Topic: Știri și articole din presă
823 posts, 253873 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
andrei11
# danutzu_2910 ai dreptate 100 %. Asa e.
Adica ai vrut sa spui de fapt ca radierul e fix in dreptul NSS - ului ( nivelul sinelor ). Da, asa este.
# danutzu_2910 ai dreptate 100 %. Asa e.
danutzu_2910 wrote:
LA M4 radierul statiilor este aproape tangent la partea inferioara a tunelului.
Adica ai vrut sa spui de fapt ca radierul e fix in dreptul NSS - ului ( nivelul sinelor ). Da, asa este.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
Nu exista nicaieri NSS la aceasi cota cu radierul, ar insemna sa ingropi sinele in radier, radierul e totdeauna mai jos.
Daca TBM-ul se translateaza prin statie, radierul e si mai jos!
Nu exista nicaieri NSS la aceasi cota cu radierul, ar insemna sa ingropi sinele in radier, radierul e totdeauna mai jos.
Daca TBM-ul se translateaza prin statie, radierul e si mai jos!
- danutzu_2910
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
danutzu_2910
@Andrei, si in tunel (in parte de jos) si in statie (peste radier) se mai toarna o platforma de beton pe care se aseaza traversele.
@Andrei, si in tunel (in parte de jos) si in statie (peste radier) se mai toarna o platforma de beton pe care se aseaza traversele.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
andrei11
Da, recunosc, am fost cam neglijent in exprimare. Bila neagra pentru mine.
Da, recunosc, am fost cam neglijent in exprimare. Bila neagra pentru mine.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
andrei11
Iar a aparut stupizenia / cretinătatea respectiva, de unde mama lor le scot ?
În zona staţiei Străuleşti, în subsolul fostei baze sportive, actualmente teren viran, va apărea staţia de metrou Străuleşti, care va fi ridicată sub formă de depou cu şase peroane. Tot acolo vor fi construite o autogară, un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în staţia de metrou, plus o parcare pe trei niveluri, cu spaţii verzi pe acoperiş
Chiar nu e nimeni sa le spuna ca sunt dusi cu pluta ?
Iar a aparut stupizenia / cretinătatea respectiva, de unde mama lor le scot ?
În zona staţiei Străuleşti, în subsolul fostei baze sportive, actualmente teren viran, va apărea staţia de metrou Străuleşti, care va fi ridicată sub formă de depou cu şase peroane. Tot acolo vor fi construite o autogară, un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în staţia de metrou, plus o parcare pe trei niveluri, cu spaţii verzi pe acoperiş
Chiar nu e nimeni sa le spuna ca sunt dusi cu pluta ?
- andreimetrou
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
andreimetrou
M4 gata in 2017,de ce?De unde au socotit inca un an prelungire?Anul trecut au prelungit cu un an,,anul asta cu inca un an.Cred ca se poate forta un 2016 ca termen de finalizare
M4 gata in 2017,de ce?De unde au socotit inca un an prelungire?Anul trecut au prelungit cu un an,,anul asta cu inca un an.Cred ca se poate forta un 2016 ca termen de finalizare
- George
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
George
Probabil va fi 2016 si vor spune ca au terminat mai repede cu un an decat prognozasera initial...
Probabil va fi 2016 si vor spune ca au terminat mai repede cu un an decat prognozasera initial...
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
URANUS
La M4 e perfect realizabil 2016 dar la M5 mai devreme de 2017 e imposibil.
La M4 e perfect realizabil 2016 dar la M5 mai devreme de 2017 e imposibil.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
andrei11
Pana ce nu se lungeste M 4 ( M 6 ) in Sud, Nord, nu e nevoie de depou. Sunt suficiente 6 ( sase ) - 8 ( opt ) rame care sunt "cazate" la depoul Ciurel ( 6 ) si la GdN 1 ( 2 ).
Daca va fi totusi finalizat s-ar putea sa fie transformat in depozit de cartofi ca si cel din Pantelimon pe vremea lui nea Nicu.
