Topic: Autobuzul SOR EBN 10.5 in teste (2015)
20 posts, 12238 views
📖 Pagination options
- Cristy
-
Posted:
-
Autobuzul SOR EBN 10.5 in teste (2015)
Cristy
Primul autobuz electric a ajuns în București.Alte două sosesc luna viitoare. PE CE LINII VOR CIRCULA
RATB a primit primul dintre cele trei autobuze ce vor fi testate gratuit pe străzile Capitalei în următoarele luni. Autobuzul, produs de compania SOR din Cehia, se află deja în Autobaza Pipera și va fi introdus în traficul cu călători după ce vor fi încheiate documentele pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru călători și bagaje.
"Autobuzul SOR va fi introdus pe linia 104 și va circula în probe timp de două săptămâni Are o capacitate de 70-90 de persoane, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore și o autonomie energetică de aproximativ 150 de kilometri. Vom știi cu exactitate detaliile imediat ce vom primi documentele tehnice", a precizat pentru B365.ro, Adrian Mihail, şef Serviciu Programare în cadrul RATB.
Alte două autobuze electrice vor ajunge în București în jurul datei de 20 aprilie, potrivit reprezentantului RATB. Cele două vehicule sunt produse de compania chineză BYD și vor circula pe străzile Capitalei timp de două luni.
"Autobuzele BYD care vor ajunge la noi au o capacitate de 90 de persoane și două grupuri de baterii. Au nevoie de un timp de încărcare cinci ore și prezintă o autonomie energetică de 150 de kilometri. Ambele autobuze vor fi circula pe linia 381", a mai spus Adrian Mihail.
În condițiile în care traseul liniei 381 are o lungime de aproximativ 10,5 kilometri (tur) și 21 kilometri tur-retur, noile autobuze electrice vor putea executa doar 7 trasee integrale (tur-retur) înainte de a se reîntoarce la autobază pentru a fi reîncărcate bateriile. ca durată de timp, autobuzele electrice vor putea circula aproximativ 8 ore până la consumarea bateriilor.
Toate cele trei autobuze au fost oferite gratuit municipalității bucureștene, pentru a fi testate, urmând ca ulterior Primăria să decidă dacă va achiziționa astfel de vehicule și de la ce companie. Potrivit reprezentanților RATB un autobuz SOR are un preț de vânzare de 300.000 euro, în timp ce autobuzul produs de BYT se vinde cu 400.000 euro.
Primarul general, Sorin Oprescu, a declarat în urmă cu o lună ca intenționează să cumpere aproximativ 80-90 de autobuze electrice. Nu se știe însă când va fi alocat un buget pentru o asemenea achiziție.
- See more at: http://www.b365.ro/primul-autobuz-electr ... FWO.dpuf
Primul autobuz electric a ajuns în București.Alte două sosesc luna viitoare. PE CE LINII VOR CIRCULA
RATB a primit primul dintre cele trei autobuze ce vor fi testate gratuit pe străzile Capitalei în următoarele luni. Autobuzul, produs de compania SOR din Cehia, se află deja în Autobaza Pipera și va fi introdus în traficul cu călători după ce vor fi încheiate documentele pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru călători și bagaje.
"Autobuzul SOR va fi introdus pe linia 104 și va circula în probe timp de două săptămâni Are o capacitate de 70-90 de persoane, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore și o autonomie energetică de aproximativ 150 de kilometri. Vom știi cu exactitate detaliile imediat ce vom primi documentele tehnice", a precizat pentru B365.ro, Adrian Mihail, şef Serviciu Programare în cadrul RATB.
Alte două autobuze electrice vor ajunge în București în jurul datei de 20 aprilie, potrivit reprezentantului RATB. Cele două vehicule sunt produse de compania chineză BYD și vor circula pe străzile Capitalei timp de două luni.
"Autobuzele BYD care vor ajunge la noi au o capacitate de 90 de persoane și două grupuri de baterii. Au nevoie de un timp de încărcare cinci ore și prezintă o autonomie energetică de 150 de kilometri. Ambele autobuze vor fi circula pe linia 381", a mai spus Adrian Mihail.
