Topic: Știri și articole din presă
823 posts, 253959 views
📖 Pagination options
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Adrian Rosca
Ntzz, stirea se referea la peroanele depoului
bercenicity wrote:
adica centrale
Ntzz, stirea se referea la peroanele depoului
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
URANUS
Sursa: B365.RO
Lucrările la Magistrala 4 de metrou, întârziate cu un an. Magistrala 4 va fi gata în 2016
După anunțul referitor la întârzieri în lucrările de la Magistrala 5 de metrou, încă o veste proastă: Lucrările la Magistrala 4 de metrou vor fi finalizate abia în 2016, cu o întârziere de un an, şi nu în 2015, termenul anunţat iniţial şi afişat şi pe panoul informativ de pe şantier.
Constructorul italian Astaldi, care lucrează la extinderea Magistralei 4 de metrou cu două staţii (tronsonul Parc Bazilescu – Lac Străulești), anunţă că proiectul ar urma să fie gata în 2016. La finalul primului semestru din 2014, după mai bine de un an şi jumătate de la începerea lucrărilor, erau finalizate circa 17% din lucrări, potrivit raportului pe primele şase luni publicat de grupul italian.
Potrivit reprezentanţilor Metrorex, până în prezent au fost efectuate lucrări de structură şi de deviere a reţelelor edilitare, stadiul fizic actual al lucrărilor la Magistrala 4 fiind de 20%.
Termenul anunţat de Astaldi în raportul semestrial avansează astfel o nouă dată de finalizare, după ce autorităţile române spuneau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meţionat şi pe panoul de pe şantier.
"Lucrările aferente obiectivului "Magistrala 4. Racordul 2. Parc Bazilescu – Străuleşti. Lucrări de construcţii tunel, galerie, staţii, depou, terminal multimodal şi instalaţiile aferente în vederea punerii în funcţiune" se preconizează a fi finalizate în semestrul I 2016. Termenul de finalizare a lucrărilor nu a fost prelungit", au declarat reprezentanţii Metrorex, pentru B365.ro.
Astfel, în răspunsul formulat la solicitarea B365.ro, oficialii Metrorex spun că, deşi acum s-a avansat ca termen de finalizare a lucrărilor semestrul I din 2016, cu un an mai târziu faţă de termenul anunţat iniţial şi specificat inclusiv pe panoul de pe şantier, termenul nu a fost prelungit.
Valoarea totală a proiectului de extindere a Magistralei 4 de metrou se ridică la suma de 1,115 miliarde lei, contractul de execuţie a lucrărilor fiind semnat încă din iulie 2013 cu o asociere de patru firme. Astaldi lucrează la acest proiect, ca lider de asociere, alături de firmele SC Somet SA, SC Tiab S.A. şi SC UTI Construction & Facility Management SA.
Nu doar lucrările la Magistrala 4 întârzie. Şi metroul de Drumul Taberei întârzie încă un an! Astaldi estimează că Magistrala 5 va fi gata în 2017. Mai mult, proiectul magistralei de metrou Eroilor - Drumul Taberei ar putea fi chiar blocat, din cauza unor neînțelegeri contractuale dintre Metrorex și constructor. În prezent, la această magistrală se lucrează doar la 35% din capacitate, pentru că firma Astaldi cere în plus peste 45 milioane de euro pentru executarea lucrărilor faţă de valoarea stabilită prin contract în 2011 - 266 milioane euro.
Lucrările au început pe 18 octombrie 2012 şi, potrivit Metrorex, durata asumată prin contract pentru execuţia şi finalizarea lucrărilor de extindere a Magistralei 4 de metrou cu două noi staţii, Parc Bazilescu şi Lac Străuleşti, este de 30 luni.
