Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5560 posts, 1202909 views
📖 Pagination options
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
freyutz
@mcosmin: Peretele ala a fost spart cand se spunea in articol. Crede-ne pe cuvant, nu s-au facut sigur lucrari majore la Eroilor in ultimii 8 ani.
Planurile cu trenurile de Industriilor la linia 4 si Dristor 2 la linia 2 mi se par aberatii, pentru ca la iesire ar trebui sa treaca prin acelasi macaz si nu ar fi adus nici un plus de eficienta ci doar ar fi marit haosul si tot pe rand ar fi plecat.
Varianta cea mai logica era acoperirea liniei 2 si transformarea ei in peron. Astfel am fi avut 2 peroane mari, trenurile de la Industriilor se limitau la Eroilor si debarcau calatori pe ambele peroane. Dupa debarcare se schimba postul de conducere si plecau de la acelasi peron spre Politehnica.
Sunt totusi curios de ce s-a renuntat la aceasta varianta. Probabil din cauza stalpilor dintre liniile 1 si 2?
@mcosmin: Peretele ala a fost spart cand se spunea in articol. Crede-ne pe cuvant, nu s-au facut sigur lucrari majore la Eroilor in ultimii 8 ani.
Planurile cu trenurile de Industriilor la linia 4 si Dristor 2 la linia 2 mi se par aberatii, pentru ca la iesire ar trebui sa treaca prin acelasi macaz si nu ar fi adus nici un plus de eficienta ci doar ar fi marit haosul si tot pe rand ar fi plecat.
Varianta cea mai logica era acoperirea liniei 2 si transformarea ei in peron. Astfel am fi avut 2 peroane mari, trenurile de la Industriilor se limitau la Eroilor si debarcau calatori pe ambele peroane. Dupa debarcare se schimba postul de conducere si plecau de la acelasi peron spre Politehnica.
Sunt totusi curios de ce s-a renuntat la aceasta varianta. Probabil din cauza stalpilor dintre liniile 1 si 2?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
1) Evident ca din cauza stalpilor dintre liniile 1 si 2.
2) Ar fi fost gabarit de montat macaz sa se treaca de la linia 1 la linia 2 direct ? Daca nu ar fi trebuit sa se duca "pe falsa" / pe stanga / pe contrasens pana la Politehnica.
Ideea ar fi fost urmatoarea :
a) Clar Militariul s-ar fi limitat la Eroilor pentru ca altcumva nu ar fi fost logic.
b) Militariul ar fi venit - ca si acum pe 1, ar fi rebursat spre Izvor ( ca si acum ) si ar fi asteptat pe 4 spre Militari dand posibilitatea oamenilor sa stea in metrou si sa nu ocupe peronul mic inutil.
1) Evident ca din cauza stalpilor dintre liniile 1 si 2.
2) Ar fi fost gabarit de montat macaz sa se treaca de la linia 1 la linia 2 direct ? Daca nu ar fi trebuit sa se duca "pe falsa" / pe stanga / pe contrasens pana la Politehnica.
Ideea ar fi fost urmatoarea :
a) Clar Militariul s-ar fi limitat la Eroilor pentru ca altcumva nu ar fi fost logic.
b) Militariul ar fi venit - ca si acum pe 1, ar fi rebursat spre Izvor ( ca si acum ) si ar fi asteptat pe 4 spre Militari dand posibilitatea oamenilor sa stea in metrou si sa nu ocupe peronul mic inutil.
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
freyutz
Gabarit de macaz exista destul acolo ca sa nu se fi incurcat cu rebrusment spre Izvor si intoarcere la Linia 4, astfel incat trenurile ar fi putut intra pe fir normal imediat dupa iesirea lor din Eroilor spre Politehnica.
Astfel ar fi lasat linia 4 doar pentru directia Dristor 2.
Legat de trenurile care ar fi trebuit sa deschida usile in ambele parti, am impresia ca la IVA cel putin constructia trenului nu permite deschiderea in ambele parti. La BM2 si BM3 cred ca se putea face ceva, dar la vremea respectiva era clar vorba doar de IVA.
Gabarit de macaz exista destul acolo ca sa nu se fi incurcat cu rebrusment spre Izvor si intoarcere la Linia 4, astfel incat trenurile ar fi putut intra pe fir normal imediat dupa iesirea lor din Eroilor spre Politehnica.
Astfel ar fi lasat linia 4 doar pentru directia Dristor 2.