În condițiile în care traseul liniei 381 are o lungime de aproximativ 10,5 kilometri (tur) și 21 kilometri tur-retur, noile autobuze electrice vor putea executa doar 7 trasee integrale (tur-retur) înainte de a se reîntoarce la autobază pentru a fi reîncărcate bateriile. ca durată de timp, autobuzele electrice vor putea circula aproximativ 8 ore până la consumarea bateriilor.
Toate cele trei autobuze au fost oferite gratuit municipalității bucureștene, pentru a fi testate, urmând ca ulterior Primăria să decidă dacă va achiziționa astfel de vehicule și de la ce companie. Potrivit reprezentanților RATB un autobuz SOR are un preț de vânzare de 300.000 euro, în timp ce autobuzul produs de BYT se vinde cu 400.000 euro.
Primarul general, Sorin Oprescu, a declarat în urmă cu o lună ca intenționează să cumpere aproximativ 80-90 de autobuze electrice. Nu se știe însă când va fi alocat un buget pentru o asemenea achiziție.
ebn_10_5_45246800.jpg (172.01 KB; downloaded 5294 times)
- See more at: http://www.b365.ro/primul-autobuz-electr ... FWO.dpuf
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ADY881
Am facut rost de niste poze pentru inventia ceha.
Creatia se numeste SOR EBN 10.5, desi nu pare, tousi este low floor:
Eu as fi curios sa aflu care este geniul in design ce a considerat ca sa ridici linia geamurilor la nivelul fetelor oamenilor ce vor calatori in autobuz, este bine .
Vreti AC in autobuz, transpirati fraeri, noi avem de satisfacut fita cu autobuzele electirce:
Bordul:
Fundu:
Sursa https://mhdzive.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=248:czech-raildays-2014-predstavuje-zeleznicni-novinky-jiz-po-patnacte&catid=11&Itemid=144
Cica bateria tine de la 100-160km, si se incaraca in 8 ore la 32A si in 1ora la 250A.
Vreau cati mai multi monstri de astia sa se cumpere(pe langa asta chinezul BYD este un autobuz cosmic), ioc AC, geamri la nivelul ochilor...
Ce nu faci ca sa te tii dupa fitse, cocalarii se intrec cu tot felul de haine de la Gucci - Bucurestiul vrea autobuze electrice (in loc sa faca ceva ca sa mareasca comfortul real al pasagerului).
Progress pe mioriticeste inseamna sa stai in ambuteiaj, sa transpiri, sa te uiti in panelul de plastic(in loc de geam), dar in schimb sa fie autobuzul electric.
Sunt fan! Hai cu autobuzili electirce, cu M6 si cu toate cele ce au legatura cu noaptea mintii.
Am facut rost de niste poze pentru inventia ceha.
Creatia se numeste SOR EBN 10.5, desi nu pare, tousi este low floor:
Eu as fi curios sa aflu care este geniul in design ce a considerat ca sa ridici linia geamurilor la nivelul fetelor oamenilor ce vor calatori in autobuz, este bine .
Vreti AC in autobuz, transpirati fraeri, noi avem de satisfacut fita cu autobuzele electirce:
Bordul:
Fundu:
Sursa https://mhdzive.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=248:czech-raildays-2014-predstavuje-zeleznicni-novinky-jiz-po-patnacte&catid=11&Itemid=144
Cica bateria tine de la 100-160km, si se incaraca in 8 ore la 32A si in 1ora la 250A.
Vreau cati mai multi monstri de astia sa se cumpere(pe langa asta chinezul BYD este un autobuz cosmic), ioc AC, geamri la nivelul ochilor...
Ce nu faci ca sa te tii dupa fitse, cocalarii se intrec cu tot felul de haine de la Gucci - Bucurestiul vrea autobuze electrice (in loc sa faca ceva ca sa mareasca comfortul real al pasagerului).
Progress pe mioriticeste inseamna sa stai in ambuteiaj, sa transpiri, sa te uiti in panelul de plastic(in loc de geam), dar in schimb sa fie autobuzul electric.