"Lucrările la Magistrala 4 au început la data de 18 octombrie 2012. Se vor executa lucrări la staţile de metrou Laminorului şi Străuleşti. Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalaţii electrice, sanitare, ventilaţie şi curenţi slabi. Costul lucrărilor este de 1.115 mil. lei, finanţarea fiind asigurată din două componente, în cadrul POS-T 2007 - 2013 şi de la bugetul de stat", a declarat anterior, într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.
http://www.b365.ro/lucrarile-la-magistr...uMRAj.dpuf
Sursa: B365.RO
Lucrările la Magistrala 4 de metrou, întârziate cu un an. Magistrala 4 va fi gata în 2016
După anunțul referitor la întârzieri în lucrările de la Magistrala 5 de metrou, încă o veste proastă: Lucrările la Magistrala 4 de metrou vor fi finalizate abia în 2016, cu o întârziere de un an, şi nu în 2015, termenul anunţat iniţial şi afişat şi pe panoul informativ de pe şantier.
Constructorul italian Astaldi, care lucrează la extinderea Magistralei 4 de metrou cu două staţii (tronsonul Parc Bazilescu – Lac Străulești), anunţă că proiectul ar urma să fie gata în 2016. La finalul primului semestru din 2014, după mai bine de un an şi jumătate de la începerea lucrărilor, erau finalizate circa 17% din lucrări, potrivit raportului pe primele şase luni publicat de grupul italian.
Potrivit reprezentanţilor Metrorex, până în prezent au fost efectuate lucrări de structură şi de deviere a reţelelor edilitare, stadiul fizic actual al lucrărilor la Magistrala 4 fiind de 20%.
Termenul anunţat de Astaldi în raportul semestrial avansează astfel o nouă dată de finalizare, după ce autorităţile române spuneau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meţionat şi pe panoul de pe şantier.
"Lucrările aferente obiectivului "Magistrala 4. Racordul 2. Parc Bazilescu – Străuleşti. Lucrări de construcţii tunel, galerie, staţii, depou, terminal multimodal şi instalaţiile aferente în vederea punerii în funcţiune" se preconizează a fi finalizate în semestrul I 2016. Termenul de finalizare a lucrărilor nu a fost prelungit", au declarat reprezentanţii Metrorex, pentru B365.ro.
Astfel, în răspunsul formulat la solicitarea B365.ro, oficialii Metrorex spun că, deşi acum s-a avansat ca termen de finalizare a lucrărilor semestrul I din 2016, cu un an mai târziu faţă de termenul anunţat iniţial şi specificat inclusiv pe panoul de pe şantier, termenul nu a fost prelungit.
Valoarea totală a proiectului de extindere a Magistralei 4 de metrou se ridică la suma de 1,115 miliarde lei, contractul de execuţie a lucrărilor fiind semnat încă din iulie 2013 cu o asociere de patru firme. Astaldi lucrează la acest proiect, ca lider de asociere, alături de firmele SC Somet SA, SC Tiab S.A. şi SC UTI Construction & Facility Management SA.
Nu doar lucrările la Magistrala 4 întârzie. Şi metroul de Drumul Taberei întârzie încă un an! Astaldi estimează că Magistrala 5 va fi gata în 2017. Mai mult, proiectul magistralei de metrou Eroilor - Drumul Taberei ar putea fi chiar blocat, din cauza unor neînțelegeri contractuale dintre Metrorex și constructor. În prezent, la această magistrală se lucrează doar la 35% din capacitate, pentru că firma Astaldi cere în plus peste 45 milioane de euro pentru executarea lucrărilor faţă de valoarea stabilită prin contract în 2011 - 266 milioane euro.
Lucrările au început pe 18 octombrie 2012 şi, potrivit Metrorex, durata asumată prin contract pentru execuţia şi finalizarea lucrărilor de extindere a Magistralei 4 de metrou cu două noi staţii, Parc Bazilescu şi Lac Străuleşti, este de 30 luni.
"Lucrările la Magistrala 4 au început la data de 18 octombrie 2012. Se vor executa lucrări la staţile de metrou Laminorului şi Străuleşti. Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalaţii electrice, sanitare, ventilaţie şi curenţi slabi. Costul lucrărilor este de 1.115 mil. lei, finanţarea fiind asigurată din două componente, în cadrul POS-T 2007 - 2013 şi de la bugetul de stat", a declarat anterior, într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.
http://www.b365.ro/lucrarile-la-magistr...uMRAj.dpuf
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
URANUS
Sursa: B365.RO
În ce stadiu sunt ACUM lucrările la Magistrala 4 de metrou
Lucrările de extindere a Magistralei 4 de metrou cu două staţii (tronsonul Parc Bazilescu – Lac Străulești), demarate în urmă cu doi ani, sunt acum realizate în proporţie de 30%. La demararea lucrărilor, autorităţile anunţau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meţionat şi pe panoul de pe şantier. Ulterior, constructorul italian Astaldi, care lucrează la extinderea Magistralei 4 de metrou, a anunţat că proiectul va fi gata un an mai târziu.
