Topic: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente
235 posts, 103406 views
📖 Pagination options
- sab
-
Posted:
-
Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente
sab
Acolo este o mare problema. Practic in vestibul nu ai la dispozitie decat latimea peronului sa incerci faci ceva. Care peron este destul de ingust.
Pe ambele parti ai pasajul rutier, pe centru ai galeria metroului. Foarte dificil sa faci ceva chiar si in perspectiva M7.
Statia de metrou actuala ar trebui abandonata si construita alta , o statie de metrou adevarata, nu una de tramvai deghizata. Ca statie de corespondenta cu alta magistrala nu poate sa fie folosita...In viitor ar putea sa se reintroduca tramvaiul prin actuala statie de metrou daca nu vor sa o abandoneze (desi este un pic cam aiurea, pentru ca recent s-a construit "podul" actual de deasupra galeriei de metrou). Si sa faca acolo ce nu se mai poate face la Victoriei, adica tramvai prin pasaj si de la tramvai sa cobori la metrou.
Poate doar cu M7 sa se faca legatura cu tramvaiul, altfel mersul pe jos este sanatos si intareste muschii... .
L.E. In loc sa aruncam banii pe M4 la Straulesti , pe M6 si pe podul pentru tramvai de la Obor, mai bine faceam la Obor ce am descris eu mai sus, adica o statie de metrou noua cu una de tramvai deasupra. Era o lucrare mult mai utila. Acum si in viitor.
Acolo este o mare problema. Practic in vestibul nu ai la dispozitie decat latimea peronului sa incerci faci ceva. Care peron este destul de ingust.
Pe ambele parti ai pasajul rutier, pe centru ai galeria metroului. Foarte dificil sa faci ceva chiar si in perspectiva M7.
Statia de metrou actuala ar trebui abandonata si construita alta , o statie de metrou adevarata, nu una de tramvai deghizata. Ca statie de corespondenta cu alta magistrala nu poate sa fie folosita...In viitor ar putea sa se reintroduca tramvaiul prin actuala statie de metrou daca nu vor sa o abandoneze (desi este un pic cam aiurea, pentru ca recent s-a construit "podul" actual de deasupra galeriei de metrou). Si sa faca acolo ce nu se mai poate face la Victoriei, adica tramvai prin pasaj si de la tramvai sa cobori la metrou.
Poate doar cu M7 sa se faca legatura cu tramvaiul, altfel mersul pe jos este sanatos si intareste muschii... .
L.E. In loc sa aruncam banii pe M4 la Straulesti , pe M6 si pe podul pentru tramvai de la Obor, mai bine faceam la Obor ce am descris eu mai sus, adica o statie de metrou noua cu una de tramvai deasupra. Era o lucrare mult mai utila. Acum si in viitor.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente
andrei11
O veste rea, la Obor - desi o sa mi se dea in cap cu nu stiu ce studiu de fezabilitate de nu stiu cate zeci de milioane de Euro si cu clasica formula<< Tu platesti ? >>, asadar la Obor o sa va dau o veste proasta, trebuie taiat in carne vie, abandonata fosta statie ( eventual transformata in 2 linii de garare ), construita o alta statie sub actualul pasaj. Evident ca voi veni si cu un desen, e mai reprezentativ. Odata cu inchiderea circulatiei metroului acolo vor trebui facute alte lucrari corelate, si anume :
- abandonarea actualei statii contra naturii Stefan cel Mare, eventual transformarea ei intr-o parcare pe mai multe nivele.
- construirea unui pasaj rutier + tramvai care sa subtraverseze Calea Floreasca / Calea Dorobanti + o statie de metrou intre Calea Floreasca si Calea Dorobantisub pasajul rutier / de tramvai.
- O noua statie de metrou cam in dreptul strazii Vasile Lascar / Spitalului Colentina.
Asta daca suntem destepti si avem sange in instalatie, evident.
Ca sa nu va las in ceata, actuala magistrala M 1 se va limita pentru 3 - 4 ani ( nu mai mult ) la traseul Republica - Victoriei.
Ei, se baga cineva la lucrarea asta ?