Sunt fan! Hai cu autobuzili electirce, cu M6 si cu toate cele ce au legatura cu noaptea mintii.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Florinds
Oricum aveam AC doar pe 1% din autobuze si nici pe alea nu se pornea: economii, defectiuni etc. Aici tot Oprescu vinovat avem.
Oricum aveam AC doar pe 1% din autobuze si nici pe alea nu se pornea: economii, defectiuni etc. Aici tot Oprescu vinovat avem.
- ikarus13
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ikarus13
Merge AC-ul pe mai mult de 1%. Noi de la Citaro ajungem la asa ceva...Primarul asta nu inceteaza sa ma uimeasca cu ideile de nimic.Sper sa nu achizitioneze asa ceva.
Merge AC-ul pe mai mult de 1%. Noi de la Citaro ajungem la asa ceva...Primarul asta nu inceteaza sa ma uimeasca cu ideile de nimic.Sper sa nu achizitioneze asa ceva.
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ADY881
1)Din cate eu stiu pe Citaro 1(primul lot) nu avea AC care consta din 500 de unitati, iar pe Citaro II este AC si ele sunt tot 500 de unitati => ca 50 % au.
2) Daca nu ma gresesc autobuzele au fost cumparate de Videanu (adica aici Oprescu nu e de vina).
3) Da, unele din care aveau AC, vara erau exploatate cu AC-ul oprit (aici nustiu daca sunt de vina soferii ce ar putea economsi motorina(deci sa o fure), sau Oprescu ca subfinanta RATB-ul (pur si simplu era dificit de motorina)).
4) Am inteles ca acum pe piata nu sunt doar instalatii de AC, ci instalatii de "clima"=> in salon sunt instalati niste senzori de temperatura, care in functie de temperatura in salon (nu de bunavointa soferului) da drumu sau la calorifere sau la rece.
Spre ex, cica rusii ofera in noul sau tank, pardon tramvai, sistem de climatizare pentru pasageri in "baza".
sursahttp://varlamov.me/en/node/6151
Ei dar noi vom calatori transpirati, dar mandri ca mergem pe electricitate, nu ca fraerii astia pe motorina.
1)Din cate eu stiu pe Citaro 1(primul lot) nu avea AC care consta din 500 de unitati, iar pe Citaro II este AC si ele sunt tot 500 de unitati => ca 50 % au.
2) Daca nu ma gresesc autobuzele au fost cumparate de Videanu (adica aici Oprescu nu e de vina).
3) Da, unele din care aveau AC, vara erau exploatate cu AC-ul oprit (aici nustiu daca sunt de vina soferii ce ar putea economsi motorina(deci sa o fure), sau Oprescu ca subfinanta RATB-ul (pur si simplu era dificit de motorina)).
4) Am inteles ca acum pe piata nu sunt doar instalatii de AC, ci instalatii de "clima"=> in salon sunt instalati niste senzori de temperatura, care in functie de temperatura in salon (nu de bunavointa soferului) da drumu sau la calorifere sau la rece.
Spre ex, cica rusii ofera in noul sau tank, pardon tramvai, sistem de climatizare pentru pasageri in "baza".
sursahttp://varlamov.me/en/node/6151
Ei dar noi vom calatori transpirati, dar mandri ca mergem pe electricitate, nu ca fraerii astia pe motorina.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Florinds
Eu vara trecuta nu imi amintesc sa fi mers cu vreun autobuz cu AC si sunt dintre cei care se plimba destul cu RATB-ul (in speta autobuze). Nu vorbesc de cele pe care scrie "aer conditionat", vorbesc de cele pe care chiar functioneaza. In majoritatea cazurilor era o foaie A4 pe care scria "DEFECT" sau nu scria nimic, dar nici nu era pornit.
In 2013 parca intr-adevar functionau.
