Topic: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21)
992 posts, 391460 views
📖 Pagination options
- Rathgeber2523
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Rathgeber2523
1126-2126 Sofia
1126-2126 Sofia
IMG_2407.jpg (163.26 KB; downloaded 5258 times)
- Rathgeber2523
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Rathgeber2523
1003-2003 Camelia
1109-2109 Luxemburg
1003-2003 Camelia
IMG_2523.jpg (203.05 KB; downloaded 5056 times)
1109-2109 Luxemburg
IMG_2521.jpg (197.44 KB; downloaded 5040 times)
- Rathgeber2523
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Rathgeber2523
1006-2006 Margareta
1006-2006 Margareta
IMG_2648.jpg (170.27 KB; downloaded 6381 times)
- Rathgeber2523
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Rathgeber2523
1117-2117 Haga
IMG_3089 by Vatmanu076, on Flickr
1119-2119 Lisabona
IMG_3101 by Vatmanu076, on Flickr
1126-2126 Sofia
IMG_3102 by Vatmanu076, on Flickr
1117-2117 Haga
IMG_3089 by Vatmanu076, on Flickr
1119-2119 Lisabona
IMG_3101 by Vatmanu076, on Flickr
1126-2126 Sofia
IMG_3102 by Vatmanu076, on Flickr
- arr@w
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
arr@w
Acum 2 min, la statia Izvor a oprit un tren fara călători, dar cu cativa oameni cu niste calculatoare si niste fire legate de usa, pe care au deschis-o si inchis-o (pe cealalta parte a peronului). Trenul circula catre Eroilor. Mai poate confirma cineva?
Acum 2 min, la statia Izvor a oprit un tren fara călători, dar cu cativa oameni cu niste calculatoare si niste fire legate de usa, pe care au deschis-o si inchis-o (pe cealalta parte a peronului). Trenul circula catre Eroilor. Mai poate confirma cineva?
- Alex183
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Alex183
Probe ATP/ATO..reglarea instalatiei ATC imbarcate pentru oprirea la punct fix..iar usile le sunt deschise pe partea opusa peronului deoarece romanul ar sari in tren..! Dupa cate am inteles acelasi lucru s-a facut si cu CAF-urile pe M2..!
Probe ATP/ATO..reglarea instalatiei ATC imbarcate pentru oprirea la punct fix..iar usile le sunt deschise pe partea opusa peronului deoarece romanul ar sari in tren..! Dupa cate am inteles acelasi lucru s-a facut si cu CAF-urile pe M2..!
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
mcosmin
Cumva a fost rama 1010-2010 ?
arr@w wrote:
Acum 2 min, la statia Izvor a oprit un tren fara călători, dar cu cativa oameni cu niste calculatoare si niste fire legate de usa, pe care au deschis-o si inchis-o (pe cealalta parte a peronului). Trenul circula catre Eroilor. Mai poate confirma cineva?
Cumva a fost rama 1010-2010 ?
- arr@w
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
arr@w
Nu mai stiu sigur ce rama a fost, dar parca era una din cele din prima serie deoarece nu avea acea masca neagra la burdufuri.
mcosmin wrote:arr@w wrote:
Acum 2 min, la statia Izvor a oprit un tren fara călători, dar cu cativa oameni cu niste calculatoare si niste fire legate de usa, pe care au deschis-o si inchis-o (pe cealalta parte a peronului). Trenul circula catre Eroilor. Mai poate confirma cineva?
Cumva a fost rama 1010-2010 ?
Nu mai stiu sigur ce rama a fost, dar parca era una din cele din prima serie deoarece nu avea acea masca neagra la burdufuri.
- oache81
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
oache81
Azi am mers cu mai multe bm-uri si am vazut ca era activa faza cu deschisul individual al usilor.Deasemenea am vazut ca se aprindeau doar 3 leduri pe cercul ala de la butonul de deschidere a usii, cam ca la tinta din Predator.Nu stiu daca e de mai demult inainte parca erau mai multe leduri.Oricum erau multi dezorientati ca nu se deschidea usa, unii chiar o lasau asa inchisa si se duceau sa iasa pe alta.
Azi am mers cu mai multe bm-uri si am vazut ca era activa faza cu deschisul individual al usilor.Deasemenea am vazut ca se aprindeau doar 3 leduri pe cercul ala de la butonul de deschidere a usii, cam ca la tinta din Predator.Nu stiu daca e de mai demult inainte parca erau mai multe leduri.Oricum erau multi dezorientati ca nu se deschidea usa, unii chiar o lasau asa inchisa si se duceau sa iasa pe alta.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
mcosmin
Stiu, e foarte amuzant cand se intampla asta.
Joi, o tanti astepta sa coboare la petrache poenaru. S-a auzit acel bipuit ca se deschid usile si respectiva nu s-a chinuit sa vada daca usa chiar s-a deschis si a intrat in coliziune directa cu usa inchisa
Stiu, e foarte amuzant cand se intampla asta.
