Topic: V3A versiunea clasică (1971-2007)
181 posts, 91315 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
V3A versiunea clasică (1971-2007)
Utilizator anonim
Acestea au circulat in Bucuresti pana la inceputul lui 2007, ultimele 2 vagoane care au circulat au fost la Dep. Giurgiu - 136 (pana pe 15 februarie 2007) si 264 (pana pe 18 martie 2007) in general pe liniile 7 si 23.
Pe langa acestea in perioada 2003-2006 ultimele existente au fost - 010, 008, 164, 172, 131, 224, 181, 206, 288, 306, 206, 146, 334, 141, 108, 353, 096, 259, 117. Pe toate le gasim acum in diverse modernizari.
Acestea au circulat in Bucuresti pana la inceputul lui 2007, ultimele 2 vagoane care au circulat au fost la Dep. Giurgiu - 136 (pana pe 15 februarie 2007) si 264 (pana pe 18 martie 2007) in general pe liniile 7 si 23.
Pe langa acestea in perioada 2003-2006 ultimele existente au fost - 010, 008, 164, 172, 131, 224, 181, 206, 288, 306, 206, 146, 334, 141, 108, 353, 096, 259, 117. Pe toate le gasim acum in diverse modernizari.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970
Utilizator anonim
In anul 1983 fost realizata si versiunea V3A-2S, vagon cu aceleasi caracteristici tehnice dar bidirectional. Acestea au circulat pana in vara anului 2006, apoi au fost modernizate in varianta V3A-2S-93.
In anul 1983 fost realizata si versiunea V3A-2S, vagon cu aceleasi caracteristici tehnice dar bidirectional. Acestea au circulat pana in vara anului 2006, apoi au fost modernizate in varianta V3A-2S-93.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
Gabi23
Pai 264 clasic a avut firma electorinca pe vremuri? Eu ce am vazut ultimele poze cu el, facute de Utilizator anonim si de alti pasionati avea firma normala.
Pai 264 clasic a avut firma electorinca pe vremuri? Eu ce am vazut ultimele poze cu el, facute de Utilizator anonim si de alti pasionati avea firma normala.
- Tom
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
Tom
Iata si un V3A din seria 1983, cu usi de tip Tatra. Dl. Pasa (R.I.P.) dela depoul Giulesti spunea ca primul vagon de acest tip ar fi fost 300 sau in orice caz unul din primele din seria 3xx.
In imagine, vagonul 349 in 1983 (Foto: Hans Lehnhart). Am modificat putin poza sa fac tramvaiele rosii. Nu prea m-am jucat cu Photoshopul la asa ceva, asa ca scuzati-mi greselile si sper ca nici autorul sa nu se supere pentru modificare.
Iata si un V3A din seria 1983, cu usi de tip Tatra. Dl. Pasa (R.I.P.) dela depoul Giulesti spunea ca primul vagon de acest tip ar fi fost 300 sau in orice caz unul din primele din seria 3xx.
In imagine, vagonul 349 in 1983 (Foto: Hans Lehnhart). Am modificat putin poza sa fac tramvaiele rosii. Nu prea m-am jucat cu Photoshopul la asa ceva, asa ca scuzati-mi greselile si sper ca nici autorul sa nu se supere pentru modificare.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
Dominatrix
Din seria vagoanelor V3A cu usi Tatra/Ep, cel mai mic numar pe care l-am vazut a fost 323 adus la Depoul Giurgiului la putin timp de la infiintare, in 1981. Nu bag mana in foc, dar cred ca initial toate vagoanele din seria 323-351 au avut asemenea usi. Initial, seria asta a fost impartita intre Giurgiului si Victoria si au circulat inclusiv in cupluri mixte, de ex. 332 (usi EP) + 096 (usi clasice), tren urban la Victoria. Pe urma au inceput renumerotarile si ordinea nu s-a mai pastrat. De exemplu, la un moment dat, a existat vagonul 217 la Dep. Alexandria, care pe langa usile de EP avea si un pantograf simetric experimental si 206 vagon in 5 usi casat acum cativa ani, care in anii '80 era clasic, in 4 usi.
Dupa demolarea depoului Splaiul Unirii, toate vagoanle V3A au fost mutate de la Victoria, iar majoritatea celor cu usi EP au fost duse la Giurgiului. Nu am vazut niciodata vagonul 352, dar de la 353 in sus aveau cinci usi. Practic au existat 4 serii distincte:
-cu usi LHB, cu decupaj in dreptul treptei, care era pe toata lungimea usii
- cu usi V3A , cu marginea treptei tesita ca sa se plieze usa acolo
- cu usi tip EP/V3A (mentionate mai sus).
