Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.AAutobuze

 

Topic: Rocar de Simon (1995-2011)

542 posts, 195149 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 39
 
 

📖 Pagination options
Re: Rocar de Simon autob368

Gabi23 wrote:
Capatul lui 385/368/105 este Platforma Valea Oltului, nu Platforma Ghencea.
Toate autobuzele Rocar de Simon de la Autobaza Alexandria au actualizate denumirea traseului liniei 302: "Platforma Ghencea - Pod Bragadiru". Inainte aveau in memorie (unele, ca de exemplu cele cu afisaje Hanover si alte cateva masini nu aveau linia in memorie) Pod Centura - Ghencea.
Trebuiau sa lase "Ghencea". Dupa parerea mea cea mai indicata denumire pe afisajele tuturor liniilor care intorc in terminalul Ghencea ar fi "Cartier Ghencea >>> zyxzyxzyx".


Ai dreptate, capatul lui 105,368,385 acum se numeste Platforma Valea Oltului sau simplu Valea Oltului, insa pana prin 2006, inainte de aparitia Mercedesurilor (cred?) acel capat se numea Platforma Ghencea  :!: Demonstrez cu o poza http://ratb.stfp.net/Data/A/r/102-105:1.jpg sau chiar autobuze cu numere mai mari (cele din seria 1000-1097) aveau asa memorat. In legatura cu afisajele de la Alexandria, ele ar trebui sa aiba in memorie traseul Ghencea (deoarece si tramvaiele au astfel afisajul, nu alte denumiri de genul Platf. Ghencea, Cartier Ghencea (desi sunt unele care mai folosesc aceasta denumire)- Pod Centura (deoarece ajung pana la Centura Bucurestiului).
Dar e doar o parere. Scuzati off-topicul.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Rocar de Simon Dr2005

Se numea Platforma Ghencea şi chiar era o platformă pentru parcat autobuze... ceva similar era Platforma Metalurgiei, ajunsă azi Autobaza Obregia. Revenind la Platforma Ghencea, probabil denumirea i-a fost schimbată pentru a nu se confunda cu terminalul Ghencea care, până în 2002, se numea ,,Cart. Tudor Vladimirescu".

 


Re: Rocar de Simon DeSimon

Terminalul Ghencea are multe denumiri, in functie de liniile : Ghencea, Cartier Ghencea, Platforma Ghencea, Stadion Ghenea, Bd Ghencea...
Aceste ar trebui toate schimbate in "Ghencea". Cel putin capetele, daca nu statile, ar trebui sa aiba aceaisi denumire pentru toate linile. Sunt mai multe capete in acesta situatie (Universitate / Piata 21 decembrie,  vasile parvan / calea plevnei, bd alex. Obregia / Turnu Magurele / Platforma Metalurgiei, s.a.)
Statile RATB ar trebui sa aiba si aceasi nume cu statiile de metrou (dar in general statile de metrou au nume proaste, nu statiile RATB)

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Rocar de Simon Tom

Intr'adevar, imi amintesc ca liniile 122 si 126, inclusiv variantele vechi ale acestora, afisau "Cartier Tudor Vladimirescu" sau in fine "Cart. T. Vladimirescu" sau asa ceva la capatul lui 41 unde intorceau si ele.
Nu mai stiu sigur daca in ghidurile vechi, inclusiv din 1992, nu era numit "Platforma Ghencea" capatul lui 368,105 &co, dar oricum era ceva cu "platforma" din cate imi amintesc.

 


Re: Rocar de Simon Dominatrix

Trix wrote:
Nu mai stiu sigur daca in ghidurile vechi, inclusiv din 1992, nu era numit "Platforma Ghencea" capatul lui 368,105 &co, dar oricum era ceva cu "platforma" din cate imi amintesc.
Confirm. Pe harta RATB din 1991, capatul liniilor 105, 305 si 368 apare figurata la Platforma Ghencea.
Capatul tramvaiului din "ghencea" s-a numit intotdeauna Cartier Tudor Vladimirescu (ma rog, in perioada interbelica se numea Comuna Lupeasca :lol: ). Asta pana in 2002, cand a primit denumirea de "Terminal Ghencea".

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Rocar de Simon Utilizator anonim

#150 este cel mai vechi Rocar ramas in circulatie si sigurul din seria mica existent. Acesta are chiar si licenta pentru linii preorasenesti.