Joi, o tanti astepta sa coboare la petrache poenaru. S-a auzit acel bipuit ca se deschid usile si respectiva nu s-a chinuit sa vada daca usa chiar s-a deschis si a intrat in coliziune directa cu usa inchisa
- Rathgeber2523
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Rathgeber2523
1001-2001 Dalia
IMG_5123 by Vatmanu076, on Flickr
1104-2104 Berlin
IMG_5115 by Vatmanu076, on Flickr
1113-2113 Copenhaga
IMG_5117 by Vatmanu076, on Flickr
1121-2121 Dublin
IMG_5119 by Vatmanu076, on Flickr
1001-2001 Dalia
IMG_5123 by Vatmanu076, on Flickr
1104-2104 Berlin
IMG_5115 by Vatmanu076, on Flickr
1113-2113 Copenhaga
IMG_5117 by Vatmanu076, on Flickr
1121-2121 Dublin
IMG_5119 by Vatmanu076, on Flickr
- Tom
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Tom
Am observat că trenurile BM scot anumite sunete cand opresc sau pornesc din stații. Când încep să încetinească, pe lângă sunetul specific vehiculelor electrice la accelerare și decelerare, după un timp de frânare apare al doilea sunet. având înălțime și intensitate constantă până aproape de oprirea trenului. Același sunet apare din nou, crescând în intensitate, dar cu înălțime constantă, la pornire, dar dispare destul de repede. Imediat la oprirea completă sau înainte de pornire se mai aude un croncănit metalic. Nu am observat sunetele la trenurile „JAF‟, dar asta nu înseamnă că nu apar și la ele.
Am observat că trenurile BM scot anumite sunete cand opresc sau pornesc din stații. Când încep să încetinească, pe lângă sunetul specific vehiculelor electrice la accelerare și decelerare, după un timp de frânare apare al doilea sunet. având înălțime și intensitate constantă până aproape de oprirea trenului. Același sunet apare din nou, crescând în intensitate, dar cu înălțime constantă, la pornire, dar dispare destul de repede. Imediat la oprirea completă sau înainte de pornire se mai aude un croncănit metalic. Nu am observat sunetele la trenurile „JAF‟, dar asta nu înseamnă că nu apar și la ele.
- IK4
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
IK4
Sunetul ala de la pornire si oprire (care se aude destul de incet, fiind acopertit de zgomotul motoarelor) provine de la convertizoarele de tractiune. E identic cu cel al troleibuzelor RATB, unde se aude mai clar. De asemenea, se mai aude si ventilatia fortata a echipamentelor de tractiune, care functioneaza doar in timpul mersului. Sunt niste rezistori acolo pe care se consuma energia de franare a trenului atunci cand reteaua este saturata si nu accepta injectia de curent (nu sunt consumatori) si care trebuie ventilati. Ca fapt divers, la unele trenuri ventilatoarele de la echipamente au ajuns atat de uzate/necuratate incat sunt mai zgomotoase si vibreaza mai rau decat motoarele de tractiune.
Croncanitul la pornire/oprire se aude uneori si la IVA, probail este de la frecarea captatorilor de curent.
Si daca tot veni vorba de zgomote la Bombi, se mai aud in interior din cand in cand si niste chioraituri de la circulatia aerului prin instalatia pneumatica.
Sunetul ala de la pornire si oprire (care se aude destul de incet, fiind acopertit de zgomotul motoarelor) provine de la convertizoarele de tractiune. E identic cu cel al troleibuzelor RATB, unde se aude mai clar. De asemenea, se mai aude si ventilatia fortata a echipamentelor de tractiune, care functioneaza doar in timpul mersului. Sunt niste rezistori acolo pe care se consuma energia de franare a trenului atunci cand reteaua este saturata si nu accepta injectia de curent (nu sunt consumatori) si care trebuie ventilati. Ca fapt divers, la unele trenuri ventilatoarele de la echipamente au ajuns atat de uzate/necuratate incat sunt mai zgomotoase si vibreaza mai rau decat motoarele de tractiune.
Croncanitul la pornire/oprire se aude uneori si la IVA, probail este de la frecarea captatorilor de curent.
Si daca tot veni vorba de zgomote la Bombi, se mai aud in interior din cand in cand si niste chioraituri de la circulatia aerului prin instalatia pneumatica.
- IK4
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
IK4
Daca instalatii de informare cu leduri n-au aparut in BM-urile din prima serie, asa cum s-a anuntat, macar avem un bonus! Podeaua lui 018 a fost carpita in mai multe locuri, in cel mai neaos stil romanesc. Petice mai mici si mai mari din material de alta culoare, lipite ca la ora de lucru manual, ar face pana si V3A-urile de pe vremea lui Ceausescu invidioase. Mare pacat de aceste trenuri... Daca deja s-a inceput asa, in curand vor arata mai rau ca IVA. Si la altii vehiculele de peste 30 de ani arata ca scoase din cutie...
Daca instalatii de informare cu leduri n-au aparut in BM-urile din prima serie, asa cum s-a anuntat, macar avem un bonus! Podeaua lui 018 a fost carpita in mai multe locuri, in cel mai neaos stil romanesc. Petice mai mici si mai mari din material de alta culoare, lipite ca la ora de lucru manual, ar face pana si V3A-urile de pe vremea lui Ceausescu invidioase. Mare pacat de aceste trenuri... Daca deja s-a inceput asa, in curand vor arata mai rau ca IVA. Si la altii vehiculele de peste 30 de ani arata ca scoase din cutie...
📖 Pagination options