Pe 8 septembrie, Metrorex a atribuit Asocierii ASTALDI S.p.A. - S.C. SOMET S.A. - S.C. TIAB S.A. – S.C. UTI GRUP S.A. un contract pentru lucrări suplimentare la Magistrala 4. Racordul 2. Parc Bazilescu – Străuleşti. Valoarea contractului se ridică la aproape 4,3 milioane lei cu TVA, contractul fiind atribuit prin negociere fără anunţ de participare pentru "noi lucrări / servicii, constituind o repetare a lucrărilor / serviciilor existente şi solicitate în conformitate cu condiţiile stricte conforme cu cele stabilite în directivă", potrivit anunţului de atribuire publicat pe e-licitatie.ro.
Contactaţi de reporterii B365.ro, reprezentanţii Metrorex au explicat că "lucrările reprezintă, conform O.U.G. nr. 34/2006, suplimentarea unor cantități de sprijiniri pentru lucrările de structură aferente stațiilor Laminorului și Străulești, lucrări similare celor contractate inițial, precum și o serie de lucrări cu caracter imprevizibil de transplantare material dendrologic".
De asemenea, potrivit oficialilor Metrorex, până în acest moment, la Magistrala 4 au fost executate lucrări de construcții structură stații, centrală de ventilație interstații și depou, precum și lucrări de deviere rețele edilitare.
"Stadiul actual al lucrărilor aferente Magistralei 4. Racordul 2 este de 30%. Valoarea totală reactualizată conform deviz general este de 1,115 miliarde lei. Până în acest moment au fost alocate fonduri în cuantum de 313,4 milioane lei inclusiv TVA, astfel:
- În anul 2012 – 4,2 milioane lei inclusiv TVA
- În anul 2013 – 145,6 milioane lei inclusiv TVA
- În anul 2014 – 163,6 milioane lei inclusiv TVA", se mai precizează în răspunsul formulat de Metrorex, la solicitarea B365.ro.
Când va fi dată în folosinţă Magistrala 4 de metrou
Constructorul italian Astaldi, care lucrează la extinderea Magistralei 4 de metrou cu două staţii (tronsonul Parc Bazilescu – Lac Străulești), anunţă că proiectul ar urma să fie gata în 2016. La finalul primului semestru din 2014, după mai bine de un an şi jumătate de la începerea lucrărilor, erau finalizate circa 17% din lucrări, potrivit raportului pe primele şase luni publicat de grupul italian.
Termenul anunţat de Astaldi în raportul semestrial avansează astfel o nouă dată de finalizare, după ce autorităţile române spuneau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meţionat şi pe panoul de pe şantier.
"Lucrările aferente obiectivului "Magistrala 4. Racordul 2. Parc Bazilescu – Străuleşti. Lucrări de construcţii tunel, galerie, staţii, depou, terminal multimodal şi instalaţiile aferente în vederea punerii în funcţiune" se preconizează a fi finalizate în semestrul I 2016. Termenul de finalizare a lucrărilor nu a fost prelungit", au declarat anterior, pentru B365.ro, reprezentanţii Metrorex.
Astfel, în răspunsul formulat anterior la solicitarea B365.ro, oficialii Metrorex spun că, deşi acum s-a avansat ca termen de finalizare a lucrărilor semestrul I din 2016, cu un an mai târziu faţă de termenul anunţat iniţial şi specificat inclusiv pe panoul de pe şantier, termenul nu a fost prelungit.