O veste rea, la Obor - desi o sa mi se dea in cap cu nu stiu ce studiu de fezabilitate de nu stiu cate zeci de milioane de Euro si cu clasica formula<< Tu platesti ? >>, asadar la Obor o sa va dau o veste proasta, trebuie taiat in carne vie, abandonata fosta statie ( eventual transformata in 2 linii de garare ), construita o alta statie sub actualul pasaj. Evident ca voi veni si cu un desen, e mai reprezentativ. Odata cu inchiderea circulatiei metroului acolo vor trebui facute alte lucrari corelate, si anume :
- abandonarea actualei statii contra naturii Stefan cel Mare, eventual transformarea ei intr-o parcare pe mai multe nivele.
- construirea unui pasaj rutier + tramvai care sa subtraverseze Calea Floreasca / Calea Dorobanti + o statie de metrou intre Calea Floreasca si Calea Dorobantisub pasajul rutier / de tramvai.
- O noua statie de metrou cam in dreptul strazii Vasile Lascar / Spitalului Colentina.
Asta daca suntem destepti si avem sange in instalatie, evident.
Ca sa nu va las in ceata, actuala magistrala M 1 se va limita pentru 3 - 4 ani ( nu mai mult ) la traseul Republica - Victoriei.
Ei, se baga cineva la lucrarea asta ?
- sab
-
Posted:
-
Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente
sab
Trebuie sa se bage... cineva cu "cojones". Nu exista alta solutie, fie ca ne place, fie ca nu. Actuala statie este un accident al istoriei. Poate il reincarnam pe Ceausescu sa dureze 3-4 luni, nu 3-4 ani..
Pana la urma putem sa facem si o statie de metrou fara tramvai deasupra pe directia M1, undeva intre Lizeanu si intrarea in pasajul rutier. Dar astea sunt "discutii de discutii"... Cert este ca legatura cu tramvaiul 21 este exclusa acum. Nu au facut legatura cu tramvaiul 1, care era exact deasupra, daramite cu 21.
Trebuie sa se bage... cineva cu "cojones". Nu exista alta solutie, fie ca ne place, fie ca nu. Actuala statie este un accident al istoriei. Poate il reincarnam pe Ceausescu sa dureze 3-4 luni, nu 3-4 ani..
Pana la urma putem sa facem si o statie de metrou fara tramvai deasupra pe directia M1, undeva intre Lizeanu si intrarea in pasajul rutier. Dar astea sunt "discutii de discutii"... Cert este ca legatura cu tramvaiul 21 este exclusa acum. Nu au facut legatura cu tramvaiul 1, care era exact deasupra, daramite cu 21.
- thor5
-
Posted:
-
Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente
thor5
Exista multe accese deja realizate, sau partial realizate, care au fost inchise/astupate/mascate pe motiv ca nu existau destui "clienti" pentru ele!
Exemplu: la statia Tineretului exista tunel-derivatie pentru acces langa Colegiul National Sincai, cu eventuala prelungire chiar la intrarea in Parcul Tineretului - tunel actualmente astupat de o gogoserie. Tot la statia Tineretului exista acces COMPLET construit in celalalt capat al statiei - a fost inchis inainte de inaugurarea statiei din lipsa de "clienti" (desi chiar langa acel acces exista o fabrica de fibre pentru tesaturi).
La statia Aparatorii Patriei se pare ca exista un acces suprimat chiar in piata. La statia Republica accesul dinspre fosta fabrica Faur a fost inchis din lipsa de "clienti" (adica inchiderea fabricii dupa '90).
La statia Brancoveanu exista legende despre un alt acces inspre Cimitirul ProPatria. Probabil nu s-a mai facut, ca oricum metroul nu oprea in statia Brancoveanu inainte de '89 (culmea aberatiilor comuniste: sa faci o statie de metrou pe care sa nu o folosesti!!!!)
La statia Eroii Revolutiei (fosta Pieptanari) au existat planuri pentru un alt acces - probabil nerealizat.
Cel mai interesant caz este la Piata Victoriei, unde exista planificat un acces din Piata Victoriei 1 in Pasajul rutier Victoriei, unde trebuia sa existe si o statie de tramvai. Nerealizat din motive necunoscute. Dealtfel, exista si acum un acces pietonal (scari) de langa Guvern in pasajul rutier Victoriei (de ce oare??).
Exista multe accese deja realizate, sau partial realizate, care au fost inchise/astupate/mascate pe motiv ca nu existau destui "clienti" pentru ele!
