Topic: Île-de-France: tramvaie
31 posts, 13188 views
📖 Pagination options
- Mihai
-
Posted:
-
Île-de-France: tramvaie
Mihai
Tramvaiul T3 (Paris):
Lucrari la podul peste Canalul St-Martin pentru Tramvai + paserela pietonala:
http://www.tramway.paris.fr/ewb_pages/w/web-tv.php?
Si un sistem de dale prefabricate cu sine, pentru eliberarea mai rapida a intersectilor...
http://www.tramway.paris.fr/ewb_pages/w/ ... ent=1463
Sudura sinelor:
http://www.tramway.paris.fr/ewb_pages/w/ ... 1508#nav
Reteaua T3:
Niste cifre:
Termen de finalizare: 2012
Cost la sematura contractului: 651 900 000 euro
Pretul biletului: 1,6O euro (unitate), 1,16 euro (cu 10), 0,58 euro (cu 10 la tarif redus), permite 1 ora 30 min de corespondenta. Abonament: 60 euro / luna (Navigo).
Material rulant: Citadis 402 (Alstom) viteza maxima: 60km/h, viteza medie comerciala pe T3 Sud (actual): 17,5km/h
Arhitectura: Antoine Grumbach (arhitect urbanist), Michel Desvigne (peizajist) si Louis Clair (lumini).
La total 275 000 de calatori sunt asteptati in fiecare zi (astazi 110 000 pe T3 Sud).
26 de statii intre Porte d'Ivry (sectorul 13) si Porte de la Chapelle (sectorul 18).
14,5 km intre porte d'Ivry si porte de la Chapelle.
5 sectoare deservite : 13e, 12e, 20e, 19e et 18e.
2 judete limitrofe sunt concernate si 11 comune.
170 000 de locuitori o sa fie deserviti si 100 000 de locuri de munca.
2 linii de RER o sa corespondeze cu T3 (C et E).
11 linii de metrou in intermodalitate
43 linii de autobuz (21 la Paris si 22 in "suburbs")
60 de statii de Vélib' (biciclete) situate la maxim 300 m
Tramvaiul T3 (Paris):
Lucrari la podul peste Canalul St-Martin pentru Tramvai + paserela pietonala:
http://www.tramway.paris.fr/ewb_pages/w/web-tv.php?
Si un sistem de dale prefabricate cu sine, pentru eliberarea mai rapida a intersectilor...
http://www.tramway.paris.fr/ewb_pages/w/ ... ent=1463
Sudura sinelor:
http://www.tramway.paris.fr/ewb_pages/w/ ... 1508#nav
Reteaua T3:
Niste cifre:
Termen de finalizare: 2012
Cost la sematura contractului: 651 900 000 euro
Pretul biletului: 1,6O euro (unitate), 1,16 euro (cu 10), 0,58 euro (cu 10 la tarif redus), permite 1 ora 30 min de corespondenta. Abonament: 60 euro / luna (Navigo).
Material rulant: Citadis 402 (Alstom) viteza maxima: 60km/h, viteza medie comerciala pe T3 Sud (actual): 17,5km/h
Arhitectura: Antoine Grumbach (arhitect urbanist), Michel Desvigne (peizajist) si Louis Clair (lumini).
La total 275 000 de calatori sunt asteptati in fiecare zi (astazi 110 000 pe T3 Sud).
26 de statii intre Porte d'Ivry (sectorul 13) si Porte de la Chapelle (sectorul 18).
14,5 km intre porte d'Ivry si porte de la Chapelle.
5 sectoare deservite : 13e, 12e, 20e, 19e et 18e.
2 judete limitrofe sunt concernate si 11 comune.
170 000 de locuitori o sa fie deserviti si 100 000 de locuri de munca.
2 linii de RER o sa corespondeze cu T3 (C et E).
