Topic: V3A-2010-CA
1355 posts, 447187 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CA-PPC - Evolutie, istorie, noutati
Utilizator anonim
Este oficial - vagoanele 204 si 076 precum si urmatoarele din serie ce vor fi realizate pe anul 2011 vor fi livrate depoului Alexandria pentru a circula pe linia 41.
Este oficial - vagoanele 204 si 076 precum si urmatoarele din serie ce vor fi realizate pe anul 2011 vor fi livrate depoului Alexandria pentru a circula pe linia 41.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CA-PPC - Evolutie, istorie, noutati
Dominatrix
Utilizator anonim wrote:Nu era vorba ca anul acesta se realizeaza 5 vagoane de acest tip?
...vagoanele 204 si 076 precum si urmatoarele din serie ce vor fi realizate pe anul 2011...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CA-PPC - Evolutie, istorie, noutati
Utilizator anonim
Abia 2 de anul acesta, restul pe 2011.
Abia 2 de anul acesta, restul pe 2011.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CA-PPC - Evolutie, istorie, noutati
Goldmund
Stiu ca ma fac neiubit,imi pare rau,dar incerc sa fiu sincer:
am revenit prin anii 80 acasa,in Bucuresti.Imreuna cu fratele meu care a ramas in Romania(arhitect,de 10 ani are firma lui si mai multi arhitecti lucreaza pt. el)ne-am plimbat pe strazile Bucurestiului.Mi-a cerut parerea despre design-ul unor tramvaie mai "moderne"-iam spus ca nu ma prea pricep,dar el a insistat sa-mi spun parerea.Ei bine,design-ul era catastrofal,rupt de restul Europei,culoarea era un mustar oribil(o vopsea galben-murdar)tabla ondulata(!)luminile nu prea functionau,fara nici o izolatie fonica,de sina nici nu mai vorbesc,de statii nici atat,etc,etc.Dupa care fratele meu a facut o vizita la mine acasa,in Germania-sfarsitul anilor 80.Aici a recunoscut decalajul fantastic intre ce era acasa si ce era aici, si ca "bucuria lui" de atunci era in necunostinta de cauza.Dar acum exista internet-ul,youtub si altele.Acum oamenii pot sa se informeze si sa afle de ex. in domeniul tramvaielor(care niciodata nu fac concurenta la metrou sau autobuz in Germania!!-nu circula pe trasee comune) care este trend-ul,care sunt ultimele motoare s.a.m.d,pana la detalii si forme(design)
Daca ma uit la tramvaiele de azi din Bucuresti,parca sunt dintr-o alta lume...Cine da atatia bani pentru refacerea unei vechituri care nu arata nici modern,nici comod si nici bine in detaliu?
Eleganta si confortul cu care ii obisnuiesti pe calatorii de maine,copiii,vor acorda si o grija in plus pentru un lucru elegant si bine facut,ajuta la civilizatie in general.Aceste tramvaie pe care eu le vad in Bucuresti,nu inspira nici un respect,parca sunt o bataie de joc si parca si coloritul lor e o bataie de joc!
Bineinteles ca sunt impotriva oricaror forme de vandalism.
Tot in familia mea numeroasa si ramasa in Romania am un var care este un desig-er de exceptie,scolit dupa 1990 prin Occident si care....are o firma intr-un alt domeniu si nici nu-i pasa de cum arata tramvaiele din orasul lui-el are trei masini acasa si nu a mers cu vreun mijloc de transport in comun din anii 90...
Stiu ca ma fac neiubit,imi pare rau,dar incerc sa fiu sincer:
am revenit prin anii 80 acasa,in Bucuresti.Imreuna cu fratele meu care a ramas in Romania(arhitect,de 10 ani are firma lui si mai multi arhitecti lucreaza pt. el)ne-am plimbat pe strazile Bucurestiului.Mi-a cerut parerea despre design-ul unor tramvaie mai "moderne"-iam spus ca nu ma prea pricep,dar el a insistat sa-mi spun parerea.Ei bine,design-ul era catastrofal,rupt de restul Europei,culoarea era un mustar oribil(o vopsea galben-murdar)tabla ondulata(!)luminile nu prea functionau,fara nici o izolatie fonica,de sina nici nu mai vorbesc,de statii nici atat,etc,etc.Dupa care fratele meu a facut o vizita la mine acasa,in Germania-sfarsitul anilor 80.Aici a recunoscut decalajul fantastic intre ce era acasa si ce era aici, si ca "bucuria lui" de atunci era in necunostinta de cauza.Dar acum exista internet-ul,youtub si altele.Acum oamenii pot sa se informeze si sa afle de ex. in domeniul tramvaielor(care niciodata nu fac concurenta la metrou sau autobuz in Germania!!-nu circula pe trasee comune) care este trend-ul,care sunt ultimele motoare s.a.m.d,pana la detalii si forme(design)
Daca ma uit la tramvaiele de azi din Bucuresti,parca sunt dintr-o alta lume...Cine da atatia bani pentru refacerea unei vechituri care nu arata nici modern,nici comod si nici bine in detaliu?
