Topic: Construcția de parcări în București
878 posts, 270057 views
📖 Pagination options
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Constructia de parcari in Bucuresti
133 313
Bun, deci constuctia de parcari e clar ca a murit (se vede perfect la Granitul). Sa-i fie tarana usoara. Atunci aduc eu in atentie o chestiune care trebuie implementata de urgenta si anume, inchirierea parcarilor adp (cu plata) LA LICITATIE. Adica la o data anume din an, primariile de sector sa tina licitatie pentru locurile de parcare. Cine da cel mai mult (existand un plafon de minim) ia primul loc. Urmatorul ca suma licitata il ia pe al doilea si tot asa. Ca situatia nu poate continua ca in momentul de fata, cu locuri ocupate de mosulici cu troace moarte de ani de zile pentru ca le-a lasat Ceasca lor mostenire parcarea si platesc acolo te miri ce pe ea anual, iar cei care vin de la servici ocolesc de trei ori cartierul sa gaseasca un colt de trotuar sau altceva.
De asemenea, de la a doua masina in sus, pentru al doilea loc de parcare platesti dublu (respectiv triplu, cvadruplu etc.) decat ai licitat la primul. Asa firmulitele de garsoniera/apartament n-or sa se mai infinteze cu nspe dubite pe langa blocuri, parcate care pe unde apuca in mijlocul strazii si pe banda 1 ( si 2...).
Si sa vezi nene cati bani strange primaria din parcarile vechi, sa faca si parcari noi. Si dispar ruinele pe roti din peisaj numaidecat. Practic se rezolva 3 probleme majore dintr-o lovitura. Poate se gandeste careva prin primarii la asta in mod serios si lasa la*areala si vaicareala lipsei vesnice de bani.
Pai da' dau mosulicii 50-80 lei pe an si eu as da 1000 lei. Sa tina Lada, Moskviciul, Trabantul si Olticitul la expozitie pentru statutul social printre locatarii din generatia lor, sa nu uite cine "era bazat" pe vremuri. Da' nuuu... pisici, la sectorul 1 se vopseste blocu', la sectoru' 2 se face Oboru' sa se vanda legumele tot prin parcare, la sectorul 3 se fac miniziduri ale Berlinului, la sectorul 4 se planteaza panselute eventual de mai multe ori pe an, la sectorul cinci... ma rog (nici nu-i nevoie de comentarii), la sectorul 6... alearga sobolanii (chipurile) pe strazi.
Treaba se poate face si succesiv, adica in caz ca nu au loc toti la licitatie vine frumos omu' de la primarie cu computerul la administratia de bloc, fiecare doritor introduce in mod individual suma licitata si apoi dai elect. Si te scoate softul pe loc castigator sau necastigator. Se printeaza contractul de inchiriere pe loc cu suma pe care ai licitato si se ia banu'. Da' nuuu... la Bucuresti... "nu stiu d'astea". Lasa ca face administratorul lista... si pune toate Lazile, toate Wartburg-urile si Trabanturile in cap de lista. Ca ce pana lor, alea sunt masinile care tin Romania si Bucurestiul in miscare si deci in functiune.
Bun, deci constuctia de parcari e clar ca a murit (se vede perfect la Granitul). Sa-i fie tarana usoara. Atunci aduc eu in atentie o chestiune care trebuie implementata de urgenta si anume, inchirierea parcarilor adp (cu plata) LA LICITATIE. Adica la o data anume din an, primariile de sector sa tina licitatie pentru locurile de parcare. Cine da cel mai mult (existand un plafon de minim) ia primul loc. Urmatorul ca suma licitata il ia pe al doilea si tot asa. Ca situatia nu poate continua ca in momentul de fata, cu locuri ocupate de mosulici cu troace moarte de ani de zile pentru ca le-a lasat Ceasca lor mostenire parcarea si platesc acolo te miri ce pe ea anual, iar cei care vin de la servici ocolesc de trei ori cartierul sa gaseasca un colt de trotuar sau altceva.