Eu vara trecuta nu imi amintesc sa fi mers cu vreun autobuz cu AC si sunt dintre cei care se plimba destul cu RATB-ul (in speta autobuze). Nu vorbesc de cele pe care scrie "aer conditionat", vorbesc de cele pe care chiar functioneaza. In majoritatea cazurilor era o foaie A4 pe care scria "DEFECT" sau nu scria nimic, dar nici nu era pornit.
In 2013 parca intr-adevar functionau.
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
URANUS
Sursa: B365.RO
Primul autobuz electric din București va circula de luni, pe linia 104, timp de două săptămâni
RATB anunță că de luni, 16 martie, primul autobuz electric testat în Capitală, va circula pe linia 104, pe traseul "Cora Pantelimon" – "Piaţa Operei", timp de două săptămâni.
Astfel, luni, 16.03.2015, ora 11:00, la autobaza Pipera din Şoseaua Pipera nr. 55, sectorul 2 va fi lansat primul dintre autobuzele electrice incluse în programul de testare derulat de Primăria Municipiului Bucureşti şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti, după cum informează RATB printr-un comunicat de presă.
După cum B365.ro a anunțat AICI, autobuzul, produs de compania SOR din Cehia, a fost adus în Autobaza Pipera marți, urmând ca alte două autobuze electrice, produse însă de compania chineză BYD, să ajungă la București în jurul datei de 20 aprilie.
Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalaţie electrică Cegelec şi acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore și o autonomie maximă de 250 de kilometri.
Va fi pus în circulaţie pe linia 104, pe traseul "Cora Pantelimon" – "Piaţa Operei" şi va fi testat timp de două săptămâni, pentru a vedea modul cum se comportă în condiţiile de trafic din Capitală.
"În contextul economic actual, în care criza energetică se adâncește tot mai mult, iar poluarea și încălzirea globală devin prioritatea numărul unu pentru noi toți, utilizarea vehiculelor cu tracțiune electrică poate reprezenta o soluție viabilă la aceste probleme, motiv pentru care Primăria Municipiului Bucureşti a considerat oportună testarea unei noi soluţii de transport public în Capitală.", se mai precizează în comunicatul de presă citat.
http://www.b365.ro/primul-autobuz-elect...bda3k.dpuf
Sursa: B365.RO
Primul autobuz electric din București va circula de luni, pe linia 104, timp de două săptămâni
RATB anunță că de luni, 16 martie, primul autobuz electric testat în Capitală, va circula pe linia 104, pe traseul "Cora Pantelimon" – "Piaţa Operei", timp de două săptămâni.
Astfel, luni, 16.03.2015, ora 11:00, la autobaza Pipera din Şoseaua Pipera nr. 55, sectorul 2 va fi lansat primul dintre autobuzele electrice incluse în programul de testare derulat de Primăria Municipiului Bucureşti şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti, după cum informează RATB printr-un comunicat de presă.
După cum B365.ro a anunțat AICI, autobuzul, produs de compania SOR din Cehia, a fost adus în Autobaza Pipera marți, urmând ca alte două autobuze electrice, produse însă de compania chineză BYD, să ajungă la București în jurul datei de 20 aprilie.
Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalaţie electrică Cegelec şi acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore și o autonomie maximă de 250 de kilometri.
Va fi pus în circulaţie pe linia 104, pe traseul "Cora Pantelimon" – "Piaţa Operei" şi va fi testat timp de două săptămâni, pentru a vedea modul cum se comportă în condiţiile de trafic din Capitală.
"În contextul economic actual, în care criza energetică se adâncește tot mai mult, iar poluarea și încălzirea globală devin prioritatea numărul unu pentru noi toți, utilizarea vehiculelor cu tracțiune electrică poate reprezenta o soluție viabilă la aceste probleme, motiv pentru care Primăria Municipiului Bucureşti a considerat oportună testarea unei noi soluţii de transport public în Capitală.", se mai precizează în comunicatul de presă citat.
