MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Știri și articole din presă

2073 posts, 623246 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 149
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Utilizator anonim

O alta idee buna ar fi cartele pentru fiecare sex, copii, adulti, negrii etc. Toate cu cate 2-10-60-1000 calatorii saptamanale. De asemenea abonamentul sportiv ar trebui introdus, il cumperi si ai 2 zile sa faci 100 calatorii, daca reusesti primesti calatoria cu numarul 101 gratis impreuna cu un maidanez de la don doctor, ca dalmatienii sunt scumpi.   :twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Dr2005

Întrebare de baraj: cum ştii câte călătorii ai consumat? Că nu e loc să îţi scrie pe ea ca la cea de 10 călătorii câte călătorii au mai rămas, iar aparatele de validare a cartelelor nu au display (decât cele noi, care sunt foarte puţine) să afişeze AMR-ul. O soluţie ar fi să se dea doar pe card activ acest tip de abonament... în felul ăsta s-ar putea verifica în SAT la fel cum se verifică creditul portofelului electronic.

 


Re: Stiri fider

Ironia cea mai dispretuitoare este legata de mentiunea initiala (8% scumpire) si planul adevarat. Asadar, avand in vedere ca aproape jumatate din calatori circula cu abonament lunar scumpesti dintr-un foc si fara nici o justificare cu 85%. Pe de alta parte, ca o aparenta marinimie se arunca pentru pleava aceasta extraordinara "noutate" numita cartela cu 60 de calatorii.

Magaria este fara margini. Mai avem dubii a cui firma de casa este scumpul nostru metrou? Al marilor smecheri din politica, partide, firmulite capusa si sindicat, evident! Stai jos (metro)REX! cuminte REX! intinde laba REX! latra REX!

 


Re: Stiri Gabi23

Urmează Bazilescu, cu peronul pe stânga

Din 2011, facem 12 minute cu metroul de la Gara de Nord până în Bucureştii Noi

“Atenţie, se-nchid uşile! Urmează staţia Parc Bazilescu, cu peronul pe partea stângă”.
Acestea sunt cuvintele pe care le veţi auzi la metrou în vara viitoare, când vor fi date în folosinţă staţiile Pajura şi Bazilescu de pe magistrala a IV-a. Click! vă arată primele imagini ale viitoarelor staţii.
Douăzeci şi unu (a se citi 21) de ani au durat lucrările la cea de-a patra linie de metrou a Capitalei, de la Gara de Nord la staţia Parc Bazilescu. Motivul? Când a fost forţă de muncă, n-au fost bani.
Când am avut bani, i-au cheltuit că să repare ce s-a stricat. La începutul anului 2011, cei aproape 6 km de traseu în subteran vor fi daţi în folosinţă, spre mulţumirea bucureştenilor.
2009- Acum un an, peronul de la Bazilescu era în plin şantier
"Nu credeam că o să mai prind ziua când va circula metroul pe aici. A dat Domnul şi nu mi-a închis ochii să văd minunea", ne-a spus Ilie Lungu, de 70 de ani, un bucureştean care trăieşte de la revoluţie cu şantierul sub geamul blocului.
De la Gară până în Bucureştii Noi vom face aproximativ 12 minute cu metroul. Noile staţii vor fi dotate cu cititoare de carduri Activ şi de cartele Metrorex şi vor avea ecrane ce vor afişa intervalul de succedare a trenurilor.
Ultimele staţii date în folosinţă de Metrorex au fost cele de pe magistrala a 3-a, de la Nicolae Grigorescu la Anghel Saligny (2008), şi pasajul subteran care face legătura între staţiile Victoriei 1 şi Victoriei 2 (2010).
2011- Aşa va arăta staţia Parc Bazilescu în vara anului viitor
«Vom investi încă 75 de milioane €”Gheorghe Udrişte, director Metrorex
„Pentru echiparea celor două staţii de metrou vom investi încă 75 de milioane de euro, bani pe care îi avem deja. Magistrala a 4-a de metrou nu e, însă, finalizată, căci ea prevede încă două staţii, Laminorului şi Zarea. Aici nu s-a efectuat nici o săpătură. Este un alt proiect, pentru care se vor aloca alţi bani”, a declarat, pentru Click!, directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.

http://www.click.ro/actualitate/bucures ... 97553.html

 


Re: Stiri fider

Practic, aceasta "minunata" realizare numita ciotul M4 se mai prelungeste cu inca doua statii dupa 11 ani (tronsonul 1 Mai - Gara de Nord deschis in 2000) in conditiile in care tunelul era inceput inainte de 1989. Ar mai fi ceva de spus despre aceasta uluitoare performanta?

