Topic: Discuții diverse
4066 posts, 1011168 views
📖 Pagination options
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
Nu chiar in ultimul timp aproape toate afisajele sunt refolosite. In scurt timp urmeaza inlocuirea tuturor afisajelor cu film ale tramvaielor V3A-93M-FAUR de la Alexandria.
De exemplu recente: 1135, 1105, 873, 780, 779, 679, 896, 843 etc li s-au demontat afisajele.
Nu chiar in ultimul timp aproape toate afisajele sunt refolosite. In scurt timp urmeaza inlocuirea tuturor afisajelor cu film ale tramvaielor V3A-93M-FAUR de la Alexandria.
De exemplu recente: 1135, 1105, 873, 780, 779, 679, 896, 843 etc li s-au demontat afisajele.
- Alexx84
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Alexx84
Toate? Pff, barbarie pura.
Dar, spre exemplu, validatoarele montate de UTI sunt recuperate?
Dr2005 wrote:
2) Adică TOATE materialele, că totul se taie cu autogenul, inclusiv afişajele. Numai geamurile nu se taie, se sparg cu barosul înainte.
Toate? Pff, barbarie pura.
Dar, spre exemplu, validatoarele montate de UTI sunt recuperate?
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
Validatoarele sunt reuperate din autobaza direct. Si din autobaze se mai ia de pe ele cate ceva depinde de caz. Spre exemplu la Nordului nu s-au sinchisit sa ia un afisaj bun pentru 891, sau niste parbrize pentru DAF-urile cu geamuri crapate care le mai au. Si asa ultimele DAF de la Nordului ajunse la casare erau aproape complete 841, 865, 887 si 896.
Validatoarele sunt reuperate din autobaza direct. Si din autobaze se mai ia de pe ele cate ceva depinde de caz. Spre exemplu la Nordului nu s-au sinchisit sa ia un afisaj bun pentru 891, sau niste parbrize pentru DAF-urile cu geamuri crapate care le mai au. Si asa ultimele DAF de la Nordului ajunse la casare erau aproape complete 841, 865, 887 si 896.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
Am mers in aceasta seara cu 2 autobuze Mercedes Citaro si am ramas neplacut surprins de ce am vazut la sistemul de iluminat. Mai intai am mers cu un autobuz livrat in vara anului 2009 facand parte din lotul 62xx. Autobuzul arata foarte ingrijit la cabina cel putin, numai ca din sistemul de iluminat functionau aparent doar 2 neoane in spatele vehicului in dreptul usii 3. Celelalte neoane se aprindeau doar atunci cand se deschidea usa 1. Destul de neplacuta senzatia sa mergi in bezna desi neoanele erau functionale. Apoi am calatorit cu un alt autobuz 42xx, care are deja 4 ani de exploatare iar aspectul este destul de dezolant: 2 neoane functionale, scaune murdare, bare de la usi lipsa (inclusiv la sofer) s.a. Pacat de aceasta situatie pentru sunt autobuze relativ noi, in care s-au investit milioane de euro si se alege praful.
Am mers in aceasta seara cu 2 autobuze Mercedes Citaro si am ramas neplacut surprins de ce am vazut la sistemul de iluminat. Mai intai am mers cu un autobuz livrat in vara anului 2009 facand parte din lotul 62xx. Autobuzul arata foarte ingrijit la cabina cel putin, numai ca din sistemul de iluminat functionau aparent doar 2 neoane in spatele vehicului in dreptul usii 3. Celelalte neoane se aprindeau doar atunci cand se deschidea usa 1. Destul de neplacuta senzatia sa mergi in bezna desi neoanele erau functionale. Apoi am calatorit cu un alt autobuz 42xx, care are deja 4 ani de exploatare iar aspectul este destul de dezolant: 2 neoane functionale, scaune murdare, bare de la usi lipsa (inclusiv la sofer) s.a. Pacat de aceasta situatie pentru sunt autobuze relativ noi, in care s-au investit milioane de euro si se alege praful.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
In momentul de fata sunt probleme si cu anvelopele pentru autobuzele Rocar si DAF, pentru ca nu sunt fonduri pentru achiztii noi. Asa ca, sa nu va mirati daca vedeti autobuze cu anvelopele pe care sunt scrise numere cu vopsea. Este bine totusi ca se folosesc de la autobuzele care sunt casate, pentru ca inca mai sunt bune o parte din ele. De exemplu: 1226 are anvelope de la defuncta 1150 casata in luna iulie, iar 1204 are anvelope de la 1146 casata prin martie. Ce bine ar fi sa se recupereze si alte piese de la cele casate.
