Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Siguranța rutieră

680 posts, 224978 views
 
Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Reconstructie Calea Victoriei Robert24

Big like!
Adevarul e ca unii asa zisi biciclisti considera ca pentru ei nu exista lege, dar vor sa li se ofere totul...
Mi s-ar parea absolut normal un fel de permis pentru biciclistii care vor sa circule in trafic. Este de bun simt atata vreme cat esti in trafic sa cunosti legislatia!

PS: Nu sunt anti bicicleta. Chiar posed una! Si nu m-as aventura iarna cu ea. Iar cand circul cu ea (de placere) respect legislatia rutiera daca sunt in trafic!

 


Re: Reconstructie Calea Victoriei George

Sunt de acord cu voi.
Eu am facut in Germania un mini-curs de legislatie rutiera la...10 ani, in clasa a IV-a! Si m-am folosit in trafic de cunostintele de atunci pana cand am luat permisul auto!

E foarte util un mini-curs de acest gen, care ar trebui facut in colaborare cu scolile.

Nu ma aventurez cu bicicleta pe zapada si mazga, mi se pare inconfortabil si periculos. Am vazut totusi destui biciclisti si in aceste conditii.

Ca fapt divers, am vazut nu o data biciclisti care conduc agresiv, fara pic de consideratie pentru pietoni, indeosebi prin parcuri. Prin Herastrau sunt destui pusti idioti care claxoneaza abuziv si accelereaza aiurea printre plimbareti.
De fapt, nu e de mirare, se comporta ca biciclisti cum se vor comporta ca soferi, ca si cum sunt singuri in trafic.

Problema de baza in Romania este civilitatea, politetea, perceperea celuilalt ca persoana cu drepturi, a cuiva care nu trebuie sa fie calcat...

PS. Pe de alta parte, chiar din perspectiva mai recentului sofer, nu sunt si nu voi fi niciodata de acord cu aprecierile agresive si depreciative fata de biciclistii care isi vad de treaba lor si circula regulamentar. Tot legislatia rutiera prevede ca nu poti depasi bicicleta daca nu poti lasa loc lateral suficient, ci trebuie sa te deplasezi in spatele VEHICULULUI pana cand poti depasi regulamentar. O chestiune pe care foarte, foarte multi soferi o ignora.

 


Re: Reconstructie Calea Victoriei Nightwolf

George, eu unul pot sa-ti spun faptul ca nu infrastructura noastra este de vina pt cum se circula. Indiferent cu ce/cu ce. Ci cultura noastra.

In 2008-2010 imi explodase, la propriu, situatia operativa la morti pe mopede si motociclete. Nu era saptamana sa nu intre 2-3. Cel putin vara, ne casapea. Plecam dimineata la 7 de acasa si mai ajungeam la 2-3 noaptea a doua zi. Si asta APROAPE zilnic. Cel putin vinerea si sambata stiam sigur ca nu dorm noptile alea.

A venit si s-a dus valul. A durat 3 ani, dar s-a stins. Cu noile modificari de lege, cu faptul ca incepeau sa moara daca fugeau de politie ca erau atat de prosti incat isi rupeau gaturile prin gropi, cu faptul ca le dadeau parintii foc la mopede/motoarea (nu radeti, au fost tz cazuri) lucrurile s-au asezat si pot sa spun ca inchei al doilea an consecutiv in care n-am avut mai mult de 3 motociclisti/mopedisti morti in Bucuresti.

Asa ca, daca noua nu ne place linistea ce draq, hai sa facem haos -- pe principiul asta acum 2 ani s-au inventat niste ONG-uri care au inceput ele sa militeze pt ce?? Pt BICIIIIIIIIcleta. Si ce sa vezi coane, din vara-toamna lu` 2013 mi-a sarit situatia cu biciclistii la refuz. Adica daca in perioada 2008-2014 au fost aproximativ 5-6 morti biciclisti in Bucuresti, in 2014 au fost fo` 4 sau 5. Pai faceti voi singuri calculele. Si aici nu e vb de infrastructura, pt ca noi suntem o natie tampita, cretina as putea spune. Mergem prin Vest, vedem p`acolo ceva interesant, sau pe iutub si incepem sa facem gat sa se aplice si la noi FARA SA GANDIM ca alora din vest le-a luat 25o de ani de disciplina cu forta, cu pusca si pulanul ca sa ajunga acolo unde au ajuns.