De asemenea, de la a doua masina in sus, pentru al doilea loc de parcare platesti dublu (respectiv triplu, cvadruplu etc.) decat ai licitat la primul. Asa firmulitele de garsoniera/apartament n-or sa se mai infinteze cu nspe dubite pe langa blocuri, parcate care pe unde apuca in mijlocul strazii si pe banda 1 ( si 2...).
Si sa vezi nene cati bani strange primaria din parcarile vechi, sa faca si parcari noi. Si dispar ruinele pe roti din peisaj numaidecat. Practic se rezolva 3 probleme majore dintr-o lovitura. Poate se gandeste careva prin primarii la asta in mod serios si lasa la*areala si vaicareala lipsei vesnice de bani.
Pai da' dau mosulicii 50-80 lei pe an si eu as da 1000 lei. Sa tina Lada, Moskviciul, Trabantul si Olticitul la expozitie pentru statutul social printre locatarii din generatia lor, sa nu uite cine "era bazat" pe vremuri. Da' nuuu... pisici, la sectorul 1 se vopseste blocu', la sectoru' 2 se face Oboru' sa se vanda legumele tot prin parcare, la sectorul 3 se fac miniziduri ale Berlinului, la sectorul 4 se planteaza panselute eventual de mai multe ori pe an, la sectorul cinci... ma rog (nici nu-i nevoie de comentarii), la sectorul 6... alearga sobolanii (chipurile) pe strazi.
Treaba se poate face si succesiv, adica in caz ca nu au loc toti la licitatie vine frumos omu' de la primarie cu computerul la administratia de bloc, fiecare doritor introduce in mod individual suma licitata si apoi dai elect. Si te scoate softul pe loc castigator sau necastigator. Se printeaza contractul de inchiriere pe loc cu suma pe care ai licitato si se ia banu'. Da' nuuu... la Bucuresti... "nu stiu d'astea". Lasa ca face administratorul lista... si pune toate Lazile, toate Wartburg-urile si Trabanturile in cap de lista. Ca ce pana lor, alea sunt masinile care tin Romania si Bucurestiul in miscare si deci in functiune.
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Constructia de parcari in Bucuresti
Mircea G
Asta este si ideea mea mai veche , dar din pacate gresita , caci nu rezolva tot .
Daca inchiriezi parcarile toate , vei avea surptiza sa vezi intr-un moment , parcari vaste libere si masini oprite / parcate , tot pe strada sau pe trotuar ...
Cei care au inchiriat se vor crede stapini si vor liber 24 din 24 , cei in tranzit si serviciile se vor trezi ca n-au unde sa parcheze ...si ai alte probleme .
1. Zona centrala ar trebui sa fie cu plata , mare , si un pret simbolic pt masinile celor ce presteaza servicii
2. Restul orasului , free , primul sosit , primul servit .
3. Din pacate ideea cu "masina ta e mai veche , bmw-ul meu are prioritate in parcare " , nu este legala , si nici povestea cu " tu o ti in parcare , eu circul "
4. Restul problemei se rezolva prin regulament si lege .
................
Din pacate in primarii s-au adunat toti gica-contra , timpiti si iresponsabili . In mai bine de 20 de ani , se rezolva problema parcarilor daca exista interes. Parcarile trebuiau duse in subteran , deasupra se puteau face cladiri de interes public sau parcuri , se gaseau solutii . Au fost terenuri , au fost bani.....
Trebuiau incurajati si stimulati cei ce construiau , sa rezolve si parcarile necesare ...nimic
Trebuiau incurajati si stimulati cei ce detin spatiu , pt a amenaja parcari in incinte ...
Multe trebuiau , dar e mai complicat sa gasesti solutii care se afla sub nas , e mai simplu sa ne uitam si sa asteptam directive UE ....
