Topic: V3A versiunea clasică (1971-2007)
181 posts, 91065 views
📖 Pagination options
- Gabi23
-
Posted:
-
- Tom
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
Tom
Casari 1991: LHB - 1 (3501), V3A - 40 (001-004,009,011,035,038,040-043,046,048,058-060,065,070-072,074,077-079,081,082,084,085-089)
Pe 035 inca l-am mai prins dupa 1990, cel mai probabil pe linia 41 si/sau liniile naveta care inlocuiau 41 cat au fost lucrari.
Casari 1991: LHB - 1 (3501), V3A - 40 (001-004,009,011,035,038,040-043,046,048,058-060,065,070-072,074,077-079,081,082,084,085-089)
Pe 035 inca l-am mai prins dupa 1990, cel mai probabil pe linia 41 si/sau liniile naveta care inlocuiau 41 cat au fost lucrari.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
cris_m
Am si eu o intrebare: la inceputuri, burdufurile dintre vagoane erau acoperite cu vreo protectie de culoarea caroseriei? (Doar in pozele din anii '70-'80 am observat acest lucru).
Am si eu o intrebare: la inceputuri, burdufurile dintre vagoane erau acoperite cu vreo protectie de culoarea caroseriei? (Doar in pozele din anii '70-'80 am observat acest lucru).
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
rosetti61
Burdufurile au avut la inceput o masca insa a fost inlaturata la scurt timp datorita deformarilor produse in functionare si pentru usurarea accesului in vederea reparatiilor.
Burdufurile au avut la inceput o masca insa a fost inlaturata la scurt timp datorita deformarilor produse in functionare si pentru usurarea accesului in vederea reparatiilor.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
cris_m
Multumesc pentru informatie! Intr-un fel intuiam ca acesta va fi raspunsul.
Multumesc pentru informatie! Intr-un fel intuiam ca acesta va fi raspunsul.
- Tom
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
Tom
Se pare ca la tramvaiele romanesti deformarile produse in functionare erau suficient de dese incat la toate modelele s'au facut decupaje in dreptul boghiurilor (varianta normala si varianta RATB din anii '90), s'a inlocuit partial sau total tabla din dreptul boghiurilor cu cauciuc (solutia de la tramvaiele Timis din Iasi) si/sau s'au inlaturat mastile de la articulatii. Sa comparam de exemplu cu vagoanele Rathgeber.
Se pare ca la tramvaiele romanesti deformarile produse in functionare erau suficient de dese incat la toate modelele s'au facut decupaje in dreptul boghiurilor (varianta normala si varianta RATB din anii '90), s'a inlocuit partial sau total tabla din dreptul boghiurilor cu cauciuc (solutia de la tramvaiele Timis din Iasi) si/sau s'au inlaturat mastile de la articulatii. Sa comparam de exemplu cu vagoanele Rathgeber.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
rosetti61
Si la usi au facut la fel, primele vagoane copiau intocmai originalul - LHB - cu treapta continua, din care cauza usile aveau acele decupaje care sa permita miscarea libera a foii peste treapta. Ca urmare a utilizarii intense si a supraaglomerarii au aparut deformari la usi si la trepte - la RK-ul primelor vagoane si la urmatoarele iesite din fabrica s-a inlaturat decupajul din usa si s-a tesit scara rezultand acea platforma trapezoidala pe care abia aveai loc si pe mijlocul careia trona bara de sustinere centrala, la modelele de VxA cu usi pliante. Tehnic, solutia oferea un acces mai bun la elementele inferioare de actionare si sustinere a usii.
Si la usi au facut la fel, primele vagoane copiau intocmai originalul - LHB - cu treapta continua, din care cauza usile aveau acele decupaje care sa permita miscarea libera a foii peste treapta. Ca urmare a utilizarii intense si a supraaglomerarii au aparut deformari la usi si la trepte - la RK-ul primelor vagoane si la urmatoarele iesite din fabrica s-a inlaturat decupajul din usa si s-a tesit scara rezultand acea platforma trapezoidala pe care abia aveai loc si pe mijlocul careia trona bara de sustinere centrala, la modelele de VxA cu usi pliante. Tehnic, solutia oferea un acces mai bun la elementele inferioare de actionare si sustinere a usii.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
PaulIP
"Reinviu" acest topic cu o (alta) intrebare:
V3A-ul 353 corespunde acestei descrieri. Acesta avea scaune de autobuz (DAC?), sau de lemn, ca la contemporanele din Brasov si Cluj?