 


Re: Stiri Dominatrix

LArSON wrote:
Pe afisajele electronice din trenurile de pe M1 au inceput sa apara si anunturi in engleza, gen:
[...]"Next Dristor 2, link with Dristor 1".
Ar trebui sa se ocupe de aceste traduceri cineva care stie mai multa engleza, fiindca anuntul este aiurea. Corect ar fi "Next Dristor2, connection to Dristor 1" sau "transfer to Dristor 1", nu "link" fiindca statiile nu sunt legate prin sfoara :lol:
fider wrote:
Practic, aceasta "minunata" realizare numita ciotul M4 se mai prelungeste cu inca doua statii dupa 11 ani (tronsonul 1 Mai - Gara de Nord deschis in 2000) in conditiile in care tunelul era inceput inainte de 1989. Ar Mai fi ceva de spus despre aceasta uluitoare performanta?
Aceasta performanta ar trebui premiata si pentru cel mai ridicol design de metrou, cu circulatie la pendula pana la Bazilescu, fiindca nu s-a gandit nimeni sa construiasca macaz de intoarcere la capat, preferand sa astepte constructia statiei Laminorului, care se va intampla probabil cand noi vom fi in rai si vom comenta pe forumul ceresc de acolo despre ce se mai construieste prin Bucuresti.

 


Re: Stiri shoppy

Nicolae Hogas, fost director Ratb si Metrorex, a fost eutanasiat de nevasta. Aceasta a folosit un iatagan, un ciocan si o perna.

Patru ani i-a dat să mănânce cu linguriţa şi l-a întors de pe o parte pe alta pe soţul ei paralizat. Până luni, 13 septembrie, când Florica Hogaş (59 ani) a decis să-i curme suferinţa soţului ei, Nicolae (73 ani), şi să-l eutanasieze. Două zile a dormit în pat lângă cadavru până ce fiul lor a descoperit grozăvia şi şi-a dat mama pe mâna poliţiei.

Nepricepută într-ale crimei şi cam lipsită de vlagă, femeia, fost inginer proiectant, a încercat să-l ucidă pe paralitic lovindu-l de câteva ori în moalele capului cu un ciocan. Om hotărât, bătrânul, fost director la RATB şi Metrorex, nu s-a dat dus. Când a văzut că soţul ei se încăpăţânează să trăiască, a luat din cui un iatagan vechi, moştenire de familie, şi l-a izbit cu el în frunte. Horcăiturile bărbatului au adus-o la disperare pe Florica, aşa că a pus mâna pe o pernă şi i-a ţinut-o lui Nicolae pe faţă până a simţit că nu mai răsuflă.

Două nopţi lângă cadavru
Ieri-dimineaţă, Alexandru, fiul soţilor Hogaş, profesor la un colegiu din Bucureşti, a venit să-şi viziteze părinţii. Îngrozit de scena din apartamentul celor care i-au dat viaţă şi de faptul că mama lui dormise vreme de două nopţi lângă cadavrul tatălui, bărbatul a pus mâna pe telefon şi a chemat poliţia. În 30 de minute, la uşa familiei Hogaş, din sectorul 2 al Capitalei, a venit un echipaj format din procurorul criminalist, din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti - Secţia Urmărire Penală, ofiţeri de la Serviciul Omoruri, din cadrul Poliţiei Capitalei, şi un medic legist.

Åži-a recunoscut fapta
După cercetarea locului faptei, cadavrul bătrânului a fost transportat la Institutul de Medicină Legală, iar Parchetul a reţinut-o pentru 24 de ore pe bătrâna criminală. În urma audierilor, ea şi-a recunoscut fapta, iar procurorii au cerut şi expertiză psihologică, pentru a se stabili dacă va ajunge după gratii sau într-un sanatoriu.

Răpus cu o armă din 1877
Iataganul, una dintre armele crimei, este o moştenire de familie. Vechi din 1877, de pe vremea Războiului de Independenţă, acesta a fost “confiscat”, de un strămoş al lui Nicolae Hogaş, pe câmpul de luptă, de la un otoman. Nimeni nu bănuia că un obiect de decor va pune capăt zilelor bătrânului şi o va transforma pe soţia lui într-o criminală.