Exemplu: la statia Tineretului exista tunel-derivatie pentru acces langa Colegiul National Sincai, cu eventuala prelungire chiar la intrarea in Parcul Tineretului - tunel actualmente astupat de o gogoserie. Tot la statia Tineretului exista acces COMPLET construit in celalalt capat al statiei - a fost inchis inainte de inaugurarea statiei din lipsa de "clienti" (desi chiar langa acel acces exista o fabrica de fibre pentru tesaturi).
La statia Aparatorii Patriei se pare ca exista un acces suprimat chiar in piata. La statia Republica accesul dinspre fosta fabrica Faur a fost inchis din lipsa de "clienti" (adica inchiderea fabricii dupa '90).
La statia Brancoveanu exista legende despre un alt acces inspre Cimitirul ProPatria. Probabil nu s-a mai facut, ca oricum metroul nu oprea in statia Brancoveanu inainte de '89 (culmea aberatiilor comuniste: sa faci o statie de metrou pe care sa nu o folosesti!!!!)
La statia Eroii Revolutiei (fosta Pieptanari) au existat planuri pentru un alt acces - probabil nerealizat.
Cel mai interesant caz este la Piata Victoriei, unde exista planificat un acces din Piata Victoriei 1 in Pasajul rutier Victoriei, unde trebuia sa existe si o statie de tramvai. Nerealizat din motive necunoscute. Dealtfel, exista si acum un acces pietonal (scari) de langa Guvern in pasajul rutier Victoriei (de ce oare??).
- thor5
-
Posted:
-
Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente
thor5
Se pare ca exista totusi si lucruri bune: la statia Pipera, din cauza afluxului masiv de "corporatisti", se pare ca Metrorex va primi donatii "private" pentru construirea unui alt acces cu tunel pietonal pana in zona FEPER - Iride Business Park. Adica o distanta (aproape) egala cu o statie de tramvai.
Speram sa vedem o astfel de initiativa si la statia Aurel Vlaicu, ca si acolo traficul e sufocat de "corporatisti". Alo, baietzii de la cele 5 turnuri Oracle, aude careva?? Sau poate cei de la Promenada Mall??
Se pare ca exista totusi si lucruri bune: la statia Pipera, din cauza afluxului masiv de "corporatisti", se pare ca Metrorex va primi donatii "private" pentru construirea unui alt acces cu tunel pietonal pana in zona FEPER - Iride Business Park. Adica o distanta (aproape) egala cu o statie de tramvai.
Speram sa vedem o astfel de initiativa si la statia Aurel Vlaicu, ca si acolo traficul e sufocat de "corporatisti". Alo, baietzii de la cele 5 turnuri Oracle, aude careva?? Sau poate cei de la Promenada Mall??
- thor5
-
Posted:
-
Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente
thor5
Tocmai auzei ca la Piata Unirii 2 se face acces direct in magazinul Unirea! Poate n-ar fi rau sa il prelungeasca si pana in Carrefour. Ca ma duc mai des in Carrefour decat la tzoalele alea de lux supraevaluate!
Tocmai auzei ca la Piata Unirii 2 se face acces direct in magazinul Unirea! Poate n-ar fi rau sa il prelungeasca si pana in Carrefour. Ca ma duc mai des in Carrefour decat la tzoalele alea de lux supraevaluate!
- sab
-
Posted:
-
Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente
sab
Nu exista niciun tunel acolo.
Ca sa iesi la suprafata din statia de tramvai. Ca omul care venea acolo cu tramvaiul nu lua doar metroul, mai lua si un autobuz si mai iesea si la suprafata. De ce au "modernizat" scarile de curand...asta da enigma.
1. Din cate stiu eu, Carrefour nu are subsol ca magazinul Unirea. In aceasta situatia unde ar da ipoteticul pasaj de la Carrefour ?
2. Carrefour Unirii stat si asa prost cu spatiul, nu vad de unde ar mai sacrifica niste mp pentru un pasaj.
3. cine plateste si pe unde sa o ia pasajul ?
thor5 wrote:
la statia Tineretului exista tunel-derivatie pentru acces langa Colegiul National Sincai, cu eventuala prelungire chiar la intrarea in Parcul Tineretului - tunel actualmente astupat de o gogoserie.
Nu exista niciun tunel acolo.
thor5 wrote:Ba motivele sunt arhi-cunoscute...modificarile statiei de pe M1, care au facut imposibila realizarea corespondentei metrou-tramvai.