Eleganta si confortul cu care ii obisnuiesti pe calatorii de maine,copiii,vor acorda si o grija in plus pentru un lucru elegant si bine facut,ajuta la civilizatie in general.Aceste tramvaie pe care eu le vad in Bucuresti,nu inspira nici un respect,parca sunt o bataie de joc si parca si coloritul lor e o bataie de joc!
Bineinteles ca sunt impotriva oricaror forme de vandalism.
Tot in familia mea numeroasa si ramasa in Romania am un var care este un desig-er de exceptie,scolit dupa 1990 prin Occident si care....are o firma intr-un alt domeniu si nici nu-i pasa de cum arata tramvaiele din orasul lui-el are trei masini acasa si nu a mers cu vreun mijloc de transport in comun din anii 90...
- Tom
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CA-PPC - Evolutie, istorie, noutati
Tom
Personal nu mi-ar pasa daca merg prin oras cu V56 sau EP din anii '50, atat timp cat isi fac treaba bine, isi respecta programul de circulatie, nu mor de frig in ele iarna sau de cald vara si nu risc sa ma curentez daca pun mana pe vreo bara prin el. Din partea mea sa fie tot orasul plin de DAC'uri, de Ikarus si de SM-11, dar sa vina -ului la timp.
Daca ar veni la timp, pe urma ne-am putea gandi la aspecte tehnice: consum mai mic, actionare in curent alternativ &c. Pe ultimul loc ar trebui sa fie designul. De ce? Pentru ca, desi se arunca cu bani in toate porcariile, adevarul este ca nu ne permitem toate luxurile, iar un tramvai personalizat (ca storcatorul ala pentru Marsilia) costa mai mult din cauza designului.
Vazand peste tot tendintele in domeniul designului la tramvaie si alte mijloace de transport, nu stiu ce sa spun. Inteleg ca si oamenii astia au si ei acasa un caine si o pisica la care trebuie sa le dea de mancare, dar parca tot mai mult se indeparteaza de cum stiu eu ca arata tramvaiul, troleibuzul sau autobuzul.
Probabil ca un designer nu ar folosi planurile de tramvaie de Bucuresti nici macar ca hartie igienica, dar important este ca niste oameni care folosesc aceste tramvaie sa fie multumiti. Despre identitatea vizuala a RATB sunt multe de spus.
Tramvaiele Timis din anii '80 aveau un design care imi placea, mult peste V3A si EP si poate chiar si peste alte tramvaie din afara. Asta nu le-a scutit de a fi niste tramvaie foarte proaste. Iar urmatorul sfert de secol va fi tot al Tatrelor prin multe orase est-europene.
Chiar si un mare designer merge cu masinile sale personale pentru ca este bun si isi permite sa mearga doar cu masina, nu pentru ca nu-i plac tramvaiele cum arata. E adevarat, inainte stateam si eu in statie sa vina tramvaiul roz sau la Iasi o Tatra T4D, pentru ca aratau mai bine si mergea incalzirea in ele. Sunt insa o multime de oameni care se urca in tramvai si habar n'au ce culoare are, iar altii stiu asta si tocmai de aceea nu se obosesc sa le dea alta culoare.
Personal nu mi-ar pasa daca merg prin oras cu V56 sau EP din anii '50, atat timp cat isi fac treaba bine, isi respecta programul de circulatie, nu mor de frig in ele iarna sau de cald vara si nu risc sa ma curentez daca pun mana pe vreo bara prin el. Din partea mea sa fie tot orasul plin de DAC'uri, de Ikarus si de SM-11, dar sa vina -ului la timp.
Daca ar veni la timp, pe urma ne-am putea gandi la aspecte tehnice: consum mai mic, actionare in curent alternativ &c. Pe ultimul loc ar trebui sa fie designul. De ce? Pentru ca, desi se arunca cu bani in toate porcariile, adevarul este ca nu ne permitem toate luxurile, iar un tramvai personalizat (ca storcatorul ala pentru Marsilia) costa mai mult din cauza designului.
Vazand peste tot tendintele in domeniul designului la tramvaie si alte mijloace de transport, nu stiu ce sa spun. Inteleg ca si oamenii astia au si ei acasa un caine si o pisica la care trebuie sa le dea de mancare, dar parca tot mai mult se indeparteaza de cum stiu eu ca arata tramvaiul, troleibuzul sau autobuzul.