11 linii de metrou in intermodalitate
43 linii de autobuz (21 la Paris si 22 in "suburbs")
60 de statii de Vélib' (biciclete) situate la maxim 300 m
- Mihai
-
Posted:
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Franta - retele de tramvai
Dominatrix
Mihai, stii cumva in ce stadiu e proiectul legaturii de tramvai intre Porte d'Auberviliers si Saint Denis? Astfel s-ar realiza mult-planificata legatura intre liniile T1 si T3, si viitorul T8.
Mihai, stii cumva in ce stadiu e proiectul legaturii de tramvai intre Porte d'Auberviliers si Saint Denis? Astfel s-ar realiza mult-planificata legatura intre liniile T1 si T3, si viitorul T8.
- Andrei2010
-
Posted:
-
Re: Franta - retele de tramvai
Andrei2010
Iti raspund in locul lui Mihai : "în stadiu de proiect".
Dominatrix wrote:
Mihai, stii cumva in ce stadiu e proiectul legaturii de tramvai intre Porte d'Auberviliers si Saint Denis? Astfel s-ar realiza mult-planificata legatura intre liniile T1 si T3, si viitorul T8.
Iti raspund in locul lui Mihai : "în stadiu de proiect".
- argos
-
Posted:
-
Re: Franta - retele de tramvai
argos
Acum multi ani (70..80 ani) un fost primar al Parisului a hotarat eliminarea tuutor tramvaielor din oras. Asta pentru ca metroul si trenurile se dezvoltasera puternic.
Si astazi, reteaua de metrou/tren urban pariziana este extraordinara (multe magistrale, statii gramada, RER pentru periferie, etc).
Cu toate astea insa, in urma cu vreo 10 ani.. s-a hotarat reintroducerea tramvaiului. Eu citisem ceva aici pe forum, precum si articolul din link, dar credeam ca au lasat'o moarta ( http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/ ... mvaie.html ). Ei, ghiciti ce? Se constuieste.
Urmariti si in special mesajul din afisul surprins in prima poza
Cartierul in care sunt facute pozele este aflat langa periferie si e impanzit de sosele/ autostrazi. Acestea, in orele de seara arata precum in ultima foto (luminile indicate de sageti reprezinta o coloana de masini....).
Parerea mea este ca ar fi bine ca noi (adica bucurestenii, ploiestenii, etc ) sa invatam din greselile altora, nu din ale noastre. Aviz primarului raton din Constanta, precum si cetatenilor care au acceptat fara nici o jena ca tramvaiele sa fie scoase.
Imi cer scuze pentru calitatea fotografiilor, am dorit doar sa arat ca se face tot posibilul pentru ca tramvaiul sa aiba cale de rulare separata de traficul auto.
Acum multi ani (70..80 ani) un fost primar al Parisului a hotarat eliminarea tuutor tramvaielor din oras. Asta pentru ca metroul si trenurile se dezvoltasera puternic.
Si astazi, reteaua de metrou/tren urban pariziana este extraordinara (multe magistrale, statii gramada, RER pentru periferie, etc).
Cu toate astea insa, in urma cu vreo 10 ani.. s-a hotarat reintroducerea tramvaiului. Eu citisem ceva aici pe forum, precum si articolul din link, dar credeam ca au lasat'o moarta ( http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/ ... mvaie.html ). Ei, ghiciti ce? Se constuieste.
Urmariti si in special mesajul din afisul surprins in prima poza
Cartierul in care sunt facute pozele este aflat langa periferie si e impanzit de sosele/ autostrazi. Acestea, in orele de seara arata precum in ultima foto (luminile indicate de sageti reprezinta o coloana de masini....).
Parerea mea este ca ar fi bine ca noi (adica bucurestenii, ploiestenii, etc ) sa invatam din greselile altora, nu din ale noastre. Aviz primarului raton din Constanta, precum si cetatenilor care au acceptat fara nici o jena ca tramvaiele sa fie scoase.
Imi cer scuze pentru calitatea fotografiilor, am dorit doar sa arat ca se face tot posibilul pentru ca tramvaiul sa aiba cale de rulare separata de traficul auto.