De fapt daca stau sa ma gandesc oleacă pe timpul noptii 2 rame pot sa stea bine mersi in statia Straulesti, 2 in GdN 2, 2 in remiza din GdN 1 si numai 2 in depoul Crangasi, ca e departe , saracu' fata de retea. Sau mai stii, poate noapteapun furtunul pe ele sa le dea ofata comerciala.
Pana ce nu se lungeste M 4 ( M 6 ) in Sud, Nord, nu e nevoie de depou. Sunt suficiente 6 ( sase ) - 8 ( opt ) rame care sunt "cazate" la depoul Ciurel ( 6 ) si la GdN 1 ( 2 ).
Daca va fi totusi finalizat s-ar putea sa fie transformat in depozit de cartofi ca si cel din Pantelimon pe vremea lui nea Nicu.
De fapt daca stau sa ma gandesc oleacă pe timpul noptii 2 rame pot sa stea bine mersi in statia Straulesti, 2 in GdN 2, 2 in remiza din GdN 1 si numai 2 in depoul Crangasi, ca e departe , saracu' fata de retea. Sau mai stii, poate noapteapun furtunul pe ele sa le dea ofata comerciala.
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
URANUS
Încep săpăturile la tunelele Magistralei 4 de metrou. Noua "cârtiță", sfințită mâine
Joi, 16 aprilie, noua "cârtiță" care va lucra la executia tunelelor de metrou de la Linia 4 Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti va fi sfințită. După ceremonie, vor începe lucrările de execuție a tunelelor la Magistrala 4 de metrou.
Ceremonia de sfintire a echipamentului Tunnel Boring Machine (TBM) care va lucra la executia tunelelor de metrou de la Linia 4 Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti va avea loc joi, 16 aprilie 2015, la ora 10:00, pe santierul viitoarei statii de metrou Straulesti, ce face parte din Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti a Magistralei 4 de metrou din Bucuresti. Echipamentul (TBM) pentru sapat tuneluri de metrou va primi numele Sfânta Parascheva, "ca protectoare a acestuia si a oamenilor care îl vor utiliza", anunță reprezentanții Metrorex într-un comunicat de presă remis B365.ro.
Dupa sfintirea echipamentului vor începe lucrarile de executie a tunelelor.
În urma acestor lucrări, Magistrala 4 de metrou va fi extinsă cu două staţii, Laminorului şi Străuleşti şi se va construi şi un depou.
Imaginile cu montajul TBM-ului de la Magistrala 4 au fost postate de utilizatorul laur_visan pe forummetrouusor.com.
"TBM-ul a fost depozitat la Călăraşi, unde s-a executat deja un premontaj. Odată adus TBM-ul pe şantier va începe montajul acestuia, iar prin aprilie vor începe săpăturile", a declarat anterior, pentru B365.ro, Aurel Radu, directorul general al Metrorex.
Potrivit lui Cătălin Homor, director Investiţii şi Achiziţii Publice în cadrul Metrorex, săpăturile la Magistrala 4 de metrou vor fi mai greu de efectuat decât cele la Magistrala 5. "Nu e aşa de simplu de efectuat tunelul, chiar dacă nu are o lungime foarte mare, din cauza etapelor ce trebuie parcurse. Pentru că este un singur scut, acesta pleacă de la staţia Străuleşti, ajunge la staţia Laminorului, se scoate, se aduce înapoi, pleacă pe firul 2, apoi se scoate şi se bagă pe capătul celălalt, iar se scoate, iar se bagă în subteran. Toate etapele astea de montat, introdus în subteran şi scos la suprafaţă, durează mult mai mult decât săparea efectivă a tunelului. La săpat este mai simplu pentru că TBM-ul se autodeplasează cu pistoanele, dar în staţie, având vreo 400 şi ceva de tone, e mult mai greu de manipulat", a explicat Homor, pentru B365.ro.