3 lovituri de ciocan i-a aplicat Florica lui Nicolae în dorinţa de a-i pune capăt zilelor.

http://www.ziarulring.ro/stiri/20025/ba ... -metroului

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Tom

Excelent articol, in stilul jurnalistic dambovitean.
Nu reiese daca barbatul a dorit sa moara, deci termenul de euthanasie e putin fortat, iar modul de aplicare a acestei "euthanasii" ar fi de ras, daca nu e de plans. De asta, in unele tari civilizate, daca vrei s'o faci, recurgi la un profesionist, in primul rand in ale medicinei.
Cunosc persoane care daca ar citi acest articol, si-ar declama cu mai mare patos pledoaria lor legata de diferenta de varsta, dupa ei prea mare pentru cei doi soti, dar cu asta dam pe dinafara discutiei.
Adevarul e ca faptul ca ajungi sa faci pe tine in pat, dupa ce o viata ai fost director, pare mai tragic decat moartea insasi. Mai bine ii punea direct perna pe fata, iar dupa cateva zile cand l-au descoperit, in starea in care era, nu baga nimeni de seama, pentru ca aici nu e voie sa-l asisti pe cineva sa paraseasca lumea asta. E clar insa ca femeia era bolnava sau a facut o depresie. Nu e usor sa duci o viata in felul acesta si unii nu rezista, de aceea mai pun mana pe "obiecte de decor" (pe :evil:-ul, jucaria aia exact pentru ucis fusese fabricata) si isi scurteaza suferinta, odata cu a celui drag, atat de greu lovit de soarta.
E trist, dar asta e lumea in care traim. Un prieten, care este medic, imi spunea odata ca vrea sa traiasca atat timp cat intelege ce aude la televizor. Sunt perfect de acord. Dupa aia, daca as ajunge asa la varsta aceea, m-as bucura daca sotia ar fi cu vreo 13-14 ani mai tanara, ca sa aiba inca putere sa-mi tina perna pe fata pana cand "I give up and close my eyes - Out of the dark, into the light!" Corect spunea Falco, el insusi plecat dintre noi dupa un viraj extrem de precis in calea unui autobuz, mult inainte de varsta la care Doamne fereste ar fi ajuns sa nu mai stie cine a fost Amadeus.

 


Re: Stiri florin

Alarmă de incendiu la staţia de metrou Gorjului. Două persoane intoxicate cu fum

UPDATE:Două persoane au fost intoxicate uşor cu fum, fără să le fie pusă în pericol viaţa, una a refuzat internarea, iar celalaltă a fost dusă la Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti, a declarat Bogdan Opriţa, coordonatorul SMURD Bucureşti.

Circulaţia metroului la staţia Gorjului a fost perturbată, sâmbătă la prânz, după ce s-a observat că dintr-un vagon al unei garnituri ieşea fum, persoanele fiind evacuate, la faţa locului fiind trimise echipaje ISU şi ambulanţe SMURD şi ale Municipiului Bucureşti.Anca Onofrei, purtătorul de cuvânt al ISU Bucureşti, a declarat că garnitura a ajuns în staţia de metrou Gorjului, iar călătorii au coborât din tren fără să fie înregistrate victime.
publicitate

Imediat au intervenit echipajele de la metrou, iar cele ale ISU au rămas în aşteptare pentru a vedea dacă va fi nevoie de intervenţia lor, a mai spus Onofrei.

Incidentul a fost provocat de o problemă tehnică la motorul unui tren, a declarat, pentru Mediafax, Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex.

Gheorghe Udrişte a spus că circulaţia metroului nu a fost întreruptă.

Călătorii au fost evacuaţi în staţia Gorjului, iar garnitura afectată a plecat la depou fără persoane, a spus directorul Metrorex.

Oamenii rămaşi pe peron au fost preluaţi de următorul tren.

 


Re: Stiri florin

Călătoriile cu metroul se scumpesc cu 8% începând de sâmbătă, 18 septembrie.

Începând de sâmbătă, 18 septembrie, cei care doresc să călătorească în Capitală cu metroul vor fi nevoiţi să scoată din buzunare cu 8% mai mult pentru fiecare drum. Iniţial, scumpirea ar fi trebuit să aibă loc începând de pe 15 septembrie.

Contactaţi de Gândul, oficialii Metrorex susţin că majorarea a fost necesară pentru a acoperi inflaţia din ultimul an.
publicitate

"Ajustarea tarifelor este reglementată prin lege. Când nivelul inflaţiei anuale depăşeşte nivelul de 5%, noi putem cere majorarea tarifelor. Majorarea a fost propusă de Metrorex, alături de Ministerul Transporturilor, şi a fost aprobată de Ministerul Finanţelor Publice. Am cerut această creştere de tarif, de 8,12%, pentru că inflaţia anualizată în perioada martie 2009-iulie 2010 a fost de 8,12%. Practic, am cerut doar acoperirea inflaţiei", a declarat pentru Gândul Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex.

El a precizat că Metrorex va lansa, cu această ocazie, trei noi titluri de transport, respectiv un abonament lunar cu număr nelimitat de călătorii, unul săptămânal cu număr nelimitat de călătorii şi o cartelă de weekend.
Cea mai recentă majorare de tarife la transportul cu metroul a avut loc în aprilie 2009.