DSC_0367.JPG (172.68 KB; downloaded 7221 times)
DSC_0372.JPG (147.74 KB; downloaded 7222 times)
DSC_0373.JPG (180.37 KB; downloaded 7222 times)
DSC_0374.JPG (169.57 KB; downloaded 7267 times)
Da... mereu e coloana de cativa km pe autostrada.
DSC_0368.JPG (96.12 KB; downloaded 7224 times)
- mikeeb777
-
Posted:
-
- Robert24
-
Posted:
-
Île-de-France: tramvaie
Robert24
Parisul a detinut in trecut (intre 1855 si 1938) una dintre cele mai importante retele de tramvai din Europa. Reteaua a mai rezistat pana in 1957 in Versailles (sud-vestul Parisului).
Totusi in 1992, aceasta a reaparut in suburbiile nordice (Saint Denis - Bobigny), si intre timp s-a extins deja la 9 linii, urmand ca expansiunea sa continue.
Astfel, la sfarsitul anului 2014, reteaua se intindea pe o lungime de 103,8 km.
Cele 9 linii actuale sunt:
- T1 - Asnières - Gennevilliers - Les Courtilles ↔ Noisy-le-Sec - primele tronsoane inaugurate in 1992
- T2 - Pont de Bezons ↔ Porte de Versailles - 1997
- T3a - Pont du Garigliano ↔ Porte de Vincennes - 2006 - linie aflata integral in Paris
- T3b - Porte de Vincennes ↔ Porte de la Chapelle - 2012 (reteaua se afla in prelungirea celei de pe linia T3a) - linie aflata integral in Paris
- T4 - Aulnay-sous-Bois ↔ Bondy - 2006
- T5 - Marché de Saint-Denis ↔ Garges - Sarcelles - 2013 - retea de tip Translohr (tramvai pe pneuri)
- T6 - Châtillon - Montrouge ↔ Robert Wagner - 2014 - retea de tip Translohr (tramvai pe pneuri)
- T7 - Villejuif - Louis Aragon ↔ Porte de l'Essonne - 2013
- T8 - Saint-Denis – Porte de Paris ↔ Villetaneuse-Université / Épinay-sur-Seine (2 bransamente) - 2014
Iata si o schita a liniilor actuale, plus a proiectelor ulterioare (preluata de pe Wikipedia):
Parisul a detinut in trecut (intre 1855 si 1938) una dintre cele mai importante retele de tramvai din Europa. Reteaua a mai rezistat pana in 1957 in Versailles (sud-vestul Parisului).
Totusi in 1992, aceasta a reaparut in suburbiile nordice (Saint Denis - Bobigny), si intre timp s-a extins deja la 9 linii, urmand ca expansiunea sa continue.
Astfel, la sfarsitul anului 2014, reteaua se intindea pe o lungime de 103,8 km.
Cele 9 linii actuale sunt:
- T1 - Asnières - Gennevilliers - Les Courtilles ↔ Noisy-le-Sec - primele tronsoane inaugurate in 1992
- T2 - Pont de Bezons ↔ Porte de Versailles - 1997
- T3a - Pont du Garigliano ↔ Porte de Vincennes - 2006 - linie aflata integral in Paris
- T3b - Porte de Vincennes ↔ Porte de la Chapelle - 2012 (reteaua se afla in prelungirea celei de pe linia T3a) - linie aflata integral in Paris
- T4 - Aulnay-sous-Bois ↔ Bondy - 2006
- T5 - Marché de Saint-Denis ↔ Garges - Sarcelles - 2013 - retea de tip Translohr (tramvai pe pneuri)
- T6 - Châtillon - Montrouge ↔ Robert Wagner - 2014 - retea de tip Translohr (tramvai pe pneuri)
- T7 - Villejuif - Louis Aragon ↔ Porte de l'Essonne - 2013
- T8 - Saint-Denis – Porte de Paris ↔ Villetaneuse-Université / Épinay-sur-Seine (2 bransamente) - 2014
Iata si o schita a liniilor actuale, plus a proiectelor ulterioare (preluata de pe Wikipedia):
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Reteaua de tramvai din Île-de-France (Paris)
Robert24
Linia T1 este exploatata de RATP (Régie autonome des transports parisiens) si este situata in intregime in suburbiile pariziene din nord si nord-est (in zona 3).