Potrivit unui comunicat de presă remis de NFM Technologies, TBM-ul care va demara săpăturile la Magistrala 4 are un diametru de 6,6 metri şi va săpa 4 tuneluri de 500 de metri lungime fiecare.
Ministrul Transporturilor Ioan Rus a efectuat, în ianuarie, o vizită pe şantierele magistralelor 4 şi 5 de metrou, unde i s-au expus şi problemele cu care se confruntă în prezent Metrorex. Potrivit lui Homor, suma minimă ce trebuie asigurată de la bugetul de stat pentru menţinerea ritmului actual de construcţie la depoul Străuleşti este de 150 milioane lei. Declarația integrală a lui Ioan Rus, AICI.
Conform constructorului care lucrează la extinderea Magistralei 4 de metrou, lucrările vor fi finalizate abia în 2016, cu o întârziere de un an, şi nu în 2015, termenul anunţat iniţial şi afişat şi pe panoul informativ de pe şantier. Termenul anunţat de Astaldi avansează astfel o nouă dată de finalizare, după ce autorităţile române spuneau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meţionat şi pe panoul de pe şantier.
Valoarea totală a proiectului de extindere a Magistralei 4 de metrou se ridică la suma de 1,115 miliarde lei, contractul de execuţie a lucrărilor fiind semnat încă din iulie 2012 cu o asociere de patru firme. Astaldi lucrează la acest proiect, ca lider de asociere, alături de firmele SC Somet SA, SC Tiab S.A. şi SC UTI Construction & Facility Management SA.
Lucrările la Magistrala 4 au început pe 18 octombrie 2012 şi, potrivit Metrorex, durata asumată prin contract pentru execuţia şi finalizarea lucrărilor de extindere a Magistralei 4 de metrou cu două noi staţii, Parc Bazilescu şi Lac Străuleşti, este de 30 luni.
"Lucrările la Magistrala 4 au început la data de 18 octombrie 2012. Se vor executa lucrări la staţile de metrou Laminorului şi Străuleşti. Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalaţii electrice, sanitare, ventilaţie şi curenţi slabi. Costul lucrărilor este de 1.115 mil. lei, finanţarea fiind asigurată din două componente, în cadrul POS-T 2007 - 2013 şi de la bugetul de stat", a declarat anterior, într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.
http://www.b365.ro/mobi/incep-sapaturil...28610.html
Încep săpăturile la tunelele Magistralei 4 de metrou. Noua "cârtiță", sfințită mâine
Joi, 16 aprilie, noua "cârtiță" care va lucra la executia tunelelor de metrou de la Linia 4 Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti va fi sfințită. După ceremonie, vor începe lucrările de execuție a tunelelor la Magistrala 4 de metrou.
Ceremonia de sfintire a echipamentului Tunnel Boring Machine (TBM) care va lucra la executia tunelelor de metrou de la Linia 4 Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti va avea loc joi, 16 aprilie 2015, la ora 10:00, pe santierul viitoarei statii de metrou Straulesti, ce face parte din Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti a Magistralei 4 de metrou din Bucuresti. Echipamentul (TBM) pentru sapat tuneluri de metrou va primi numele Sfânta Parascheva, "ca protectoare a acestuia si a oamenilor care îl vor utiliza", anunță reprezentanții Metrorex într-un comunicat de presă remis B365.ro.
Dupa sfintirea echipamentului vor începe lucrarile de executie a tunelelor.
În urma acestor lucrări, Magistrala 4 de metrou va fi extinsă cu două staţii, Laminorului şi Străuleşti şi se va construi şi un depou.
Imaginile cu montajul TBM-ului de la Magistrala 4 au fost postate de utilizatorul laur_visan pe forummetrouusor.com.
"TBM-ul a fost depozitat la Călăraşi, unde s-a executat deja un premontaj. Odată adus TBM-ul pe şantier va începe montajul acestuia, iar prin aprilie vor începe săpăturile", a declarat anterior, pentru B365.ro, Aurel Radu, directorul general al Metrorex.
