Topic: Știri și articole din presă
2073 posts, 629128 views
📖 Pagination options
- cornel001
-
Posted:
-
Re: Stiri
cornel001
http://www.money.ro/terestru/metrorex-d ... gresu.html
Metrorex a publicat în Sistemul Electronic de AchiziÅ£ii Publice anunÅ£ul de intenÅ£ie privind “elaborarea de studiului de prefezabilitate ÅŸi a studiului de fezabilitate magistrala IV Gara de Nord-Gara Progresuâ€.
Metrorex cere prin acest contract “servicii de arhitectură, servicii de inginerie specializată ÅŸi servicii de inginerie integrată, servicii de proiectare urbanistică ÅŸi peisagisitică, servicii conexe de consultanţă ÅŸtiintifică ÅŸi tehnică, servicii de testari ÅŸi analize tehniceâ€
Valoarea iniţială a contractului este de 36,6 milioane de lei, fără TVA, iar procedurile de adjudecare a contractului vor fi demarate la 1 noiembrie. Firma care va câştiga contractul are la dispoziţie nouă luni să facă studiile. Prima dată când Metrorex a anunţat că va organiza licitaţie pentru studiile aferente acestui tronson a fost acum un an şi două luni. Licitaţia ar fi trebuit să aibă loc la sfârşitul lui iunie 2009.
Potrivit proiectului Metrorex, linia dintre Gara de Nord şi Gara Progresu se va întinde pe 15 kilometri şi va avea 20 de staţii şi un depou. Magistrala va avea corespondenţă cu toate celelalte linii aflate în funcţiune. Valoarea estimată a investiţiei este de circa 700 de milioane de euro.
Momentan, Metrorex execută lucrările de construcţie pe magistrala IV între staţia 1 Mai şi Laminorului şi este în faza de selecţie a constructorilor pentru tronsonul Drumul Taberei-Universitate.
http://www.money.ro/terestru/metrorex-d ... gresu.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri
Utilizator anonim
Primul pas spre metroul din Progresu
Metrorex a a publicat deja anunţul prin care contractează servicii de consultanţă pentru studiul de fezabilitate al noii magistrale dintre Gara de Nord şi Gara Progresu. Linia va veni în continuarea Magistralei IV, existentă deja între Gara de Nord şi Laminorului, şi va cuprinde în total 20 de staţii.
Planurile reprezentanţilor Metrorex au luat amploare în acest an, nu doar prin renovarea staţiilor sau a scărilor rulante, ci şi prin avansarea proiectelor prin care, în câţiva ani, Capitala va fi străbătută prin subteran de mai multe linii de tren.
După ce a anunţat că la sfârşitul acestui an încep lucrările la linia care leagă cartierul Drumul Taberei de Universitate, conducerea Metrorex a publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice şi anunţul de intenţie privind „elaborarea studiului de prefezabilitate şi a studiului de fezabilitate pentru Magistrala IV Gara de Nord-Gara Progresu“.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 67404.html
Primul pas spre metroul din Progresu
Metrorex a a publicat deja anunţul prin care contractează servicii de consultanţă pentru studiul de fezabilitate al noii magistrale dintre Gara de Nord şi Gara Progresu. Linia va veni în continuarea Magistralei IV, existentă deja între Gara de Nord şi Laminorului, şi va cuprinde în total 20 de staţii.
Planurile reprezentanţilor Metrorex au luat amploare în acest an, nu doar prin renovarea staţiilor sau a scărilor rulante, ci şi prin avansarea proiectelor prin care, în câţiva ani, Capitala va fi străbătută prin subteran de mai multe linii de tren.