A fost inaugurata in 1992 (in doua etape), apoi a fost prelungita intai in 2003, iar ultima data in 2012.
Lungimea liniei este de 17 km, iar timpul de parcurs mediu al unei semi-curse este de 64 min.
Parcul circulant este format din 35 de tramvaie TFS (Tramway français standard) cu podea partial coborata, fabricate de Alstom. La ore de varf sunt prezente in traseu 31 de tramvaie.
Lungimea unui tramvai este de 29.4m.
Exista doua versiuni, prima din 1992 este bazata pe motoare in curent continuu (101-117), iar a doua din 1994 detine motoare asincrone (118-119 si 201-216), Tramvaiele 201-216 au circulat initial pe linia T2, si au fost transferate pe linia T1 in 2003-2004, iar intre 2004 si 2006 au avut parte de reparatii capitale.
Linia T1 este exploatata de RATP (Régie autonome des transports parisiens) si este situata in intregime in suburbiile pariziene din nord si nord-est (in zona 3).
A fost inaugurata in 1992 (in doua etape), apoi a fost prelungita intai in 2003, iar ultima data in 2012.
Lungimea liniei este de 17 km, iar timpul de parcurs mediu al unei semi-curse este de 64 min.
t1.PNG (271.57 KB; downloaded 9010 times)
Parcul circulant este format din 35 de tramvaie TFS (Tramway français standard) cu podea partial coborata, fabricate de Alstom. La ore de varf sunt prezente in traseu 31 de tramvaie.
Lungimea unui tramvai este de 29.4m.
Exista doua versiuni, prima din 1992 este bazata pe motoare in curent continuu (101-117), iar a doua din 1994 detine motoare asincrone (118-119 si 201-216), Tramvaiele 201-216 au circulat initial pe linia T2, si au fost transferate pe linia T1 in 2003-2004, iar intre 2004 si 2006 au avut parte de reparatii capitale.
T1-103.jpg (577.72 KB; downloaded 9021 times)
T1-103_104.jpg (537.53 KB; downloaded 9037 times)
T1-202.jpg (611.39 KB; downloaded 9014 times)
T1-215.jpg (503.32 KB; downloaded 9043 times)
T1-215a.jpg (455.88 KB; downloaded 9016 times)
T1-pod.jpg (452.97 KB; downloaded 9013 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Reteaua de tramvai din Île-de-France (Paris)
Robert24
Linia T2 este exploatata de RATP si este situata in suburbiile pariziene din vest si sud-vest (in zonele 2, 3 si 4), cu terminus in Paris (zona 1) la Porte de Versailles (legatura cu linia T3a).
A fost inaugurata in 1997, apoi a fost prelungita intai in 2009, iar ultima data in 2012.
Lungimea liniei este de 18 km, iar timpul de parcurs mediu al unei semi-curse este de 45 min.
Traseul foloseste in mare parte vechea linie Puteaux - Issy-Plaine.
Initial, pe linia T2 au circulat tramvaie de tip TFS, dar odata cu livrarea primelor tramvaie noi de capacitate mai mare, vechiile tramvaie TFS au fost transferate pe linia T1.
Parcul circulant actual este format din 60 de tramvaie Citadis 302, fabricate de Alstom (401-460). La ore de varf sunt prezente in traseu 52 de tramvaie. Aceastea circula cuplate la un interval de 4 minute.
Lungimea unui tramvai este de 32.2m si are 5 sectiuni.
Primele 13 tramvaie (401-413) au fost livrate in 2002, apoi a doua transa de 13 tramvaie s-a livrat intre 2003-2005 (414-426).