Cel mai interesant caz este la Piata Victoriei, unde exista planificat un acces din Piata Victoriei 1 in Pasajul rutier Victoriei, unde trebuia sa existe si o statie de tramvai. Nerealizat din motive necunoscute.
thor5 wrote:
Dealtfel, exista si acum un acces pietonal (scari) de langa Guvern in pasajul rutier Victoriei (de ce oare??).
Ca sa iesi la suprafata din statia de tramvai. Ca omul care venea acolo cu tramvaiul nu lua doar metroul, mai lua si un autobuz si mai iesea si la suprafata. De ce au "modernizat" scarile de curand...asta da enigma.
thor5 wrote:
Tocmai auzei ca la Piata Unirii 2 se face acces direct in magazinul Unirea! Poate n-ar fi rau sa il prelungeasca si pana in Carrefour.
1. Din cate stiu eu, Carrefour nu are subsol ca magazinul Unirea. In aceasta situatia unde ar da ipoteticul pasaj de la Carrefour ?
2. Carrefour Unirii stat si asa prost cu spatiul, nu vad de unde ar mai sacrifica niste mp pentru un pasaj.
3. cine plateste si pe unde sa o ia pasajul ?
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente
Florinds
Cred ca era o gluma, doar nu o sa sape cineva sub fundatia Unirea Shopping sau carosabil
De accesul inchis la Piata Muncii de peste un an are cineva vesti? Sau si asta a fost inchis din lipsa calatorilor.
Cred ca era o gluma, doar nu o sa sape cineva sub fundatia Unirea Shopping sau carosabil
De accesul inchis la Piata Muncii de peste un an are cineva vesti? Sau si asta a fost inchis din lipsa calatorilor.
- Shinkasen
-
Posted:
-
Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente
Shinkasen
Daca Unirea are subsol pe unde se poate face acces catre parcare sau iesi in magazinul Unirea, dar undeva mai aproape de un acces/scari care duc la parcare, ca sa nu te mai pierzi prin magazin, iar de acolo cine vrea in Carrefour, nu e atat de greu de ajuns, plus ca ar beneficia pentru cei ce si-ar lasa masina in parcare si ar folosi metroul o statie, doua. In felul in care e acuma accesul la parcare pierzi ceva timp plimbadu-te sau pierzandu-te prin magazin.
Daca Unirea are subsol pe unde se poate face acces catre parcare sau iesi in magazinul Unirea, dar undeva mai aproape de un acces/scari care duc la parcare, ca sa nu te mai pierzi prin magazin, iar de acolo cine vrea in Carrefour, nu e atat de greu de ajuns, plus ca ar beneficia pentru cei ce si-ar lasa masina in parcare si ar folosi metroul o statie, doua. In felul in care e acuma accesul la parcare pierzi ceva timp plimbadu-te sau pierzandu-te prin magazin.
- survola
-
Posted:
-
Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente
survola
Ieri am văzut că lucrau doi băieți în veste reflectorizante la ceva, în partea dinspre Obor a accesului. Sper să fie de bine.
Florinds wrote:
De accesul inchis la Piata Muncii de peste un an are cineva vesti? Sau si asta a fost inchis din lipsa calatorilor.
Ieri am văzut că lucrau doi băieți în veste reflectorizante la ceva, în partea dinspre Obor a accesului. Sper să fie de bine.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente
Florinds
Cred ca si un singur muncitor ar fi terminat mai repede de pus gresia si barele. Eu am tras un ochi inauntru acum cateva zile si erau cateva unelte aruncate pe jos (flex, bormasina etc.) si nimeni in zona. Ce inseamna sa nu fie lucrurile tale... Este incredibil ritmul de lucru, parca si statia din Parcul Titan, cea dinspre Costin Georgian a fost inchisa ani de zile.
Cred ca si un singur muncitor ar fi terminat mai repede de pus gresia si barele. Eu am tras un ochi inauntru acum cateva zile si erau cateva unelte aruncate pe jos (flex, bormasina etc.) si nimeni in zona. Ce inseamna sa nu fie lucrurile tale... Este incredibil ritmul de lucru, parca si statia din Parcul Titan, cea dinspre Costin Georgian a fost inchisa ani de zile.
- thor5
-
Posted:
-
Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente
thor5
Cred ca propunerea ta e cea mai realista si fezabila. Mai ales faza cu parcare + metrou o statie, doua.