http://www.b365.ro/primul-autobuz-elect...bda3k.dpuf
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ADY881
Se vede ca ala ce a spus cuvintele astea nu a intrat in un vehicul de transport public de pe timpul studentiei, si este evident ca pentru un pasager normal autobuzili electrice nu aduce NICI un avantaj (avantajul ar putea veni din 20% din suma dubla, care costa, pentru aia ce nu amerg cu transportul public). Oamenii care chiar folosesc transportul public sunt interesati de urmatoarele chestii:
1)transportul sa circule rapid si sa fie predictibil (adica avem nevoie de benzi adevarate/culoare RATB, se parate de bizoni)
2)Curatenie si comfort (fara boshetari, vehicule curate, AC-uri functionale)
3)reorganizarea retelei (eliminarea dublurilor, noi linii de LRT(desi noi nu avem vechi ), cumpararea autobuzelor/troleelor articulate).
Si asta tot ar duce la marirea comfortului celor ce merg in TP, nu a unor fite tampe ale unora ce nu stiu ce e aia RATB de 30 de ani.
URANUS wrote:
"În contextul economic actual, în care criza energetică se adâncește tot mai mult, iar poluarea și încălzirea globală devin prioritatea numărul unu pentru noi toți, utilizarea vehiculelor cu tracțiune electrică poate reprezenta o soluție viabilă la aceste probleme, motiv pentru care Primăria Municipiului Bucureşti a considerat oportună testarea unei noi soluţii de transport public în Capitală."
Se vede ca ala ce a spus cuvintele astea nu a intrat in un vehicul de transport public de pe timpul studentiei, si este evident ca pentru un pasager normal autobuzili electrice nu aduce NICI un avantaj (avantajul ar putea veni din 20% din suma dubla, care costa, pentru aia ce nu amerg cu transportul public). Oamenii care chiar folosesc transportul public sunt interesati de urmatoarele chestii:
1)transportul sa circule rapid si sa fie predictibil (adica avem nevoie de benzi adevarate/culoare RATB, se parate de bizoni)
2)Curatenie si comfort (fara boshetari, vehicule curate, AC-uri functionale)
3)reorganizarea retelei (eliminarea dublurilor, noi linii de LRT(desi noi nu avem vechi ), cumpararea autobuzelor/troleelor articulate).
Si asta tot ar duce la marirea comfortului celor ce merg in TP, nu a unor fite tampe ale unora ce nu stiu ce e aia RATB de 30 de ani.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Tom
Subcriu la cele spuse în postarea anterioară. Din punctul de vedere al multor călători care folosesc transportul în comun, ar fi absolut egal ca RATB să aibă ca mijloace de transport: V56, V2A/V3A, EP, DAC/Roacar, Ikarus, ŠM-11, Saviem &c, atât timp cât ar fi încălzite iarna și ar avea poate și aer condiționat vara și mai ales: ar veni la timp și la intervale acceptabile ca timp și ca acoperire a cererii de transport. E la fel de adevărat că nu e de dorit nici ca ele să scoată fum ca locomotivele cu aburi pe vremuri, dar nici să fim mai catolici decât papa și să experimentăm tot felul de tehnologii pe care oricum nu ni le putem permite, doar pentru a juca în piese de teatru regizate de diverse interese economice.
Fenomenul de încălzire trebuie tratat științific, nu economic și nu trebuie dat pe măna unor corporații, care vor vrea eliminarea mașinilor doar ca să VÂNDĂ ei altceva. Daca i-ar preocupa atât de mult poluarea, s'ar întreba poate dacă războiul din vecinătatea noastră nu poluează și mai mult, iar ei, marii cavaleri ai protecției mediului, toarnă gaz pe foc (și uite că așa se emite foarte mult COdoi.
Pe de altă parte, pe unde mai sunt cele două autobuze nepoulante ale RATB: DAF Berkhoff nr. 902 si 903? Nu de alta, dar ele aveau un rezervor care nu cred că trebuia schimbat prea des, dar autobuzele electrice au acumulatori care nu știu cât ar rezista la variațiile de tensiune marca Enel-Broscărel, cât timp stau la încărcat. Și în afară de asta, din experiență știu că chinezii produc orice, pe măsura pungii cumpărătorului. O vrea musiu Oetker să decarteze prea mult pentru ceva de calitate mai bună sau tot calitate stil Europa (complexul, nu continentul)?