După ce a anunţat că la sfârşitul acestui an încep lucrările la linia care leagă cartierul Drumul Taberei de Universitate, conducerea Metrorex a publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice şi anunţul de intenţie privind „elaborarea studiului de prefezabilitate şi a studiului de fezabilitate pentru Magistrala IV Gara de Nord-Gara Progresu“.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 67404.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri
Utilizator anonim
In scopul cresterii capacitatii de transport cu metroul, ca urmare a cererii sporite odata cu reluarea activitatii scolare si universitare si din dorinta de a imbunatati conditiile de transport oferite publicului calator, incepand cu data de 01.09.2010, circulatia trenurilor de metrou, pe Magistrala 2 Berceni - Pipera, se va desfasura dupa un nou grafic de circulatie prin care intervalul de succesiune a trenurilor la orele de varf (6.45 – 9.00 si 16.00 – 20.00) va fi de 3 minute.
Totodata, reamintim publicului calator intervalul de succesiune a trenurilor la orele de varf, pe celelalte trei magistrale de metrou :
- Magistrala 1 – Republica – Dristor 2 - intervalul de succesiune a trenurilor de metrou este de 6 minute pe tronsoanele Republica – Nicolae Grigorescu si Eroilor – Dristor 2, iar pe tronsonul Nicolae Grigorescu – Eroilor intervalul de succesiune este de 3 minute.
- Magistrala 3 - Anghel Saligny – Preciziei - intervalul de succesiune a trenurilor de metrou este de 6 minute pe tronsonul Preciziei – Nicolae Grigorescu si Eroilor - Preciziei, iar pe tronsonul Nicolae Grigorescu – Eroilor intervalul de succesiune este de 3 minute.
- Magistrala 4 - Gara de Nord - 1 Mai - intervalul de succesiune a trenurilor de metrou este de 7minute.
In scopul cresterii capacitatii de transport cu metroul, ca urmare a cererii sporite odata cu reluarea activitatii scolare si universitare si din dorinta de a imbunatati conditiile de transport oferite publicului calator, incepand cu data de 01.09.2010, circulatia trenurilor de metrou, pe Magistrala 2 Berceni - Pipera, se va desfasura dupa un nou grafic de circulatie prin care intervalul de succesiune a trenurilor la orele de varf (6.45 – 9.00 si 16.00 – 20.00) va fi de 3 minute.
Totodata, reamintim publicului calator intervalul de succesiune a trenurilor la orele de varf, pe celelalte trei magistrale de metrou :
- Magistrala 1 – Republica – Dristor 2 - intervalul de succesiune a trenurilor de metrou este de 6 minute pe tronsoanele Republica – Nicolae Grigorescu si Eroilor – Dristor 2, iar pe tronsonul Nicolae Grigorescu – Eroilor intervalul de succesiune este de 3 minute.
- Magistrala 3 - Anghel Saligny – Preciziei - intervalul de succesiune a trenurilor de metrou este de 6 minute pe tronsonul Preciziei – Nicolae Grigorescu si Eroilor - Preciziei, iar pe tronsonul Nicolae Grigorescu – Eroilor intervalul de succesiune este de 3 minute.
- Magistrala 4 - Gara de Nord - 1 Mai - intervalul de succesiune a trenurilor de metrou este de 7minute.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri
Dominatrix
Prea greu pentru Metrorex; tot e bine ca si-au mai imbunatatit un pic site-ul acela jalnic, scoatand de acolo cursul valutar (neactualizat la zi) si glumele cu Leana Ceausescu si prima ei plimbare cu metroul spre Gara de Nord.
Cat despre metrou pe Giurgiului, noi o sa fim batrani si o sa jucam sah in fata blocului pe Sos. Giurgiului si o sa ne gandim de cand se zice ca "se baga" metrou spre Gara Progresu si in realitate nu ni "se baga" decat mana in buzunar de catre panacotari care ne usureaza de "poveri" in tramvaiele supraaglomerate cu care mergem dimineata pana la metrou la Pieptanari, tramvaie care sunt asa fiindca nu s-a gandit nimeni sa separe macar linia de tramvai de trafic.
shoppy wrote:
Nu se poate da un orar de circulatie, nici macar pentru M4?