Valoarea totală a proiectului de extindere a Magistralei 4 de metrou se ridică la suma de 1,115 miliarde lei, contractul de execuţie a lucrărilor fiind semnat încă din iulie 2012 cu o asociere de patru firme. Astaldi lucrează la acest proiect, ca lider de asociere, alături de firmele SC Somet SA, SC Tiab S.A. şi SC UTI Construction & Facility Management SA.
http://www.b365.ro/in-ce-stadiu-sunt-ac...v5MKS.dpuf
Sursa: B365.RO
În ce stadiu sunt ACUM lucrările la Magistrala 4 de metrou
Lucrările de extindere a Magistralei 4 de metrou cu două staţii (tronsonul Parc Bazilescu – Lac Străulești), demarate în urmă cu doi ani, sunt acum realizate în proporţie de 30%. La demararea lucrărilor, autorităţile anunţau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meţionat şi pe panoul de pe şantier. Ulterior, constructorul italian Astaldi, care lucrează la extinderea Magistralei 4 de metrou, a anunţat că proiectul va fi gata un an mai târziu.
Pe 8 septembrie, Metrorex a atribuit Asocierii ASTALDI S.p.A. - S.C. SOMET S.A. - S.C. TIAB S.A. – S.C. UTI GRUP S.A. un contract pentru lucrări suplimentare la Magistrala 4. Racordul 2. Parc Bazilescu – Străuleşti. Valoarea contractului se ridică la aproape 4,3 milioane lei cu TVA, contractul fiind atribuit prin negociere fără anunţ de participare pentru "noi lucrări / servicii, constituind o repetare a lucrărilor / serviciilor existente şi solicitate în conformitate cu condiţiile stricte conforme cu cele stabilite în directivă", potrivit anunţului de atribuire publicat pe e-licitatie.ro.
Contactaţi de reporterii B365.ro, reprezentanţii Metrorex au explicat că "lucrările reprezintă, conform O.U.G. nr. 34/2006, suplimentarea unor cantități de sprijiniri pentru lucrările de structură aferente stațiilor Laminorului și Străulești, lucrări similare celor contractate inițial, precum și o serie de lucrări cu caracter imprevizibil de transplantare material dendrologic".
De asemenea, potrivit oficialilor Metrorex, până în acest moment, la Magistrala 4 au fost executate lucrări de construcții structură stații, centrală de ventilație interstații și depou, precum și lucrări de deviere rețele edilitare.
"Stadiul actual al lucrărilor aferente Magistralei 4. Racordul 2 este de 30%. Valoarea totală reactualizată conform deviz general este de 1,115 miliarde lei. Până în acest moment au fost alocate fonduri în cuantum de 313,4 milioane lei inclusiv TVA, astfel:
- În anul 2012 – 4,2 milioane lei inclusiv TVA
- În anul 2013 – 145,6 milioane lei inclusiv TVA
- În anul 2014 – 163,6 milioane lei inclusiv TVA", se mai precizează în răspunsul formulat de Metrorex, la solicitarea B365.ro.
Când va fi dată în folosinţă Magistrala 4 de metrou
Constructorul italian Astaldi, care lucrează la extinderea Magistralei 4 de metrou cu două staţii (tronsonul Parc Bazilescu – Lac Străulești), anunţă că proiectul ar urma să fie gata în 2016. La finalul primului semestru din 2014, după mai bine de un an şi jumătate de la începerea lucrărilor, erau finalizate circa 17% din lucrări, potrivit raportului pe primele şase luni publicat de grupul italian.
Termenul anunţat de Astaldi în raportul semestrial avansează astfel o nouă dată de finalizare, după ce autorităţile române spuneau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meţionat şi pe panoul de pe şantier.
"Lucrările aferente obiectivului "Magistrala 4. Racordul 2. Parc Bazilescu – Străuleşti. Lucrări de construcţii tunel, galerie, staţii, depou, terminal multimodal şi instalaţiile aferente în vederea punerii în funcţiune" se preconizează a fi finalizate în semestrul I 2016. Termenul de finalizare a lucrărilor nu a fost prelungit", au declarat anterior, pentru B365.ro, reprezentanţii Metrorex.
Astfel, în răspunsul formulat anterior la solicitarea B365.ro, oficialii Metrorex spun că, deşi acum s-a avansat ca termen de finalizare a lucrărilor semestrul I din 2016, cu un an mai târziu faţă de termenul anunţat iniţial şi specificat inclusiv pe panoul de pe şantier, termenul nu a fost prelungit.