In momentul de fata sunt probleme si cu anvelopele pentru autobuzele Rocar si DAF, pentru ca nu sunt fonduri pentru achiztii noi. Asa ca, sa nu va mirati daca vedeti autobuze cu anvelopele pe care sunt scrise numere cu vopsea. Este bine totusi ca se folosesc de la autobuzele care sunt casate, pentru ca inca mai sunt bune o parte din ele. De exemplu: 1226 are anvelope de la defuncta 1150 casata in luna iulie, iar 1204 are anvelope de la 1146 casata prin martie. Ce bine ar fi sa se recupereze si alte piese de la cele casate.
- fider
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
fider
Mercedes Citaro si Irisbus Citelis sunt doua platforme la care problema cablarii prost interconectate a iluminatului s-a produs. Unele dintre autobuze si troleibuze au aceasta problema inca de cand au fost aduse. Nu este o problema aparuta in timp. Partea vesela este ca nici un Citaro sau Citelis, la receptie, nu au fost refuzate pentru existenta acestei deficiente, ca sa nu mai vorbim de etanseizarea proasta a acoperisului la troleibuzele Citelis. Problema iluminatului se manifesta si la autobuzele Citaro din prima serie si la cele din a doua, idem si pentru Citelis. Nu are importanta ca au fost fabricate in Germania sau altundeva in Europa. La Citaro Si Citelis deobicei cu problema aprinderii sincronizate cu deschiderea usii sunt lampile de pe partea dreapta, de langa prima usa. La Citelis, am vazut si un caz cu lampa din dreptul usii 2 functionala doar la deschiderea acesteia.
In mod curios, vehicule autohtone, fie ca erau DAC-uri, Rocar de Simon sau vagoane de tramvai RATB-URAC nu au avut niciodata astfel de probleme. Pare ironic faptul ca vrem sa avem nu stiu cate produse din import, dar ele pot avea defecte, le acceptam asa, ba chiar ne laudam ca doar cumparam produse din import. In fine.
Gabi23:
Am mers in aceasta seara cu 2 autobuze Mercedes Citaro si am ramas neplacut surprins de ce am vazut la sistemul de iluminat. Mai intai am mers cu un autobuz livrat in vara anului 2009 facand parte din lotul 62xx. Autobuzul arata foarte ingrijit la cabina cel putin, numai ca din sistemul de iluminat functionau aparent doar 2 neoane in spatele vehicului in dreptul usii 3. Celelalte neoane se aprindeau doar atunci cand se deschidea usa 1.
Mercedes Citaro si Irisbus Citelis sunt doua platforme la care problema cablarii prost interconectate a iluminatului s-a produs. Unele dintre autobuze si troleibuze au aceasta problema inca de cand au fost aduse. Nu este o problema aparuta in timp. Partea vesela este ca nici un Citaro sau Citelis, la receptie, nu au fost refuzate pentru existenta acestei deficiente, ca sa nu mai vorbim de etanseizarea proasta a acoperisului la troleibuzele Citelis. Problema iluminatului se manifesta si la autobuzele Citaro din prima serie si la cele din a doua, idem si pentru Citelis. Nu are importanta ca au fost fabricate in Germania sau altundeva in Europa. La Citaro Si Citelis deobicei cu problema aprinderii sincronizate cu deschiderea usii sunt lampile de pe partea dreapta, de langa prima usa. La Citelis, am vazut si un caz cu lampa din dreptul usii 2 functionala doar la deschiderea acesteia.
In mod curios, vehicule autohtone, fie ca erau DAC-uri, Rocar de Simon sau vagoane de tramvai RATB-URAC nu au avut niciodata astfel de probleme. Pare ironic faptul ca vrem sa avem nu stiu cate produse din import, dar ele pot avea defecte, le acceptam asa, ba chiar ne laudam ca doar cumparam produse din import. In fine.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Costin
Inclin sa cred ca este vorba de tuning de sofer. E foarte la moda la Autobaza Pipera si la Depoul Vatra Luminoasa, la ultimul multe troleibuze au acest comportament. La troleibuzele de Bujoreni nu am observat.
