă era doar să mențină viteza în limite sigure și să frâneze dacă trece de un semnal care îi spune să oprească. ATP-ul și ce au instalat cei de la Invensys nu e ceva mai complex? Prin ATP înțeleg interlocking și o anumită comunicare la nivel de rețea (magistrală), nu doar frânarea și ținerea în limită a fiecărui tren în parte. Deci... pe M4 protectia automata e gen indusi sau există ceva mai avansat ca un interlocking processing unit?

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA shoppy

Da, prin acea modernizare se inteleg doar butonul de deschidere a usii si sistemul de semnal de alarma cu comunicatie cu mecanicul.

INDUSI de la CFR montat apoi si la Metrorex presupune franarea automata daca se depaseste un semnal pe rosu si franarea automata in lipsa confirmarii mecanicului la 10 secunde dupa trecerea pe galben. Atat.
Ce exista pe M4 vizual este identic cu INDUSI Metrorex(difera fata de CFR doar plasarea inductorilor), aparent functioneaza lafel ca INDUSI, cum functioenaza defapt nu stiu.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA punmeister

shoppy wrote:
Ca fapt divers a fost si o rama modernizata cu afisaj dar nu a functionat niciodata corect, apoi a fost oprit si pe urma inlaturat.

Cumva la IVA asta te referi?
1b.jpg (21.66 KB; downloaded 3661 times)

 


Go to page:  1  ... 25 26 27 28 29 30 31  ... 90
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433500 posts in 5398 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use