Valoarea totală a proiectului de extindere a Magistralei 4 de metrou se ridică la suma de 1,115 miliarde lei, contractul de execuţie a lucrărilor fiind semnat încă din iulie 2012 cu o asociere de patru firme. Astaldi lucrează la acest proiect, ca lider de asociere, alături de firmele SC Somet SA, SC Tiab S.A. şi SC UTI Construction & Facility Management SA.
http://www.b365.ro/in-ce-stadiu-sunt-ac...v5MKS.dpuf
- survola
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
survola
http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/co...e-metrorex
Pe Magistrala 4, Secţiunea Parc Bazilescu – Lac Străuleşti, de la momentul admiterii spre finanţare a celor două staţii – septembrie 2014 – a fost realizată 80% din structura de rezistenţă, astfel încât, în acest moment este posibil să înceapă lucrările la tunele. [...]
Lucrări aflate în execuţie :
Secţiunea Parc Bazilescu – Lac Străuleşti :
Indicatori tehnici de bază: Lungime: 2,2 km, Număr de staţii: 2+1 depou- Nod multimodal Park &Ride
Costul lucrărilor în execuţie: 164,42 mil. Euro - fără TVA
Finanţare: Buget de stat
Fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Operațional Sectorial – Transporturi 2007-2013
http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/co...e-metrorex
Pe Magistrala 4, Secţiunea Parc Bazilescu – Lac Străuleşti, de la momentul admiterii spre finanţare a celor două staţii – septembrie 2014 – a fost realizată 80% din structura de rezistenţă, astfel încât, în acest moment este posibil să înceapă lucrările la tunele. [...]
Lucrări aflate în execuţie :
Secţiunea Parc Bazilescu – Lac Străuleşti :
Indicatori tehnici de bază: Lungime: 2,2 km, Număr de staţii: 2+1 depou- Nod multimodal Park &Ride
Costul lucrărilor în execuţie: 164,42 mil. Euro - fără TVA
Finanţare: Buget de stat
Fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Operațional Sectorial – Transporturi 2007-2013
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
Cristy
Noua "Cârtiţă" care sapă tunelul la Magistrala 4 a ajuns pe şantier.Cum va fi făcut tunelul
Lucrările la extensia Magistralei 4 de metrou cu două staţii, Laminorului şi Străuleşti, şi depou sunt în plină desfăşurare. În prezent, pe şantier sunt livrate mai multe componente din TBM-ul produs de francezii de la NFM Technologies.
"S-a început deja livrarea pe şantier a TBM-ului care a fost depozitat la Călăraşi, unde s-a executat deja un premontaj. Odată adus TBM-ul pe şantier va începe montajul acestuia, iar prin aprilie vor începe săpăturile", a declarat, pentru B365.ro, Aurel Radu, directorul general al Metrorex.
Potrivit lui Cătălin Homor, director Investiţii şi Achiziţii Publice în cadrul Metrorex, săpăturile la Magistrala 4 de metrou vor fi mai greu de efectuat. "Nu e aşa de simplu de efectuat tunelul, chiar dacă nu are o lungime foarte mare, din cauza etapelor ce trebuie parcurse. Pentru că este un singur scut, acesta pleacă de la staţia Străuleşti, ajunge la staţia Laminorului, se scoate, se aduce înapoi, pleacă pe firul 2, apoi se scoate şi se bagă pe capătul celălalt, iar se scoate, iar se bagă în subteran. Toate etapele astea de montat, introdus în subteran şi scos la suprafaţă, durează mult mai mult decât săparea efectivă a tunelului. La săpat este mai simplu pentru că TBM-ul se autodeplasează cu pistoanele, dar în staţie, având vreo 400 şi ceva de tone, e mult mai greu de manipulat", a explicat Homor, pentru B365.ro.
Potrivit unui comunicat de presă remis de NFM Technologies, TBM-ul care va demara săpăturile la Magistrala 4 are un diametru de 6,6 metri şi va săpa 4 tunele de 500 de metri lungime.