- cu usi de DAC (026, vopsit alb-crem cu partea de jos albastra si 027, vopsit identic, dar cu partea de jos verde, ambele ale depoului Dudesti). Curios ca dupa ce au fost vopsit in galben, vagonul 026 a fot renumerotat in 013 si a circulat ca titular impreuna cu 027 si 334 pe linia 50 pana au venit Rathgeber-urile. Originalul 013 a circulat la sfarsitul anilor '80 ca tren urban impreuna cu 001.
Ar fi interesant de stiut originea siamezelor 028-038, 236, 237, 245 si 247 care teoretic au fost fabricate in anii 70, dar au aparut in versiunea 2S in 1983.
Din seria vagoanelor V3A cu usi Tatra/Ep, cel mai mic numar pe care l-am vazut a fost 323 adus la Depoul Giurgiului la putin timp de la infiintare, in 1981. Nu bag mana in foc, dar cred ca initial toate vagoanele din seria 323-351 au avut asemenea usi. Initial, seria asta a fost impartita intre Giurgiului si Victoria si au circulat inclusiv in cupluri mixte, de ex. 332 (usi EP) + 096 (usi clasice), tren urban la Victoria. Pe urma au inceput renumerotarile si ordinea nu s-a mai pastrat. De exemplu, la un moment dat, a existat vagonul 217 la Dep. Alexandria, care pe langa usile de EP avea si un pantograf simetric experimental si 206 vagon in 5 usi casat acum cativa ani, care in anii '80 era clasic, in 4 usi.
Dupa demolarea depoului Splaiul Unirii, toate vagoanle V3A au fost mutate de la Victoria, iar majoritatea celor cu usi EP au fost duse la Giurgiului. Nu am vazut niciodata vagonul 352, dar de la 353 in sus aveau cinci usi. Practic au existat 4 serii distincte:
-cu usi LHB, cu decupaj in dreptul treptei, care era pe toata lungimea usii
- cu usi V3A , cu marginea treptei tesita ca sa se plieze usa acolo
- cu usi tip EP/V3A (mentionate mai sus).
- cu usi de DAC (026, vopsit alb-crem cu partea de jos albastra si 027, vopsit identic, dar cu partea de jos verde, ambele ale depoului Dudesti). Curios ca dupa ce au fost vopsit in galben, vagonul 026 a fot renumerotat in 013 si a circulat ca titular impreuna cu 027 si 334 pe linia 50 pana au venit Rathgeber-urile. Originalul 013 a circulat la sfarsitul anilor '80 ca tren urban impreuna cu 001.
Ar fi interesant de stiut originea siamezelor 028-038, 236, 237, 245 si 247 care teoretic au fost fabricate in anii 70, dar au aparut in versiunea 2S in 1983.
- Tom
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
Tom
Prima data am vazut V3A cu usi de "Tatra" prin 1985, undeva pe malul Dambovitei si avea numarul 317. Nu stiu prin ce zona era, dar stiu ca am mers cu autobuzul (linia 331) pana acolo.
352 a avut 5 usi, dar schema de culoare clasica.
Pe 206 l-am vazut prima data prin 1990 sau 1991 in schema de culoare pe care a avut-o dela modernizare, insa atunci cand l-am vazut era dus la URAC. Dupa datele lui A.Brzozowski, ar fi fost modernizarea care a servit ca prototip al vagoanelor V3A-C din Constanta, deci data aproximativa a modernizarii lui este 1984.
Diverse surse dateaza siamezele V3A intre 1983 si 1985. Probabil au realizat 10 sau 11 in 1983 si urmatoarele intre 1983 si 1985, in functie de cum au ajuns vagoanele respective la RK.
Existau niste diferente intre 026 si 027. 027 avea niste casete de afisare a liniei deasupra usilor si par'ca avea si un design putin mai diferit. 026 arata normal in afara de usile de DAC, parbriz panoramic si schema de culoare.
Interesant este la 001+013 ca 013 avea schema de culoare clasica, in timp ce 001 avea schema din anii '80.
Prima data am vazut V3A cu usi de "Tatra" prin 1985, undeva pe malul Dambovitei si avea numarul 317. Nu stiu prin ce zona era, dar stiu ca am mers cu autobuzul (linia 331) pana acolo.
352 a avut 5 usi, dar schema de culoare clasica.
Pe 206 l-am vazut prima data prin 1990 sau 1991 in schema de culoare pe care a avut-o dela modernizare, insa atunci cand l-am vazut era dus la URAC. Dupa datele lui A.Brzozowski, ar fi fost modernizarea care a servit ca prototip al vagoanelor V3A-C din Constanta, deci data aproximativa a modernizarii lui este 1984.
Diverse surse dateaza siamezele V3A intre 1983 si 1985. Probabil au realizat 10 sau 11 in 1983 si urmatoarele intre 1983 si 1985, in functie de cum au ajuns vagoanele respective la RK.
