Topic: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
104 posts, 43542 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
Utilizator anonim
Acestea au circulat in Bucuresti pana la inceputul anului 2008 si au fost mai multe tipuri.
DAC 112E
DAC 117EA
DAC 212ECS
DAC 217E
DAC 317E
Ultimele depouri care au detinut astfel de troleibuze au fost Berceni si Bucurestii Noi, pana in 2005 au fost si 5 bucati la Depoul Bujoreni, acesta au circulat pe liniile 62 si 93.
Acestea au circulat in Bucuresti pana la inceputul anului 2008 si au fost mai multe tipuri.
DAC 112E
DAC 117EA
DAC 212ECS
DAC 217E
DAC 317E
Ultimele depouri care au detinut astfel de troleibuze au fost Berceni si Bucurestii Noi, pana in 2005 au fost si 5 bucati la Depoul Bujoreni, acesta au circulat pe liniile 62 si 93.
- AdrianUc
-
Posted:
-
Re: DAC (ex)
AdrianUc
Prin anii 80-90 au fost exportate multe troleibuze DAC si in Ucraina. Aratau foarte bine, posibil datorita faptului pentru ca au fost fabricate pentru export. La ora actuala mi se pare ca mai circula prin Kiev. Daca reusesc sa dau de ele o sa va trimit niste poze.
Ucrainenii produc troleibuze si autobuze proprii, care sunt de mare calitate, cu sasiu si motor german (uzina "LAZ").
Prin anii 80-90 au fost exportate multe troleibuze DAC si in Ucraina. Aratau foarte bine, posibil datorita faptului pentru ca au fost fabricate pentru export. La ora actuala mi se pare ca mai circula prin Kiev. Daca reusesc sa dau de ele o sa va trimit niste poze.
Ucrainenii produc troleibuze si autobuze proprii, care sunt de mare calitate, cu sasiu si motor german (uzina "LAZ").
- AdrianUc
-
Posted:
-
Re: DAC (ex)
AdrianUc
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: DAC (ex)
Utilizator anonim
7377, 7412, 7417, 7422, 7423 au fost ultimele troleibuze DAC ale Depoului Bujoreni, acestea circuland pana in primavara anului 2006 pe liniile de mergeau la Gara de Nord. La reducerea de parc din vara lui 2006 acestea au fost duse in conservare la Berceni, apoi au ajuns inapoi la Bujoreni o scurta perioada de timp fara sa circule iar in momentul finalizarii licitatiei pentru cele 100 Irisbus Citelis cele 5 DACuri 217E au fost duse pentru a circula la Bucurestii Noi.
7377, 7412, 7417, 7422, 7423 au fost ultimele troleibuze DAC ale Depoului Bujoreni, acestea circuland pana in primavara anului 2006 pe liniile de mergeau la Gara de Nord. La reducerea de parc din vara lui 2006 acestea au fost duse in conservare la Berceni, apoi au ajuns inapoi la Bujoreni o scurta perioada de timp fara sa circule iar in momentul finalizarii licitatiei pentru cele 100 Irisbus Citelis cele 5 DACuri 217E au fost duse pentru a circula la Bucurestii Noi.
- Tom
-
Posted:
-
Re: DAC (ex)
Tom
Nu toate. In primul rand, troleibuzele Roman se numeau tot DAC 112E. RATB a mai avut un troleibuz scurt din fabrica, numit dupa unele variante DAC 112EM, fabricat prin 1980. In ultima lui perioada a stat la depoul Berceni si a mers pe liniile de acolo. El a avut numarul 5321, in continuarea troleibuzelor Roman ("DAC") 112E.
Utilizator anonim wrote:
DAC 112E
Acestea provin din DAC 117EA, toate au fost scurtate de URAC in perioada 1998-2002.
Nu toate. In primul rand, troleibuzele Roman se numeau tot DAC 112E. RATB a mai avut un troleibuz scurt din fabrica, numit dupa unele variante DAC 112EM, fabricat prin 1980. In ultima lui perioada a stat la depoul Berceni si a mers pe liniile de acolo. El a avut numarul 5321, in continuarea troleibuzelor Roman ("DAC") 112E.
- nokia2010
-
Posted:
-
Re: DAC (ex)
nokia2010
Deşi există destule persoane care desconsideră aceste troleibuze, prin 1994, când mergeam la Policlinica Sahia (azi Dorobanţi) cu troleibuzul (pe vremuri mergeam cu tramvaiul până la Perla, dar pe urmă mergeam cu troleibuzul până la Foişorul de Foc şi apoi de acolo cu un alt troleibuz - eu vroiam cu tramvaiul ), pe Bd. Dacia, între Str. Icoanei/Str. Alecu Russo şi Cal. Dorobanţi (lor) şoferii de pe troleibuz mergeau numai cu 50-60 km/h; mă băgau în sperieţi asemenea viteze!