Probabil ca un designer nu ar folosi planurile de tramvaie de Bucuresti nici macar ca hartie igienica, dar important este ca niste oameni care folosesc aceste tramvaie sa fie multumiti. Despre identitatea vizuala a RATB sunt multe de spus.
Tramvaiele Timis din anii '80 aveau un design care imi placea, mult peste V3A si EP si poate chiar si peste alte tramvaie din afara. Asta nu le-a scutit de a fi niste tramvaie foarte proaste. Iar urmatorul sfert de secol va fi tot al Tatrelor prin multe orase est-europene.
Chiar si un mare designer merge cu masinile sale personale pentru ca este bun si isi permite sa mearga doar cu masina, nu pentru ca nu-i plac tramvaiele cum arata. E adevarat, inainte stateam si eu in statie sa vina tramvaiul roz sau la Iasi o Tatra T4D, pentru ca aratau mai bine si mergea incalzirea in ele. Sunt insa o multime de oameni care se urca in tramvai si habar n'au ce culoare are, iar altii stiu asta si tocmai de aceea nu se obosesc sa le dea alta culoare.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CA-PPC - Evolutie, istorie, noutati
Dominatrix
In al 3'lea rand pentru ca URAC'ul sa faca tramvaie ca in vest sau macar 20-25 Bucur LF pe an ar trebui o finantare masiva, care de unde sa vina? De la dr. Oetker? Bine ca au reusit asa cum au putut sa conceapa un nou model de boghiu low-floor pentru Bucur LF. E totusi o realizare, daca ne gandim cat accent se pune pe cercetarea in Romania.
Iar despre faptul ca tramvaiele din Bucuresti nu inspira respect, poate ca asta se si vrea. In Romania e destul de usor sa compromiti tramvaiul. Mai sunt exemple prin tara. Probabil ca de aia s-a investit numai in autobuze noi, care scot prin teava de esapament parturi euro 3, euro 4 si 'ul sa le ia cate or mai fi, iar licitatia pentru tramvaie s-a anulat pe motive ca "n-a dat cine trebuie".
Goldmund wrote:Pe vremea aia, singurul scop al ITB'ului era transportul poporului de acasa la serviciu si inapoi. Atat. Iar cuvantul "design" nu cred ca exista in vocabularul nimanui. Si sa nu uitam ca incepand cam cu 1980 si fondurile alocate pentru constructie de vagoane noi la URAC si reparatii curente s-au redus semnificativ. In a doua jumatate a anilor '80, situatia a devenit si mai proasta, odata cu "taierea" ratiilor de motorina la autobuze, iar tramvaiele au fost si mai "calarite" decat inainte, deci nu e de mirare ca vagoanele aratau cum aratau. Si cred ca lipsa de dotari la URAC si fondurile insuficiente au facut ca o buna parte din vagoanele produse dupa 1985 sa disapra rapid din peisaj dupa 1990.
Ei bine,design-ul era catastrofal,rupt de restul Europei,culoarea era un mustar oribil(o vopsea galben-murdar)tabla ondulata(!)luminile nu prea functionau,fara nici o izolatie fonica,de sina nici nu mai vorbesc,de statii nici atat,etc,etc
Goldmund wrote:Majoritatea tramvaielor "din vest" au niste forme mai rotunjite, mai aerodinamice, dar problema cu acest design este ca e si mai scump, si necesita si niste echipamente mai moderne pentru realizarea lui, echipamente pe care URAC'ul nu cred ca le are. In al 2'lea rand, URAC'ul este o mica uzina care pe hartie "modernizeaza" vagoanele existente, nu construieste altele noi, desi realitatea e alta. Iar un V3A clasic, de exemplu, cu fondurile alocate de Primarie, nu il poti "moderniza" sa semene (estetic sau tehnic) cu Bombardierul tot asa cum nu poti face din rahat bici. Asta e ce s-a putut face. Sa fim totusi multumiti ca URAC'ul exista, fiindca altfel tramvaiul din Bucuresti ar fi patit pana acum ca la Brasov si Constanta, pe o scara mai redusa, bineinteles.
Daca ma uit la tramvaiele de azi din Bucuresti,parca sunt dintr-o alta lume...Cine da atatia bani pentru refacerea unei vechituri care nu arata nici modern,nici comod si nici bine in detaliu?