Potrivit lui Cătălin Homor, director Investiţii şi Achiziţii Publice în cadrul Metrorex, săpăturile la Magistrala 4 de metrou vor fi mai greu de efectuat decât cele la Magistrala 5. "Nu e aşa de simplu de efectuat tunelul, chiar dacă nu are o lungime foarte mare, din cauza etapelor ce trebuie parcurse. Pentru că este un singur scut, acesta pleacă de la staţia Străuleşti, ajunge la staţia Laminorului, se scoate, se aduce înapoi, pleacă pe firul 2, apoi se scoate şi se bagă pe capătul celălalt, iar se scoate, iar se bagă în subteran. Toate etapele astea de montat, introdus în subteran şi scos la suprafaţă, durează mult mai mult decât săparea efectivă a tunelului. La săpat este mai simplu pentru că TBM-ul se autodeplasează cu pistoanele, dar în staţie, având vreo 400 şi ceva de tone, e mult mai greu de manipulat", a explicat Homor, pentru B365.ro.
Potrivit unui comunicat de presă remis de NFM Technologies, TBM-ul care va demara săpăturile la Magistrala 4 are un diametru de 6,6 metri şi va săpa 4 tuneluri de 500 de metri lungime fiecare.
Ministrul Transporturilor Ioan Rus a efectuat, în ianuarie, o vizită pe şantierele magistralelor 4 şi 5 de metrou, unde i s-au expus şi problemele cu care se confruntă în prezent Metrorex. Potrivit lui Homor, suma minimă ce trebuie asigurată de la bugetul de stat pentru menţinerea ritmului actual de construcţie la depoul Străuleşti este de 150 milioane lei. Declarația integrală a lui Ioan Rus, AICI.
Conform constructorului care lucrează la extinderea Magistralei 4 de metrou, lucrările vor fi finalizate abia în 2016, cu o întârziere de un an, şi nu în 2015, termenul anunţat iniţial şi afişat şi pe panoul informativ de pe şantier. Termenul anunţat de Astaldi avansează astfel o nouă dată de finalizare, după ce autorităţile române spuneau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meţionat şi pe panoul de pe şantier.
Valoarea totală a proiectului de extindere a Magistralei 4 de metrou se ridică la suma de 1,115 miliarde lei, contractul de execuţie a lucrărilor fiind semnat încă din iulie 2012 cu o asociere de patru firme. Astaldi lucrează la acest proiect, ca lider de asociere, alături de firmele SC Somet SA, SC Tiab S.A. şi SC UTI Construction & Facility Management SA.
Lucrările la Magistrala 4 au început pe 18 octombrie 2012 şi, potrivit Metrorex, durata asumată prin contract pentru execuţia şi finalizarea lucrărilor de extindere a Magistralei 4 de metrou cu două noi staţii, Parc Bazilescu şi Lac Străuleşti, este de 30 luni.
"Lucrările la Magistrala 4 au început la data de 18 octombrie 2012. Se vor executa lucrări la staţile de metrou Laminorului şi Străuleşti. Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalaţii electrice, sanitare, ventilaţie şi curenţi slabi. Costul lucrărilor este de 1.115 mil. lei, finanţarea fiind asigurată din două componente, în cadrul POS-T 2007 - 2013 şi de la bugetul de stat", a declarat anterior, într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.
http://www.b365.ro/mobi/incep-sapaturil...28610.html
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
URANUS
http://www.b365.ro/mobi/incep-sapaturil...28610.html
Încep săpăturile la tunelele Magistralei 4 de metrou. Noua "cârtiță" a fost botezată azi. FOTO
Joi, 16 aprilie, noua "cârtiță" care va lucra la executia tunelelor de metrou de la Linia 4 Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti a fost sfințită, purtând numele Sfintei Parascheva. Lucrările la tunel încep chiar astăzi. Tunelele vor fi finalizate în luna martie 2016, iar cu metroul pe această secţiune se va putea circula în toamna lui 2016, a declarat Cătălin Homor, director general al Metrorex.