Subcriu la cele spuse în postarea anterioară. Din punctul de vedere al multor călători care folosesc transportul în comun, ar fi absolut egal ca RATB să aibă ca mijloace de transport: V56, V2A/V3A, EP, DAC/Roacar, Ikarus, ŠM-11, Saviem &c, atât timp cât ar fi încălzite iarna și ar avea poate și aer condiționat vara și mai ales: ar veni la timp și la intervale acceptabile ca timp și ca acoperire a cererii de transport. E la fel de adevărat că nu e de dorit nici ca ele să scoată fum ca locomotivele cu aburi pe vremuri, dar nici să fim mai catolici decât papa și să experimentăm tot felul de tehnologii pe care oricum nu ni le putem permite, doar pentru a juca în piese de teatru regizate de diverse interese economice.
Fenomenul de încălzire trebuie tratat științific, nu economic și nu trebuie dat pe măna unor corporații, care vor vrea eliminarea mașinilor doar ca să VÂNDĂ ei altceva. Daca i-ar preocupa atât de mult poluarea, s'ar întreba poate dacă războiul din vecinătatea noastră nu poluează și mai mult, iar ei, marii cavaleri ai protecției mediului, toarnă gaz pe foc (și uite că așa se emite foarte mult COdoi.
Pe de altă parte, pe unde mai sunt cele două autobuze nepoulante ale RATB: DAF Berkhoff nr. 902 si 903? Nu de alta, dar ele aveau un rezervor care nu cred că trebuia schimbat prea des, dar autobuzele electrice au acumulatori care nu știu cât ar rezista la variațiile de tensiune marca Enel-Broscărel, cât timp stau la încărcat. Și în afară de asta, din experiență știu că chinezii produc orice, pe măsura pungii cumpărătorului. O vrea musiu Oetker să decarteze prea mult pentru ceva de calitate mai bună sau tot calitate stil Europa (complexul, nu continentul)?
- ionut.iosub
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ionut.iosub
http://en.wikipedia.org/wiki/BYD_electric_bus#Europe
Acumulatorii nu trebuie să reziste la nici o variaţie de tensiune, pentru că nu se bagă direct în priză. De aia există circuite dedicate de încărcare, ce preiau influenţele din exterior și protejează acumulatorii. Mai ales că vorbim de Li-Ion și LiFePO4.
http://en.wikipedia.org/wiki/BYD_electric_bus#Europe
Acumulatorii nu trebuie să reziste la nici o variaţie de tensiune, pentru că nu se bagă direct în priză. De aia există circuite dedicate de încărcare, ce preiau influenţele din exterior și protejează acumulatorii. Mai ales că vorbim de Li-Ion și LiFePO4.
- Victor92
-
Posted:
-
Autobuzul SOR EBN 10.5 in teste la Bucuresti (2015)
Victor92
Primăria Municipiului Bucureşti şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti vor derula, începând de azi, un program de testare a câtorva autobuze electrice, produse de firme cunoscute în domeniu.
Azi-dimineata, la autobaza Pipera din Şoseaua Pipera nr. 55, sectorul 2 a fost lansat primul dintre autobuzele electrice incluse în acest program.
Autobuzul SOR EBN 10.5 este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia.
Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalaţie electrică Cegelec şi acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore și o autonomie maximă de 250 de kilometri.
Va fi pus în circulaţie pe linia 104, pe traseul “Cora Pantelimon” – “Piaţa Operei” şi va fi testat timp de două săptămâni, pentru a vedea modul cum se comportă în condiţiile de trafic din Capitală.
În contextul economic actual, în care criza energetică se adâncește tot mai mult, iar poluarea și încălzirea globală devin prioritatea numărul unu pentru noi toți, utilizarea vehiculelor cu tracțiune electrică poate reprezenta o soluție viabilă la aceste probleme, motiv pentru care Primăria Municipiului Bucureşti a considerat oportună testarea unei noi soluţii de transport public în Capitală.