Lista cu noile tarife

Cartela de 2 călătorii 3 lei
Cartela de 10 călătorii 9 lei
Abonament lunar cu număr limitat de călătorii (62 de călătorii) 27 lei
Abonament de o zi 5,50 lei

Lista cu noile titluri de transport

Abonament lunar cu număr nelimitat de călătorii 50 lei
Abonament săptămânal cu număr nelimitat de călătorii 15 lei
Cartela de weekend 6 lei

 


Re: Stiri Gabi23

Harababură cu cardurile Metrorex

Noile cartele de călătorii au fost lansate înainte ca Metrorex să pună la punct sistemul informatic. Bucureştenii nu pot încărca portofelele electronice în staţiile Metrorex, iar cartela de 62 de călătorii expiră înainte ca acestea să fie consumate.

Metrorex nu deţine echipamente de emitere sau reîncărcare a acestor carduri, ci vinde abonamentele de pe acest card în staţiile de autobuz, ceea ce nu se întâmplă în nicio altă capitală europeană.
Motivaţia oficialilor: metroul şi autobuzele publice sunt administrate de companii diferite, ceea ce îngreunează introducerea unui sistem comun şi eficient de plată a călătoriilor.
„Încercăm să găsim o soluţie pentru a rezolva problema având în vedere că mulţi călători care folosesc cardul electronic Activ ne-au trimis solicitări pentru a implementa un sistem de reîncărcare şi în staţiile de metrou”, declara pentru Ziarul Financiar Tiberiu Moldovan, directorul comercial al Metrorex.

Majorări de la 18 septembrie
Din 18 septembrie, preţul unei cartele cu două călătorii este de 3 lei, una cu zece călătorii - 9 lei, iar un abonament lunar cu număr nelimitat de călătorii costă 50 de lei.
În condiţiile majorării biletului simplu, cel cu două călătorii cu 8% şi a abonamentului lunar cu 100%, Metrorex vine cu noi tipuri de cartele şi de abonamente.
Astfel, abonamentul săptămânal cu număr nelimitat de călătorii va fi la preţul de 15 lei, cartela de weekend la 6 lei şi abonamentul lunar cu maximum 62 de călătorii va costa 27 de lei.

Sursa: Adevarul.ro
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 65165.html

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri sab

Aberatii...Acolo scrie ca nu se poate incarca un abonament limitat pe un card Activ, insa nu este adevarat. Uite dovada putin mai jos ...
Si nu am inteles deloc chestia cu " cartela de 62 de călătorii expiră înainte ca acestea să fie consumate". Multi se plang ca este prea putin sa ai doar doua calatorii/zi...
Cel mai frumos este daca vrei sa afli cate calatorii mai ai din cele 62...Este o intreaga aventura, trebuie sa te adresezi personalului Metrorex, care foloseste o cartela speciala pentru aflarea informatiei. Ar fi frumos daca foarte multi ar vrea sa afle zilnic cate calatorii mai au. Cred ca ar capota casierele... :D
Ar fi interesant de aflat daca si cartela de 10 calatorii are valabilitate doar 30 zile, asa cum scrie pe site-ul Metrorex. Pana acum nu avea asa o limita ...
Pe de alta parte, la Izvor au aparut placute noi cu denumirea statiei, din pacate foarte mari si foarte putin vizibile, deoarece sunt pe fond gri, iar statia este printre cela mai "luminoase" din retea. Chiar nu se poate adopta un sistem unitar de afisaj, dat fiind ca placutele instalate pe NG-AS si in statiile redumite in vara anului trecut sunt altfel (mai mici si pe fond alb) ? :shock:

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Tom

Fara suparare, dar imaginea arata ca si cum ar fi intr'o statie parasita, din cauza luminozitatii. Oricum, ea ilustreaza foarte bine tot ce s'a scris mai sus despre Metroul lui Rex si despre modul in care este organizat transportul in comun (metrou + restul) intr'o capitala "ieuropeana".

 


Re: Stiri rosetti61

Pai trebuie sa fie totul baltat, nimic unitar (vezi jungla de scheme de culori de la CFR), copertine de un fel intr-o parte, alte de un fel in alta, au implementat un tip de panouri informative, s-au oprit si au trecut la altul - ce le-a placut la griul ala, daca le faceau albe in continuare ce avea? La un moment dat numele statiei se scria cu litere volumetrice pe perete (solutie indragita la restul liniilor date in folosinta dupa 1983, numai "linia veche" din 1981 mai ramasese cu casetele luminoase peste tot). Pe unde vor pune placile alea gri, restul panourilor informative vor avea acelasi fundal? Oricum cele nou implementate, care spanzura din tavan nu sunt originale si le copiaza pe cele din Paris si Moscova.

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 149
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2408 forum members have written 432478 posts in 5384 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use