Legat de trenurile care ar fi trebuit sa deschida usile in ambele parti, am impresia ca la IVA cel putin constructia trenului nu permite deschiderea in ambele parti. La BM2 si BM3 cred ca se putea face ceva, dar la vremea respectiva era clar vorba doar de IVA.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Pai de aceea au renuntat, nu putea deschide IVA usile...
Lasand gluma la o parte, este foarte ciudat sa renunti dupa ditamai lucrarea de spart un perere de beron de 80 cm.
Adica trebuiau sa stie lucrurile astea, ca IVA nu deschide usile sau ca stalpii nu permit un peron intre liniile 1 si 3.
Pai de aceea au renuntat, nu putea deschide IVA usile...
Lasand gluma la o parte, este foarte ciudat sa renunti dupa ditamai lucrarea de spart un perere de beron de 80 cm.
Adica trebuiau sa stie lucrurile astea, ca IVA nu deschide usile sau ca stalpii nu permit un peron intre liniile 1 si 3.
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
freyutz
Sau probabil exista o solutie tehnica pentru ambele probleme, dar lucrarea probabil ca ar fi incurcat foarte mult traficul la vremea respectiva si posibil sa nu se mai fi rentat.
Sau probabil exista o solutie tehnica pentru ambele probleme, dar lucrarea probabil ca ar fi incurcat foarte mult traficul la vremea respectiva si posibil sa nu se mai fi rentat.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Mi-e teama ca, in lipsa unor informatii de la cei care stiu exact cum a stat situatia, va ramane o problema neclarificata ce au vrut sa faca exact .
Ca si schimbul de calatori in statia suprapusa de la Gdn1
Mi-e teama ca, in lipsa unor informatii de la cei care stiu exact cum a stat situatia, va ramane o problema neclarificata ce au vrut sa faca exact .
Ca si schimbul de calatori in statia suprapusa de la Gdn1
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Concluzia
Cand si-au dat seama ca naveta Militari - Eroilor se va permantiza s-au gandit la varianta liniei 4 asa cum am explicat eu mai sus. S-au apucat de treaba.
Dupa aia a intervenit aderarea Romaniei la UE sau oricum prin preajma aderarii.
UE ne-a spus ca ne dau ei banii sa finalizam statiile incepute de Poporul Comunist in Balta Alba cu conditia ca cele 4 statii ( 3 si 1/2) sa fie incluse intr-o magistrala si nu sa fie un racord de sine statator.
Asa incat le-a venit ideea salvatoare cu M 3 Militari - AS
Sfârşit.
Concluzia
Cand si-au dat seama ca naveta Militari - Eroilor se va permantiza s-au gandit la varianta liniei 4 asa cum am explicat eu mai sus. S-au apucat de treaba.
Dupa aia a intervenit aderarea Romaniei la UE sau oricum prin preajma aderarii.
UE ne-a spus ca ne dau ei banii sa finalizam statiile incepute de Poporul Comunist in Balta Alba cu conditia ca cele 4 statii ( 3 si 1/2) sa fie incluse intr-o magistrala si nu sa fie un racord de sine statator.
Asa incat le-a venit ideea salvatoare cu M 3 Militari - AS
Sfârşit.
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
George
Ce e fascinant in toate discutiile astea e ca desi metroul nostru are o retea destul de redusa si o istorie foarte recenta exista numeroase tenebre, foarte multe suceli (mai ales ale lui Ceausescu), chestiuni incepute intr-un fel si terminate in alt fel, reproiectari, tentative de tot felul de chestii abandonate, planuri schimbate din mers etc. Interesant. Poate in viitor va exista mai mult creier si mai mult profesionalism.
Ce e fascinant in toate discutiile astea e ca desi metroul nostru are o retea destul de redusa si o istorie foarte recenta exista numeroase tenebre, foarte multe suceli (mai ales ale lui Ceausescu), chestiuni incepute intr-un fel si terminate in alt fel, reproiectari, tentative de tot felul de chestii abandonate, planuri schimbate din mers etc. Interesant. Poate in viitor va exista mai mult creier si mai mult profesionalism.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Totusi s-ar putea sa fie un decalaj mare.Articolul este datat 96. Nu mai retin cand s-a semnat acordul de imprumut, 2000 parca...Nu cred ca au negociat 4 ani.
@ George Un exemplu recent este M5, despre care de curand am aflat ca nu se poate face prin centru .Dar se vorbeste din 90 de linia asta. De ce, daca tehnic nu este posibil ?
Totusi s-ar putea sa fie un decalaj mare.Articolul este datat 96. Nu mai retin cand s-a semnat acordul de imprumut, 2000 parca...Nu cred ca au negociat 4 ani.