133 313 wrote:
............ Cine da cel mai mult (existand un plafon de minim) ia primul loc. Urmatorul ca suma licitata il ia pe al doilea si tot asa. ...........
Asta este si ideea mea mai veche , dar din pacate gresita , caci nu rezolva tot .
Daca inchiriezi parcarile toate , vei avea surptiza sa vezi intr-un moment , parcari vaste libere si masini oprite / parcate , tot pe strada sau pe trotuar ...
Cei care au inchiriat se vor crede stapini si vor liber 24 din 24 , cei in tranzit si serviciile se vor trezi ca n-au unde sa parcheze ...si ai alte probleme .
1. Zona centrala ar trebui sa fie cu plata , mare , si un pret simbolic pt masinile celor ce presteaza servicii
2. Restul orasului , free , primul sosit , primul servit .
3. Din pacate ideea cu "masina ta e mai veche , bmw-ul meu are prioritate in parcare " , nu este legala , si nici povestea cu " tu o ti in parcare , eu circul "
4. Restul problemei se rezolva prin regulament si lege .
................
Din pacate in primarii s-au adunat toti gica-contra , timpiti si iresponsabili . In mai bine de 20 de ani , se rezolva problema parcarilor daca exista interes. Parcarile trebuiau duse in subteran , deasupra se puteau face cladiri de interes public sau parcuri , se gaseau solutii . Au fost terenuri , au fost bani.....
Trebuiau incurajati si stimulati cei ce construiau , sa rezolve si parcarile necesare ...nimic
Trebuiau incurajati si stimulati cei ce detin spatiu , pt a amenaja parcari in incinte ...
Multe trebuiau , dar e mai complicat sa gasesti solutii care se afla sub nas , e mai simplu sa ne uitam si sa asteptam directive UE ....
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Constructia de parcari in Bucuresti
133 313
Am eu o idee mai buna. Masinile non-euro out, masinile euro6 taxa cea mai mica la parcare. Masinile elctrice parcare la juma'de pret ca euro 6. Nu facem discriminare pe marca, facem discriminare pe fumigena. Si obligatoriu la licitatie, nu la micul aranjament pe ciubuc sau pe cunostinte al administratorilor. Cina da cel mai mult ala l-a luat. Punct. A doua masina... loc pret dublu, a treia pret triplu. A patra... decoleaza nene la vila si parcheaza in curte. Ce e aia sa stea troaca fara itp nemiscata 15 ani in parcare, fara baterie, cu rotile sparte s.a.m.d. Ca a platit mosulica 50 lei si anul asta si e primul la plata intretinerii cand se ia pensia. Si primariile se vaicaresc non-stop de lipsa banilor.
Am eu o idee mai buna. Masinile non-euro out, masinile euro6 taxa cea mai mica la parcare. Masinile elctrice parcare la juma'de pret ca euro 6. Nu facem discriminare pe marca, facem discriminare pe fumigena. Si obligatoriu la licitatie, nu la micul aranjament pe ciubuc sau pe cunostinte al administratorilor. Cina da cel mai mult ala l-a luat. Punct. A doua masina... loc pret dublu, a treia pret triplu. A patra... decoleaza nene la vila si parcheaza in curte. Ce e aia sa stea troaca fara itp nemiscata 15 ani in parcare, fara baterie, cu rotile sparte s.a.m.d. Ca a platit mosulica 50 lei si anul asta si e primul la plata intretinerii cand se ia pensia. Si primariile se vaicaresc non-stop de lipsa banilor.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Constructia de parcari in Bucuresti
zapacitu
Sau ca in Frankfurt/Munchen: tot ce e sub Euro 4 nu are ce cauta in oras (le poti lasa in parcarile de pe unul din inele si de acolo iei transportu public). La noi sa zicem ca nu au voie sa treaca de inelul median (dar unde le faci parcari?), iar pentru celelalte masini, tarife de parcare din ce in ce mai mici pe masura ce ai masini mai nepoluante. Euro 4 plateste mult, electrice aproape deloc.