Ne intrebam de ce in Germania ii baga la puscarie si pt 5 EUR frauda la stat? pai la noi se judeca si 3 ani pt un permis luat la rosu, ca e dreptul cetateanului :))

 


Re: Reconstructie Calea Victoriei Serban

Am mai spus si repet. Odata cu aparitia infrastructurii pentru biciclisti, este absolut necesar sa se elaboreze (daca nu exista deja), o serie de sanctiuni in cazul nerespectarii regulilor si sa se inaspreasca controalele. Pentru ca si printre biciclisti sunt o gramada de idioti.

Pe Calea Victoriei sunt foarte putini cei care respecta benzile de pe pista, iar la semafoare n-am vazut mai pe nimeni sa stea.

 


Re: Reconstructie Calea Victoriei zapacitu

@Nightwolf, referitor la bicle iarna: Mi-a placut interventia; singura problema? Normal ca la lege scrie. Ti se pare tie ca se aplica pentru biciclisti (care la noi circula fara permise si nu platesc asigurari?)? Inteleg ca ai legatura cu brigada (diverse) rutiere/locale - stii tu de amenzi date biciclistilor? Eu nu am auzit. Ar fi fain sa aud - dar cu toptanu si la toata lumea care merge ilegal, nu numai la unii.

Deci pentru moment, afirmatia mea este cea corecta si valida (in Romania, azi!), chiar daca tu ai dreptate din punct de vedere legal. E trist, dar adevarat.   :(

 


Re: Siguranta rutiera ByOnu

Hai sa nu mai fim atat de justiciosi noi. Ala cu bicicleta daca e sa faca accident, face pe pielea lui (asta daca masina nu a gresit cu nimic), la propriu. Pe cand un sofer daca ma calca pe trotuar pe mine ca pieton sau pe trecere, el nu pateste nimic fizic.

 


Re: Siguranta rutiera florin

Interdicția în lege există și în anii trecuți am auzit de bicicliști care au luat amendă pentru asta. Prevederea este discutabilă, atâta timp cât cine crculă așa o face pe pielea lui. Și se poate merge în relativă siguranță dacă vrei neapărat, există cauciucuri cu ținte pentru biciclete care se descurcă inclusiv pe gheață, pe unde mașinile patinează.

Acum câțiva ani am ajuns în Copenhaga pe un viscol ca la noi. Închiseseră toate autostrăzile așa că taxiul de la aeroport a fost nevoit să mă ducă prin oraș la destinație, ocazie cu care am văzut că erau câțiva bicicliști care mergeau prin oraș chiar și prin viscol. A doua zi (lucrătoare) a ieșit soarele, dar până la ora 14,00 toate drumurile au fost închise pentru a fi curățate (inclusiv pistele au fost curățate). Se putea circula doar cu transportul feroviar (urban, periurban), care a fost gratuit în acea zi.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Gabi23 wrote:
Linia 41 este blocată în aceste momente după ce un cretin s-a răsturnat (iar) în curbă la Ciurel, blocând ambele sensuri. Asta după ce ieri un alt idiot a plonjat în apa, înnebunind traficul în tot sectorul...

viewtopic.php?f=20&t=92&p=170989#p170989
Intrebare:
Nu este o limitare de viteza acolo ? Desi si la viteza legala ( 50 km / h ) in conditii normale ale carosabilului curba mi se pare perfect abordabila. Oricum curba este semnalizata ca fiind periculoasa.
Instalate  radare fixe pe ambele sensuri si date amenzi cu nemiluita.
Eu pe Podurile Dunarene, asa, "din instinct" o las "mai  moale" nu-mi vine sa le traversez cu viteza legala.

 


Re: Siguranta rutiera Costin

Nu se aplica nimic din ce spui. Accidentul s-a petrecut pe sensul spre Crangasi, unde se presupune ca oricum vii incet ca trebuie sa treci de semafor/intersectie. Sunt mai rare accidentele pe sensul asta decat pe cel opus, unde multi se infig cu viteza in curba pentru ca nu au nici un "obstacol" de la Crangasi. Deci trag concluzia ca termenii folositi de Gabi23 sunt cat se poate de blanzi, nu numai ca omul a fost idiot, dar presupunand ca a trecut prin intersectie cu viteza luminii, a fost de-a dreptul inconstient si pur si simplu ar fi cauzat oricum un accident mai devreme sau mai tarziu la stilul de mers.