Prea greu pentru Metrorex; tot e bine ca si-au mai imbunatatit un pic site-ul acela jalnic, scoatand de acolo cursul valutar (neactualizat la zi) si glumele cu Leana Ceausescu si prima ei plimbare cu metroul spre Gara de Nord.
Cat despre metrou pe Giurgiului, noi o sa fim batrani si o sa jucam sah in fata blocului pe Sos. Giurgiului si o sa ne gandim de cand se zice ca "se baga" metrou spre Gara Progresu si in realitate nu ni "se baga" decat mana in buzunar de catre panacotari care ne usureaza de "poveri" in tramvaiele supraaglomerate cu care mergem dimineata pana la metrou la Pieptanari, tramvaie care sunt asa fiindca nu s-a gandit nimeni sa separe macar linia de tramvai de trafic.
- LArSON
-
Posted:
-
Re: Stiri
LArSON
Pe afisajele electronice din trenurile de pe M1 au inceput sa apara si anunturi in engleza, gen:
"Next Piata Muncii, left Side" sau "Next Dristor 2, link with Dristor 1".
Ca si idee, desteptii de la Metrorex de ce nu s-or fi gandit la un anunt universal, nelegat de limba gen :
" << Piata Muncii " sau " Obor >>" prin care partea pe care este peronul este reprezentata de sageti...? Greu, domne, greu...
Pe afisajele electronice din trenurile de pe M1 au inceput sa apara si anunturi in engleza, gen:
"Next Piata Muncii, left Side" sau "Next Dristor 2, link with Dristor 1".
Ca si idee, desteptii de la Metrorex de ce nu s-or fi gandit la un anunt universal, nelegat de limba gen :
" << Piata Muncii " sau " Obor >>" prin care partea pe care este peronul este reprezentata de sageti...? Greu, domne, greu...
- cristi20
-
Posted:
-
Re: Stiri
cristi20
Pentru ca nu se poate, toate afisajele arata acelasi lucru.
Sa zicem ca urmeaza statia Obor cu peron dreapta, daca te afli la mijlocul vagonului si te uiti la un afisor in directia mers arata (Obor >>) peron dreapta, iar daca te uiti in cealalta directie la alt afisor ar arata (Obor >>) peron stanga (din directia de mers) ceea ce e gresit.
Ar merge daca afisoarele nu ar arata acelasi lucru si ar functiona in perechi.
LArSON wrote:
Ca si idee, desteptii de la Metrorex de ce nu s-or fi gandit la un anunt universal, nelegat de limba gen :
" << Piata Muncii " sau " Obor >>" prin care partea pe care este peronul este reprezentata de sageti...?
Pentru ca nu se poate, toate afisajele arata acelasi lucru.
Sa zicem ca urmeaza statia Obor cu peron dreapta, daca te afli la mijlocul vagonului si te uiti la un afisor in directia mers arata (Obor >>) peron dreapta, iar daca te uiti in cealalta directie la alt afisor ar arata (Obor >>) peron stanga (din directia de mers) ceea ce e gresit.
