Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.ATramvaie

 

Topic: EP/V3A (1976-200x)

241 posts, 106873 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 18
 
 

📖 Pagination options
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) macheta218

Interior  EP
make 604.jpg (472.59 KB; downloaded 6211 times)

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) DAF SB220

Rathgeber2523 wrote:
#6068 se alfa intr-o stare deplorabila...

A fost vagon de scoala la viata lui... nu stiu daca a devenit si de calatori vreodata.
Insa, haideti sa privim si ultima remorca de EP ramasa... adica 6270


SAM_0044 by kaba_adrian97, on Flickr

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Tom

6068+6268 a circulat cu călători până spre sfărșitul anilor '90. Cred că a devenit vagon de școală când a fost vopsit în schema actuală a RATB.
La fel și 6067+6267, dar el nu a mai fost revopsit și a rămas galben. La începutul anilor '90, remorca 6267 era V12/V3A, dar ulterior a fost schimbată cu alta. 6268 nu cred că a fost vreodată V12/V3A.

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Rathgeber2523

Remorca 6270 a fost dusa in Depoul Giurgiu

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) DAF SB220

Sunt chiar curios cum au transportat-o pana acolo. Ce-o face cu ea acolo? :P :oops:
Initial vagonul avea nr. 6340. Probabil a fost o renumerotare. Teoretic mai era o remorca pentru muzeu, 6334 care a fost casata acum cativa ani. ;)

Chiar :!: lui 6100 i-au terminat boghiurile?

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) ByOnu

Vrei sa zici 6001? Nu stiu, din ce am auzit nu mai au bani nici pentru neoane la V3A, de mofturi gen restaurari nici nu se pune problema.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Tom

"6334" = 6201, "6270" = 6340 ex ????. Nici 6334 si nici 6340 din anii '90 nu au fost EP/V3A, probabil sunt renumerotari din perioada imediat anterioara casarii acestui tip de vagoane. De ce ar fi fost greu sa le transporte la alt depou?

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) stefan_br

6133; 6119; 6139, pozate in anul 1992 de catre Henrik Karl Nielsen.
EP-V3A linia45.jpg (236.54 KB; downloaded 5784 times)
mezes.jpg (217.67 KB; downloaded 5782 times)
linia24.jpg (258.09 KB; downloaded 5785 times)

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Tom

Pozele sunt mai vechi de 1992, poate doar prima să fie de atunci.
1. 6133+6333+6357
2. 6119+?+? - mergea înainte pe linia 41 până când 41 a fost preluat de Depoul Bonaparte. Niciuna din remorci nu era "perechea" lui 6119. În 1992, a apărut 6119+6319, vopsit în galben închis și cu decupaje mari la boghiuri.
3? 6139+6339? - nu l-am văzut roșu, dar a apărut tot prin anul 1992 vopsit în galben închis și cu decupaje mari la boghiuri. Înainte să apară așa, 6154 a avut o remorcă 6339, renumerotată 6338 odată cu apariția lui 6139+6339. Ulterior "6338" a devenit 6354.

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) florin.lifticariu

Mai pot gasi undeva fotografiile atasate acestiui mesaj ?
Multumesc !
Tom wrote:
Nu cred ca s'a realizat in Romania o astfel de combinatie de vagon motor + 3 remorci, nici macar la vagoanele scurte ca V56/58, in primul rand din cauza submotorizarii. Nici macar vagoanele EP clasice nu au mers in combinatii de motor + 2 remorci (V12 clasice). In general, in afara de vagoanele mai scurte pe 2 osii (cum ar fi Gotha in Germania), nemtii au folosit doar combinatii ca Tw+Tw+Bw (2 x motor + remorca), inclusiv la tramvaiele Rathgeber.

Varianta de EP+EP+remorca a fost realizata doar pentru a da o utilitate surplusului de vagoane motor ramase datorita realizarii trenurilor EP+2 remorci, cu evidentul avantaj de a obtine niste trenuri lungi in plus. Este totusi interesant de ce s'au obosit atat sa modifice spatele primului vagon motor, cand puteau pur si simplu sa realizeze niste cabluri diferite, cu priza intr'un capat si legate direct pe dedesubtul vagonului motor "sclav" :D, mai ales ca s'a mai si schimbat compunerea trenurilor EP de-a lungul acelei perioade (ex 6006+6095+6299 / 6099+6095+6299 &c), ceea ce insemna o munca suplimentara pentru decuplarea dela vagonul master.
Unele remorci, probabil modificate undeva la sfarsitul anului 1989 sau inceputul anului 1990 nu au mai avut scobiturile pentru prizele de cuplare, cum a fost remorca 6327 care avea prizele montate in spate, fara alta modificare. Din cauza asta, prizele + cablurile de legatura pareau mult mai mari decat la restul vagoanelor.

Un vagon EP/V3A mai deosebit este 6133 (inca mai exista ca utilitar), care are acoperisul bombat ca la EP clasic. Nu stiu daca este si mai inalt din aceasta cauza.

A existat un vagon EP care semana cu LHB, nu stiu daca asa a fost din fabricatie sau a fost modificat ulterior.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Tom

7t 3077 MR 75_ 3418.jpg (445.96 KB; downloaded 5395 times)
7t 3077 77_09_22 AB 3417.jpg (201.39 KB; downloaded 5396 times)

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) PaulIP

Nu mi-am imaginat ca un EP cu fata de LHB a aratat atat de bine! Improvizatia asta e totusi in "armonie" cu design-ul vagonului, spre deosebire de EP/V3A, care e clar ca are ceva "ce nu-i al lui": masca de V3A si caseta de afisare...
O intrebare: Remorcile V12 au avut si ferestre care se puteau deschide? Acestea aveau lungimea celor de EP, sau de V56/58?
In poza alb-negru de mai sus, am impresia/iluzia ca ferestrele laterale 2 si 3 sunt mobile, nu scoase de tot, precum prima fereastra.

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) shoppy

Cred ca este o iluzie in poza de la Autogara Chitila, nu tin minte sa fi vazut 2 remorci pe 20/24/45.

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) PaulIP

Sigur nu e iluzie.
Nu se vad echipamente electrice pe cea de-a doua remorca, deci e tren "urban"

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433481 posts in 5398 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use