Topic: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
1249 posts, 514899 views
📖 Pagination options
- freyutz
-
Posted:
-
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
mcosmin
Ca tot veni vorba de modernizari. Am ajuns din nou prin tari straine si pe aici inca se folosesc trenuri vechi, cam din aceiasi generatie cu IVA (tot trenuri modulare din 2 rame, cam din aceiasi perioada).
La fel ca si la noi, sistemul de semnalizare este hibrid. Pe aceiasi linie merg si trenuri cu ATO si trenuri vechi, cu manual. Ce m-a surprins este ca atat trenurile vechi cat si cele noi au doar un mecanic...adica si cele vechi au primit un fel de ATP.
Oare chiar nu se putea si la noi acelasi lucru? Stiu ca in momentul de fata IVA sunt depasite tehnologic, dar cred ca daca s-ar vrea, ar putea fi aduse la un nivel ceva mai modern.
Si ca bonus, mai au si TV si afisaj inauntru.
Ca tot veni vorba de modernizari. Am ajuns din nou prin tari straine si pe aici inca se folosesc trenuri vechi, cam din aceiasi generatie cu IVA (tot trenuri modulare din 2 rame, cam din aceiasi perioada).
La fel ca si la noi, sistemul de semnalizare este hibrid. Pe aceiasi linie merg si trenuri cu ATO si trenuri vechi, cu manual. Ce m-a surprins este ca atat trenurile vechi cat si cele noi au doar un mecanic...adica si cele vechi au primit un fel de ATP.
Oare chiar nu se putea si la noi acelasi lucru? Stiu ca in momentul de fata IVA sunt depasite tehnologic, dar cred ca daca s-ar vrea, ar putea fi aduse la un nivel ceva mai modern.
Si ca bonus, mai au si TV si afisaj inauntru.
- ByOnu
-
Posted:
-
- mcosmin
-
Posted:
-
- oache81
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
oache81
La IVA nu se prea pot face rentabile din cauza lipsei de spatiu (ocupa mult cabinele nefolosite) si greutatea lor din cauza ca sunt mult mai grele.
La IVA nu se prea pot face rentabile din cauza lipsei de spatiu (ocupa mult cabinele nefolosite) si greutatea lor din cauza ca sunt mult mai grele.
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
sab
Ce inseamna, mai exact, " rentabil" la un tren ?
Cabinele puteau fi "golite", bineinteles. Si marit vagonul pentru calatori. Ba chiar s-a realizat si un prototip de tren cu vagoane care comunicau intre ele, daca nu ma insel...Dar nu castiga nimeni din modernizare. In schimb, la achizitia de trenuri noi....
Ce inseamna, mai exact, " rentabil" la un tren ?
Cabinele puteau fi "golite", bineinteles. Si marit vagonul pentru calatori. Ba chiar s-a realizat si un prototip de tren cu vagoane care comunicau intre ele, daca nu ma insel...Dar nu castiga nimeni din modernizare. In schimb, la achizitia de trenuri noi....
- oache81
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
oache81
Rentabil adica sa cari calatori ca pe cartofi cu consum de curent cat mai mic.
Mai e si problema ca trebuie 12 agenti de paza ca trebuie sa aiba acces unu la celalalt sa se ajute in timpul mersului deci minim 2 pe vagon adica 12 in total.
Rentabil adica sa cari calatori ca pe cartofi cu consum de curent cat mai mic.
Mai e si problema ca trebuie 12 agenti de paza ca trebuie sa aiba acces unu la celalalt sa se ajute in timpul mersului deci minim 2 pe vagon adica 12 in total.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
TibiV
good point...
sab wrote:
nu castiga nimeni din modernizare. In schimb, la achizitia de trenuri noi....
good point...
- survola
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
survola
Staţi liniştiţi că se poate "câştiga" şi din modernizare.
Comisioanele sunt comisioane.
Staţi liniştiţi că se poate "câştiga" şi din modernizare.
Comisioanele sunt comisioane.
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
sab
Asta este o falsa problema, ca in trenurile noi agentii de paza ocupa doar spatiul. Eu nu am vazut vreodata sa faca ceva, in afara de sa se ia de cei cu bicicleta ca se urca pe la ultimul vagon si nu pe la primul.
Insa, asa cum am spus, s-au facut prototipuri de vagoane intermediare, fara cabina. Nu era asa mare lucru sa le faca sa comunice....
oache81 wrote:
Mai e si problema ca trebuie 12 agenti de paza ca trebuie sa aiba acces unu la celalalt sa se ajute in timpul mersului deci minim 2 pe vagon adica 12 in total.
Asta este o falsa problema, ca in trenurile noi agentii de paza ocupa doar spatiul. Eu nu am vazut vreodata sa faca ceva, in afara de sa se ia de cei cu bicicleta ca se urca pe la ultimul vagon si nu pe la primul.
Insa, asa cum am spus, s-au facut prototipuri de vagoane intermediare, fara cabina. Nu era asa mare lucru sa le faca sa comunice....
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
mcosmin
Exista situatii rare in care agentii de paza mai dau afara vre-un derbedeu. Si sunt folositori cand intervine vreo problema gen fum in cabina sau defetiune la tren.