Ar merge daca afisoarele nu ar arata acelasi lucru si ar functiona in perechi.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Stiri
Tom
Ar fi o idee sa puna niste lampi care sa indice partea unde va fi peronul pentru ultima statie, cum ar fi de exemplu deasupra usilor. As avea chiar ideea unor lampi multifunctionale, daca tot traim in epoca LEDurilor: lampi care se aprind galben ca sa indice ca acea usa (si restul pe acea parte) se va deschide la statia urmatoare, verde cand se deschide si rosu dupa semnalul de inchidere a usilor. Dupa ce toate usile s'au inchis, daca statia urmatoare e tot pe acea parte, sa revina la galben, daca nu sa se stinga de tot sau sa ramana rosii. Prea greu de implementat, pentru bombardieri, care ar cere preturi mari, iar metrorexul le-ar oferi si mai mult pentru asa un display inteligent ca mine, sa mor eu
Daca aceste lampi ar fi de fapt niste afisaje, deja dam in SF pentru Metrorex, asa ca mai bine tac, poate ma angajeaza pUTI si nu vreau sa ajung sa fac aparate de urmarit oameni cum merg prin casa si sa li se aprinda rosu daca vor sa iasa din casa dupa ora stingerii
Ar fi o idee sa puna niste lampi care sa indice partea unde va fi peronul pentru ultima statie, cum ar fi de exemplu deasupra usilor. As avea chiar ideea unor lampi multifunctionale, daca tot traim in epoca LEDurilor: lampi care se aprind galben ca sa indice ca acea usa (si restul pe acea parte) se va deschide la statia urmatoare, verde cand se deschide si rosu dupa semnalul de inchidere a usilor. Dupa ce toate usile s'au inchis, daca statia urmatoare e tot pe acea parte, sa revina la galben, daca nu sa se stinga de tot sau sa ramana rosii. Prea greu de implementat, pentru bombardieri, care ar cere preturi mari, iar metrorexul le-ar oferi si mai mult pentru asa un display inteligent ca mine, sa mor eu
Daca aceste lampi ar fi de fapt niste afisaje, deja dam in SF pentru Metrorex, asa ca mai bine tac, poate ma angajeaza pUTI si nu vreau sa ajung sa fac aparate de urmarit oameni cum merg prin casa si sa li se aprinda rosu daca vor sa iasa din casa dupa ora stingerii
- cristi20
-
Posted:
-
Re: Stiri
cristi20
Sunt deja montate niste lampi rosii cu leduri care se aprind cand se inchid usile. Ar putea sa le modifice sa semnalizeze in timpul mersului pe ce parte va fi peronul.
Dar ce de sa se complice , ca se presupune ca stii, macar intuitiv (te uiti la ceilalti calatori) pe ce parte va fi peronul.
Iar in cazuri extreme, in care se modifica circulatia, statia si peronul oricum sunt anuntate vocal.
Revenind la ce a LArSON e bine ca s-au gandit cei de la Metrorex sa puna mesaje in engleza. Cred ca s-au gandit sa le dea si altceva de citit strainilor inafara de "Exit".
Sunt deja montate niste lampi rosii cu leduri care se aprind cand se inchid usile. Ar putea sa le modifice sa semnalizeze in timpul mersului pe ce parte va fi peronul.
Dar ce de sa se complice , ca se presupune ca stii, macar intuitiv (te uiti la ceilalti calatori) pe ce parte va fi peronul.
Iar in cazuri extreme, in care se modifica circulatia, statia si peronul oricum sunt anuntate vocal.
Revenind la ce a LArSON e bine ca s-au gandit cei de la Metrorex sa puna mesaje in engleza. Cred ca s-au gandit sa le dea si altceva de citit strainilor inafara de "Exit".
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri
andrei11
Mi se pare super complicat si inutil. Pentru cunoscatori nu e nevoie de nici un anunt / bec. Pentru cei care folosesc metroul odata la 2 ani dureaza mai mult sa inteleaga mersul becurilor decat coboratul din vagon. Oricum acestia intreaba la a cata este statia si i se va raspunde ca Oborul este a patra si are peronul pe dreapta.
Mi se pare super complicat si inutil. Pentru cunoscatori nu e nevoie de nici un anunt / bec. Pentru cei care folosesc metroul odata la 2 ani dureaza mai mult sa inteleaga mersul becurilor decat coboratul din vagon. Oricum acestia intreaba la a cata este statia si i se va raspunde ca Oborul este a patra si are peronul pe dreapta.