"Vom face tot ce ne stă în putiinţă la proiectul să se termine dacă nu la termen, atunci mai devreme de termen. Lucrările ar fi trebuit finalizate în aprilie 2015, dar din motive obiecte s-a amânat termenul şi vor fi gata în semestrul doi al anului viitor. Unul dintre motivele obiective a fost lipsa de finanţare, dar printr-un management riguros am reuşit să accesăm fonduri europene nerambursabile. Nu vor mai fi întârzieri. Divinitatea ne va ajuta să nu avem incidente nedorite.", a declarat actualul director general al Metrorex, Cătălin Homor.
"Tunelul are un kilometru şi 200 de metri cale dublă, iar termenul de finalizare al tunelului este martie 2015.", a completat directorul.
Ceremonia de sfintire a echipamentului Tunnel Boring Machine (TBM) care va lucra la executia tunelelor de metrou de la Linia 4 Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti a avut loc joi, 16 aprilie 2015, la ora 10:00, pe santierul viitoarei statii de metrou Straulesti, ce face parte din Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti a Magistralei 4 de metrou din Bucuresti. Echipamentul (TBM) pentru sapat tuneluri de metrou va primi numele Sfânta Parascheva, "ca protectoare a acestuia si a oamenilor care îl vor utiliza", anunță reprezentanții Metrorex într-un comunicat de presă remis B365.ro.
Dupa sfintirea echipamentului vor începe lucrarile de executie a tunelelor.
În urma acestor lucrări, Magistrala 4 de metrou va fi extinsă cu două staţii, Laminorului şi Străuleşti şi se va construi şi un depou.
Imaginile cu montajul TBM-ului de la Magistrala 4 au fost postate de utilizatorul laur_visan pe forummetrouusor.com. GALERIE FOTO, AICI
"TBM-ul a fost depozitat la Călăraşi, unde s-a executat deja un premontaj. Odată adus TBM-ul pe şantier va începe montajul acestuia, iar prin aprilie vor începe săpăturile", a declarat anterior, pentru B365.ro, Aurel Radu, fostul directorul general al Metrorex, care a demisionat.
Potrivit lui Cătălin Homor, director general al Metrorex, fost şef al direcţiei de Investiţii şi Achiziţii Publice în cadrul săpăturile la Magistrala 4 de metrou vor fi mai greu de efectuat decât cele la Magistrala 5. "Nu e aşa de simplu de efectuat tunelul, chiar dacă nu are o lungime foarte mare, din cauza etapelor ce trebuie parcurse. Pentru că este un singur scut, acesta pleacă de la staţia Străuleşti, ajunge la staţia Laminorului, se scoate, se aduce înapoi, pleacă pe firul 2, apoi se scoate şi se bagă pe capătul celălalt, iar se scoate, iar se bagă în subteran. Toate etapele astea de montat, introdus în subteran şi scos la suprafaţă, durează mult mai mult decât săparea efectivă a tunelului. La săpat este mai simplu pentru că TBM-ul se autodeplasează cu pistoanele, dar în staţie, având vreo 400 şi ceva de tone, e mult mai greu de manipulat", a explicat Homor, pentru B365.ro.
Potrivit unui comunicat de presă remis de NFM Technologies, TBM-ul care va demara săpăturile la Magistrala 4 are un diametru de 6,6 metri şi va săpa 4 tuneluri de 500 de metri lungime fiecare.
Ministrul Transporturilor Ioan Rus a efectuat, în ianuarie, o vizită pe şantierele magistralelor 4 şi 5 de metrou, unde i s-au expus şi problemele cu care se confruntă în prezent Metrorex. Potrivit lui Homor, suma minimă ce trebuie asigurată de la bugetul de stat pentru menţinerea ritmului actual de construcţie la depoul Străuleşti este de 150 milioane lei. Declarația integrală a lui Ioan Rus, AICI.