Exista situatii rare in care agentii de paza mai dau afara vre-un derbedeu. Si sunt folositori cand intervine vreo problema gen fum in cabina sau defetiune la tren.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
shoppy
Ai impresia ca paznicii nu fac nimic pentru ca in BM si CAF e liniste si civilizat tocmai datorita lor, ia sa circuli zilnic cu M4 sa vezi comportamente si cersetori de sarbatori.
Vagoanele intermediare nu s-au produs deci nu se pot mdoerniza/modifica in vreun fel.
Terminati cu negarea oricaror argumente logice doar asa de dragul de a o face, decat sa iei o caroserie de IVA si sa te apuci sa tai din ea ca sa elimini cabina si sa fie cu burduf intre vagoane si sa fie tractiune cu convertizor si motor ac mai bine proiectezi una de la 0 si gata, e un nou proiect de rama. Si orice altceva e doar carpeala si aducere la zi a catorva componente auxilaire, tractiunea/forta o sa fie tot aia, vagoanele tot o sa fie despartite si o sa se piarda spatiu si nu o sa se poata pazi, aia e, oricat de mult v-ar place de ele.
Ai impresia ca paznicii nu fac nimic pentru ca in BM si CAF e liniste si civilizat tocmai datorita lor, ia sa circuli zilnic cu M4 sa vezi comportamente si cersetori de sarbatori.
Vagoanele intermediare nu s-au produs deci nu se pot mdoerniza/modifica in vreun fel.
Terminati cu negarea oricaror argumente logice doar asa de dragul de a o face, decat sa iei o caroserie de IVA si sa te apuci sa tai din ea ca sa elimini cabina si sa fie cu burduf intre vagoane si sa fie tractiune cu convertizor si motor ac mai bine proiectezi una de la 0 si gata, e un nou proiect de rama. Si orice altceva e doar carpeala si aducere la zi a catorva componente auxilaire, tractiunea/forta o sa fie tot aia, vagoanele tot o sa fie despartite si o sa se piarda spatiu si nu o sa se poata pazi, aia e, oricat de mult v-ar place de ele.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
ByOnu
Ă? S-au construit 5 bucati pe care Metrorex le-a comandat in anii 90 (in perioada in care au aparut albastrele) si pe care, teapa, nu le-a mai platit catre Astra. Acestia din urma le-au garat peste 15 ani in triajul Arad, loc unde acestea au fost vandalizate constant pana ce n-a mai ramas aproape nimic din ele.
IVA imi este la suflet, cu ele am copilarit, deci da, sunt subiectiv, metroul de azi este de nerecunoscut. Degeaba avem trenuri noi daca statiile se uratesc pe zi ce trece, jegul, reclamele, infiltratiile si improvizatiile au scapat de sub control. Eu inca am prins zilele cand atat trenurile (IVA, desigur) straluceau, asemeni statiilor. Acum avem trenuri noi dar reteaua in sine este jegoasa. IVA de azi este o umbra a ceea ce a fost odata... Cat ar costa sa se faca o vopsire integrala a caroseriilor? De ce depourile nu sunt supravegheate si pazite corespunzator? Cand mergi in orice depou Metrorex cu aproabare sau la invitatia cuiva, chiar si cu acel cineva esti supravegheat de vreo patru agenti de securitate, nu cumva sa pleci cu rama acasa. Unde sunt paznicii cand ramele sunt distruse de "arta moderna"? Varsati-va ura pe oamenii care au lasat metroul sa decada in ultimul deceniu, nu pe niste fiare.
shoppy wrote:
Vagoanele intermediare nu s-au produs deci nu se pot mdoerniza/modifica in vreun fel.
Ă? S-au construit 5 bucati pe care Metrorex le-a comandat in anii 90 (in perioada in care au aparut albastrele) si pe care, teapa, nu le-a mai platit catre Astra. Acestia din urma le-au garat peste 15 ani in triajul Arad, loc unde acestea au fost vandalizate constant pana ce n-a mai ramas aproape nimic din ele.
IVA imi este la suflet, cu ele am copilarit, deci da, sunt subiectiv, metroul de azi este de nerecunoscut. Degeaba avem trenuri noi daca statiile se uratesc pe zi ce trece, jegul, reclamele, infiltratiile si improvizatiile au scapat de sub control. Eu inca am prins zilele cand atat trenurile (IVA, desigur) straluceau, asemeni statiilor. Acum avem trenuri noi dar reteaua in sine este jegoasa. IVA de azi este o umbra a ceea ce a fost odata... Cat ar costa sa se faca o vopsire integrala a caroseriilor? De ce depourile nu sunt supravegheate si pazite corespunzator? Cand mergi in orice depou Metrorex cu aproabare sau la invitatia cuiva, chiar si cu acel cineva esti supravegheat de vreo patru agenti de securitate, nu cumva sa pleci cu rama acasa. Unde sunt paznicii cand ramele sunt distruse de "arta moderna"? Varsati-va ura pe oamenii care au lasat metroul sa decada in ultimul deceniu, nu pe niste fiare.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
ByOnu
📖 Pagination options