Existau niste diferente intre 026 si 027. 027 avea niste casete de afisare a liniei deasupra usilor si par'ca avea si un design putin mai diferit. 026 arata normal in afara de usile de DAC, parbriz panoramic si schema de culoare.
Interesant este la 001+013 ca 013 avea schema de culoare clasica, in timp ce 001 avea schema din anii '80.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
rosetti61
De aspectul lui 349 ziceam - este varianta lunga a primelor V2A scoase in 1981. De ce le-o fi trebuit sa-l scoata asa, cu usi de EP si nu l-au facut ca in gama celorlalte (ulterior versiunea din 1985 avea sa fie unitara cu usi V3A-70)? Dupa aceea, a fost scos modelul imbunatatit de V2A in 1982, care avea insa usi de Tatra si caseta doar pentru numar de linie, odata cu el au aparut si tramvaiele bidirectionale cu 2 si 3 segmente, care au intrat in paine pe linia 41 nou infiintata atunci.
Cele ca 349 au circulat in celebrele trenuri urbane, era unul pe 48 sau 25 care facea un zgomot infernal, avea vreo roata blocata de freca linia; au avut la un moment dat deasupra usii o tabla grosolana pe post de "streasina" inlaturata insa in scurt timp.
In poza cu tramvaiul de pe linia 4 se observa si caseta laterala de afisare, cu doua fete si rulou inscriptionat, model care a disparut prin 1987, lasand locul acelui cadru urat de metal (la inceput era mai drept, dar cu timpul s-a mai indoit, rupt), cu un bec spanzurat itr-un colt. Ruloul nu mai era necesar in vreme ce liniile se schimbau peste noapte, o modificare presupunand modificarea intregului rulou (inlocuirea totala nu cred ca era posibila ci doar scoaterea bucatii cu traseul vechi si coaserea in loc a unei bucati imprimate cu cel nou), o placa fiind mai usor de revopsit - mult timp au circulat cu placi prinse de parbriz si de casete (era hilar sa vezi placa de 12 aninata de o caseta care continea traseul vechi al lui 15).
De aspectul lui 349 ziceam - este varianta lunga a primelor V2A scoase in 1981. De ce le-o fi trebuit sa-l scoata asa, cu usi de EP si nu l-au facut ca in gama celorlalte (ulterior versiunea din 1985 avea sa fie unitara cu usi V3A-70)? Dupa aceea, a fost scos modelul imbunatatit de V2A in 1982, care avea insa usi de Tatra si caseta doar pentru numar de linie, odata cu el au aparut si tramvaiele bidirectionale cu 2 si 3 segmente, care au intrat in paine pe linia 41 nou infiintata atunci.
Cele ca 349 au circulat in celebrele trenuri urbane, era unul pe 48 sau 25 care facea un zgomot infernal, avea vreo roata blocata de freca linia; au avut la un moment dat deasupra usii o tabla grosolana pe post de "streasina" inlaturata insa in scurt timp.
In poza cu tramvaiul de pe linia 4 se observa si caseta laterala de afisare, cu doua fete si rulou inscriptionat, model care a disparut prin 1987, lasand locul acelui cadru urat de metal (la inceput era mai drept, dar cu timpul s-a mai indoit, rupt), cu un bec spanzurat itr-un colt. Ruloul nu mai era necesar in vreme ce liniile se schimbau peste noapte, o modificare presupunand modificarea intregului rulou (inlocuirea totala nu cred ca era posibila ci doar scoaterea bucatii cu traseul vechi si coaserea in loc a unei bucati imprimate cu cel nou), o placa fiind mai usor de revopsit - mult timp au circulat cu placi prinse de parbriz si de casete (era hilar sa vezi placa de 12 aninata de o caseta care continea traseul vechi al lui 15).
- florin.lifticariu
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
florin.lifticariu
323 a aparut primul, livrat depoului Giurgiu...urmatoare cred ca au fost livrate depoului Giugiu si depoului Dudesti ...le-am vazut pe linia 34 si retragindu-se la depoul Dudesti....349-351 au fost ultimele, livrate catre depoul Giurgiu...aveau in plus o placuta de tabla la usi pe care scria urcare sau coborire..
Prin 1984-1985....cam in acelasi timp cu aparitia V3A constantean....a aparut 206...varianta de vopsire "pe invers" a ex-constantecelor...352 cred ca a stat mult in URAC inainte sa apara....a ajuns tot la Giurgiu...si circula de obicei pe 17, inaintea lui au aparut pe traseu V2A-urile 4045, 4046, 4047 vopsite identic cu 352, 2 din ele stiu ca aveau instalatie de "tren urban", celalat era clasic...pe urma au aparut cuplurile 354-355 si 356-357 care erau la Titan si circulau pe linia 27...
O intrebare....nu mai stiu unde am vazut fotografii cu V3A-uri care aveau 2 faruri rotunde in loc de far clasic....dreptunghiular....stie cineva mai multe ?