Odata cu prelungirea traseului in 2009, a fost livrata o a treia transa de 16 tramvaie (427-442) cu un design frontal modificat.
In fine, pentru ultima prelungire a traseului a fost livrata a 4-a transa de 18 tramvaie (443-460).
La inceputul anului viitor, vor mai fi livrate inca 6 tramvaie, pentru a creste capacitatea de transport a liniei.
Iata o imagine de pe wikipedia cu diferenta de design intre tramvaiele din primele doua transe, si cele din ultimile doua transe:
Linia T2 este exploatata de RATP si este situata in suburbiile pariziene din vest si sud-vest (in zonele 2, 3 si 4), cu terminus in Paris (zona 1) la Porte de Versailles (legatura cu linia T3a).
A fost inaugurata in 1997, apoi a fost prelungita intai in 2009, iar ultima data in 2012.
Lungimea liniei este de 18 km, iar timpul de parcurs mediu al unei semi-curse este de 45 min.
Traseul foloseste in mare parte vechea linie Puteaux - Issy-Plaine.
t2.PNG (203.65 KB; downloaded 9004 times)
Initial, pe linia T2 au circulat tramvaie de tip TFS, dar odata cu livrarea primelor tramvaie noi de capacitate mai mare, vechiile tramvaie TFS au fost transferate pe linia T1.
Parcul circulant actual este format din 60 de tramvaie Citadis 302, fabricate de Alstom (401-460). La ore de varf sunt prezente in traseu 52 de tramvaie. Aceastea circula cuplate la un interval de 4 minute.
Lungimea unui tramvai este de 32.2m si are 5 sectiuni.
Primele 13 tramvaie (401-413) au fost livrate in 2002, apoi a doua transa de 13 tramvaie s-a livrat intre 2003-2005 (414-426).
Odata cu prelungirea traseului in 2009, a fost livrata o a treia transa de 16 tramvaie (427-442) cu un design frontal modificat.
In fine, pentru ultima prelungire a traseului a fost livrata a 4-a transa de 18 tramvaie (443-460).
La inceputul anului viitor, vor mai fi livrate inca 6 tramvaie, pentru a creste capacitatea de transport a liniei.
T2-427_453.jpg (384.69 KB; downloaded 9007 times)
T2-427f.jpg (317.52 KB; downloaded 9018 times)
T2-453.jpg (452.7 KB; downloaded 9006 times)
Iata o imagine de pe wikipedia cu diferenta de design intre tramvaiele din primele doua transe, si cele din ultimile doua transe:
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Reteaua de tramvai din Île-de-France (Paris)
Robert24
Liniile T3a si T3b sunt exploatate de RATP si sunt situate in intregime in Paris (zona 1), avand trasee aprox. paralele cu centura Parisului (Bd. Peripherique).
Linia T3 a fost inaugurata in 2006, iar in 2012, odata cu prelungirea retelei de la Porte Vincennes catre nord, s-a luat decizia de a separa cele doua trasee pentru a putea asigura ritmicitatea.
Astfel, intre Pont du Garigliano si Porte Vincennes avem linia T3a, iar intre Porte Vincennes si Porte de la Chapelle, linia T3b. Aceasta din urma va fi prelungita in 2017 la Porte d'Asnieres.
Lungimea liniei T3a este de 12,4 km, ia a liniei T3b de 10 km.
Parcul circulant actual al celor doua linii este format din 46 de tramvaie Citadis 402, fabricate de Alstom (28 pentru T3a si 18 pentru T3b).
Lungimea unui tramvai este de 43.7m si are 7 sectiuni.
Prima transa a fost livrata intre 2004 si 2006 si consta in 21 tramvaie (301-321), iar a doua transa a fost livrata intre 2010 si 2013 si consta in 25 tramvaie (322-346).
Liniile T3a si T3b sunt exploatate de RATP si sunt situate in intregime in Paris (zona 1), avand trasee aprox. paralele cu centura Parisului (Bd. Peripherique).