Inclin sa cred ca este vorba de tuning de sofer. E foarte la moda la Autobaza Pipera si la Depoul Vatra Luminoasa, la ultimul multe troleibuze au acest comportament. La troleibuzele de Bujoreni nu am observat.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
Si eu inclin sa cred ca nu este defectiune din fabricatie chestia de la primul autobuz, si datorita faptului ca la privirea mai atenta a cabinei soferului denota faptul ca este un autobuz foarte bine intretinut de catre titulari. Nu este vorba de autobuz de la Autobaza Pipera.
Si eu inclin sa cred ca nu este defectiune din fabricatie chestia de la primul autobuz, si datorita faptului ca la privirea mai atenta a cabinei soferului denota faptul ca este un autobuz foarte bine intretinut de catre titulari. Nu este vorba de autobuz de la Autobaza Pipera.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
rosetti61
Sa ii deranjeze pe soferi iluminatul din salon si din cauza asta se recurge la proasta iluminare in vehicul? La tramvaie, troleibuze, autobuze aceeasi problema este cu iluminatul in prima jumatate a vehiculuiui, spre "cabina" conducatorului.
Sa ii deranjeze pe soferi iluminatul din salon si din cauza asta se recurge la proasta iluminare in vehicul? La tramvaie, troleibuze, autobuze aceeasi problema este cu iluminatul in prima jumatate a vehiculuiui, spre "cabina" conducatorului.
- fider
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
fider
Defectiunea cu iluminatul din salon aprins concomitent cu deschiderea usii 1 este din fabricatie si voi argumenta si de ce:
- vehicule chiar din ultima serie Citaro si Citelis au aceasta problema, dar problema este suficient de rara
- dupa numarul de parc vehiculele erau la data respectiva inca in garantie
- in cabina conducatorului unui vehicul CItaro se aprindeau lampile cu halogen fara a fi obturate sau dezactivate, aprinderea lor fiind mult mai obositoare la condus noaptea decat lampa fluorescenta de langa usa aprinsa permanent
- conducatorii vehiculelor Citelis au pus un fel de folie mai putin transparenta sau chiar o imitatie de vitraliu din plastic (exista un exemplu de acest fel pentru un troleibuz de la depoul Bujoreni) in fata lampii fluorescente din dreptul primei usi, in interiorul corpului de iluminat
- majoritatea conducatorilor de vehicule Citaro care au fost nemultumiti de acele lampi cu halogen din cabina care se aprind simultan cu deschiderea usii au folosit o simpla solutie: punand capace de coserva au acoperit corpul de iluminat
In concluzie, conducatorii vehiculelorcare au dorit sa nu mai fie deranjati de lumina au gasit solutii fara sa apeleze la deconectare si sa se invalideze astfel garantia.
Defectiunea cu iluminatul din salon aprins concomitent cu deschiderea usii 1 este din fabricatie si voi argumenta si de ce:
- vehicule chiar din ultima serie Citaro si Citelis au aceasta problema, dar problema este suficient de rara
- dupa numarul de parc vehiculele erau la data respectiva inca in garantie
- in cabina conducatorului unui vehicul CItaro se aprindeau lampile cu halogen fara a fi obturate sau dezactivate, aprinderea lor fiind mult mai obositoare la condus noaptea decat lampa fluorescenta de langa usa aprinsa permanent
- conducatorii vehiculelor Citelis au pus un fel de folie mai putin transparenta sau chiar o imitatie de vitraliu din plastic (exista un exemplu de acest fel pentru un troleibuz de la depoul Bujoreni) in fata lampii fluorescente din dreptul primei usi, in interiorul corpului de iluminat
- majoritatea conducatorilor de vehicule Citaro care au fost nemultumiti de acele lampi cu halogen din cabina care se aprind simultan cu deschiderea usii au folosit o simpla solutie: punand capace de coserva au acoperit corpul de iluminat
In concluzie, conducatorii vehiculelorcare au dorit sa nu mai fie deranjati de lumina au gasit solutii fara sa apeleze la deconectare si sa se invalideze astfel garantia.
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Chev Celios
Defapt Citaro are din fabrica doua faze ale iluminatului interior in salon.Primul:toate neonele doar fara primul rand care se aprinde la deschiderea usi 1,si al doilea cu toate neoanele din salon aprinse.
Defapt Citaro are din fabrica doua faze ale iluminatului interior in salon.Primul:toate neonele doar fara primul rand care se aprinde la deschiderea usi 1,si al doilea cu toate neoanele din salon aprinse.