Ca sa impiedici asemenea exemplare sa mai faca accidente acolo, cred ca drumul ar trebui sa fie de pamant, eventual cu cativa bolovani ici-colo. Deci indicatoare, limitare de viteza... inutilitati la o asa gandire.

 


Re: Siguranta rutiera Robert24

Din pacate "alesii" nostri nu doresc sa schimbe legea pentru a reintroduce radare fixe...
Curba de la Ciurel (cum spune si Costin - mai ales pe celalat sens) a facut zeci daca nu sute de victime (nu neaparat decese). Si nimeni nu ia nicio masura. Si nu e singurul loc problematic din Bucuresti, nu mai vorbesc din Romania. Si nu e suficient un indicator cu "30" sau "40", ca oricum ar fi doar de decor.

Referitor la podurile dunarene, "punctul critic" este curba situata imediat dupa podul de la Cernavoda (peste gara). Chiar si cand e uscat pe jos, curba nu prea este abordabila cu 130km/h. Eu de-a lungul timpului am vazut doua accidente acolo, dar am inteles ca au fost mult mai multe. Mi s-ar parea firesc ca in zona podurilor sa existe o limita de 100km/h. Ar fi mult mai sigur. (ca multi nu ar respecta-o e alta problema...)

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Ca sa impiedici asemenea exemplare sa mai faca accidente acolo, cred ca drumul ar trebui sa fie de pamant, eventual cu cativa bolovani ici-colo. Deci indicatoare, limitare de viteza... inutilitati la o asa gandire.
Asta e o fraza de 100 de puncte !
In ceea ce priveste Podul de peste Dunare ( cel de la Cernavoda ) nici celalalt cap al podului( cel de la insula ) nu mi se pare chiar simplu, mai ales ca asfaltul vesnic acolo are "cocoaşe".
______________________
Vreo 3 ani ( 2011 - 2014 )  am facut de multe ori drumul asta mai ales in extrasezon.

 


Re: Siguranta rutiera Gabi23

La Ciurel in curba este limitare de 40km/h pt auto. Tramvaiele au limitare 30 km/h. Am vazut autoturisme f multe de'a lungul timpului cu peste 100 km/h, si tramvaie care abordau cu 60... indicatoarele clar vizibile nu le respecta f multi. Ca si pieton poti sa te trezesti cu un inconstient peste tine. Solutia ar fi poate niste parapeti solizi de beton armat.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Tom

De ceva timp observ o situație periculoasă la coborârea de pe pasaj pe sensul spre Berceni. Autobuzul 634 coboară de pe pasaj pe banda a doua a șoselei (banda 1 pe pasaj), după care trece pe prima bandă în fața mașinilor care circulă pe ea venind de pe lângă pasaj, pentru a opri în stația Costache Stamate, iar de câteva ori era să se lovească de ele. Există un semn "Cedează trecerea" pus foarte în spate, după care cei care merg pe lângă pasaj merg în continuare pe banda 1 până la terminarea pasajului, unde intră pe șosea tot pe banda 1, separată de celelalte prin linie continuă. Practic, în poziția în care autobuzul ar depăși zona cu linie continuă și ar schimba banda de mers, este deja la ceva distanță de pasaj, iar conform legii, la schimbarea benzii ar trebui să acorde prioritate autovehiculelor care circulă pe acea bandă. Voi încerca să fac niște poze, în cazul în care descrierea nu este prea clară.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului 133 313

Se cunoaste problematica chestiunii. Nu s-a luat in calcul pentru ca odata cu finalizarea pasajului in teorie trebuia sa revina tramvaiul si sa dispara 634. Singura solutie de moment este desfiintarea acelei opriri pentru 634, ca decalarea ei n-ar avea sens. Si ce se face acum intradevar nu prea este conform codului rutier.

 


Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2427 forum members have written 434197 posts in 5406 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use