Recent, ministrul Transporturilor Ioan Rus a efectuat o vizită pe şantierele magistralelor 4 şi 5 de metrou, unde i s-au expus şi problemele cu care se confruntă în prezent Metrorex. Potrivit lui Homor, suma minimă ce trebuie asigurată de la bugetul de stat pentru menţinerea ritmului actual de construcţie la depou este de 150 milioane lei.
"Domnul ministru ne-a anunţat că vrea să facem o vizită de lucru la cele două magistrale de metrou aflate în construcţie, M5 şi M4, pentru că până acum nu a fost la noi pe şantier. A luat legătura cu directorul de şantier, care a expus toate problemele şi dânsul şi-a manifestat deja dorinţa de a ne ajuta cu bani, pentru că la Magistrala 4 aveam probleme, fiindcă nu aveam alocaţi bani de la bugetul de stat pentru depou şi parcare, care nu beneficiază de finanţare din fonduri europene. Pentru acest an era o propunere de la buget în valoare de 3 milioane lei pentru depou şi parcare, dar anul acesta am avea nevoie de un buget de 150 milioane lei pentru depou şi parcare pe Magistrala 4, ca să putem continua lucrul fără probleme. Pentru cele două staţii nu avem probleme pentru că acestea sunt pe fonduri europene. Şi dacă ne dau 100 - 120 milioane lei, tot e bine. Domnul ministru a promis că va face rost de bani ca să nu stagneze lucrările la depoul Magistralei 4, pentru că acolo sunt probleme dacă stagnează lucrările, atât din cauza costurilor de conservare care ar apărea în cazul sistării lucrărilor, cât şi din cauza faptului că există riscul să apară infiltraţii în structura depoului, din cauza vremii", a mai spus Aurel Radu, pentru B365.ro.
Pe Magistrala 4, Secţiunea Parc Bazilescu – Lac Străuleşti, de la momentul admiterii spre finanţare a celor două staţii – septembrie 2014 – a fost realizată structura de rezistenţă în proporţie de 80% creându-se astfel posibilitatea demarării execuţiei tunelelor în primăvara acestui an.
- See more at: http://www.b365.ro/noua-cartita-care-sa...0hnZ3.dpuf
Noua "Cârtiţă" care sapă tunelul la Magistrala 4 a ajuns pe şantier.Cum va fi făcut tunelul
Lucrările la extensia Magistralei 4 de metrou cu două staţii, Laminorului şi Străuleşti, şi depou sunt în plină desfăşurare. În prezent, pe şantier sunt livrate mai multe componente din TBM-ul produs de francezii de la NFM Technologies.
"S-a început deja livrarea pe şantier a TBM-ului care a fost depozitat la Călăraşi, unde s-a executat deja un premontaj. Odată adus TBM-ul pe şantier va începe montajul acestuia, iar prin aprilie vor începe săpăturile", a declarat, pentru B365.ro, Aurel Radu, directorul general al Metrorex.
Potrivit lui Cătălin Homor, director Investiţii şi Achiziţii Publice în cadrul Metrorex, săpăturile la Magistrala 4 de metrou vor fi mai greu de efectuat. "Nu e aşa de simplu de efectuat tunelul, chiar dacă nu are o lungime foarte mare, din cauza etapelor ce trebuie parcurse. Pentru că este un singur scut, acesta pleacă de la staţia Străuleşti, ajunge la staţia Laminorului, se scoate, se aduce înapoi, pleacă pe firul 2, apoi se scoate şi se bagă pe capătul celălalt, iar se scoate, iar se bagă în subteran. Toate etapele astea de montat, introdus în subteran şi scos la suprafaţă, durează mult mai mult decât săparea efectivă a tunelului. La săpat este mai simplu pentru că TBM-ul se autodeplasează cu pistoanele, dar în staţie, având vreo 400 şi ceva de tone, e mult mai greu de manipulat", a explicat Homor, pentru B365.ro.
Potrivit unui comunicat de presă remis de NFM Technologies, TBM-ul care va demara săpăturile la Magistrala 4 are un diametru de 6,6 metri şi va săpa 4 tunele de 500 de metri lungime.