Prin 2000 şi ceva când făceam meditaţii la matematică în Militari, uneori, când ieşeam, nu mai luam 41+ metrou şi mă duceam la troleibuz, sperând să vină vreun <<Dac>>! (de obicei aştepam ceva timp la 61, dar venea un asemenea troleibuz).
De ce au existat şi <<Dac>>uri vopsite în bleu?
Deşi există destule persoane care desconsideră aceste troleibuze, prin 1994, când mergeam la Policlinica Sahia (azi Dorobanţi) cu troleibuzul (pe vremuri mergeam cu tramvaiul până la Perla, dar pe urmă mergeam cu troleibuzul până la Foişorul de Foc şi apoi de acolo cu un alt troleibuz - eu vroiam cu tramvaiul ), pe Bd. Dacia, între Str. Icoanei/Str. Alecu Russo şi Cal. Dorobanţi (lor) şoferii de pe troleibuz mergeau numai cu 50-60 km/h; mă băgau în sperieţi asemenea viteze!
Prin 2000 şi ceva când făceam meditaţii la matematică în Militari, uneori, când ieşeam, nu mai luam 41+ metrou şi mă duceam la troleibuz, sperând să vină vreun <<Dac>>! (de obicei aştepam ceva timp la 61, dar venea un asemenea troleibuz).
De ce au existat şi <<Dac>>uri vopsite în bleu?
- Tom
-
Posted:
-
Re: DAC (ex)
Tom
Aceasta alternanta intre rosu si bleu exista de multa vreme. O explicatie posibila este ca Rocar (Autobuzul, TV &c) achizitiona anumite cantitati de vopsea rosie care nu ajungeau la toata productia si se "improviza" apoi pana la sosirea unei noi cantitati de vopsea. O alta posibilitate ar fi ca ITB sa fi dorit o oarecare alternanta, tinand cont ca pe atunci schemele de culoare erau simple si nu existau reclame.
Aceasta alternanta intre rosu si bleu exista de multa vreme. O explicatie posibila este ca Rocar (Autobuzul, TV &c) achizitiona anumite cantitati de vopsea rosie care nu ajungeau la toata productia si se "improviza" apoi pana la sosirea unei noi cantitati de vopsea. O alta posibilitate ar fi ca ITB sa fi dorit o oarecare alternanta, tinand cont ca pe atunci schemele de culoare erau simple si nu existau reclame.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: DAC (ex)
Dominatrix
Prototipul troleibuzului DAC 212E. Din arhiva uzinei Autobuzul. Scan: Dunajskij Strannik.
Prototipul troleibuzului DAC 212E. Din arhiva uzinei Autobuzul. Scan: Dunajskij Strannik.
DAC212E-prototyp.jpg (242.76 KB; downloaded 9365 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: DAC (ex)
Utilizator anonim
7148, 7354, 7378, 7380
7148, 7354, 7378, 7380
7148-065-02.JPG (464.17 KB; downloaded 9255 times)
7354-065-01.JPG (491.92 KB; downloaded 9231 times)
7378-097-01.JPG (401.84 KB; downloaded 9226 times)
7380-DEP-01.JPG (437.12 KB; downloaded 9236 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: DAC (ex)
Utilizator anonim
7336 si 7385
7336 si 7385
7336-076-01.JPG (410.78 KB; downloaded 9226 times)
7385-097-01.JPG (425.68 KB; downloaded 9235 times)
7385-097-02.JPG (443.09 KB; downloaded 9243 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: DAC (ex)
Utilizator anonim
7408, 7409, 7412, 7413
7408, 7409, 7412, 7413
7408-DEP-01.JPG (405.76 KB; downloaded 9234 times)
7409-076-01.JPG (410.25 KB; downloaded 9240 times)
7412 DEPOU.JPG (533.77 KB; downloaded 9231 times)
7413-097-01.JPG (422.19 KB; downloaded 9235 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: DAC (ex)
Utilizator anonim
7418, 7422, 7423, 7425
7418, 7422, 7423, 7425
7418-076-03.JPG (362.85 KB; downloaded 9241 times)
7422 DEPOU.JPG (530.35 KB; downloaded 9237 times)
7423-DEPOU.JPG (427 KB; downloaded 9254 times)
7425-097-01.JPG (405.6 KB; downloaded 9241 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: DAC (ex)
Utilizator anonim
7433, 7435, 7437, 7438
7433, 7435, 7437, 7438
7433-DEP-01.JPG (398.91 KB; downloaded 9227 times)
7435-076-02.JPG (399.02 KB; downloaded 9227 times)
7437-DEP-01.JPG (382.35 KB; downloaded 9229 times)
7438-DEP-01.JPG (364.03 KB; downloaded 9230 times)
- Gabriel Cristian
-
Posted:
-
Re: DAC (ex)
Gabriel Cristian
Ar fi super daca ati pune si niste poze cu ele in perioda in care erau la bujoreni cu 7444 7428 7435 sunt amintiri frumoase cu ele
Ar fi super daca ati pune si niste poze cu ele in perioda in care erau la bujoreni cu 7444 7428 7435 sunt amintiri frumoase cu ele
📖 Pagination options