- florin
-
Posted:
-
Re: Stiri
florin
Abonamentul cu călătorii nelimitate la metrou va costa 50 de lei
Abonamentul cu călătorii nelimitate la metrou va costa 50 de lei
De la 15 septembrie, preţul unei călătorii cu metroul sau cu trenul va fi mai mare, în medie, cu 8%. Mai precis, tarifele pentru cartelele cu mai puţine călătorii va fi ''ajustat mai mult'', a declarat pentru evz.ro Gheorghe Udrişte, directorul Metrorex.
În 2011, metroul va circula între 1 Mai şi Parc Bazilescu
De exemplu, dacă acum pentru o cartelă cu 2 călătorii, un călător scoate din buzunar 2,5 lei, după scumpire va plăti 3 lei, chiar dacă tariful ajustat cu procentul de 8% este de 2,7%.
O cartelă cu 10 călătorii va costa 9 lei faţă de 8 lei, cât costă în prezent.
''Noutatea'' pregătită de Metrorex călătorilor este noul tip de abonament lunar. Astfel, pentru un abonament lunar cu un număr de 60 de călătorii, clientul va plăti 27 de lei. Pentru un abonament fără limită în ceea ce priveşte numărul de călătorii clientul va plăti suma de 50 de lei, începând cu 15 septembrie 2010.
Noutatea- abonamentul săptămânal
De la aceeaşi dată va fi introdus şi abonamentul săptămânal, care va costa 15 lei, precum şi un abonament de weekend, fără limită de călătorii. Tariful va fi de 6 lei.
Vestea bună este că bucureştenii îşi pot prelungi abonamentele, astfel încât să mai amâne plata noilor tarife. Dacă angajaţii Metrorex sau cei de la centrele de abonamente RATB refuză să elibereze noi abonamente la preţul vechi, acest fapt reprezintă un abuz, a explicat Gheorghe Udrişte.
Pentru a aduna mai mulţi bani în bugetele unor companii care înregistrează pierderi, cum sunt CFR Călători şi Metrorex, Guvernul s-a angajat faţă de FMI că va creşte tarifele practicate de acestea. De asemenea, şi tarifele afişate de CFR Marfă, Termoelectrica şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale vor creşte în curând.
- cristi20
-
Posted:
-
Re: Stiri
cristi20
Mi se pare o prostie sa bage abonament cu 60 de calatorii la pretul actual de abonament nelimitat... chiar daca unii nu merg mai mult de 2 ori pe zi cu metroul. Nici nu ar mai trebui sa se numeasca abonament ci cartela cu 60 de calatorii. Macar daca tot sunt limitate sa se renunte la cele 15 minute de asteptare intre validari...
Ar fi foare interesant daca nu ar functiona ca o cartela normala... adica sa-ti rezerve pentru fiecare zi 2 calatorii, sa le pierzi daca nu le folosesti, doar trebuie sa mai stoarca niste bani, nu?
Si daca tot vor sa ne ia mai multi bani ar putea sa bage si cartele de 2 calatorii pentru orele de varf, de dupaamiaza, sau seara... sau de ce nu, sa bage cartele specifice fiecarei magistrale
Mi se pare o prostie sa bage abonament cu 60 de calatorii la pretul actual de abonament nelimitat... chiar daca unii nu merg mai mult de 2 ori pe zi cu metroul. Nici nu ar mai trebui sa se numeasca abonament ci cartela cu 60 de calatorii. Macar daca tot sunt limitate sa se renunte la cele 15 minute de asteptare intre validari...
Ar fi foare interesant daca nu ar functiona ca o cartela normala... adica sa-ti rezerve pentru fiecare zi 2 calatorii, sa le pierzi daca nu le folosesti, doar trebuie sa mai stoarca niste bani, nu?
Si daca tot vor sa ne ia mai multi bani ar putea sa bage si cartele de 2 calatorii pentru orele de varf, de dupaamiaza, sau seara... sau de ce nu, sa bage cartele specifice fiecarei magistrale
📖 Pagination options