Dominatrix wrote:
Din seria vagoanelor V3A cu usi Tatra/Ep, cel mai mic numar pe care l-am vazut a fost 323 adus la Depoul Giurgiului la putin timp de la infiintare, in 1981. Nu bag mana in foc, dar cred ca initial toate vagoanele din seria 323-351 au avut asemenea usi. Initial, seria asta a fost impartita intre Giurgiului si Victoria si au circulat inclusiv in cupluri mixte, de ex. 332 (usi EP) + 096 (usi clasice), tren urban la Victoria. Pe urma au inceput renumerotarile si ordinea nu s-a mai pastrat. De exemplu, la un moment dat, a existat vagonul 217 la Dep. Alexandria, care pe langa usile de EP avea si un pantograf simetric experimental si 206 vagon in 5 usi casat acum cativa ani, care in anii '80 era clasic, in 4 usi.
Dupa demolarea depoului Splaiul Unirii, toate vagoanle V3A au fost mutate de la Victoria, iar majoritatea celor cu usi EP au fost duse la Giurgiului. Nu am vazut niciodata vagonul 352, dar de la 353 in sus aveau cinci usi. Practic au existat 4 serii distincte:
-cu usi LHB, cu decupaj in dreptul treptei, care era pe toata lungimea usii
- cu usi V3A , cu marginea treptei tesita ca sa se plieze usa acolo
- cu usi tip EP/V3A (mentionate mai sus).
- cu usi de DAC (026, vopsit alb-crem cu partea de jos albastra si 027, vopsit identic, dar cu partea de jos verde, ambele ale depoului Dudesti). Curios ca dupa ce au fost vopsit in galben, vagonul 026 a fot renumerotat in 013 si a circulat ca titular impreuna cu 027 si 334 pe linia 50 pana au venit Rathgeber-urile. Originalul 013 a circulat la sfarsitul anilor '80 ca tren urban impreuna cu 001.
Ar fi interesant de stiut originea siamezelor 028-038, 236, 237, 245 si 247 care teoretic au fost fabricate in anii 70, dar au aparut in versiunea 2S in 1983.
323 a aparut primul, livrat depoului Giurgiu...urmatoare cred ca au fost livrate depoului Giugiu si depoului Dudesti ...le-am vazut pe linia 34 si retragindu-se la depoul Dudesti....349-351 au fost ultimele, livrate catre depoul Giurgiu...aveau in plus o placuta de tabla la usi pe care scria urcare sau coborire..
Prin 1984-1985....cam in acelasi timp cu aparitia V3A constantean....a aparut 206...varianta de vopsire "pe invers" a ex-constantecelor...352 cred ca a stat mult in URAC inainte sa apara....a ajuns tot la Giurgiu...si circula de obicei pe 17, inaintea lui au aparut pe traseu V2A-urile 4045, 4046, 4047 vopsite identic cu 352, 2 din ele stiu ca aveau instalatie de "tren urban", celalat era clasic...pe urma au aparut cuplurile 354-355 si 356-357 care erau la Titan si circulau pe linia 27...
O intrebare....nu mai stiu unde am vazut fotografii cu V3A-uri care aveau 2 faruri rotunde in loc de far clasic....dreptunghiular....stie cineva mai multe ?
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
rosetti61
Cele cu usi de DAC, erau realizate in stilul primelor autobuze, cu sistemul pneumatic de actionare in podea, pentru ca deasupra usii era placa de traseu. Au fost putine, prototip experimental - din care a derivat mai tarziu V3A93. Din fotografii diverse am vazut ca primele vagoane aveau fereastra normala la vatman, dupa aceea au aparut cele cu tabloul electric in spatele cabinei vatmanului, modificare ce a aparut in 1983 (tramvaiele bidirectionale aveau acel panou din start). Modificarea a fost data de inlocuirea contactorilor si circuitelor electrice aferente; nu mai stiu daca lada cu contactori/sigurante de langa ultima usa a fost de la inceput acolo.
Cutiile cu mecanismul usii difera la cele doua tipuri - usile pliante erau mai mici - cutia mai mare cu motor zgomotos, cele de LHB erau pana la marginea de sus a ferestrelor (mai inalte) - cutia mai ingusta cu motor silentios. Nu cred sa fie tramvaie "scunde" si "inalte" ca la autobuze. Si inca ceva legat de aspectul interior al vagoanelor de tipul lui 349 - erau cele mai incomode dpdv al accesului pe usa deoarece aveau acea bara infipta in treapta scarii si pana in tavan, nu ca cele dupa LHB cu bara frumos arcuita ca o mana curenta + barele de pe usi. Vagoanele respective mereu au avut probleme cu acest tip de usa plianta de EP (ca si cele de Tatra de pe V2A) - vopseaua interioara zgariata si cojita, usi cu joc, semiinchise sau "date pe dos", rupte, pline de suduri in zonele de articulatie si la sistemul de ghidare, fara de cele rotopivotante LHB care aveau mai putine defecte.
in 1985 odata cu livrarea de tramvaie la Constanta apar cele cu parbriz panoramic si 5 usi (4 daca era V2A - celebrul v2A cu scaune si ferestre de autobuz care circula pe linia 9, aveau si afisaj special). S-a incercat implementarea la V3A de dupa 1985 sistemul de comanda individuala a usilor de catre calatori - vazusem un vagon care avea locasuri de butoane la fiecare usa (nu-mi amintesc daca erau si butoanele montate)?