Recent, ministrul Transporturilor Ioan Rus a efectuat o vizită pe şantierele magistralelor 4 şi 5 de metrou, unde i s-au expus şi problemele cu care se confruntă în prezent Metrorex. Potrivit lui Homor, suma minimă ce trebuie asigurată de la bugetul de stat pentru menţinerea ritmului actual de construcţie la depou este de 150 milioane lei.
"Domnul ministru ne-a anunţat că vrea să facem o vizită de lucru la cele două magistrale de metrou aflate în construcţie, M5 şi M4, pentru că până acum nu a fost la noi pe şantier. A luat legătura cu directorul de şantier, care a expus toate problemele şi dânsul şi-a manifestat deja dorinţa de a ne ajuta cu bani, pentru că la Magistrala 4 aveam probleme, fiindcă nu aveam alocaţi bani de la bugetul de stat pentru depou şi parcare, care nu beneficiază de finanţare din fonduri europene. Pentru acest an era o propunere de la buget în valoare de 3 milioane lei pentru depou şi parcare, dar anul acesta am avea nevoie de un buget de 150 milioane lei pentru depou şi parcare pe Magistrala 4, ca să putem continua lucrul fără probleme. Pentru cele două staţii nu avem probleme pentru că acestea sunt pe fonduri europene. Şi dacă ne dau 100 - 120 milioane lei, tot e bine. Domnul ministru a promis că va face rost de bani ca să nu stagneze lucrările la depoul Magistralei 4, pentru că acolo sunt probleme dacă stagnează lucrările, atât din cauza costurilor de conservare care ar apărea în cazul sistării lucrărilor, cât şi din cauza faptului că există riscul să apară infiltraţii în structura depoului, din cauza vremii", a mai spus Aurel Radu, pentru B365.ro.
Pe Magistrala 4, Secţiunea Parc Bazilescu – Lac Străuleşti, de la momentul admiterii spre finanţare a celor două staţii – septembrie 2014 – a fost realizată structura de rezistenţă în proporţie de 80% creându-se astfel posibilitatea demarării execuţiei tunelelor în primăvara acestui an.
- See more at: http://www.b365.ro/noua-cartita-care-sa...0hnZ3.dpuf
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
133 313
"Pentru că este un singur scut, acesta pleacă de la staţia Străuleşti, ajunge la staţia Laminorului, se scoate, se aduce înapoi, pleacă pe firul 2, apoi se scoate şi se bagă pe capătul celălalt, iar se scoate, iar se bagă în subteran."
Ce... face? Sa mor daca am inteles ceva. Asta-i exprimare de director... la subalterni la ce sa ma astept? Ng ng ahii mmn nn.
Sper ca treaba va decurge asa Straulesti-PSS Zarea odata, Straulesti-PSS Zarea a doua oara. Ca daca este cum intuiesc io ca vrea nenea asta 4 lansari, 2 din Straulesti, 2 din Zarea, cine a dat cu subsemnatu' la aprobari se duce ultrarapid pentru abuz in serviciu. Si risca sa vina si cu bani de acasa.
"Pentru că este un singur scut, acesta pleacă de la staţia Străuleşti, ajunge la staţia Laminorului, se scoate, se aduce înapoi, pleacă pe firul 2, apoi se scoate şi se bagă pe capătul celălalt, iar se scoate, iar se bagă în subteran."
Ce... face? Sa mor daca am inteles ceva. Asta-i exprimare de director... la subalterni la ce sa ma astept? Ng ng ahii mmn nn.
Sper ca treaba va decurge asa Straulesti-PSS Zarea odata, Straulesti-PSS Zarea a doua oara. Ca daca este cum intuiesc io ca vrea nenea asta 4 lansari, 2 din Straulesti, 2 din Zarea, cine a dat cu subsemnatu' la aprobari se duce ultrarapid pentru abuz in serviciu. Si risca sa vina si cu bani de acasa.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
andrei11
A vrut sa spuna probabil 2 lansari si 2 extrageri, dar i-a iesit altceva reporteritei blonde. O fi fost din nou guru pe acolo si s-a zapacit fata.