@ George Un exemplu recent este M5, despre care de curand am aflat ca nu se poate face prin centru .Dar se vorbeste din 90 de linia asta. De ce, daca tehnic nu este posibil ?
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
George
Inca cred ca asta e doar folclor...n-a zis nimeni autorizat ca nu se poate face...ar fi cea mai mare porcarie, mai ales ca se POATE face, cu tunel mare (diametru 13 m si galerii interioare suprapuse)...
Inca cred ca asta e doar folclor...n-a zis nimeni autorizat ca nu se poate face...ar fi cea mai mare porcarie, mai ales ca se POATE face, cu tunel mare (diametru 13 m si galerii interioare suprapuse)...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Nici macar atat... Sapatura deschisa / galerii suprapuse -> latime aproximativ 5 metri inaltime vreo 10 si gata. Statii tot suprapuse.
Numa la Universitate statie normala ( cu peron normal la acelasi nivel ) si un TBM pentru circa 70 m ca sa subtraverseze pasajul pietonal si M 2 ( cu 2 tunele "clasice" de 6,5 m diametru ). Si aproape de Iancului tot asa ca la Iancului sa se poata subtraversa M 1.
In rest totul suprapus pe mijlocul drumului.
Si devieri de retele peste tot. Sau nu se baga nimeni la devieri ?
Daca au apucat romanii* sa faca un apeduct / canal colector noi il lasam acolo pana la sfarsitul veacurilor ?
Trebuie sa intru pe metroul francez sa vedeti ce faceau oamenii prin anii in care la noi era Rascoala din 1907.
A, da, stiu, ei atunci au putut, noi acum nu ca suntem cu tehnologii mai noi.
_____________________________
Tunel de 13 m nu se prea poate ca cica cad blocurile in el, 13 m inseamna cam cat tot bulevardul Elisabeta / Pache in latime.
Mare fraier individul asta Pache, cine l-a pus sa faca bulevardul asa ingust, e clar, nu a avut viziune omul.
* Romanii, nu românii. Romanii, Imperiul Roman de Apus, de Rasarit. Asta ca sa nu fie vreo confuzie de citire.
Nici macar atat... Sapatura deschisa / galerii suprapuse -> latime aproximativ 5 metri inaltime vreo 10 si gata. Statii tot suprapuse.
Numa la Universitate statie normala ( cu peron normal la acelasi nivel ) si un TBM pentru circa 70 m ca sa subtraverseze pasajul pietonal si M 2 ( cu 2 tunele "clasice" de 6,5 m diametru ). Si aproape de Iancului tot asa ca la Iancului sa se poata subtraversa M 1.
In rest totul suprapus pe mijlocul drumului.
Si devieri de retele peste tot. Sau nu se baga nimeni la devieri ?
Daca au apucat romanii* sa faca un apeduct / canal colector noi il lasam acolo pana la sfarsitul veacurilor ?
Trebuie sa intru pe metroul francez sa vedeti ce faceau oamenii prin anii in care la noi era Rascoala din 1907.
A, da, stiu, ei atunci au putut, noi acum nu ca suntem cu tehnologii mai noi.
_____________________________
Tunel de 13 m nu se prea poate ca cica cad blocurile in el, 13 m inseamna cam cat tot bulevardul Elisabeta / Pache in latime.
Mare fraier individul asta Pache, cine l-a pus sa faca bulevardul asa ingust, e clar, nu a avut viziune omul.
* Romanii, nu românii. Romanii, Imperiul Roman de Apus, de Rasarit. Asta ca sa nu fie vreo confuzie de citire.
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
133 313
Se face si pe centru, cu doua tunele obisnuite, nu va stresati. Problema reala este expertizarea cosmeliilor suprafisurate de pe traseu ca sa nu profite unii si altii pretinzand masuri reparatorii in urma unor pretinse daune produse de lucrare.
Se face si pe centru, cu doua tunele obisnuite, nu va stresati. Problema reala este expertizarea cosmeliilor suprafisurate de pe traseu ca sa nu profite unii si altii pretinzand masuri reparatorii in urma unor pretinse daune produse de lucrare.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Sincer, eu nu cred ca se poate. Singura solutie este galeria
Sincer, eu nu cred ca se poate. Singura solutie este galeria
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Vezi Romana - Universitate.
Reiau in cât timp a fost gata planseul superior ?
Si ar mai fi cel putin 2 strazi, Polizu si Ernest Juvara.
Vezi Romana - Universitate.
Reiau in cât timp a fost gata planseul superior ?
Si ar mai fi cel putin 2 strazi, Polizu si Ernest Juvara.
📖 Pagination options