Cele cu usi de DAC, erau realizate in stilul primelor autobuze, cu sistemul pneumatic de actionare in podea, pentru ca deasupra usii era placa de traseu. Au fost putine, prototip experimental - din care a derivat mai tarziu V3A93. Din fotografii diverse am vazut ca primele vagoane aveau fereastra normala la vatman, dupa aceea au aparut cele cu tabloul electric in spatele cabinei vatmanului, modificare ce a aparut in 1983 (tramvaiele bidirectionale aveau acel panou din start). Modificarea a fost data de inlocuirea contactorilor si circuitelor electrice aferente; nu mai stiu daca lada cu contactori/sigurante de langa ultima usa a fost de la inceput acolo.
Cutiile cu mecanismul usii difera la cele doua tipuri - usile pliante erau mai mici - cutia mai mare cu motor zgomotos, cele de LHB erau pana la marginea de sus a ferestrelor (mai inalte) - cutia mai ingusta cu motor silentios. Nu cred sa fie tramvaie "scunde" si "inalte" ca la autobuze. Si inca ceva legat de aspectul interior al vagoanelor de tipul lui 349 - erau cele mai incomode dpdv al accesului pe usa deoarece aveau acea bara infipta in treapta scarii si pana in tavan, nu ca cele dupa LHB cu bara frumos arcuita ca o mana curenta + barele de pe usi. Vagoanele respective mereu au avut probleme cu acest tip de usa plianta de EP (ca si cele de Tatra de pe V2A) - vopseaua interioara zgariata si cojita, usi cu joc, semiinchise sau "date pe dos", rupte, pline de suduri in zonele de articulatie si la sistemul de ghidare, fara de cele rotopivotante LHB care aveau mai putine defecte.
in 1985 odata cu livrarea de tramvaie la Constanta apar cele cu parbriz panoramic si 5 usi (4 daca era V2A - celebrul v2A cu scaune si ferestre de autobuz care circula pe linia 9, aveau si afisaj special). S-a incercat implementarea la V3A de dupa 1985 sistemul de comanda individuala a usilor de catre calatori - vazusem un vagon care avea locasuri de butoane la fiecare usa (nu-mi amintesc daca erau si butoanele montate)?
- Tom
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
Tom
Tot in cupluri mergeau si 358+359 si 360+361, cred ca ambele (cupluri) dela depoul Colentina. 362 a aparut mult mai tarziu si a avut parte de un accident urat chiar in primul an de functionare, cand un camion i-a facut praf partea din fata intre usa 1 si usa 2. A reaparut vopsit in galben, dar din nou a disparut si a reaparut ca V3A-93.
In afara de 206 si cele dela 352 in sus, au mai fost doua tramvaie cu parbriz panoramic: 074 si 075. Eu l-am vazut doar pe ultimul, in Piata Sf.Gheorghe (probabil linia 14 sau 21).
In imaginile de mai jos vedem vagonul 206, cuplul 358+359 in schema dela sfarsitul anilor '80 si un tramvai in schema clasica, avand numarul 245. In 1980 nu devenise siamez Autorii fotografiilor sunt mentionati dedesubtul acestora.
323 a aparut primul, livrat depoului Giurgiu..Am vazut in 1983 (sau undeva in acea perioada, cand inca mai mergeau tramvaie pe malul Dambovitei) vagonul 317 tot cu astfel de usi de EP/V3A.
Prin 1984-1985....cam in acelasi timp cu aparitia V3A constantean....a aparut 206...L-am vazut prima data in aceeasi schema de culoare undeva prin 1990, mergand pe propriile roti la depoul Victoria (desi acolo stateau EP/V3A) si apoi l-am vazut din nou plecand spre URAC. Dupa cum arata, mergea la vopsit sau poate chiar la RK, dar mergea singur, nu era remorcat.
Tot in cupluri mergeau si 358+359 si 360+361, cred ca ambele (cupluri) dela depoul Colentina. 362 a aparut mult mai tarziu si a avut parte de un accident urat chiar in primul an de functionare, cand un camion i-a facut praf partea din fata intre usa 1 si usa 2. A reaparut vopsit in galben, dar din nou a disparut si a reaparut ca V3A-93.