Tot din tenebrele gândirii nu am priceput neam cum e cu cele << 4 tunele de 500 de metri lungime.>>
A vrut sa spuna probabil 2 lansari si 2 extrageri, dar i-a iesit altceva reporteritei blonde. O fi fost din nou guru pe acolo si s-a zapacit fata.
Tot din tenebrele gândirii nu am priceput neam cum e cu cele << 4 tunele de 500 de metri lungime.>>
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
E pe sistemul 'clasic', fara 'translari' prin statii...
Are 'avantajul' ca radierul statiei e mai sus si se poate lucra la statie fara prea multe interferente cu tunelele...dar 'lungeste' ceva mai mult durata de realizare a tunelelor...avantaje...si dezavantaje...ca nu se exista solutii doar cu 'plus'!
E pe sistemul 'clasic', fara 'translari' prin statii...
Are 'avantajul' ca radierul statiei e mai sus si se poate lucra la statie fara prea multe interferente cu tunelele...dar 'lungeste' ceva mai mult durata de realizare a tunelelor...avantaje...si dezavantaje...ca nu se exista solutii doar cu 'plus'!
- George
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
George
Cum adica fara translatari prin statii? Ce se intampla cu TBM-ul cand ajunge la statia intermediara?
Cum adica fara translatari prin statii? Ce se intampla cu TBM-ul cand ajunge la statia intermediara?
- SniperGuy
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
SniperGuy
Si eu sunt foarte curios cum se va face pana la urma.
Din ce am inteles se vor sapa doar doua tuneluri cu TBM-ul; cele doua care leaga statia straulesti de statia laminorului.
Ce se intampla totusi de la straulesti pana la depou si de asemenea de la statia laminorului pana la gaura tehnologica deja existenta? Se vor face tunelele prin sapatura deschisa?
Si eu sunt foarte curios cum se va face pana la urma.
Din ce am inteles se vor sapa doar doua tuneluri cu TBM-ul; cele doua care leaga statia straulesti de statia laminorului.
Ce se intampla totusi de la straulesti pana la depou si de asemenea de la statia laminorului pana la gaura tehnologica deja existenta? Se vor face tunelele prin sapatura deschisa?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
shoppy
Adica cand TBM-ul ajunge intr-o statie il scoate afara, adica in loc sa faca 2 lansari si 2 scoateri, o sa fie 4 lansari si 4 scoateri, au calculat ei ca asa sunt mai castigati ca ies statiile mai ieftine, ca translatarea TBM-ului prin ele dispare ca cerinta de constructie.
Adica cand TBM-ul ajunge intr-o statie il scoate afara, adica in loc sa faca 2 lansari si 2 scoateri, o sa fie 4 lansari si 4 scoateri, au calculat ei ca asa sunt mai castigati ca ies statiile mai ieftine, ca translatarea TBM-ului prin ele dispare ca cerinta de constructie.
- George
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
George
Interesant, deci statia se construieste altfel, dar golurile sunt probabil mai numeroase, pentru a exista PSS/PLS la fiecare statie intermediara? Care sunt 2 cu totul, parca?
Evident, in Dr. Taberei asta era de neconceput la numarul mare de statii...
Interesant, deci statia se construieste altfel, dar golurile sunt probabil mai numeroase, pentru a exista PSS/PLS la fiecare statie intermediara? Care sunt 2 cu totul, parca?
Evident, in Dr. Taberei asta era de neconceput la numarul mare de statii...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
andrei11
Straulesti - depou --> sapatura deschisa
Laminorului- PLS / PSS Zarea --> cu TBM - ul.
Da, sunt numai 2 statii, Straulesti si Laminorului.
Straulesti - depou --> sapatura deschisa
Laminorului- PLS / PSS Zarea --> cu TBM - ul.
Da, sunt numai 2 statii, Straulesti si Laminorului.
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
sab
Oricum in zona statiilor M4 bulevardul este blocat, solutie care nu se putea aplica in Dr. Taberei. Si tot in Dr. Taberei vorbim si de ditamai bulevardul (la latime ma refer).
Oricum in zona statiilor M4 bulevardul este blocat, solutie care nu se putea aplica in Dr. Taberei. Si tot in Dr. Taberei vorbim si de ditamai bulevardul (la latime ma refer).
📖 Pagination options