Conform constructorului care lucrează la extinderea Magistralei 4 de metrou, lucrările vor fi finalizate abia în 2016, cu o întârziere de un an, şi nu în 2015, termenul anunţat iniţial şi afişat şi pe panoul informativ de pe şantier. Termenul anunţat de Astaldi avansează astfel o nouă dată de finalizare, după ce autorităţile române spuneau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meţionat şi pe panoul de pe şantier.
Valoarea totală a proiectului de extindere a Magistralei 4 de metrou se ridică la suma de 1,115 miliarde lei, contractul de execuţie a lucrărilor fiind semnat încă din iulie 2012 cu o asociere de patru firme. Astaldi lucrează la acest proiect, ca lider de asociere, alături de firmele SC Somet SA, SC Tiab S.A. şi SC UTI Construction & Facility Management SA.
Lucrările la Magistrala 4 au început pe 18 octombrie 2012 şi, potrivit Metrorex, durata asumată prin contract pentru execuţia şi finalizarea lucrărilor de extindere a Magistralei 4 de metrou cu două noi staţii, Parc Bazilescu şi Lac Străuleşti, este de 30 luni.
"Lucrările la Magistrala 4 au început la data de 18 octombrie 2012. Se vor executa lucrări la staţile de metrou Laminorului şi Străuleşti. Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalaţii electrice, sanitare, ventilaţie şi curenţi slabi. Costul lucrărilor este de 1.115 mil. lei, finanţarea fiind asigurată din două componente, în cadrul POS-T 2007 - 2013 şi de la bugetul de stat", a declarat anterior, într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.
http://www.b365.ro/mobi/incep-sapaturil...28610.html
Încep săpăturile la tunelele Magistralei 4 de metrou. Noua "cârtiță" a fost botezată azi. FOTO
Joi, 16 aprilie, noua "cârtiță" care va lucra la executia tunelelor de metrou de la Linia 4 Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti a fost sfințită, purtând numele Sfintei Parascheva. Lucrările la tunel încep chiar astăzi. Tunelele vor fi finalizate în luna martie 2016, iar cu metroul pe această secţiune se va putea circula în toamna lui 2016, a declarat Cătălin Homor, director general al Metrorex.
"Vom face tot ce ne stă în putiinţă la proiectul să se termine dacă nu la termen, atunci mai devreme de termen. Lucrările ar fi trebuit finalizate în aprilie 2015, dar din motive obiecte s-a amânat termenul şi vor fi gata în semestrul doi al anului viitor. Unul dintre motivele obiective a fost lipsa de finanţare, dar printr-un management riguros am reuşit să accesăm fonduri europene nerambursabile. Nu vor mai fi întârzieri. Divinitatea ne va ajuta să nu avem incidente nedorite.", a declarat actualul director general al Metrorex, Cătălin Homor.
"Tunelul are un kilometru şi 200 de metri cale dublă, iar termenul de finalizare al tunelului este martie 2015.", a completat directorul.
Ceremonia de sfintire a echipamentului Tunnel Boring Machine (TBM) care va lucra la executia tunelelor de metrou de la Linia 4 Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti a avut loc joi, 16 aprilie 2015, la ora 10:00, pe santierul viitoarei statii de metrou Straulesti, ce face parte din Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti a Magistralei 4 de metrou din Bucuresti. Echipamentul (TBM) pentru sapat tuneluri de metrou va primi numele Sfânta Parascheva, "ca protectoare a acestuia si a oamenilor care îl vor utiliza", anunță reprezentanții Metrorex într-un comunicat de presă remis B365.ro.
Dupa sfintirea echipamentului vor începe lucrarile de executie a tunelelor.
În urma acestor lucrări, Magistrala 4 de metrou va fi extinsă cu două staţii, Laminorului şi Străuleşti şi se va construi şi un depou.