133 313 wrote:
Am eu o idee mai buna. Masinile non-euro out, masinile euro6 taxa cea mai mica la parcare. Masinile elctrice parcare la juma'de pret ca euro 6. Nu facem discriminare pe marca, facem discriminare pe fumigena.
Sau ca in Frankfurt/Munchen: tot ce e sub Euro 4 nu are ce cauta in oras (le poti lasa in parcarile de pe unul din inele si de acolo iei transportu public). La noi sa zicem ca nu au voie sa treaca de inelul median (dar unde le faci parcari?), iar pentru celelalte masini, tarife de parcare din ce in ce mai mici pe masura ce ai masini mai nepoluante. Euro 4 plateste mult, electrice aproape deloc.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Constructia de parcari in Bucuresti
shoppy
Cat timp nu starpeste parcagii si nu pune plata pe orice loc unde se poate parca, poate sa faca oricate parcari, tot o sa stea goale.
Cat timp nu starpeste parcagii si nu pune plata pe orice loc unde se poate parca, poate sa faca oricate parcari, tot o sa stea goale.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Constructia de parcari in Bucuresti
zapacitu
Pe aia ii starpesti amendand pe cei care parcheaza "cu parcagiu". Simplu.
shoppy wrote:
Cat timp nu starpeste parcagii si nu pune plata pe orice loc unde se poate parca, poate sa faca oricate parcari, tot o sa stea goale.
Pe aia ii starpesti amendand pe cei care parcheaza "cu parcagiu". Simplu.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Constructia de parcari in Bucuresti
shoppy
Asta e ca si cum ai starpi cersetorii, vanzatorii ambulanti si prostituatele cu amenda la aia de le dau bani, lucru care functioneaza mai mult de-o gramada.
Toate locurile de parcare din centru trebuie sa fie platite, ca nu o sa ii convina nimanui sa plateasca si la primarie si la parcagiu, si o sa dispara singuri.
Asta e ca si cum ai starpi cersetorii, vanzatorii ambulanti si prostituatele cu amenda la aia de le dau bani, lucru care functioneaza mai mult de-o gramada.
Toate locurile de parcare din centru trebuie sa fie platite, ca nu o sa ii convina nimanui sa plateasca si la primarie si la parcagiu, si o sa dispara singuri.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Constructia de parcari in Bucuresti
zapacitu
Ai fi surprins, dar ce zici tu cu amenda la cei care dau e foarte eficient... DACA se aplica. La noi nu se aplica.
Ai fi surprins, dar ce zici tu cu amenda la cei care dau e foarte eficient... DACA se aplica. La noi nu se aplica.
- alchimistul
-
Posted:
-
Re: Constructia de parcari in Bucuresti
alchimistul
In articolul initial se vorbeste, printre altele, de parcari subterane in piata Walter Maracineanu si pe strada Edgar Quinet.
Pe cine incurca oare parcarea existenta la suprafata din Walter Maracineanu ? Plus ca zona este in lunca Dambovitei si in imediata apropiere a lacului din Cismigiu, deci probabil apele subterane sunt aproape de sol. Chiar merita investitia parcare subterana acolo ?
In ceea ce priveste strada Edgar Quinet, nu sunt deja 2 parcari subterane in vecinatate, care oricum au un grad redus de ocupare ?
In articolul initial se vorbeste, printre altele, de parcari subterane in piata Walter Maracineanu si pe strada Edgar Quinet.
Pe cine incurca oare parcarea existenta la suprafata din Walter Maracineanu ? Plus ca zona este in lunca Dambovitei si in imediata apropiere a lacului din Cismigiu, deci probabil apele subterane sunt aproape de sol. Chiar merita investitia parcare subterana acolo ?
In ceea ce priveste strada Edgar Quinet, nu sunt deja 2 parcari subterane in vecinatate, care oricum au un grad redus de ocupare ?