- fider
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
fider
Nu este tocmai asa. Citaro, conform instructiunilor de utilizare, a manualului si specificatiilor tehnice au:
- iluminat la deschiderea usilor, doar lampile din dreptul usilor si cele doua din separeul conducatorului
- iluminat general cu doua randuri de lampi fluorescente (coloana stanga si dreapta) ce se pot aprinde independent de catre sofer
In concluzie, nici vorba de vreo logica pentru aprinderea doar a uneia dintre lampile fluorescente, chiar cea de langa usa 1. Este vorba de o greseala de cablare chiar din fabricatie pentru unele dintre vehiculule Citaro si Citelis.
Nu este tocmai asa. Citaro, conform instructiunilor de utilizare, a manualului si specificatiilor tehnice au:
- iluminat la deschiderea usilor, doar lampile din dreptul usilor si cele doua din separeul conducatorului
- iluminat general cu doua randuri de lampi fluorescente (coloana stanga si dreapta) ce se pot aprinde independent de catre sofer
In concluzie, nici vorba de vreo logica pentru aprinderea doar a uneia dintre lampile fluorescente, chiar cea de langa usa 1. Este vorba de o greseala de cablare chiar din fabricatie pentru unele dintre vehiculule Citaro si Citelis.
- fider
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
fider
Iluminatul fluorescent la Mercedes Citaro, modelul pentru Bucuresti, este organizat astfel:
Fata
Rand 1-------Rand 1
Rand 2-------Rand 2
Rand 1-------Rand 1
Rand 2-------Rand 2
Rand 1-------Rand 1
Rand 2-------Rand 2
Spate
Lampile sunt intercalate pe coloanele stanga si dreapta. Cand au fost aduse autobuzele Citaro erau pornite ambele seturi de lampi. Avand in vedere ca iluminatul din oras este foarte slab si inadecvat si pentru a se evita efectul de orbire a calatorilor (si a se reduce costurile de intretinere, bonus!) a ramas utilizat doar unul dintre randurile de lampi fluorescente pe timp de noapte.
Iluminatul fluorescent la Mercedes Citaro, modelul pentru Bucuresti, este organizat astfel:
Fata
Rand 1-------Rand 1
Rand 2-------Rand 2
Rand 1-------Rand 1
Rand 2-------Rand 2
Rand 1-------Rand 1
Rand 2-------Rand 2
Spate
Lampile sunt intercalate pe coloanele stanga si dreapta. Cand au fost aduse autobuzele Citaro erau pornite ambele seturi de lampi. Avand in vedere ca iluminatul din oras este foarte slab si inadecvat si pentru a se evita efectul de orbire a calatorilor (si a se reduce costurile de intretinere, bonus!) a ramas utilizat doar unul dintre randurile de lampi fluorescente pe timp de noapte.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
Zilele acestea a ajuns la URAC DAF-ul Elvo 760 de la Autobaza Pipera. AutobuzulNU este pentru casare, cum au ajuns pana de curand multe altele. Acest autobuz face parte dintr-un proiect mai amplu de transformare a unui numar de autobuze DAF din forma actuala in autobuze descoperite. Proiectul este demarat de noua conducere a RATB. Asteptam cu interes sa vedem rezultatul final.
Cat despre autobuzul in sine, 760 a facut de regula in ultimii ani, aproape exclusiv liniile preorasenesti care erau deservite de Autobaza Pipera, avand si licenta RAR. Autobuzul a fost tinut in conservare din luna iunie si pana acum, fara sa mai circule in traseu cu calatori.
Zilele acestea a ajuns la URAC DAF-ul Elvo 760 de la Autobaza Pipera. AutobuzulNU este pentru casare, cum au ajuns pana de curand multe altele. Acest autobuz face parte dintr-un proiect mai amplu de transformare a unui numar de autobuze DAF din forma actuala in autobuze descoperite. Proiectul este demarat de noua conducere a RATB. Asteptam cu interes sa vedem rezultatul final.
Cat despre autobuzul in sine, 760 a facut de regula in ultimii ani, aproape exclusiv liniile preorasenesti care erau deservite de Autobaza Pipera, avand si licenta RAR. Autobuzul a fost tinut in conservare din luna iunie si pana acum, fara sa mai circule in traseu cu calatori.
📖 Pagination options