Eleganta si confortul cu care ii obisnuiesti pe calatorii de maine,copiii,vor acorda si o grija in plus pentru un lucru elegant si bine facut,ajuta la civilizatie in general.Aceste tramvaie pe care eu le vad in Bucuresti,nu inspira nici un respect,parca sunt o bataie de joc si parca si coloritul lor e o bataie de joc!
In al 3'lea rand pentru ca URAC'ul sa faca tramvaie ca in vest sau macar 20-25 Bucur LF pe an ar trebui o finantare masiva, care de unde sa vina? De la dr. Oetker? Bine ca au reusit asa cum au putut sa conceapa un nou model de boghiu low-floor pentru Bucur LF. E totusi o realizare, daca ne gandim cat accent se pune pe cercetarea in Romania.
Iar despre faptul ca tramvaiele din Bucuresti nu inspira respect, poate ca asta se si vrea. In Romania e destul de usor sa compromiti tramvaiul. Mai sunt exemple prin tara. Probabil ca de aia s-a investit numai in autobuze noi, care scot prin teava de esapament parturi euro 3, euro 4 si 'ul sa le ia cate or mai fi, iar licitatia pentru tramvaie s-a anulat pe motive ca "n-a dat cine trebuie".
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V3A-2010-CA - Evolutie, istorie, noutati
Utilizator anonim
#204 in curtea URAC, in luna noiembrie va incepe montarea echipamentelor electrice a acestuia, organizarea acoperisului este aproape la fel cu cea a lui CA #205, diferenta fiind intrerupatorul automat ce va fi montat inainte de pantograf si modelul de AC pentru cabina care are sanse mari sa fie diferit de cel actual.
Numele acestei serii de tramvaie este V3A-2010-CA
#204 in curtea URAC, in luna noiembrie va incepe montarea echipamentelor electrice a acestuia, organizarea acoperisului este aproape la fel cu cea a lui CA #205, diferenta fiind intrerupatorul automat ce va fi montat inainte de pantograf si modelul de AC pentru cabina care are sanse mari sa fie diferit de cel actual.
Numele acestei serii de tramvaie este V3A-2010-CA
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V3A-2010-CA - Evolutie, istorie, noutati
Utilizator anonim
Urmeaza sa inceapa echiparea lui 204 la mijlocul acestei luni. 076 trebuia sa intre saptamana trecuta la vopsitorie dar momentan este blocat din cauza ca nu sunt montate extremitatile din fibra de sticla.
Urmeaza sa inceapa echiparea lui 204 la mijlocul acestei luni. 076 trebuia sa intre saptamana trecuta la vopsitorie dar momentan este blocat din cauza ca nu sunt montate extremitatile din fibra de sticla.
- ionutz18
-
Posted:
-
Re: V3A-2010-CA - Evolutie, istorie, noutati
ionutz18
cam greu lucru aici 204 trebuai terminat pana acum
cam greu lucru aici 204 trebuai terminat pana acum
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: V3A-2010-CA - Evolutie, istorie, noutati
ionescu63
@Gabi 23
204 si 076 nu ar trebui trecute in pagina "Lista modernizarilor din URAC a tramvaielor V3A"
@Gabi 23
204 si 076 nu ar trebui trecute in pagina "Lista modernizarilor din URAC a tramvaielor V3A"
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: V3A-2010-CA - Evolutie, istorie, noutati
Gabi23
Nu, V3A-2010-CA-PPC nu sunt trecute in lista modernizarilor la URAC. Ele sunt transformari. Astfel seria modernizarilor la URAC se incheie cu vagonul V3A-2S-93 #4039, fiind cel cu numarul de lucru 302.
Nu, V3A-2010-CA-PPC nu sunt trecute in lista modernizarilor la URAC. Ele sunt transformari. Astfel seria modernizarilor la URAC se incheie cu vagonul V3A-2S-93 #4039, fiind cel cu numarul de lucru 302.
- ionescu63
-
Posted:
-
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V3A-2010-CA - Evolutie, istorie, noutati
Utilizator anonim
204 este spre finalizare, au sosit invertoarele acestuia dar si ale lui 076, motoarele ajung si ele saptamana viitoare.
Momentan se lucreaza la modificarea caroseriei lui 204 cu aparatori pe acoperis pe toata lungimea vagonului.
Vor semana cu ce am realizat eu aici viewtopic.php?f=114&t=1046&start=14
204 este spre finalizare, au sosit invertoarele acestuia dar si ale lui 076, motoarele ajung si ele saptamana viitoare.
Momentan se lucreaza la modificarea caroseriei lui 204 cu aparatori pe acoperis pe toata lungimea vagonului.
Vor semana cu ce am realizat eu aici viewtopic.php?f=114&t=1046&start=14
- florin.lifticariu
-
Posted:
-
📖 Pagination options