Linia T3 a fost inaugurata in 2006, iar in 2012, odata cu prelungirea retelei de la Porte Vincennes catre nord, s-a luat decizia de a separa cele doua trasee pentru a putea asigura ritmicitatea.
Astfel, intre Pont du Garigliano si Porte Vincennes avem linia T3a, iar intre Porte Vincennes si Porte de la Chapelle, linia T3b. Aceasta din urma va fi prelungita in 2017 la Porte d'Asnieres.
Lungimea liniei T3a este de 12,4 km, ia a liniei T3b de 10 km.
t3a.PNG (204.16 KB; downloaded 8995 times)
t3b.PNG (158.82 KB; downloaded 9022 times)
Parcul circulant actual al celor doua linii este format din 46 de tramvaie Citadis 402, fabricate de Alstom (28 pentru T3a si 18 pentru T3b).
Lungimea unui tramvai este de 43.7m si are 7 sectiuni.
Prima transa a fost livrata intre 2004 si 2006 si consta in 21 tramvaie (301-321), iar a doua transa a fost livrata intre 2010 si 2013 si consta in 25 tramvaie (322-346).
T3-316a.jpg (610.5 KB; downloaded 9000 times)
T3-324.jpg (457.35 KB; downloaded 8993 times)
T3-334.jpg (604.87 KB; downloaded 9016 times)
T3-335.jpg (490.9 KB; downloaded 8996 times)
T3-346.jpg (564.95 KB; downloaded 8995 times)
T3-346a.jpg (616.82 KB; downloaded 8996 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Reteaua de tramvai din Île-de-France (Paris)
Robert24
Linia T4 este singura linie de tramvai din Île-de-France exploatata de SNCF si este situata in suburbiile pariziene din nord-est (in zonele 3 si 4). Este prima linie de tip tram-tren din Franta (foloseste catenara feroviara cu tensiune de 25KV).
A fost inaugurata in noiembrie 2006, avand ca baza linia de cale ferata Bondy - Aulnay-sous-Bois (ligne de chemin de fer des Coquetiers)
Lungimea liniei este de 8 km, iar timpul de parcurs mediu al unei semi-curse este de 20 min.
Parcul circulant actual este format din 15 tramvaie Siemens Avanto S70 (clasa U 25500). La ore de varf sunt folosite 9 tramvaie.
Lungimea unui tramvai este de 37m (5 sectiuni).
Un tramvai este folosit si pe o ramura a liniei P (Transilien) intre Esbly si Crécy-la-Chapelle (zona 5)
Linia T4 este singura linie de tramvai din Île-de-France exploatata de SNCF si este situata in suburbiile pariziene din nord-est (in zonele 3 si 4). Este prima linie de tip tram-tren din Franta (foloseste catenara feroviara cu tensiune de 25KV).
A fost inaugurata in noiembrie 2006, avand ca baza linia de cale ferata Bondy - Aulnay-sous-Bois (ligne de chemin de fer des Coquetiers)
Lungimea liniei este de 8 km, iar timpul de parcurs mediu al unei semi-curse este de 20 min.
t4.PNG (173.45 KB; downloaded 8997 times)
Parcul circulant actual este format din 15 tramvaie Siemens Avanto S70 (clasa U 25500). La ore de varf sunt folosite 9 tramvaie.
Lungimea unui tramvai este de 37m (5 sectiuni).
Un tramvai este folosit si pe o ramura a liniei P (Transilien) intre Esbly si Crécy-la-Chapelle (zona 5)
T4-07.jpg (550.14 KB; downloaded 8989 times)
T4-12.jpg (518.1 KB; downloaded 8996 times)
T4-12_Bondy.jpg (341.34 KB; downloaded 8997 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Reteaua de tramvai din Île-de-France (Paris)
Robert24
Linia T5 este una din cele doua linii Translohr (tramvai pe pneuri), este exploatata de RATP si este situata in suburbiile pariziene din nord (in zonele 3 si 4).
A fost inaugurata in iulie 2013.