Nu am vazut niciodata vagonul 352Mergea destul de des pe traseele din zona Orhideea - bd. Timisoara, posibil 11,12 si 37. Avea si el 5 usi, dar era vopsit in schema clasica a V3A, EP &c, spre deosebire de cele dela 353 in sus.
In afara de 206 si cele dela 352 in sus, au mai fost doua tramvaie cu parbriz panoramic: 074 si 075. Eu l-am vazut doar pe ultimul, in Piata Sf.Gheorghe (probabil linia 14 sau 21).
In imaginile de mai jos vedem vagonul 206, cuplul 358+359 in schema dela sfarsitul anilor '80 si un tramvai in schema clasica, avand numarul 245. In 1980 nu devenise siamez Autorii fotografiilor sunt mentionati dedesubtul acestora.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
Dominatrix
In legatura cu vagoanele V3A cu usi EP, la un moment dat, unora li s-au inlocuit usile cu unele clasice, sub treapta a 2'a aflandu-se o cutie in care era un limitator. Cind o usa raminea blocata in pozitia deschis, desi i se dadea comanda de inchidere, tin minte ca venea vatmanul si freca cu smirghel limitatorul! La cele cu usi EP/Tatra, acea cutie nu exista, actionarea se facea pe baza unui motor montat in cutia de deasupra usii, la fel ca la tramvaiele EP.
rosetti61 wrote:De fapt, usi copiate dupa Tatra. Am inteles ca nu au putut sa copieze perfect mecanismul. Cu acest tip de usi ("cvasi-Tatra") au fost dotate initial V2A-urile. Peste cativa ani, probabil cu ocazia RK-urilor, si ca urmare a lipsei geamurilor, geamurile din partea de jos au fost inlocuite cu tabla, vopsita in schema de culoare a tramvaiului. Chiar si dupa aceasta "operatie estetica" se mai putea vedea conturul geamului din partea inferioara. La urmatoarea serie de RK-uri de la sfarsitul anilor '90, usile au fost inlocuite cu unele EP, probabil luate de la vagoanele casate.
Dupa aceea, a fost scos modelul imbunatatit de V2A in 1982, care avea insa usi de Tatra si caseta doar pentru numar de linie, odata cu el au aparut si tramvaiele bidirectionale cu 2 si 3 segmente, care au intrat in paine pe linia 41 nou infiintata atunci.
In legatura cu vagoanele V3A cu usi EP, la un moment dat, unora li s-au inlocuit usile cu unele clasice, sub treapta a 2'a aflandu-se o cutie in care era un limitator. Cind o usa raminea blocata in pozitia deschis, desi i se dadea comanda de inchidere, tin minte ca venea vatmanul si freca cu smirghel limitatorul! La cele cu usi EP/Tatra, acea cutie nu exista, actionarea se facea pe baza unui motor montat in cutia de deasupra usii, la fel ca la tramvaiele EP.
rosetti61 wrote:Au existat doar 2 vagoane de acest tip: 026 si 027. Daca imi amintesc bine, numai 027 avea acele placi de afisare a traseului deasupra fiecarei usi. Ultimii ani au circulat aproape constant pe linia 50. Ambele au disparut in 1994, cand au fost aduse tramvaiele Rathgeber.
Cele cu usi de DAC, erau realizate in stilul primelor autobuze, cu sistemul pneumatic de actionare in podea, pentru ca deasupra usii era placa de traseu. Au fost putine, prototip experimental - din care a derivat mai tarziu V3A93.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
Dominatrix
Din motive care imi scapa (probabil tot de ordin financiar) sistemul a fost inlocuit cu unul "modern" cu contactori mecanici, actionati de la controller printr-un ax cardanic, asemanator cu ceea ce (din pacate!) se fabrica si astazi la URAC (siamezele "modernizate" 4037-4044). Cu ocazia instalarii contactorilor mecanici, lada de care vorbeam a fost desfiintata si toate rezistentele au fost mutate in fata, desfiintandu-se grupul de rezistente de pe acoperisul sectiunii B a vagonului. De aceea a aparut tabla aceea laterala mai lata. Lada de contactori din din dreapta-spate a fost dintotdeauna acolo, s-a desfiintat numai la aparitia vagoanelor modernizate V3A-93.