Imaginile cu montajul TBM-ului de la Magistrala 4 au fost postate de utilizatorul laur_visan pe forummetrouusor.com. GALERIE FOTO, AICI
"TBM-ul a fost depozitat la Călăraşi, unde s-a executat deja un premontaj. Odată adus TBM-ul pe şantier va începe montajul acestuia, iar prin aprilie vor începe săpăturile", a declarat anterior, pentru B365.ro, Aurel Radu, fostul directorul general al Metrorex, care a demisionat.
Potrivit lui Cătălin Homor, director general al Metrorex, fost şef al direcţiei de Investiţii şi Achiziţii Publice în cadrul săpăturile la Magistrala 4 de metrou vor fi mai greu de efectuat decât cele la Magistrala 5. "Nu e aşa de simplu de efectuat tunelul, chiar dacă nu are o lungime foarte mare, din cauza etapelor ce trebuie parcurse. Pentru că este un singur scut, acesta pleacă de la staţia Străuleşti, ajunge la staţia Laminorului, se scoate, se aduce înapoi, pleacă pe firul 2, apoi se scoate şi se bagă pe capătul celălalt, iar se scoate, iar se bagă în subteran. Toate etapele astea de montat, introdus în subteran şi scos la suprafaţă, durează mult mai mult decât săparea efectivă a tunelului. La săpat este mai simplu pentru că TBM-ul se autodeplasează cu pistoanele, dar în staţie, având vreo 400 şi ceva de tone, e mult mai greu de manipulat", a explicat Homor, pentru B365.ro.
Potrivit unui comunicat de presă remis de NFM Technologies, TBM-ul care va demara săpăturile la Magistrala 4 are un diametru de 6,6 metri şi va săpa 4 tuneluri de 500 de metri lungime fiecare.
Ministrul Transporturilor Ioan Rus a efectuat, în ianuarie, o vizită pe şantierele magistralelor 4 şi 5 de metrou, unde i s-au expus şi problemele cu care se confruntă în prezent Metrorex. Potrivit lui Homor, suma minimă ce trebuie asigurată de la bugetul de stat pentru menţinerea ritmului actual de construcţie la depoul Străuleşti este de 150 milioane lei. Declarația integrală a lui Ioan Rus, AICI.
Conform constructorului care lucrează la extinderea Magistralei 4 de metrou, lucrările vor fi finalizate abia în 2016, cu o întârziere de un an, şi nu în 2015, termenul anunţat iniţial şi afişat şi pe panoul informativ de pe şantier. Termenul anunţat de Astaldi avansează astfel o nouă dată de finalizare, după ce autorităţile române spuneau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meţionat şi pe panoul de pe şantier.
Valoarea totală a proiectului de extindere a Magistralei 4 de metrou se ridică la suma de 1,115 miliarde lei, contractul de execuţie a lucrărilor fiind semnat încă din iulie 2012 cu o asociere de patru firme. Astaldi lucrează la acest proiect, ca lider de asociere, alături de firmele SC Somet SA, SC Tiab S.A. şi SC UTI Construction & Facility Management SA.
Lucrările la Magistrala 4 au început pe 18 octombrie 2012 şi, potrivit Metrorex, durata asumată prin contract pentru execuţia şi finalizarea lucrărilor de extindere a Magistralei 4 de metrou cu două noi staţii, Parc Bazilescu şi Lac Străuleşti, este de 30 luni.
"Lucrările la Magistrala 4 au început la data de 18 octombrie 2012. Se vor executa lucrări la staţile de metrou Laminorului şi Străuleşti. Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalaţii electrice, sanitare, ventilaţie şi curenţi slabi. Costul lucrărilor este de 1.115 mil. lei, finanţarea fiind asigurată din două componente, în cadrul POS-T 2007 - 2013 şi de la bugetul de stat", a declarat anterior, într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.
📖 Pagination options