Tot legat de interioarele V3A:
Primele V3A aveau scaune verzi (cumva din fibra de sticla?), sau acestea au aparut dupa RK-uri?
"Reinviu" acest topic cu o (alta) intrebare:
pe forumul Transira[/url:27w020k4],":27w020k4]Dupa 1986 s-a trecut la fabricarea de V2A modernizate cu 4 usi (tip LHB) si parbriz panoramic (varianta mai scurta a V3A din aceeasi serie), serie din care face parte si celebrul V2A (poate si V3A?) cu scaune de autobus, ferestre asijderea, cu butoane pentru deschiderea usilor si afisaj deosebit: in fata text alb pe fond negru iar in lateral linia traseului cu alb pe fond negru iar traseul scris clasic negru pe alb - pe versoul placii era trecuta schema traseului cu statiile - a circulat pe linia 9.
V3A-ul 353 corespunde acestei descrieri. Acesta avea scaune de autobuz (DAC?), sau de lemn, ca la contemporanele din Brasov si Cluj?
Tot legat de interioarele V3A:
Primele V3A aveau scaune verzi (cumva din fibra de sticla?), sau acestea au aparut dupa RK-uri?
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
rosetti61
Avea scaune de DAC din lemn. Primele V3A au avut de la inceput scaunele verzi din fibra, care au fost revopsite/inlocuite la ultimele modernizari.
Avea scaune de DAC din lemn. Primele V3A au avut de la inceput scaunele verzi din fibra, care au fost revopsite/inlocuite la ultimele modernizari.
- Tom
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
Tom
Deci vagoanele V3A au avut de la început scaune din fibră chiar de la prima serie?
Dar vagonul LHB ce fel de scaune avea? Avea și scaune duble, ca la majoritatea vagoanelor germane (inclusiv Tatra pentru Germania)?
Deci vagoanele V3A au avut de la început scaune din fibră chiar de la prima serie?
Dar vagonul LHB ce fel de scaune avea? Avea și scaune duble, ca la majoritatea vagoanelor germane (inclusiv Tatra pentru Germania)?
- marian51
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
marian51
Vag. V3A au avut de la inceput acele scaune din fibra, de LHB eu mi-l aduc aminte cu aceleasi scaune din fibra, dar poate gresesc pt ca eram destul de mic si amintirile nu sunt asa exacte.
Vag. V3A au avut de la inceput acele scaune din fibra, de LHB eu mi-l aduc aminte cu aceleasi scaune din fibra, dar poate gresesc pt ca eram destul de mic si amintirile nu sunt asa exacte.
- Cristi CFR
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea 1970 (ex)
Cristi CFR
V3A 173 pe linia 21 la Țevi Sudate.
sursa: http://tramways-romania1982.blogspot.ro ... arest.html
V3A 173 pe linia 21 la Țevi Sudate.
sursa: http://tramways-romania1982.blogspot.ro ... arest.html
21 la tevi sudate.JPG (115.28 KB; downloaded 6457 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
ADK
037 în uzinele URAC în septembrie 1996 precum și 036 în 1991 pe bd. Dinicu Golescu trăgând(?) o remorcă, e ciudat însă poziția manipulantului și a sensului de mers.
Autor: André Knoerr
037 în uzinele URAC în septembrie 1996 precum și 036 în 1991 pe bd. Dinicu Golescu trăgând(?) o remorcă, e ciudat însă poziția manipulantului și a sensului de mers.
Autor: André Knoerr
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
rosetti61
E un bidirectional, iar pe scara sta o alta persoana
E un bidirectional, iar pe scara sta o alta persoana
📖 Pagination options