 


Re: Rocar de Simon Gabi23

1276 s-a defectat astazi la Ghencea, si n-a mai vrut sa porneasca din cauza unor probleme cu bateria. A venit sa il tracteze B-18-VCO, care vroia sa il duca sa "se vindece" laAutobaza Militari  :lol:. Noroc ca soferul i-a auzit pe cei din echipajului de interventii care isi faceau planul cum il duc mai repede spre Militari, iar soferul a strigat repede ca masina lui e de laAlexandria :mrgreen:.

 


Re: Rocar de Simon Gabi23

Gabi23 wrote:
1276 s-a defectat astazi la Ghencea, si n-a mai vrut sa porneasca din cauza unor probleme cu bateria...

S-a remediat defectiunea de ieri si astazi dimineata era la datorie pe linia 644.
Gabi23 wrote:
Rocarul de Simon 1021 al Autobazei Militari, a "crapat" cu probleme la motor in jurul orei 21 la Ghencea...

A avut totusi o problema destul de minora, la motor si a putut fi reparata in cursul diminetii de catre mecanicii de la Militari. La schimbul 2 a iesit in traseu pe linia 221. Astfel de probleme sunt zilnice la masinile vechi doar ca e bine ca se pot repara destul de repede in cateva ore sau zile. Cele mai multe probleme apar la motoarele suprasolicitate si la partea electrica a acestor autobuze.

 


Re: Rocar de Simon fider

Probleme are fiecare autobuz, indiferent de varsta. Sper sa luati totusi in calcul ca ar fi bine ca un Mercedes Citaro sa se descurce asa de bine peste 10 ani. Mai vedem...

Referitor la autobuzele Rocar de Simon, cu o reparatie capitala facuta ca la carte (nu o carpeala ici si colo) ar putea sa circule inca mult timp. Am o vaga impresie ca nu se va investi in modernizarea motorului si a instalatiilor auxiliare. Daca ar face insa o modernizare, ar iesi chiar mai bine avand in vedere ca platforma Rocar de Simon este foarte buna. Tineti cont ca este primul autobuz utilizat in Romania, in circuit urban cu acoperis din fibra de sticla, mobiler durabil in interior, bare de inox si multe asemenea realizari deosebite. Intretinerea este de vina pentru halul in care ajung sa arate unele autobuze. Nu voi acuza foarte mult RATB ca nu a intretinut mai bine autobuzele, cunoscut fiind bugetul. Cu toate acestea, casarile masive si fara noima la autobuze plus unele asa-zise reparatii capitale sunt sub orice critica.

Pentru Rocar de Simon nu s-a investit nici macar jumatate din cat sa investit pentru autobuze DAC si Ikarus. Cand erau DAC 112 si Ikarus 260 in parc erau bani pentru refacere tablarie, vopsire, covor pentru salon si schimbat de scaune, pana si cu un an inainte de casare. La DAF si Rocar de Simon a inceput sa se simta o dorinta de a scapa rapid de ele cand a aparut Citaro.  Pe de alta parte, ca in mai toate situatiile, imediat ce au aparut autobuzele Citaro si  troleibuzele Citelis, intretinerea oricarui troleibuz sau autobuz ce se stia ca va fi casat a ajuns in ultimul hal. Obiceiul asta dubios este practicat de mult timp si pot da exemple multiple: vagoane EP/V3A, vagoane Duewag, autobuze Rocar de Simon si DAF. De toate s-a cam ales praful nu cand erau vechi ci cand se stia ca vor fi casate in 2-3 ani cu toate ca uneori nu s-a pus nimic in locul vehiculelor casate.

 


Re: Rocar de Simon Gabi23

Rocarul de Simon 1070 a fost retras definitiv din circulatie. Nu il vom mai vedea in traseu, decat poate daca va mai avea parte de inca un RK (dupa cel din anul 2007), lucru putin probabil. Sasiul masinii este rupt si nu mai poate circula. Era una din cele mai fiabile masini ale Autobazei Militari, penduland in ultimii ani intre liniile 106/162/163/221. La vremea ei a fost o masina foarte buna. De exemplu ultimul Rocar cu sasiul rupt pe care mi-l amintesc de la Militari a fost 1068 care a fost casat in aceasta primavara.


Retrase definitiv si asteapta in autobaza mai sunt din luna iunie si 1011 si 1055, refolosindu-se diferite piese de la ele. Alte cateva masini stau din motive diverse, dar nu sunt retrase.

 


Re: Rocar de Simon Dominatrix

fider wrote:
Referitor la autobuzele Rocar de Simon, cu o reparatie capitala facuta ca la carte (nu o carpeala ici si colo) ar putea sa circule inca mult timp. Am o vaga impresie ca nu se va investi in modernizarea motorului si a instalatiilor auxiliare. Daca ar face insa o modernizare, ar iesi chiar mai bine avand in vedere ca platforma Rocar de Simon este foarte buna.
Problema cu modernizarile de autobuze este ca ar trebui puse in balanta, pe de o parte, beneficiile unei modernizari adevarate a unui autobuz destul de vechi si pretul de achizitie pentru un autobuz nou, cu toate beneficiile ce decurg de aici, pe de alta parte. Sa ne amintim ca modernizari "radicale" s-au mai incercat la URAC destul de recent – exeprimentul cu DAC UDAN – iar concluzia a fost ca mai bine cumpara autobuze noi cand au vazut cat costa modernizarea. Referitor la Mercedes Citaro, parerea mea este ca aceste autobuze sunt calitativ cu mult, mult peste orice a avut ITB/RATB vreodata. Si despre DAF-uri se zicea la momentul cand au fost aduse ca nu vor resista prea mult in Bucuresti, si iata ca dupa 16 ani sunt inca in circulatie, desi intretinerea lor nu a fost stralucita nici cand stateau la Pipera.
fider wrote:
Pentru Rocar de Simon nu s-a investit nici macar jumatate din cat sa investit pentru autobuze DAC si Ikarus. Cand erau DAC 112 si Ikarus 260 in parc erau bani pentru refacere tablarie, vopsire, covor pentru salon si schimbat de scaune, pana si cu un an inainte de casare. La DAF si Rocar de Simon a inceput sa se simta o dorinta de a scapa rapid de ele cand a aparut Citaro. Pe de alta parte, ca in mai toate situatiile, imediat ce au aparut autobuzele Citaro si troleibuzele Citelis, intretinerea oricarui troleibuz sau autobuz ce se stia ca va fi casat a ajuns in ultimul hal.
Cu bugetul redus de care dispune RATB-ul a fost normal sa nu se puna prea mult accent pe intretinerea unor autobuze care oricum nu o mai duceau mult. Referitor la RK-urile de la autobuzele vechi, intr-adevar la unele s-a facut RK seriso, inclusiv la cateva Rocar-uri de Simon la care s-a refacut inclusiv sasiul – cazul autobuzului 1111 -, dar starea tehnica a masinii depindea foarte mult si de soferii ei.  Daca ei erau dispusi sa se agite si sa mai dea cite "o atentie" la mecanici, se mai gaseau piese de schimb printr-un colt de magazie. Cat despre RK, daca un sofer voia ca masina lui sa nu arate ca un harb cind iesea pe poarta URAC-ului, se mai gaseau "solutii", cei care ati mai fost prin vizite la URAC si garaje/depouri stiti la ce ma refer…
Oricum, majoritatea asa-ziselor reparatii capitale, mai ales cele efectuate la DAC-uri in perioada 2004-2005, au fost de fapt niste carpeli ca sa nu se ajunga la situatia in care auobuzele sa se defecteze in drum. Disperarea de a scapa de aceste harburi a fost si unul din motivele pentru care s-au achizitionat in graba si autobuzele Iveco la inceputul anului 2006.

 


Re: Rocar de Simon autob368

Azi in linia 406 a fost turat si #1080. Era la Lujerului la ora 13.20.

 


Re: Rocar de Simon Gabi23

autob368 wrote:
Azi in linia 406 a fost turat si #1080. Era la Lujerului la ora 13.20.


Pai da dimineata erau astfel autobuzele pe preorasenesti:
Linia 406 - 1021 si 1080. (La sch 2 a aparut 1057).
Linia 408 - 1264 si 1277 (aceleasi erau si la sch 2)
Linia 422 - 1169, 1186 + inca un autobuz
Linia 428 - 1269 (ambele schimburi)
Linia 460 - 837, 846 si 866.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Rocar de Simon Utilizator anonim

#1044 a revenit in traseu dupa o lunga perioada de absenta.

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 39
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433500 posts in 5398 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use