Shinkasen wrote:
Daca Unirea are subsol pe unde se poate face acces catre parcare sau iesi in magazinul Unirea, dar undeva mai aproape de un acces/scari care duc la parcare, ca sa nu te mai pierzi prin magazin, iar de acolo cine vrea in Carrefour, nu e atat de greu de ajuns, plus ca ar beneficia pentru cei ce si-ar lasa masina in parcare si ar folosi metroul o statie, doua. In felul in care e acuma accesul la parcare pierzi ceva timp plimbadu-te sau pierzandu-te prin magazin.
Cred ca propunerea ta e cea mai realista si fezabila. Mai ales faza cu parcare + metrou o statie, doua.
- thor5
-
Posted:
-
Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente
thor5
Sunt curios pe ce bazezi aceasta afirmatie. Eu ma bazez pe proprii ochi cu care am vazut aceasta statie la inaugurare. Tunelul-derivatie este pietonal si se afla situat in stanga (inaintea) usilor metalice de acces in nivelul vestibul (adica nivelul aparatelor de taxat). Tunelul-derivatie era proiectat ca subtraversare pietonala a intersectiei auto din fata Parc Tineretului. Trebuia sa functioneze independent de accesul la metrou (adica ceva gen pasajul pietonal de la Piata Presei). Nu stiu daca a fost realizat pe toata lungimea proiectata, dar eu am vazut un "hău întunecat" partial acoperit de o panza-prelata de culoare gri-murdar de genul celor care se foloseau in acea epoca pe santierele patriei.
Justificarea cu lipsa de "clienti" mi se pare hilara, din moment ce la statia Aviatorilor exista acces direct in Parc Herastrau (unde nu prea exista clienti decat in weekend). Nici nu vreau sa ma gandesc la statia Titan sau la Politehnica. Cred ca 50% din totalul acceselor sunt puse aiurea, exact in locatia opusa logicii fluxurilor de calatori.
sab wrote:thor5 wrote:
la statia Tineretului exista tunel-derivatie pentru acces langa Colegiul National Sincai, cu eventuala prelungire chiar la intrarea in Parcul Tineretului - tunel actualmente astupat de o gogoserie.
Nu exista niciun tunel acolo.
Sunt curios pe ce bazezi aceasta afirmatie. Eu ma bazez pe proprii ochi cu care am vazut aceasta statie la inaugurare. Tunelul-derivatie este pietonal si se afla situat in stanga (inaintea) usilor metalice de acces in nivelul vestibul (adica nivelul aparatelor de taxat). Tunelul-derivatie era proiectat ca subtraversare pietonala a intersectiei auto din fata Parc Tineretului. Trebuia sa functioneze independent de accesul la metrou (adica ceva gen pasajul pietonal de la Piata Presei). Nu stiu daca a fost realizat pe toata lungimea proiectata, dar eu am vazut un "hău întunecat" partial acoperit de o panza-prelata de culoare gri-murdar de genul celor care se foloseau in acea epoca pe santierele patriei.
Justificarea cu lipsa de "clienti" mi se pare hilara, din moment ce la statia Aviatorilor exista acces direct in Parc Herastrau (unde nu prea exista clienti decat in weekend). Nici nu vreau sa ma gandesc la statia Titan sau la Politehnica. Cred ca 50% din totalul acceselor sunt puse aiurea, exact in locatia opusa logicii fluxurilor de calatori.
- thor5
-
Posted:
-
Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente
thor5
In aceeasi ordine de idei, cred ca ar fi utila o subtraversare pietonala si la statia Brancoveanu, perpendiculara pe Sos. Oltenitei. Practic accesul la Statia Brancoveanu sa afla in parc, deci (aproape) toti calatorii trebuie sa traverseze spre blocurile de pe Sos. Oltenitei sau de pe Bd. Brancoveanu. Poate si la Politehnica - inspre AFI Mall, ca e loc destul langa caminul de la Fac. de Electronica.
In aceeasi ordine de idei, cred ca ar fi utila o subtraversare pietonala si la statia Brancoveanu, perpendiculara pe Sos. Oltenitei. Practic accesul la Statia Brancoveanu sa afla in parc, deci (aproape) toti calatorii trebuie sa traverseze spre blocurile de pe Sos. Oltenitei sau de pe Bd. Brancoveanu. Poate si la Politehnica - inspre AFI Mall, ca e loc destul langa caminul de la Fac. de Electronica.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou
•
Choose destination