Pe 362 l-am vazut destul de putin pe liniile depoului Giurgiu inainte sa devina V3A-93. Era vopsit in galben si arata foarte urat si neingrijit. Circula de obicei pe liniile 18 si 29.
rosetti61 wrote:Confirm. Initial (modelul anilor '70), vagoanele V3A nu aveau tabloul electric din spatele cabinei vatmanului de pe partea stanga vagonului. Tramvaiele nu erau actionate prin contactori mecanici, ci prin unii electromagnetici aflati intr-o lada similara celei aflate in fata la troleibuzele DAC si care era pozitinata in locul celor 3 scaune de langa cabina. Aceste scaune nu existau in configuratia initiala.Din cauza numarului mare de trepte si inchiderii mai bune a contactelor, sistemul initial cu contactori electromagnetici permitea o defranare si oprire mult mai lina a tramvaiului, si permitea in principiu si tractiunea multipla pe un singur controller fiindca existau legaturi spre fata si spatele tramvaiului, unde existau prize pentru cuplarea electrica a 2 vagoane.
Din fotografii diverse am vazut ca primele vagoane aveau fereastra normala la vatman, dupa aceea au aparut cele cu tabloul electric in spatele cabinei vatmanului, modificare ce a aparut in 1983 (tramvaiele bidirectionale aveau acel panou din start). Modificarea a fost data de inlocuirea contactorilor si circuitelor electrice aferente; nu mai stiu daca lada cu contactori/sigurante de langa ultima usa a fost de la inceput acolo.
Din motive care imi scapa (probabil tot de ordin financiar) sistemul a fost inlocuit cu unul "modern" cu contactori mecanici, actionati de la controller printr-un ax cardanic, asemanator cu ceea ce (din pacate!) se fabrica si astazi la URAC (siamezele "modernizate" 4037-4044). Cu ocazia instalarii contactorilor mecanici, lada de care vorbeam a fost desfiintata si toate rezistentele au fost mutate in fata, desfiintandu-se grupul de rezistente de pe acoperisul sectiunii B a vagonului. De aceea a aparut tabla aceea laterala mai lata. Lada de contactori din din dreapta-spate a fost dintotdeauna acolo, s-a desfiintat numai la aparitia vagoanelor modernizate V3A-93.
Trix wrote:In anii '80, cele 2 cupluri erau la Colentina. Ulterior, 358, 359, 360 au ajuns la depoul Titan, iar 361 la Dudesti. 358+359 a fost ultimul tren urban pe care l-am vazut circuland pe linia 15 (Complex RATB Titan – Alexandria) prin 1991 sau chiar 1992.
Tot in cupluri mergeau si 358+359 si 360+361, cred ca ambele (cupluri) dela depoul Colentina. 362 a aparut mult mai tarziu si a avut parte de un accident urat chiar in primul an de functionare, cand un camion i-a facut praf partea din fata intre usa 1 si usa 2. A reaparut vopsit in galben, dar din nou a disparut si a reaparut ca V3A-93.
Pe 362 l-am vazut destul de putin pe liniile depoului Giurgiu inainte sa devina V3A-93. Era vopsit in galben si arata foarte urat si neingrijit. Circula de obicei pe liniile 18 si 29.
- COSTACHE MIHAIL
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
COSTACHE MIHAIL
Primul tramvai V3A care a avut 5 usi si parbrizul si luneta panoramice si nu aveau masca si care a circulat in Bucuresti a fost #352. A fost construit in anul 1987. Inainte de acesta, au mai fost construite si alte tramvaie tot cu 5 usi, dar au fost duse la Constanta si Ploiesti. Dar sa revin la #352. Acesta la inceput a circulat pe linia 12 si la putin timp pe linia 17 apartinand Depoului Giurgiu. Acest tramvai era vopsit in schema rosu normal, atat ca avea o linie subtire orizontala alba pe jumatate . Nu avea nici o sigla ITB, ci scria nr de parc doar in fata si in spate. Pe laterale nu scria nimic. Apoi a aparut #353, apartinand tot de Depoul Giurgiu. Si acesta la inceput a circulat pe linia 12, apoi pe linia 17, apoi pe ambele linii. Acest vagon a suferit un accident groaznic, si nu a mai putut fi refacut. Un alt vagon care arata bine dar construit mai demult, si care efectuase nr de km, nu a mai fost casat ca celelalte, ci a preluat locul vagonului #353, si evident, purtand nr de parc #353. Si uite asa, aparuse un #353 cu 4 usi! Apoi au aparut la Depoul Ion Sulea tramvaiele #354, #355, #356 si #357. Acestea erau vopsite tot in genul lui #352, insa pe laterale avea scris nr. de parc si desenata sigla ITB. Aceste 4 vagoane, mai aveau ceva fata de celelalte: doua casute una in fata si alta in spate, pentru a se putea monta cuplele, aceste vagoane putand circula cuplate doua cate doua. Apoi au aparut #358 si #359. Au fost vopsite in schema rosu+alb, cu sigle mari pe laterale si au circulat pe noua linie 5 de la Depoul Colentina. Si aceste doua tramvaie puteau circula cuplate. Imediat au aparut la Depul Giurgiu alte doua tramvaie, ce puteau fi cuplate. Este vorba de #360 si #361. Si in fine, #362 nu stiu cand a aparut, l-am vazut prima oara vopsit galben pe linia 29 dar avea doar 4 usi!! Sa mai adaug faptul ca primele tramvaie care au fost duse in Constanta si Ploiesti, au fost vopsite alb si cu o dunga orizontala rosie, deci pot spune ca erau cliseele lui #352. Pe la sfarsitul anului 1987, tramvaiele care erau duse la Constanta si Ploiesti, aveau schema de culori rosu+alb. Mai vin cu un aspect si apoi inchei: Schema de culori rosu+alb a aparut in anul 1987 cand tramvaiele liniilor 5 si 50 de la Colentina si respectiv Dudesti, au circulat pe Str Barbu Vacarescu pe noua linie inaugurata. Pe aceste linii au circulat numai tramvaie vopsite in schema rosu +alb, apoi s-a trecut la vopsirea tuturor tramvaielor rosu+alb, sa nu mai vorbesc ca unele fusese vopsite galben, altele portocalii, si nr de parc si sigla RATB erau scrise mare de tot pe laterale,cu vopsea neagra si dupa putin timp au fost obligati sa le revopseasca in rosu+alb, iar mai inainte de aceasta, unele tramvaie au fost vopsite rosu clasic, numai ca in partea de sus, in loc de culoarea alb era galben, iar prin interior vopsite cu negru, cred ca va aduceti aminte cu totii de acest aspect!!!...