- Costin
-
Posted:
-
Re: Constructia de parcari in Bucuresti
Costin
Haideti sa revedem doua articole din 2010:
Realitatea.net: O parcare de 700 de locuri va fi amenajată în Sectorul 6
Adevarul: Prima parcare pentru navetişti, construită în Militari
Eu inca nu inteleg de ce ne agitam cu CONSTRUCTIA parcarilor noi daca suntem complet inapti la EXPLOATAREA celor existente. Ghiciti ce s-a ales acum, in 2015, de parcarea de la Autogara Militari... e un camp betonat, inchis cu bariere, cu buruieni crescand prin crapaturile pavajului, unde, uneori, se tin targuri (faimoasele corturi cu haine ce apar peste tot prin Bucuresti).
Daca doriti sa va enervati, va invit sa cititi primele postari din acest topic.
Mesajele offtopic "despre lume si viata" sunt la club.
Haideti sa revedem doua articole din 2010:
Realitatea.net: O parcare de 700 de locuri va fi amenajată în Sectorul 6
Adevarul: Prima parcare pentru navetişti, construită în Militari
Eu inca nu inteleg de ce ne agitam cu CONSTRUCTIA parcarilor noi daca suntem complet inapti la EXPLOATAREA celor existente. Ghiciti ce s-a ales acum, in 2015, de parcarea de la Autogara Militari... e un camp betonat, inchis cu bariere, cu buruieni crescand prin crapaturile pavajului, unde, uneori, se tin targuri (faimoasele corturi cu haine ce apar peste tot prin Bucuresti).
Daca doriti sa va enervati, va invit sa cititi primele postari din acest topic.
Mesajele offtopic "despre lume si viata" sunt la club.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Constructia de parcari in Bucuresti
Florinds
@133
Pai vorbeam de banii necesari constructiei parcarilor, nu vorbeai si tu de asta?
Troacele ocupa locuri de parcare pentru ca le ocupa legal si pentru ca astea sunt posibilitatile proprietarilor troacelor respective sau vrei o noua lege cu locuri de parcare numai pentru masini noi?
@133
Pai vorbeam de banii necesari constructiei parcarilor, nu vorbeai si tu de asta?
Troacele ocupa locuri de parcare pentru ca le ocupa legal si pentru ca astea sunt posibilitatile proprietarilor troacelor respective sau vrei o noua lege cu locuri de parcare numai pentru masini noi?
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Constructia de parcari in Bucuresti
133 313
Vreau o noua lege cu ITP respectiv revizie dupa caz si RCA obligatoriu an de an daca vrei loc de parcare pe domeniul public. Desi sunt obligatorii si acum... Daca tot e vorba de legalitate. Daca iti curge benzina din rezervor si le dai foc la masini altora sa isi faca treaba asiguratorul. Si sa aiba prioritate cine consuma carburanti si implicit plateste accize si taxe si implicit plateste intretinerea drumului public. Ca e discriminatoriu ca asfaltarile sa fie platite numai de unii si in procente absolut variabile.
P.S. Din nou se putea continua la club, dar acolo nu sunt vizibile populismele si propaganzile banuiesc.
Cat de leagala e traba cu tabelul facut de administratorii asociatiilor de proprietari pe ciubuc... se stie. Poate arunca DNA un ochi si prin zona asta.
Vreau o noua lege cu ITP respectiv revizie dupa caz si RCA obligatoriu an de an daca vrei loc de parcare pe domeniul public. Desi sunt obligatorii si acum... Daca tot e vorba de legalitate. Daca iti curge benzina din rezervor si le dai foc la masini altora sa isi faca treaba asiguratorul. Si sa aiba prioritate cine consuma carburanti si implicit plateste accize si taxe si implicit plateste intretinerea drumului public. Ca e discriminatoriu ca asfaltarile sa fie platite numai de unii si in procente absolut variabile.
P.S. Din nou se putea continua la club, dar acolo nu sunt vizibile populismele si propaganzile banuiesc.