Lungimea liniei este de 6,6 km, iar timpul de parcurs mediu al unei semi-curse este de 22 min.
Parcul circulant actual este format din 15 tramvaie Tranlohr STE3 (Alstom)
Lungimea unui tramvai este de 25m (3 sectiuni).
Linia T5 este una din cele doua linii Translohr (tramvai pe pneuri), este exploatata de RATP si este situata in suburbiile pariziene din nord (in zonele 3 si 4).
A fost inaugurata in iulie 2013.
Lungimea liniei este de 6,6 km, iar timpul de parcurs mediu al unei semi-curse este de 22 min.
t5.PNG (142.51 KB; downloaded 9009 times)
Parcul circulant actual este format din 15 tramvaie Tranlohr STE3 (Alstom)
Lungimea unui tramvai este de 25m (3 sectiuni).
T5-503.jpg (607.04 KB; downloaded 9023 times)
T5-506.jpg (480.83 KB; downloaded 9008 times)
T5-statie.jpg (405.19 KB; downloaded 9008 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Reteaua de tramvai din Île-de-France (Paris)
Robert24
Linia T6 este cea mai noua linie Translohr (tramvai pe pneuri), este exploatata de RATP si este situata in suburbiile pariziene din sud-vest (in zona 3).
A fost inaugurata in decembrie 2014.
Lungimea liniei este de 12,4 km, iar timpul de parcurs mediu al unei semi-curse este de 40 min.
Linia va fi prelungita cu doua statii subterane (1,6 km in tunel) pana la Viroflay-Rive-Droite in primavara lui 2016.
Parcul circulant actual este format din 28 tramvaie Tranlohr STE6 (Alstom)
Lungimea unui tramvai este de 46m (6 sectiuni).
Linia T6 este cea mai noua linie Translohr (tramvai pe pneuri), este exploatata de RATP si este situata in suburbiile pariziene din sud-vest (in zona 3).
A fost inaugurata in decembrie 2014.
Lungimea liniei este de 12,4 km, iar timpul de parcurs mediu al unei semi-curse este de 40 min.
Linia va fi prelungita cu doua statii subterane (1,6 km in tunel) pana la Viroflay-Rive-Droite in primavara lui 2016.
t6.PNG (180.95 KB; downloaded 9015 times)
Parcul circulant actual este format din 28 tramvaie Tranlohr STE6 (Alstom)
Lungimea unui tramvai este de 46m (6 sectiuni).
T6-606.jpg (467.89 KB; downloaded 9019 times)
T6-608.jpg (429.72 KB; downloaded 9017 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Reteaua de tramvai din Île-de-France (Paris)
Robert24
Linia T7 este exploatata de RATP si este situata in suburbiile pariziene din sud (in zonele 3 si 4).
A fost inaugurata in noiembrie 2013, si se are in vedere a fi prelungita pana in 2021.
Lungimea liniei este de 11,2 km, iar timpul de parcurs mediu al unei semi-curse este de 31 min.
Parcul circulant actual este format din 19 tramvaie Citadis 302 (cu un design diferit fata de cele de pe T2), fabricate de Alstom (701-719).
Lungimea unui tramvai este de 32.7m si are 5 sectiuni.
Linia T7 este exploatata de RATP si este situata in suburbiile pariziene din sud (in zonele 3 si 4).
A fost inaugurata in noiembrie 2013, si se are in vedere a fi prelungita pana in 2021.
Lungimea liniei este de 11,2 km, iar timpul de parcurs mediu al unei semi-curse este de 31 min.
t7.PNG (181.53 KB; downloaded 9020 times)
Parcul circulant actual este format din 19 tramvaie Citadis 302 (cu un design diferit fata de cele de pe T2), fabricate de Alstom (701-719).
Lungimea unui tramvai este de 32.7m si are 5 sectiuni.
T7-709.jpg (530.15 KB; downloaded 9018 times)
T7-716.jpg (379.82 KB; downloaded 9015 times)
📖 Pagination options