Primul tramvai V3A care a avut 5 usi si parbrizul si luneta panoramice si nu aveau masca si care a circulat in Bucuresti a fost #352. A fost construit in anul 1987. Inainte de acesta, au mai fost construite si alte tramvaie tot cu 5 usi, dar au fost duse la Constanta si Ploiesti. Dar sa revin la #352. Acesta la inceput a circulat pe linia 12 si la putin timp pe linia 17 apartinand Depoului Giurgiu. Acest tramvai era vopsit in schema rosu normal, atat ca avea o linie subtire orizontala alba pe jumatate . Nu avea nici o sigla ITB, ci scria nr de parc doar in fata si in spate. Pe laterale nu scria nimic. Apoi a aparut #353, apartinand tot de Depoul Giurgiu. Si acesta la inceput a circulat pe linia 12, apoi pe linia 17, apoi pe ambele linii. Acest vagon a suferit un accident groaznic, si nu a mai putut fi refacut. Un alt vagon care arata bine dar construit mai demult, si care efectuase nr de km, nu a mai fost casat ca celelalte, ci a preluat locul vagonului #353, si evident, purtand nr de parc #353. Si uite asa, aparuse un #353 cu 4 usi! Apoi au aparut la Depoul Ion Sulea tramvaiele #354, #355, #356 si #357. Acestea erau vopsite tot in genul lui #352, insa pe laterale avea scris nr. de parc si desenata sigla ITB. Aceste 4 vagoane, mai aveau ceva fata de celelalte: doua casute una in fata si alta in spate, pentru a se putea monta cuplele, aceste vagoane putand circula cuplate doua cate doua. Apoi au aparut #358 si #359. Au fost vopsite in schema rosu+alb, cu sigle mari pe laterale si au circulat pe noua linie 5 de la Depoul Colentina. Si aceste doua tramvaie puteau circula cuplate. Imediat au aparut la Depul Giurgiu alte doua tramvaie, ce puteau fi cuplate. Este vorba de #360 si #361. Si in fine, #362 nu stiu cand a aparut, l-am vazut prima oara vopsit galben pe linia 29 dar avea doar 4 usi!! Sa mai adaug faptul ca primele tramvaie care au fost duse in Constanta si Ploiesti, au fost vopsite alb si cu o dunga orizontala rosie, deci pot spune ca erau cliseele lui #352. Pe la sfarsitul anului 1987, tramvaiele care erau duse la Constanta si Ploiesti, aveau schema de culori rosu+alb. Mai vin cu un aspect si apoi inchei: Schema de culori rosu+alb a aparut in anul 1987 cand tramvaiele liniilor 5 si 50 de la Colentina si respectiv Dudesti, au circulat pe Str Barbu Vacarescu pe noua linie inaugurata. Pe aceste linii au circulat numai tramvaie vopsite in schema rosu +alb, apoi s-a trecut la vopsirea tuturor tramvaielor rosu+alb, sa nu mai vorbesc ca unele fusese vopsite galben, altele portocalii, si nr de parc si sigla RATB erau scrise mare de tot pe laterale,cu vopsea neagra si dupa putin timp au fost obligati sa le revopseasca in rosu+alb, iar mai inainte de aceasta, unele tramvaie au fost vopsite rosu clasic, numai ca in partea de sus, in loc de culoarea alb era galben, iar prin interior vopsite cu negru, cred ca va aduceti aminte cu totii de acest aspect!!!...
📖 Pagination options