Cat de leagala e traba cu tabelul facut de administratorii asociatiilor de proprietari pe ciubuc... se stie. Poate arunca DNA un ochi si prin zona asta.
- Florinds
-
Posted:
-
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Constructia de parcari in Bucuresti
Mircea G
Ideea cu a lasa sau nu anumite masini in oras , este discriminatorie . Noi nu ne comparam cu Germania , parcul nostru auto este cu 20 de ani in urma , salariile de 20 de ori mai mici , si preturile mai mari ...
Nu se poate !
Ideea ca unul plateste mai mult sau mai putin , si pe baza asta ar avea drepturi mai multe sau putine , discriminatorie . Constructia de strazi se face din buget , bani la gramada . Bugetul local sau central , este partea " comunista " a societatii , fara de care nu poate functiona .
Sinteti pe un forum de profil si nu vedeti problema !?
Parcari lipsa din cauza numarului lor insuficient si al masinilor multe .
Avem alternativa la transportul cu masina personala ? NU !
Transportul public in Bucuresti este o mare panarama , pierdere de timp si inutil pentru o persoana activa . In ziua de azi cind totul trebuie facut " ieri " , cind " imediat " este prea tirziu , sa ai un transport aiurea , numai pe anumite artere , cind poti diversifica transportul si cu alt tip de utilaje , pe strazi mai mici , cind ai grafice de curse , la peste 60 de minute ...despre ce vorbim ?
Cind se va intelege ca transportul public este o chestie sociala , si trebuie sa functioneze , cel putin o etapa , neeficient economic , dar eficient social , lucrurile se vor schimba .
Nu avem timp de pierdut prin statii , in picioare , in jeg , caldura sufocanta sau ger de crapa pietrele , apoi sa mergem cu un autobuz jegos , neincalzit , neluminat sau fara aer vara , poate si ceva nespalati prin el , apoi pe jos , sa ajungi neclait si mort de oboseala , te miri pe unde ....
Preferam confortul masinii si rapiditatea , siguranta si protectia masinii personale ...
Nu vad alternativa .
Ideea cu a lasa sau nu anumite masini in oras , este discriminatorie . Noi nu ne comparam cu Germania , parcul nostru auto este cu 20 de ani in urma , salariile de 20 de ori mai mici , si preturile mai mari ...
Nu se poate !
Ideea ca unul plateste mai mult sau mai putin , si pe baza asta ar avea drepturi mai multe sau putine , discriminatorie . Constructia de strazi se face din buget , bani la gramada . Bugetul local sau central , este partea " comunista " a societatii , fara de care nu poate functiona .
Sinteti pe un forum de profil si nu vedeti problema !?
Parcari lipsa din cauza numarului lor insuficient si al masinilor multe .
Avem alternativa la transportul cu masina personala ? NU !
Transportul public in Bucuresti este o mare panarama , pierdere de timp si inutil pentru o persoana activa . In ziua de azi cind totul trebuie facut " ieri " , cind " imediat " este prea tirziu , sa ai un transport aiurea , numai pe anumite artere , cind poti diversifica transportul si cu alt tip de utilaje , pe strazi mai mici , cind ai grafice de curse , la peste 60 de minute ...despre ce vorbim ?
Cind se va intelege ca transportul public este o chestie sociala , si trebuie sa functioneze , cel putin o etapa , neeficient economic , dar eficient social , lucrurile se vor schimba .
Nu avem timp de pierdut prin statii , in picioare , in jeg , caldura sufocanta sau ger de crapa pietrele , apoi sa mergem cu un autobuz jegos , neincalzit , neluminat sau fara aer vara , poate si ceva nespalati prin el , apoi pe jos , sa ajungi neclait si mort de oboseala , te miri pe unde ....
Preferam confortul masinii si rapiditatea , siguranta si protectia masinii personale ...
Nu vad alternativa .
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination