MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)

1249 posts, 513865 views
 
Go to page:  1  ... 22 23 24 25 26 27 28  ... 90
 
 

📖 Pagination options
Re: Trenurile ASTRA/IVA vl273

Postez aici , deși nu știu dacă e locul potrivit  :roll:

Mai demult am văzut  o IVA venind de la gara spre Basarab. Aceasta a oprit la peron , a stat 5 minute  , dar a luat-o in sens opus ( spre Gara de nord  :shock: ). Sa înțeleg ca asta e o manevra de retragere ? Puțin mai târziu am văzut-o ducându-se spre Crangasi. Din păcate am uitat numărul culpei ( una cu o rama Galbena la mijloc) , dar cred ca una din cele trei rame era 055 (sau 075).

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA andrei11

Fii mai explicit. Unde a stat 5 minute, la GdN sau la Basarab ? Si e vorba despre GdN 1 sau GdN 2 si care Basarab, de pe M 1 sau de pe M 4 ?

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA vl273

Trenul venea de la Gdn 2 spre Basarab (peron M4 , acolo a staționat 5 minute , după care s-a întors spre Gdn 2).

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA andrei11

Da, e clar, a fost un tren care s-a retras din M 4 spre depoul Ciurel. Am impresia ca nu stii exact cum sunt aranjate macazele acolo.  :roll: Ca sa ajunga de la GdN 2 la GdN 1, pentru ca asta e problema. Oricum dupa ce se va inaugura si depoul de la Straulesti, gata cu plimbarile  :!:

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA survola

Duminică, la plimbare cu o IVA, curată, impecabilă, ca nouă. Recomand: REM 033.
21026433228_15e0783362_b.jpg (247.8 KB; downloaded 3133 times)

21214363115_629e7b37ac_b.jpg (278.45 KB; downloaded 3122 times)

 


Re: Trenurile CAF Florinds

Freyutz, ai idee cate IVA sunt in circulatie acum? Vad ca sunt si pe M4 si am vazut si azi pe M1.

 


Re: Trenurile CAF mcosmin

Ce ai vazut pe M1 e de fapt o IVA de pe M4 care se ducea/venea (de) la depou.

 


Re: Trenurile CAF andrei11

De la / la depoul Ciurel.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile ASTRA/IVA sab

Surprize...surprize... Ne pregatim... de M5 ? Sau ziaristii au gresit anul publicarii articolului ?
15 trenuri vechi ale Metrorex au fost modernizate de Alstom. Ce lucrări s-au făcut.

http://www.economica.net/15-trenuri-vec...10003.html
Timp de trei ani, în perioada octombrie 2011 – martie 2014, Alstom a efectuat lucrări de modernizare la 15 trenuri IVA Arad din parcul Metrorex. Modernizarea ramelor a făcut parte din contractul multianual de mentenanţă pe care francezii îl au cu Metrorex, astfel încât Regia nu a fost tarifată suplimentar pentru aceste lucrări. „Obiectivul principal a fost fiabilizarea, mentenabilitatea, tratarea uzurii morale acumulate în timp şi asigurarea posibilităţilor de procurare ritmică de piese de schimb şi material. Cu aceasta ocazie, au fost rezolvate circa 80% din problemele cronice de operare ale ramelor Astra. ”, potrivit Alstom.

Mai precis, lucrările au fost împărţite în două etape: îmbunătăţirea performanţelor de exploatare şi extinderea duratei de viaţă. Partea de exploatare a presupus înlocuirea elementelor pneumatice şi
electrice cu soluţii moderne disponibile pentru aplicaţii feroviare, înlocuirea convertizorului rotativ pentru servicii auxiliare cu convertizor static de fabricaţie nouă, înlocuirea instalaţiei de preparare a aerului comprimat pentru frână, acţionare uşi şi suspensie secundară cu compresor nou, dotat cu separator de ulei şi instalaţie de dezumidificare. În plus, aparatajul de frâne(instalaţia de pe cutia vagonului) a fost schimbat cu totul iar controlerele de mers şi frână au fost înlocuite cu un sistem de comandă format din automat programabil şi contactoare reostatice.

Cât priveşte extinderea duratei de viaţă, lucrările s-au limitat la înlocuirea cablajului de înaltă tensiune şi înlocuirea conductelor de aer comprimat; optimizarea şi uniformizarea traseelor pneumatice.

„Principalele beneficii obţinute sunt îmbunătăţirea fiabilităţii în exploatare, prin reducerea
substanţială a numarului de defectări în serviciu, fiabilitate crescută, prin adoptarea soluţiei moderne de alimentare a serviciilor auxiliare de la un convertizor static(eliminarea subansamblurilor în mişcare), fiabilitate şi siguranţă crescută a sistemului de frânare. S-a îmbunătăţit şi calitatea aerului comprimat, ceea ce conduce la protejarea circuitelor şi a aparatajului de aer. Materialele utilizate pentru execuţia lucrărilor corespund normelor europene referitoare la emisiile toxice, fum şi combustie şi nu conţin azbest. Pentru lucrările de fiabilizare efectuate, Alstom Romania a obţinut certificatului de omologare, conform OMT 290/2000”, spun francezii.

Lucrările de modernizare nu au presupus şi schimbarea faţadei exterioare. Alstom a propus Metrorex o machetă funcţională, însă această opţiune a fost exclusă din start. De altfel, acest lucru este vizibil şi din pozele ataşate. Se observă că aproape toate instalaţiile din trenul de rulare sunt noi, în timp ce aspectul exterior al trenului este acelaşi.

Exteriorul trenurilor nu a fost schimbat pentru că acest lucru presupunea ca Metrorex să cheltuie bani. Pentru că schimbarea faţadei nu este prinsă în contractul de mentenanţă, lucrările ar fi presupus costuri pentru Metrorex, lucru pe care Regia nu a dorit să şi-l asume.

Cele 15 trenuri IVA modernizate sunt folosite, în prezent, pe Magistrala 4  Gara de Nord – Parc Bazilescu şi pe M3  Anghel Saligny – Preciziei.

Metrorex are în exploatare 44 de trenuri Bombardier, 16 CAF şi 24 de trenuri IVA Arad. Mentenanţa întregului parc de material rulant al Metrorex este asigurată de concernul francez Alstom, până în 2019.

Cu trenurile de la metrou circulă zilnic 600.000 de pasageri.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA ByOnu

Nu sunt surprize. Se specifica clar 2011-2014. Este vorba despre garniturile M4 la care s-a mai adaugat cate o rama la mijloc (unde era posibil). TOT ce circula in prezent pe M4 face parte din respectivul "lot" de 15 garnituri. Chiar daca 15 pare cam mult. Chiar asa, avem 15 TEM-uri IVA cu RK la zi? :shock:

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA intelintel

da, exact 15 sunt.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA ByOnu

Sunt foarte curios ce altceva mai exista pe langa cele 15 TEM IVA a cate 3 REM fiecare. Am putea face o lista cu cele 45 REM si aranjamentul lor in cele 15 TEM. 008 face parte din acestea 45? Stiu ca fost solo pendula la Pantelimon pentru mai bine de un an.

Desigur, banuiesc ca inca avem cele 7 TEM albastre, REM 009 care ar fi fost rama de la inaugurarea din '79, si cine mai stie ce alte REM.

Cu putina vointa se gasesc lejer trenuri pentru M5, chiar suficiente as indrazni sa zic. Alstom poate face minuni. Un an, doi, nu murim daca circulam cu IVA pe M5. :) Oricum, NU se va intampla cel mai probabil, ii vad in stare sa tina cele 10 statii inchise decat sa puna IVA pe M5... fudulitatea primeaza.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA freyutz

In afara de cele 15 TEM modernizate mai sunt si altele apte de traseu.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA vl273

ByOnu wrote:
Sunt foarte curios ce altceva mai exista pe langa cele 15 TEM IVA a cate 3 REM fiecare. Am putea face o lista cu cele 45 REM si aranjamentul lor in cele 15 TEM. 008 face parte din acestea 45 ? ...


Trenul 068-008-014 cred ca avut cumva RK? Daca nu ma insel l-am vazut saptamana trecuta pe M4 cu boturile si interiorul revopsite. Totusi care sunt mai precis acele 15 trenuri?

 


Go to page:  1  ... 22 23 24 25 26 27 28  ... 90
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433494 posts in 5398 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use