Primăria Municipiului Bucureşti şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti vor derula, începând de azi, un program de testare a câtorva autobuze electrice, produse de firme cunoscute în domeniu.
Azi-dimineata, la autobaza Pipera din Şoseaua Pipera nr. 55, sectorul 2 a fost lansat primul dintre autobuzele electrice incluse în acest program.
Autobuzul SOR EBN 10.5 este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia.
Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalaţie electrică Cegelec şi acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore și o autonomie maximă de 250 de kilometri.
Va fi pus în circulaţie pe linia 104, pe traseul “Cora Pantelimon” – “Piaţa Operei” şi va fi testat timp de două săptămâni, pentru a vedea modul cum se comportă în condiţiile de trafic din Capitală.
În contextul economic actual, în care criza energetică se adâncește tot mai mult, iar poluarea și încălzirea globală devin prioritatea numărul unu pentru noi toți, utilizarea vehiculelor cu tracțiune electrică poate reprezenta o soluție viabilă la aceste probleme, motiv pentru care Primăria Municipiului Bucureşti a considerat oportună testarea unei noi soluţii de transport public în Capitală.
DSC_2415.JPG (283.83 KB; downloaded 8834 times)
DSC_2400.JPG (232.84 KB; downloaded 8834 times)
DSC_2401.JPG (245.74 KB; downloaded 8871 times)
DSC_2402.JPG (298.46 KB; downloaded 8838 times)
DSC_2403.JPG (309.85 KB; downloaded 8831 times)
DSC_2405.JPG (299.62 KB; downloaded 8836 times)
DSC_2406.JPG (241.21 KB; downloaded 8833 times)
DSC_2407.JPG (286.21 KB; downloaded 8839 times)
DSC_2409.JPG (325.79 KB; downloaded 8834 times)
DSC_2411.JPG (224.62 KB; downloaded 8833 times)
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Autobuzul SOR EBN 10.5 in teste la Bucuresti
Victor92
Cateva detalii tehnice.
Modelul este SOR EBN 10.5.
Cateva detalii tehnice.
Modelul este SOR EBN 10.5.
1.JPG (234.01 KB; downloaded 8833 times)
2.JPG (258.69 KB; downloaded 8828 times)
3.JPG (250.2 KB; downloaded 8837 times)
4.JPG (239.32 KB; downloaded 8837 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Autobuzul SOR EBN 10.5 in teste la Bucuresti
Robert24
1. Nu pot sa trec neobservat afisajul modern de tip "foaie in geam"...
2. Acest autobuz de 10m full-electric nu are ce cauta pe o linie lunga si aglomerata, care are portiuni intregi unde sta! Se preta pentru teste intr-o linie gen 312, 601 care totusi ajunge in centru, dar are un traseu mai usor si nu circula super-aglomerat...
1. Nu pot sa trec neobservat afisajul modern de tip "foaie in geam"...
2. Acest autobuz de 10m full-electric nu are ce cauta pe o linie lunga si aglomerata, care are portiuni intregi unde sta! Se preta pentru teste intr-o linie gen 312, 601 care totusi ajunge in centru, dar are un traseu mai usor si nu circula super-aglomerat...
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Autobuzul SOR EBN 10.5 in teste la Bucuresti
Florinds
Sincer, mi se pare un farafastac... Oprescu trebuie sa iasa in fata cu orice, de lucruri serioase nu se ocupa.
Prea mica autonomia si prea mare timpul de incarcare, pe langa celelalte probleme, lipsa aerului conditionat de exemplu. Daca acum autonomia e de 250 km, cat va fi in cativa ani. Apoi alti acumulatori, alti bani, alta distractie, daca ii mai gasim.
Sincer, mi se pare un farafastac... Oprescu trebuie sa iasa in fata cu orice, de lucruri serioase nu se ocupa.
Prea mica autonomia si prea mare timpul de incarcare, pe langa celelalte probleme, lipsa aerului conditionat de exemplu. Daca acum autonomia e de 250 km, cat va fi in cativa ani. Apoi alti acumulatori, alti bani, alta distractie, daca ii mai gasim.
📖 Pagination options